Sillä käydään kauppaa kuten muillakin osakkeilla.näkeekö merkkarin arvon huomenna reaaliajassa vai pitääkö sokkona laittaa myyntiin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sillä käydään kauppaa kuten muillakin osakkeilla.näkeekö merkkarin arvon huomenna reaaliajassa vai pitääkö sokkona laittaa myyntiin?
Eipä merkkaa mitään muuta kuin toista tankkauskierrosta, jos sattuiskin halpeneen. Epäilen kyllä ettei tän taudin tiimoilta maaliskuun kaltaisia aleja nähdä ihan helposti.Kiinassa yskitään taas. Eikö tämä saa foorumin sijoittajia varpailleen, vai alkaako voitot olemaan jo kotiutettu kaikessa hiljaisuudessa ja sitten väistytään takavasemmalle odottelemaan romahdusta?
Toi Dividend Growth vaikuttaa kiinnostavalta. TER aika matala ja kasvu-ETF, mitkä yleensä ei pidä paikkaansa osinko-ETF:issä.
Kertokaas kuinka käytän Finnairin merkintäoikeuden Osuuspankin nettipalvelussa? Erillinen Finnair Subs ilmestynyt säilytykseen, tuo nyt ilmeisesti on merkintäoikeuden myynti.
Ehkä merkkarit kuvastavat paremmin Finnairin arvostusta niiden henkilöiden osalta, jotka ymmärtävät asiasta enemmänHalvalla menee merkkarit, eikä edes kovin käsistä viedä vaikka ilmaista rahaa tarjolla. Tylyä.
Halvalla menee merkkarit, eikä edes kovin käsistä viedä vaikka ilmaista rahaa tarjolla. Tylyä.
Merkattuja osakkeita voi myydä heti seuraavana päivänä ns. uusina osakkeina. Sitten 9.7. ne muuttuu normaaleiksi osakkeiksi.Kuinka nopeaa tuo merkkarinostosta -> pörssiosakkeen myyntiin on?
Merkattuja osakkeita voi myydä heti seuraavana päivänä ns. uusina osakkeina. Sitten 9.7. ne muuttuu normaaleiksi osakkeiksi.
Jaa-a, no sitä ei ymmärrä kukaan miksi hinta on osakkeilla 0,9 kun merkkarin ostamalla ja merkitsemällä hinta olisi jossain 0,6 paikkeilla nyt.Aaa. okei, se selittää alihinnan? Markkinat varmaan pelaa edelleen sen 0.7 kurssin mukaan mikä se voi olla ihan hyvin jo huomenna.
Helsingin pörssissä ei saa shortattua? Nyt tekisi vähän mieli...Jaa-a, no sitä ei ymmärrä kukaan miksi hinta on osakkeilla 0,9 kun merkkarin ostamalla ja merkitsemällä hinta olisi jossain 0,6 paikkeilla nyt.
Mieli teki silloin kun kurssi oli 1,6. Kyllä jossain määrin mahdollista on shortata, mutta ilmeisesti Finnairia ei saa ainakaan nordnetillä tällä hetkellä osakelainaan, joten yön yli ei onnistu. Ja ylipäänsä shorttaaminen Nordnetillä vaatii sekä normaalin luottosopimuksen että jonkun erillisen sopimuksen. Nordealla taas ilmeisesti ei ole mahdollista shortata mitään ikinä.Helsingin pörssissä ei saa shortattua? Nyt tekisi vähän mieli...
Kysympä vielä yhden asian verotuksesta, jonka jälkeen poistun takavasemmalle.
Ottaako verottaja inflaatiota huomioon? Kuvitellaan että olet 1974 vuonna säästänyt 100 000 markkaa, ja laitat sen johonkin rahastoon tms. Nyt 2020 sen arvo on muuttunut 100 000 euroon. Jos otat ulos, niin katsooko verottaja että olet tehnyt 6x voiton ja täten verottaa sua 34%:lla, vaikka todellisuudessa sijoitus on vain pitänyt arvonsa inflaatiolta. 100kmk 70 luvulla oli sama kuin nyt 100ke.
Siis mitä ihmettä näille finnairin merkkareille pitäisi nyt tehdä? Ostaa vai myydä? En tajua koko hommasta yhtään mitään. Jotain on kuitenkin tehtävä tai menee kaikki hukkaan.
Ei ota inflaatiota huomioon, mutta jos olet omistanut yli 10 vuotta niin myyntivoitto menee hankintameno-olettamalla eli katsotaan että myyntihinnasta 40% oli ostohinta eli tuossa tapauksessa voittoa olisi tullut verotuksellisesti 60 000 euroa.Kysympä vielä yhden asian verotuksesta, jonka jälkeen poistun takavasemmalle.
Ottaako verottaja inflaatiota huomioon? Kuvitellaan että olet 1974 vuonna säästänyt 100 000 markkaa, ja laitat sen johonkin rahastoon tms. Nyt 2020 sen arvo on muuttunut 100 000 euroon. Jos otat ulos, niin katsooko verottaja että olet tehnyt 6x voiton ja täten verottaa sua 34%:lla, vaikka todellisuudessa sijoitus on vain pitänyt arvonsa inflaatiolta. 100kmk 70 luvulla oli sama kuin nyt 100ke.
Siis mitä ihmettä näille finnairin merkkareille pitäisi nyt tehdä? Ostaa vai myydä? En tajua koko hommasta yhtään mitään. Jotain on kuitenkin tehtävä tai menee kaikki hukkaan.
Minulla sama enkä oikein tajua mitä tässä nyt pitää tehdä. Finnair subs on ja sillä joku arvo (nyt493,12 €) ja itselläni siis 184 kpl myytävissä tuon mukaan.Kertokaas kuinka käytän Finnairin merkintäoikeuden Osuuspankin nettipalvelussa? Erillinen Finnair Subs ilmestynyt säilytykseen, tuo nyt ilmeisesti on merkintäoikeuden myynti.
Kannattaako merkitä vai myydä? Tosin en ole löytänyt mitään keinoa merkitä, vain myynti/osto onnistuu op mobiilissa?Joko myydä tai merkitä. Ostamalla saat vaan lisää merkkareita, joille pitää tehdä jotain.
Se on sun itse päätettävä.Kannattaako merkitä vai myydä? Tosin en ole löytänyt mitään keinoa merkitä, vain myynti/osto onnistuu op mobiilissa?
Jatkossa en taida enää osakkeita ostaa kun on näin hankalaa, olisipa tiennyt niin olisin jättänyt kaikki osakkeet ostamatta.
Kannattaako merkitä vai myydä? Tosin en ole löytänyt mitään keinoa merkitä, vain myynti/osto onnistuu op mobiilissa?
Jatkossa en taida enää osakkeita ostaa kun on näin hankalaa, olisipa tiennyt niin olisin jättänyt kaikki osakkeet ostamatta.
No joo, kirje oli tullut kotiin asiasta. Eli voi laittaa skannattuna verkkoviestinä tuon lomakkeen.Joku sanoi kauppalehden palstalla, että OP:lla merkitseminen onnistuu postitse, skannaamalla lomake ja lähettämällä verkkopankin viestinä tai puhelimitse. Itsehän sen joutuu päättämään myykö vai merkitseekö. Jos merkitset kaikki, joudut maksamaan 184*10*0,4=736 euroa. Sitten saat uusia osakkeita 1840kpl. Ja niillä kaupankäynti alkaa huomenna, mutta enpä tiedä minkälainen viive merkitsemisestä on niiden saamiseen. Ja hintaa ei ainakaan tiedä kukaan. Ainakin kauppatavaran määrä lisääntyy niin varmasti painetta hinnan laskuun on, kun omistajat, joilla tällä hetkellä ei ole enää osakkeita mitä myydä saavat taas osakkeita.
Täällä on aika paljon keskustelua Finnairin osakeannista. Itseäni kiinnostaisi ennemmin se, että mikä ajatus on alunperin ollut Finnair-sijoituksien taustalla. Yleisesti voisi kai todeta, että toimialalle on tyypillistä kova kilpailu ja pienet katteet. Lisäksi kalustossa on usein aika paljon rahaa kiinni – ellei sitten lennä vuokrakoneilla.
Juurikin tän takia otin itse riskin amatöörinä ja ostinnko oli edullista.. myin hieman ennen tätä antia voitollisena, ja koska oon amatööri ni oikeen ymmärtäny mitä tuleman pitää... saattaa olla ettei ois kandennu myydä tovi si. Mut sain yli 4 ja ostin 3 hiukan päällä.. ja jokatapauksessa voittoa tuli...jos tähän loppuun saakka oisin pitäny ni veikkaan et oisin mokannu jotain... vaikka onhan ne oppirahatkin maksettava.. mutta ihan uusiin asioihin uskaltanu tässävaiheessa koulutusta....ps nappullla pelaan moneen muuhun nähen mutta silti ainakin omasta mielestä oli hyvä liike ko tovinmatkaa vihreellä......ja myös se hauska lisämauste, että valtio on vahvassa omistusroolissa.
Hertz has warned that its shares would be eventually “worthless”, but the stock sale could benefit creditors seeking to recover more of their claims during the bankruptcy process.
Last week, Hertz won bankruptcy court approval to sell up to $1 billion in stock. It announced on Monday plans to sell up to $500 million in new shares, as it takes advantage of a strong rally in its stock since filing for bankruptcy last month.
Hertz:lla on ihan levoton määrä autoja. Jos Hertz:in autoista menee iso osa myyntiin niin siinä on käytettyjen autojen markkinat melkoisessa hintapainetilanteessa.
Eipä taida koskea hirveästi ainakaan Suomen automarkkinoita. Täällä hommat franchise pohjalla ja auto fleetti ei oo älytön. Muualla maailmassa voidaan olla ihmeissään, mut eiköhän isot toimijat osta noita isompia eriä itselleen.
Täällä on aika paljon keskustelua Finnairin osakeannista. Itseäni kiinnostaisi ennemmin se, että mikä ajatus on alunperin ollut Finnair-sijoituksien taustalla. Yleisesti voisi kai todeta, että toimialalle on tyypillistä kova kilpailu ja pienet katteet. Lisäksi kalustossa on usein aika paljon rahaa kiinni – ellei sitten lennä vuokrakoneilla.
Täällä on aika paljon keskustelua Finnairin osakeannista. Itseäni kiinnostaisi ennemmin se, että mikä ajatus on alunperin ollut Finnair-sijoituksien taustalla. Yleisesti voisi kai todeta, että toimialalle on tyypillistä kova kilpailu ja pienet katteet. Lisäksi kalustossa on usein aika paljon rahaa kiinni – ellei sitten lennä vuokrakoneilla.
Mikäs juttu muuten nämä 15min viiväistetyt datat oikein ovat? Miksi?
Oliko Nordnetilla myös vartin viivästys?
Eihän tuossa ole mitään järkeä. Säästö parhaimmillaan pari euroa tonnin kaupassa ja omaa aikaa menee vaikka kuin ja paljon. Itse ainakin mieluummin katsoisin esim. investing.com kautta livekurssin ja pistäisin sopivan toimeksiannon. Mutta kukin tyylillään.Onko tässä muiden mielestä mitään järkeä? Minkälaisia vastaavia taktiikoita muilla on käytössä (jos on)? Voisiko taktiikkaani parantaa jotenkin?
Eihän tuossa ole mitään järkeä. Säästö parhaimmillaan pari euroa tonnin kaupassa ja omaa aikaa menee vaikka kuin ja paljon. Itse ainakin mieluummin katsoisin esim. investing.com kautta livekurssin ja pistäisin sopivan toimeksiannon. Mutta kukin tyylillään.
Onko tässä muiden mielestä mitään järkeä? Minkälaisia vastaavia taktiikoita muilla on käytössä (jos on)? Voisiko taktiikkaani parantaa jotenkin?
Interactive brokers tarjoaa työkaluja tuohon. split spread | Interactive Brokers LLCOnkos täällä muita, joilla on joku taktiikka spreadin "voittamiseen"?
Itse en poimi osakkeita, vaan ostan maailma-osake-ETF:ää (nykyisin VWCE Degiron kautta Xetrasta ostettuna). Sen verran tekee mieli kuitenkin näprätä, etten tee koskaan markkinatoimeksiantoa (myyntilaidasta ostamista), vaan käytän aina limiitti-toimeksiantoa.
Teen yleensä suunnilleen seuraavasti:
Yleensä säästän tällä tavalla toimien joitain kymmeniä senttejä ja enimmillään joitain euroja per toimeksianto (toimeksiantojen suuruus yleensä suuruusluokkaa 1000 €). Tietenkin tähän menee jonkin verran aikaa, mutta saan pienestä säästöstä sen verran mielihyvää, että haluan näin toimia.
- Kaivan Börse Frankfurtin sivuilta kyseisen arvopaperin tiedot näkyville ja klikkaan sieltä "Bid/ask overview" niin saan sieltä myynti- ja ostolaidat näkyviin 15 min viivästettynä (pihinä miehenä en maksa reaaliaikaisesta markkinainformaatiosta).
- Asetan ostotoimeksiannon limiittihinnan ostolaidassa näkyvän isoimman palkin (joka lienee usein kyseistä ETF:ää hoitavan merkintävälittäjän [authorized participant] tarjous) alapuolelle, eli esim. liitekuvan mukaisessa tilanteessa 72,70 € tasolle.
- Lähden siitä hinaamaan toimeksiantoni limiittihintaa ylös päin noin yhden yksikön (tyypillisesti sentin tai sentin kymmenyksen riippuen arvopaperista) verran 1-5 minuutin välein.
- Toistan edellistä kunnes kauppa toteutuu. Samalla seuraan "bid/ask overview"-näyttöä.
- Näen "Bid/ask overviewistä" 15 minuuttia myöhemmin mihin kohtaan spreadia kauppani osui. Usein se osuu lähelle spreadin alareunaa tai puoleen väliin.
- Jos olisin myymässä, tekisin saman peilikuvana (eli siis katsoisin lähtöhinnan myyntilaidasta ja alkaisin siitä tiputtamaan).
Onko tässä muiden mielestä mitään järkeä? Minkälaisia vastaavia taktiikoita muilla on käytössä (jos on)? Voisiko taktiikkaani parantaa jotenkin?
Joo, taitaapa superit täälläkin muuttua maksullisiksi, saa vain nähdä että milloin..^Ja siinäpä sit toteutuu se "ilmaisten" rahastojen riski.
Joo, taitaapa superit täälläkin muuttua maksullisiksi, saa vain nähdä että milloin..