Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Samat hinnat ja samanveroiset ostopaikat siellä on kaikille.Ostopaikkoja alkaa syntyä (paitsi mulle joka aloitin kalliilla)
Näinhän se teoriassa menee.Samat hinnat ja samanveroiset ostopaikat siellä on kaikille.
Näinhän se teoriassa menee.
HF-treidaajat saavat ainakin jenkkipörsseissä jonkun millisekunnin etumatkaa, mutta sillä ei tälläisen buy&holdaajan kannalta ole väliä.Ihan käytännössäkin. Pörssissä lähtökohtaisesti kaikki ovat ihan samalla viivalla.
Ei tarviiMites toi Banknorvegianista kun nostaa noi rahat takaisin täytyykö siinä maksaa jotain? 10k nosto.
Kultaan sijoittaminenOnko täällä yhtään fyysisiin arvometalleihin sijoittaneita? Kullan ja hopean hinnat ovat suht matalalla tällähetkellä.
Onko täällä yhtään fyysisiin arvometalleihin sijoittaneita? Kullan ja hopean hinnat ovat suht matalalla tällähetkellä.
InfraCap MLP ETFMikä ETF-rahasto olisi hyvä valinta Nordnetin kautta? Olen vähän silmäillyt noita, mutta valinta on vaikea. Sijoitan jo Suomen ja Ruotsin superrahastoihin jokusen euron kuussa.
Jos et usko suosituksia niin valikoi itse? Mikä siinä muutenkaan on niin vaikeaa? Päätät markkinat, joita haluat ostaa, tsekkaat nordnetin tarjonnan kyseiselle alueelle ja vertaat kuluja, joista valitset halvimman..Läppä? Millä perusteella tuo olisi hyvä sijoitus? Tuo on tullut 'kokoajan' alaspäin, vuodessa yli 10%. Sharevillesta löytyi info, että tänä perjantaina maksettaisiin osingot ja sen osuus olisi melkein 20%, se lienee ainoa ostamista puoltava selitys.
Läppä? Millä perusteella tuo olisi hyvä sijoitus? Tuo on tullut 'kokoajan' alaspäin, vuodessa yli 10%. Sharevillesta löytyi info, että tänä perjantaina maksettaisiin osingot ja sen osuus olisi melkein 20%, se lienee ainoa ostamista puoltava selitys.
Osingon irtoamisen jälkeen ostaminen sen sijaan voisikin olla järkevää...En keksi mitään järkevää perustetta ostaa osaketta/etf:ää vain siksi että siitä irtoaa parin päivän päästä osinko.
Näin on. Halpa osakekone joka nousee sitten öljyn myötä joskus.Osingon irtoamisen jälkeen ostaminen sen sijaan voisikin olla järkevää...
Jos et usko suosituksia niin valikoi itse? Mikä siinä muutenkaan on niin vaikeaa? Päätät markkinat, joita haluat ostaa, tsekkaat nordnetin tarjonnan kyseiselle alueelle ja vertaat kuluja, joista valitset halvimman..
Mitä vinkkejä kaipaat jos indekseihin sijoitat? Valitse kuluiltaan halvin sinulle sopiva portfolio niin valintasi on siinä. Tai ota pienellä painolla useaakin etf:ää. Nämä eroavat osakkeista siinä että ei varsinaisesti olw hyviä tai huonoja (jos indekseihin perustuvista lapuista puhe) joten seilaat sinne minne indeksi kulkee.Ajattelin, että jos jollakulla olisi jotain vinkkejä valintaan. Tulen varmasti päätymään johonkin lähipäivinä, mutta olisi ollut mukava kuulla vinkkejä ja perusteluita.
Valitse World ETF jossa alle 0.20% kulut ja asia on pihvi.Ajattelin, että jos jollakulla olisi jotain vinkkejä valintaan. Tulen varmasti päätymään johonkin lähipäivinä, mutta olisi ollut mukava kuulla vinkkejä ja perusteluita.
Mistä tietää mikä on "minulle sopiva"? Mikä tekee esimerkiksi yllä linkatusta Infracap MLP ETF:ästä hyvän? Mikä siinä tuottaa rahaa sijoittajalle, jos arvo on miinuksella kokoajan? Toistaiseksi vastaukst olleet lähinnä "kuuntele vinkkejä tai sijoita itse" ja "ei hyviä tai huonoja ole", mitkä eivät helpota yhtään ketään. Itse ainakin toistaiseksi sijoitellut kaiken suprerahastoon ja suoraan osakkeisiin kun tuotto näkyy suoraan salkussa, enkä ole lähtenyt etf:iä arpomaan kymmenien tuhansien joukosta.Mitä vinkkejä kaipaat jos indekseihin sijoitat? Valitse kuluiltaan halvin sinulle sopiva portfolio niin valintasi on siinä. Tai ota pienellä painolla useaakin etf:ää. Nämä eroavat osakkeista siinä että ei varsinaisesti olw hyviä tai huonoja (jos indekseihin perustuvista lapuista puhe) joten seilaat sinne minne indeksi kulkee.
Jos sijoitat nordnetissä niin kk-säästön piirissä olevia etf:iä on esimerkiksi jo rajallinen määrä. Ymmärräthän mikä ETF on? ETF on pörssinoteerattu arvopaperi, käytännössä rahasto-osuus. Sen sijaan, että voisit ostaa haluamasi osan osuutta, voit ostaa vain täysiä osuuksia, ja sen sijaan, että osuutesi hinta laskettaisiin suoraan portfolioon kuuluvien arvopapereiden hinnasta, markkina määrää osuuden hinnan. Käytännössä siis osuuden arvo voi poiketa portfolion arvosta hieman, mutta arbitraasiperiaatteen ja kaupankäyntirobottien takia tuo hinta seuraa portfolion arvoa hyvin läheisesti.Mistä tietää mikä on "minulle sopiva"? Mikä tekee esimerkiksi yllä linkatusta Infracap MLP ETF:ästä hyvän? Mikä siinä tuottaa rahaa sijoittajalle, jos arvo on miinuksella kokoajan? Toistaiseksi vastaukst olleet lähinnä "kuuntele vinkkejä tai sijoita itse" ja "ei hyviä tai huonoja ole", mitkä eivät helpota yhtään ketään. Itse ainakin toistaiseksi sijoitellut kaiken suprerahastoon ja suoraan osakkeisiin kun tuotto näkyy suoraan salkussa, enkä ole lähtenyt etf:iä arpomaan kymmenien tuhansien joukosta.
Mistä tietää mikä on "minulle sopiva"? ... Itse ainakin toistaiseksi sijoitellut kaiken suprerahastoon ja suoraan osakkeisiin kun tuotto näkyy suoraan salkussa, enkä ole lähtenyt etf:iä arpomaan kymmenien tuhansien joukosta.
Läppä? Millä perusteella tuo olisi hyvä sijoitus? Tuo on tullut 'kokoajan' alaspäin, vuodessa yli 10%. Sharevillesta löytyi info, että tänä perjantaina maksettaisiin osingot ja sen osuus olisi melkein 20%, se lienee ainoa ostamista puoltava selitys.
Myyntitapahtumat määräävät, suomessa ei ole yleisesti käytössä vakuutuskuoria. Myyt voitolla -> maksat verot ja voit sijoittaa ne mitä jää.Koska veroja pitää maksella voitoista? Silloin kuin ottaa rahat nordnetistä pois omalle käyttötilille, vai jo siinä vaiheessa kun myy voitolla osakkeet vaikka sijoittaisi rahat uudelleen?
Verot maksat sitten, kun kaupantekovuoden verotus valmistuu ja eräpäivä koittaa (olettaen, että sen vuoden myynnit oli yli tonnin yhteensä). Tätä ennen toki tehdään kaikki mahdolliset vähennykset ja lopuksi katellaan paljonko jää maksettavaa kokonaisuudessaan.Koska veroja pitää maksella voitoista? Silloin kuin ottaa rahat nordnetistä pois omalle käyttötilille, vai jo siinä vaiheessa kun myy voitolla osakkeet vaikka sijoittaisi rahat uudelleen?
Kysyjän pointti, vaikka kysyikin "väärin" oli kylläkin varmasti se, että lankeaako voitolla myymisestä veroja ylipäänsä maksettavaksi, mikäli myynnistä saaduilla rahoilla jotain ostaa, eli toimisiko nordnetin salkku niinsanottuna vakuutuskuorena. Näin ei ole vaan jokainen osakekohtainen kauppa tarkastellaan ja voitto on verotettavaa, josta sitten vähennellään mitä pystyy.Verot maksat sitten, kun kaupantekovuoden verotus valmistuu ja eräpäivä koittaa (olettaen, että sen vuoden myynnit oli yli tonnin yhteensä). Tätä ennen toki tehdään kaikki mahdolliset vähennykset ja lopuksi katellaan paljonko jää maksettavaa kokonaisuudessaan.
Ootko kuullu nordean panama-papereista? Sanoisin, että jos tota asiaa täytyy netissä hämmästellä niin pääsyä järjestelyyn ei kyllä ole.Onko tommosia vakuutuskuoria olemassa? Tai siis varmaan on mutta pääseekö tommoseen perus sijoittaja mitenkään käsiksi? Ja mitä se vaatii. Olisihan tommonen paljon parempi kuitenkin.
Onko tommosia vakuutuskuoria olemassa? Tai siis varmaan on mutta pääseekö tommoseen perus sijoittaja mitenkään käsiksi? Ja mitä se vaatii. Olisihan tommonen paljon parempi kuitenkin.
Kaverilla on irlantilainen vakuutuskuori, kertoi että jo sadan tonnin sijoituksilla kannattava koska käy jonnin verran kauppaa. Muistaakseni kulu oli prossan luokkaa vuodessa, mutta oli laskenut kannattavaksi.
Onko tommosia vakuutuskuoria olemassa? Tai siis varmaan on mutta pääseekö tommoseen perus sijoittaja mitenkään käsiksi? Ja mitä se vaatii. Olisihan tommonen paljon parempi kuitenkin.
Alexandria on puhdas kusetusliike jolla ei ole mitään tekemistä sijoittamisen kanssa. Se on vaan puhtaasti tyhmien koijaamiseen erikoistunut firma jossa puhutaan paljon ja imuroidaan asiakkaan rahat firman omistajille.Sijoitusvakuutus | Alexandria Pankkiiriliike
Alexandrialta soiteltiin muutama vuosi sitten, kävin kuuntelemassa myyntipuheet, en omista kuorta...
Kulut jossain 4% paikkeilla eikä tuotot tarjotuilla instrumenteilla vakuuttaneet mutta pienemmänkin summan olisivat halunneet viedä...
Osaa ne pankitkin, mutta aika hienosti kyllä kiteytit sen oman edun tavoittelun. Röyhkeimmän lapun olen kuitenkin nähnyt pankin toimesta, joka oli aika suoraan kiitos rahoista, jotka annoit meille sijoitettavaksi, saat ehkä hiluja ja paremmallakin tuotolla viemme lähes kaikki voitot, joku hieno kaavio vielä harhautukseksi. Tuo ei siis lukenut noin, mutta käytännössä menisi tuolla tavalla, miten ne edes kehtaa, vai meneekö joku oikeasti noihin, ilmeisesti kun kerran koittavat?Alexandria on puhdas kusetusliike jolla ei ole mitään tekemistä sijoittamisen kanssa. Se on vaan puhtaasti tyhmien koijaamiseen erikoistunut firma jossa puhutaan paljon ja imuroidaan asiakkaan rahat firman omistajille.
Ottaisit tuossa aika ison riskin, vaatii myös aikamoista perehtymistä, että löydät juuri sen oikean kämpän. Jos sijoitusmuoto kiinnostaa niin turvallisempi tapa on ainakin ostaa siivu jostakin asuntoihin sijoittavasta rahastosta, jossa on kulujen jälkeen vielä kohtalaista vuosituottoa, mutta riski on ihan eri, jos rahat on siellä kymmenien miljoonien joukossa. Mukaan pääsee myös pienemmällä rahalla kuin mitä se yksiö olisi. Minulle riitti se varma vuosituotto, josta toteutunut taisi olla 8,5%:a, arvio oli kympin molemmin puolin. Näitäkin on tietysti monenlaisia, mutta ihan vain otin esille vaihtoehtona.Menee off-topic, mutta liittyy sijoittamiseen.
Mikä on mielipide asuntosijoittamisen suhteen? Nythän puhutaan, että sijoituskupla on puhkeamassa ja suurten kasvukeskusten yksiöt menevät nopeasti sijoittajille. Itse kyllä näen sen edelleen järkevänä vaihtoehtona, sillä asuntojen arvo tulee vain nousemaan ja kasvukeskuksissa niille on kysyntää.
Mietin tuossa 55-60 000€ yksiön ostamista, niin siihen oma osuus olisi 15 000€ (25%), laina-aika olisi 10 vuotta ja korko lienee 3-4%? Jos vuokra olisi 500€, yhtiövastike 200€ ja verot pois 'voitoista', niin lainaa varten jäisi reilu 200€. Sitten loppu tulisi laitettua omasta pussista, suunnilleen 200€/kk. Tietenkin tuossa laskelmassa kaikki rahat menevät suoraan lainaan, joten ylimääräistä ei yhtään jos tulee vaikkapa tarvetta uudelle jääkaapille tms.
Ja tämä koko kokonaisuus on pelkkää ajatusleikkiä kun tällä hetkellä ei ole pääomaa eikä säästöistä sitä äkkiä kerry. Mutta tulevaisuutta ajatellen kiinnostavaa.
Älkää erehtykö ainakaan oravan kelkkaanOttaisit tuossa aika ison riskin, vaatii myös aikamoista perehtymistä, että löydät juuri sen oikean kämpän. Jos sijoitusmuoto kiinnostaa niin turvallisempi tapa on ainakin ostaa siivu jostakin asuntoihin sijoittavasta rahastosta, jossa on kulujen jälkeen vielä kohtalaista vuosituottoa, mutta riski on ihan eri, jos rahat on siellä kymmenien miljoonien joukossa. Mukaan pääsee myös pienemmällä rahalla kuin mitä se yksiö olisi. Minulle riitti se varma vuosituotto, josta toteutunut taisi olla 8,5%:a, arvio oli kympin molemmin puolin. Näitäkin on tietysti monenlaisia, mutta ihan vain otin esille vaihtoehtona.
Ikinä ei myöskään pidä sijoittaa niitä ihan viimeisiä rahoja.
Minä olen sitä mieltä, että jos tosiaan kympeissä on summat niin siitä ei jää kuin vitutus menee sitten miten tahansa. Tuo sinun tapa perustuu tuuriin, joka taas ei toimi pitemmän päälle, pitää perehtyä myös mihin rahansa laittaa, eikä tietty taktiikka välttämättä toimi vaan pitää seurata tilannetta.Onkos jengillä mitään "ohjenuoria" tai taktiikoita millä palata osakkeiden kanssa?
Ei niinkään esimerkiks talous-uutisten seurantaa, vaan esimerkiks niin että kun ostaa osakkeita niin aina kun arvo on tuplaantunut niin myy pois, tai että ostaa vaan superhalpoja riskiosakkeita pienehköillä summilla ja taas kun on tuplaantunut niin myy pois? Vai onko jotain kaikki munat yhteen koriin vai tulot pienistä puroista? Vai tienaako osakkeita ostamalla tai myymällä vai luottaako säästämiseen ja nappaa vain osikoja pois?
Itte kun sijoittelen muutamia kymppejä sinne tänne niin ajattelin että pikkupuroista karkkirahat pois. Ja toki kuumottelis vaihtoehto "myy kun tuplaantunu" ja pitäis sen ohjenuorana niin ei rupeis niin vituttaa jos joku osake jatkaakin vaan ylöspäin ja ei olis pitäny myydä..
Sieltä löytyy myös niitä vähemmän asiakkaan kannalta tehtyjä versioita, osa sijoittaa paikallisemmin ja osa laajemmin, voi olla asuntoja tai liiketiloja. Jokainen kattokoon niitä sopimusehtoja, tuo miulla oleva on suljettua mallia ja siinä on yli 100 miljoonaa varoja. Edelleenkin vain vaihtoehto, enhän minä mikään guru ole.Älkää erehtykö ainakaan oravan kelkkaan![]()
Nordea Capital on tosiaan hiukan kallis 0-100ke potilla. Satkun jälkeen saa tunkea uutta rahaa ilman kuormituspalkkiota ja vuotuinen hallinnointipalkkio on kohtuullinen 0,1% ylimenevälle osuudelle. Esim. 1Meur laittaminen kuoreen maksaa 0,1%, hallinnointi 0,13%/a ja osakekori 0,5%/a. Ei kannata nostaa rahaa ulos ensimmäisen kolmen vuoden aikana, koska muuten joutuu maksamaan nostopalkkiota.Nordealla on Nordea Capital (ei ole maksettu mainos). Mahdollisuus käydä kauppaa Helsingin pörssin 14 osakkeella (Sijoituskorien arvot täältä löytyy osakkeet, mm. Kone, Nokia yms.)
Kulut on vaan aika suolaiset. Ensin sijoitetuista rahoista lähtee 1 %. Vuotuinen hallintopalkkio kuorella 0,4 %. Lisäksi osakekorin (mihin nuo 14 osaketta kuuluvat) vuotuinen hallintopalkkio 0,5 %... Tosin "osakekaupasta" ei mene toimenpidemaksuja. Tietyissä tilanteissa tuo voi olla aika kätevä, mutta en itse edes opiskelijana (jolla tulorajat ongelmana) ole viitsinyt lähteä tuollaiseen kikkailuun.