Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jarrupalojen vaihto ei ole korjausta. Kyseessä on kuluva huolto-osa, jos nyt saivartelee.
Jakohihnanvaihto on sama asia. Myös uudessa autossa jakohihnahomma edessä (huoltotyönä) jossain vaiheessa (jos ei ketjukone).
Nuo G-Astrat on lujaa tekoa! Muutama heikko kohta, kuten raidetangon päät ja takapönttö, mutta halpoja helppoja korjauksia. Ja tosi kiva ajaa, Lotuksen suunnittelma alusta oli aikakaudellaan paras ajettava tässä hatchback luokassa.
Joo on myös hyvä talvi auto ollu kyllä.Mulla on ollu kaksin kappalein kasitappisia gastroja, toinen vieläpä kolmiovisena yksipisteruiskuna. Kulki ilosesti enkä saanut maantiekulutusta yli 5,5 litran vaikka urku auki painelin yöttömässä yössä lappia päästä päähän. Jakopääremppa meni vasemmalla kädellä ja iskarit sai vaihtaa oikealla.
Öljynsyönti alkoi vaivaamaan, venttiilinnostajien kumit tms vissiin syynä. No, auto meni seuraavalle ennen korjausta. Autolla oli rullattu 250tkm ostaessa ja karvan alle 300 myydessä. Ostin tonnilla ja myin puolellatoista, elämäni autokauppa siis!
Toisen ostin 350tkm ajettuna, siihenkin vuotavan kampiakselin stefan myötä jakopää, takaiskarit ja jarruputket piti laittaa. Hyvä kampe sekin, parikymmentätuhatta tuli ajettua.
Korjaukset näihin suorastaan ilo tehdä, tekniikka on simppeliä ja osat halpoja.
Todella luotettavia, mukavia ja ajoltaan hyviä talviautoja, ei semmoista pakkasta ettei olisi käyntiin lähtenyt. Ja -40 pakkasta, kymmenen maantiekilometrin jälkeen sai karvahatun riisua pistää lämpöjä pienemmälle.
Molempien myynti kaduttaa. Taidan avata Nettiauton.
Eli kaikin puolin erään lempinimensä veroinen saksan Lada!
Hyvin harvoin jarrupalojen vaihto kuuluu minkään auton määräaikaishuolto-ohjelmaan, joten minulle se on korjaamista. Olkoonkin, että jarrupalat vaihdetaan melkein joka autoon jossain vaiheessa, siinä missä auto voi mennä alkuperäisillä alapallonivelillä paaliin asti. Toisaalta joihinkin ranskalaisiin autoihin alapalloniveliäkin vaihdetaan jo takuuaikana ja vaihtoruljanssi jatkuu sen jälkeenkin eikä sitä kyllä huoltamisena voi pitää hyvälläkään tahdolla.
Jakohihnan hyväksyn huoltokohteeksi, jos sille on valmistajan määrittämä vaihtoväli. Jos ei ole määritetty, vaan ainoastaan tarkastetaan säännöllisesti ja vaihdetaan tarvittaessa, kun näyttää hampaiden irtoamisen, rispaantumisen tms. merkkejä, niin sitten sekin on korjaamista. Ja jottei mene ihan nillittämiseksi, niin jakopääremontti on vanhassa autossa epämiellyttävän iso kertainvestointi. Jos sitten tulee jotakin muuta isompaa heti kohta perään (löysiä alustakomponentteja, renkaiden uusimista, mädän hitsaamista jne.), niin voi nopeasti mennä pari tonnia, jolla saattaisi jo saada uudemman ja parempikuntoisen. (Tai sitten täyden pommin, jolloin olisi ollut parempi jatkaa vanhan ja sinänsä toimivan korjaamista...)
Ford teki paremman heti perään Focuksen muodossa.
Kuvittele, että olet tilanteessa jossa mietit, että pitäisikö ostaa uuden karhea huoleton auto pitkäksi aikaa. Mielessä esim. joku noin 20 000€ maksava alkaenmalli.
Mutta mitäpä jos, olisi myös täysin toisenlainen vaihtoehto? Vaihtoehto, jossa ajaisi vain sen uuden auton vuosihuoltojen ja kaskon hinnalla, lainakoroista puhumattakaan. Ja ilman käytännössä mitään arvonalenemista!
Ja tämä kaikki vain puolentoista tonnin investoinnilla!
Voitkin ostaa ennemmin sillä 20 000€ esim. sen 2000€ TV:n, 2000€ musiikki systeemit, 2000€ paljun, 2000€ veneen, 2000€ keittiöremontin, ja vaikka 2000€ Las Vegasin matkan ja rikastua. Ja vielä 8000€ sukan varressa! Ai että mitä rikkauksia.
Ainiin, toki siitä 8000€, voi miinustaa sen mainitun puolentoista tonnin investoinnin.
No, kerron omasta empiirisestä kokeesta, joka on saanut jatko-osan!
Mikä on varmuus/kulu/hankintahinta -suhteelta ehkä markkinoiden vähintäänkin hyötytehokkaimpia autoja? No uskallan väittää, että se on G Astra.
Olen ajanut 7 vuotta 1200€ autoliikkeessä maksaneella 99 vm. G Astralla, jossa 1.6 16v kone. Kilsoja oli ostaessa 284 000. Ja ennen toiseen G Astraan vaihtamista (ei pakollinen vaihto) noin 350 000km. Oli ollut hetken toinen auto rinnalla, mutta jollain vähemmän ajavalla, voisi hyvin riittää tuo kilsamäärä ainoanakin autona seitsemään vuoteen.
Ja mitä on kustantanut?
Esim. GM-merkkiöljyä 5L pönttö kustantaa sellasen 30€, eli huoltojen hinnoista ei tarvine sen enempää varmaan.
Apulaitehihnan kiristin (rupesi ääntään) 70€. Startti 30€ romurilta. Puhallinmoottori 40€ romurilta. Kerran hankin uudet kesärenkaat. Ja takimmaista äänenvaimenninta sain kerran paikata.
Ja tähän huom! Ei yhtään ideana rajata niihin, jotka laittaa tai huoltaa itse autoaan. Kun ihan korjaamollakin käyttämällä, olisi niin halpaa, että 2-3 vuoden uudenauton kustannuksilla, lainaa ottaneella, olisi kustantanut nuo 7v rempat ja vuosihuollot korjaamolla.
Jakopääremppakaan ei paljoa maksa tuohon.
Ja mikä on arvonalenema? Sitä ei edes ole tullut 7v aikana samanikäisissä G Astroissa. Kilometreistä sitten joitain satasia.
No auto meni vielä kunnossa 600€ eteenpäin, kun himotti sellanen II Edition G Astra (1.6 16v kanssa), jossa varusteina vasta huollettu ilmastointi ja vakionopeudensäädin (nappulasäädön kera).
Pitkää matkaa kun tulee välillä ajettua, ja aina tykänny vakkarista, eikä ilmastointikaan haittaa tee .
Tosiaan hyvin siisti auto irtosi samaisella 1200€, hyvine renkaineen ja aluvanteineen. Ja nyt ollut puolitoista vuotta alla. Kilsoja kertynyt noin 25 000 km.
Keväällä vuoden ajon jälkeen katsastuksesta moitteetta ja kehuin läpi.
Eikä ole tarvinnut tehdä korjausta, muuten kuin jo ostaessa tiedetty nk. koiranluiden tarve eteen (Motonetistä alkuperäislaatuset yhteensä sen 50€). Ja jakohihnahomma, öljyn vaihdot, niin ja jarrupalat eteen.
Juuri pimeni kaukolukitus avaimesta, eikä patterista kiinni. Vanhassa Astrassa toimi omistuksen ajan.
Ja kuten edellinen Astra 350 000 km ajettuakaan, missään ei kolise, eikä tunnu jotain välyksiä. Eikä ruoste paina, tai väljyyttä koneessa.
Ja kulutus 6-7l, kovat pakkaset varmasti erikseen.
Astra ei toki yllä isomman luokan esim. Vectran tasolle sillain junaefektissä maantiellä, mutta oman luokkansa kategoriassa, oikeasti hyvä ajaa, suuntavakaa ja mukava.
Ja vaikka etenkin likasempana voi olla romantisoiden jotain "dudeaan" ajaa uusien autojen seassa, niin siistinä, aluvantein ja omaan makuun asiallisella muotoilulla, voi nättinä kesäpäivänä mennä melkeenpä idylisenä.
Ja itsestä tiettyä maanläheistä fiilistään autoissa, joissa ei niitä kosketusnäyttöjä. Kotona sitten löytyy TV:tä ja tietokonetta, käyttäen energiaa sitten niihin. Yksi näyttö taskussakin. Liika on liikaa.
Mitä turvallisuuteen sitten. Ymmärrän jos niiden läheistenkin takia haluaa mahdollisimman turvallista. Mutta ainakin ilman perhettä, on minusta helpompi suhteuttaa ja vähän miettiä millä autoilla vielä hetki sitten ajettiin. Tuossakin 01 vm. Astrassa jo sivuairbagitkin. Valovuodenpäässä jostain Sunnyista.
Halusin vaan inspiroida siinä, että ei välttämättä tarvitse ostaa edes sitä 5000€ autoakaan, vaan halvin tie voi olla siellä 1000€ - 2000€ helmissä. Saaden hyvän auton vuosiksi ja vuosiksi.
Tietenkin mallin lisäksi kiinni miten ja missä ajettu, mitä edellinen omistaja jo uusinut, ja maanantaikappaleet.
Niin, ja kertaakaan en ole tarvinnut hinausautoa kummankaan kanssa. Starttikin meni varotellen.
Ja jos varmuutta kaipaa, ei Autoliiton plusjäsenyyden (120€vuosi) hinauspalvelussa ym. avussa ole ikärajaa autolle, paitsi ulkomaille ajaessa.
Siinä esiteltynä mielestäni halvin, eikä edes epämukavin tapa autoilla. Vaikka toki tuurikin näyttelee autoasiossa aina osaansa.
Kyllähän pukeutuminenkin on edullista jos ostaa esim kaikki vaatteensa tokmannilta.
Elämä on valintoja mihin ne rahansa kukin haluaa käyttää.
Kyllähän pukeutuminenkin on edullista jos ostaa esim kaikki vaatteensa tokmannilta.
Elämä on valintoja mihin ne rahansa kukin haluaa käyttää.
Paremman ja paremman, mk1 Focukset on kyllä sellaisia ruostepommeja, että niitä näkee nykyään liikenteessä enää harvoin verrattuna muihin aikalaisiinsa.Ford teki paremman heti perään Focuksen muodossa.
Eikai tuo liity alustan paremmuuteen?Paremman ja paremman, mk1 Focukset on kyllä sellaisia ruostepommeja, että niitä näkee nykyään liikenteessä enää harvoin verrattuna muihin aikalaisiinsa.
Ohjaus etenkin oli tosi hyvä. Tai on edelleen tosi hyvä, jos vertaa saman segmentin nykyautoihin.Eikai tuo liity alustan paremmuuteen?
Ajettavuutta lähinnä ajattelin, se oli luokkansa huippua.Paremman ja paremman, mk1 Focukset on kyllä sellaisia ruostepommeja, että niitä näkee nykyään liikenteessä enää harvoin verrattuna muihin aikalaisiinsa.
En ihan ymmärrä että mikä tässä oli se "halvan autoilun salaisuus", jos se ei sitten ollut se, että tyytyy ostamaan jonkin vanhan kärryn ja toivoo ettei siihen tule isoja remontteja?
Oli miten oli, ylipäätään foorumilla voisi olla tarvetta ketjulle, jossa suositellaan hyväksi havaittuja edullisia autoja. Varsinkin nuoremmat autoilijat varmasti arvostavat vinkkejä, kun kaikki eivät halua tai voi ottaa isoa lainaa ostaakseen ensimmäiseksi kulkineeksi uusinta ja hienointa hypemobiilia. Samaten kakkosautona on monessa perheessä joku vähän simppelimpi perusrassi. Tämä ketju ei tuohon tarpeeseen oikein sovi ainakaan tällä nimeämisellä, kun nyt otsikosta saa sellaisen kuvan että täällä keskustellaan jostakin "mahdollisesti mukavasta salaisuudesta".
Edit.
Unohdin, että onhan foorumilla jo entuudestaankin tämä ketju, jossa voi kysellä vinkkejä hankintaan:
Mikä auto minulle?
Mitä io-raati suosittelee? Autonvaihto on suunnitelmissa pyöreästi spekseillä tilava automaatti diesel hintaan 20-30 k€ ja kilometreillä 60-100 tkm. Mielummin farkku, mutta sedankin voisi menetellä. Webasto on tarpeen ja tutkat joka kulmassa. VAG:t taitaa olla turhan riskialttiita noissa...bbs.io-tech.fi
Eihän nuo chattihautomon myynnissä olevien määrät kerro liikenteessä olevien autojen määrästä juuri mitään.Ajettavuutta lähinnä ajattelin, se oli luokkansa huippua.
Muutenkin perstuntuma on huono mittari autojen yleisyyden suhteen, kun sitä vinouttaa niin moni asia. Esim. omissa havainnoissani Suomen yleisin auto tuntuu olevan VW Passat - niitä menee jatkuvasti ohi vasenta kaistaa. Vaikka tiedän, ettei se todellakaan ole yleisin.
Joka tapauksessa, Nettiautossa on 99-03 Focuksia 64, Astroja 66, Corolloja 149, Golfeja 167, Civicejä 53, Almeroita 60, Meganeita 32, Xsaroja 24, A-sarjalaisia 13, V40 28 ja S40 26 kpl. Ei nyt mikään mestarisuoritus Fordilta, mutta ihan hyvä kuitenkin.
Eikös vielä halvemmaksi tulisi 8k€ nissan leaf?Kuvittele, että olet tilanteessa jossa mietit, että pitäisikö ostaa uuden karhea huoleton auto pitkäksi aikaa. Mielessä esim. joku noin 20 000€ maksava alkaenmalli.
Mutta mitäpä jos, olisi myös täysin toisenlainen vaihtoehto? Vaihtoehto, jossa ajaisi vain sen uuden auton vuosihuoltojen ja kaskon hinnalla, lainakoroista puhumattakaan. Ja ilman käytännössä mitään arvonalenemista!
Ja tämä kaikki vain puolentoista tonnin investoinnilla!
Voitkin ostaa ennemmin sillä 20 000€ esim. sen 2000€ TV:n, 2000€ musiikki systeemit, 2000€ paljun, 2000€ veneen, 2000€ keittiöremontin, ja vaikka 2000€ Las Vegasin matkan ja rikastua. Ja vielä 8000€ sukan varressa! Ai että mitä rikkauksia.
Ainiin, toki siitä 8000€, voi miinustaa sen mainitun puolentoista tonnin investoinnin.
No, kerron omasta empiirisestä kokeesta, joka on saanut jatko-osan!
Mikä on varmuus/kulu/hankintahinta -suhteelta ehkä markkinoiden vähintäänkin hyötytehokkaimpia autoja? No uskallan väittää, että se on G Astra.
Olen ajanut 7 vuotta 1200€ autoliikkeessä maksaneella 99 vm. G Astralla, jossa 1.6 16v kone. Kilsoja oli ostaessa 284 000. Ja ennen toiseen G Astraan vaihtamista (ei pakollinen vaihto) noin 350 000km. Oli ollut hetken toinen auto rinnalla, mutta jollain vähemmän ajavalla, voisi hyvin riittää tuo kilsamäärä ainoanakin autona seitsemään vuoteen.
Ja mitä on kustantanut?
Esim. GM-merkkiöljyä 5L pönttö kustantaa sellasen 30€, eli huoltojen hinnoista ei tarvine sen enempää varmaan.
Apulaitehihnan kiristin (rupesi ääntään) 70€. Startti 30€ romurilta. Puhallinmoottori 40€ romurilta. Kerran hankin uudet kesärenkaat. Ja takimmaista äänenvaimenninta sain kerran paikata.
Ja tähän huom! Ei yhtään ideana rajata niihin, jotka laittaa tai huoltaa itse autoaan. Kun ihan korjaamollakin käyttämällä, olisi niin halpaa, että 2-3 vuoden uudenauton kustannuksilla, lainaa ottaneella, olisi kustantanut nuo 7v rempat ja vuosihuollot korjaamolla.
Jakopääremppakaan ei paljoa maksa tuohon.
Ja mikä on arvonalenema? Sitä ei edes ole tullut 7v aikana samanikäisissä G Astroissa. Kilometreistä sitten joitain satasia.
No auto meni vielä kunnossa 600€ eteenpäin, kun himotti sellanen II Edition G Astra (1.6 16v kanssa), jossa varusteina vasta huollettu ilmastointi ja vakionopeudensäädin (nappulasäädön kera).
Pitkää matkaa kun tulee välillä ajettua, ja aina tykänny vakkarista, eikä ilmastointikaan haittaa tee .
Tosiaan hyvin siisti auto irtosi samaisella 1200€, hyvine renkaineen ja aluvanteineen. Ja nyt ollut puolitoista vuotta alla. Kilsoja kertynyt noin 25 000 km.
Keväällä vuoden ajon jälkeen katsastuksesta moitteetta ja kehuin läpi.
Eikä ole tarvinnut tehdä korjausta, muuten kuin jo ostaessa tiedetty nk. koiranluiden tarve eteen (Motonetistä alkuperäislaatuset yhteensä sen 50€). Ja jakohihnahomma, öljyn vaihdot, niin ja jarrupalat eteen.
Juuri pimeni kaukolukitus avaimesta, eikä patterista kiinni. Vanhassa Astrassa toimi omistuksen ajan.
Ja kuten edellinen Astra 350 000 km ajettuakaan, missään ei kolise, eikä tunnu jotain välyksiä. Eikä ruoste paina, tai väljyyttä koneessa.
Ja kulutus 6-7l, kovat pakkaset varmasti erikseen.
Astra ei toki yllä isomman luokan esim. Vectran tasolle sillain junaefektissä maantiellä, mutta oman luokkansa kategoriassa, oikeasti hyvä ajaa, suuntavakaa ja mukava.
Ja vaikka etenkin likasempana voi olla romantisoiden jotain "dudeaan" ajaa uusien autojen seassa, niin siistinä, aluvantein ja omaan makuun asiallisella muotoilulla, voi nättinä kesäpäivänä mennä melkeenpä idylisenä.
Ja itsestä tiettyä maanläheistä fiilistään autoissa, joissa ei niitä kosketusnäyttöjä. Kotona sitten löytyy TV:tä ja tietokonetta, käyttäen energiaa sitten niihin. Yksi näyttö taskussakin. Liika on liikaa.
Mitä turvallisuuteen sitten. Ymmärrän jos niiden läheistenkin takia haluaa mahdollisimman turvallista. Mutta ainakin ilman perhettä, on minusta helpompi suhteuttaa ja vähän miettiä millä autoilla vielä hetki sitten ajettiin. Tuossakin 01 vm. Astrassa jo sivuairbagitkin. Valovuodenpäässä jostain Sunnyista.
Halusin vaan inspiroida siinä, että ei välttämättä tarvitse ostaa edes sitä 5000€ autoakaan, vaan halvin tie voi olla siellä 1000€ - 2000€ helmissä. Saaden hyvän auton vuosiksi ja vuosiksi.
Tietenkin mallin lisäksi kiinni miten ja missä ajettu, mitä edellinen omistaja jo uusinut, ja maanantaikappaleet.
Niin, ja kertaakaan en ole tarvinnut hinausautoa kummankaan kanssa. Starttikin meni varotellen.
Ja jos varmuutta kaipaa, ei Autoliiton plusjäsenyyden (120€vuosi) hinauspalvelussa ym. avussa ole ikärajaa autolle, paitsi ulkomaille ajaessa.
Siinä esiteltynä mielestäni halvin, eikä edes epämukavin tapa autoilla. Vaikka toki tuurikin näyttelee autoasiossa aina osaansa.
En ihan ymmärrä että mikä tässä oli se "halvan autoilun salaisuus", jos se ei sitten ollut se, että tyytyy ostamaan jonkin vanhan kärryn ja toivoo ettei siihen tule isoja remontteja?
Oli miten oli, ylipäätään foorumilla voisi olla tarvetta ketjulle, jossa suositellaan hyväksi havaittuja edullisia autoja. Varsinkin nuoremmat autoilijat varmasti arvostavat vinkkejä, kun kaikki eivät halua tai voi ottaa isoa lainaa ostaakseen ensimmäiseksi kulkineeksi uusinta ja hienointa hypemobiilia. Samaten kakkosautona on monessa perheessä joku vähän simppelimpi perusrassi. Tämä ketju ei tuohon tarpeeseen oikein sovi ainakaan tällä nimeämisellä, kun nyt otsikosta saa sellaisen kuvan että täällä keskustellaan jostakin "mahdollisesti mukavasta salaisuudesta".
Edit.
Unohdin, että onhan foorumilla jo entuudestaankin tämä ketju, jossa voi kysellä vinkkejä hankintaan:
Mikä auto minulle?
Mitä io-raati suosittelee? Autonvaihto on suunnitelmissa pyöreästi spekseillä tilava automaatti diesel hintaan 20-30 k€ ja kilometreillä 60-100 tkm. Mielummin farkku, mutta sedankin voisi menetellä. Webasto on tarpeen ja tutkat joka kulmassa. VAG:t taitaa olla turhan riskialttiita noissa...bbs.io-tech.fi
Temusta nykyaikana vaatteet ostetaan, ei mistään kalliilta Tokmannilta. Naurattaa joka päivä vaan enemmän tämä pölhölä, joku esim. on valmis maksamaan ID7:sta, eli PASSATISTA 70 000 e, siinä on nielaistu kokonainen pökäle ilman maiskuttelua ja kertoo omistajastaan kaiken. Lopullisena omistajana lyötyykin Santander rahoitusKyllähän pukeutuminenkin on edullista jos ostaa esim kaikki vaatteensa tokmannilta.
Elämä on valintoja mihin ne rahansa kukin haluaa käyttää.
Eihän nuo chattihautomon myynnissä olevien määrät kerro liikenteessä olevien autojen määrästä juuri mitään.
Temusta nykyaikana vaatteet ostetaan, ei mistään kalliilta Tokmannilta. Naurattaa joka päivä vaan enemmän tämä pölhölä, joku esim. on valmis maksamaan ID7:sta, eli PASSATISTA 70 000 e, siinä on nielaistu kokonainen pökäle ilman maiskuttelua ja kertoo omistajastaan kaiken. Lopullisena omistajana lyötyykin Santander rahoitus
Autoilu on vain yksi kaikista turhimmista kulueristä ja siksi täytyy kiittää, että aloittajan kaltaisia henkilöitä löytyy tältä foorumilta.
Ei asiassa ole mitään muuta yllätystä mikä se ostetun yksilön kunto sattuu olemaan. Käytetty on käytetty, aina. Itse huoltamalla ja viat etukäteen pääosin havaitsemalla pystyy superhalvasta vanhasta autosta tekemään luotettamamman kulkineen, mutta silti se on sama vanha paska muilta ominaisuuksiltaan. Mikäs siinä jos tykkää harrastaa, mutta kylläKyllä mä pysyn siinä salaisuuskannassa, ei ollu klikkiotsikko.
Kuplia on toki yhtä monta kun itsestäänselvyyttä. Mutta kyllä se hyvin monen käsitys on ihan muuta 1000-2000€ autoon kajotessa, kuin mitä se ennuste ja halpuus oikeasti minusta on yleisellä tasolla, siis kyseisessä hyvin perusvarmassa autossa, perus hyvällä historialla.
On vaikka mielikuva siitä jostain kasarin pommistaan, josta aina laukes jotain kallista, ja ajatelee että se halvin ja taloudellisesti varmin tie on ostaa se 10 000 kärry vaikka, joka 5v päästä 5000€ kärry, ja panokset kalliin remontin sattuessa, kalliimmilla korjaukustannuksilla jne. Et se todellinen riskitaso tai ylläpidon halpuus jossain G Astrassa voi yllättää, ja että voi hei ihan oikeasti ja todennäköisemmin päästä vuosia sillä päälle tonnin autolla, pikkujuttuja väliin laitattaen.
Ja joo eikai tää ketju sellaseen yleisempään.
Voisitko avata näitä muita välttämättömiä ominaisuuksia, viitaten "paska muilta ominaisuuksiltaan"?Ei asiassa ole mitään muuta yllätystä mikä se ostetun yksilön kunto sattuu olemaan. Käytetty on käytetty, aina. Itse huoltamalla ja viat etukäteen pääosin havaitsemalla pystyy superhalvasta vanhasta autosta tekemään luotettamamman kulkineen, mutta silti se on sama vanha paska muilta ominaisuuksiltaan. Mikäs siinä jos tykkää harrastaa, mutta kyllä
minua ainakin suuresti vittuttaisi olla yhden ikälopun auton armoilla, jossa päivän kunnosta ei koskaan tiedä. Siinä olet oikeassa, että budjetin tuplaaminen ei välttämättä mitään auta.
Täytyy olla monta ikäloppua autoa, enemmän on enemmänEi asiassa ole mitään muuta yllätystä mikä se ostetun yksilön kunto sattuu olemaan. Käytetty on käytetty, aina. Itse huoltamalla ja viat etukäteen pääosin havaitsemalla pystyy superhalvasta vanhasta autosta tekemään luotettamamman kulkineen, mutta silti se on sama vanha paska muilta ominaisuuksiltaan. Mikäs siinä jos tykkää harrastaa, mutta kyllä
minua ainakin suuresti vittuttaisi olla yhden ikälopun auton armoilla, jossa päivän kunnosta ei koskaan tiedä. Siinä olet oikeassa, että budjetin tuplaaminen ei välttämättä mitään auta.
On niissä autoissa isoja eroja perusvarmuudeltaan. Joissain on enemmän normia paukkua kallista. Tai joissain taas se kansipahvi,ohjaustehostin, vaihdelaatikko jne. erityisen hintava osasto todennäköisemmin kestää esim. sinne 400 000, kuin että ei kestä, oikealla ajolla ja huollolla.Ei asiassa ole mitään muuta yllätystä mikä se ostetun yksilön kunto sattuu olemaan. Käytetty on käytetty, aina. Itse huoltamalla ja viat etukäteen pääosin havaitsemalla pystyy superhalvasta vanhasta autosta tekemään luotettamamman kulkineen, mutta silti se on sama vanha paska muilta ominaisuuksiltaan. Mikäs siinä jos tykkää harrastaa, mutta kyllä
minua ainakin suuresti vittuttaisi olla yhden ikälopun auton armoilla, jossa päivän kunnosta ei koskaan tiedä. Siinä olet oikeassa, että budjetin tuplaaminen ei välttämättä mitään auta.
Siihenhän se menee, remppa-autona tonnin pommi menee hyvin.Täytyy olla monta ikäloppua autoa, enemmän on enemmän
Jos autolla ajaa kauppaan ja takaisin, niin ei varmaan muuta osaa kaivata. Muutaman kympin vuodessa kun istuskelee autossa, niin ehjä ei-lättänäksi istuttu tukeva penkki ja mukava melutaso ovat turhaa haaveilua tonnin pommissa. Pientä kivaa remppaa vituttaisi myös päästä tekemään x sataa km kotoa. Persaukisena sitä itsekin uskottelin, että vanha paska on ihan riittävä, mutta nyt kun on vaihtoehtoja ostaa mieluisakin… Elämä on liian lyhyt sen päättämiseen turvaominaisuuksiltaan umpipaskassa surmanloukussa.Voisitko avata näitä muita välttämättömiä ominaisuuksia, viitaten "paska muilta ominaisuuksiltaan"?
Aloittajan autosta löytyy esim. kaikki tarpeellinen "No auto meni vielä kunnossa 600€ eteenpäin, kun himotti sellanen II Edition G Astra (1.6 16v kanssa), jossa varusteina vasta huollettu ilmastointi ja vakionopeudensäädin (nappulasäädön kera).", uskoisin et myös radio löytyy kyseisestä autosta, eli kaikki oleellinen löytyy. Toki nyt ei pääse takkatulesta nauttimaan 30 minuutin ajan kun sähkö valuu patteriin ja muita ihanuuksia, joista voikin keskustella vertaistensa kanssa.
Ei se 300 tkm piereskelty penkki ole koskaan kunnossa. Siistiltä voi näyttää, mutta ei se silti tarkoita ominaisuuksiltaan uutta. Noita on myös ihan mahdoton löytää romikselta yhtään sen parempana.Ei se vanhakaan auto tänäpäivänä ole niin herkästi sellainen, että joka paikka rämisee ja repsottaa.
Elämä on liian lyhyt itselle huonoille päätöksiin, ainakin jos niitä toistaa. Jos olet tyytyväinen uudempaan, niin ei siinä mitään ihmeellistä ole tai että kukaan sanoo huonompi asia.Siihenhän se menee, remppa-autona tonnin pommi menee hyvin.
Jos autolla ajaa kauppaan ja takaisin, niin ei varmaan muuta osaa kaivata. Muutaman kympin vuodessa kun istuskelee autossa, niin ehjä ei-lättänäksi istuttu tukeva penkki ja mukava melutaso ovat turhaa haaveilua tonnin pommissa. Pientä kivaa remppaa vituttaisi myös päästä tekemään x sataa km kotoa. Persaukisena sitä itsekin uskottelin, että vanha paska on ihan riittävä, mutta nyt kun on vaihtoehtoja ostaa mieluisakin… Elämä on liian lyhyt sen päättämiseen turvaominaisuuksiltaan umpipaskassa surmanloukussa.
Tohon tuli mieleen, että jos vanha auto, niin tekstiilipesuri kova juttu. Ajattele et t-paita vahdetaan vaikka jokap päivä hikoillessa, mutta 20v vanhan autonpenkkin pintaa voitu korkeintaan lääppiä jollain vaahdolla.Ei se 300 tkm piereskelty penkki ole koskaan kunnossa. Siistiltä voi näyttää, mutta ei se silti tarkoita ominaisuuksiltaan uutta. Noita on myös ihan mahdoton löytää romikselta yhtään sen parempana.
Kyllä mä pysyn siinä salaisuuskannassa, ei ollu klikkiotsikko.
Kuplia on toki yhtä monta kun itsestäänselvyyttä. Mutta kyllä se hyvin monen käsitys on ihan muuta 1000-2000€ autoon kajotessa, kuin mitä se ennuste ja halpuus oikeasti minusta on yleisellä tasolla, siis kyseisessä hyvin perusvarmassa autossa, perus hyvällä historialla.
On vaikka mielikuva siitä jostain kasarin pommistaan, josta aina laukes jotain kallista, ja ajatelee että se halvin ja taloudellisesti varmin tie on ostaa se 10 000 kärry vaikka, joka 5v päästä 5000€ kärry, ja panokset kalliin remontin sattuessa, kalliimmilla korjaukustannuksilla jne. Et se todellinen riskitaso tai ylläpidon halpuus jossain G Astrassa voi yllättää, ja että voi hei ihan oikeasti ja todennäköisemmin päästä vuosia sillä päälle tonnin autolla, pikkujuttuja väliin laitattaen.
Ja joo eikai tää ketju sellaseen yleisempään.
Ei ne vaahtomuovit sun muut pesemällä turpoa alkuperäiseen muotoonsa. Penkit ovat myös pääasiassa parantuneet vuosien varrella.Tohon tuli mieleen, että jos vanha auto, niin tekstiilipesuri kova juttu. Ajattele et t-paita vahdetaan vaikka jokap päivä hikoillessa, mutta 20v vanhan autonpenkkin pintaa voitu korkeintaan lääppiä jollain vaahdolla.
Tulee iso vaikutus, kun käy tekstiilipesurilla läpi. Se raikkaus jo tiedostamatta tekee sitä mukavuutta.
Ei hiljaisuutta arvostava kyllä millään 99 Astralla aja. Ja joku vanha edustusauto on taas kaikkea muuta kuin halpa ja luotettava. Äänieristykset ovat parantuneet kaiken muun ohessa vuosien varrella.Mutta ei se melu siinä vanhassa kasva vanhetessa vaan sitten jossain viassa. Tai että ei olisi vanhoja hyvällä äänieristykellä, tai huonolla nyky autojakin. Itekkin arvostan et hiljanen, se on iso osa mukavuutta
Hyviä penkkejä saa kaupasta vaikka uutena ja voittaa jokaisen perusmuovikipon penkit 100-0 Sparco R333 Kuppi-istuin (Tieliikenne Hyväksytty) - TPW Parts, jos penkki nyt niin ahdistaa. Uusissa autoissa penkit on aivan luokattomat, jos penkeiksi ei ole valittu vähintään AGR tason istuimia, useimmiten ei, koska rahat loppui, mut kato uusi auto.Ei se 300 tkm piereskelty penkki ole koskaan kunnossa. Siistiltä voi näyttää, mutta ei se silti tarkoita ominaisuuksiltaan uutta. Noita on myös ihan mahdoton löytää romikselta yhtään sen parempana.
No joo Ja valtio innostus taas romutuspalkkiohin. Niin ja sillähän se kyseinen autokin on hankintahinnaltaa halpa, kun eihän Opel voi kestävä olla (mainehaitta tullu takavuosikymmeniltä)ÄLÄ mainosta halpaa. Jos kaikki rikkaat ja autovelalliset lähtis tähän niin wanhojen autojen arvo nousisi 1000% Samalla juutuubin kaista loppuis ku korjausvideoita katseltais sen 5000% enemmän
Hyviä penkkejä saa kaupasta vaikka uutena ja voittaa jokaisen perusmuovikipon penkit 100-0 Sparco R333 Kuppi-istuin (Tieliikenne Hyväksytty) - TPW Parts, jos penkki nyt niin ahdistaa. Uusissa autoissa penkit on aivan luokattomat, jos penkeiksi ei ole valittu vähintään AGR tason istuimia, useimmiten ei, koska rahat loppui, mut kato uusi auto.
Ei kyllä näytä erityisen mukavalta istua tuo. Menis varmaan jalat ja perse nopeaksi kipeäksi tuossa.Hyviä penkkejä saa kaupasta vaikka uutena ja voittaa jokaisen perusmuovikipon penkit 100-0 Sparco R333 Kuppi-istuin (Tieliikenne Hyväksytty) - TPW Parts, jos penkki nyt niin ahdistaa. Uusissa autoissa penkit on aivan luokattomat, jos penkeiksi ei ole valittu vähintään AGR tason istuimia, useimmiten ei, koska rahat loppui, mut kato uusi auto.
Auto on kyllä ihmeellisen mielipiteitä jakava esine.
Osa oikein suu vaahdossa jaksaa möyhötä siitä paljonko autoilu nielee rahaa ja kuinka on ylpeys ajaa vanhalla paskaläjällä.
Itse en nyt eritysen tarkka ole imagostani, mutta sen verran kuitenkin että auto mielestäni edustaa käyttäjäänsä niin hyvässä kuin pahassa ja jo ihan samasta syystä, minkä takia pukeudun siististi, ajan myös siistillä autolla. Joku vanha kuppainen kolmoskopan golffi aiheuttaa aina vähän sellaista "piensäästäjä" tai persaukinen fiilistä ja itsekin välillä sortuu siihen, että tulee pidettyä niillä ajavia varakkaita ihmisiä vähän omituisina. Puhutaan nyt kuitenkin joistakin satasista kuukaudessa, niin en nyt pidä sitä erityisen pahana varsinkin työmatkaa ajaville, että siihen autoon laitetaan hiukan rahaa jotta se on jotain muuta kun ihan halvin Hyundai Getz tai joku Daewoo Kalos. Eri asia jos rahat niin tiukilla että muuhun ei ole mahdollisuutta, silloin se on valitettava tilanne ja sillä mentävä.
Jollain sitä itsetuntoa pitää buustata, aluksi pikavippiä ja silleen, jos on nainen voi ottaa botoxia ja tekorinnat, miksi ei mieskin? Jos ei muuta niin pienimunaisuudelle täytyy tehdä heti jotain!Tälläinen elämä on varmasti kuluttavaa jos kaikki valinnat pitää ajatella sen kautta, miltä se näyttää muille.
Sekös lämmittää, kun elämä päättyy hirveen tai narkkarin tötöilyyn, saahan muutamalla tonnilla jo ihan suht turvallista 2010 kampetta jossa huomattava ero johonkin 90-luvun Yarikseen vaikka autoilu olisikin absoluuttisesti halvinta sillä.Jollain sitä itsetuntoa pitää buustata, aluksi pikavippiä ja silleen, jos on nainen voi ottaa botoxia ja tekorinnat, miksi ei mieskin? Jos ei muuta niin pienimunaisuudelle täytyy tehdä heti jotain!
Kolmoskoppaisen Golfin varakasta omistajaa ei kiinnosta paskaakaan mitä muut hänestä ajattelee.
Näitä elämäntapa intiaaneja on aina. Myös monella tonninpommilla ajavalla tuppaa unohtumaan se että kaikilla ei ole osaamista, tiloja tai kiinnostusta lähtee arpomaan noiden tonnin pommien kanssa.Itse ihmettelen lähinnä sitä kun jotkut rikkaat ajavat vanhalla pienellä autolla. Ei ole kun se yksi kerta kun joku ajaa perään tai kylkeen tms taikka hirvi hyppää eteen niin se on sitten elämä siinä. Itse ajan n. 45tkm/vuosi ja auto on kohtuu arvokas, mutta myös turvallinen (oliko nyt jopa kaikista turvallisin auto ainakin jossain testissä)
Halpa hinta kuitenkin siitä että säilyy todennäköisemmin hengissä kolarin sattuessa.
Toki sitten jos rahaa ei ole niin pakkohan se on ajaa sitten halvenmalla autolla, tai toki jos ajaa kovin vähän niin ehkä sitten ne vähät ajot voi ajaa halvemmallakin autolla vaikka siinä tietysti aina riskinsä on.
Ja muutenkin ihmettelen että autoilussa tuntuu olevan joku itseisarvo ajaa mahdollisimman halvalla. Jos oikeasti haluaisi säästää niin asuminen on se kallein menoerä elämässä, mutta jostain syystä sillä ei kukaan rehentele että asuu teltassa tai sillan alla?Näitä elämäntapa intiaaneja on aina. Myös monella tonninpommilla ajavalla tuppaa unohtumaan se että kaikilla ei ole osaamista, tiloja tai kiinnostusta lähtee arpomaan noiden tonnin pommien kanssa.
30tkm/v ajosuoritteella tuollaisen 7l/100km kuluttavaan vehkeeseen menee noin 3800e edestä bensoihinkin vuodessa. Kymppitonnin Nissan Leaf tulee äkkiä halvemmaksi jos vaan sopii ajoprofiiliin ja voi kotona ladata.
En kiellä, että voi arvioida sen perusteella rahatilannetta onko 20v vanha auto tai ei. Jostain mielikuvat luodaan tahtomattakin. Ja se auto näkyy. Lomamatkat, kodin sisältö ja huvitukset taas ei. Työkaverit toisaalta tietää ainakin tuloista yleensä jotain. Menoista sitten ei välttämättäAuto on kyllä ihmeellisen mielipiteitä jakava esine.
Osa oikein suu vaahdossa jaksaa möyhötä siitä paljonko autoilu nielee rahaa ja kuinka on ylpeys ajaa vanhalla paskaläjällä.
Itse en nyt eritysen tarkka ole imagostani, mutta sen verran kuitenkin että auto mielestäni edustaa käyttäjäänsä niin hyvässä kuin pahassa ja jo ihan samasta syystä, minkä takia pukeudun siististi, ajan myös siistillä autolla. Joku vanha kuppainen kolmoskopan golffi aiheuttaa aina vähän sellaista "piensäästäjä" tai persaukinen fiilistä ja itsekin välillä sortuu siihen, että tulee pidettyä niillä ajavia varakkaita ihmisiä vähän omituisina. Puhutaan nyt kuitenkin joistakin satasista kuukaudessa, niin en nyt pidä sitä erityisen pahana varsinkin työmatkaa ajaville, että siihen autoon laitetaan hiukan rahaa jotta se on jotain muuta kun ihan halvin Hyundai Getz tai joku Daewoo Kalos. Eri asia jos rahat niin tiukilla että muuhun ei ole mahdollisuutta, silloin se on valitettava tilanne ja sillä mentävä.
Näitä elämäntapa intiaaneja on aina. Myös monella tonninpommilla ajavalla tuppaa unohtumaan se että kaikilla ei ole osaamista, tiloja tai kiinnostusta lähtee arpomaan noiden tonnin pommien kanssa.
30tkm/v ajosuoritteella tuollaisen 7l/100km kuluttavaan vehkeeseen menee noin 3800e edestä bensoihinkin vuodessa. Kymppitonnin Nissan Leaf tulee äkkiä halvemmaksi jos vaan sopii ajoprofiiliin ja voi kotona ladata.
Tälläinen elämä on varmasti kuluttavaa jos kaikki valinnat pitää ajatella sen kautta, miltä se näyttää muille.
Jollain sitä itsetuntoa pitää buustata, aluksi pikavippiä ja silleen, jos on nainen voi ottaa botoxia ja tekorinnat, miksi ei mieskin? Jos ei muuta niin pienimunaisuudelle täytyy tehdä heti jotain!
Kolmoskoppaisen Golfin varakasta omistajaa ei kiinnosta paskaakaan mitä muut hänestä ajattelee.
Itse ihmettelen lähinnä sitä kun jotkut rikkaat ajavat vanhalla pienellä autolla. Ei ole kun se yksi kerta kun joku ajaa perään tai kylkeen tms taikka hirvi hyppää eteen niin se on sitten elämä siinä. Itse ajan n. 45tkm/vuosi ja auto on kohtuu arvokas, mutta myös turvallinen (oliko nyt jopa kaikista turvallisin auto ainakin jossain testissä)
Halpa hinta kuitenkin siitä että säilyy todennäköisemmin hengissä kolarin sattuessa.
Toki sitten jos rahaa ei ole niin pakkohan se on ajaa sitten halvenmalla autolla, tai toki jos ajaa kovin vähän niin ehkä sitten ne vähät ajot voi ajaa halvemmallakin autolla vaikka siinä tietysti aina riskinsä on.
Ja muutenkin ihmettelen että autoilussa tuntuu olevan joku itseisarvo ajaa mahdollisimman halvalla. Jos oikeasti haluaisi säästää niin asuminen on se kallein menoerä elämässä, mutta jostain syystä sillä ei kukaan rehentele että asuu teltassa tai sillan alla?