S.T.A.L.K.E.R. 2

Eilen tyyppailin pitkästä aikaa. Edellisen kerran pelailin ennenkuin oli tullut mitään päivityksiä ulos. Suorituskykyviilaukset tuntui ja rullasi huomattavasti tasaisemmin varsinkin stutterin osalta. Tekoäly ja A-life toimii paremmin ja kaikki perusvihut ei tikkaa naamaan keskellä yötä sadan metrin päästä pusikoiden läpi. Joululomalla tulee tykitettyä aivan varmasti.
 
Kokeilin tätä mutta ei tallena tiedostoa .ini muotoon vaan jää tekstitiedostoksi.

EDIT: Mjaa, piti kirjottaa windowsin hakuun notepad että voi sellaisen tiedoston luoda...

EDIT2: Tämä toimi, siltikin outoa että tuohon compiling shaders kohtaan kaatuu.

Vihdoin sain kans updaten ladattua ja jumahti shader compileen. Pari kertaa kun tappoi task managerilla ja aloitti uudestaan niin meni läpi.
 
10GB verran taas ladattavaa mutta patch noteseja en onnistunut löytämään.
1734711651269.png
 
10GB verran taas ladattavaa mutta patch noteseja en onnistunut löytämään.
1734711651269.png
Notesit pääsi näkemään tuolta Steamin latausvalikosta:

"Hello again, stalkers!

Even if Christmastime is coming close, a lot of work needs to be done in the Zone! S.T.A.L.K.E.R.2: Heart of Chornobyl is getting another update.

Patch 1.1.1 will cover two crashes:

  • Fixed a crash on save load that some players were experiencing.
  • Fixed some of the issues that led to a crash during shader loading for some players.

This patch will be released on Steam today, and more fixes will soon be added to other stores and consoles.

Good hunting."
 
Ja nyt sieltä tuli 1.1.2 patchi jossa VIELÄKIN korjaavat tuota shaders compilation crashia/loputonta latausta.

Ilmeisesti ei ole vielä 1.1.2 auttanut tilanteeseen, Redditissä yhä ihmisiä joilla ongelma / ongelma tuli tässä patchissa. :rofl: Taidan vielä hetken pitää tuota configia joka ohittaa tuon vaiheen.
 
Ja nyt sieltä tuli 1.1.2 patchi jossa VIELÄKIN korjaavat tuota shaders compilation crashia/loputonta latausta.

Ilmeisesti ei ole vielä 1.1.2 auttanut tilanteeseen, Redditissä yhä ihmisiä joilla ongelma / ongelma tuli tässä patchissa. :rofl: Taidan vielä hetken pitää tuota configia joka ohittaa tuon vaiheen.

Oliko taas 118gb? Tunnelma on kyllä kaikesta sekoilusta huolimatta kohdillaan, tulitaistelu myrskyn keskellä ränsistyneessä tehdaskompleksissa oli kyllä hiton hienoa just äsken. Highs and lows jne
 
Oliko taas 118gb? Tunnelma on kyllä kaikesta sekoilusta huolimatta kohdillaan, tulitaistelu myrskyn keskellä ränsistyneessä tehdaskompleksissa oli kyllä hiton hienoa just äsken. Highs and lows jne
Ei sentään, nyt on vain 10gb Steamissä.

Samaa mieltä, oli tunnelmallista eilen pelata pari tuntia! Tykkäsin, pitää pelailla enemmän jouluna. :comp:
 
Three Captains tehtävä bugas.

Kiipesin nosturiin ja vastasin radioon että kaikki on ok. ammuin muutaman sotilaan ketkä lähestyi rakennusta ja odottelin kun ei mitään tapahtunut. Kun lähdin alaspäin nosturista niin yhtäkkiä Sultan ja Beard kuoli samaan paikkaan missä seisoivat alunperin. Alunperin kun olisi pitänyt ampua kummatkin niin pelkästöön pää leijui kummallakin ilmassa.
muok. radioon täytyi vastata varoittamalla Beardia ja Sultania tulevasta hyökkäyksestä. Kumpikin kuolee muuten vaikka ampuisi kaikki rakennusta lähestyvät sotilaat.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikka on haasteita varmasti pelin tekijällä korjata bugeja ja muita ongelmia, hienosti hän niitä kyllä tekee ja yrittää!

Itselläni ei ole kertaakaan tullut mitään ongelmaa vastaa koko pelissä.. Pakko sanoa että kyllä maistuu tämä!! :coffee: Mahtava peli.
 
Ei auttanut ainakaan itsellä uudempikaan update, edelleen bugaa shader compileen.

Tämän huomaa helposti jos on overlay missä näkyy cpu load, jos kuorma putoaa alas eikä edistystä tapahdu niin ei muuta kuin task manager ja kill task ja alusta.
 
Ei auttanut ainakaan itsellä uudempikaan update, edelleen bugaa shader compileen.

Tämän huomaa helposti jos on overlay missä näkyy cpu load, jos kuorma putoaa alas eikä edistystä tapahdu niin ei muuta kuin task manager ja kill task ja alusta.
Itelläkin peli on jäätyillyt satunnaisesti jo ekan pätsin jälkeen kun hyppii pelistä työpöydälle ja takaisin. alt tab uudestaan niin toimii normaalisti.
 
Ei auttanut ainakaan itsellä uudempikaan update, edelleen bugaa shader compileen.

Tämän huomaa helposti jos on overlay missä näkyy cpu load, jos kuorma putoaa alas eikä edistystä tapahdu niin ei muuta kuin task manager ja kill task ja alusta.
Jos tuo aiheuttaa harmaita hiuksia kokeille tuota BoomerX:n laittamaa bypass komentoa?

"C:\Users\%userprofile%\AppData\Local\Stalker2\Saved\Config\Windows
Luo tuonne Engine.ini tiedoston ja lisää tiedostoon

[SystemSettings]
r.PSOWarmup.WarmupMaterials=0

Eli Muistio, Tallenna nimellä, Muoto: Kaikki tiedostot ja nimeää Engine.ini
lisää komennon Engine.ini tiedostoon.

shaderit sitten luodaan lennossa joka aiheuttaa nykimistä. Itse en huomannut mitään ongelmaa ajuripäivitysten jälkeen, mutta riippuu henkilöstä huomaako."
 
nyt taisi tulla eka bugi vastaan tai sitten apinaa koijataan.

the forge of progress tehtävässä tuo guardian program eka huone täynnä anomalyjä jossa scannerin mukaan on artifakti, mutta ei tule esille vaikka kuinka koluaa paikan läpi.
 
Toi postipukki mulle eilen joululahjan jonka ostin itselleni:cool:
1734803075200.jpeg

Nyt muutaman tunnin Stalkerin pelaamisen jälkeen vähän arvostelua.Ensimmäinen mekaaninen näppäimistö,joten ensiarviot ovat neitseelliset.
-kirjoittaminen outoa ja hidasta,kopisee liikaa äänellisesti
-taustavalona ainoastaan kirkasväri,jonka tasoa ei pysty säätämään itsessä näppäimistöltä toisinkuin Corsairilta rgb65.Tässä on MSI sovellus,toiminta ok. Kaikenlaisia valojen vilkkumista pystyy säätämään lennossa mut tulee silmät kipeäksi
-ei rannetukea,toisinkuin corsairissa,sitä kyllä kaipaisin
+Sopii näppäintuntuma tälläiseen realistiseen liikkumiseen/räiskintään,ns. joustavaa painantaa liikkeille
+Ulkonäkö ja symbolit .Tää painaa eniten vaakakupissa
 
Viimeksi muokattu:
Ei auttanut ainakaan itsellä uudempikaan update, edelleen bugaa shader compileen.

Tämän huomaa helposti jos on overlay missä näkyy cpu load, jos kuorma putoaa alas eikä edistystä tapahdu niin ei muuta kuin task manager ja kill task ja alusta.
Itsellä auttaa tuohon kun ajaa disk cleanerin ja putsaa directx shader cachen C:/ asemalta. Suurempi ongelma viime patsin jälkeen itsellä on massiivinen muistivuoto Rostokissa, muutaman minuutin kun on siellä katoaa kaikki 64GB RAMmia kuin kusi lumeen ja peli jäätyy...
 
Ite en oo paria minuuttia pidempään pystynyt uuden patchin jälkeen pelaa, kun joko tökkää shader copmpilingiin tai kaatuu peli :shifty:
 
On The Edge sivutehtävä ei rekisteröinyt yhtä vaihetta ja jäi journaliin vaikka se on tehty. Nyt kun yrittää puhua Gafferille niin peli kaatuu joka kerta.
A Big Score tehtävä pelin alusta on kans jäänyt Journaliin jumiin

Mahtaako tuo haitata tarinaa ?

muok. nyt kun juoksi pois zalissyasta niin tehtävä on "valmis" ja tuo viimeinen vaihe tehtävästä ei täyttynyt.
sain tuosta achievementin kummiskin
 
Viimeksi muokattu:
Tän pelin talouspuoli vaatisi vielä hieman tasapainotusta. Varusteiden päivittäminen ilmeisesti nostaa korjauskustannuksia ja en ole itse pystynyt yli 10 pelituntiin pävittämään mitään varusteita, koska korjauskustannukset vievät kaikki rahat. Tehtävistä ja artifakteista saa naurettavan vähän rahaa ja yhden isomman tehtävän jälkeen saisi olla repussa 15 artifaktia, että saisi korjauskustannukset maksettua. Varsinkin pelin puolivälin jälkeen tulee vastaan ihan helvetisti vihollisia, jotka ampuvat varusteet päältä paskaksi ja eivät tiputa oikein mitään rahan arvoista vastineeksi. Lisäksi tuossa on tosi pitkiä pätkiä, ettei pääse myymään mitään tavaraa, eikä korjaamaan varusteita. Myöskään paikkojen tutkiminen ei ole enää puolivälin jälkeen yhtä mielekästä, koska löydettävällä tavaralla ei maksa noita helkkarin korjauskustannuksia, jos tutkiessaan sattuu törmäämään vihollisiin.
 
Tän pelin talouspuoli vaatisi vielä hieman tasapainotusta. Varusteiden päivittäminen ilmeisesti nostaa korjauskustannuksia ja en ole itse pystynyt yli 10 pelituntiin pävittämään mitään varusteita, koska korjauskustannukset vievät kaikki rahat. Tehtävistä ja artifakteista saa naurettavan vähän rahaa ja yhden isomman tehtävän jälkeen saisi olla repussa 15 artifaktia, että saisi korjauskustannukset maksettua. Varsinkin pelin puolivälin jälkeen tulee vastaan ihan helvetisti vihollisia, jotka ampuvat varusteet päältä paskaksi ja eivät tiputa oikein mitään rahan arvoista vastineeksi. Lisäksi tuossa on tosi pitkiä pätkiä, ettei pääse myymään mitään tavaraa, eikä korjaamaan varusteita. Myöskään paikkojen tutkiminen ei ole enää puolivälin jälkeen yhtä mielekästä, koska löydettävällä tavaralla ei maksa noita helkkarin korjauskustannuksia, jos tutkiessaan sattuu törmäämään vihollisiin.
Tämä kyllä pitää paikkaansa täysin ja pystyn samaistumaan tilanteeseen. En tiedä onko tälle asialle mitään tehtävissä edes? Tuskin ikävä kyllä..
 
Tän pelin talouspuoli vaatisi vielä hieman tasapainotusta. Varusteiden päivittäminen ilmeisesti nostaa korjauskustannuksia ja en ole itse pystynyt yli 10 pelituntiin pävittämään mitään varusteita, koska korjauskustannukset vievät kaikki rahat. Tehtävistä ja artifakteista saa naurettavan vähän rahaa ja yhden isomman tehtävän jälkeen saisi olla repussa 15 artifaktia, että saisi korjauskustannukset maksettua. Varsinkin pelin puolivälin jälkeen tulee vastaan ihan helvetisti vihollisia, jotka ampuvat varusteet päältä paskaksi ja eivät tiputa oikein mitään rahan arvoista vastineeksi. Lisäksi tuossa on tosi pitkiä pätkiä, ettei pääse myymään mitään tavaraa, eikä korjaamaan varusteita. Myöskään paikkojen tutkiminen ei ole enää puolivälin jälkeen yhtä mielekästä, koska löydettävällä tavaralla ei maksa noita helkkarin korjauskustannuksia, jos tutkiessaan sattuu törmäämään vihollisiin.

Jeps, ympäriinsä seikkailu ei kannata kun 99,99% lootista on leipää, kaljaa ja rikkinäisiä aseita - joka kierroksen jälkeen varusteiden korjaus vie budjettia vaan enemmän tappiolle.
 
Varmaan auttaisi sekin jo paljon, jos vihut tiputtaisivat edes joku 50-300 rahaa per lärvi...
 
Talous ja varuste managerointi ohjasi tiettyjen konsolikomentojen pariin. Myös keinotekoiset maastoesteet, ne sortumat mitkä joutuu kiertämään jos ei kauaskantoisesti lähtenyt jo oikealle reitille sekä vesistöt jotka kuluttavat vain pelaajan aikaa tarjoamatta vastineeksi mitään helpotti päätöstä huijata. Pelaaminen on nyt varsin kivaa kun voi keskittyä olennaiseen. Tämä on itseasiassa toinen kierros, ekalla tuli käytettyä vain money glitchiä. Tokalla rundilla heti alkuun parhaat aseet ja armori täyteen upattuna. Makujahan on monia, mutta tämä toimii tällä tavalla erinomaisesti tarinallisena fps:nä, survival on vain turhaa vääntämistä.
 
Talous ja varuste managerointi ohjasi tiettyjen konsolikomentojen pariin. Myös keinotekoiset maastoesteet, ne sortumat mitkä joutuu kiertämään jos ei kauaskantoisesti lähtenyt jo oikealle reitille sekä vesistöt jotka kuluttavat vain pelaajan aikaa tarjoamatta vastineeksi mitään helpotti päätöstä huijata. Pelaaminen on nyt varsin kivaa kun voi keskittyä olennaiseen. Tämä on itseasiassa toinen kierros, ekalla tuli käytettyä vain money glitchiä. Tokalla rundilla heti alkuun parhaat aseet ja armori täyteen upattuna. Makujahan on monia, mutta tämä toimii tällä tavalla erinomaisesti tarinallisena fps:nä, survival on vain turhaa vääntämistä.
Tuossa saisi olla kyllä Days Gonen tyylinen moottoripyörä jolla voisi liikkua
 
Tän pelin talouspuoli vaatisi vielä hieman tasapainotusta. Varusteiden päivittäminen ilmeisesti nostaa korjauskustannuksia ja en ole itse pystynyt yli 10 pelituntiin pävittämään mitään varusteita, koska korjauskustannukset vievät kaikki rahat. Tehtävistä ja artifakteista saa naurettavan vähän rahaa ja yhden isomman tehtävän jälkeen saisi olla repussa 15 artifaktia, että saisi korjauskustannukset maksettua. Varsinkin pelin puolivälin jälkeen tulee vastaan ihan helvetisti vihollisia, jotka ampuvat varusteet päältä paskaksi ja eivät tiputa oikein mitään rahan arvoista vastineeksi. Lisäksi tuossa on tosi pitkiä pätkiä, ettei pääse myymään mitään tavaraa, eikä korjaamaan varusteita. Myöskään paikkojen tutkiminen ei ole enää puolivälin jälkeen yhtä mielekästä, koska löydettävällä tavaralla ei maksa noita helkkarin korjauskustannuksia, jos tutkiessaan sattuu törmäämään vihollisiin.
Olikohan tää muuttunut edellisissä päivityksissä, kun maksoi korjaukset yhteensä 1500 viime kierroksen jälkeen. Ei ne nyt enimmilläänkään ole ollut kuin 10k ja rahaa on yli 100k.

Muuten päivitykset tuntuu lisänneet huomattavasti vaeltavia vihreitä ukkoja niin voi vaan seurailla niitä ja lootata.
 
mahtaako vaikeusaste vaikuttaa myynti hintoihin tradereilla ja tehtävistä saaduista kupongeista.

Itse pelailen Rookiella ja on päälle 300k tällä hetkellä kuponkeja ja noin 70kg aseita stashissä odottamassa myyntiä. Ihan vaan kerännyt vihujen aseita ja mitä artifakteja nyt on tullut vastaan.
 
Miten tässä Dawn of a New Day tehtävässä saa käytettyä tätä vipua. Yritin latailla eri saveja, mutta en pääse takas tuohon huoneeseen kun viimeinen osa tehtävästä on suoritettu.

S.T.A.L.K.E.R. 2  Heart of Chornobyl Screenshot 2024.12.22 - 22.31.02.44.png
 
Olikohan tää muuttunut edellisissä päivityksissä, kun maksoi korjaukset yhteensä 1500 viime kierroksen jälkeen. Ei ne nyt enimmilläänkään ole ollut kuin 10k ja rahaa on yli 100k.

Muuten päivitykset tuntuu lisänneet huomattavasti vaeltavia vihreitä ukkoja niin voi vaan seurailla niitä ja lootata.
Olet varmaan aika alussa peliä ja ei mitään kalliita, päivitettyjä varusteita? Mulla menee parhaillaan 20k yhden pyssyn korjauksiin...
 
Olet varmaan aika alussa peliä ja ei mitään kalliita, päivitettyjä varusteita? Mulla menee parhaillaan 20k yhden pyssyn korjauksiin...
No mikä nyt on alussa. 35 tuntia pelannut. Käytän lähinnä vaimennettua pistoolia ja perushaulikkoa. Lähinnä kevennys ja kestävyyden parannus upit tehty.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 474
Viestejä
4 558 098
Jäsenet
74 971
Uusin jäsen
Maikkol

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom