S.T.A.L.K.E.R. 2

No eiköhän tuo aika virallista ole :D

1733478305546.png
 
Nvidialta tullut ajuripäivitys taas.

1733471932986.png
En nähnyt mitään Stalkeriin liittyvää Nvidia Appissa kun 5.12 uusin ajuri tuli?

EDIT: Toisaalta Nvidia App ei edes näytä Starlker 2 olevan olemassa koneellani, tunnistaa kyllä Counter-Striken jota lähes ainoastaan pelaan. Outoa?
 
En nähnyt mitään Stalkeriin liittyvää Nvidia Appissa kun 5.12 uusin ajuri tuli?

EDIT: Toisaalta Nvidia App ei edes näytä Starlker 2 olevan olemassa koneellani, tunnistaa kyllä Counter-Striken jota lähes ainoastaan pelaan. Outoa?
Laita nvidia app hakemaan uusiks pelejä. Vasemmassa sivupalkissa on graphics-nappi, sen alta löytyy näkyvät pelit ja ylhäältä kolmesta pisteestä voi hakea uusia pelejä, tai lisätä kansion tms. mistä etsiä uusia pelejä.
 
Läpi noin 50 tunnissa. Piti katsoa lopputekstit loppuun asti ihan vaan nähdäkseni löytyykö viittauksia Ukrainan sotaan, ja löytyihän sieltä. :itku:
Yhden tekijän nimen perässä [FELL IN BATTLE FOR OUR FREEDOM]

Pitkä "In memory of" lista

Ja viimeisenä:
<<Through pain, death, war, fear and inhuman cruelty, Ukraine will persevere. As it always does...>> Dedicated to all those who have defended and are defending Ukraine. To all those who made this day possible. Eternal memory to all those who were taken by this war.
 
Laita nvidia app hakemaan uusiks pelejä. Vasemmassa sivupalkissa on graphics-nappi, sen alta löytyy näkyvät pelit ja ylhäältä kolmesta pisteestä voi hakea uusia pelejä, tai lisätä kansion tms. mistä etsiä uusia pelejä.
Onpa jännä kun minulla ei löydy tuo peli vaikka asensin uusimmat ajurit ja skannailin monta kertaa. Voi lisätä myös käsin tuon Stalker2.exe:n mutta ilmoittaa että "Ohjelma ei tue optimointia". Boottasin myös koneen välissä.
 
Viimeksi muokattu:
Onpa jännä kun minulla ei löydy tuo peli vaikka asensin uusimmat ajurit ja skannailin monta kertaa. Voi lisätä myös käsin tuon Stalker2.exe:n mutta ilmoittaa että "Ohjelma ei tue optimointia".
Mulla ihan sama, ei löydä vaikka etsisi pelejä. En kyllä tehnyt tuota viimeistä virkettä.
 
Onko tuohon lataamisen jälkeiseen FPS droppiin jotain fiksiä? Kuolen niin usein, että saa olla vartin välein käynnistämässä peliä uusiks..
 
Onko tuohon lataamisen jälkeiseen FPS droppiin jotain fiksiä? Kuolen niin usein, että saa olla vartin välein käynnistämässä peliä uusiks..
Itellä autto kun laitto framegenerator pois päältä. Toimii vartin hyvin ja sitten tippu fps sinne 5
 
Aijai, (AMD:n) näytönohjaimen ajurien päivittäminen muuten näyttää triggeröivän sen noin 15min kestävän shaderien luomisen ihan alusta saakka, siis se sama tragedia mikä tulee asennuksen jälkeen ekalla kertaa.
 
Aijai, (AMD:n) näytönohjaimen ajurien päivittäminen muuten näyttää triggeröivän sen noin 15min kestävän shaderien luomisen ihan alusta saakka, siis se sama tragedia mikä tulee asennuksen jälkeen ekalla kertaa.

Tämä on normaalia. Shaderit pitää kääntää uudestaan ajuripäivityksen jälkeen.
 
C:\Users\%userprofile%\AppData\Local\Stalker2\Saved\Config\Windows
Luo tuonne Engine.ini tiedoston ja lisää tiedostoon

[SystemSettings]
r.PSOWarmup.WarmupMaterials=0

Eli Muistio, Tallenna nimellä, Muoto: Kaikki tiedostot ja nimeää Engine.ini
lisää komennon Engine.ini tiedostoon.

shaderit sitten luodaan lennossa joka aiheuttaa nykimistä. Itse en huomannut mitään ongelmaa ajuripäivitysten jälkeen, mutta riippuu henkilöstä huomaako.
 
Tuli viikon loppu hakkailtua peliä oikein urakalla, onhan selvää että peli on kyllä julkaistu kesken kasvuisena pihalle.
Mutta pelataan nyt edes kerran läpi ilman modeja, anomaly gammaa tuli hakattua ennen julkaisua.

Muutamia asioita tuli vastaan mitkä hiertävät rattaitani pahalla tavalla.
-lautaus animaatio aloitetaan aina alusta jos se keskeytyy, ottaa päähän todella paljon kun 6 kertaa otetaan lipasta irti ja 5kpl verenimiöitä juoksee ympyrää.
-osa mutanteista syö lyijyä aamupalaksi, sitä jo onneksi vähän helpotettiin.
-eri ammustyyppien esiintyminen myyjillä arpapeliä, ja HUD:n elementti joka näyttää mitä ladattuna on surkea, saisi lukea fmj, hp tai ap. Kuvakkesta kun ei tahdo aina nähdä selvästi mitä tuvassa.
-a-life puuttuminen suuri miinus, nyt kun pysähdyt paikoilleen niin vihollisia tai tapahtumia spawnaa ympärille.
-vihollisille voisi antaa ripauksen itsesuojelu vaistoa, mutanttit nyt ymmärrän että käyvät päälle raivolla.
-statsien puuttuminen, ja kesken eräinen pda. Vanhoissa peleissä wiki sisään rakennettuna pda:han jolloin sait lukaistua sieltä lisä infoja.

Pelinä menettelee, ei mikään mestariteos muualta kuin tunnelmasta.

Toivotaan että saivat nyt myynneistä rahaa että peli saadaan tehtyä loppuun kunnolla.
Tämän kanssa taitaa käydä kuten cyberpunkin että 2.0 versio on vasta pelattava versio.
 
Tuli viikon loppu hakkailtua peliä oikein urakalla, onhan selvää että peli on kyllä julkaistu kesken kasvuisena pihalle.
Mutta pelataan nyt edes kerran läpi ilman modeja, anomaly gammaa tuli hakattua ennen julkaisua.

Muutamia asioita tuli vastaan mitkä hiertävät rattaitani pahalla tavalla.
-lautaus animaatio aloitetaan aina alusta jos se keskeytyy, ottaa päähän todella paljon kun 6 kertaa otetaan lipasta irti ja 5kpl verenimiöitä juoksee ympyrää.
-osa mutanteista syö lyijyä aamupalaksi, sitä jo onneksi vähän helpotettiin.
-eri ammustyyppien esiintyminen myyjillä arpapeliä, ja HUD:n elementti joka näyttää mitä ladattuna on surkea, saisi lukea fmj, hp tai ap. Kuvakkesta kun ei tahdo aina nähdä selvästi mitä tuvassa.
-a-life puuttuminen suuri miinus, nyt kun pysähdyt paikoilleen niin vihollisia tai tapahtumia spawnaa ympärille.
-vihollisille voisi antaa ripauksen itsesuojelu vaistoa, mutanttit nyt ymmärrän että käyvät päälle raivolla.
-statsien puuttuminen, ja kesken eräinen pda. Vanhoissa peleissä wiki sisään rakennettuna pda:han jolloin sait lukaistua sieltä lisä infoja.

Pelinä menettelee, ei mikään mestariteos muualta kuin tunnelmasta.

Toivotaan että saivat nyt myynneistä rahaa että peli saadaan tehtyä loppuun kunnolla.
Tämän kanssa taitaa käydä kuten cyberpunkin että 2.0 versio on vasta pelattava versio.
Pääsääntöisesti, kuten vanhoissakin peleissä, haulikolla ja hauleilla lähtee mutantti kuin mutantti melko helposti. Burer ja controller vaatii ehkä karnaattia myös :) Ihmisiin sitten luodit tepsii paremmin.
 
Muutama tekee tubeen videoita otsikolla you know the devs are gamers when, mutta
Itse olen hieman gamer ja hyppään kannon päälle niin örkit ei löydä. Melkein mikä vaan koroke ja maastakin olen löytänyt paikkoja mihin örkit ei osaa reittiä.
Lauantaina 36 pelitunnin kohdaalla tuli ensimmäinen kaatuminen.
Tänään juoksin metsässä täydehkön repun kanssa ja 3 kertaa ukko pysähtyi ylikuormaan ja ihmettelin miksi. No reppuun oli ilmestynyt ylimääräinen haulikko. Käyttöön valitut aseetkin vaihtui randomisti pari kertaa.
 
Ai niin. Muutamaa striimaajaa katselin ja tajusin että monelta on varmaan jäänyt huomaamatta että ei tarvitse valita puukkoa laatikkojen avaamiseen sillä kaikilla aseilla voi tehdä melee iskun. V napista pc:llä
 
Olin eilen yhden tehtaan pihassa, jossa keskeneräinen elementtikerrostalo tms ja katselin sieltä ylhäältä kun jostain kellarista nousi koko ajan uusia zombeja, alhaalla pyöri ainakin 6 suckeria, metsästä tuli aina välillä bandiitteja ja tehtaan parvekkeella ja ovella oli jotain tehtävään liittyviä ukkoja loputtomine ammuksineen. Pakko oli vaan paeta äkkiä muualle. Loottia oli maa täynnä.
 
Olin eilen yhden tehtaan pihassa, jossa keskeneräinen elementtikerrostalo tms ja katselin sieltä ylhäältä kun jostain kellarista nousi koko ajan uusia zombeja, alhaalla pyöri ainakin 6 suckeria, metsästä tuli aina välillä bandiitteja ja tehtaan parvekkeella ja ovella oli jotain tehtävään liittyviä ukkoja loputtomine ammuksineen. Pakko oli vaan paeta äkkiä muualle. Loottia oli maa täynnä.
Entisen ajan Mooses olis jakanu sen punasen meren ja keränny lootit.
 
ovella oli jotain tehtävään liittyviä ukkoja loputtomine ammuksineen. Pakko oli vaan paeta äkkiä muualle. Loottia oli maa täynnä.
Noi vihollisten loputtomat ammukset muuten ärsyttää tässä jonkin verran, kun kyse vielä tällaisesti survival-pelistä. Sitten kun käyt loottaamassa on joku muutama patruuna taskussa. :D Ei vissiin siihen ole mitään fiksiä olemassa?
 
Noi vihollisten loputtomat ammukset muuten ärsyttää tässä jonkin verran, kun kyse vielä tällaisesti survival-pelistä. Sitten kun käyt loottaamassa on joku muutama patruuna taskussa. :D Ei vissiin siihen ole mitään fiksiä olemassa?
1733839341166.png


Heduja vaan niin kuluu vähemmän kuulia.
 
Noi vihollisten loputtomat ammukset muuten ärsyttää tässä jonkin verran, kun kyse vielä tällaisesti survival-pelistä. Sitten kun käyt loottaamassa on joku muutama patruuna taskussa. :D Ei vissiin siihen ole mitään fiksiä olemassa?
Samoin se kun vihu ampuu niin se ampuu kaikki (loputtomat) lippaat ilman ainuttakaan häiriötä. Sitten kun itse otat sen aseen käteen ni se ei enää meinaa pysyä edes kasassa..
 
Olisi itse asiassa hemmetin siisti pelimekaniikka, että vihullakin voisi jumittaa ase. Siihen vielä skriptattuna pari kirosanaa päälle ja nopea syöksy suojaan roplaamaan asetta, niin olisin myyty

Tällaset ominaisuudet varmaan oli osana A-Lifeä, eli toivoa vielä on joskus 1-2 vuoden päästä pelille.
 
Onneksi joku keksi panosten myynti glitchin ja rahahuolet kaikkosi. Tavarat pysyi mintissä paitsi pidemmällä lahtausreissulla se ase sitten rupesikin taas jumittamaan. Tämä peli tuli alun ihastuksen jälkeen rushittua pakolla läpi. Ei vaan jaksa tyhjästä spawnaavia vihuja juurikin loputtomilla ammuksilla jotka olisikin juuri loppunut kun sait tyypin lahdattua, kiitoksena kaksi panosta ja puhkinussittu rynkky. Armoreitahan ei kavereilta saanut, mutta tonnikalaa ja kuivaa leipää kyllä. Muutama eri tyyppinen mutantti ja niidenkin tappaminen kävi alun jälkeen tylsäksi. Tekoäly, no sitä ei juurikaan ollut. Ue pelimoottorina nyki ja paukku liitoksistaan ja ajoi nipin napin asiansa.

Maailma on ihan tunnelmallinen ja ampuminen paikoitellen kuitenkin kivaa kun sai lopulta hyvät aseet ja niihin kaikki tärkeimmät päivitykset (blueprinttejä en todellakaan jaksanut etsiä). Tässä kunnossa 6/10, toivottavasti paranee tulevaisuudessa Cyperpunkin lailla ja tulisi joku laaja dlc myös. Ei tämän kaltaisia pelejä liikaa ole. Cyperpunk oli kyllä julkaisussa toimivampi eli työtä on paljon.
 
Näyttäisi, että omalla peliläppärillä jatkuvan stutteroinnin syy oli tuo "Hair Quality" asetus. Kokeilin kaikki mahdolliset kärmesöljyt (ini-tweakit, läppärin tehoasetusten säätö jne) ja mikään ei vaikuttanut pätkääkään. Peli pätki jatkuvasti, jos oli ihmis-NPC:tä missään ympärillä ja varsinkin ympäri kääntyessä kylissä meni ihan diashowiksi usein. Kokeilin sitten tiputtaa tuon "Hair Quality" asetuksen Lowille ja kaikki pätkintä katosi siihen paikkaan. Vissiin jollain tapaa buginen asetus, kun ei toisella koneella aiheuttanut mitään ongelmia?
 
Viimeksi muokattu:
artifakteja näköjään voi save scummata.

Löysin Max Endurance artifaktin tuolta sähkö kentältä jonka jälkeen autoin tota heppua ja se kuoli samantien. latasin saven uudestaan ja nyt se max endurance artifakti olikin joku surkea Weak Electric artifakti...

peli teki autosaven tohon etelänpuolimmaiselle tielle josta artifaktia ei pysty havaitsemaan. sieltä kun juoksee takaisin tuohon alueelle niin eri artifakti spawnaa joka kerta. jos tekee uuden saven liian lähelle artifaktia niin se on sama joka kerta.

S.T.A.L.K.E.R. 2  Heart of Chornobyl Screenshot 2024.12.10 - 21.23.22.59.png


30 minuuttia save scummasin tota kohtaa ja sain sen Max Endurance Artifaktin uudestaan. Sain Medium Endurance aikasemmin myös. Muuten sain Weak/Medium Electric Artifakteja joissa välillä oli Bleed mukana.

S.T.A.L.K.E.R. 2  Heart of Chornobyl Screenshot 2024.12.10 - 21.51.41.67.png
 
Viimeksi muokattu:
70 tuntia ja nyt peli läpi. Vaikka pelissä on vielä todella paljon bugeja ja suorityskyky heittelee ihan miten sattuu tykkäsin tosi paljon. Oikeastaan ainoa asia mitä inhosin oli pitemmät maratoni osiot tarinassa joissa piti taistella laumoja vastaan ja kaikki kamat oli rikkinäisenä niin joutui vähän väliä aseen jammeja katselemaan. Kieltämättä voisihän tämän uuteen ootteesenkin pelata kuhan suorityskyky patchit tulee ja expansionit mitä ultimate editioniin kuuluu.
 
70 tuntia ja nyt peli läpi. Vaikka pelissä on vielä todella paljon bugeja ja suorityskyky heittelee ihan miten sattuu tykkäsin tosi paljon. Oikeastaan ainoa asia mitä inhosin oli pitemmät maratoni osiot tarinassa joissa piti taistella laumoja vastaan ja kaikki kamat oli rikkinäisenä niin joutui vähän väliä aseen jammeja katselemaan. Kieltämättä voisihän tämän uuteen ootteesenkin pelata kuhan suorityskyky patchit tulee ja expansionit mitä ultimate editioniiPiditkö
Piditkö kompassia päällä ? Otin kompassin päältä ja otin suunnan aina tiestä tai rakennuksesta.Tuo immersiota lisää aika paljon
 
Piditkö kompassia päällä ? Otin kompassin päältä ja otin suunnan aina tiestä tai rakennuksesta.Tuo immersiota lisää aika paljon
En ottanut mutta uskon varmasti että toisi lisää immersiota lisää. Omalla kohdalla riitti perus hudit etc vakiona. Kieltämättä tulihan tuossa nyt kuoltua 130 kertaa matkan varrella joista muutama ihan omiin tyhmiin mokiin ja pari ihan niin rasittaviin bugeihin. Erityisesti questi bugit oli aika inhottavia koska ei saanut tehtyä niitä ja muutaman sidenkin onnistuin missaamaan aika pahasti kun kerkesin tarinassa etenemään niin pitkälle. Vaikka kuitenkin matka oli omalla tavallaan raskas niin maisemat ja se tunnelma oli hieno. Erityisesti swamp oli mahtava alue, kun ei nähnyt mitään ja kohta kimpussa olikin lauma dogeja jonka jälkeen koitat juosta tilannetta karkuun mutta tajuat hypänneesi syvempään kohtaan jossa juokset kun täi tervassa. Eiköhän tämä tule uudestaan pelattua kuhan saadaan vaan lisää suorityskyky patcheja, questeja hajottavat bugit poies ja ne luvatut expansionit peliin.
 
Immersio paranee melkoisesti säätämällä kolmannen osapuolen sovelluksen kautta aseen näkökenttää mieleiseksi. Toivottavasti tähän ja kellonajan säätöön tulee aikanaan virallinen tuki ja liukusäätö. Peli on nimittäin välillä kaunista katsottavaa päivisin, mutta pääosin liikutaan joko pimeässä tai myrskyisessä säässä.

Eli pelin sisäinen fov-asetus ei työnnä asetta oletuksena kauemmas pelaajasta. Kuvissa 2-3 on säädetty asetta kauemmas ja kuvassa 4 kokeilumielessä lisäksi fov-asetusta yli pelin salliman maksimin, joka on 110:

1.png2.png3.png4.png
 
Viimeksi muokattu:
Mitä tuossa on säädetty, minulle ei avaudu? Mitä edes aseen näkökentän säätäminen tarkoittaa?
On kyllä totta, että päivät saisi olla pidempiä, kirkkaassa päivänvalossa ja iltaruskossa on kaunista.
 
Olen miettinyt ostamista.. Onko tämä ostamisen arvoinen, kun puhutaan ihan pelinä? Ihan suoraa palautetta vaan, niin osaa ajatella ostanko vai en. :)
Tietenkin saattaa olla vielä jotain bugeja suorituskyky yms ongelmia.

Kiitos paljon etukäteen!
 
Olen miettinyt ostamista.. Onko tämä ostamisen arvoinen, kun puhutaan ihan pelinä? Ihan suoraa palautetta vaan, niin osaa ajatella ostanko vai en. :)
Tietenkin saattaa olla vielä jotain bugeja suorituskyky yms ongelmia.

Kiitos paljon etukäteen!
Tuo löytyy Xbox Game Passista niin noin kympillä voi kokeilla (tai pelata vaikka läpi) koko peliä kiinnostaako
 
artifakteja näköjään voi save scummata.

Löysin Max Endurance artifaktin tuolta sähkö kentältä jonka jälkeen autoin tota heppua ja se kuoli samantien. latasin saven uudestaan ja nyt se max endurance artifakti olikin joku surkea Weak Electric artifakti...
Etsi suojaa emissiolle ja kuulin tuo hepun huutavan apua, kun pääsin sen luo, niin sanoi, että hänellä on kiire.
No menin sinne viereiseen rakennukseen odottaan ja löysin sen sitte kuolleena.
 
Tuo löytyy Xbox Game Passista niin noin kympillä voi kokeilla (tai pelata vaikka läpi) koko peliä kiinnostaako
Juu huomasin tuon, mutta arvosteluiden perusteella näyttää ainakin kohtuu mukavalta ja mielenkiintoiselta että se on ostettava pelattavaksi!
Eiköhän noita suorituskyky ongelmia tms korjata ajan kanssa jos semmoisia on siinä tällä hetkellä harmiksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 404
Viestejä
4 534 408
Jäsenet
74 806
Uusin jäsen
Kalsutumpper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom