• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

S.T.A.L.K.E.R. 2

Onhan tuosta ollut aika paljon PC gameplayta näytillä, eikä niistä ainakaan mitään selkeää shader/traversal stutteria näy. Toivotaan, että Ukrainan heput on saanu UE5:n kesytettyä mahdollisimman hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Tarvitseekos tässä pelissä olla aiemmat Stalkerit pelattuna, jotta tarinan ymmärtää kunnolla? Vai onko tarina erillinen aiempiin peleihin nähden?

Hyvältä kyllä vaikuttaa. Luonnollisesti tuli aika Chernobylite ja Metro Exodus -vibat trailereista. Tykkään muutenkin peleissä, kirjoissa ja elokuvissa post-apokalyptisesta teemasta.
 
Tarvitseekos tässä pelissä olla aiemmat Stalkerit pelattuna, jotta tarinan ymmärtää kunnolla? Vai onko tarina erillinen aiempiin peleihin nähden?

Hyvältä kyllä vaikuttaa. Luonnollisesti tuli aika Chernobylite ja Metro Exodus -vibat trailereista. Tykkään muutenkin peleissä, kirjoissa ja elokuvissa post-apokalyptisesta teemasta.
Aikaisemmissa peleissä oli tuo tarina täysin olematon joten sen puolesta ei kyllä mitään menetä ja varmaan tässä tulee kyllä ne paremmin esiin
 
Onhan tuosta ollut aika paljon PC gameplayta näytillä, eikä niistä ainakaan mitään selkeää shader/traversal stutteria näy. Toivotaan, että Ukrainan heput on saanu UE5:n kesytettyä mahdollisimman hyvin.
Sanoivat jossakin noista GSC:n oman kanavansa yt-videoista että oli hyvä että pomppasivat Microsoftin kanssa yhteistyöhön. Ovat saaneet tukea, mutta Xbox series S:lle optimointi on todellakin vaatinut optimointia ja tää stutterien ja muiden vastaavien elementtien puute lupaa kyllä hyvää.
 
Toivottavasti Metro-sarjan tyyppinen stealth lähestyminen on mahdollista.Luin jostain että kartan koko olisi noin 2 kertaa RDR2.n kokoinen. Toivottavasti olisi myös mahdollista pitää jotain taloa tai asumusta omana tukikohtana
 
Toivottavasti Metro-sarjan tyyppinen stealth lähestyminen on mahdollista.Luin jostain että kartan koko olisi noin 2 kertaa RDR2.n kokoinen. Toivottavasti olisi myös mahdollista pitää jotain taloa tai asumusta omana tukikohtana
Ei taida olla mitään ihmempää stealthiä


Stealth is janky, but it works reasonably well enough if you know what you're doing. Enemies can hear when you switch weapons or reload, you can actually hide in dark corners and enemies won't see you, especially at night. Same with combat in general. Spraying full auto will get you no where.
 
Toivottavasti Metro-sarjan tyyppinen stealth lähestyminen on mahdollista.Luin jostain että kartan koko olisi noin 2 kertaa RDR2.n kokoinen. Toivottavasti olisi myös mahdollista pitää jotain taloa tai asumusta omana tukikohtana
Nyt puhutaan kuitenkin kahdesta täysin eri sarjasta, Metroihin tuo stealth sopii mutta aiemmissakaan stalkkereissa ei ihmeemmin mitään hiippailu elementtejä ollut vaan olivat rakennettu puhtaasti shoottereiksi. Ymmärrän että jotkut voisivat haluta tuota hiippailua mutta mieluummin pidetään pelisarjat erillisinä eikä tehdä mitään puolivillaista toteutusta vaan sen takia kun muissakin peleissä on. Sama menee tuohon omaan baseen, puolivillainen toteutus ei tuo peliin oikein mitään kuin korkeintaan shootteria odottaville pakotettua "hei basesi tarvitsee huomiota" viestejä.
 
Nyt puhutaan kuitenkin kahdesta täysin eri sarjasta, Metroihin tuo stealth sopii mutta aiemmissakaan stalkkereissa ei ihmeemmin mitään hiippailu elementtejä ollut vaan olivat rakennettu puhtaasti shoottereiksi. Ymmärrän että jotkut voisivat haluta tuota hiippailua mutta mieluummin pidetään pelisarjat erillisinä eikä tehdä mitään puolivillaista toteutusta vaan sen takia kun muissakin peleissä on. Sama menee tuohon omaan baseen, puolivillainen toteutus ei tuo peliin oikein mitään kuin korkeintaan shootteria odottaville pakotettua "hei basesi tarvitsee huomiota" viestejä.
Mulle riittää stealthin osalta pienet huomioinnit ja arvostan esim. tota että vihut kuulee aseiden räpläämisen ja vaihtamisen äänet. Vaatii pientä taktikointia ja harkintaa että millä aseella ja miten jotain tilannetta haluaa lähestyä, arvostan.

Kevyt tukikohta/leiriytymismekaniikka olisi kyllä mun mielestä sopiva lisä ja sen suhteen saisi olla sikäli armoton että ellet viritä sinne jotain riistakameroita, antureita tms, niin se beissi ei ilmoittele sulle yhtään mitään ja jos se käännetään kun oot nuohoamassa jotain tunkkaista bunkkeria, niin sit silleen käy tai se jopa "vallataan". Sit lisäksi jos se sun leiri on mallia teltta, peti ja lämmönlähde niin se saisi lähteä kovalla kelillä sään mukana. Uskoisin kyllä että tuommoinen modataan peliin suht hyvin.
 
Aika tarkka 3 viikkoa ois sit julkaisuun. Toivottavasti vähintään viikon ennen tulee jo revikkaa puolueettomilta testaajilta :)
 
En aio ennakkotilata, vaikka mieli tekisi edes Ukrainalaisten pelinkehittäjien vuoksi. Mutta voisin kuvitella, että ei ne voi sössiä tätä, tai voi olla viimeinen peli minkä se pelitalo kehittää. Kunhan sopivasti on tarinaa ja kylmä kauhun tasapaino pysyy lähes kokoajan pelissä läsnä, on se varmaan ihan hyvä peli jo :)
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 220
Viestejä
4 469 304
Jäsenet
73 907
Uusin jäsen
kaitsun6

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom