Rumat autot thread

1681160770946.png

hyundai ioniq 6
Tähän ketjuun voisi laittaa jokaikisen sähkövatkaimen Honda e:tä lukuunottamatta.

Upea klassikko, vaikea erottaa Porhscke 911:stä :kahvi:
 
MInusta tuo on aika hieno, noin itäautoksi. Ehkä sähkäreiden ulkonäössä mietityttää lähinnä nuo keulan ja perän levyiset ledinauhat jotka huutavat että "kato tää on sähköauto", toisaalta hyvähän se on että valoa piisaa.
 
1681160770946.png

hyundai ioniq 6
Tähän ketjuun voisi laittaa jokaikisen sähkövatkaimen Honda e:tä lukuunottamatta.
Tämähän on juuri tyylipalkittu & ym. pystein.

Hyundai Motor Companyn suuren suosion saavuttanut IONIQ 6 on voittanut kolme arvostettua palkintoa: World Car of the Year, World Electric Vehicle ja World Car Design of the Year.

 
Tämähän on juuri tyylipalkittu & ym. pystein.

Hyundai Motor Companyn suuren suosion saavuttanut IONIQ 6 on voittanut kolme arvostettua palkintoa: World Car of the Year, World Electric Vehicle ja World Car Design of the Year.

:srofl: :srofl:
 
Ei hyvä helevetti miten kamala keula... järestään sähkövehkeissä on keulan muotoilu jotenkin vialla. Karmeimpina/ärsyttävimpinä muutamissa vaggineissa ja mersuissa vastaan tullut ajovalojen välissä oleva valojuova.
 
Ei hyvä helevetti miten kamala keula... järestään sähkövehkeissä on keulan muotoilu jotenkin vialla. Karmeimpina/ärsyttävimpinä muutamissa vaggineissa ja mersuissa vastaan tullut ajovalojen välissä oleva valojuova.
No kamalampia oli ne jouluvalot edessä ja takana mitä oli joskus vuosikymmen sitten. Rivi ledi"helmiä" parkkeina ja huomiovaloina.
 
Melkein voisi ison osan nykyautoista postata tähän ketjuun. Ihmeen oksennuksia muotoilut nykyään, kuten vaikka yllä tuo Volvo. Ehkä nämä on makuasioita, mutta IMHO, kyllähän nuo monet uudet sähkikset ja muut ovat niin mauttomia, ei mitään konsistenssia muodoissa, ulokkeita, leikkauksia, pokkauksia, taittoja ja reikiä ihan sekalaisesti kori täynnä. Ajovalojen muotoilut ja yleensäkin etu- ja takavalojen sijoittaminen aivan satunnaisiin paikkoihin ilman mitään sulavalinjaista tyyliä. Siihen päälle etugrilli joka on iso ja ruma.

Ei tuollaista perhevankkuri tilaihmettä tietenkään pysty muotoilemaan tyylikkääksi oikein millään, toisin kuin sulavalinjainen pitkä 4-ovinen sedani, jollaisen tekeminen rumaksi vaatii jo oikeasti yrittämistä.
 
Melkein voisi ison osan nykyautoista postata tähän ketjuun. Ihmeen oksennuksia muotoilut nykyään, kuten vaikka yllä tuo Volvo. Ehkä nämä on makuasioita, mutta IMHO, kyllähän nuo monet uudet sähkikset ja muut ovat niin mauttomia, ei mitään konsistenssia muodoissa, ulokkeita, leikkauksia, pokkauksia, taittoja ja reikiä ihan sekalaisesti kori täynnä. Ajovalojen muotoilut ja yleensäkin etu- ja takavalojen sijoittaminen aivan satunnaisiin paikkoihin ilman mitään sulavalinjaista tyyliä. Siihen päälle etugrilli joka on iso ja ruma.

Ei tuollaista perhevankkuri tilaihmettä tietenkään pysty muotoilemaan tyylikkääksi oikein millään, toisin kuin sulavalinjainen pitkä 4-ovinen sedani, jollaisen tekeminen rumaksi vaatii jo oikeasti yrittämistä.

Sähköautojen rumuuteen varmaan vaikuttaa se, että akku vie tilansa, ja se on melkein pakko sijoittaa pohjan alle, eli korkeutta tulee lisää. Mitä pienempi auto, sitä pahemmin tuo pistää silmään. Suuri osa pienistä sähkäreistä on kamalia saippuarasioita.

Isossa sedanissa se akku ja lisääntynyt korkeus sitten piiloutuu helpommin. IMHO edelleen yksi parhaan näköisiä alun perin täyssähkäriksi suunniteltuja autoja on Teslan S.

Tuo Kona on todella hirveä vaikka ei ole edes pienimmästä päästä, ei pelkkä korkeus vaan muutenkin on kuin jonkun muotoilun harjoittelijan eka oma työ. Voisin jopa edellisen sukupolven Konan ottaa itselle, mutta tuo jäisi kyllä rumuutensa takia kauppaan.

Uus Hyundai Kona on aikas kamala. Tuntuu muotoilu olevan aivan hakusessa kuten oli Ionic 6:ssa kanssa.

e97db41cd6bc306fd90b3a6871bb26bf4736d0e5e8799adf1ffd726d816d65ac.jpg

f9866e87700b4e7e09039254480eb62c2bba9768dafa543722ce2854ef219ddd.jpg
 
Ei hyvä helevetti miten kamala keula... järestään sähkövehkeissä on keulan muotoilu jotenkin vialla.

Tietokonesimuloitu, että ilmanvastuskerroin saadaan mahdollisimman pieneksi ja huomioitu jalankulkijan turvallisuus, siinä ne rajoittavat tekijät. Aerodynaaminen auto ei oikein voi olla hieno.
Ihmettelen, että umpinaisia vanteita ei näy sen enempää, nekin pienentävät ilmanvastusta.
 
Viimeksi muokattu:
No kamalampia oli ne jouluvalot edessä ja takana mitä oli joskus vuosikymmen sitten. Rivi ledi"helmiä" parkkeina ja huomiovaloina.

Joo nää oli kyllä aikanaan kovin rumia, VW ja Audi ainakin erottuivat näissä edukseen niin edessä ja takana näitä käyttäessään. Mieluummin vaikka hehkulamppu kuin tuollainen vanhanaikainen helmi-ledi.
 
Joo nää oli kyllä aikanaan kovin rumia, VW ja Audi ainakin erottuivat näissä edukseen niin edessä ja takana näitä käyttäessään. Mieluummin vaikka hehkulamppu kuin tuollainen vanhanaikainen helmi-ledi.
Joo, se muoti vanheni tosi nopeasti. Peilivilkkujen tulo autoihin kesti yllättävän kauan, BMW K1 moottoripyörässä oli jo 1988.
Sekventaalivilkku taas oli ensimmäisenä Ford Thunderbirdissä 1965 joka sitten euroautoissa tuli villitykseksi vasta lediaikakaudella. 1968 Thunderbirdissa oli taas koko takapuolen levyinen tuplavaloraita.

Muoteja tulee ja menee. Nämä "kaksikerros-etuvalot" on henkilökohtainen inhokki :D
 
Isossa sedanissa se akku ja lisääntynyt korkeus sitten piiloutuu helpommin. IMHO edelleen yksi parhaan näköisiä alun perin täyssähkäriksi suunniteltuja autoja on Teslan S.

Tästä kyllä samaa mieltä. Vaikka malli on jo vanha, mutta vieläkin miellyttää silmää. Vaikkka nyt on Teslasta yleisestä vähän muuta mieltä. Mutta jos Model S on oikeasti tyylikäs, niin miten muut ei onnistu tai edes yritä onnistua samassa.
 
Ei ne muutkaan aina ihan onnistu
mercedes-benz-eqs-2023_00_original.jpg
Toi on kyllä jotenkin tylsän näköinen auto. Samoin kuin EQS. Näitä luonnollisesti tulee vertailtua E- ja S-sarjoihin, eikä ohitse lipuva EQS vaan aiheuta samaa tunnetta kuin S-sarjalainen.
 
Onkohan noilla arvokkaidenkin autojen muovi- ja lediviivakeulojen suunnittelijoilla ollut mielessä tämä 80-luvun Amerikan ihme:

1920px-1988_Mercury_Sable_GS_Sedan_in_Medium_Cabernet%2C_Front_Left%2C_07-08-2023.jpg


Tuo valaistu keula erottui aikanaan 90-luvulla Interstatella ajaessa sieltä kaikkien samanlaisten autojen joukosta todella hyvin yöaikaan. :D Ei oikein ottanut tulta alleen tuo trendi silloin, saa nähdä ottaako nytkään. Ledeillä saa kyllä helposti erilaista ilmettä keulaan, yöaikaan hauska arvailla vastaantulevia autoja niiden perusteella.
 
Sanoisin että Gaz-3107 menee heittämällä top-3 maailman rumin auto.
Pakko sanoa että nyt on kyllä legit ruma auto :D. Ihan kuin joku 2000-luvun KIA:n, uuden BMW:n, Jaguarin ja ehkä jonkun 2000-luvun alun japsi keicarin sekoitus. Huonoimmalla mahdollisella tavalla :D
 
Tää on kyllä ihan kauhee. Jopa Multipla ja Ami on vain sellaisia rumankauniita ja persoonallisia tähän verrattuna.
 
adfbf535a3008855-large.jpg

Alkuun kun näistä näki ekoja kuvia, niin olivat rumia ja jopa jotenkin koomisia tuon hamsterikärsän takia. Nyt ainakin allekirjoittanut on näihin tottunut ja jos ei nyt nämä neloset hienoja keulasta ole vieläkään niin ihan ok sentään.
 
Tämä ansaitsee paikkansa täällä vähintään historiansa takia. Voi olla että kukaan ei tunnista ko. vehjettä. Kyseessä on brittiläisen autoteollisuuden sen pahimman alennustilan aikainen tuotos. Leylandin käytännössä facelift Morris Marinasta. Joka sai nimen Morris Ital joska ulkonäön piirteli itse Giugiaro.

Hämmentävää kyllä autoa valmistettiin ja myytiin todella briteissä monenkin laisella korimallilla vaikka se näyttää ja näytti aivan joltain silloisen sosialistiblokin-/kehitysmaa-autolta.
 

Liitteet

  • Morris Ital.jpg
    Morris Ital.jpg
    122,4 KB · Luettu: 158
Tämä ansaitsee paikkansa täällä vähintään historiansa takia. Voi olla että kukaan ei tunnista ko. vehjettä. Kyseessä on brittiläisen autoteollisuuden sen pahimman alennustilan aikainen tuotos. Leylandin käytännössä facelift Morris Marinasta. Joka sai nimen Morris Ital joska ulkonäön piirteli itse Giugiaro.

Hämmentävää kyllä autoa valmistettiin ja myytiin todella briteissä monenkin laisella korimallilla vaikka se näyttää ja näytti aivan joltain silloisen sosialistiblokin-/kehitysmaa-autolta.
Eihän tuo ole vielä rumaa nähnytkään. Tuo oli aikakausi jossa suurin osa autoista oli moisia "kaunistuksia".
 
adfbf535a3008855-large.jpg

Alkuun kun näistä näki ekoja kuvia, niin olivat rumia ja jopa jotenkin koomisia tuon hamsterikärsän takia. Nyt ainakin allekirjoittanut on näihin tottunut ja jos ei nyt nämä neloset hienoja keulasta ole vieläkään niin ihan ok sentään.
Eikös tuo ole M3, kun neljä ovea ja kahdella ovella sitten M4?
 
Eihän tuo ole vielä rumaa nähnytkään. Tuo oli aikakausi jossa suurin osa autoista oli moisia "kaunistuksia".
No voin sanoa että ton julkaisun aikaan mulla oli jo ajokortti ja tuo näytti jo silloin joltain Volgan modernilta painokselta. Niin itäautolta että Ladakin oli paremman näköinen. Tosin olihan nappisilmä täysin italialainen ulkonäöltään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 704
Viestejä
4 544 738
Jäsenet
74 833
Uusin jäsen
Kanadanhanhi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom