Robottiruohonleikkuri kokemuksia

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Millä olette täyttäneet nurmikon isompia epätasaisuuksia? Oletteko kylväneet uuden nurmikon, vai oletteko avanneet pinnan ja laittaneet uutta multaa alle ja lopulta vanhan nurmen päälle? Yritin tässä miettiä, että jos keväällä joutuu kylvämällä korjaamaan, niin robottiruohonleikkuri ei varmaan tee hyvää uudelle pinnalle.
 
Liittynyt
13.08.2018
Viestejä
587
Aikeissa ostaa Worx Landroid M500 ja päivittää siihen 6.0 AH akku sekä 90 W laturi. Onko varmaa tietoa, että tuohon mahtuu sisälle tuo isompi akku ja tuleeko muita ongelmia mieleen?

Leikattavaa noin 700m2 haastavassa rinnetontissa.
 
Liittynyt
23.01.2020
Viestejä
3
Tänään laitoin talvella ostetun Robomow 615 kaapelin paikoilleen. Lataaja vilkuttaa kuitenkin koko ajan vain vihreää ja leikkuri ei lähde käyntiin? Sulake on paikallaan ja virta päällä, mutta voiko akku olla niin tyhjä vai missä voisi olla vikaa?
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
143
Onko kellään kokemusta huskyn firmiksen päivittämisestä itse?
Löytyykö softia mistään.
Mitäs huollot on ottaneet päivittämisestä jos sinne joutuu viemään.
Aikeissa hommata kesäksi husky 315x malli
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Antakaas vinkkiä kaapelin kaivamiseen nurmikon alle. Onko rälläkkä hyvä väline, entä moottorisaha, mitä muita? Sitä kallista vuokrakonetta kaapelin asentamiseen en halua vuokrata. Lapio löytyy, mutta on jonkin verran kyllä sitten pistettävää..
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
938
Antakaas vinkkiä kaapelin kaivamiseen nurmikon alle. Onko rälläkkä hyvä väline, entä moottorisaha, mitä muita? Sitä kallista vuokrakonetta kaapelin asentamiseen en halua vuokrata. Lapio löytyy, mutta on jonkin verran kyllä sitten pistettävää..
Ei sitä kaivaa tarvi. Sinkilöillä nurmikon pintaan kaapeli, niin syksyllä sitä ei enään edes näy.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
Saitko selkoa mikä kaapeli olisi parasta jos tota kallista alkuperäistä ei osta?
Mitä tahansa yksisäikeistä. Tuo monisäikeinen on jotain paskatinaa.
Vähän vierastan tuota sinkilähommaa kun muksuja piha täynnä. Aivan satavarmasti langat ja sinkilät lentelee ekojen spurttien yhteydessä.
Toisaalta ekaa kertaa asentaessa ei välttämättä osaa ottaa kaikkea huomioon. Huomaa vasta muutaman päivän/viikon päästä että tuosta kohdasta olisi voinut langan laittaa eri tavalla ym. Sitä lankaa on helpompi siirrellä, kun ei ole kaivettu maan sisään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Mitä tahansa yksisäikeistä. Tuo monisäikeinen on jotain paskatinaa.

Toisaalta ekaa kertaa asentaessa ei välttämättä osaa ottaa kaikkea huomioon. Huomaa vasta muutaman päivän/viikon päästä että tuosta kohdasta olisi voinut langan laittaa eri tavalla ym. Sitä lankaa on helpompi siirrellä, kun ei ole kaivettu maan sisään.
Eikös ne originaalit juuri ole monisäikeisiä?

Toi on kyllä hyvä pointti langan muuttamisen suhteen. Varmaan tulee muutostarpeita varsinkin kun pihassa on muutama tosi hankala paikka.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689
Sinkilöillä vaan, itsekin moneen otteeseen tein muutoksia. Alkuperäinen rajakaapeli on monisäikeistä.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 343
Täältä myös ääni sinkilöille.
Olen silti itsekin kompastellut naruihin, mutta laitoin nämä uudelleen hieman paremmin ja ovat pysyneet sen jälkeen hyvin paikoillaan/piilossa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Okei, ehkä mä sitten uskaltaudun tohon sinkilähommaan. Eli mitäs siihen tarvitaan..kumivasara ja kaljaa?

EDIT: etsivä löytää..

Ei tarvitse laittaa maan alle. Ajanmyötä alkaa maatumaan itsestään sinne. Tappeja sen verran tiheästi että montut ei haittaa ja lanka pysyy kohtuu lähellä maan pintaa. Tappeja on hyvä takoa esim. kumivasaralla.
Eli kumivasara pitää käydä hakemassa, kaljat jo olikin.

Sitten osui samalla silmään tällainen kommentti viime vuodelta:

Jos päädyt Ryobiin niin harkitsisin myös seuraavaa kuviota. En ehkö ostaisi hintavaa asennuspakettia, vaan erikseen sopivan Ryobin 36V akun, halvempaa kaapelia PartCo:sta tai sähköliikkeestä ja asentaisin johdon suoraan maan alle joko painepesurin avulla tai vaikka kaverin kanssa lapion terällä uraa tehden. Jos ostaa kaapelia vaikka sadan metrin pätkissä niin liitoskohtaan kantsii jättää useamman metrin kieppi alueen ulkopuolelle. On sitten pelivaraa jos tarvii tehdä muutoksia myöhemmin.

Tuo koko kommentti tuli lähinnä siitä, että leikkuuleveys on ulkomittoihin nähden pienehkö ja ahtaissa pihoissa suuresta koosta ei ole kuin haittaa. Eli vähän vaikea hahmottaa mihin tuo olisi optimi valinta. Mikähän on Ryobin massa isoimmalla(?) 5 Ah akulla?
Nyt vielä ihan selvyytenä. Tätä alueen muokattavuutta ajatellen, jätittekö te muut tiettyihin kohtiin rajalankaa kieppejä ylimääräistä lankaa jos sattuu tarvitsemaan? Toi on mun mielestä tosi hyvä idea, mutta mietin, että mites se looppi sinne pitää jättää ettei rajalanka häiriinny. Rajalangat yhdessä tehdään saarekkeita, jolloin robo vaeltaisi yli. Pitääkö ne jättää jotenkin näin:

1587028646445.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689
Okei, ehkä mä sitten uskaltaudun tohon sinkilähommaan. Eli mitäs siihen tarvitaan..kumivasara ja kaljaa?

EDIT: etsivä löytää..



Eli kumivasara pitää käydä hakemassa, kaljat jo olikin.

Sitten osui samalla silmään tällainen kommentti viime vuodelta:



Nyt vielä ihan selvyytenä. Tätä alueen muokattavuutta ajatellen, jätittekö te muut tiettyihin kohtiin rajalankaa kieppejä ylimääräistä lankaa jos sattuu tarvitsemaan? Toi on mun mielestä tosi hyvä idea, mutta mietin, että mites se looppi sinne pitää jättää ettei rajalanka häiriinny. Rajalangat yhdessä tehdään saarekkeita, jolloin robo vaeltaisi yli. Pitääkö ne jättää jotenkin näin:

Tavallisella vasaralla itse naputtelin.

En jättänyt kieppejä, ohjeissa tästä varoiteltiin että voi sekoittaa toimintaa. Nyt olisi kyllä itselläkin tarvetta tehdä rakennusprojektin ajaksi tilapäismuutos ja vähentäisi liitoksien tarvetta jos jättäisi varalle kiepin ylimääräistä lankaa. Tietoa ei minulla ole miten vaikuttaa toimintaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
375
Mä siirryn sinkilöistä maan alle asennettuun versioon nyt keväämmällä samalla kun vaihdan rajalangan kokonaan (vanha rajalanka mennyt aiemmin poikki useammasta kohtaa + rajalangan reittiä on tullut vaihdettua pariin otteeseen vuosien aikana).

En käytä sinkilöitä enää siksi, että keväisin ne tuuppaavat nousemaan ylös roudan takia. Nyt esim. käytännössä jokainen sinkilä oli noussut ylöspäin, ja niitä saa sitten kiskoa joka kevät takaisin maahan vasaralla. Ei iso homma, mutta mielummin tuonkin ajan käytän johonkin muuhun.
 
Liittynyt
30.01.2017
Viestejä
36
Onko kellään kokemuksia nuista Mowoxin leikkureista? Verkkokaupassa olis Mowox RM 600. Sopis hyvin budjettiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Mä siirryn sinkilöistä maan alle asennettuun versioon nyt keväämmällä samalla kun vaihdan rajalangan kokonaan (vanha rajalanka mennyt aiemmin poikki useammasta kohtaa + rajalangan reittiä on tullut vaihdettua pariin otteeseen vuosien aikana).

En käytä sinkilöitä enää siksi, että keväisin ne tuuppaavat nousemaan ylös roudan takia. Nyt esim. käytännössä jokainen sinkilä oli noussut ylöspäin, ja niitä saa sitten kiskoa joka kevät takaisin maahan vasaralla. Ei iso homma, mutta mielummin tuonkin ajan käytän johonkin muuhun.
No nyt tuli lisää hyvää tietoa. Meillä piha routii melkoisesti, eli sinkilät ampuu sieltä ylös sitten. Tässä varmaan kultainen keskitie lienee se, että iskee sinkilöillä alkuun, muokkaa aluetta jos tarvetta ja kaivaa lopulta langan maahan kun alue "varmistettu".
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Ensi viikolla pitäis päästä kaapelia asentelemaan. En tohon looppi-asiaan ole selvyyttä saanut, joten jätän loopit laittamatta ja tarvittaessa sitten liittimillä jatkaa uutta lankaa perään jos tarve on. Etäisyyksiä eri kohteisiin yritin pihalla vähän katsella. Robotissa on ohjeena jättää rajalangan etäisyys 35cm päähän jos kyse on seinästä, 30cm päähän jos kyse on 1-5cm korkeudellisesta esteestä ja 10cm päähän jos kohde on alle 1cm korkuinen. Mitä tossa pihaa kävin läpi, niin tuntuu turvalliselta jättää rajalanka n. 30cm kaikesta. Siis jos edessä on tie, oja, puunjuuret, pensas, puu, jokin este...aina n. 30cm väliä.
Toisaalta jos vetää rajalangan kaikkeen kiinni, niin sitten robo käy vain tökkimässä nokalla kaikkea. No oja nyt ei tohon oikein luonnistu :)
Sinkilöitä tarvitaan joku 400 jos oikein laskin.. rajakaapelia ja ohjauskaapelia..joku 400m.. huh..
 
Liittynyt
13.08.2018
Viestejä
587
Eikö Worx Landroid Cut-to-edge mallit ole aikalailla no brainer hankintoja, jos ei halua trimmerillä vedellä reunoja? Miksi ihmiset ostaa noita Husqvarnoja yms Worxin sijaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689
Eikö Worx Landroid Cut-to-edge mallit ole aikalailla no brainer hankintoja, jos ei halua trimmerillä vedellä reunoja? Miksi ihmiset ostaa noita Husqvarnoja yms Worxin sijaan?
Jonkun muun lähteen/lähteitä kaipaisin ainakin kuin pelkän postauksesi jos olisin ostamassa. Jos kaikkia ei haittaa vedellä trimmerillä reunoja vai onko Worxit muutenkin hyviä?
 
Liittynyt
13.08.2018
Viestejä
587
Worxin edut: edulliset akut (käy myös muihin Worx tuotteisiin), nousee jyrkkää mäkeä, leikkaa reunoilta.

Pinta-alaa voi isontaa vaihtamalla isomman akun sisään (2, 4, 5 & 6 AH) saatavilla ja/tai vaihtamalla tehokkaamman laturin (90W) mikä tulee kalliimmissa malleissa mukana, mutta ei edullisemmissa (30W).

Eli voi ostaa pienemmälle pinta-alalle tehdyn ja jos se ei selviä tontista niin voi sit modulaarisesti päivittää kohtalaisen edullisesti. Akkuja ja latureita esim. täältä: LetMeRepair

Akut näissä kuluu nopeaa, koska niitä lataillaan ja puretaan päivittäin. Tämän vuoksi on minun mielestä hyvä ottaa huomioon vaihtoakun hinta ostosta puntaroidessa.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
Mitä tossa pihaa kävin läpi, niin tuntuu turvalliselta jättää rajalanka n. 30cm kaikesta. Siis jos edessä on tie, oja, puunjuuret, pensas, puu, jokin este...aina n. 30cm väliä.
Toisaalta jos vetää rajalangan kaikkeen kiinni, niin sitten robo käy vain tökkimässä nokalla kaikkea. No oja nyt ei tohon oikein luonnistu
Se leikkuri seuraa sitä lankaa takaisin telakkaansa, kun tarvitsee latausta. Et voi laittaa 10cm päähän seinästä, koska se tökkii kokoajan siihen seinään.

Lisäksi kannattaa ottaa huomioon, että esim. pihatiehen on hyvä vetää se lanka lähelle, koska se leikkuri voi ajaa puoliksi tiellä (jos on tarpeeksi tasainen tie), jolloin sinne tien ja nurmikon väliin ei jää tupsuja sinne reunaan, joita joudut sitten trimmeröimään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689
Worxin edut: edulliset akut (käy myös muihin Worx tuotteisiin), nousee jyrkkää mäkeä, leikkaa reunoilta.

Pinta-alaa voi isontaa vaihtamalla isomman akun sisään (2, 4, 5 & 6 AH) saatavilla ja/tai vaihtamalla tehokkaamman laturin (90W) mikä tulee kalliimmissa malleissa mukana, mutta ei edullisemmissa (30W).

Eli voi ostaa pienemmälle pinta-alalle tehdyn ja jos se ei selviä tontista niin voi sit modulaarisesti päivittää kohtalaisen edullisesti. Akkuja ja latureita esim. täältä: LetMeRepair

Akut näissä kuluu nopeaa, koska niitä lataillaan ja puretaan päivittäin. Tämän vuoksi on minun mielestä hyvä ottaa huomioon vaihtoakun hinta ostosta puntaroidessa.
Toi onkin ihan fiksua, että voi päivittää, monessa esim. Gardenan mallissa ainoa ero malleilla on akun koko ja softassa rajoituksia. Jonkun pitäisi taas tehdä uusista malleista testiä leikkuujäljestä yms. toimivuudesta kun ei niistä oikein muuten voi sanoa mitään vaikka olisi hienon kuuloisia ominaisuuksia.


Se leikkuri seuraa sitä lankaa takaisin telakkaansa, kun tarvitsee latausta. Et voi laittaa 10cm päähän seinästä, koska se tökkii kokoajan siihen seinään.

Lisäksi kannattaa ottaa huomioon, että esim. pihatiehen on hyvä vetää se lanka lähelle, koska se leikkuri voi ajaa puoliksi tiellä (jos on tarpeeksi tasainen tie), jolloin sinne tien ja nurmikon väliin ei jää tupsuja sinne reunaan, joita joudut sitten trimmeröimään.
Ei kyllä kovin moni taida rajalankaa seurata? Hakulanka erikseen jota pitkin mennään lataukseen.

Itse laitoin suurinpiirtein leikkurin ohjeiden mukaan langan, leikkurista sitten pystyi vielä tarvittaessa hienosäätämään kuinka lähelle lankaa se ajaa.
 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
718
Toi onkin ihan fiksua, että voi päivittää, monessa esim. Gardenan mallissa ainoa ero malleilla on akun koko ja softassa rajoituksia. Jonkun pitäisi taas tehdä uusista malleista testiä leikkuujäljestä yms. toimivuudesta kun ei niistä oikein muuten voi sanoa mitään vaikka olisi hienon kuuloisia ominaisuuksia.




Ei kyllä kovin moni taida rajalankaa seurata? Hakulanka erikseen jota pitkin mennään lataukseen.

Itse laitoin suurinpiirtein leikkurin ohjeiden mukaan langan, leikkurista sitten pystyi vielä tarvittaessa hienosäätämään kuinka lähelle lankaa se ajaa.
Husqvarnassa se kyllä ajaa rajalankojen vieressä, etäisyyttäkin pysty muistaakseni säätään, olikohan metri minimi ja pari metriä maksimi.
Latausasemaan joko rajalankoja tai hakukaapelia seuraamalla. Myös leikkurin käynnistymiset voi määritellä joko vasemmalle tai oikealle latausasemasta rajakaapeleita seuraamalla x metrimäärä tai hakukaapelia seuraamalla x metrimäärä.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
180
Worxin edut: edulliset akut (käy myös muihin Worx tuotteisiin), nousee jyrkkää mäkeä, leikkaa reunoilta.

Pinta-alaa voi isontaa vaihtamalla isomman akun sisään (2, 4, 5 & 6 AH) saatavilla ja/tai vaihtamalla tehokkaamman laturin (90W) mikä tulee kalliimmissa malleissa mukana, mutta ei edullisemmissa (30W).

Eli voi ostaa pienemmälle pinta-alalle tehdyn ja jos se ei selviä tontista niin voi sit modulaarisesti päivittää kohtalaisen edullisesti. Akkuja ja latureita esim. täältä: LetMeRepair

Akut näissä kuluu nopeaa, koska niitä lataillaan ja puretaan päivittäin. Tämän vuoksi on minun mielestä hyvä ottaa huomioon vaihtoakun hinta ostosta puntaroidessa.
Täytyy myöntää että Worx alkaa vaikuttamaan erinomaiselta vaihtoehdolta. Toisena olen puntaroinut McCulloch Rob S600 mallia, joka pitäisi riittää tontille hyvin, mutta Worx Landroid M 1000 (WR143E) riittäisi takuulla. Täällä senverran moni on tilannut MyRobotCenteristä, että sieltä lienee turvallista tilata, mutta onko takuusta kokemuksia kenelläkään? Mainostavat 5v takuuta, mutta jos sen kanssa ongelmia, on se vain numeroita.

McCulloch Rob S600 hinta olisi 699€ ClasOhssonilla ja Worx Landroid M (WR143E) 879€ MyRobotCenterissä. Hintaero on melko pieni, toki mieluiten sen edullisimman ottaisi, mutta vuosien myötä akut, terät ym. huomioiden se edullisempi saattaa ollakin Worx ja melko varmasti onkin. Toki tuo off limits optio myös helpottaa mikäli niitä istutuksia tuleekin sitten myöhemmin...

Kumpaan itse pätyisitte, etenkin jos oletetaan että tuota Worxia ei järkihintaan saa Suomesta?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Se leikkuri seuraa sitä lankaa takaisin telakkaansa, kun tarvitsee latausta. Et voi laittaa 10cm päähän seinästä, koska se tökkii kokoajan siihen seinään.

Lisäksi kannattaa ottaa huomioon, että esim. pihatiehen on hyvä vetää se lanka lähelle, koska se leikkuri voi ajaa puoliksi tiellä (jos on tarpeeksi tasainen tie), jolloin sinne tien ja nurmikon väliin ei jää tupsuja sinne reunaan, joita joudut sitten trimmeröimään.
Juu no mulla ei seuraa rajalankaa, vaan hakukaapelia pitkin menee ja se menee toki keskellä aluetta sopivalla etäisyydellä rajalangoista. Lähinnä toi mun installaatio koski vain rajalankaa jonka vieressä tällä tontilla on ajotietä, pihatietä, seinää, pusikkoa, kivetystä, terassia ja vaikka mitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 192
Täytyy myöntää että Worx alkaa vaikuttamaan erinomaiselta vaihtoehdolta. Toisena olen puntaroinut McCulloch Rob S600 mallia, joka pitäisi riittää tontille hyvin, mutta Worx Landroid M 1000 (WR143E) riittäisi takuulla. Täällä senverran moni on tilannut MyRobotCenteristä, että sieltä lienee turvallista tilata, mutta onko takuusta kokemuksia kenelläkään? Mainostavat 5v takuuta, mutta jos sen kanssa ongelmia, on se vain numeroita.

McCulloch Rob S600 hinta olisi 699€ ClasOhssonilla ja Worx Landroid M (WR143E) 879€ MyRobotCenterissä. Hintaero on melko pieni, toki mieluiten sen edullisimman ottaisi, mutta vuosien myötä akut, terät ym. huomioiden se edullisempi saattaa ollakin Worx ja melko varmasti onkin. Toki tuo off limits optio myös helpottaa mikäli niitä istutuksia tuleekin sitten myöhemmin...

Kumpaan itse pätyisitte, etenkin jos oletetaan että tuota Worxia ei järkihintaan saa Suomesta?
workxit juuri nyt alennuksessa bauhaussissa
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
87
Vähän vierastan tuota sinkilähommaa kun muksuja piha täynnä. Aivan satavarmasti langat ja sinkilät lentelee ekojen spurttien yhteydessä.
Sinkilät lyödään turpeeseen asti, eli siihen kukaan pysty kompastumaan. Ilman sinkilää lanka tulee pinnalle ja silloin sinne kompastuu, vaikka mitä uraa sinne teet.
 
Liittynyt
24.07.2019
Viestejä
4
Sinkilät lyödään turpeeseen asti, eli siihen kukaan pysty kompastumaan. Ilman sinkilää lanka tulee pinnalle ja silloin sinne kompastuu, vaikka mitä uraa sinne teet.
Painepesurilla saa kapeaa sormen levyistä uraa langalle ainakin nyt märkään maahan. Helppo tehdä langan viereen ura. Laitoin juuri osan , kun sinkilät oli tullut ylös. Kuraista hommaa, joten kuravaatteet päälle.
 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
718
Painepesurilla saa kapeaa sormen levyistä uraa langalle ainakin nyt märkään maahan. Helppo tehdä langan viereen ura. Laitoin juuri osan , kun sinkilät oli tullut ylös. Kuraista hommaa, joten kuravaatteet päälle.
Hyvin ne sinkilät ja langat sinne nurmikon alle häviää. En ainakaan itse viittisi alkaa värkkäämään painepesurilla. Kanttausraudalla saa myös hyvän uran.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
64
Jonkun muun lähteen/lähteitä kaipaisin ainakin kuin pelkän postauksesi jos olisin ostamassa. Jos kaikkia ei haittaa vedellä trimmerillä reunoja vai onko Worxit muutenkin hyviä?
Ei mikään robottileikkuri normipihaa niin siistinä pidä etteikö trimmeriäkin tarvisi.
Toki jos nurmialueet on alusta lähtien päässyt rakentamaan/optimoimaan roboa varten niin sit voi onnistuakkin mutta harvalla on tuollainen tilanne.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
Reunakiveyksellä saa kyllä aika hyvin robo-optimoidun nurmikon, lisäksi puiden ja kukkapuskien ympärille katetta, niin sinnekään ei jää nurtsia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689
Ei mikään robottileikkuri normipihaa niin siistinä pidä etteikö trimmeriäkin tarvisi.
Toki jos nurmialueet on alusta lähtien päässyt rakentamaan/optimoimaan roboa varten niin sit voi onnistuakkin mutta harvalla on tuollainen tilanne.
En kai väittänytkään etteikö tarvitsisi? Itse leikkaan pihan reunat ja alueet joihin robotti ei pääse akkuleikkurilla. Viimeiset tupsut pensaiden juurelta voi leikata vaikka saksilla, trimmerillä ei kovin nättiä jälkeä saa ja kuorikatteet lentää jne.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
64
No et, kunhan kommentoin kun tuo on asia mikä itseä vituttaa. Itse totesin helpoimmaksi jättää suosiolla jonkin verran trimmattavaa. Silloin robottiin ei tarvi koko kesänä koskea. Jos kaikki trimmailut koittaa minimoida, niin sit robo rouhii vähän väliä haketta nurtsille, tai jää johonkin reunanauhaan kiinni yms.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
577
Itse ainakin asensin sen rajakaapelin suosiolla maan alle ja uran naputtelin teräväkärkisellä lapiolla. Olihan siinä hommaa mutta siellä se pysyy nätisti eikä tarvitse kikkailla sinkilöillä yhtään mitään.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
64
Itse ainakin asensin sen rajakaapelin suosiolla maan alle ja uran naputtelin teräväkärkisellä lapiolla. Olihan siinä hommaa mutta siellä se pysyy nätisti eikä tarvitse kikkailla sinkilöillä yhtään mitään.
Mutta miksi?
Sinnehän se kaapeli kesän aikana katoaa sinkilöillä asennettunakin. Sitä kaapelin paikkaa kuitenkin tod.näk. pitää myös alkuun vähän hienosäätää, ja se on paljon helpompaa silloin kun kaapeli on pinnassa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
577
Mutta miksi?
Sinnehän se kaapeli kesän aikana katoaa sinkilöillä asennettunakin. Sitä kaapelin paikkaa kuitenkin tod.näk. pitää myös alkuun vähän hienosäätää, ja se on paljon helpompaa silloin kun kaapeli on pinnassa.
Ei ole tarvinnut kertaakaan vielä hienosäätää, toki pihaan lisättävät kasvit tms. aiheuttaa sitä säätämistä. Juurihan tuossa joku totesi aiemmin, että routivassa maassa ne sinkilät tuppaa nousemaan pintaan. Ja on se maan sisään ilman sinkilöitä asennettuna paremmin turvassa, ei ne pelkät sinkilät sitä kaapelia joka kohdasta maan sisälle paina, vaan kaapeli jää pintaan ja on alttiimpi vaurioitumiselle.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
87
Tehkää miten lystää, mutta mulla on ainakin pysyny sinkilät ja nimenomaan uutta maata maatunut päälle kuten tässä joku jo sanoi. Myöhemmin kun istuttaa kasveja ja vaihtaa reititystä, niin pitää kynnet mullassa etsiä niitä sinkilöitä. Ja parasta tuossa ensiasennuksessa oli, kun pääsi lämpimällä kesäpäivällä sinkilöitä hakkaamaan maahan kumivasaralla (joku pehmeä alusta polville). Rentouttavaa mindfullnessiä tämmöiselle konttorityöntekijälle. En tiedä miten hermoja kiristävää tuo on painepesurilla, mutta en löhde edes kokeilemaan. Sinkilöitä voi jopa ostaa lisää, kun ne halvimmat bauhaussissa ei maksa paljoa (ei varmaan clasullakaan), ja siten saada varma maata myöräilevä asennus (jos sitä pelkäsi).
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
422
Joo, sinkilät on ennemmin hukassa maan sisässä syksyllä/keväällä kuin irrallaan nurmikolla. Ei tuohon mitään uraa ole tarvinnut koskaan tehdä. Ja mökillä maa kyllä routii ihan tarpeeksi.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
77
Tein viime kesänä ensiasennuksen robottiruohonleikkurille ja pistin rajalangan sinkilöillä kiinni. Jouduin noin 5-10 kertaa muuttamaan rajalangan kulkua, joten sinkilöillä asennettu rajalanka helpotti aika paljon ko. hommaa. Nyt kuitenkin meinaan laittaa rajalangan planeetan sisälle, koska joka ikinen sinkilä (~350kpl) noussut noin 5cm pinnasta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
577
Aika paljon se on siitä maaperästä kiinni, nouseekö ne sieltä ylös vai ei. Tuskin on mitään yhtä oikeaa tapaa sitä kaapelia asentaa. Omassa nurmikossa näkyy kyllä edelleen se ura, jonne kaapeli on asennettu vaikka asennuksesta on vuosi aikaa. Helppo siirtää jos haluaa muuttaa reittiä.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
143
tuli hommattua hussen 315x kampanjasta ja nyt kyselisin asennuksesta.
Mulla olis hyvä paikka mietittynä mutta se on aika kapea väli kuinka paljon husse peruuttaa latausasemasta pois ennenkuin alkaa kääntymään ja saako sitä jotenkin säädettyä paljonko peruuttaa ulos telakastaan?1,5krt laitteen mitta olisi jo hyvä matka pakittaa alustaltaan pois sitten alkaa väljemmät ruohot :)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 377
Viestejä
4 159 027
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom