Tänään kartoitin pihaa uudella tulokkaalla: Segway navimow H1500E. On kyllä järkevän oloinen laite ja puhelin softa hyvä. Hauskaa kyllä tuo "RC"- modessa ajaminen ympäri pihaa ja alueiden ja saarekkeiden teko. Pitää tilata varmaan vielä antenni kaapelin jatko, että saan tukiaseman katolle. Ymärsin väärin, että pakauksen mukana olisi tullut 10m kaapeli, tuli joo mutta laturille ei mastolle..
Paikannus tuntuisi toimivan hämmentävän tarkasti ilman mitään rajakaapeleita. Kamera tuntuisi toimivan myös hyvin ja västelee esteitä. Maasto ominaisuudet myös hyvät ja jaksaa mönkiä vanhalla epätasaisella ja kuoppaisella pihalla. Huomenna ensimmäinen leikkaus, katsotaan selviääkö ensi yrittämällä koko pihasta vai tarviiko jotakin nurkkia hienosäätää.
Harvoin menee ekalla kerralla Mulla antenni katolla ja ostin pari 10m vetoa tätä varten. Hyppäsit oikein hyvään aikaan kelkkaan ja appi alkaa olemaan leikkurin kera kaikin puolin täydellinen. Vielä 12kk sitten leikkurin ominaisuuksista n. 60% oli käytössä jos vertaa tähän päivään. Aivan käsittämätöntä ymmärtää, että voit luoda pihalle miljoona zonea ja määritellä näille kaikille omat leikkuuajat, leikkuusuunnat ja leikkuukorkeuden. Mä olen aloittanut mculloch robotilla aikoinaan ja pitkä matka on menty totisesti eteenpäin.
Mun leikkuri odottelee vielä kauden alkua, mutta eiköhän se parin viikon päästä lähde hommiin.