Onko jollain kokemusta tuosta Tokmannin RM500/RM501 leikkurista ja olisi sen päivittänyt johonkin kallimpaan (parempaan?) malliin? RM501 tilattuna itselläni ja kiinnoistaisi nyt vielä että mitä saan jos laitan tuplahinnan kiinni leikkuriin, eli n. 800€. Neliöitä karvan vaille 400m2... Hyödynkö mitään?
Itse katsoisin ennemmin miten hyvin löytyy varaosia ja vähän vertaisin teknisiä tietoja. Esim. akku näyttää olevan 20V 2Ah, mutta en löytänyt myytävän varaosaakku. Tosin RM800 akku (jota myydään) näyttää niin geneeriseltä, että voi sekin käydä siihen, tai mikä vaan vastaava. RM800 akku on 4Ah, jolloin saisit tuplasti enemmän ajoaikaa, jos joskus tarvitsee akkua vaihtaa. Myös pihan monimutkaisuus lisää leikkuuaikaa. Noita partateriä saa kiinasta tilattua halvalla, toki myös kotimaasta kaupoista, jos tarvitsee nopealla toimituksella. Löytyykö hiiliharjattomat moottorit? Tärkeää olisi olla.
Itselläni ollut Worx Landroid nyt 8 vuotta ja hyvin pelaa edelleen. Ei ole hirveästi ollut ongelmia, eikä varaosia vaihdella. Vasta 3D printtasin uuden pitävämmät renkaat, kun alkuperäiset alkaneet enemmän ja enemään sutia nurmikko pilalle jyrkänteessä. Jos harrasteneisuutta löytyy ja kiinnostaa päästä pienillä kuluilla, niin näihin löytyy paljon diy osia, kuten 3D printattuna.
Katsoin myös pikku brucke painaa 7,7kg. Ei todellakaan paljoa, tuo minun on 10,2kg. Keveys on myös valttia. Jos ohjelmisto on hyvä (varmaan täällä kokemuksia jaettu), niin en lähtisi kalliimpaan vaihtamaan. Oma worx oli aikanaan halvin mitä löytyi (nyky mittapuussa kallis) ja aivan hemmetin tyytyväinen olen ollut. Myös silloin mietin tuplasti kalliimpaa.
Laitetaan vielä kuva omasta viimeisimmästä modauksesta, toinen rengas vielä tulossa printterissä. Testiajon tein jo tuolla. En tiedä pitäiskö joku pöläri kehittää vielä tuon pultin ja mutterin suojaksi vesisateelta.