Robotti-imurit

Roborock s5 laseryksikkö temppuillu 5kk. Nyt viimein ei jaksa enää värkätä.

450euron budjetilla uutta pitäs hommata tilalle. Moppaukselle ei painoarvoa.
Mitä porukka suosittelee?
Olin tyytyväinen S5:een.
Tyytyväinen laitteeseen mikä hajoaa parissa-kolmessa vuodessa?
Kai tuo nyt vielä johonkin virhevastuuseen menee.

Oletteko huomanneet eroa yleisen pölyn määrässä ikkunalaudoilla, tasoilla, hyllyissä yms robotti-imurin hankinnan jälkeen vs tavallinen imuri? Kysymys koskee eniten tavallisella imurilla harvakseen imuroijia eli kenellä imurointitiheys kasvoi robotti-imurin myötä.

No ei mene. Takuuaika 2v.
Paskempi tuuri. Virhesvastuuseen vedoten voisi yrittää ehkä vängätä, mutta voi olla aika turha taistelu.
Tuntuu että näiden Roborockien kanssa on keskimääräistä enemmän ongelmia ja etenkin noiden lidarien hajoilua.

Oma Roomba hyrrännyt kohta kuusi vuotta ongelmitta (pl. että ensimmäinen laite oli maanantaikappale kun yksi ir-sensori hajosi melkein heti, mutta tämä tilalle saatu on sitten kestänyt *kop*kop*).

Paskempi tuuri. Virhesvastuuseen vedoten voisi yrittää ehkä vängätä, mutta voi olla aika turha taistelu.
Tuntuu että näiden Roborockien kanssa on keskimääräistä enemmän ongelmia ja etenkin noiden lidarien hajoilua.

Oma Roomba hyrrännyt kohta kuusi vuotta ongelmitta (pl. että ensimmäinen laite oli maanantaikappale kun yksi ir-sensori hajosi melkein heti, mutta tämä tilalle saatu on sitten kestänyt *kop*kop*).

Ongelmitta, paitsi että hajosi heti.

Juuh

Ongelmitta, paitsi että hajosi heti.

Juuh
Niin, vaikka alkuun näytti heikolta, niin lopulta olen kuitenkin ollut tyytyväinen tämän Roomban kestävyyteen. Toki eihän tämäkään vielä mikään vanha laite ole, muutaman vuoden saisi vielä mennä.

Sunnuntaina kokeilin tuon moppitoimintoa ja ihan hyvin pelasi. Taisi moderate olla asetuksena. Moppi oli aika paskanen turneen jälkeen, joten kyllä se jotaki sieltä lattialta siihen keräsi. Käteen ei ainakaan enää jääny pyyhkästessä yhtään mitään pölyä. Vettä meni 1/3osa pöntöstä.

Pari kertaa viikossa tuota tulee varmaan ajettua pelkästään imurina ja kerran sitte moppi persiessä. Mitäs tää kämppä nyt lienee, jotain 50-60 neliön välillä, ni sen kolme kertaa sillä saa ajella kämpän läpi ennen ku sen pölypönttö on täynnä.

Näköjään tuo moppiosa kiinnitettynä tasapainottaa tuota härveliä sen verran että vähemmän sillä on sillon ongelmia mattojen kans. Ilman sitä se on selvästi keulapainosempi ja sivuharja nostaa matonreunat sen verran ylös että siihen sitte meno tökkää ja homma menee joksikin aikaa pyörimiseksi.

Yks lisäkoodinpätkä tuohon ois hyvä.
Kämppä ku on lohkottu neljään osaan ja numeroitu 1-4:seen, eli se vetää aina samassa järjestyksessä turneensa. Ois hyvä ku se kolmos lohkon (keittiö) jälkeen vetäsis automaagisesti ittesä hieman sivuun, jo siivottuun kohtaan parkkiin ja vetäsis siellä itse pausen päälle ja kertos kovaan ääneen että "täällä mä ny oottelen sivussa muutaman minsan että siirteleppä romut nelos (olkkari) lohkosta veks että pääsen siivoomaan senkin kunnolla".

Nyt pitää olla vähä varppeillaan että millon voi pausettaa sen ja siirrellä romut keittiöön.

Yks huono puoli löyty kans.. En saanu waimon Sailfish luuriin Roborockin softaa toimii eli siltä osin meni homma vähä vituiksi. No pitää laittaa joku vanha luuri sille varalle että voi sillä tarvittaessa ohjastaa.

Tilasin 30e (sis postikulut) uuden moottorin.
Katsotaan lähteekö pelittämään.
Eli et edes yrittänyt ottaa myyjään yhteyttä ja vedota virhevastuuseen? Miksi tämä asia tuntuu olevan niin hankala? Kyllä tuon laitteen odotettu käyttöikä on varmasti pidempi kuin 2/3 vuotta.

Käyttääkö kukaan roborock softaa millään custom rommilla? Eilisen illan taistelin kahden vanhan puhelimen kans että oisin niistä jommasta kummasta tehny waimolle imurin ohjastamiseen luurin. Ohjelma asentuu kyllä mutta ei käynnisty alkuruutua pidemmälle, vain roborockin logo tulee näkyviin ja siihen paalaa koko luuri. Molemmissa just sama homma.

Nexus 4:ssa on 7.1 (lineage os) ja nexus 5:ssa 9 (taitaa lineage os olla siinäki). Ei pitäs androidi versiosta olla kiinni kun 6 on minimi. Liekkö sitten gapps:stä kiinni kun molemmissa on pico opengappsit. Oisin nano version laittanu vaan ku ei ole system osiossa tarpeeksi tilaa..

Roborock s5 laseryksikkö temppuillu 5kk. Nyt viimein ei jaksa enää värkätä.

450euron budjetilla uutta pitäs hommata tilalle. Moppaukselle ei painoarvoa.
Mitä porukka suosittelee?
Olin tyytyväinen S5:een.
Osta uusi laseryksikkö, maksaa tyyliin 50€ ja vaihtaa 30min

Omat kokemukset lidarista ja siitä ette se ei pyöri on paska ja lika sähkömoottorissa ja muualla siellä alueella. Putsaus ja voitelu taas mennään. Menty yli 6v alkuperäisillä osilla.

Pitkät sepustukset tännekin laitoin kuinka imuri sekoilee niin syy löytyi, törmäysanturi oli paskainen sisältä, sellaista hienoa pölyä päässyt sisään ja ilmeisesti se riitti siihen että imuri luuli koko ajan ajavansa seinää päin ja siksi rupesi tejemään ihmeellisiä kaarroksia.

Lika ja pöly kun tunkeutuu joka paikkaan kun vuosia hinkkaa tuolla lattianrakoja...

Tilasin moottorin. Liekö koko laseryksikköä saa 50eurolla?
Otin myös yhteyttä giganttiin, pitää mennä käymään siellä Robon kanssa. Tosiaan virhevastuuseen näyttäisi menevän.
Screenshot_20230309_191417_AliExpress.jpg

Mutta kuten sanoin, niin tuon kun putsaa ja laittaa tipan öljyä pyöriviin paikkoihin niin toimii taas sen, vuoden kaksi...

Olipahan tango taisteluni saada tuo Nexus 5 wörkkimään. Asensin lopulta viimeisimmän factory imagen (6.0.1) siihen kun roborockin softa sitä kerta vielä tuki. Pelaa niin kauan kuin pelaa.

Illalla pikkupöhnässä tehty androidin asennus saanu ku bootloopin aikaiseksi ja en millään hoksinu että mistä kiikastaa. No aamulla p*skalla istuessa sitte välähti, että oiskohan wipe/factoryresetti se mitä se haluaa ja sillähän se alko pelittämään.

Varmaanhan se niistä gappseistä oli kiinni. Nanoa en saanu siihen Los:iin picon tilalle kun ei system osiolla ollu tilaa, enkä enää muistanu miten sen kans ois pitäny toimia että ois saanu sitä isommaksi..

Ostinpa alakertaan uuden imurin ROBOROCK Q7 MAX+ (missä automaattinen tyhjennysasema) ja katsoin tarkkaan että mistä halvin hinta ja 581€ oli halvin, no nyt sitten 3pvä myöhemmin gigantissa sama imuri 550€ :facepalm:

Tätä tämä on aina elektroniikan kanssa...

Ostinpa alakertaan uuden imurin ROBOROCK Q7 MAX+ (missä automaattinen tyhjennysasema) ja katsoin tarkkaan että mistä halvin hinta ja 581€ oli halvin, no nyt sitten 3pvä myöhemmin gigantissa sama imuri 550€ :facepalm:

Tätä tämä on aina elektroniikan kanssa...
Mistä ostit?

Ostin vuosi takaperin sen Bf tarjouksessa olleen DREAME:n jossa telakka.
Aluksi toimi ihan hyvin mutta nyt tuntuu kuin toi telakka ei imisi itse robottia tyhjäksi.

Ne imukanavat on avattu ja pussikin vaihdettu... Mitä voisi vielä kokeilla?

Miten muilla Dreame pelittää?
Minulla on toiminut ihan ok. Samasta tarjouksesta ostettu. Muutaman isomman roskan olen joutunut telakan imukanavista poistamaan ja tietysti itse robottia putsaamaan, pitkähiuksisia naiseläviä taloudessa niin jatkuva riesa hiuksista. Joko tähän löytyy varaosia Gigantista?

Minulla on toiminut ihan ok. Samasta tarjouksesta ostettu. Muutaman isomman roskan olen joutunut telakan imukanavista poistamaan ja tietysti itse robottia putsaamaan, pitkähiuksisia naiseläviä taloudessa niin jatkuva riesa hiuksista. Joko tähän löytyy varaosia Gigantista?
Juu sama homma kolme pitkähiuksista naispuoleista niin tuttu juttu...
Vaihdon robottiin nyt uuden filtterit ja uuden pussin telakkaan ja muutenkin putsasin molemmat niin nyt tuntuisi taas tomivan.

Itse tilasin AE:stä sellaisin ison setin missä on kaikkea pusseista harjoihin. Kolmas "sivuharja" menossa.
Jää meillä aika usein kynnyksiin kiinni kun menee niistä yli.

2018 ostettu 260 $ Xiaomi Mi Robot Vacuum edelleen viikoittaisessa käytössä.

Putoamissensoreista tuli jossain vaiheessa epäluotettavia, minkä seurauksena imuri on tippunut portaat alas neljä kertaa ilman havaittavia vaurioita.

2022 piti vaihtaa imurin moottori. Varaosa taisi maksaa noin 20 € ja vaihto oli modulaarisen rakenteen vuoksi helppoa.

Harvinaisen hyvä ostos

Täällä myös 2018 Roborock toimii edelleen. Lidarin moottori vähän oikutteli, mutta ei tarvinnut vaihtaa.

Mutta mietityttää kannattaisiko hankkia uusi ennen kuin aika jättää tästä (ja saisi alakertaan oman imurin). Gigantissa on tiistaista alkaen klubitarjouksena erä Neaton D9 imuria 199e. Onkohan tuo huonontunut D7 mallista, joka aikoinaan oli aika samalla viivalla tuon Roborockin kanssa. Toinen uudehko Neato (D8?, D6?) sai aika kovaa kritiikkiä ja jäi hankkimatta kun oli tyrkyllä verkkiksessä.

E: Gigantin revikoiden mukaan jumittelee paikoissa, joissa toiset imurit selviää. Taitaa jäädä kauppaan.

Eli ostin syksyllä Elisalta Xiaomi 12T Pro -puhelimen, jonka mukana tuli otsikossa lukeva robotti-imuri. Nyt kun sain viimeinkin aikaiseksi rueta käyttämään sitä, ilmeni pienehkö ongelma.

Eli miten ihmeessä saan liitettyä ja hallittua imuria puhelimella? Olen ladannut Xiaomi Home -sovelluksen, mutta omat taidot eivät riitä. Toki olen jo googletellut ohjeita ja yrittänyt niiden avulla päästä eteen päin, mutta en vain onnistu.

Kiitos jo etukäteen!

Eli ostin syksyllä Elisalta Xiaomi 12T Pro -puhelimen, jonka mukana tuli otsikossa lukeva robotti-imuri. Nyt kun sain viimeinkin aikaiseksi rueta käyttämään sitä, ilmeni pienehkö ongelma.

Eli miten ihmeessä saan liitettyä ja hallittua imuria puhelimella? Olen ladannut Xiaomi Home -sovelluksen, mutta omat taidot eivät riitä. Toki olen jo googletellut ohjeita ja yrittänyt niiden avulla päästä eteen päin, mutta en vain onnistu.

Kiitos jo etukäteen!
Mikä imuri on kyseessä ?
Mihin kohtaan sovelluksessa sinulla homma ryssää? Ota vaikka kuvankaappaus.

Onkos muilla Roombat (J7) päivittyny oikein? Mulla näyttäis olevan pari versiota liian vanha. Uusimmassa olisi jotain karttapäivityksiä niin haluisin päivittää.

Sovellus sanoo joka kerta "ohjelmistopäivitys ei juuri nyt ole käytettävissä". Mistähän kiikastaa?

Mikähän olisi paras valinta hinta-laatusuhteeltaan, kun spekseinä
- Asunto yhdessä kerroksessa ja alle 100 neliötä, ei eläimiä
- Max hinta 300 - 500 euroa
- Mahdollisimman luotettava (mahd. vähän sekoilua, ei tarvitse koota ja purkaa puolen vuoden välein, eikä rikkoudu heti takuun päätyttyä)
- Moppaustoiminto iso plus mutta ei pakollinen
- Plussaa myös jos ei kiinanihme

Kiitos!

- Mahdollisimman luotettava (mahd. vähän sekoilua, ei tarvitse koota ja purkaa puolen vuoden välein, eikä rikkoudu heti takuun päätyttyä)

Kiitos!
Halvin Xiaomi Lidarilla

• Tykkää
Reactions: B12
2018 ostettu 260 $ Xiaomi Mi Robot Vacuum edelleen viikoittaisessa käytössä.

Putoamissensoreista tuli jossain vaiheessa epäluotettavia, minkä seurauksena imuri on tippunut portaat alas neljä kertaa ilman havaittavia vaurioita.

2022 piti vaihtaa imurin moottori. Varaosa taisi maksaa noin 20 € ja vaihto oli modulaarisen rakenteen vuoksi helppoa.

Harvinaisen hyvä ostos
Meillä samanlainen. Aikoinaan muistaakseni aliexpressistä tilasin. Ihan pomminvarma vehje ollut. Akku ei enää kestä koko kämppää (95 neliötä imuroitavaa imurin mukaan), vaan käy kerran lataamasaa. Muutamaa neliötä vaille jää. Jompikumpi harja vähän rohisee mennessään. Rohina lakkaa kun tulee maton päälle. Purin kummankin harjan vaihteistot ja ei mitään vikaa eikä kulumia ollut. Olkoon kun muuten pelaa. Ollut kyllä hyvä ostos.

Onko kellään tullut vastaan että xiaomi vacuum mop pro resetoi kartan joka kerta kun aloittaa imuroinnin? Käytössä nyt roborock ja xiaomi rinnakkain ja onhan noilla softilla eroa kuin yö ja päivä.

Onko kellään tullut vastaan että xiaomi vacuum mop pro resetoi kartan joka kerta kun aloittaa imuroinnin? Käytössä nyt roborock ja xiaomi rinnakkain ja onhan noilla softilla eroa kuin yö ja päivä.
Ainakin tuo vanha Mi robot vacuum resetoi kartan, mutta mitä väliä? meillä ainakin imuroidaan koko kämppä joka kerta ja imuri kyllä skannaa tilan oikein hienosti.

Xiaomi ei valmista itse mitään imureita. Tietääkseni ne kaikki ovat roborockin tekemiä. Xiaomi ollut perustamassa Roborockia ja ilmeisesti omistaa siitä ainakin osan.

Dreame Z10 Pro pölypusseja hakusessa. Löytyyhän noita perus elektroniikka kaupoista, mut hinnat suht naurettavia. Onko kenelläkään kokemusta tarvike pusseista esim. ebaysta tilattuna?

Täällä juuri tuo imuri ja se luulee aina olevansa jossain muualla kuin tallennetulla kartalla ja ehdottaa että tallentaiain "uuden" alueen. Todella ärsyttävää.

Ainakin tuo vanha Mi robot vacuum resetoi kartan, mutta mitä väliä? meillä ainakin imuroidaan koko kämppä joka kerta ja imuri kyllä skannaa tilan oikein hienosti.

Imuri ei muista rajattuja alueita, koska kuvittelee olevansa jossain muualla.

Oma imuri jää useita kertoja viikossa sohvan alle jumiin tuon johdosta, koska sohvan runko just sellainen että imuri mahtuu alle, mutta runkopuussa kaltevuutta johon imuri ajaa itsensä ja jää kiinni. Oikein toimivana imuri osaisi välttää menemästä sohvan alle.

Oma imuri jää useita kertoja viikossa sohvan alle jumiin tuon johdosta, koska sohvan runko just sellainen että imuri mahtuu alle, mutta runkopuussa kaltevuutta johon imuri ajaa itsensä ja jää kiinni. Oikein toimivana imuri osaisi välttää menemästä sohvan alle.
Jos on mahdollista niin laita itseliimautuvaa kalustehuopaa jalkojen alle korokeeksi, jotta imuri mahtuu kulkemaan sohvan alla juuttumatta.

Meillä samanlainen. Aikoinaan muistaakseni aliexpressistä tilasin. Ihan pomminvarma vehje ollut. Akku ei enää kestä koko kämppää (95 neliötä imuroitavaa imurin mukaan), vaan käy kerran lataamasaa. Muutamaa neliötä vaille jää. Jompikumpi harja vähän rohisee mennessään. Rohina lakkaa kun tulee maton päälle. Purin kummankin harjan vaihteistot ja ei mitään vikaa eikä kulumia ollut. Olkoon kun muuten pelaa. Ollut kyllä hyvä ostos.
Mistähän tähän Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop -robotti-imuri
kannattaisi tilata varaosia? Oon aivan sekaisin noiden mallinimien kanssa ja suomen puolella nuo suodattimet ja harjat ovat yllättävät kalliita. Esim amazonin puolella silmään pisti

Dreame Z10 Pro pölypusseja hakusessa. Löytyyhän noita perus elektroniikka kaupoista, mut hinnat suht naurettavia. Onko kenelläkään kokemusta tarvike pusseista esim. ebaysta tilattuna?

Tarttisin kanssa vähän kaikkia tarvikkeita tuohon. Jos ei kukaan parempaa ehdota niin varmaan vois jonkun tälläsen setin ottaa kokeeksi.

24.94€ 33% OFF|Dreame Bot L10 Pro Filter | Dreame Bot L10 Pro Parts | Dreame Bot L10 Pro Bags - Main - Aliexpress

Nyt menty elokuusta asti alkuperäisillä.

Toimisko, jos laitat oikeaan kohtaan pätkän virtuaaliseinää, ja imuri aina kiertäisi matalimman kohdan?

Juu, laitettu on virtuaalinen rajattu alue, mutta toimii vain silloin kun robotti ymmärttä olevansa kartalla. Mainitsin jo aiemmin, mutta ongelma on siis että todella usein päivittäistä siivousta aloittaessaan robotti luulee olevansa muualla, alkaa skannata huonetta eikä välitä tallennetusta kartasta ja siinä olevasta rajatusta alueesta.

Tarttisin kanssa vähän kaikkia tarvikkeita tuohon. Jos ei kukaan parempaa ehdota niin varmaan vois jonkun tälläsen setin ottaa kokeeksi.

24.94€ 33% OFF|Dreame Bot L10 Pro Filter | Dreame Bot L10 Pro Parts | Dreame Bot L10 Pro Bags - Main - Aliexpress

Nyt menty elokuusta asti alkuperäisillä.
Mulla on just vastaava setti menossa ilman noita moppiliinoja tai mitä ovatkaan.
Ei voi moittia laatua, on ihan orkkista vastaavaa ja hyvin siis pelittää.

Kiitos!
Siitä. Vanha malli, niin hinta alamaissa, mutta ehtaa tavaraa muuten. Jos olisin nyt imurin tarpeessa, niin tilaisin salamana.

Viimeksi muokattu:
Tässä nyt robotin hankkimista jo jonkin aikaa harkinneensa olen nyt päätynyt pieneen umpikujaan. Tällä hetkellä ainakin Gigantilla olisi tarjouksessa kaksi robottia jotka äkkiseltään kiinnostaa

- Dreame Z10 pro 444€
- Roborock Q7 max plus 550€

Tarjoaako tuo Roborock jotain parempaa joka oikeuttaa yli 100€ hinta eroon? Vai olisiko jokin muu mitä katsoa? Uusi malleja tulee jatkuvasti eli onko jokin tässä hintaluokassa tulossa jota kannattaisi vielä odottaa? Sen verran asunnosta että kyseessä 80m2 kerrostalo kolmio jossa lattiana laminaatti. Mattoja muutama ja eteisen käytävällä musta kuramatto (onko pelkoa että robotti ei aja sille koska pelkää "putoavansa"?). Moppaus on kiva lisä mutta en tiedä kuinka paljon sitä oikeassa elämässä tulisin käyttämään. Muuten robotti saisi olla suht huoleton eli telakallinen saisi olla.

Tässä nyt robotin hankkimista jo jonkin aikaa harkinneensa olen nyt päätynyt pieneen umpikujaan. Tällä hetkellä ainakin Gigantilla olisi tarjouksessa kaksi robottia jotka äkkiseltään kiinnostaa

- Dreame Z10 pro 444€
- Roborock Q7 max plus 550€

Tarjoaako tuo Roborock jotain parempaa joka oikeuttaa yli 100€ hinta eroon? Vai olisiko jokin muu mitä katsoa? Uusi malleja tulee jatkuvasti eli onko jokin tässä hintaluokassa tulossa jota kannattaisi vielä odottaa? Sen verran asunnosta että kyseessä 80m2 kerrostalo kolmio jossa lattiana laminaatti. Mattoja muutama ja eteisen käytävällä musta kuramatto (onko pelkoa että robotti ei aja sille koska pelkää "putoavansa"?). Moppaus on kiva lisä mutta en tiedä kuinka paljon sitä oikeassa elämässä tulisin käyttämään. Muuten robotti saisi olla suht huoleton eli telakallinen saisi olla.

Dreame vaikuttaa Roborock kopiolta, ainakin yhdennäköisyys on huomattava.

Muuta en osaa sanoa kuin että itse ostin juuri Roborock Q7 max plus ja oikeastaan ihan sen takia että meillä on jo ennestään kaksi Roborockia joiden käyttämiseen on jo tottunut ja toimineet 6v lähes ongelmitta, toinen vanhoista lähti vanhemmille ja toinen jäi meille yläkertaan ja tämä uusi tuli nyt alakertaan.

Imuteho ainakin Roborckissa on hyvä ja siivoa nopeammin ja loogisemmin kuin nämä vanhemmat mallit ja onhan toi keräysastia telakassa ihan ehdoton.

Pieni arvostelu / kokemuksia Ecovacs Deebot X1 OMNI robosta.

Gigantista ~1300€ hintaan aika tyyris. Mutta ominaisuuksiakin kiitettävästi.
Ensimmäisenä pisti silmään puhdistusaseman koko joka on aika jäätävä. Varmaan yksi isoimmista laatikoista mitä on.
Toisaalta puhdasvesi astia on riittävä eikä sitä tarvitse olla joka siivouskerran jälkeen olla täyttämässä.
Puhdistusasema on helppo pitää puhtaana ja toiminnot ovat selkeät, mukana myös oma puhdistusharja.
Asemasta ei ole muuta pahaa sanottavaa kuin tuo koko.

Itse imuri lienee samaa koko kuin muutkin. Imuri löytää telakkaan aina ja peruuttaa itsensä juuri oikeassa kulmassa, ei jäänyt testijakson aikana kertaakaan vinoon tjms. Telakka on myös niin raskas ettei imurilla on mahdollisuuksia työntää sitä pois paikaltaan. Joillain halpis vehkeillä näin käynyt usein.
Siivousjälki on hyvää, imuroi myös matot tehokkaasti. Olohuoneessa paksu karvalankamatto. Tämän kanssa pieniä ongelmia, pyörii maton päällä epäloogisesti. Meinaa jäädä jumiin jonka johdosta peruuttaa ja hakee uuden paikan. Saa kuitenkin maton imuroitua suhkot ookoo. Sohvan aluset yms menee ongelmitta, ottaa myös jalkojen ympäriltä riittävän tehokkaasti.
Moppaustoiminto vaatii mattojen pois ottamista tai väistää matot eikä kiipeä niiden päälle. Muutamalla kilpailijalla moppi nousee maton kohdatessaan tässä sitä ei valitettavasti ole.
Moppausjälki ihan ookoo. Tässä on kaksi pyörivää harjaa ja sovelluksesta voi määritellä veden määrää ja moppauksen intensiteettiä. Tähän väliin maininta että imuri käy välillä pesemässä moppeja asemalla ja moppauksen päätyttyä alkaa kuivaamaan moppeja. Molemmat osa-alueet toimivat hyvin.

Edellisten halvempien kanssa oli ongelmaa että imuri jäi jumiin milloin maton karvoihin milloin johtoihin tai kulmaan. Tämä imuri ei jäänyt jumiin kertaakaan.

Suurimmat ongelmat tuli lastenhuoneen siivoamisesta. Imuri ei kiipeä alle 2cm korkeasta kynnyksestä yli. Kynnys otettiin irti. Imuri ei edelleenkään löydä perille 90% kerroista.
Ongelmana on hieman ovea kapeampi kulkuväylä. Sivuilla on kaappeja n. 30cm lattiasta jotka imuri lukee esteiksi vaikka menisi alta helposti.
Imuri käy ovella, kertoo ettei löydä perille ja palaa asemaan.

Kartan luonti on nopea 5-10min. 70m2 asunto. Kartta jää aika vajaaksi jokakerta. Kartan pitäisi tarkentua kun laittaa automaattisen imuroinnin päälle mutta aukkoja jää silti liikaa. Esim. Makuuhuoneesta sängyn ja vaatekaapin välinen tila jää kokonaan pois eli imuri ei tänne mene ollenkaan. Leveyttä 80cm ja pituutta 3metria. Lukee sängynreunan seinäksi ilmeisesti sängyn alla olevan esteen johdosta.
Sovellus on selkeä mutta mielestäni hyvin puutteellinen. 3D kartat on mutta ne on puutteellisen kartanluonnin jälkeen aika turha ja mahdoton saada osumaan oikeaan kohtaan.
Mitään manuaalisia reittejä et saa tehtyä. Robotti itse keksii kartalle huoneet.
Virtuaalirajoja saa kyllä jälestä lisättyä mutta esim edellä mainittu lastenhuone jäi mahdottomaksi tehtäväksi ja jos imuri luki kartanluonnissa alueen harmaaksi eli esteeksi ei sitä saa pois.

Imurissa on myös kamera ominaisuus. Jäi vähän turhakkeeksi meillä. Pari kertaa kokeilussa ja kyllähän tuo toimi.

Summasurramum. Erittäin pätevä imuri ja moppaus erityismaininta puhdistusaseman tehokkuudesta, mutta tekoäly ja sovelluksen puutteellisuus sai meillä viemään imurin palautukseen. En voi hyväksyä 1300€ imurista että se jättää asunnosta alueita siivoamatta järjestelmällisesti vaikka alueet ovat esteettömiä.

Ehkäpä sovelluspuolella tulee päivituksiä millä nuita lapsuksia saadaan fixailtua. Katsotaan sitten uusiksi.

Juu, laitettu on virtuaalinen rajattu alue, mutta toimii vain silloin kun robotti ymmärttä olevansa kartalla. Mainitsin jo aiemmin, mutta ongelma on siis että todella usein päivittäistä siivousta aloittaessaan robotti luulee olevansa muualla, alkaa skannata huonetta eikä välitä tallennetusta kartasta ja siinä olevasta rajatusta alueesta.
Huomasin itsekkin roboroc s7:lla että siitä tuli tyhmempi, eikä reititys toiminut usein... no factory resetti (alkuperäisen firmwaren palautus) ja taas toimii...

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
299 526
Jäsenet
81 662
Uusin jäsen
TVA

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom