Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei mitään tarvetta mutta 4€ virtalähde ja imurimoottori kelpaa takuulla johonkin projektiinJos jollain on Mi Robot Vacuum-Mop 2 Ultra niin verkkis myy nyt tyhjennysasemaa 4€ hintaa (vissii haluaa eroon?)
Tulee nähtävästi vielä pari pölypussia mukana
Xiaomi Auto Empty Station -automaattinen tyhjennysasema
Roskasäiliöasema Mi Robot Vacuum-Mop 2 Ultra -robottipölynimurille. Neljän litran roskasäiliöön mahtuu jopa kymmenkertainen määrä roskia ja pölyä robotti-imurin omaan rikkasäiliöön verrattuna.www.verkkokauppa.com
Sama kävi mielessä .Ei mitään tarvetta mutta 4€ virtalähde ja imurimoottori kelpaa takuulla johonkin projektiin
Pieni jatko tähän kun saapui tuo "4€" ostos... Tämä kun on ns. samaa putiikkia Dreamen kanssa niin tuota pitää tutkia tarkemmin.. mukana tullut tyhjennysasema yhteensopiva pölysäiliö robottiin on näemmä "ihan samanlainen" kuin tuon oman Dreame D9 Max pölysäiliö, poislukuen se pohjan läpi menevä automaatti tyhjennös osio (n. 5..8mm syvä..). D9:ssä ei siis ole reikää pohjassa tuon läpimenolle mutta jos haluaisi kairata roboon tuon mentävän aukon niin toimisikohan... katsomatta on vielä tarkempi korkeusmitoitus eli tulisiko tyhjennysversio pohjan tasolle tarkasti.. toinen on sitten että onko tyhjennysasemassa ja latauksessa mitään älyä.. 20v tulee D9 latausaseman nastoihin koko ajan.. pitää mittailla mitä tyhjennysasemaan tulee ja onko mitat samat..Jos jollain on Mi Robot Vacuum-Mop 2 Ultra niin verkkis myy nyt tyhjennysasemaa 4€ hintaa (vissii haluaa eroon?)
Tulee nähtävästi vielä pari pölypussia mukana
Xiaomi Auto Empty Station -automaattinen tyhjennysasema
Roskasäiliöasema Mi Robot Vacuum-Mop 2 Ultra -robottipölynimurille. Neljän litran roskasäiliöön mahtuu jopa kymmenkertainen määrä roskia ja pölyä robotti-imurin omaan rikkasäiliöön verrattuna.www.verkkokauppa.com
Mistä kannattaisi tilata q revoon pölypusseja ja tarvikkeita? Onko kokemusta mistä saisi alkuperäislaatuisia tai vastaavia?
Olen hieman skeptinen 4€ maksavaan settiin.Roborock Q Revo / P10 A7400RR Robot Vacuums Cleaner Accessory Main Side Brush Hepa Filter Mop Cloths Dust Bag Spare Part - AliExpress 6
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comwww.aliexpress.com
Tuosta esimerkiksi setti 24/29
Olen hieman skeptinen 4€ maksavaan settiin.
Testaan varmaan infshopin versiota. Taisi olla reilu 30€.Ostin joku aika sitten ihan vain verkkokauppa.comista tuohon S6:seen. Ne tosin maksoi hieman enemmän, kuin 4 euroa.
Saa olla skeptinen kun kiinatavarasta kyse. Itse tilasin tämän setin ja kaikki nuo varaosat ovat melkein identtisiä, elleivät jopa samaa tavaraa samasta varastosta kuin mistä Roborock/Xiaomi omansa saa. Mitään eroa en huomannut. Normaali hinta tuosta isosta setistä 50€. Maksoin itse 30€. Vain main brush kiinnitys on erilainen.Olen hieman skeptinen 4€ maksavaan settiin.
Sama täällä, ihan normaalisti menee prossat alaspäin..Mulla toimii ihan normaalisti. Ainakin tuossa omassa pitää manuaalisesti resetoida nuo suodattimet yms. Maintenance -valikosta.
Minulla Q Revo on kolmas lajissaan. Tyhjennys / täyttö telakassa ja kunnollinen moppaus ovat täysin käänteentekeviä ominaisuuksia. Q Revoa huonompaa / halvempaa imuria en myöskään nyt ostaisi, koska se on joka osa-alueella merkittävästi parempi kuin esimerkiksi vanha S6 oli.Hei,
On niin laidasta laitaan laitteita niin ominaisuuksien, toimivuuden sekä hintojen puolesta, ettei näissä meinaa oikein pysyä kärryillä.
Ekaa robotti-imuria haaveilen ja lähinnä paininut Roborock S8 ilman tyhjennys/täyttö telakkaa sekä Q Revo telakan kanssa (kun ei ilman näytä missään olevan).
102m2 kokonais ala, ei eläimiä ja vain pari mattoa ja nekin matalia. Pääasiassa laminaattilattiaa. Pari parin sentin vesierkka kynnystä WC sekä kodinhoitohuone. No ei sen sinne väkisin tarvitsekaan päästä vaikka kiivetä osaisikin.
Mutta hinnat noissakin on korkeahkon tuntuisia näin ensikertalaiselle, joka ei kuitenkaan halua ostaa sitä halvinta, jonka kanssa saa säätää vähän väliä.
Tykkäisin tehokkaasta ja hyvin putsaavasta mallista, jonka voi vain unohtaa (poislukien roska tyhjennykset ja veden lisäykset).
Toki malleja ilman lattiapesua kiinnostaa myös, mutta kuulisin kokemuksia sekä että.
Onko muita merkkejä/malleja mitä voisi suositella hieman edullisemmasta päästä ja syyt miksi ehdotat kiinnostaa myös?
edit. Ja en siis väkisin tarvitse tyhjennys/täyttö telakkaa.
Itse juuri vertailen halvempaan (ilman telakkaa) S8. Ja sekin on hieman liikaa tehdäkseni vain nopean liikkeen ratkaisun ja tilaisin ihmettelemättä enempää. Siksi tämän kyselyn tein.Minulla Q Revo on kolmas lajissaan. Tyhjennys / täyttö telakassa ja kunnollinen moppaus ovat täysin käänteentekeviä ominaisuuksia. Q Revoa huonompaa / halvempaa imuria en myöskään nyt ostaisi, koska se on joka osa-alueella merkittävästi parempi kuin esimerkiksi vanha S6 oli.
Tilaa Q Revo esimerkiksi Gigantista jossa on kunnollinen palautusoikeus. Jos 2 viikon jälkeen tuntuu siltä, että ei ollut hintansa väärti niin palauta pois. Sitten näet käytännössä mitä laite tekee ja mihin se pystyy.Itse juuri vertailen halvempaan (ilman telakkaa) S8. Ja sekin on hieman liikaa tehdäkseni vain nopean liikkeen ratkaisun ja tilaisin ihmettelemättä enempää. Siksi tämän kyselyn tein.
Siis jos halvempi on jo siellä kipurajalla ja kaipaan kokemuksia näin ensikertalaiselle niin miksi näin vähäisillä tiedoilla tilaisin vajaa 800e maksavan yksilön?Tilaa Q Revo esimerkiksi Gigantista jossa on kunnollinen palautusoikeus. Jos 2 viikon jälkeen tuntuu siltä, että ei ollut hintansa väärti niin palauta pois. Sitten näet käytännössä mitä laite tekee ja mihin se pystyy.
Täällä jokseenkin saman kokoinen ja kuuloinen tupa.Hei,
On niin laidasta laitaan laitteita niin ominaisuuksien, toimivuuden sekä hintojen puolesta, ettei näissä meinaa oikein pysyä kärryillä.
Ekaa robotti-imuria haaveilen ja lähinnä paininut Roborock S8 ilman tyhjennys/täyttö telakkaa sekä Q Revo telakan kanssa (kun ei ilman näytä missään olevan).
102m2 kokonais ala, ei eläimiä ja vain pari mattoa ja nekin matalia. Pääasiassa laminaattilattiaa. Pari parin sentin vesierkka kynnystä WC sekä kodinhoitohuone. No ei sen sinne väkisin tarvitsekaan päästä vaikka kiivetä osaisikin.
Vaikka tuota S7-mallia voi tosiaan ihan hyvin käyttää tuolla tavoin käsin putsailemalla, niin kahteen aiempaan imuriin verrattuna sen pölysäiliö on selvästi ikävämpi tyhjättävä. Aiemmat imurit eivät tukeneet mitään muuta tapaa tyhjentää säiliö, kuin ottaa se pois sieltä, niin säiliö oli suht. iso (sinne mahtui 2-3 imurointikerran roskat). Lisäksi ne oli aika tukevan tuntuisia, ja istuivat vaivattomasti omaan koloonsa.Tykkäisin tehokkaasta ja hyvin putsaavasta mallista, jonka voi vain unohtaa (poislukien roska tyhjennykset ja veden lisäykset).
Q Revo nyt verkkokauppa.comissa 679e. Ei ole tainnut halvemmalla vielä saadakaan? Musta väri, jos sillä on merkitystä jollekin.
Hakusessa olis ensimmäinen robo-imuri max n. 700-800e budjetilla, josta olisi iloa mahdollisimman pitkäksi aikaa:
Onko muut huomanneet Roborockin Q Revon keräävän etupuskuriinsa hirveän määrän karvoja? Ilmeisesti tuo muuttuu sen verta staattiseksi, että kerää karvoja.
Toisella kissalla on ongelmia ruuansulatuksen kanssa jonka johdosta lattialta löytyy oksennusta käytännössä vähintään kerran viikosta, joten robotti-imurin kanssa tämä sitten varmaan tarkoittaisi että imuroinnit pitää käynnistää manuaalisesti silloin kun tietää että lattiat ovat imurointikunnossa?
Käy järkeen. Jonkun verran tuossa toki menettää hyötyä kun imurointia ei voi esim. ohjelmoida tapahtuvaksi työpäivän aikana, mutta on se napin painaminen töiden jälkeen kuitenkin helpompaa kuin käsin imurointi.Kyllä.
Itse en ainakaan uskaltaisi ottaa riskiä noin säännöllisen tapahtuman kanssa edes paremmin pienet esineet tunnistavan mallin kanssa.
Harvoin kissan oksennus niin märkää on, että olisi käytännön merkitystä vaikka imuri sen pölysäiliöönsä nappaisi.Tarjoushintainen Q Revo kiinnostaa. Tuo malli ei ilmeisesti oikein tunnista/osaa väistää pieniä esineitä? Toisella kissalla on ongelmia ruuansulatuksen kanssa jonka johdosta lattialta löytyy oksennusta käytännössä vähintään kerran viikosta, joten robotti-imurin kanssa tämä sitten varmaan tarkoittaisi että imuroinnit pitää käynnistää manuaalisesti silloin kun tietää että lattiat ovat imurointikunnossa?
Tässä olen täysin erimieltä.En tiedä millaisia karvapallo-oksennuksia ihmiset luulevat kissojen päästävän, mutta ainakin oma kokemus kertoo ihan toista. Sitä laattausta esim. Ruoan jälkeen en haluaisi ainakaan oman imurin sisuksiin. Se oksennetun ruoan haju ei ihan heti lähde pois saati se laitteen peseminen. Toki se oksennus voi kuivua lattiaan, mutta silti...Harvoin kissan oksennus niin märkää on, että olisi käytännön merkitystä vaikka imuri sen pölysäiliöönsä nappaisi.
Ostopaikasta riippuen tuotteen voi toki vakuuttaa vahinkojen varalta.
En minä luule mitään, 20v ajalta on kokemusta siitä että se tavara on hyvin kuivaa ja imuroitavissa. Ei aina, ja riippuu varmasti kissasta. Meillä kissat ovat aina syöneet hyvin kuivaruokaa, ehkä se vaikuttaa.Tässä olen täysin erimieltä.En tiedä millaisia karvapallo-oksennuksia ihmiset luulevat kissojen päästävän, mutta ainakin oma kokemus kertoo ihan toista. Sitä laattausta esim. Ruoan jälkeen en haluaisi ainakaan oman imurin sisuksiin. Se oksennetun ruoan haju ei ihan heti lähde pois saati se laitteen peseminen. Toki se oksennus voi kuivua lattiaan, mutta silti...
Joo toki joskus heti märkäruuan syömisen jälkeen (nämä tulee ylös muutaman minuutin sisään ruokailusta jos on tullakseen) tulee sellaista kamaa että sitä ei voisi kuvitellakaan imuroivan, mutta nuo mitä "normaalisti" löydän on kyllä sellaisia melko kuivia pötkylöitä. En nyt silti tarkoituksella niitä imuroisi, mutta ei ehkä olisi maailmanloppu jos sellainen joskus imuriin päätyisi.Tässä olen täysin erimieltä.En tiedä millaisia karvapallo-oksennuksia ihmiset luulevat kissojen päästävän, mutta ainakin oma kokemus kertoo ihan toista. Sitä laattausta esim. Ruoan jälkeen en haluaisi ainakaan oman imurin sisuksiin. Se oksennetun ruoan haju ei ihan heti lähde pois saati se laitteen peseminen. Toki se oksennus voi kuivua lattiaan, mutta silti...
Tämä on järkevä neuvo. Meilläkin pari kissaneitoa ja robotti-imurin hankittua ei ollut aikomustakaan käyttää sitä, jos ei ole joku kotona mutta myöhemmin sattuneen onnettomuuden jälkeen myös vielä niin, että se joku on myös kuulolla koko ajan, kun imuri hommailee. Tämä muutos sen jälkeen, kun imuri tyytyväisenä ajeli yrjön päältä ja levitteli sitä huntua tasaiseisti lattiaan onneksi vain muutaman neliön alueelle ehti sitä tehdä. Tuo tapahtui sillä välin, kun se joku oli vessassa istunnolla.Kyllä.
Itse en ainakaan uskaltaisi ottaa riskiä noin säännöllisen tapahtuman kanssa edes paremmin pienet esineet tunnistavan mallin kanssa.
Meillä S6 MaxV eikä tuossa ainakaan voi luottaa siihen, että tuo toimisi tarpeeksi luotettavasti. Usein tuollainen nestepitoinen yrjö ei ole edes kunnon kasa, vaan lammikko, joten tuollaisen tunnistus toimii jos toimii. Toiseksi eipä tuo osaa edes yksinkertaisia kissan leluhäkkyröitä väistellä, vaan useimminkin kuin joka toinen kerta se matalamman päältä ajaa yli ja toista korkeampaa työntelee pitkin huonetta, eli tuo ei älyä väistää kuin ehkä silloin, jos esine on suoraan kameran edessä ja vaikka se sen olisi kohti mennessä nähnyt, se ei sitä älyä väistää kyljellään tai peruuttaessa. Käytännössä juuri mikään este mikä ei ole lattiaan naulattu kiinni, ei välttämättä jää väistämättä.Mä oon luottanut tuon Roborock MaxV -mallin kanssa siihen tunnistukseen. Muutama oksennus on ollut, mitkä se on sujuvasti väistellyt.
Täällä kisu on nihkeä juomaan vettä, joten annan kuivaruokaa vain öisin, muuten märkäruokaa. Aina joskus kuitenkin syystä tai toisesta joutuu poikkeustilanteessa antaa enempi kuivaruokaa, ja tyypillisesti semmoisen jälkeen oksentaa jos on oksentaakseen. Tuosta nihkeästä juomisesta johtuen, se on kuitenkin varsin kuivaa tavaraa, eikä siten aiheuta ongelmia imurin kannalta.Ainakaan omilla kissoilla ei ole koskaan olleet yrjöt imurointikelpoisia, kun ovat osanneet juoda riittävästi nestettä ja ruoka koostuu märkä- ja kuivaruuasta.
Sama kokemus ittellä ja myös lueskeltuna muualta englanniksi (olikohan Redditistä?). Käy myös järkeen jos ootte joskus siivoillu / leikkiny hienojakoisen pölyn ja veden kanssa =). Vesi ei todellakaan auta siinä tilanteessa, vaan kama rullaantuu / töhkääntyy / muuttuu kalvoksi ja tarttuu siihen paikkaan. Sama käy noiden suodattimien kanssa, jos niitä pesee vedellä.Mitä tässä jokusen vuoden Roborockia tullut pyöriteltyä niin olen päätynyt olemaan pesemättä noita suodattimia. Vaikka ne mukamas on tarkoitettu pestäviksi niin vaikuttaisi silti että pestynä ne vaan paskottuu perusteellisemmin. Kopistelen vain irtotavaran pois ja sillontällöin pöhäytän paineilmalla.
OK. Tahtoo tuo oksennus silti olla aina sen verran inhaa tavaraa, että ei sitä oikein imurin harjoihin haluaisi.Täällä kisu on nihkeä juomaan vettä, joten annan kuivaruokaa vain öisin, muuten märkäruokaa. Aina joskus kuitenkin syystä tai toisesta joutuu poikkeustilanteessa antaa enempi kuivaruokaa, ja tyypillisesti semmoisen jälkeen oksentaa jos on oksentaakseen. Tuosta nihkeästä juomisesta johtuen, se on kuitenkin varsin kuivaa tavaraa, eikä siten aiheuta ongelmia imurin kannalta.
Voi olla, että 7-sarjassa on parempi tunnistus, tosin kyllä S6 MaxV myös merkkailee yhtä sun toista joka kerta "pet wasteksi" vaikkei sitä olekaan mutta siitä huolimatta se monia esineitä tyytyy vain työntelemään sinne tänne, jopa sellaista joka on niin korkea, että lidar-majakankin se pitäisi nähdä. En itse luota tuon perusteella lainkaan siihen, että se väistäisi sitä mitä pitäisi, kun todellinen tarve on, yksi kokemus on jo yrjölammikon levittelystä ja se riitti minulle.Mulla S7 MaxV ja se tuntuu omasta mielestäni aika matalalla kynnyksellä tuomitsevan asioita "pet waste" -kategoriaan. Ainakin keltainen kumiankkakin oli imurin mielestä sitä ittiään.
Ei toki kuljeta sen perässä, vaan sellainen pikainen lattioiden yleiskatsaus ja kissan "lelupaistien" pois keräily ennen käynnistystä ja se, että joku on siinä kuulolla ja valmiina hetkessä puuttumaan, jos jotain tapahtuu. Useimmiten tulee laitettua imuri hommiin, kun neidit röhnöttää low power-moodissa sängyissään, jolloin harvoin sattuu mitään mutta tuo toinen saattaa joskus korkealta pediltään yrjöt heittää, joten jokainen varmaan osaa kuvitella minkälainen nestepitoinen tuotos on metrin korkeudelta heitettynä lattialla.Mutta siis kuljetaanko teillä imurin perässä vahtimassa, että ei törmää mihinkään epäsopivaan? Tai tarkastetaan kämppä etukäteen? Mun motiivi tonnin imurin ostamiselle oli se, että sille tehdään ajastus kerta päivään ja sitten se hurisee omia aikojaan kämpän siistiksi ja mun ei tartte sen enempää asiaa miettiä. Ja aiempiin imuroihin verrattuna koen, että tuo tavoite täyttyi. Ei toki täydellisesti, joskus joutuu pääharjasta irroitella sukkaa tms., mutta valtaosan ajasta pelaa mainiosti.
En ole itsekään koskaan vedellä pessyt suodatinta ja se on ollut lähes vitivalkoinen edelleen, kun tunnit on tulleet täyteen. Puhdistus kopistelemalla ja joskus tehokkaampi puhdistus varsi-imurilla.Mitä tässä jokusen vuoden Roborockia tullut pyöriteltyä niin olen päätynyt olemaan pesemättä noita suodattimia. Vaikka ne mukamas on tarkoitettu pestäviksi niin vaikuttaisi silti että pestynä ne vaan paskottuu perusteellisemmin. Kopistelen vain irtotavaran pois ja sillontällöin pöhäytän paineilmalla.
Mulla on kierrossa 2 suodatinta. Vesipesu vessan pistemäisellä käsisuihkulla poimijan pohjalta, ja lopuksi puhtaalta puolelta läpi = kuivumaan. Haluan sitoa pölyn veteen, eikä tuosta kyllä suodattimetkaan mitenkään ole huonoa tykänneet.Tuo paineilmalla puhdistelu varmaan olisi tehokkain keino. En ole laiskuuttani jaksanut kompuraa kaivaa kaapista tuota varten ja tuntunut imurilla puhdistuksella näennäisesti ainakin puhdistuvan riittävän hyvin. Ehkä nuo pulloilmat kävisi myös vaihtoehtona.
Paineilman olen itsekin todennut parhaaksi tuon S6 Maxv:n suodattimien kanssa. Aikanaan pesin nuo suodattimet, mutta ilmeisesti suodattimen materiaali ei pidemmän päälle pitänyt pesemisestä vaan muuttui "tukkoisemmaksi". Käytännössä tuon huomasi imuroinnin lopputuloksessa. Kyseessä orkkis suodattimet.Olen kokeillut myös imurilla puhdistamista, mutta se ei tunnu yhtä hyvältä kuin paineilmalla suihkauttelu. Imuri ei jaksa kovin hyvin imeä suodattimen läpi, muta paineilma pölläyttää suoraan pölyjäämät pois suodattimen raoista. Mutta imurikin toimii paremmin kuin vesi, ja sitten on toki semmoinenkin ongelma tällä hetkellä, etten omista muuta imuria kuin robotti-imurin =)
Lähtökohtaisesti en imuroi mitään eläimen jätöksiä imurilla, en tavallisella enkä robotilla - oli kyseessä kuiva tai märkä. En myöskään luota tuohon Roborockin tekoälyyn näiden suhteen. Jätöksiksi se on luokitellut useamman kerran esim. mustan sukan tai pipo, mutta vielä useammin se jättää kylmästi huomaamatta asioita ja jyrää yli. Helpompi tehdä sellainen pikainen vilkaisu onko kaikki ok (jos siis pelkona esim. oksennukset jne.). Viimeksi unohdin puhelimenlaturin piuhan lattialle. Ropsukka "nappasi" sen mukaan ja raahasi piuhaa latureineen perässä.En minä luule mitään, 20v ajalta on kokemusta siitä että se tavara on hyvin kuivaa ja imuroitavissa. Ei aina, ja riippuu varmasti kissasta. Meillä kissat ovat aina syöneet hyvin kuivaruokaa, ehkä se vaikuttaa.
Kuulostaa niin tutulta ja juuri samalla tavalla oma S6 MaxV käyttäytyy. Tosi turha tuo tekoäly on eläinten jätöksien suhteen, jos en väärin muista niin niiden kokokin piti olla tyyliin 3 cm korkea ja 5 cm halkaisija, joten tuollainen vetinen märkäruokaoksennuslätäkkö ei varmasti aiheuta mitään väistelyä. Eikä muidenkaan esineiden väistelyssä ole kehumista.En myöskään luota tuohon Roborockin tekoälyyn näiden suhteen. Jätöksiksi se on luokitellut useamman kerran esim. mustan sukan tai pipo, mutta vielä useammin se jättää kylmästi huomaamatta asioita ja jyrää yli. Helpompi tehdä sellainen pikainen vilkaisu onko kaikki ok (jos siis pelkona esim. oksennukset jne.). Viimeksi unohdin puhelimenlaturin piuhan lattialle. Ropsukka "nappasi" sen mukaan ja raahasi piuhaa latureineen perässä.