Robotti-imurit

Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
75
Dreame Bot Z10 Pro meni juuri tilaukseen. Ensimmäinen laatuaan. Hinnan lisäksi valintaan vaikutti kerran telakan säiliö, koska ei kiinnosta ronkkia imuria yhtään sen enempää kuin on pakollista. Lisäksi tuo ei ilmeisesti ole halukkain painikumppani lelujen ja lemmikkien kanssa.
 

Diffe

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
138
Miten Roborock S7 on toiminut 2krs taloissa? Onko näihin halvalla (ulkomailta?) saatavilla varaosia?
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
655
Vähän lisää kokemuksia Dreame Bot Z10 Pro:sta. Robotti pyörinyt pari päivää talossa ja testien takia useampia kertoja päivässä välillä. Robotissahan on 3D objektien väistöominaisuus, mutta testien perusteella, en tiedä halunko tuota pitää päällä. Kun tuo päällä niin se tahtoo vähän turhan helposti tekemään omiaa ja siten siivoamisen jälki on huonompaa. Tässä muutama esimerkki kuva havainnoimaan ongelmaa

Asetus päällä
Screenshot_20211123-154844.jpg
Asetus ei päällä
Screenshot_20211123-154839.jpg

Kuten kuvista näkyy, niin asetus päällä tahtoo tehdä paljon enemmän omaa homma ja seota kun ehkä jopa virheellisesti tulkitsee jotain (bugia?). Asetus pois päältä menee paljon loogisemmin ja siten nopeammin asunnon läpi. Asetus pois päältä menee myös paljon lähempänä esineiden / kaappien reunoja, joka johtaa siihen että välillä 'törmäilee' niihin ja yrittää pieniin koloihin / reikiin mihin se ei oikeasti pääse, mutta myös siivoaa hieman paremmin noita kohtia. Myös mattojen tunnistus on huonompaa kun asetus ei ole päällä.

Mä varmaan toistaiseksi pidän asetusta pois päältä ja odotan jos tuo 3D tunnistus kehittyisi vähän paremmaksi softa päivityksen myötä. Luin, että päivityksiä tulee jopa kerran kuukauteen joten kehitykselle on hyvin varaa. Muuten imuri toimii loistavasti ja olen yllättynyt kuinka paljon pölyä ja roskaa asuntoon kerääntyy päivässä. Laitoin tyhjennysastin pusseja tilaukseen Aliexpristsä, jossa 10 kpl niitä sai 30€, jolloin pussin hinnaksi ei tule juuri mitään. Pitää varmaan muitakin varaosia kuten harjoja ja suodattimia tilaille varastoon.
 
Liittynyt
14.11.2017
Viestejä
102
Vähän lisää kokemuksia Dreame Bot Z10 Pro:sta. Robotti pyörinyt pari päivää talossa ja testien takia useampia kertoja päivässä välillä. Robotissahan on 3D objektien väistöominaisuus, mutta testien perusteella, en tiedä halunko tuota pitää päällä. Kun tuo päällä niin se tahtoo vähän turhan helposti tekemään omiaa ja siten siivoamisen jälki on huonompaa. Tässä muutama esimerkki kuva havainnoimaan ongelmaa

Asetus päällä

Asetus ei päällä


Kuten kuvista näkyy, niin asetus päällä tahtoo tehdä paljon enemmän omaa homma ja seota kun ehkä jopa virheellisesti tulkitsee jotain (bugia?). Asetus pois päältä menee paljon loogisemmin ja siten nopeammin asunnon läpi. Asetus pois päältä menee myös paljon lähempänä esineiden / kaappien reunoja, joka johtaa siihen että välillä 'törmäilee' niihin ja yrittää pieniin koloihin / reikiin mihin se ei oikeasti pääse, mutta myös siivoaa hieman paremmin noita kohtia. Myös mattojen tunnistus on huonompaa kun asetus ei ole päällä.

Mä varmaan toistaiseksi pidän asetusta pois päältä ja odotan jos tuo 3D tunnistus kehittyisi vähän paremmaksi softa päivityksen myötä. Luin, että päivityksiä tulee jopa kerran kuukauteen joten kehitykselle on hyvin varaa. Muuten imuri toimii loistavasti ja olen yllättynyt kuinka paljon pölyä ja roskaa asuntoon kerääntyy päivässä. Laitoin tyhjennysastin pusseja tilaukseen Aliexpristsä, jossa 10 kpl niitä sai 30€, jolloin pussin hinnaksi ei tule juuri mitään. Pitää varmaan muitakin varaosia kuten harjoja ja suodattimia tilaille varastoon.
Mikä FW versio sulla on? Uusimassa FW:ssä tuota käyttäytymistä on parannettu, eikä ainakaan itsellä ihan nuin pahasti sekoile. Toki varmasti riippuu paljon väisteltävistä esineistä.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
655
Mikä FW versio sulla on? Uusimassa FW:ssä tuota käyttäytymistä on parannettu, eikä ainakaan itsellä ihan nuin pahasti sekoile. Toki varmasti riippuu paljon väisteltävistä esineistä.
Mulla 4.18_1099 joka taitaa olla uusin. Esim tossa kuvan ajossa ei ollut mitään muuta lattioilla kun matot ja yksi muovipussi mutta kuitenkin toimii vähän huonosti, ainaki omalla kohdalla. Paranee varmasti tulevilla päivityksillä
 
Liittynyt
18.11.2018
Viestejä
164
Etsinnässä oikeasti toimiva imuri imuroimaan yhdellä kerralla n. 140m2 yhdessä tasossa. Pitäisi olla sellainen, että ei hetkahda johdoista ja leluista lattialla vaan osaa niitä varoa ja lisäksi osaa ylittää kynnykset ja putsata matot.

Onko Roborock s7 varmin valinta vai saako halvemmalla vastaavaa laatua ja varmuutta?
 
Liittynyt
05.05.2021
Viestejä
92
Roborock S7 ei vissiin pahemmin väistele mitään. Itse päädyin tuohon pussittoman tyhjennyasaseman takia. Muuten kova vaihtoehto lidar + tekoälytunnistuksella olisi ollut
Ecovacs Deebot Ozmo T8 AIVI. iRobot J7 olisi myös tunnistava, mutta itseltä karsiutui pois lidar puutteen takia. Ei oikein vakuuttanut testivideot muutenkaan.


Oma S7 ei ole vielä saapunut, joten videoiden ja arvostelujen perusteella mennään =)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 528
Nyt gigantista tilattu Dreame.
Katsotaan miten lähtee toimimaan.
Harmi vaan ettei mahdu ton kuhmun kanssa sohvan tai sängyn alle.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
165
Etsinnässä oikeasti toimiva imuri imuroimaan yhdellä kerralla n. 140m2 yhdessä tasossa. Pitäisi olla sellainen, että ei hetkahda johdoista ja leluista lattialla vaan osaa niitä varoa ja lisäksi osaa ylittää kynnykset ja putsata matot.

Onko Roborock s7 varmin valinta vai saako halvemmalla vastaavaa laatua ja varmuutta?
ei S7

S6 MaxV tai mainittu Ozmo T8 taitavat olla parhaat vaihtoehdot pienten esineiden väistelyssä. Molemmissa on kamera lidaria täydentämässä.

Ja S6MaxV ainakin S7:aa edullisempikin, tosin tyhjennysasemaa ei saa.


 

superapina

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
306
Verkkokaupan S7 kotiutettu ja testattu. Hyvin selviytyi hapsupäisistä räsymatoista. Ei mitään ongelmaa. Ne olivat ainoa mietinnän aihe etukäteen.
Kuitenkin jo ensimmäisen pölysäiliön tyhjennyksen jälkeen alkoi homma tympimään. Täytyy laittaa tyhjennysasema seurantaan. Sen kanssa hinta nousee melko lailla. Että nyt kun miettii niin puoleen hintaan Dreame tyhjennysasemalla olisi ehkä huolettomampi ratkaisu. Ei tämä silti palautukseen mene.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Ilmeisesti tyhjennysasemalla kantsii hommata. Mulla ainakin pölyä tulee, enemmän kun itse viitsii siivota. Tollanen röpötti-imuri olis kätsy, se vois ajaa paikat siistiks vaikka päivittäin silloin kun olen töissä.

Miten nuo selviävät kynnyksistä ja paksuista villamatoista? Mulla on sellasia n. 2-3cm korkeita erittäin tiheään kudottuja paksuja villamattoja akustisista syistä parin eri huoneen lattialla. Vessa taitaa noilla myös jäädä siivoomatta, kun wc:n lattiaan valettiin korotus remontin yhteydessä.
 
Liittynyt
05.05.2021
Viestejä
92
Ilmeisesti tyhjennysasemalla kantsii hommata. Mulla ainakin pölyä tulee, enemmän kun itse viitsii siivota. Tollanen röpötti-imuri olis kätsy, se vois ajaa paikat siistiks vaikka päivittäin silloin kun olen töissä.

Miten nuo selviävät kynnyksistä ja paksuista villamatoista? Mulla on sellasia n. 2-3cm korkeita erittäin tiheään kudottuja paksuja villamattoja akustisista syistä parin eri huoneen lattialla. Vessa taitaa noilla myös jäädä siivoomatta, kun wc:n lattiaan valettiin korotus remontin yhteydessä.
S7 tuli vihdoin postissa, valitettavasti tyhjennysasema joskus vuodenvaihteessa tms, kun loppu Verkkiksessä. 43% akkua oli kun tuli ja melkein jakso vajaa 50m2 alakerran kartoittaa. Säiliö tuli jo tosta täyteen, että todella innolla odotan aseman saapumista =)
Hienosti hoiti hommansa ja selvisi jopa melkein 3 kynnyksestä vanhassa rintsikassa. Tosin osittain porrastettu toiseltapuolelta toi, joka auttanee asiaa. Paksut käsinsolmitut villamatot ja pitkäkarvainen nukkamatto ei aiheuttanut myöskään ongelmia. Toistaiseksi tyytyväinen siis. Huomenna jatkuu harjoittelu ja yläkerran kartoitus =)
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
317
Ilmeisesti tyhjennysasemalla kantsii hommata. Mulla ainakin pölyä tulee, enemmän kun itse viitsii siivota. Tollanen röpötti-imuri olis kätsy, se vois ajaa paikat siistiks vaikka päivittäin silloin kun olen töissä.

Miten nuo selviävät kynnyksistä ja paksuista villamatoista? Mulla on sellasia n. 2-3cm korkeita erittäin tiheään kudottuja paksuja villamattoja akustisista syistä parin eri huoneen lattialla. Vessa taitaa noilla myös jäädä siivoomatta, kun wc:n lattiaan valettiin korotus remontin yhteydessä.
Meillä on kaksi Xiaomia joita toinen S5 MAX ja toinen vacuum mop pro. Tämä jälkimmäinen on vähän hankalampi kaveri ja on saanut itsensä jumiin jatkojohtoihin/pöydänjalkoihin useammankin kerran. Sama kaveri myös lakkasi tunnistamasta moppiaan, mutta tuo S5 MAX on toiminut täydellisesti. Ei välitä kynnyksistä eikä matoista ja osaa olla vetämättä portaita alas.
 
Liittynyt
19.03.2018
Viestejä
95
Pitikin alkaa tällaista vehjettä harkitsemaan. Näyttää siltä, että malleja on miljoona. Luulin tähän lähtiessäni, että iRobot on about ainoa toimija ja niistä kun valitsee, niin ei paljoa voi metsään mennä. No voi olla niinkin.

Eli halpa ja hyvä pitäisi löytää. Dreame Z10 Pro vaikuttaa hintalaatusuhteeltaan pätevältä sisältäen myös tyhjennystelakan, mutta on ilmeisen uusi merkki markkinoilla. Onko näissä kaikissa kuitenkin standandinmukaiset pölypussit ja filtterit? Vai pitääkö sitten tilailla suoraan kiinasta merkkikohtaisia juttuja? Roborockille näköjään pusseja ja harjoja löytyy ihan verkkokaupasta, mutta Dreamen pusseja löysin ainoastaan ulkomaisista verkkokaupoista.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
755
Auttakaas ensimmäisen robotin valinnassa.
Asuntona 47neliön kaksio ja kaksi kissaa löytyy asunnosta.
Dreame vai roomba i7 kun samassa hintaluokassa ovat.

edit:
Päädyin irobotin malliin.
Moppausta en tarvitse ja näytti arvosteluissa olevan eläintalouteen tehokkaampi ratkaisu.
Myös tarvilleet saatavilla kotimaasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 101
Onko kellään tuota ecovacsin T9 AIVIa? Mitkäs säiliölliset telakat siihen sopii, kun sitä ei myydä plus-versiona lainkaan.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Olisiko jollain foorumilaisella hyviä vinkkejä mistä alkaa metsästämään kynnyksiin ramppeja. Vähän ihmetyttää, että noinkin yksinkertaiselle kapistukselle tuntuu löytyvän vähän vastinetta googlella, tai löytyvät vermeet on törkeän suurikokoisia ja kalliita pyörätuoleille tarkoitettuja ja 100x hintaan. Ei kuitenkaan kummoista listanpalaa tarvitsisi, että saisi robotin menemään siistimmin yli kuin taistelemalla useamman minuutin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
157
Onko joku kokeillut kuinka tuon Roborock S7:n uusi kumiharja pelittää vaikkapa S6 MaxV:ssä? :think:
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Onko joku kokeillut kuinka tuon Roborock S7:n uusi kumiharja pelittää vaikkapa S6 MaxV:ssä? :think:
S6 MaxV:ssa on harjan päällä keskellä kiinnitysraudat ja harjassa kolot sille. S7:ssa näitä ei ole eikä kumiharjassa koloja. Muuten kai menee heittämällä paikoilleen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.03.2019
Viestejä
50
Olisiko jollain foorumilaisella hyviä vinkkejä mistä alkaa metsästämään kynnyksiin ramppeja. Vähän ihmetyttää, että noinkin yksinkertaiselle kapistukselle tuntuu löytyvän vähän vastinetta googlella, tai löytyvät vermeet on törkeän suurikokoisia ja kalliita pyörätuoleille tarkoitettuja ja 100x hintaan. Ei kuitenkaan kummoista listanpalaa tarvitsisi, että saisi robotin menemään siistimmin yli kuin taistelemalla useamman minuutin.
Tarkoitatko sisäoven kynnystä? Vaihdoin meidän asuntoon matalammat mallit Tuuletuskynnys tammi 9x92/29 83cm. Ensi viikolla todennäköisesti s7:lla testataan nämä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 415
Teemme molemmat töitä himasta käsin, emmekä halua kuunnella imurointia silloin, kun olemme kotona. Yritämme ajoittaa imuroinnit niihin hetkiin, kun käymme jossain, eikä se ole säännöllistä. Vaihtoehtoisesti laitamme imuroinnin käyntiin muualla asunnossa silloin kun vaikka teemme keittiössä ruokaa. Toinen syy on ihan vaan laiskuus. Tavaroita ja vaatteita tuppaa jäämään lattioille lojumaan, joka ei tietysti ole robotin mieleen. Todettiin, että automatisoitu imurointi aiheutti enemmän stressiä kuin hyötyä, joten kerran tai pari viikossa nostellaan tavarat paikoilleen ja laitetaan imurointi päälle manuaalisesti. Eihän se optimaalisinta ole, mutta toimii meillä paremmin näin.



Okei. Kannattaa kokeilla esimerkiksi jotain Roomban mallia, niin tarttuu mukaan karvan lisäksi pölykin.
Pölyä ei kerry kun pitää kämpän siistinä. Robo imuroi päivittäin lattiat puhtaaksi.
 
Liittynyt
16.11.2017
Viestejä
48
Itse kerkesin jo tilata dreamen gigantista, mutta peruin sen lopulta ja hain taustatyön jälkeen powerista Ecovacsin ozmo N8 pro plussan tyhjennysasemalla hintaan 499€.

ECOVACS DEEBOT OZMO N8 PRO+ ROBOTTI-IMURI TYHJENNYSASEMALLA - Power.fi

Saanut maailmalla paljon kehuja ja muun muassa top 3 (pisteiden perusteella ykkönen) Wacuum Warsin vertailussa ja mahdollisesti vuoden parhaaksi robotti-imuriksi mainittu (Paremmat kuin esim. yli tonnin ruumba s9+).


Toki hieman varauksella pitää suhtautua aina, mutta toivottavasti on hyvä kampe.
Vielä ei omia käyttökokemuksia ole kun remontit sen verran kesken, mutta toivotaan että on kehujen arvoinen laite.
 
Liittynyt
05.05.2021
Viestejä
92
Itse kerkesin jo tilata dreamen gigantista, mutta peruin sen lopulta ja hain taustatyön jälkeen powerista Ecovacsin ozmo N8 pro plussan tyhjennysasemalla hintaan 499€.

ECOVACS DEEBOT OZMO N8 PRO+ ROBOTTI-IMURI TYHJENNYSASEMALLA - Power.fi

Saanut maailmalla paljon kehuja ja muun muassa top 3 (pisteiden perusteella ykkönen) Wacuum Warsin vertailussa ja mahdollisesti vuoden parhaaksi robotti-imuriksi mainittu (Paremmat kuin esim. yli tonnin ruumba s9+).


Toki hieman varauksella pitää suhtautua aina, mutta toivottavasti on hyvä kampe.
Vielä ei omia käyttökokemuksia ole kun remontit sen verran kesken, mutta toivotaan että on kehujen arvoinen laite.
Ton melkein tilasin myös itse, mutta jotenkin pussiton tyhjennysasema houkutti enemmän ja otin S7 + asema jälkikäteen. Aika vakuuttavat arvostelut saanut kyllä =)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
154
Pärjääkö tuo dreame z10 pro eri kerrosten kanssa? 3 kartasta piuutaan, mutta onko se sama asia kuin multifloor?
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
174
Itse kerkesin jo tilata dreamen gigantista, mutta peruin sen lopulta ja hain taustatyön jälkeen powerista Ecovacsin ozmo N8 pro plussan tyhjennysasemalla hintaan 499€.

ECOVACS DEEBOT OZMO N8 PRO+ ROBOTTI-IMURI TYHJENNYSASEMALLA - Power.fi

Saanut maailmalla paljon kehuja ja muun muassa top 3 (pisteiden perusteella ykkönen) Wacuum Warsin vertailussa ja mahdollisesti vuoden parhaaksi robotti-imuriksi mainittu (Paremmat kuin esim. yli tonnin ruumba s9+).


Toki hieman varauksella pitää suhtautua aina, mutta toivottavasti on hyvä kampe.
Vielä ei omia käyttökokemuksia ole kun remontit sen verran kesken, mutta toivotaan että on kehujen arvoinen laite.
Kumpi näistä sitten sopisi paremmpin monilapsiseen perheeseen (ei lemmikkejä)? Talo on puoltoistakerroksinen 200 neliön kokooinen. Tuo tyhjennysasema tuntuu hyvältä vaihtoehdolta.
 
Liittynyt
16.11.2017
Viestejä
48
Kumpi näistä sitten sopisi paremmpin monilapsiseen perheeseen (ei lemmikkejä)? Talo on puoltoistakerroksinen 200 neliön kokooinen. Tuo tyhjennysasema tuntuu hyvältä vaihtoehdolta.
Vaikea sanoa kumpi varmasti olisi parempi. Ecovacsin tiedoissa sanotaan, että kerralla imuroisi noin 185m2 (2000 square feet), dreamessa taisi olla hieman isompi akku, en muista tarkasti specsejä. Ecovacsin ainakin pitäisi tunnistaa ja osata väistää lelut ja sukat sun muut lattialla. Testissä tunnisti koiran paskankin ja väisti sitä XD. Tosiaan itsellä ei vielä omia kokemuksia, joten voin vain puhua mitä testit/arvostelut sanonut ko imurista. Itse päädyin Ecovacsiin ja toivottavasti on hyvä valinta. Oma talo noin 150m2 ja yhdessä kerroksessa.
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
174
Vaikea sanoa kumpi varmasti olisi parempi. Ecovacsin tiedoissa sanotaan, että kerralla imuroisi noin 185m2 (2000 square feet), dreamessa taisi olla hieman isompi akku, en muista tarkasti specsejä. Ecovacsin ainakin pitäisi tunnistaa ja osata väistää lelut ja sukat sun muut lattialla. Testissä tunnisti koiran paskankin ja väisti sitä XD. Tosiaan itsellä ei vielä omia kokemuksia, joten voin vain puhua mitä testit/arvostelut sanonut ko imurista. Itse päädyin Ecovacsiin ja toivottavasti on hyvä valinta. Oma talo noin 150m2 ja yhdessä kerroksessa.
Vilkaisin kolme arvostelua, jossa molemmat olivat mukana. Aika erilaisia mielipiteitä löytyi näistä. Ecovacsilla on huonompi mattojen syväpuhdistus. Toisaalta se on ymmärtääkseni melutasoltaan merkittävästi hiljaisempi, mikä sopii itselleni (ajatus olisi käyttää sitä lasten mentyä nukkumaan). Taidan päätyä tähän Ecovacsiin.

Edit. Tuo äänitaso on toisen testin mukaan lähes identtinen.

Edit2. Päädyin kuitenkin itsekin tuohon Dreamer Z10 Pro:hon. Laitteiden erot olivat aika vähäiset ja hintaero oli ratkaiseva.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2017
Viestejä
48
Vilkaisin kolme arvostelua, jossa molemmat olivat mukana. Aika erilaisia mielipiteitä löytyi näistä. Ecovacsilla on huonompi mattojen syväpuhdistus. Toisaalta se on ymmärtääkseni melutasoltaan merkittävästi hiljaisempi, mikä sopii itselleni (ajatus olisi käyttää sitä lasten mentyä nukkumaan). Taidan päätyä tähän Ecovacsiin.

Edit. Tuo äänitaso on toisen testin mukaan lähes identtinen.
Kannattaa muistaa sitten että kyseessä kuitenkin imuri niin itse pyrkisin käyttämään kun ketään ei ole talossa, en ehkä yöllä kun pitäisi nukkua..
 
Liittynyt
15.11.2019
Viestejä
46
Harkinnassa Testivoittajan osto iRobpt Roomba i7. Tosin miellä on aina paljon tavaraa lattialla, säkkituolit, kenkiä, leluja, muita tavaroita eri paikoissa. Jos noita ei pysty ennen siivousta poistamaan lattaialta, onko robotti-imuri ihan turha ostos? Tarkoitus olisi että se tekisi ylläpitosiiivousta, jotta normiviikkosiivous olisi nopeaa. Ei eläimiä, yksi taso 80M2
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 359
Harkinnassa Testivoittajan osto iRobpt Roomba i7. Tosin miellä on aina paljon tavaraa lattialla, säkkituolit, kenkiä, leluja, muita tavaroita eri paikoissa. Jos noita ei pysty ennen siivousta poistamaan lattaialta, onko robotti-imuri ihan turha ostos? Tarkoitus olisi että se tekisi ylläpitosiiivousta, jotta normiviikkosiivous olisi nopeaa. Ei eläimiä, yksi taso 80M2
Kyllähän se tavaroiden kerääminen on suotavaa, mutta kyllä se robotti niiden ympäriltä vetää. Toisaalta eroaako tuo normi-imuroinnistakaan, ei siinäkään ihmeitä tee jos lattia on puolillaan rojua :asif:

Sinänsä i7 ei tainnut olla erityisen hyvä pienten esineiden väistelyssä, Roomballa vasta j7 muistaakseni sisältää "väistelykameran". Toinen asia sitten on haittaako se yleensäkään mitään jos robotti käy lelua tönäisemässä...
 
Liittynyt
19.03.2018
Viestejä
95
Eniten tuossa Dreamessa häiritsee se, ettei esim. tyhjennysaseman pölypusseja näytä saavan Suomesta mistään. Ecovacsiin, iRobottiin, Roborockkiin jne. saatavuus löytyy heti, kun vähän googlaa.

Muuten vaikuttaisi hintalaatusuhteeltaan lähes ylivertaiselta laitteelta.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
655
Eniten tuossa Dreamessa häiritsee se, ettei esim. tyhjennysaseman pölypusseja näytä saavan Suomesta mistään. Ecovacsiin, iRobottiin, Roborockkiin jne. saatavuus löytyy heti, kun vähän googlaa.

Muuten vaikuttaisi hintalaatusuhteeltaan lähes ylivertaiselta laitteelta.
Mä ratkaisin ongelman tilaamalla 10 kpl pusseja Aliexpressistä hintaan 20€+verot. Samalla tilasin suodattimet, harjat ja mopit. Nyt kun on Black friday niin jotain kuponkeja voi löytyä
 

lelfonso

Tukijäsen
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
733
Sanokaas nyt kumpi laitetaan, S5 Max (333e) vai S7 (449e)? Vai joku muu?

100 neliötä kahdessa kerroksessa ja yksi kissa taloudessa josta lähtee mukavasti karvaa. Enimmäkseen vinyylilankkulattiaa imuroitavana, muutama matala matto siellä täällä.
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
8
Tovi tullut selattua ja vertailtua, mutta nyt laitoin Roborock S7 tilaukseen Gigantista @ 449€.

Tulossa isohkoon kerrostaloasuntoon, jossa pyörii useampi kissa.
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 620
Tovi tullut selattua ja vertailtua, mutta nyt laitoin Roborock S7 tilaukseen Gigantista @ 449€.

Tulossa isohkoon kerrostaloasuntoon, jossa pyörii useampi kissa.
Itellä ollu kuukauden s7 ja oikein tyytyväinen ollut. Eipä enää osaisi olla ilman.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 495
Kaveri tarvis 75 neliöiseen rivariin robotti-imuria. Budjetti luokkaa ”mieluusti 200, mutta perustellusti 400”. Eli S7 menis pikkasen yli, mutta onko se sit niin hyvä, et kannattaa venyttää? Vai onko johonkin 300e fiksua vaihtoehtoa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 212
Mitäs io-techin raati suosittaa ensimmäiseksi robotti-imuriksi? Olen vähän myöhään liikenteessä, kun pitäisi vielä BF tarjousten aikaan ehtiä ostaa :)

- En tarvitse tyhjennysasemaa, pelkkä imuri riittää
- Kämpän koko n. 110m2 mutta oikeasti imuroitava ala ei ole edes puolet tuosta, eli olohuone+keittiö+käytävät
- Mattoja on lattialla, mutta ovat matalia (vaikein on koko eteiskäytävän mittainen "kuramatto" jossa muutama reuna repsottaa, muuten hyvin matalia ja jäykkiä mattoja)
- Olisi hyvä, jos imurille voisi jotenkin kertoa ettei se saa mennä huoneeseen x (eli pojan huoneeseen, joka suoraan yhteydessä olohuoneeseen ja iso ovi auki about aina.
- Hintaluokka alle 300€, mutta 150-200€ ehkäpä mielenkiintoisin kun kerran kyseessä on ensimmäinen roboimuri.

Olisiko tämä hyvä:
Dreame D9 robotti-imuri DI2011
200€
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Eilen kävin hakemassa Gigantista Roborock S7+ hintaan 799e
Roborock S7+ robotti-imuri RR2004 (valkoinen) - Robotti-imurit - Gigantti

Koko Blackweekin seurailin, että olisi tullut jossain tarjoukseen, mutta ei. Kyllä kirpaisi, mutta olipa eilen viihdettä koko rahalla, kun uusin tulokas "Ritva" siivosi innoissaan taloa.
Lidar on kyllä aika kova juttu, tunnistelee huoneet aika kivasti ja osaa mennä sisälle, kun näkee oviaukot hyvin.

Lisäksi yllätyin miten sievästi se kulkee seinän viertä pitkin, kun ensin vähän kyhnyttää oven vieressä, mistä huone alkaa ja sitten painaa luotisuoraan seinänviertä ilman koskemista ja harjas harjaa roskat listan vierestä suoraan imurin kitusiin.

Koko talon (150m2) kun oli imuroinut ja katsoi tuota tyhjennystelakan säiliötä, niin ei enää harmittanut, että olisi telakassa säästänyt. Oli nimittäin sen verran evästä säiliössä, kun se kävin kaikki sängynaluset imuroimassa, minne ei imurilla kovin helposti yletä.
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
429
Ostin Gigantista Dreame Bot Z10 Pron tyhjennystelakalla hintaan 379€. Ajattelin että siirrän vanhan Roborock S50:n yläkertaan, ja nautiskelen alhaalla Dreamen kanssa automaattisesta tyhjennyksestä. No alkuun Z10 tuntui ihan lupaavalta, mutta aika nopsaan selvisi että automaattinen tyhjennys ei toimi kuin silloin tällöin. Ongelma meillä on todennäköisesti koirien karvat, jotka takertuvat toisiinsa mutta ovat aika ilmavasti, jolloin imu ei jaksa niitä liikuttaa. Asiaa hieman tutkittuani tulin siihen tulokseen, että imutyhjennysreiät ovat vaan liian pienet säiliössä. Roborock S7:ssa on vastaavasti huomattavasti isompi tyhjennysaukko, joten ehkä samaa ongelmaa ei ole? Hintaa on vain tietenkin tuplat koko paketille.

Lisäksi esineiden väistelyoptio ei oikein toiminut meillä, kun imuri sekoili olkkarin karvamaton ja lasipöydän kanssa. Palautukseen siis menee, ja odotellaan lisää malleja tyhjennystelakalla.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
122
Heräsinpä tähän roboimurihommaan liian myöhään, bläkkitarjoukset meni, odotellaan joulua.
Kiikarissa oli Roborock S7 moppiosaamisen vuoksi, budjettiratkaisu Xiaomi Mi robot vacuum mop pro tai imuripuolen osaajat Roomba i3 tai i7.
Millään näistä tuskin menee paljoa pieleen?

150m2 omakotitalo, yhdessä tasossa, laattalattiaa, laminaattia, vähän mattoja, mutta olohuoneessa paksu lankamatto.
Tuo moppiosasto kiinnostaa, sinkku pääsis vähemmällä siivoomisella, muksut sotkee vain joka toinen viikko..
 

Toubi

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
196
Itse päädyin tilaamaan S5 maxin, oli multitronicilla 325€ tarjouksessa. Ensimmäistä robotti-imuria hankinnassa reilun 100 neliön yksitasoiseen rivariin, ja varsinainen käyttötarkoitus eli imurointi tuossa pitäisi olla kunnossa.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
@Bonneville Tuon kokoisessa talossa kannattaa ehdottomasti panostaa tyhjennysasemalla olevaan malliin.
Omasta S7+ voin sanoa, että moppaustoiminto on kyllä hyvä. Myös matot tunnistaa hyvin, eikä moppaile mattoja. Tuon kuulee myös pelkällä imuroinnilla tehtäessä, kun nostaa tehoja mattojen päällä.
Roborockin moppiosa on ainakin helppo kiinnittää ja irroittaa, eikä jätä lattioita kovinkaan märäksi. Lisäksi tilakohtaisesti voi valita moppaustehon ja keittiön laattalattialla se on asetettu täysille, kun taas medium taso laminaatilla.

Ei se moppihomma mitään 2vk vanhoja puuroja irroita, mutta esim. uunin edestä ottaa tuhkajämät jne. hyvin pois mitä pelkkä imuri ei tee.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
122
Tuo S7+:n hinta vaan saa lompakon itkemään.. Pelkkä S7 on jo käytännössä kipurajalla hinnan suhteen.
Joka tapauksessa uusi imuri on kyllä ostettava, yllättäen vanha paska jäi minulle :p
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
No siinä tapauksessa voin kyllä suositella S7 ja osta se telakka sitten myöhemmin, kun huomaat ettet jaksa olla tyhjentelemässä sitä imurin säiliötä :lol:
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 241
Onko kellään ollut Xiaomin kulimallia (Essential tms) ennenkuin on hommannut ns. aikuisten robon? Olisi kiva kuulla kommentteja siivousjäljestä eli kuinka paljon tuollaisella 200€ laitteella häviää paremmille.

Itsellä on vaikea antaa arvoa millekkään lidareille, kameroille yms. ja tyhjennysasemallekkaan on vaikea keksiä hyötyä jollei asu järkyttävän isossa/likaisessa kämpässä. Mutta siivousjälki kiinnostaa eli onko kalliimmilla selvästi parempi jälki ja osaa tarkemmin nuohota kulmat?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
95
Eniten tuossa Dreamessa häiritsee se, ettei esim. tyhjennysaseman pölypusseja näytä saavan Suomesta mistään. Ecovacsiin, iRobottiin, Roborockkiin jne. saatavuus löytyy heti, kun vähän googlaa.

Muuten vaikuttaisi hintalaatusuhteeltaan lähes ylivertaiselta laitteelta.
Eilen kun kävin oman Dreamen hakemassa Gigantista niin myyjä oma-aloitteisesti mainitsi kassalla että heiltäkin on lähitulevaisuudessa saatavilla pölypusseja ja varaosia tähän Z10 Prohon.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 874
Viestejä
4 207 061
Jäsenet
70 995
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom