Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:30 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Onkos muuten muut joutuneet tekemään paljon piiloinvestointeja robon jälkeen? Itse tässä just teen listaa moneenko sohvaan ja tuoliin täytyy askarrella korkeammat jalat ja montako kynnystä pitää modata, niiden perus matonvaihtojen lisäksi...
Jännästi tuo Roborockki heittäytyi täysin avuttomaksi muutaman peruskynnyksen kanssa, joiden kanssa ei ollut mitään ongelmaa tähän asti...
Itsellä piti laittaa tuplakorkuiset jalat sohvaan, hyvä sinänsä kun olikin melkoinen pölyloukku noin matala sohva...Sohvaan piti pistää sentin jatkopalat jalkojen alle, tein itte. Olin mukamas mittaillut sen niin että Roomba menee just alta, mutta onhan se varma että sieltä alta löytyi pari paikkaa, mihin se onnistui ehkä 1/4 kerroista jumittaan. Johdot, kengännauhat, ilmapallojen narut, sukat yms. tekee imuroinnille äkkistopin. Johdot mulla onkin aika fanaattisesti kourutettuna mutta kengistä pitää muistaa aina nostaa ne kenkähyllyyn tms pois eteisen lattialta.
Taitaa kaikissa Suomen kaupoissa olla sen vajaa 400€. Itse ainakin ostin suomikaupasta ihan sillä kun sattui ulkomaan hinnoilla löytymään + helppo kiikuttaa takas Giganttiin takuuasioissa.Onkos näkynyt mitään hyviä tarjouksia Roborock S5 mallista? Auttaakohan takuuasioissa kuinka paljon, jos laitteen kuitenkin hankkisi Suomesta?
Osia saa melkeen mistä vaan imureitakin myyvästä kaupasta + nettikaupat. Nettikaupoissa huomattavasti halvemmalla ja varaosapakettien hinnat 15-25€ riippuen sisällöstä. Esim e-villessä xiaomin varaosapakkaus alta parikymppiä, sisältää pääharjan, suodattimen ja muutaman sivuharjan. Nuohan ne ainoat "kuluvat" varaosat on. Kannattaa kuuklettaa ja samalla pitää mielessä että kaikkiin Roborockeihin käy samat vaihto-osat.Roborock S5 tilattu. Mistäs tähän kannattaa tilailla sitten varaosia ja mitä ylipäätänsä tarvitsee vaihdella? Tarkoitus ei ole etsiä halvinta varaosaa vaan laadukas jos hintaero ei ole kymmenkertainen.
Mistä sait Xiaomin tuotteita? En ole missään nähnyt.Halvat varaosat on feikkejä ja niiden kanssa on vähän osasta riippuen ongelmia. Esim. feikki pääharja falskaa ja robotti pitää sen kanssa ihme rallatusta. Lisäksi harjaksissa on ehkä 1/2 hapsuista alkuperäiseen harjaan nähden. Feikki suodatin ei ole yhtä kireisiin toleransseihin valettu ja pysyy huonommin kitkalla kiinni, en tiedä onko tuolla vaikutusta tosin. Sivuharja näytti kohtuullisen samalta.
Alkuperäiset Xiaomin varaosat tulee yksittäisissä pahvipakkauksissa siinä, missä nämä Aliexpressien ja e-villejen varaosat tulee vaan johonkin ihme muovipussiin kiedottuna läjänä.
Ostin itse tuollaisen kympin-kahden paskaläjän, en osta toiste.
Kannattaako yleistää jos on itse spedenä tilannut mitä sattuu?Halvat varaosat on feikkejä ja niiden kanssa on vähän osasta riippuen ongelmia. Esim. feikki pääharja falskaa ja robotti pitää sen kanssa ihme rallatusta. Lisäksi harjaksissa on ehkä 1/2 hapsuista alkuperäiseen harjaan nähden. Feikki suodatin ei ole yhtä kireisiin toleransseihin valettu ja pysyy huonommin kitkalla kiinni, en tiedä onko tuolla vaikutusta tosin. Sivuharja näytti kohtuullisen samalta.
Alkuperäiset Xiaomin varaosat tulee yksittäisissä pahvipakkauksissa siinä, missä nämä Aliexpressien ja e-villejen varaosat tulee vaan johonkin ihme muovipussiin kiedottuna läjänä.
Ostin itse tuollaisen kympin-kahden paskaläjän, en osta toiste.
Roborockithan ne taitaa olla hinta-laatusuhteeltaan kärkipäätä. Kannattaa katsoa Youtubesta vaikka Vacuum Warsin arvostelut ja vertailut, jos joku muu merkki kiinnostaa. Taisi olla jo tälle vuodelle omat vertailut hintaluokittain.Mikäs nyt on tämän päivän best bang for buck näiden robotti-imureiden osalta? Oma xiaomi vacuum lakkas liikkumasta kokonaan. Oikea rengas on tosi jäykän oloinen pyörimään.. Tiensä päässä taitaa olla kuitenkin..
Roborockithan ne taitaa olla hinta-laatusuhteeltaan kärkipäätä. Kannattaa katsoa Youtubesta vaikka Vacuum Warsin arvostelut ja vertailut, jos joku muu merkki kiinnostaa. Taisi olla jo tälle vuodelle omat vertailut hintaluokittain.
Xiaomi kuulostaisi imaisseen hyvän sutturan karvaa renkaan akselille, jos yhtään kiinnostaa nyplätä niin voisi elpyä ihan purkamalla ja putsaamalla. Xiaomi/roborockiin ei taida tällä hetkellä saada noita rengasmoduleita ainakaan uutena varaosina...
Onko miuten kellään tullut vastaan pehmeämpää eturatasta vai meneekö tulostushommiksi. Alkaa ottaan pattiin tuo kolistaminen laattalattioilla...Eturenkaan saa varaosana.
Varmaan S4 tai S5 on passeli. Nelosen ominaisuuksista en muuten tiedä, mutta kuulemma lähellä vitosta ja siinä ainakin seinät ja no-go zonet löytyy.Kyllä, mutta kun on niin monta versiota. En kaipaa moppausta, mutta jos se tulee halvan hinnan lisäksi, niin ilman muuta. Onko se nyt sitten s50 vai oliko näitä nyt jotain muita perusmalleja, joissa virtuaalinen seinä olemassa?
S5 ja empiiristen kokeiden perusteella: teoriassa kyllä. Ekat puolenkymmentä kertaa ei ongelmia, mutta nyt ei suostu menemään enää yhdenkään "oikean" kynnyksen yli. Ei edes oven puolelta, joka pykälletty 14milliin. (Myönnettäköön että kynnykset on 21-22mm korkeita korkeammalta puolelta, että kai se millikin on liikaa...)S5 ylittää korkeampia (20 mm) esteitä kuin S4 (15 mm) jos sillä on merkitystä valinnalle.
Pyöriikö pikkupyörä (etupyörä) hyvin? Käytä irti ja puhdista jos on jäykkä. Voi kiipeilykyky palautua...S5 ja empiiristen kokeiden perusteella: teoriassa kyllä. Ekat puolenkymmentä kertaa ei ongelmia, mutta nyt ei suostu menemään enää yhdenkään "oikean" kynnyksen yli. Ei edes oven puolelta, joka pykälletty 14milliin. (Myönnettäköön että kynnykset on 21-22mm korkeita korkeammalta puolelta, että kai se millikin on liikaa...)
En osaa moista mielenmuutosta yhdistää kuin viimeisimpään firmispäivitykseen. Varma en ole mutta ajallisesti tuo osuisi, pitäisi melkein päivittää alaspäin ja todeta asia, mutta ei ole niin iso ongelma että jaksaisin...
Lähes jokaisesta kaupasta joka noita robotti imureita on pidemmän aikaan myynyt. Esimerkiksi Verkkokauppa.com: Roborock S5 vesipestävä -pölysuodatin, 2 kpl 29,90Mistä sait Xiaomin tuotteita? En ole missään nähnyt.
Kuvien perusteella näyttää taas kolmannen osapuolen (ei Xiaomin/Roborockin valmistama) tuotteelta. Alla kuva Verkkokaupan kautta tulleesta filtterin pakkauksesta.Kannattaako yleistää jos on itse spedenä tilannut mitä sattuu?
Esim E-Villestä, CdOnilta ja vaikka kuinka monesta muusta nettikaupasta saa ihan oikeita varaosia just sillä parillakympillä. Ja tulee pahvilaatikossa jos se on se merkitsevä asia...
Tämä ihan esimerkkinä, itse en e-villen alibaba-välityspalvelusta tilaisi yhtään mitään...![]()
Xiaomi Robotti-imurin varaosasetti 3-in-1
Varaosasetti Xiaomin robotti-imuriin. Paketti sisältää setin kulutusosia edulliseen hintaan. Harjakset, sekä suodatin ja puhdistustyökalu.www.e-ville.com
Pyörii, ei ole nyt mistään kököstä kyse. Ennen tuo minusta meni aivan surutta kynnysten yli, nyt meno on kuin maata raapivalla amisbemarilla hidasteessa, kun yrittää kynnyksen yli ihme kulmassa pari kertaa kunnes luovuttaa...Pyöriikö pikkupyörä (etupyörä) hyvin? Käytä irti ja puhdista jos on jäykkä. Voi kiipeilykyky palautua...
Nyt kun sanoit niin onhan nuo erinäköisiä, voisiko syynä olla että olisivat vanhempia Xiaomin eikä Roborockin osia? Tiedä häntä, katsoo mitä postiluukkuun tipahtaa kun samannäköisen vastaavan hintaisen vähän laajemman setin tilasin suoraan kiinasta...Kuvien perusteella näyttää taas kolmannen osapuolen (ei Xiaomin/Roborockin valmistama) tuotteelta. Alla kuva Verkkokaupan kautta tulleesta filtterin pakkauksesta.
Edit:
Unohtamatta, että nuo sivuharjaksetkin näyttävät taas joltain halvalta kopiolta E-Villen kuvissa.
Mitähän nuokin kommentit meinaa, ei mun S5:n tehtaalla kiinni ruuvatuissa orkkisosissakaan ole minkäännäköisiä merkintöjä joista voisi päätellä onko osat aitoja vai ei...?Juu, tuolla e-villen arvosteluissakin maininneet, ettei ole aitoja osia, yllättäen.
Voikos näissä moppaavissa laiteissa esimerkiksi Roborock S5 max käyttää jotain pesuainetta vai vedelläänkö pelkällä vedellä?
Itse en oo säiliöön viitsinyt laittaa, kun kerran valmistaja ei sitä suosittele. Joten oon sit suihkauttanut sumupullosta pesuainetta yhden poikittaisen vanan per huone. Silloin se ainakin jää vain moppiin ja napsii sitä tasaisesti mukaansa.Voikos näissä moppaavissa laiteissa esimerkiksi Roborock S5 max käyttää jotain pesuainetta vai vedelläänkö pelkällä vedellä?
Kyllä mä olen laittanut muutaman tipan hajautettua pesuainetta aina säiliöön enkä siitä mitää haittaa oo huomannut,tuleepa raikkaampi tuoksu taloon!Itse en oo säiliöön viitsinyt laittaa, kun kerran valmistaja ei sitä suosittele. Joten oon sit suihkauttanut sumupullosta pesuainetta yhden poikittaisen vanan per huone. Silloin se ainakin jää vain moppiin ja napsii sitä tasaisesti mukaansa.
Mun mielestä toi moppaus on paljon mainettaan parempi ominaisuus. Aika paljon vähättelyä täälläkin lukee.
Ohuille räsymatoille tuppaa käymään juuri näin ainakin useimpien robotti-imurien kanssa.Konttailin tässä toissa päivänä työhuoneen lattialla taas yhtä ruuvia hakemassa. Siellä villakoirien ja pölymuumioiden seassa tuli selväksi että tähän talouteen tarvitaan joku joka jaksaa imuroida. Läksin siis eilen verkkokauppa.comiin S50:stä hakemaan, tulin kotiin S5 Maxin kanssa.
Toistaiseksi vaikuttaa loistavalta kamppeelta. Pari mattoa mallia mummonräsymatto on liian kevyttä riepua niin että kaveri sylttää ne edellään eikä pääse reunan yli, mutta matot rullalle ja komeroon niin saa imuri tehtyä työnsä.
Ohuille räsymatoille tuppaa käymään juuri näin ainakin useimpien robotti-imurien kanssa.
Väsähdin tuohon mattojen rullailuun, niin hankin liukuesteet mattojen alle ja piilotin mattojen hapsut laittamalla kanttinauhat mattojen päihin. Enää rullautuu korkeintaan 5 cm matkalta päädystä ja yleensä ei sitäkään. Päiden kanttaamisessa oli kyllä aika paljon vaivaa, mutta mattojen ulkonäkö on mielestäni nyt aiempaa skarpimpi. Enää ei myöskään pelota, että robo sotkeutuisi hapsuihin.
Nyt tulee sitten vimosen päälle pirkkaniksi:Konttailin tässä toissa päivänä työhuoneen lattialla taas yhtä ruuvia hakemassa. Siellä villakoirien ja pölymuumioiden seassa tuli selväksi että tähän talouteen tarvitaan joku joka jaksaa imuroida. Läksin siis eilen verkkokauppa.comiin S50:stä hakemaan, tulin kotiin S5 Maxin kanssa.
Toistaiseksi vaikuttaa loistavalta kamppeelta. Pari mattoa mallia mummonräsymatto on liian kevyttä riepua niin että kaveri sylttää ne edellään eikä pääse reunan yli, mutta matot rullalle ja komeroon niin saa imuri tehtyä työnsä.
Jee. Pitääpä päivittää. Tehdääkö tuo päivitys itse laitteessa? Kännykkä sovelluksessa ei ole noita versionumeroita. Itselläni Xiaomi Home ja siinä versio 3.5.4_0734.S5 max sai päivityksen myötä vihdoin multi floor tuen.

Jee. Pitääpä päivittää. Tehdääkö tuo päivitys itse laitteessa? Kännykkä sovelluksessa ei ole noita versionumeroita. Itselläni Xiaomi Home ja siinä versio 3.5.4_0734.

Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.