No ihan oikeassa olet että Dyson on imurimaailman apple hinnan puolesta. Oman ostin tarjouksesta, enkä minäkään itse ostaisi tällaista millään 700€:lla, mutta koira/lapsi -taloudessa sitä tehokasta rikka-/pikaimuria vaan tarvii lähes päivittäin. Hinnasta huolimatta Dysoni on oman kokemuksen mukaan ainut tällainen imuri jolla tekee yhtään mitään, mutta en tiedä joko nuo halppis syklonit pärjäisi Dysonille... Aiemmassa kämpässä oli muuten Dysonin perässä raahattava ja se kyllä vei perus pölypussi-imurit aivan sata-nolla. Jännästi oli vielä paljon hiljaisempi kuin normi-imurit. Varsimallissahan se ääni tulee lähinnä pienestä ja järkyttävillä kierroksilla käyvästä moottorista...Olin asennuskäynnillä eräässä kodissa aikoinaan, kun purkivat Anttilan paketista Dysonia ja aittoivat päälle. Riipivän karmiva meteli. Sen yli ei ollut mitään mahdollisuutta puhua. Minusta Dyson on ylikallis ja ylimainostettu tuote, jonka meillä korvaa joku Electrolux tms. (varsi-imuri), keskuspölynimurilla imuroidaan jatkossa nurkkia ehkä kerran kuukaudesssa. Sen keskuspölynimurin hyvä puoli on se, ettei ilmassa leiju yhtään pölyä, kun sitä käyttää. Ja äänkin on ihan kohtuullinen.
Tavallista perässä raahattavaa en käyttäisi mistään hinnasta. Ne kaikki työntävät suuren osan hienopölystä takaisin huoneilmaan oli minkälainen suodatus tahansa. Ja monessa kodissa kun kävin, ne perusimurit haisivat aivan kammottavalle, kun asiakas imuroi jotain roskia jäljiltäni.
Ettei menis ihan offtopikiksi niin jatkettakoon että kävi aiemmin mielessä myös Dysonin roboimurin osto. Hinta ja arvostelut kuitenkin torppasi sen hankinnan heti. Lisäksi en voi käsittää miksi dysoni on tehnyt imuristaan niin typerän mallisen, ettei se käytännössä siivoa mistään perus sohvapöytää matalammasta tilasta...(no siis syynähän on se syklonitekniikka, mutta olisivat soveltaneet vaikka tuota varsimallin pikkurakennetta kyljellään, eivätkä tehneet massiivista liikkuvaa pottaa...)
Onkos muuten muut joutuneet tekemään paljon piiloinvestointeja robon jälkeen? Itse tässä just teen listaa moneenko sohvaan ja tuoliin täytyy askarrella korkeammat jalat ja montako kynnystä pitää modata, niiden perus matonvaihtojen lisäksi...
Jännästi tuo Roborockki heittäytyi täysin avuttomaksi muutaman peruskynnyksen kanssa, joiden kanssa ei ollut mitään ongelmaa tähän asti...
Viimeksi muokattu: