@HMV
Miltä se kartta näyttää navigointiongelmallisella ajolla?
Sivuharjan välitys on toteutettu punaisella pehmeäpintaisella o-renkaalla. Näissä uusimmissa Neatoissa sivuharjassa on pyörintävahti, joka pysäyttää sivuharjan jos se on pidempään jumissa. Robotti myös jostain syystä pysäyttää sivuharjan satunnaisesti esim. lattian keskialueilla ajaessa kun harjaa "ei tarvita". En tiedä tarkemmin tuosta logiikasta. Sivuharjan harjasten ollessa kuluneet/taipuneet alaspäin, alkaa myös tuo hihnan luistaminen, jos taipuneet harjakset ottaa liian rajusti esim.mattoon kiinni. En myös ole varma onko sivuharjan ohjauslogiikassa jotain eroa Turbo ja ECO moden välillä, kummalla moodilla ajat?
Sivuharjan hihnan voit nähdä valolla, kun otat sivuharjan pois ja pääharjan suojan irti. Hihna näkyy suorakaiteen muotoisesta reijästä sivuharjan pääakselin vierestä. Siinä akselin läpiviennissä voi olla likaa mikä jarruttaa pääakselia, mut tuonne ei kannata ainakaan mitään voitelevaa ruiskuttaa, ettei mee hihnalle. Siitä suorakaiteen muotoisesta aukosta voi hyvin varovasti suhauttaa kitkaspraytä hihnan näkyvälle osalle, ja pyöräyttää hihnaa jolloin se leviää tasaisesti, pitäis auttaa. Pistää vaikka robotin sivuharjan puoleiselle kyljelleen, niin ei vahingossakaan saa ruiskuteltua emolevylle mitään, tai sitten suhauttaa sprayta johonkin ohueeseen topsypuikkoon ja siitä sitten hihnalle.
Hihnan ei pitäis olla kulunu vielä noilla ajoilla. Yleensä noissa alkaa näkyä kovettumaa/halkeilua vasta muutaman vuoden käytön jälkeen. Uus hihna löytyy ihan jostain putkiliikkeestä, mut vaihtoa varten robotin etupuskuri ja yläkuori on otettava irti että sivuharjan kolmella ruuvilla kiinni olevan moottorin saa irti.
Pääharjan veto ei voi luistaa, se on tehty hammashihnalla. Veikkaan että harjan silikonilavat on vaan vähän pehmentyneet ensimmäisistä ajoista. Harjan kulumisongelmaa ei pitäisi olla vielä tuon ikäisellä laitteella, ellei lattia ole jotenkin poikkeuksellisen kuluttavaa materiaalia.