Kysyt uhreilta.Eikö nuo olisi voineet tapahtua myös Ruotsin reitillä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kysyt uhreilta.Eikö nuo olisi voineet tapahtua myös Ruotsin reitillä?
Siis yhdellä jarrutuksella sait jotenkin tuhottua koko setin renkaita? Miten? Vai oliko sitä jotain ihan halvinta kiinalaista alla, joista en edes niistä ole koskaan moista kuullut.Pitkään euroopan reissut ajeltiin baltian kautta. Mutta pari läheltä piti tapausta saanut vaihtamaan halvempaan vanhaan reittiin Ruotsin kautta (käytännössä nopein ja turvallisin)
Molemmat hemmetin vakavia, toinen Pärnun ja Tallinnan välissä kun joku väänsi kylmästi kolmion takaa eteen pikatielle, onnistunut väistö mutta perässä tullut paukahti.
Toinen oli viime kesänä ostos reissulla Puolassa. Keskellä vaudikasta motaria 3 kaistaisella osuudella. Paljon vauhtia autojonolla, edessä ihan uusi iso mersun paku joka teipattu pilot teipeillä ja keltaisilla hälyvaloilla. Ukko päättää tempaista keltaiset vilkut päälle vauhdista jarrut kiinni tyhällä tiellä. Tuli hiukan kiirus. 4 kpl uusia juuri Saksassa vaihdettuja renkaita hajalle, abs hakkasi pitkään. Pääsin vasemmalta ohi mutta perässä tullut autojono ruhjoi Pilot pakun kappaleiksi. Pitkä operaatio saada uudet renkaat alle ja kuulustelut laitoksella, passit pois kolaripaikalla. Parin päivän operaatio päästä matkaa jatkamaan.
Ei tiennyt kukaan mikä tuo pilot auto oli. Kuulustelijaltakin kysyin muttei osannut vastata (kielitaito)
Pari markkaa vauhtia. Jarrut lukkoon pysähdyksiin saakka lukossa romuja väistellen. .Ja olivat kiinan tuote, tosin hintahaitarin yläpäästä. Kulmikkaaksi menivät. Kortit osittain baltiassa ja puolassa saatu hiukan kyseenalaisin menetelmin. Ja päihteissä ajalevat hyvinkin yleisesti. Siihen yhdistettynä ettei poliisi kiinnosta kuin nopeuksien mittailu.Siis yhdellä jarrutuksella sait jotenkin tuhottua koko setin renkaita? Miten? Vai oliko sitä jotain ihan halvinta kiinalaista alla, joista en edes niistä ole koskaan moista kuullut.
Ahaa, ajattelin että oltiin kuitenkin abs jarrut omaavalla autolla liikkeellä. Abs jarrutuksista kun ei ainakaan merkkirenkaat ole tuollaisesta moksiskaan vaikka kuinka monta jarrutusta tekisi niin siksi ihmettelin.Pari markkaa vauhtia. Jarrut lukkoon pysähdyksiin saakka lukossa romuja väistellen. .Ja olivat kiinan tuote. Kulmikkaaksi menivät.
Vauhti kun kasvaa niin menevät pilalle vaikka abs. Varsinkin Puolan halvalla tehdyillä "asfalteilla" jotain sementin tyylistä massaa polakin uusissa teissä seassa. Hemmetin liukkaat varsinkin sateella.Ahaa, ajattelin että oltiin kuitenkin abs jarrut omaavalla autolla liikkeellä. Abs jarrutuksista kun ei ainakaan merkkirenkaat ole tuollaisesta moksiskaan vaikka kuinka monta jarrutusta tekisi niin siksi ihmettelin.
Kysyt uhreilta.
Ko kaltaisia tilanteita nyt voi sattua ihan missä tahansa... ja ihan milloin tahansa.
Mutta jokainen kokee toki ne eri tavalla, ja vaihtaa vaikka reittejään jokun läheltä piti (itselleen siis) tilanteen takia.
Toki todennäköisempää Baltiassa juu, mutta siltikin se voi tapahtua missä vain.Niinhän se voi, vaan hienosti sivuutat tuossa todennäköisyydet. (30sek googlaus, lähde community road accident database) Liikennekuolemia/capita tilastoissa Ruotsi vaan sattuu olemaan haarukassa puolet, tai alta kolmasosan vs. Baltian maat & Puola.
Miten tuota tai vastaavaa liikenneturvallisuuden tunnuslukua soveltaa reittivalintoihin, on vallan oma numeronsa, mutta tuo "kyllä sitä muuallakin" nyt ei kovin kehittynyttä whataboutismia edusta.