Oukkei, vihdoin viimein pääsin avaruusalukselle, ja tarkoitus oli häippästä nopeasti kotia kohti, jotta "vois välillä pelata vähän jotain muutakin".
Tajusin kuitenkin, että myös tässä aluksessa on 15 päivä käynnistys. Noh, ei muuta kuin linnaketta rakentamaan, harmitti vähän kun ei päässyt heti käynnistämään reaktoria.
Rakensin huolellisen linnakkeen, olin tuonut mukana jopa uraania että saan tehtyä neljä uraanikanuunaa. Vaivalloisen (kolmannen) basen rakennusurakan valmistuttua riittävästi päätin käynnistää reaktorin. Olin pelannut
builderilla, ja olin jo yhden reaktorin käynnistänyt alkuperäsisessä basessa. Tuolloin mainostetut pelottavat raidit olivat aivan naurettavia: viholliset nuijineen eivät edes onnistuneet tunkeutumaan baseen, vaikka se oli tyhjä!
Tässä minun merijalkaväki vähän tsillailee porukalla juuri ennen reaktorin käynnistämistä:
Niinpä ajattelin, että tulee tylsät kaksi viikkona, ja nostin vaikeustason
roughille. Melkein heti ruudulle pomppasi kymmenen scytheä ja menetin siinä rakkaan harmaasuden. Samalla kun sitten korjailin turretteja päätin, että ehkä se
normal riittää. Noh, on siinäkin aika raju ero tuohon builderiin.
Hyökkäyksiä valuu perä jälkeen, välillä on vähän tiukkaa, mutta sehän on hyvä, hieman haastetta pelissä, eipä tullutkaan tylsä loppu. Yhtäkkiä joukko vihuja tipahtaa keskelle basea, ja rytinässä tuhoutuu avaruusaluksesta komponentti! Onneksi on sattumalta juuri tarpeeksi osia rakentaa se takaisin, sillä olin tuonut mukana muutaman advanced componentinkin. Tämän jälkeen päätän tehdä aluksen ympärille muurin suojaksi, sillä toiseen korjaukseen ei ollut materiaaleja.
Sitten tulee uusi rynnäkkö, tällä kertaa siegenä ja mietin kuumeisesti, että miten ihmeessä selvitän tilanteen. En voi päästää heitä ampumaan, koska siinä on avaruusalus vaarassa. Mutta sitten keksin keinon!
Linnoitus on kokonaan suljettu, joten vedän kaikki ukot sisään ja suljen ovet. Tämän jälkeen aktivoin laitteen, joka saa kaikki alueen eläimet raivoihin! Mahtavaa, siellä on kaksi sutta, yksi megasloth ja jopa karhu, saapa nähdä jääkö yhtään hyökkääjää henkiin!
Paitsi että.... olin unohtanut... pari juttua...
Ensinnäkin, minulla on omassa basessakin niitä saatanan elukoita. Toisekseen, en hoksinut laittaa kanuuna- ja turrettiarsenaalia pois päältä.
.
.
.
Raivokkaan taistelun jälkeen, pölyn laskeuduttua käsissä on oman wargin tappama ukko, toinen alusta asti mukana ollut kuolemaisillaan, muutama muu haavoittunut, lähes alusta asti mukana ollut äärimmäisen rakas kultainen noutaja seulaksi ammuttuna, kaikki muutkin elukat tietysti kuolleina, base tulessa ja kolmasosa tykeistä tuhoutuneena. Ja viholliset lähes ilman naarmua, jäljistä päätelleen niiden kimppuun oli käynyt kaksi oravaa ja yksi kani.
Tässä vaiheessa kävi ekaa kertaa mielessä kaivaa backup save. Mutta en anna periksi, permadeathilla mennään, vielä olisi viikko kestettävää.
Edit: on tässä nyt se hyvä puoli, että enää eri tarvi jättää ketään pois aluksesta, sillä eläinten kuoltua kaikille ukoille on nyt paikka. *sob*