Rimworld

Tätä on kyllä mukava vääntää kun ei jaksa mitään muuta pelata, pikku näpertelyä :)
Tässä nykyisen vuori-heimon tervetuloa komitea:

20181207164429_1.jpg
Nuijien kanssa yrittävät tulla :D Reilu peli ranualla.

Ite pelaan edelleen toista peliäni, joka on samalla eka peli 1.0:n jälkeen. Pelaan ihan vanillana, ja onhan tämä kyllä mukavaa puuhastelua. Tarinankertojaksi otin sen vähän rauhallisemman tyypin, kun tykkään tuosta rakentulusta. Peli onkin melko helpon oloinen, harvoista raideista ei ole ollut toistaiseksi uhkaa, mutta vastapainoksi pelaan permadeathilla, mikä tuntuu hyvältä tällaiseen peliin. Tech-puussa häämöttää jo loppu, mutta resurssien takia ei oikein pysty juuri mitään tekemään. Olenkin harjoitellut karavaanien avulla tradea, tosin ei oikein tunnu riittävän aseistettuja vartioita karavaaneihin.
Pitäisi varmaan seuraavaksi alkaa pohtimaan, että pystyykö tässä jotenkin "laajentumaan", vai pitääkös se kykkiä tuossa lähtöpaikassa kunnes sitten lähtee lopulta yrittämään pelin voittoa. Samalla mielessä pyörii jo että "minkälaista peliä yrittäis seuraavaksi, ehkä se solo naked -haaste"...

Tämä on kyllä aivan mainio peli, monipuolisempi kuin prison architect, joka myös maistui erittäin hyvin.
 
Hep, loistava peli. Tuli vihdoin ostettua.

Jotenkin syvyys ja silti suht simppeli pelattavuus osuu tässä maaliin.

Hauskoja tilanteita syntyy jatkuvasti.
 
Aloittelin taas uuden pelin, jota onkin tullut pelattua nyt ~20h vajaassa kahdessa päivässä. Edelleen samat modit päällä mitä aikaisemmin luetellut, nyt on tuo [KV] Configurable Maps - 1.0 -modin asetukset sopivat, ei tule ihan liikaa kaikkea malmia vastaan.

Helpoimmalla hakkaan menemään, perus perseilyä kiva harrastaa. Innostuin vihdoin "asentamaan varaosia" ukoille. 73v selkävaivainen ja molemmissa keuhkoissa astman omaavaan vanhukseen tuli vauhtia enemmän kun nuoriin. Kunhan sai uuden selkärangan ja molemmat keuhkot :D Exoskeletonin asentaminen epäonnistui jostain syystä Tuli sen verran paha haava että hyvä ettei ukko vuotanut kuiviin.
 
Tätä on kyllä tullut hakattua ihan mukavasti. Tribal Randy Rough menossa nyt ja tuntuu ihan soppelilta vaikeusasteelta. Random tekee hiukan vaikeammaksi mutta mikäs sen mukavampaa kun pähkäillä että mitäs nyt.

Tässä vähän progressii, ei pitänyt tulla vuoritukikohta mutta se on vaan niin kätevä lämpöjen kanssa.

 
Edelleen ensimmäinen varsinainen peli menossa, kellossa 160h. Erikoisia käänteitä syntyi, kun yksi parhaista ukoista keksi addiktion Go-juissiin, vaikka oli sitä ottanut vain pari kertaa. Kuumeisesti mietin, että mitä teen asialle. Ensin yritin kärvistellä vieroitusoireet pois, mutta homma ei oikein etene.
Minulla oli jo toinen base, joka oli tehty podi-kantaman päähän, raketin suuntaan, ja porukka on jaettu kahtia niin, että ei oikein tuntunut hyvältä ajatukselta odotella tolkuttoman pitkään parantumista.
Päätin sitten lähettää ko tyypin toiseen baseen, kun siellä oli tarkoitus avata "dangerous"-seinä, ja tarvin tulivoimaa. Eli kerran vielä go-juissia nassuun ja ampumaan scythet nurin.

Tämän jälkeen ajatus oli, että pidätän narkkarin ja pistän hänet putkaan kuivumaan. Sen verran olin varuillaan, että pudotin ensin aseen ja marine armourin yms suojat pois ennen pidättämistä. Noh, siinä kävi sitten niin, että kun yritin pidätystä, tämä go-mehuissa oleva narkkari sai raivarin ja lopulta mättäminen loppui vasta kun narkkarin pää oli tohjona. Ei muuta kuin sarkofagia rakentamaan...
 
Varalta spoilereihin, koska pelin loppupuolelta juttua:
Oukkei, vihdoin viimein pääsin avaruusalukselle, ja tarkoitus oli häippästä nopeasti kotia kohti, jotta "vois välillä pelata vähän jotain muutakin".
Tajusin kuitenkin, että myös tässä aluksessa on 15 päivä käynnistys. Noh, ei muuta kuin linnaketta rakentamaan, harmitti vähän kun ei päässyt heti käynnistämään reaktoria.

Rakensin huolellisen linnakkeen, olin tuonut mukana jopa uraania että saan tehtyä neljä uraanikanuunaa. Vaivalloisen (kolmannen) basen rakennusurakan valmistuttua riittävästi päätin käynnistää reaktorin. Olin pelannut builderilla, ja olin jo yhden reaktorin käynnistänyt alkuperäsisessä basessa. Tuolloin mainostetut pelottavat raidit olivat aivan naurettavia: viholliset nuijineen eivät edes onnistuneet tunkeutumaan baseen, vaikka se oli tyhjä!

Tässä minun merijalkaväki vähän tsillailee porukalla juuri ennen reaktorin käynnistämistä:
2019-09-29.png
Niinpä ajattelin, että tulee tylsät kaksi viikkona, ja nostin vaikeustason roughille. Melkein heti ruudulle pomppasi kymmenen scytheä ja menetin siinä rakkaan harmaasuden. Samalla kun sitten korjailin turretteja päätin, että ehkä se normal riittää. Noh, on siinäkin aika raju ero tuohon builderiin.

Hyökkäyksiä valuu perä jälkeen, välillä on vähän tiukkaa, mutta sehän on hyvä, hieman haastetta pelissä, eipä tullutkaan tylsä loppu. Yhtäkkiä joukko vihuja tipahtaa keskelle basea, ja rytinässä tuhoutuu avaruusaluksesta komponentti! Onneksi on sattumalta juuri tarpeeksi osia rakentaa se takaisin, sillä olin tuonut mukana muutaman advanced componentinkin. Tämän jälkeen päätän tehdä aluksen ympärille muurin suojaksi, sillä toiseen korjaukseen ei ollut materiaaleja.

Sitten tulee uusi rynnäkkö, tällä kertaa siegenä ja mietin kuumeisesti, että miten ihmeessä selvitän tilanteen. En voi päästää heitä ampumaan, koska siinä on avaruusalus vaarassa. Mutta sitten keksin keinon!
Linnoitus on kokonaan suljettu, joten vedän kaikki ukot sisään ja suljen ovet. Tämän jälkeen aktivoin laitteen, joka saa kaikki alueen eläimet raivoihin! Mahtavaa, siellä on kaksi sutta, yksi megasloth ja jopa karhu, saapa nähdä jääkö yhtään hyökkääjää henkiin!

Paitsi että.... olin unohtanut... pari juttua...

Ensinnäkin, minulla on omassa basessakin niitä saatanan elukoita. Toisekseen, en hoksinut laittaa kanuuna- ja turrettiarsenaalia pois päältä.
.
.
.

Raivokkaan taistelun jälkeen, pölyn laskeuduttua käsissä on oman wargin tappama ukko, toinen alusta asti mukana ollut kuolemaisillaan, muutama muu haavoittunut, lähes alusta asti mukana ollut äärimmäisen rakas kultainen noutaja seulaksi ammuttuna, kaikki muutkin elukat tietysti kuolleina, base tulessa ja kolmasosa tykeistä tuhoutuneena. Ja viholliset lähes ilman naarmua, jäljistä päätelleen niiden kimppuun oli käynyt kaksi oravaa ja yksi kani.

Tässä vaiheessa kävi ekaa kertaa mielessä kaivaa backup save. Mutta en anna periksi, permadeathilla mennään, vielä olisi viikko kestettävää.

Edit: on tässä nyt se hyvä puoli, että enää eri tarvi jättää ketään pois aluksesta, sillä eläinten kuoltua kaikille ukoille on nyt paikka. *sob*
 
Viimeksi muokattu:
Aivan hirveää :D
Samalla juuri tuo on se syy miksi tämä on niin loistava peli.

Juurikin näin. Tämä peli kyllä rankaisee virheistä: hieman ennen tuota edellistä mokaa olin määrännyt turhia aseita tuhottavaksi smelterissä. En sitten ollut tarpeeksi huolellinen, niin sinne oli näköjään mennyt vahingossa myös kaksi shock lanceria ja yksi insanity lancer...huoh.
 
Kerrotaan nyt vielä siirtokunnan tarina loppuun. Aiemmin kertomani karmaiseva moka animal pulserin kanssa eteni siten, että selvisin tilanteesta käristämällä siegeporukan orbital biimerillä. Tilanne jatkui edelleen jännittävänä, mutta sitten mokailin lisää - ja raskaasti. Nimittäin minua kiinnosti kokeilla vielä testaamattomia pelimekaaniikoita, ja yksi tilaisuus syntyi, kun yhdestä raidista jäi käsiin vanki. Yksi alkiperäisistä ukoista oli hiljattain kehittänyt astman, ja ajattelin, että kokeillaas nyt sitä elinsiirtoa. Siinä aikani mietin, että siirretäänkö molemmat keuhkot vai vain toinen, mutta kesken pohdinnan tuli uusi raidi. En sitten jaksanut asiaa miettiä, ja niin siinä sitten kävi, että oma ukko sai uudet keuhkopussit molemmin puolin.

Ja koko siirtokunta veti hillittömät negat mielialaan asiasta.

Vähän asia arvelutti etukäteen, mutta en arvannut, että negaa tulee sekä elinsiirroista, että vangin surmaamisesta elinsiirroilla, ja vielä ylipäätään vangin surmaamisesta! Tästä seurasi kaottinen breakdown kierre jossa ukot yksi toisensa jälkeen koki breakdowneja, pahimmillaan kaksi aloitti nyrkkitappelun kesken raidin. Juuri muuta ei ollut tehtävissä kuin pukata kaikille sieraimet täyteen kokkelia, uudelleen ja uudelleen. Torjuntataistelu kävi hankalaksi kun ukot mököttivät omissa oloissaan ja keskelle basea tipahtaneen raidin takia tulenlieskat nuolivat jo avaruusalusta, enkä päässyt sitä sammuttamaan kun olin tehtyt suojamuurin vahingossa siten, että alueelle ei edes päässyt. Kaoottiset tilanteet seurasivat toisiaan ja päihdevarastot alkoivat uhkaavasti loppumaan, kunnes sitten tapahtui viimehetkellä ihme!

Nimittäin häät. Pelastuin käytännössä häiden ansiosta, koska kaikki saivat siitä niin paljon mielialaboostia, että päihteitä ei juurikaan enää tarvittu. Reaktorin käynnistymisaika läheni loppuaan, ja kun jäljellä oli enää yksi päivä, tuli vielä viimeinen raidi. Luvassa oli jälleen kerran siege, mutta tällä kertaa kahdesta suunnasta yhtäaikaa, ja avaruusalus oli selvästi vaarassa. Tilanne näytti pahalta, mutta minulla oli vielä yksi viimenen ässä hihassa. Olin nimittäin edellisen raidin jälkeen muistanut, että tässähän voi kutsua muita factioneita apuun. Minulla oli yksi ally, ja rakensin kommunikaatioyksikön juuri ajoissa tähän viimeiseen raidiin. Liittolaiseni riensivät heti auttamaan ja viholliset kaatuivat nopeasti.
rw1.jpg

Hyökkäsin liittolaisten avustuksella toisen porukan kimppuun, ja pian alueelle laskeutui hiljaisuus. Oli enää yksi asia tehtävänä:
rw2.jpg

Pelikelloon kertyi yhteensä 145h, ja etenkin reaktorin käynnistämisestä alkanut hullunmylly teki mahtavan loppusilauksen tälle upealle matkalle. Kerrassaan hieno peli, melkein heti tekisi mieli aloittaa uudestaan, mutta ehkä parempi välillä pelailla jotain muuta.
 
Viimeksi muokattu:
Pelailin ite aikanaan 100 tuntia ja sitten tämä jäi, kertokaas muuten fiksummat; mikä piru tässä oikeasti koukuttaa? Kuulun Facessa Rimworld-ryhmään, ja siellä useammalla on reippaasti yli 3000h tässä pelissä (epäilen, että on toki AFK-tunteja osittain myös). Onko tässä sitten ns. loputtomasti tekemistä? Muistelen, että oman 100h pelailun aikana jossain kohti mietin, että mitäs nyt?
 
Pelailin ite aikanaan 100 tuntia ja sitten tämä jäi, kertokaas muuten fiksummat; mikä piru tässä oikeasti koukuttaa? Kuulun Facessa Rimworld-ryhmään, ja siellä useammalla on reippaasti yli 3000h tässä pelissä (epäilen, että on toki AFK-tunteja osittain myös). Onko tässä sitten ns. loputtomasti tekemistä? Muistelen, että oman 100h pelailun aikana jossain kohti mietin, että mitäs nyt?

Helpostihan noita tunteja tulee kun kokeilee kaikenlaisia eri aloituksia sekä vaikeusasteita. Sekä joskus tulee pelattua niin että otan periaatteessa kaikki vastaantulijat asukkaaksi ja annan niiden käyttää huumeita ja muuta vapaasti. Modeja kun lisää niin tulee myös uutta sisältöä loppu peliin.

Itsellä on yrityksen alla nyt ollut naked brutal, mechanoid intrusion biomes (Alpha Biomes -modi). Tarkoitus oli käyttää ötökkiäravintona mutta ne pääsi lisääntyy liikaa.. no yritin käyttää sitten kauppa karavaania apuna niiden putsailuun. Eka ukko veti doomsday rocketilla koko muun karavaanin hengiltä.

huonostikävi.png
 
Noniin. 1.1 ja Royalty DLC putkahti pihalle tällä viikolla. Todella maukkaalta vaikuttanut tähän mennessä. Moditkin alkanut päivittyä jo hyvää tahtia 1.1 yhteensopivaksi eli voi alkaa pelamaan. Tänään tullut hotfix rikkoi jotain modeja, Tynan poisti jostain syystä camel wool ja yak wool -itemit pelistä.

 
Voi ei, näyttää siltä etten koskaan pääse pelaamaan KDC:tä :sad:
 
On kyllä tauon jälkeen taas maistunut Rimworld. Ei pelkästään lisärin takia, vaan enemmänkin sen julkaisu antoi sysäyksen palata taas pelin pariin. On kyllä huikeaa viihdettä, ja peli ei taida ikinä lakata yllättämästä. :)

Pelailin ite aikanaan 100 tuntia ja sitten tämä jäi, kertokaas muuten fiksummat; mikä piru tässä oikeasti koukuttaa? Kuulun Facessa Rimworld-ryhmään, ja siellä useammalla on reippaasti yli 3000h tässä pelissä (epäilen, että on toki AFK-tunteja osittain myös). Onko tässä sitten ns. loputtomasti tekemistä? Muistelen, että oman 100h pelailun aikana jossain kohti mietin, että mitäs nyt?

Siihen on hyvin simppeli vastaus. Sitten kun vanilla alkaa tympäisemään, modit lisää peliin suunnilleen loputtomasti opeteltavaa, kokeiltavaa ja koettavaa..
 
Zombie modi + realworld weapons modi ja eikun selviytymiskamppailuun vähän lisämaustetta :D

Parhaita hetkiä on ne kun kartalla on se 400+ zomboa ja samaan lössiin osuu raidi, siinä tulee raatoja ihan itsestään, ei tarvi kun seurata "vierestä". :)
 
Pelailin ite aikanaan 100 tuntia ja sitten tämä jäi, kertokaas muuten fiksummat; mikä piru tässä oikeasti koukuttaa? Kuulun Facessa Rimworld-ryhmään, ja siellä useammalla on reippaasti yli 3000h tässä pelissä (epäilen, että on toki AFK-tunteja osittain myös). Onko tässä sitten ns. loputtomasti tekemistä? Muistelen, että oman 100h pelailun aikana jossain kohti mietin, että mitäs nyt?

Koko pelihän on tarinankerrontasimulaattori, jossa AI heittää välillä vähän apuja ja välillä sitä uppotukkia rattaisiin. Mun mielestä tästä saa aivan helvetin tylsän pelin itselleen jos pelaa liian helpolla vaikeusasteella tai jos pelaa aina samalla kaavalla. Itselle alusta saakka ollut sellainen "losing is fun"-asenne enkä voi pelata kuin Rough-asetuksella tai kovemmalla, permadeath päällä tietenkin. Kun hommat alkaa menemään pieleen, niin sitten ne menee ja rytinällä. Kertaakaan en ole saanut alusta tehtyä, mutta hyviä tarinoita on vaikka kuinka ja hauskaa on ollut.

Ja modeilla tietty sitä tombe0n mainitsemaa lisämaustetta. Niissäkin on hyvä pitää joku raja, ehkä joku teema jota lähtee työstämään. Muutaman pelin jälkeen hahmottaa jo mitkä modit on melkein pakollisia ja mitkä eivät sitä peli-iloa tuo. Väkisin monimutkaistettua peliä ei välttämättä ole kiva pelata.
 
Zombie modi + realworld weapons modi ja eikun selviytymiskamppailuun vähän lisämaustetta :D

Parhaita hetkiä on ne kun kartalla on se 400+ zomboa ja samaan lössiin osuu raidi, siinä tulee raatoja ihan itsestään, ei tarvi kun seurata "vierestä". :)
Itseä vähän harmittaa että pelissä on muutoin niin kovin tiukkaa resursseista, mutta panokset eivät lopu koskaan. Mutta tuollaisen modin kanssa se lienee siunaus :joy:
 
Itseä vähän harmittaa että pelissä on muutoin niin kovin tiukkaa resursseista, mutta panokset eivät lopu koskaan. Mutta tuollaisen modin kanssa se lienee siunaus :joy:

Kannattaa tutustua Combat Extended -modiin. Tämä tuo aseisiin erilaisia ammuksia. Modi muuttaa koko taistelusysteemin paljon realistisemmaksi sekä vaikeammaksi. CE on nykyään yhdistymässä CE Fast Trackin kanssa niin yhteensopivuus eri modien ja tämän kanssa pitäisi parantua huomattavasti.

 
On kyllä hienoa, että edelleen kehittävät ja parantavat peliä, mutta nyt 1.1 jälkeen ei ole voinut pelata kun kaikki modit ei ole päivitettyinä... Suurin osa on päivitetty, mutta muutamat sitkeimmät vieläkin odotuttaa.
 
On kyllä hienoa, että edelleen kehittävät ja parantavat peliä, mutta nyt 1.1 jälkeen ei ole voinut pelata kun kaikki modit ei ole päivitettyinä... Suurin osa on päivitetty, mutta muutamat sitkeimmät vieläkin odotuttaa.
Mitä modia odottelet? Monesti githubissa on jo betat saatavilla. Osa kehittäjistä on sanonut ettei päivitä modejaan ja odottaa että joku ottaa haltuun modin.
 
Mitä modia odottelet? Monesti githubissa on jo betat saatavilla. Osa kehittäjistä on sanonut ettei päivitä modejaan ja odottaa että joku ottaa haltuun modin.
Hospitality, Pick up and haul, Fishing ja While you are up. Ihan Steamin workshopista niitä odottelen. Jokaisen keskustelussa näkyy jengi päivitystä ulisevan.
Mutta tämä on tätä modipelaamisen arkea.
 
Hospitality, Pick up and haul, Fishing ja While you are up. Ihan Steamin workshopista niitä odottelen. Jokaisen keskustelussa näkyy jengi päivitystä ulisevan.
Mutta tämä on tätä modipelaamisen arkea.

Hospitialityssä saattaa kestää, käsitin että tuon tekijä oli ottanut nokkiinsa kun "varastettiin" lisälevyyn hänen ominaisuuksia. Eikä päässyt mukaan, "offical" modimieheksi kuten vanilla extended tekijät. Pick up and haulista sekä While you are up on jonkun forkkaamat versiot jotka itsellä toimii.
 
Tuo kyllä harmittaa kun ei joko lueta, ymmärretä tai oteta tosissaan niitä käyttöehtoja ja sitten kiukutellaan turhan takia. Ei tuo EULA hirveästi arvailun varaan jätä:
You own content you create. However, by creating any Mod or derivative work from RimWorld or making any content available on or through the Software, you agree to give Ludeon permission to use, copy, modify, adapt, distribute, and publicly display that content, for free or as part of a commercial arrangement. This permission is irrevocable and lasts forever. You also agree to let Ludeon permit other people to use, copy, modify, adapt, distribute, and publicly display your content, for free or as part of a commercial arrangement. This permission can be sold or licensed to anyone. Though we generally like to credit everyone for their work, we're not required to credit or acknowledge you if we use anything you created, or if we allow another to do so. If you don't want to give us these permissions, do not make content available on or through the Software. Please think carefully before you make any content available, because it may be made public and might even be used by other people in a way you don't like.
 
Ei millään viittisi taas aloittaa uutta kamppista. Onko kokemusta, jos pudottaa modeja pois ns. vauhdissa?
Ei myöskään viitsisi vain kokeilla kun käytössä permadeath, jos siis jotenkin kusee ja siinä se tallennus.
 
Ei millään viittisi taas aloittaa uutta kamppista. Onko kokemusta, jos pudottaa modeja pois ns. vauhdissa?
Ei myöskään viitsisi vain kokeilla kun käytössä permadeath, jos siis jotenkin kusee ja siinä se tallennus.

Asioita (things) lisääviä modeja voi poistaa kunhan ensin poistat ne kamat kartalta ja inventorystä. Vaikka jäisi niin ei riko savea, näkyy vain purppurana tai tyhjänä. TOKI on siinä riski mutta se on aika pieni.

Hahmoihin lisääviä juttuja (implants jne) jos poistaa niin ne rikkoo saven aika pysyvästi. Isot overhaulit kans rikkoo kivasti.

Taas uusia mekaniikoita lisäävät modit on 50/50 meneekö rikki jos poistaa. Monesti nämä rikkoo joko niin että sama event toistuu jatkuvasti tai sitten ei tule enää koskaan eventtejä. Mulla meni yksi save jumiin että aina kun tuli eventti tuli sama raidi.

Saven pystyy aika työläästi korjaaman ihan notepad++ koska on XML-muodossa. Yksi hyvä tapa on katsoa onko save rikki on kokeilla tehdä karavaani, peli tekee jotain tarkistuksia sen muodstamisessa.

Mitä modia oot poistamassa ? Vai ootko siirtymässä 1.1 ?
 
Ei millään viittisi taas aloittaa uutta kamppista. Onko kokemusta, jos pudottaa modeja pois ns. vauhdissa?
Ei myöskään viitsisi vain kokeilla kun käytössä permadeath, jos siis jotenkin kusee ja siinä se tallennus.
Voikait sen savefilen ottaa varalta talteen ennen muutoksia?
Näin pitkissä peleissä itsellä on aina backupit (duplicati) sen takia, että jos vaikka kovalevy hajoaa ja vie saven, niin sen saa takaisin eikä tarvi hypätä sillalta. Tai jos vaikka save sattuu korruptoitumaan ihan vain bugin takia tai kone sattuu kaatumaan juuri fileä kirjoitettaessa tai sähkökatkos tms
En oikeastaan ymmärrä miten porukka uskaltaa vetää ilman backuppeja :happy:
 
Mitä modia oot poistamassa ? Vai ootko siirtymässä 1.1 ?
Joo, 1.1. mielellään jo pelailisi. Enää päivittymättä Hospitality, Fishing ja While you're up.
Voikait sen savefilen ottaa varalta talteen ennen muutoksia?
Näin pitkissä peleissä itsellä on aina backupit (duplicati) sen takia, että jos vaikka kovalevy hajoaa ja vie saven, niin sen saa takaisin eikä tarvi hypätä sillalta. Tai jos vaikka save sattuu korruptoitumaan ihan vain bugin takia tai kone sattuu kaatumaan juuri fileä kirjoitettaessa tai sähkökatkos tms
En oikeastaan ymmärrä miten porukka uskaltaa vetää ilman backuppeja :happy:
Totta joo, pitääpä ottaa savet talteen (heh savet). :thumbsup:
Edit. Olinkin jo ottanut...
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa 1.1 aloittaa ihan uusi save niin säästyt paljon ongelmilta.
Kyllästyin odottamaan, että päivittyisivät ja aloitin uuden. Kyllä kannatti, ihan erilainen setup niin tuntuu ihan erilaiselta ja uudelta ^^
On tää vaan kova peli :kahvi:
PS. pari sataa tuntia mittarissa vasta.
 
Täytyy kyllä sanoa että tämä 1.1 Royaltyllä on todella paljon vaikeampi kuin 1.0. Alkaa olla sellaisia raideja vastaan että ei meinaa selvitä, varsinkin kun 1.1 nerffasi kaikki turrettien dmg. Normaalit raidit menee aika helposti mutta mechanoid raidit on tosi tosi vaikeita. Vaikka meleellä on pelin paras armori ja täys advanced bionics niin ei meinaa siltikään pärjätä. Pitkään pelasin mechanoideja vastaan alkuun wild boar + plate armor, ne hyvin sitoo meleeseen noi ja ukot + tykit ampuu sitten. Nyt on neljä thrumboa + power armour + shield belt. Niiden ongelma on vain että ovat niin isoja että jokainen osuu niihin.

Tässä on toinen peli menossa. Eka kaatui ~26 + 30 mechanoid raidiin. Ei vain saanut mitään.
 

Liitteet

  • base.png
    base.png
    3,3 MB · Luettu: 109
Taas jatketaan. Nyt on Combat Extended päivittynyt 1.1 versioon, melee ei ehkä ole enää niin hyvä kuin ennen mutta muuten hyvältä näyttää.

Karavaanien ryöstely onkin yllättävän tuottoisaa hommaa.



Mechanoideja on nerffattu ja itse käytän tuota combat extendedin toista nerffiä kans koska en jaksa pelata sen ammus systeemin kanssa.
 
Jahhas. Jokohan sitä pitäis tätäkin peliä kokeilla. Mitäs kivaa tuo 1.2 versio on tuonut vanillaan?
 
1.3 tuli ulos tällä viikolla uuden DLC kanssa.

Täytyy kyllä sanoa että parin kymmenen tunnin jälkeen vaikuttaa todella hyvältä pätsiltä, eikä tuo uusi DLC mikään huono ole. Mielestäni paljon parempi kuin Royality.

Noiden kotieläinten toiminta ja kannattavuus on parantunut todella paljon. Nyt on vähän järkee jopa pitää pientä farmia ja farmata vaikka chemfuelia tai muuta. Toi ranching ideology on ollut ihan toimiva itselle.

Nyt kun voi pitää orjia on sekin todella "hieno" lisä. Nyt voi tehdä vankilan jota pyörittää orjat, kunhan on vain muutama hyvä vanginvartija omana pawnina. Kasvattavat omat ruuat, tekevät oman ruuan. Sitten jos on vielä quarry mod niin ne voi kaivaa päivät pitkät sulle kiviä ja tehdä niistä tiiliä. Pari kertaa on itsellä orjat pistänyt kapinan pystyyn mutta kun on pari hurttaa siinä niin aika nopeasti ne loppuu.

Jos jotain huonoa tästä lisäosasta, noi ideologyt pitäisi kehittyä samalla tyylillä kuin esim Civilizationin uskonnot. Eli alkaa pienestä ja menee eteenpäin kehittyessä siihen suuntaa mikä silloin käy itselle. Tylsää että lyödään heti pelin alussa lukkoon kaikki.

Toinen on että se että pelaat "hyviksenä" et saa mitään ihmeellisempiä bonuksia. Paljon paremmat mood bonukset kun pidät orjia, teloitat ihmisiä jne. Jos pelaat puita rakastavina hippeinä jotka syö pelkkää kasvisruokaa ja pelastaa kaikki eläimet saat vastaavat bonukset kuin muuten mutta pelaaminen on todella vaikeata.

Kaiken kaikkiaan peli vain parani tämän viimmeisen pätsin / dlc myötä.
 
1.3 tuli ulos tällä viikolla uuden DLC kanssa.

Täytyy kyllä sanoa että parin kymmenen tunnin jälkeen vaikuttaa todella hyvältä pätsiltä, eikä tuo uusi DLC mikään huono ole. Mielestäni paljon parempi kuin Royality.

Noiden kotieläinten toiminta ja kannattavuus on parantunut todella paljon. Nyt on vähän järkee jopa pitää pientä farmia ja farmata vaikka chemfuelia tai muuta. Toi ranching ideology on ollut ihan toimiva itselle.

Nyt kun voi pitää orjia on sekin todella "hieno" lisä. Nyt voi tehdä vankilan jota pyörittää orjat, kunhan on vain muutama hyvä vanginvartija omana pawnina. Kasvattavat omat ruuat, tekevät oman ruuan. Sitten jos on vielä quarry mod niin ne voi kaivaa päivät pitkät sulle kiviä ja tehdä niistä tiiliä. Pari kertaa on itsellä orjat pistänyt kapinan pystyyn mutta kun on pari hurttaa siinä niin aika nopeasti ne loppuu.

Jos jotain huonoa tästä lisäosasta, noi ideologyt pitäisi kehittyä samalla tyylillä kuin esim Civilizationin uskonnot. Eli alkaa pienestä ja menee eteenpäin kehittyessä siihen suuntaa mikä silloin käy itselle. Tylsää että lyödään heti pelin alussa lukkoon kaikki.

Toinen on että se että pelaat "hyviksenä" et saa mitään ihmeellisempiä bonuksia. Paljon paremmat mood bonukset kun pidät orjia, teloitat ihmisiä jne. Jos pelaat puita rakastavina hippeinä jotka syö pelkkää kasvisruokaa ja pelastaa kaikki eläimet saat vastaavat bonukset kuin muuten mutta pelaaminen on todella vaikeata.

Kaiken kaikkiaan peli vain parani tämän viimmeisen pätsin / dlc myötä.

Jaa-a.... Noooh, kait ne työt voi tehdä myös huomenna. Jos _ihan vain vähän_ kokeilisi. Tai ma, ti, keskiviikkona :D
 
Ensimmäinen rancher porukka pääse onnellisesti pois planeetalta. Pitää kokeilla uutta endingiä vielä joku päivä.

Pari huomiota
  • Mikäli on useampi puoliso saavat muut debuffii siitä ettei pääse nukkumaan samaan sänkyyn. En tiedä onko tämä bugi vai mikä.
  • Orjat.
    • Ei kannata päästää orjia varastoon koska aina kun näkevät aseen, se nostaa niiden mahdollisuutta kapinointiin huomattavasti.
    • Headspikes on paras pistää paikkaan missä orjat on hereillä, esim sängyn vieressä ei auta juurikaan. Duunipisteiden luona auttaa paljon kun joutuvat katsella Keijo Karkurin lärviä koko päivän.
    • Hauling hommia ei kannata myöskään antaa orjille, ainakaan että menevät kauaksi tukikohdasta ja omista ukoista. Monesti jäävät sille reissulle ja karkaavat.
    • Kolme orjaa on aika optimi, neljän kanssa alkaa olla jo kapinoita päivittäin. Uskoisin että tähän vaikuttaa montako ukkoa itsellä on.
    • Orjat on hyviä tykinruokaa, mikäli ovat tarpeeksi alistettuja. Monesti kun lyöt aseen kouraan tuleekin uusi vihdollinen tästä. No, ratkaisu on että älä anna asetta, pumppaa ukko käyteen go-juicee ja juoksemaan maalitauluksi vihollisille.
    • Julkiset telotukset on aika turhia, ajattelisi että orjat muistaisivat pikkuisen pitempään kun päivän että naapuri läx just.
    • Orjat ei hyödy recreationista ollenkaan.
  • Melee on edelleen täysin tuuri peliä joka ärsyttää suunnattomasti. Melee 19, brawler, nimble ja plate mail. Ottaa pataan melee 5 ukolta joka hakaa sua ranged aseella.
  • Noi uudet laitteet biosculpter pod, neural supercharger jne. on ihan hyviä lisiä. Ehkä podi saisi olla hiukan tehokkaampi että voisi kasvattaa käden takaisin, kuitenkin kestää 10 päivää (5 jos on transhumanist) kun ukko on siellä muhimassa.
  • Bugeja löytyy jonkun verran ja itsellä ensimmäisen kerran sitten vuoden 2019 kaatui peli.

Tämän hetkinen peli on: transhumanist, tunneler. Tarkoitus pelata kahdella pawnilla ja sekä 2-3 orjaa. Sähköä tuottaa pelkällä chemfuelilla jota tehdään sienistä. Näiden kasvattaminen ei tarvitse juurikaan sähköä muuta kuin siihen että lämpö on yli 10.

20210727003903_1.jpg
 
Tämä on kiinnostanut jo vuosia, mutta nyt vasta sateisena lomapäivänä sain aikaiseksi ostaa. Täälläkin on listailtu jotain modeja aikaisemmin, mutta onko joitain mitä ehdottomasti suosittelette heti alkuun? DLC:t näköjään saaneet myös hyviä arvioita, mutta kannattaako näitä sotkea mukaan heti ensimmäisiin peleihin?
 
Tämä on kiinnostanut jo vuosia, mutta nyt vasta sateisena lomapäivänä sain aikaiseksi ostaa. Täälläkin on listailtu jotain modeja aikaisemmin, mutta onko joitain mitä ehdottomasti suosittelette heti alkuun? DLC:t näköjään saaneet myös hyviä arvioita, mutta kannattaako näitä sotkea mukaan heti ensimmäisiin peleihin?

Onhan noita perus QoL modilistoja paljon steamissa, itse pelaan tälläisellä: Steam Workshop::Basic 1.3 QoL mods.

Ei tuo mitään isoa uutta mutta perus parannuksia peliin.

DLC:t ei ole mielestäni mitenkään pakollisia, ehkä itse ostaisin hetken peliä pelattuna ettei tule liikaa opeteltavaa.
 
Mä alottaisin opettelun vanillana, sit lisäilisin modeja sen jälkeen kun alkaa huomaamaan juttuja. Aikalailla jokaiseen "toimisipa tuo noin" ajatukseen on jo modi olemassa. :)
 
Onhan noita perus QoL modilistoja paljon steamissa, itse pelaan tälläisellä: Steam Workshop::Basic 1.3 QoL mods.

Ei tuo mitään isoa uutta mutta perus parannuksia peliin.

DLC:t ei ole mielestäni mitenkään pakollisia, ehkä itse ostaisin hetken peliä pelattuna ettei tule liikaa opeteltavaa.

Kiitokset! Otin tuosta suoraan samat käyttöön, kun näytti olevan monia sellaisia parannuksia, joita kaipailin jo ekalla yrityksellä.

Mä alottaisin opettelun vanillana, sit lisäilisin modeja sen jälkeen kun alkaa huomaamaan juttuja. Aikalailla jokaiseen "toimisipa tuo noin" ajatukseen on jo modi olemassa. :)

Ihan hyvä ohjenuora - vaikuttaisi olevan sen verran hyvin balanssissa, että helposti saa modattua pelistä koko idean pilalle. Kokeilin yhdessä sessiossa Tilled soil -modia (pelloista 2x nopeampi kasvu) ja meni maku koko hommasta. Puuvillaa ja perunaa nousi pellosta enemmän kuin ehti käyttämään tai myymään ja ensimmäisten yritysten talven yli kituuttaminen vaihtui laiskaan rallatteluun ja hevosenkengän paiskomiseen. Noita QoL-modeja tämä kyllä huutaa, mutta niitä tosiaan löytyykin, jos vaan jotain osaa kaivata.
 
Ihan hyvä ohjenuora - vaikuttaisi olevan sen verran hyvin balanssissa, että helposti saa modattua pelistä koko idean pilalle. Kokeilin yhdessä sessiossa Tilled soil -modia (pelloista 2x nopeampi kasvu) ja meni maku koko hommasta. Puuvillaa ja perunaa nousi pellosta enemmän kuin ehti käyttämään tai myymään ja ensimmäisten yritysten talven yli kituuttaminen vaihtui laiskaan rallatteluun ja hevosenkengän paiskomiseen. Noita QoL-modeja tämä kyllä huutaa, mutta niitä tosiaan löytyykin, jos vaan jotain osaa kaivata.

Niinpä. Peli menee pilalle liian ylivoimaisilla modeilla kuten Tilled Soil, EDB Prepare Carefull, Prepare for Landing, Map Reroll jne. Kannattaa vain ukkojen olla semmoisia kun ovat, kyllä ne pärjää kuitenkin.

Vanilla Expanded on kans hyvä mod-sarja josta kannattaa mielenkiintoiset napata mukaan. Ne on hyvin balanssissa sekä todella laadukkaasti tehty.
 
Taas vähän jatkanut tätä nykyistä peliä:

20210818175728_1.jpg


Orjat pysyy hyvin ruodussa kun laittaa niille orjapannan ja muut vehkeet päälle. Kolme orjakapinaa ollut, yleensä sen tuntuu aloittavan uudet tyypit vaikka supression on 100%. Ehkä ne ei ole vielä tarpeeksi masentuneita. Hauska juttu, noi vanhimmat orjat ovat hyviä kavereita näiden orjuuttajien kanssa.

Sähköntuotanto on nykysin hyvin tasaista, sieniä kasvaa sopivalla tahdilla. Orjille kelpaa nutrient paste ruuaksi niin sinne voi laittaa viholliset ja kapinapäälliköt.

Toxic Spewner tuli niin kuin tilauksesta. On mukava tuolta omasta tukikohdasta katsella kun viholliset yrittää mortareilla osua aurinkopaneeleihin kunnes kuolevat myrkkyyn.

Tämä peli olisi tarkoitus vetää lävitse Royalty voitolla ellei huonosti käy, tällä hetkellä vaikuttaa hyvältä.
 
Maanalaiset baset on kyllä hienoja, mutta miten te jaksatte sitä infestaatiotulvaa kun se osa basesta menee aina lunastuskuntoon?
 
Maanalaiset baset on kyllä hienoja, mutta miten te jaksatte sitä infestaatiotulvaa kun se osa basesta menee aina lunastuskuntoon?

Itse tykkään vähän verkkaisemmasta rakentelusta ja poistin viimeisimmästä pelistä infestationit ja mech clusterit, kun ne tuntui vähän turhankin epäreiluilta.

Ei voi kyllä suositella tätä peliä kenellekään: näköjään ostin tasan 3 viikkoa sitten ja nyt on mittarissa yli 130 tuntia :darra: Nyt ensimmäistä peliä Royaltyn kanssa ja vielä vaan maistuu.
 
  • Tykkää
Reactions: PCB
Itse tykkään vähän verkkaisemmasta rakentelusta ja poistin viimeisimmästä pelistä infestationit ja mech clusterit, kun ne tuntui vähän turhankin epäreiluilta.

Ei voi kyllä suositella tätä peliä kenellekään: näköjään ostin tasan 3 viikkoa sitten ja nyt on mittarissa yli 130 tuntia :darra: Nyt ensimmäistä peliä Royaltyn kanssa ja vielä vaan maistuu.
Tää on niitä pelejä jotka aiheuttaa sen, että jääkaappi siirtyy työpöydän viereen :whistling:
 
Infestaatiot on aika helppoi torjua, yks melee ukko ja muut siellä takana haulikolla tai minigunilla räpsyttämässä. Melee ukko kannattaa pumpata huumeita täyteen että ei ihan heti mene pötkölleen. Ei kannata isoja aukeita tiloja tehdä koska ne on vaikeampi puolustaa.

Mechanoidit on paljon vaikeampia, lähes mahdottomia jos pelaa Combat Extended päällä, one shottaa paras armori päällä, gg.
 
Vuosia tätä vilkuillut sivusilmällä ja vähän odotellut parempaa kuin -10% alea, mutta koska sitä ei ikinä varmaan tule koska peli myy ilmeisen hyvin, niin ostin eilen pois.
Ihan vanillana opetellu ny pelailemaan, julmetusti juttuja opittavana ja perusjutut alkaa jotenkuten olemaan hanskassa. Sen verran asioita kuitenkin mitä suht surkea tutoriaali ei kerro joten Youtubesta guideja vilkuillut sit urakalla.
Eka peli menikin jo vituiksi kun sain aikaan Bodom remaken, porukassa oli yksi nainen joka flirttaili ensin toisen kanssa ja sitten toisen, ja kohta olikin kaikki vainaita. Koirakin kuoli kun meni puolustamaan emäntäänsä ja sai morasta päähän.
Toinen aloitus porsi kun lähdin metsästämään ja apinat tappo ainoan metsästystaitoisen ja haavoitti kuolettavasti ainutta lääkintätaitoista.
Tuo harmitti koska onnistuin kesyttämään elefantin jonka myöhemmin koulutin vahtikoiraksi ja joka nukkui tuvan eteisessä.

5/5 peli.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 288
Viestejä
4 534 113
Jäsenet
74 779
Uusin jäsen
lettu555

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom