Returnal (PS5, PC)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yume
  • Aloitettu Aloitettu
Tämä menee kyllä top5 all-time joukkoon omalla listalla. Jäi vähän tauolle tämä pidemmäksi aikaa mutta nyt lopputekstit nähty ja alkaa se todellinen läpipeluu. (The true Demon Souls starts here) Musiikit ja tunnelma polttoleikannut jälkensä rintaan ja Hyperion theme soi loopilla työn lomassa.

Kohti ultimate endingiä.



EDIT: 10/10 niin pelillisesti kuin tarinaltaankin.

1712070089248.png
 
Viimeksi muokattu:
Sain ekan bossin liiskattua kolmannella yrittämällä ja tokaa bossia olen pari kertaa päässyt kokeilemaan mutta ei ihan vielä pudonnut. Oliko tässä joku oikoreitti suoraan tokaan biomiin, vai tarviiko tota ekaa aina kuitenkin tahkota läpi? Skaalautuuko viholliset sen mukaan miten vahva itse on, eli jos ryysää suoraan ekan biomin ohi niin onko tokassa helpompaa? Entäs pomojen vaikeustaso, onko järkevämpää levuttaa hahmoa paremmaksi vai mennä suoraan bossiin?
 
Sain ekan bossin liiskattua kolmannella yrittämällä ja tokaa bossia olen pari kertaa päässyt kokeilemaan mutta ei ihan vielä pudonnut. Oliko tässä joku oikoreitti suoraan tokaan biomiin, vai tarviiko tota ekaa aina kuitenkin tahkota läpi? Skaalautuuko viholliset sen mukaan miten vahva itse on, eli jos ryysää suoraan ekan biomin ohi niin onko tokassa helpompaa? Entäs pomojen vaikeustaso, onko järkevämpää levuttaa hahmoa paremmaksi vai mennä suoraan bossiin?
Etsit vain sen portaalin sieltä ekasta biomista ja menet suoraan kakos biomiin. Se porttihuone odottaa valmiina avattuna siellä.

Viholliset ovat mitä ovat. Ne eivät skaalaudu jos menet kakos biomiin level1 tussarilla. Saat varmasti turpaan jos et osaa pelata. Mitä enemmän weapon profiencyä niin sitä parempia statteja aseisiin tulee. Aseissa on myös featureita joita pitää avata tappamalla sillä aseella vihollisia. Niitä aseita siis "expataan". Mitä isompi levelinen ase niin sitä siistimpiä featureita siihen tulee unlockattavaksi.

Hyvä taku on opetella peliä ja grindata ykkös biomia ja harjoitella peliä niin ettet ota damagea niin saat kerättyä sitä HP:ta lisää. Kuluta obolitejä ostamalla protectionia ja säästä ether että saat ostettua joka rundilla siitä aluksen vieressä olevasta tornista peliin uusia itemeitä. Ne itemit ostetaan tuleville pelirundeille eli se avaa lisää sisältöä. Myös pelimaailmasta voi löytää niitä kuutioita joilla avataan lisää itemeitä tuleville rundeille.

Pelin nimikin sanoo että peliä pitää grindata että lisä contenttia avautuu. Jossain kohtaa toki alat ymmärtämään miten peli toimii ja miten hirviöt/bossit toimii ja voit juosta suoraan bosseille ja tappaa ne vaikka sillä level1 aseella, mutta siinä menee kauan.

Älä ota osumaa. Kerää HP palkkia isommaksi. Älä puhdista arkkuja/tavaroita etherillä eli säästä ether jolla ostat aluksen vierestä tavaraa peliin. Kerää weapon profiencyä ja expaa aseita. Bosseilla on selvät maneerit ja kuviot. Opettele niitä ja huomaat että nämähän tekevät ennalta arvattavia juttuja jolloin tappamisesta tulee triviaalia.
 
Huh, n. 17,5h ja 11 kuolemaa se otti mutta nyt pääsin ekan kerran läpi. Hienosti oli generoitunut loppu niin että avain viimeiseen vaulttiin jonka sai sen hemmetin vaikean minibossin takaa oli ihan ihan siinä vaultin lähellä. Tietysti siihen minibossiin meni yksi extraelämä ja lähes kaikki health ja sitten punaisella sai mennä loppupomoon kun mistään ei enää löytynyt mitään keinoa saada lisää elämää. No yksi osuma ja se oli siinä, mutta onneksi oli se tallennuspaikka tehtynä ja pääsi kokeilemaan vielä täydellä health barilla uuden yrityksen ja se menikin ekalla yrittämällä läpi :giggle: loppupomo oli kyllä melkoisesti helpompi kuin se minibossi ennen sitä.
Täytyy varmaan ottaa uusi runi vielä alusta kun nyt enemmän leluja käytettävissä kuin alussa.
 
Huh, n. 17,5h ja 11 kuolemaa se otti mutta nyt pääsin ekan kerran läpi. Hienosti oli generoitunut loppu niin että avain viimeiseen vaulttiin jonka sai sen hemmetin vaikean minibossin takaa oli ihan ihan siinä vaultin lähellä. Tietysti siihen minibossiin meni yksi extraelämä ja lähes kaikki health ja sitten punaisella sai mennä loppupomoon kun mistään ei enää löytynyt mitään keinoa saada lisää elämää. No yksi osuma ja se oli siinä, mutta onneksi oli se tallennuspaikka tehtynä ja pääsi kokeilemaan vielä täydellä health barilla uuden yrityksen ja se menikin ekalla yrittämällä läpi :giggle: loppupomo oli kyllä melkoisesti helpompi kuin se minibossi ennen sitä.
Täytyy varmaan ottaa uusi runi vielä alusta kun nyt enemmän leluja käytettävissä kuin alussa.

Itellä ekan läpivedon jälkeen menikin sitten 3 kertaa putkeen läpi kun oli hyvä flow päällä, ei muuta luin sitä true endingia jahtaamaan
 
Huh, n. 17,5h ja 11 kuolemaa se otti mutta nyt pääsin ekan kerran läpi. Hienosti oli generoitunut loppu niin että avain viimeiseen vaulttiin jonka sai sen hemmetin vaikean minibossin takaa oli ihan ihan siinä vaultin lähellä. Tietysti siihen minibossiin meni yksi extraelämä ja lähes kaikki health ja sitten punaisella sai mennä loppupomoon kun mistään ei enää löytynyt mitään keinoa saada lisää elämää. No yksi osuma ja se oli siinä, mutta onneksi oli se tallennuspaikka tehtynä ja pääsi kokeilemaan vielä täydellä health barilla uuden yrityksen ja se menikin ekalla yrittämällä läpi :giggle: loppupomo oli kyllä melkoisesti helpompi kuin se minibossi ennen sitä.
Täytyy varmaan ottaa uusi runi vielä alusta kun nyt enemmän leluja käytettävissä kuin alussa.
Sieltä aluksesta voi vaihtaa sitä timelineä jos haluaa aloittaa suoraan nelos biomista. Ei tarvi aina tahkota ykösestä jos ei ole tarvis. Löysin itse tuon vasta kun olin pelannut pelin muutaman kerran läpi. :p
 
Itellä ekan läpivedon jälkeen menikin sitten 3 kertaa putkeen läpi kun oli hyvä flow päällä, ei muuta luin sitä true endingia jahtaamaan
Jep, ekan läpipeluun jälkeen toinen menikin suoraan heittämällä läpi ja tuntui lopussa jopa liian helpolta... Se perkeleen vaikea minibussi ekalla kerralla ei saanut ammuttua varmaan yhtään laukausta kun sain sen jo hengiltä parista ekasta biomista jäi ne sunface fragmentit uupumaan, muista löysin mukaan. Ehkä vois tuota tornia vähän hinkata niin saisi aseita vielä parannettua.
 
Nyt tuli parin peruspelin läpipeluukerran vähän kokeiltua taas tornia ja hienosti meni jonnenkin phase 3:n puoliväliin asti kunnes tuli yhtäkkiä aivan totaalinen seinä vastaan kun huoneessa oli monta todella haastavaa vastusta. Hieman heittelee vaikeustaso, mutta kai se on vaan randomisti sitten mitä sattuu kun tuohon asti meni vasemmalla kädelle kevyesti pelaillen :hmm:
 
Nyt tuli parin peruspelin läpipeluukerran vähän kokeiltua taas tornia ja hienosti meni jonnenkin phase 3:n puoliväliin asti kunnes tuli yhtäkkiä aivan totaalinen seinä vastaan kun huoneessa oli monta todella haastavaa vastusta. Hieman heittelee vaikeustaso, mutta kai se on vaan randomisti sitten mitä sattuu kun tuohon asti meni vasemmalla kädelle kevyesti pelaillen :hmm:
Samat muistot itselläkin että eka fläshäsin itseni jonnekkin phase3 ja sitten tulikin tunti-turpaan eikä päässyt enää samaan. Kohta taas hyvä runi ja meni jonnekkin ihan älyttömyyksiin kerroksissa. Pelin juonta ajatellen (ja saavutuksia) sitähän ei tarvi pelata kuin sinne kolmannelle bossille.
 
Aloin tätä pelaamaan PC:llä ja en saanut Dualsense ohjainta toimimaan tässä langattomasti (tunnistui xboxin ohjaimena ilman haptisia ominaisuuksia). Piuhalla kun laitoin koneeseen niin toimi heittämällä.

Onko tämä ohjaintuki vieläkin näin lapsenkengissä vai olenko itse sählännyt jotakin?
 
Aloin tätä pelaamaan PC:llä ja en saanut Dualsense ohjainta toimimaan tässä langattomasti (tunnistui xboxin ohjaimena ilman haptisia ominaisuuksia). Piuhalla kun laitoin koneeseen niin toimi heittämällä.

Onko tämä ohjaintuki vieläkin näin lapsenkengissä vai olenko itse sählännyt jotakin?
Nuo langattomat dualsense fiitserit on tullut muistaakseni vasta 2024 vuoden peleihin jotka käyttää uutta DualSenseSDK. Returnal ei vissiin koskaan ole saanut sitä päivitystä. Eli langalla vain dual sense tärinät.
 
14.5h ja 7 kuolemaa se otti ennen kuin meni läpi. Nuo "malfunction ammukset" ovat järjettömän vaarallisia vaikka hitaasti liikkuvatkin.

4 biomen Hyperion oli erittäin upeasti toteutettu. Kun aletaan lähestyä sitä niin musiikki vain vahvistuu ja perille päästyä selviää miksi.
Oli kyllä erittäin hyvin hiottu peli mekaniikoiltaan
Itse juonesta en tykännyt yhtään. Olin alussa innoissani siitä ja halusin että mysteeri selviää mutta loppu oli täysi pettymys sen osalta.
 
14.5h ja 7 kuolemaa se otti ennen kuin meni läpi. Nuo "malfunction ammukset" ovat järjettömän vaarallisia vaikka hitaasti liikkuvatkin.

4 biomen Hyperion oli erittäin upeasti toteutettu. Kun aletaan lähestyä sitä niin musiikki vain vahvistuu ja perille päästyä selviää miksi.
Oli kyllä erittäin hyvin hiottu peli mekaniikoiltaan
Itse juonesta en tykännyt yhtään. Olin alussa innoissani siitä ja halusin että mysteeri selviää mutta loppu oli täysi pettymys sen osalta.

Veditkö true ending asti? Tarina aukeaa sitten vielä lisää
 
Veditkö true ending asti? Tarina aukeaa sitten vielä lisää
En ole, juuri pääsin ensimmäistä kertaa läpi. Luin tuosta true endingistä ja on vähän siinä ja siinä kiinnostaako alkaa grindaamaan peliä noin paljoa. Ennemmin olisi vaikka että pitää vetää peli toisen kerran läpi tms. kuin että pitää kerätä jossain sattumanvaraisissa paikoissa olevia esineitä.

Tuli vielä noista aseiden päivityksistä mieleen, että itse en kerinnyt saamaan kuin pari aseen ominaisuutta 2-levelille. Voin kuvitella pelin muuttuvan melkeinpä helpoksi siinä välissä kun nuo saa kaikki max.levelille, sen verran tehokkaaksi tuntui jo nyt muuttuvan.
Esim. Hollowseekerin Portal beam oli täysin ylivoimainen viimeisen kentän vihollisia vastaan 2-levelinä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 786
Viestejä
4 557 636
Jäsenet
75 055
Uusin jäsen
1Need2Pee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom