• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Rekkasimulaattorit

Liittynyt
15.12.2020
Viestejä
37
@omenanraato Onko ETS2/ATS ainoat pelit, jotka tekee sitä, vai tuleeko ongelmia muillakin peleillä? Ootko katsonut, että sulla on käytössä DX11 eikä OpenGL? Olen kuullut, että AMD:n OpenGL ajurit on aika suolesta ja voin itsekin todeta, että Linuxin puolellakin saan paremman suorituskyvyn, kun ajan peliä natiivi OpenGL:n sijasta Windows-versiona Protonin kautta.

Yksi juttu, minkä huomasin itse eilen, kun virittelin VR-laseja toimimaan ETS2:n kanssa oli, että näyttis (mulla myös 6800XT) ei buustannut kelloja ollenkaan VR-lasien kanssa, vaan istua kökötti 500MHz tienoilla koko ajan. Piti erillisohjelmalla käydä laittamassa kellot täysille, niin alkoi pelittämään.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 472
@omenanraato Onko ETS2/ATS ainoat pelit, jotka tekee sitä, vai tuleeko ongelmia muillakin peleillä? Ootko katsonut, että sulla on käytössä DX11 eikä OpenGL? Olen kuullut, että AMD:n OpenGL ajurit on aika suolesta ja voin itsekin todeta, että Linuxin puolellakin saan paremman suorituskyvyn, kun ajan peliä natiivi OpenGL:n sijasta Windows-versiona Protonin kautta.

Yksi juttu, minkä huomasin itse eilen, kun virittelin VR-laseja toimimaan ETS2:n kanssa oli, että näyttis (mulla myös 6800XT) ei buustannut kelloja ollenkaan VR-lasien kanssa, vaan istua kökötti 500MHz tienoilla koko ajan. Piti erillisohjelmalla käydä laittamassa kellot täysille, niin alkoi pelittämään.
Joo on dx. Kellot tais pomppia sekunnin välein normin ja 500 välillä. Millä laitoit kellot kiinteäksi?
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 472
Hyvin taipuu tuo lentosimuihin hankittu kalusto myös rekkailuun.
harmi vaan, että Wombat Trucker sai talvella jonkun sairaskohtauksen tms, eikä ole enää tehnyt videoita map comboista, joten mulla on peli pelaamatta, kun en jaksa kaivaa joka karttaan tiedostoja, enkä tiedä onko jossain valmista listaa load ordereineen. Ennen aina menin wombatin videoilla.

781138F2-8482-4A95-B39D-543A0F8FD1C2.jpeg
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
370
Convoy-moninpelipäivitys saapui ATS:ään ja ETS2 saa sen tässä lähiaikoina myös. Muun muassa tekoälyliikenne ja sääolosuhteet on synkronoitu pelaajien kesken, ja tällä hetkellä yhteisiä kuormia pääsee toimittamaan maksimissaan seitsemän muun pelaajan kanssa samassa sessiossa.

Moditukea ei valitettavasti ole (vielä), mutta ilmeisesti sekä pelaajat että SCS haluaisivat modit toimimaan moninpelin suhteen synkassa.

Convoy on the Horizon, Get Ready to Join!
 
Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
418
Hyvin taipuu tuo lentosimuihin hankittu kalusto myös rekkailuun.
Esimerkin innoittamana tuli hankittua tuollainen kuvan yläreunassa oleva laite itsekin ja tässä tämän hetkiset Stream Deck XL:n asetukseni (valokuvattuna) rekkasimulaattoreihin ETS2 ja ATS, jos niistä olisi hyötyä muillekin ideoidessa. :)
1626518346505.png

XL:n 32 painikkeen kanssa ei tarvinnut jakaa toimintoja eri kansioihin. Muutama noista toiminnoista on myös G29-ratissa (jossa myös jotain lisääkin kuten pitkät valot ja vakionopeuden säätimen painikkeet). . Hotkey Switch-painikkeita kahdella eri ikonilla on muutama: parkki, hätävilkut ja Pause/play. Ylimmän rivin varasin kellolle (löytyi plugin) ja tietokoneen kuormituksen ja lämpötilojen monitoroinnille (HWiNFO64 plugin). Corsairin virtalähteestä on minulla USB-piuha emolevylle, joten tietoa saa sieltäkin (valittuna powerin antama virta).

Tässä on rattiin verrattuna etuna se, että painikkeet ovat aina samassa kohdassa eli eivät ole joskus nurinpäin toisella laidalla ja niissä on selvä ja valaistu ikoni. Ikoneita löysin netistä ja osan nuoli-ikoneista (joilla katselusuunnat) käänsin itse, kun löytyi yksi suunta. Noiden lisäksi jäi näppäimistöltäkin käytettäväksi muutama harvemmin tarvittava toiminto.

Harjoitukset jatkuvat Flight Simulator 2020:n ja muiden pelien ja ohjelmien kanssa. :)
 
Viimeksi muokattu:

pahnap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
821
uusi päivitys
ProMods Canada 1.0.2 update
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Voi hyvä isä sentään tätä modien kanssa säätämistä. Piti alkaa pojan painostuksesta taas vajaan vuoden tauon jälkeen selvittelemään, että mitä kaikkea tähän pitäisikään ladata, mistä ja missä järjestyksessä, jotta saa pelin toimimaan vanhoilla profiileilla ja aiemmin asennetuilla modeilla. Kyllä se siitä taas lopulta oikeni, mutta ei kyllä ole koskaan ollut minkään toisen pelin modien kanssa elämä yhtä vaikeaa kuin ETS2:n kanssa.

ProModsista ei yllätys yllätys ollut tarjolla yhteensopivaa versiota pelin viimeisimmän 1.41 päivityksen kanssa, joten beta-listan kautta piti Steamissa vaihtaa pelin versioksi 1.40. En onneksi ollut vielä käynnistänyt peliä uudella versiolla, joten vanha profiilin sai sillä toimimaan. Jos olisi ehtinyt käynnistämään uudella versiolla, niin se olisi vissiin ollut siinä sitten. Seuraavaksi piti ladata uusin ProMods (v2.55) ja lisäksi myös yhteensopivat versiot muistakin ProMods-kikkareista (trailer, companies ja Middle east).

Lisäksi piti tehdä ProModsin def-tiedosto uusiksi, tai itse asiassa en tiedä olisiko se ollut pakollista, mutta oletan että oli. Sitten vanhat modit pois ja uudet tilalle pilkkua viilaten tarkalleen oikeaan järjestykseen Modmanagerissa, jossa toki osa aiemmin asennetuista modeista ei ollut yhteensopivia enää edes 1.40:n kanssa, joten ne piti disabloida.

Edit.
Ai niin, osaako joku sanoa että saako tämän profiileita siirrettyä toiseen koneeseen ja toiselle käyttäjälle? Pitäisi saada peli asennettua pojan koneeseen ja tällä on oma Steam-tili, jolle olen jakanut omat pelini. Jos profiilin siirto onnistuu, niin poitsu voisi jatkaa pelaamista omalla koneellaan.
 
Viimeksi muokattu:

pahnap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
821
Voi hyvä isä sentään tätä modien kanssa säätämistä. Piti alkaa pojan painostuksesta taas vajaan vuoden tauon jälkeen selvittelemään, että mitä kaikkea tähän pitäisikään ladata, mistä ja missä järjestyksessä, jotta saa pelin toimimaan vanhoilla profiileilla ja aiemmin asennetuilla modeilla. Kyllä se siitä taas lopulta oikeni, mutta ei kyllä ole koskaan ollut minkään toisen pelin modien kanssa elämä yhtä vaikeaa kuin ETS2:n kanssa.

ProModsista ei yllätys yllätys ollut tarjolla yhteensopivaa versiota pelin viimeisimmän 1.41 päivityksen kanssa, joten beta-listan kautta piti Steamissa vaihtaa pelin versioksi 1.40. En onneksi ollut vielä käynnistänyt peliä uudella versiolla, joten vanha profiilin sai sillä toimimaan. Jos olisi ehtinyt käynnistämään uudella versiolla, niin se olisi vissiin ollut siinä sitten. Seuraavaksi piti ladata uusin ProMods (v2.55) ja lisäksi myös yhteensopivat versiot muistakin ProMods-kikkareista (trailer, companies ja Middle east).

Lisäksi piti tehdä ProModsin def-tiedosto uusiksi, tai itse asiassa en tiedä olisiko se ollut pakollista, mutta oletan että oli. Sitten vanhat modit pois ja uudet tilalle pilkkua viilaten tarkalleen oikeaan järjestykseen Modmanagerissa, jossa toki osa aiemmin asennetuista modeista ei ollut yhteensopivia enää edes 1.40:n kanssa, joten ne piti disabloida.

Edit.
Ai niin, osaako joku sanoa että saako tämän profiileita siirrettyä toiseen koneeseen ja toiselle käyttäjälle? Pitäisi saada peli asennettua pojan koneeseen ja tällä on oma Steam-tili, jolle olen jakanut omat pelini. Jos profiilin siirto onnistuu, niin poitsu voisi jatkaa pelaamista omalla koneellaan.
Kyllä profiileja voi kopioida, mutta itse peliä ei voi. Peli on kone kohtainen. Elikkä pojalle oma ets2. Näin olen ymmärtänyt.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 002
Kokeilin itse tuota Kanada-modia mutta jätin pois tuon päivitysrumban takia. En taida ETS:n puolellekaan ottaa, varsinkin kun siihen pitäisi ostaa DLC:eitä lisää. Harkitsin kyllä kun se ilmeisesti parantaisi olemassa olevien DLC:eiden grafiikkaa kanssa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Kyllä profiileja voi kopioida, mutta itse peliä ei voi. Peli on kone kohtainen. Elikkä pojalle oma ets2. Näin olen ymmärtänyt.
Itse peli tulee pojalle siis Steamin "family library sharen" kautta, eli siinä ei ole ongelmaa. Poika käyttää Steamia omalla tunnuksella ja siksi ajattelin että sekoaako peli siihen, jos kopioi profiilihakemiston toiselta koneelta sinne sellaisenaan, mutta itse Steam on siellä käynnistetty toisella tunnuksella? Siellä pelin profiilihakemistossa on kuitenkin jotain viittauksia Steam-profiileihin.

Documents\steam_profiles -kansion sisällä on jotain profiileihin viittaavia numerosarjoja, mutta pelin tallennukset löytyvät vain noista .bak-päätteisistä kansioista.

1627039207307.png


Edit.
Ääh, ei se kyllä tunnista noita vanhoja profiileita lainkaan. Peli käynnistyy ja alkaa kyselemään uuden profiilin tietoja, vaikka mitä tekisi. Mitenköhän tuon profiilien kopioinnin edes pitäisi toimia, kun osa savetuksista menee kuitenkinn steam cloudiin ja osa on sitten tuolla Documents-hakemistossa? Sekavaa on...

Edit2.
Kun kirjaudun pojan koneella Steamiin minun tunnuksella, niin siirretyt profiilit ja modit toimivat ja pojan Steam-tunnuksella sen sijaan ei millään. Taitaa mennä kuten vähän pelkäsinkin, eli tallennukset on jotenkin linkitetty siihen Steam-tunnukseen, jolla ne on luotu.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Netistä kun kopio, niin onnistuu, kunhan on samaa "päivitystä".
Netistä? Saisiko saman suomeksi?

Peli luonnollisesti on samaa versiota ja kuten sanoin, niin se toimii niillä vanhoilla profiileilla, kunhan on käynnistänyt Steamin minun tunnuksella. Ei vaan viitsisi käydä kirjautumassa sinne minun tunnuksella aina kun poitsu haluaa tätä peliä pelata omalla koneellaan.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
En ole aina viitsinyt aloittaa peliä alusta alkaen, joten olen käyttänyt toisten profiileja.
esim. save 100% | ETS2 mods Tuo lainaamo on ihan uusi meikeläiselle. Siitä se varmaan johtuu?
Pojalle oma ets2, niin toimii ainakin.
Peli on tuon "family sharen" kautta 100% sama kuin ostaisi pelin uudestaan sille toiselle tilille. Siihen saa siis tavallaan vain käyttö-oikeuden toisen ostamana, eikä sen pitäisi vaikuttaa mihinkään tässä mielessä, kun ei se peli sitä eroa tajua.
 

pahnap

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
821
Siihen saa siis tavallaan vain käyttö-oikeuden toisen ostamana,
Ok, elikkä samaan aikaan ei voi pelata kaksi ihmistä samaa peliä.
No täytyy antaa pojalle isän tunnukset käyttöön, niin ei tarvitse aina itse mennä pojan koneelle:)
Taisi mennä vielä sekavammaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Ok, elikkä samaan aikaan ei voi pelata kaksi ihmistä samaa peliä.
Se rajoitus tuossa toki on, mutta se ei ole ongelma.

No täytyy antaa pojalle isän tunnukset käyttöön, niin ei tarvitse aina itse mennä pojan koneelle:)
Taisi mennä vielä sekavammaksi.
Luulisi tuohon olevan jotain muutakin ratkaisua olemassa, mutta ei oikein jaksa napostella ETS-foorumien sekavien ohjeistusten kahlaaminen, kun tuntuu olevan niin epämääräistä tietoa kaikkialla.

Sitä ei ole kuitenkaan tapahtumassa, että omaa tunnusta antaisin käyttöön edes pojalle muuten kuin että itse kirjaudun sillä Steamiin tämän koneella. Siellä on kuitenkin varmaan 20v ajalta yhteensä satoja pelejä pilvitallennuksineen ja luottokortti liitettynä ostoja varten jne. Vaikka luottoa pojan toimiin löytyykin, niin jotain rajaa sentään. :D

Se on nyt tuossa kuitenkin jo useamman tunnin ajellut minun tunnuksella ja tehnyt uusia tallennuksia, joten ei taida enää viitsiä hirveästi tämän kanssa säätää. Jos löytyy jotain vinkkejä, niin kertokaa silti, kun sama tilanne voi tulla vastaan joskus muillekin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
94
Siis mikä ongelma on pojan tehdä uusi profiili ets2? siellähän on modeja joilla saa kerralla rahaa, tai pelkkää xpaa niin et saa kaikki auki, mutta pääsee silti aloittaan alusta ilman että joutuu tahkoaan kaikkea...
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Siis mikä ongelma on pojan tehdä uusi profiili ets2? siellähän on modeja joilla saa kerralla rahaa, tai pelkkää xpaa niin et saa kaikki auki, mutta pääsee silti aloittaan alusta ilman että joutuu tahkoaan kaikkea...
No kun tämä on sitä omaa yritystä ja sen työntekijöitä ja kalustoa alusta asti itse rakentanut ja tuunannut haluamallaan tavalla, niin ei viitsisi aloittaa kaikkea alusta. Rahaa saa kyllä modeilla ja muilla kikoilla, mutta ei se ole sama asia.
 

Cuubis

Tukijäsen
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
480
Eiköhän helpoin ratkaisu olisi ostaa pojalle Steamiin oma peli ja kopsata profiili sinne. Vaikuttaisi tuo family share aiheuttavan ongelman sillä kyllä profiili pitäisi pystyä siirtämään ilman mitään rajoituksia.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Eiköhän helpoin ratkaisu olisi ostaa pojalle Steamiin oma peli ja kopsata profiili sinne. Vaikuttaisi tuo family share aiheuttavan ongelman sillä kyllä profiili pitäisi pystyä siirtämään ilman mitään rajoituksia.
Voi hyvä isä sentään tätä keskustelua. Ei se peli edelleenkään tiedä mitään mistään family sharesta. Se on vain normaalista rahalla maksamisesta poikkeava tapa saada käyttöoikeus toisen maksamiin peleihin. Ihan varmasti se ei ole tuossa vaikuttava tekijä, vaan pikemminkin Steamin pilvitallennus tms. Ja jos se nyt sitten jonkin ihmeen kautta olisikin syynä, niin en todellakaan ole ostamassa peliä toiseen kertaan kaikkine lisäosineen pelkästään tuota varten.

Netti on täynnä erilaisia ohjeita profiilin siirtoon, kun jokaisella tuntuu toimivan vähän eri tavalla. Profiilitkin tallentuvat asetuksista riippuen eri paikkoihin ja niissä on eri sisältöä jne. ETS2 on ikivanha purukumiviritys, mutta ei voi mitään.

Kuten sanoin, se on nyt meillä hoidettu tuolla aiemmin mainitulla tavalla ja sillä siisti, eikä sitä ole syytä sen kummemmin täällä mutuilla, jos ei ole varmaa tietoa miten sen profiilin saa siirrettyä.
 

Cuubis

Tukijäsen
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
480
Voi hyvä isä sentään tätä keskustelua. Ei se peli edelleenkään tiedä mitään mistään family sharesta. Se on vain normaalista rahalla maksamisesta poikkeava tapa saada käyttöoikeus toisen maksamiin peleihin. Ihan varmasti se ei ole tuossa vaikuttava tekijä, vaan pikemminkin Steamin pilvitallennus tms. Ja jos se nyt sitten jonkin ihmeen kautta olisikin syynä, niin en todellakaan ole ostamassa peliä toiseen kertaan kaikkine lisäosineen pelkästään tuota varten.
No kummasti se tuntuu olevan tässä se yhdistävä tekijä, jos kerran omilla tunnuksilla toimii pojan koneella siirto kuten pitää, mutta ei family sharen kautta.

Mutta nyt on vielä hiukan epäselvää, että mitä tiedostoja on oikein siirretty? Itsellähän toiminut aina laakista kun kopioinut sieltä profiles-kansiosta sen profiilin kansion toiselle koneelle. Ne profiilit on sekoitus numeroita ja kirjaimia.

ets2.PNG
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
No kummasti se tuntuu olevan tässä se yhdistävä tekijä, jos kerran omilla tunnuksilla toimii pojan koneella siirto kuten pitää, mutta ei family sharen kautta.

Mutta nyt on vielä hiukan epäselvää, että mitä tiedostoja on oikein siirretty? Itsellähän toiminut aina laakista kun kopioinut sieltä profiles-kansiosta sen profiilin kansion toiselle koneelle. Ne profiilit on sekoitus numeroita ja kirjaimia.

Tuo profiles-kansio on tyhjä minun koneella. Sisältöä löytyy vain .bak-kansioista ja steam_profiles -kansioista.

Kopioin koko sen Documentsin alla olevan ETS2-päähakemiston sellaisenaan pojan koneelle modien yms. kanssa. Minun Steam-tunnuksella peli toimii ja käynnistyy hänen koneella vanhoilla profiileilla ja modeilla suoraan, mutta jos Steam on avattui pojan tunnuksella, niin peli käynnistyy tyhjältä pöydältä ja alkaa kyselemään uuden profiilin luontia. Oletan edelleen, että että tämä johtuu siitä, kun siellä pelin profiilikansiossa on viittauksia tiettyyn Steam-profiilin. Yksi syy voi olla tuossa, että kopioin koko sen hakemiston, eli ehkä olisi pitänyt käynnistää peli pojan koneella ja kopioida sitten vain modit ja profiilitiedostot (mutta mistä ja minne, kun tosiaan se profiles-kansio on lähdekoneessa tyhjä)?

Ja kuten oli puhetta, tämä saattaa liittyä osaltaan myös Steamin pilvitallennuksiin. Tosin kuten aiemmin mainitsin, niin vaikka otin sen pois päältä, ei tuonne sinunkin kuvassa näkyvään profilikansioon tullut mitään.
 

Cuubis

Tukijäsen
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
480
Yksi syy voi olla tuossa, että kopioin koko sen hakemiston, eli ehkä olisi pitänyt käynnistää peli pojan koneella ja kopioida sitten vain modit ja profiilitiedostot (mutta mistä ja minne, kun tosiaan se profiles-kansio on lähdekoneessa tyhjä)?
Oliko noissa .bak-loppuisissa kansioissa jotain? Mulla löytyy niistä ne samat profiilikansiot, mitä tuolla profiles-kansiossa on.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Oliko noissa .bak-loppuisissa kansioissa jotain? Mulla löytyy niistä ne samat profiilikansiot, mitä tuolla profiles-kansiossa on.
Kuten sanoin: "Tuo profiles-kansio on tyhjä minun koneella. Sisältöä löytyy vain .bak-kansioista ja steam_profiles -kansioista."

Eli kyllä, niissä on sisältöä. Kokeilin jo aiemmin sieltä yhden kansion sisällön kopioimista sinne profiles-kansion alle, mutta se ei muuttanut mitään.
 

Cuubis

Tukijäsen
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
480
Kuten sanoin: "Tuo profiles-kansio on tyhjä minun koneella. Sisältöä löytyy vain .bak-kansioista ja steam_profiles -kansioista."

Eli kyllä, niissä on sisältöä. Kokeilin jo aiemmin sieltä yhden kansion sisällön kopioimista sinne profiles-kansion alle, mutta se ei muuttanut mitään.
Outoa, ettei sinne profiles-kansioon ilmesty mitään vaikka on Steamin cloud otettu pois päältä. Koititko käydä pelissä sen verran että tekee uuden tallennuksen sen jälkeen kun sen cloudin otit pois?

Steam cloudin kanssa ne profiilitiedostot pitäisi löytyä Steamin kansiosta. Itse en ole sen kanssa ikinä kikkaillut kun ei ole käytössä, mutta netissä nyt parissa paikkaa ainakin puhuttiin niiden löytyvän esim Steam/userdata/<Steam ID number>/227300/

Paha sanoa, kun itsellä ei tuolla mitään ole kun cloud ei ole käytössä, mutta tuo 227300 pitäisi olla Steamin tunnistenumero tuolle ETS2:lle.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Outoa, ettei sinne profiles-kansioon ilmesty mitään vaikka on Steamin cloud otettu pois päältä. Koititko käydä pelissä sen verran että tekee uuden tallennuksen sen jälkeen kun sen cloudin otit pois?

Steam cloudin kanssa ne profiilitiedostot pitäisi löytyä Steamin kansiosta. Itse en ole sen kanssa ikinä kikkaillut kun ei ole käytössä, mutta netissä nyt parissa paikkaa ainakin puhuttiin niiden löytyvän esim Steam/userdata/<Steam ID number>/227300/

Paha sanoa, kun itsellä ei tuolla mitään ole kun cloud ei ole käytössä, mutta tuo 227300 pitäisi olla Steamin tunnistenumero tuolle ETS2:lle.
Sama sisältö löytyy sieltä Steamin hakemistorakenteesta kuin viimeisimmästä paikallisesta backupista. Tai siis tuskin se enää ihan yksi yhteen on, kun peliä on käytetty välissä, mutta oli täsmälleen sama sen viimeisimmän päivityksen yhteydessä. Pitää katsoa jos jossakin vaiheessa kokeilisi vielä kertaalleen ottaa sitä Steamin cloud savea pois päältä, mutta tässä vaiheessa tosiaan pärjätään näinkin.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 542
Oishan se siistiä pojan kanssa vetää Convoyssa ETS2:sta. Kandeis koklata ainakin.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 542
Selllainen kävisi kalliiksi, kun sitten pitäis ostaa toinen rattikin. :D
Noniin nojoo. Jotenkin vaan luulin et jos pojan koneella on oma rattinsa, mutta tosiaan harvoin noita lisöhärpättimiä noin paljoa ole. Ei täälläkään yhtä rattia enempää löydy. Mutta korona-aikana tuo voisi olla jopa mahdollisuus eikä uhka! :tup:
 
Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
418
Esimerkin innoittamana tuli hankittua tuollainen kuvan yläreunassa oleva laite itsekin ja tässä tämän hetkiset Stream Deck XL:n asetukseni (valokuvattuna) rekkasimulaattoreihin ETS2 ja ATS, jos niistä olisi hyötyä muillekin ideoidessa. :)

XL:n 32 painikkeen kanssa ei tarvinnut jakaa toimintoja eri kansioihin. Muutama noista toiminnoista on myös G29-ratissa (jossa myös jotain lisääkin kuten pitkät valot ja vakionopeuden säätimen painikkeet). . Hotkey Switch-painikkeita kahdella eri ikonilla on muutama: parkki, hätävilkut ja Pause/play. Ylimmän rivin varasin kellolle (löytyi plugin) ja tietokoneen kuormituksen ja lämpötilojen monitoroinnille (HWiNFO64 plugin). Corsairin virtalähteestä on minulla USB-piuha emolevylle, joten tietoa saa sieltäkin (valittuna powerin antama virta).

Tässä on rattiin verrattuna etuna se, että painikkeet ovat aina samassa kohdassa eli eivät ole joskus nurinpäin toisella laidalla ja niissä on selvä ja valaistu ikoni. Ikoneita löysin netistä ja osan nuoli-ikoneista (joilla katselusuunnat) käänsin itse, kun löytyi yksi suunta. Noiden lisäksi jäi näppäimistöltäkin käytettäväksi muutama harvemmin tarvittava toiminto.

Harjoitukset jatkuvat Flight Simulator 2020:n ja muiden pelien ja ohjelmien kanssa. :)
Ilmainen versio HWiNFO 7.x:sta ei annakaan käyttää jaettua muistia 12 tuntia enempää, joten se ei antanut enää tietoa Stream Deckille (EDIT: jos haluaa pysyä 7:ssa, voi kyllä aina 12 käyttötunnin jälkeen käydä asetuksissa aktivoimassa jaetun muistin uudestaan). Otin tilalle viimeisimmän edellisestä versiohaarasta eli HWiNFO 6.42, jossa ei ko. rajoitusta vielä ollut ja taas toimii. Uudempaa rautaa varten lisätty GPU Hotspot (esim. RTX30x0) jäi kuitenkin pois, mutta ehdin huomata, että se on yleensä 10 astetta enemmän kuin GPU TEMP. Muuta puuttuvaa en ole huomannut. Laitoin tilalle kokeiluun GPU input watts. :)

Nämä Euro Truck Simulator 2 ja American Truck Simulator lisäosineen (paitsi ETS2:n Iberia ja ATS:n Wyoming) ovat nyt Steamissa taas tarjouksessa 13. syyskuuta asti, esim. peli -75% eli 4,99 €.

EDIT: HWiNFO:n jaetun muistin asetuksista tarkennus, normaalihintaisiin lisätty uusi Wyoming.
 
Viimeksi muokattu:

Cuubis

Tukijäsen
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
480
Pyyhin pölyt ratin päältä ja tullut pitkästä aikaa pelailtua American Truck Simulatoria. Näköjään tässäkin on muistaakseni jo ETS1:ssä ollut "bugi" että noita AI autoja vaan tulee jatkuvalla syötöllä.
 

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
592
Pyyhin pölyt ratin päältä ja tullut pitkästä aikaa pelailtua American Truck Simulatoria. Näköjään tässäkin on muistaakseni jo ETS1:ssä ollut "bugi" että noita AI autoja vaan tulee jatkuvalla syötöllä.
Se ei ole bugi vaan ominaisuus. Pelaajan sijainnista riippuen, pisteitä joista AI liikenne voi spawnata voi olla niinkin vähän kuin 2! Ja jos pelaaja on ollut esimerkiksi varikolla ja sieltä liittyy liikenteeseen, peli alkaa välittömästi spawnaamaan AI liikennettä mahdollisista "spawn pointeista". Jos niitä on vain muutama, liikennettä tulee niistä yleensä pirun pitkään.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 998
Nyt on taas enemmän innostunut pelaamaan ATS:aa ja pakko sanoa, että on vain kehittynyt ihan valtavasti julkaisun jälkeen. Eniten huomion kiinnittää uudemmissa lisäosissa se, että teiden varsilla on oikeasti paljon nähtävää. On isompia kaupunkeja, pikkukyliä, kahviloita, ravintoloita, maatiloja, nähtyvyyksiä ja kaikkea muuta. Tuo suorastaan houkuttelee valitsemaan reitiksi pikkuteitä ja usein myös tulee tehtyä pidempiä ylimääräisiä lenkkejä. Esimerkiksi äskeisellä pelikerralla oli pakko kiivetä heinäpaalikuorman kanssa Rocky Mountainin kansallispuiston läpi suoraan Alpine Visiter Centerille maisemia ihailemaan. Lisäksi missään vaiheessa ei ole tullut kiinnitettyä huomiota siihen, että rakennukset ja mainoskyltit alkaisivat toistumaan liikaa copy-pasten takia. Tuo on oikeasti hyvä asia.

Colorado DLC:n kaupungit olivat jo näin isoksi peliksi yllättävän näyttäviä. Ostin tuon lisärin joskus julkaisussa ja unohdin sen kokonaan tähän asti. Steamboat Springs oli erittäin idyylisen näköinen pikkukylä hienoilla vuoristomaisemilla. Fort Collins taas on yksityiskohtaisin kaupunki, mitä tässä pelissä vastaan on tullut. Vaikka siellä ei teitä ollutkaan hirveästi, niin yllättävän iso alue kaupunkia oli mallinnettu ja rakennuksien kohdalla oli nähty oikeasti vaivaa. Löysin peräti jenkkityylisen omakotitaloalueen, jonka läpi oli pakko jyristellä menemään. Täytyy varmaan ostaa Wyoming-DLC ja lähteä ihmettelemään sitä.

Steamboat Springsin maisemia:

1632604363838.jpeg


Ja Fort Collins:

1632604360163.png


1440p 27" näyttö oli siitä hyvä investointi tämän pelin suhteen, että nyt sai mittariston ajotietokoneen pienimmätkin tekstit näkyviin. Toki iso näyttö lisää immersiota muutenkin. Ainut vain, että peilejä ei osassa rekoista vieläkään näe. Siihen tarvitisi melkein 3440 x 1440 Ultrawide -näytön :think:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 427
1440p 27" näyttö oli siitä hyvä investointi tämän pelin suhteen, että nyt sai mittariston ajotietokoneen pienimmätkin tekstit näkyviin. Toki iso näyttö lisää immersiota muutenkin. Ainut vain, että peilejä ei osassa rekoista vieläkään näe. Siihen tarvitisi melkein 3440 x 1440 Ultrawide -näytön :think:
Siirrä istuinta taaksepäin. :)
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
1 379
Sori jos on UKK, mutta onko jotain toimivaa tapaa käyttää promodsia ETS2:n kanssa? Mun havaintojen mukaan promods vaatii aina vanhentuneen version ETS:stä ja steamissa ei pysty kytkemään yksittäisen pelin autopäivityksiä pois? Mahdoton yhtälö siis.

Toinen ongelma, ETS2 ei tallenna graffojen kirkkautta eikä skaalausasetusta. On jämähtänyt 150% muistaakseni. Onko kellään tullut vastaan tai korjausta tiedossa?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 636
Sori jos on UKK, mutta onko jotain toimivaa tapaa käyttää promodsia ETS2:n kanssa? Mun havaintojen mukaan promods vaatii aina vanhentuneen version ETS:stä ja steamissa ei pysty kytkemään yksittäisen pelin autopäivityksiä pois? Mahdoton yhtälö siis.

Toinen ongelma, ETS2 ei tallenna graffojen kirkkautta eikä skaalausasetusta. On jämähtänyt 150% muistaakseni. Onko kellään tullut vastaan tai korjausta tiedossa?
Steamissa voit lukita halutun ETS2-version beta-valikon kautta. Muuta tapaa ei tosiaan olekaan, kun automaattipäivitys rikkoo aina jotain.

Minulla se on tällä hetkellä näin:

1633957841317.png
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 979
Nyt on ATS:ssä semmoinen ongelma että siinä on kaksi profiili toisessa profiilissa tärinäratti tunnistuu ja toimii oikein mutta toisessa ei ratin tärinät toimi (vaikka tärinä ruksi on valittuna).

Mitenkä tuota pitäisi alkaa korjaamaan?
 
Liittynyt
20.08.2017
Viestejä
21
1440p 27" näyttö oli siitä hyvä investointi tämän pelin suhteen, että nyt sai mittariston ajotietokoneen pienimmätkin tekstit näkyviin. Toki iso näyttö lisää immersiota muutenkin. Ainut vain, että peilejä ei osassa rekoista vieläkään näe. Siihen tarvitisi melkein 3440 x 1440 Ultrawide -näytön :think:
On ultrawide näyttö, eikä auta kaikissa rekoissa. Ne peilit on vain käsittämättömästi suoraan kuljettajan vierellä sen sijaan, että ne olisi vähän edessä. Peilit on mallinnettu oikein, mutta ei se pelattavuutta paranna. Ohjeeksi harkkore rekkamiehet ehdottivat käyttämään konepeltipeilejä kuten oikeassa maailmassa, ne taas ovat mailin päässä kuljettajasta ja postimerkin kokoisia.

Onneksi asiaan on "mirror alignment" modeja, tässä Mack Anthem esimerkiksi: Steam Workshop::Mirror alignment for Mack Anthem
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
688
Tällänen tuli vastaan Steamissa. Onko täällä kellään kokemuksia?

Videon perusteella fysiikat näyttää hyvälle mutta muuten ei oikein vielä ole paljoa sisältöä pelissä, lähinnä sandbox rälläystä.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 472
Tällänen tuli vastaan Steamissa. Onko täällä kellään kokemuksia?

Videon perusteella fysiikat näyttää hyvälle mutta muuten ei oikein vielä ole paljoa sisältöä pelissä, lähinnä sandbox rälläystä.
Ostin ton tänään. Onhan tossa noi fysiikat todella hyvät. Pohja jollekin hyvälle todellakin. Mut nyt? Ei mitään järkeä maksaa yhtään. Siinä ei ole ollenkaan mitään sisältöä. Autot ja todella tylsät mapit missä ei voi tehdä mitää. Paitsi ajaa vähän.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 472
Käyttääkö joku ETS2:ssa isoja mappi comboja? Itselläni tämä:

Oon tuon linkkien ja load orderin perusteella karttamodit laittanut, paitsi EEA karttaa.

Nyt huomasin ongelma Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Venäjällä.
nimittäin siellä on rakoja kartassa. Esim Suomessa on pelin vakio suomi ja sit promods osuus on irrallaan. Lisäksi Ruotsissa on kartta täynnä jotain punaisia ristejä.

Mikähän roadconnection nyt on pielessä?
4A3CF176-7F21-4953-98B8-BC5C15C34436.jpeg
61968D85-FF9F-4F54-91F7-5CCD8A6F1011.jpeg
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 427
Väärä connectori tai latausjärjestys pielessä. Nakkaas modilista ja järjestys?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 607
Viestejä
4 185 795
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom