Red Dead Redemption 2

Onko noilla naamioilla ja valeasuilla oikeastaan mitään merkitystä? Tuntuu että aina mut tunnistetaan jos koitan ryöstää jonkun kaupan ja käytän semmosia kuteita mitä normaalisti en käytä.

On niillä. Kannattaa luoda yksi asukokonaisuus jota käytät pelkästään ryöstelyihin yms. ja käyttää sitä koko naaman peittävää maskia.

Lisäksi voivat tunnistaa esim. hevosesta tai custom aseesta, joten kannattaa myös käyttää eri hevosta ja normaalia asetta pahennusta aiheutettaessa.
 
On niillä. Kannattaa luoda yksi asukokonaisuus jota käytät pelkästään ryöstelyihin yms. ja käyttää sitä koko naaman peittävää maskia.

Lisäksi voivat tunnistaa esim. hevosesta tai custom aseesta, joten kannattaa myös käyttää eri hevosta ja normaalia asetta pahennusta aiheutettaessa.

Ilmeisesti naamarit ja vaatteiden vaihto auttaa peittämään identiteetin siivileiltä, mutta sheriffit silti tunnistavat välittömästi Arthuriksi mikä on ihan umpisurkea pelimekaniikka.
 
Testasin juuri menemällä Strawberyyn (sinne oli parin sadan bounty) ja marssin suoraan sheriffin toimistoon. Eivät tunnistaneet. Päin vastoin tarjosivat bounty hunter tehtävää minulle. :D

Vasta kun aloin haastamaan riitaa huutelemalla muutaman kerran, niin sitten totesi tunnistavansa minut ja bounty napsahti päälle.

Olin tätä ennen lahjoittanut kaikki rahat leiriin, joten antauduin sheriffille ja putkayön jälkeen bounty onkin nyt nollattu ilman mitään negatiivisiä vaikutuksia. :think:


Nyt vasta kerennyt itse tätä kunnolla pelailemaan ja onhan tämä aivan mahtava tekele. :kippis:

Edit: Itselläni on honor melkein täynnä joten voihan olla, että silläkin on merkitystä miten helposti sheriffit tunnistavat/epäilevät sinua.
 
Viimeksi muokattu:
Olipas muuten yllättävän vaikea setti metsästää täydellinen orava ja kani. Olin sitä tehtävää pantannut pitkään ja mietin, että tässäpä nopsa pikkutehtävä sunnuntai-iltaan.

Lopulta vänkkäsin koko illan sitä (varmaan 4h).

Sain helposti täydellisen jänön, mutta kappas vaan se mätäni pystyyn sillä aikaa kun metsästin oravaa. Ainoa pienriistannuoli hajos muutaman osuman jälkeen. Eikun metsästämään sulkia ja kotka löyty nätisti. Se kuoli saavuttamattoman kallion päälle, hienoa. Ammuin sitä raatoa vermint riflellä ja se tippu alas siltä kalliolta, mutta melkein kuolin jyrkässä rinteessä raatoa hakiessa. Sain tehtyä yhden pienriistanuolen ja päätin lähteä leiriin ja haistattaa shaissen koko metsästykselle.

Lähdin leiriä kohti ja heti seuraavan sillan alta lähti 3 oravaa ja pupujussi. Ainoalla pienriistänuolella säkätappo oravasta ja varmint riflellä pupu kyytin.

Easiest $50 ever :tearsofjoy:
 
Minäkään en ole tainnut saada oravaa tai käärmettä metsästettyä täydellisenä. Vaikka olen käyttänyt small game nuolta, aina se menee piloille ampumisvaiheessa. Pitäisi ehkä ampua enemmän päähän, mutta ovat niin vikkeliä ettei ehdi.
 
Minäkään en ole tainnut saada oravaa tai käärmettä metsästettyä täydellisenä. Vaikka olen käyttänyt small game nuolta, aina se menee piloille ampumisvaiheessa. Pitäisi ehkä ampua enemmän päähän, mutta ovat niin vikkeliä ettei ehdi.

Deadeye vaan päälle ja tarkka osuma metsästysnuolella, eikös se kurre siitä tokene?
 
Minäkään en ole tainnut saada oravaa tai käärmettä metsästettyä täydellisenä. Vaikka olen käyttänyt small game nuolta, aina se menee piloille ampumisvaiheessa. Pitäisi ehkä ampua enemmän päähän, mutta ovat niin vikkeliä ettei ehdi.
Tähdätessä pitää katsoa että on kolmen tähden eläin ja ampua kyseiselle eläimelle suositellulla aseella.
 
Pitääkö nuo viivemittaukset paikkansa? Vai ovatko sivustot tarttuneet trolliin? Vähän poltteli konsolin ostaminen tulevista tarjouksista peliä ajatellen, mutta ei varmaan hermot kestä yli 0,3s viivettä. Omalla töllöllä voi olla likemmäs 0,4s.
 
En tässä jaksa tutustua muihin lähteisiin, mutta tuossa (toki varsin epätieteellisessä) videossa se vasteaika on 0,11 - 0,16 s eikä mikään "yli 0,3 s". Näkyvät numerot on aikaleimoja, eli sauvan liikuttaminen alkaa ajassa 0,10 s eikä 0,0 s (ja deadzone ylittyy jossain 0,10:n ja 0,15:n välillä), ja pelin reaktio siihen näkyy ruudulla hetkellä 0,26 s.

Toki vähän enemmän viivettä vaikuttaa olevan muihin vertailtuihin peleihin verrattuna. Mutta korjasin vain tuon ilmeisen väärinkäsityksen aikamääreistä.
Luulin niiden olevan frameja, kun noissa hidastuksissa kulkevat samaan tahtiin.
 
Kyllä tuo liikkuminen on silti todellä tökerön hidasta ja kömpelöä. Tuo kun yhdistetaan siihen että maastossa hevonen vetelee oman tahdon mukaan välillä puita kohti ja kaikkeen kompastuu hevonen sekä mies. Peli tuon sonnan ympärillä on sitten kuitenkin niin hyvä että sitä jaksaa kaikesta huolimatta. :)
 
Pelimoottorissa vika, muistaakseni GTA V pc-versiossakin on samaa ongelmaa ettei ukko lähe liikkeelle ihan heti kun nappia painaa.
 
Pelimoottorissa vika, muistaakseni GTA V pc-versiossakin on samaa ongelmaa ettei ukko lähe liikkeelle ihan heti kun nappia painaa.
Veikkaan että tuo tulee ihan pre-rendered framejen takia, niitä enemmän niin saadaan suoritusta ja silmäkarkkia mutta reaktioaika nousee. Varmaan aletaan tässä pelissä jo hipoa ehdotonta ylärajaa tuon käytössä.
 
Testasin juuri menemällä Strawberyyn (sinne oli parin sadan bounty) ja marssin suoraan sheriffin toimistoon. Eivät tunnistaneet. Päin vastoin tarjosivat bounty hunter tehtävää minulle. :D

Vasta kun aloin haastamaan riitaa huutelemalla muutaman kerran, niin sitten totesi tunnistavansa minut ja bounty napsahti päälle.

Olin tätä ennen lahjoittanut kaikki rahat leiriin, joten antauduin sheriffille ja putkayön jälkeen bounty onkin nyt nollattu ilman mitään negatiivisiä vaikutuksia. :think:


Nyt vasta kerennyt itse tätä kunnolla pelailemaan ja onhan tämä aivan mahtava tekele. :kippis:

Edit: Itselläni on honor melkein täynnä joten voihan olla, että silläkin on merkitystä miten helposti sheriffit tunnistavat/epäilevät sinua.

Itse kun yritän ryöstää sitä Valentinen lääkärin sivubisnestä, niin jeparit tunnistaa mut vaikka on eri vaatteet kuin normaalisti ja naamari päällä.

Porukat on valittaneet tönköistä kontrolleista, mutta meikäläisellä ei ole ollut mitään ongelmaa. Mielestäni ihan hyvät kontrollit.
 
Itse kun yritän ryöstää sitä Valentinen lääkärin sivubisnestä, niin jeparit tunnistaa mut vaikka on eri vaatteet kuin normaalisti ja naamari päällä.

Porukat on valittaneet tönköistä kontrolleista, mutta meikäläisellä ei ole ollut mitään ongelmaa. Mielestäni ihan hyvät kontrollit.

Kontrolleissa sama homma ku GTA:n kanssa, eli joku parikymmentä tuntia tarttee alle niin alkaa sujua. Sama homma inventaario jne. hommiin, jotka ovat kyllä turhan sekavasti toteutettu, hetken kesti tajuta kaikki mekaniikat.
 
Pitääkö nuo viivemittaukset paikkansa? Vai ovatko sivustot tarttuneet trolliin? Vähän poltteli konsolin ostaminen tulevista tarjouksista peliä ajatellen, mutta ei varmaan hermot kestä yli 0,3s viivettä. Omalla töllöllä voi olla likemmäs 0,4s.

Tuo oli yksi iso syy miksi lopetin pelaamisen ruudunpäivitysongelmien lisäksi. Viiveet oli ihan uskomattomia omalla philipsin 4K näytöllä. Pelaaminen tuntui jatkuvasti siltä kuin olisi jossain unimaailmassa, jossa kaikki tapahtuu hidastettuna. Nyt ainoa kerta elämässä kun harmittaa, ettei omista Xbox One X:ää :D.
 
Pitääkö nuo viivemittaukset paikkansa? Vai ovatko sivustot tarttuneet trolliin? Vähän poltteli konsolin ostaminen tulevista tarjouksista peliä ajatellen, mutta ei varmaan hermot kestä yli 0,3s viivettä. Omalla töllöllä voi olla likemmäs 0,4s.
Heitä niskaan 25 kiloa aseita, 1000 panosta, viikon muonat, raskas nahkatakki, piukat munia hyväilevät "lännenhousut" ja bootsit, niin mielestäni tuo hahmo reagoi "sopivan realistisesti".

Hahmon liikkeissä on raskautta mitä noista "twitch shooter" -peleistä (esim. Destiny, ym) puuttuu. Aika lähellähän tuo on Unchartedia missä hahmon liike-energia ja painovoima itsessään otetaan jotenkin realistisesti huomioon.

Jos peli olisi joku 12v pelaajille tarkoitettu nettishootteri jossa pitää kääntyä ns. "kolikon päällä" ja hypitään aitojen yli kavereiden selästä, niin joku 0 viive voisi ollakin paikallaan. Itse pidän tuosta realistisemmasta liikkeestä.

Sama hevosen kanssa; se ei käänny 0,5 sekunnissa paikallaan ympäri ja kiihdytä täyteen laukkaan nopeammin kuin F1 auto. Hyvin harvaan, ellei niitä oikein etsi vetämällä kunnolla pahki ympäristöön, animaatiot menevät epärealistisen näköisiksi, katkeavat, ym.
 
Pitääkö nuo viivemittaukset paikkansa? Vai ovatko sivustot tarttuneet trolliin? Vähän poltteli konsolin ostaminen tulevista tarjouksista peliä ajatellen, mutta ei varmaan hermot kestä yli 0,3s viivettä. Omalla töllöllä voi olla likemmäs 0,4s.


Tuo viive on pelkästään silloin kun ukko lähtee liikkeelle ja ehkä kävellessä, muuten mitään suurempaa viivettä ei ole.
Jotenkin tuntuis että tuo viive on tietoinen ratkaisu Rock Starilta.

Itsellä on oikeastaan ainut ongelma hahmon liikuttamisessa se, että vasen tatti on analoginen ainoastaan first personilla pelatessa, miksi ei third personilla :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Jostain syystä, nyt pitkään peliä pelattuani sekä tuota (sekä pelin sisäistä että ulkoista) partaa kasvateltuani, tällainen BF-tarjous alkoi kiinnostamaan:
Gift Box Hiukset & Parta Slick

Snake_Inepuisable_640x640.jpg

... en löytänyt Hair Tonic:ia tosin mistään, harmi. :D
 
Heitä niskaan 25 kiloa aseita, 1000 panosta, viikon muonat, raskas nahkatakki, piukat munia hyväilevät "lännenhousut" ja bootsit, niin mielestäni tuo hahmo reagoi "sopivan realistisesti".

Hahmon liikkeissä on raskautta mitä noista "twitch shooter" -peleistä (esim. Destiny, ym) puuttuu. Aika lähellähän tuo on Unchartedia missä hahmon liike-energia ja painovoima itsessään otetaan jotenkin realistisesti huomioon.

Jos peli olisi joku 12v pelaajille tarkoitettu nettishootteri jossa pitää kääntyä ns. "kolikon päällä" ja hypitään aitojen yli kavereiden selästä, niin joku 0 viive voisi ollakin paikallaan. Itse pidän tuosta realistisemmasta liikkeestä.

Sama hevosen kanssa; se ei käänny 0,5 sekunnissa paikallaan ympäri ja kiihdytä täyteen laukkaan nopeammin kuin F1 auto. Hyvin harvaan, ellei niitä oikein etsi vetämällä kunnolla pahki ympäristöön, animaatiot menevät epärealistisen näköisiksi, katkeavat, ym.
Mikä ihmeen realismi? Hyvissäkin peleissä voi olla puutteita. Itse en kyllä uskalla ostaa ennen kuin on viiveet mitattu ammuskeluistakin tai tulee pc:lle tai ps5:lle. GTA V ainakin parani valtavasti ps3:lta ps4:lle ja pc:lle vielä enemmän.
 
Pelattavuus on tärkemäpää kuin realismi.

Eipä kyllä maistunut itselle tämä yhtään. Liikaa ratsastamista, kaiken tekeminen todella hidasta, tahmaiset kontrollit, tylsää cover shooter räiskintää, surkeat stealth mekaniikat, ei kenttäsuunnittealua nimeksikään.
Myynnissä toisella sivustolla : P
 
Pelattavuus on tärkemäpää kuin realismi.

Eipä kyllä maistunut itselle tämä yhtään. Liikaa ratsastamista, kaiken tekeminen todella hidasta, tahmaiset kontrollit, tylsää cover shooter räiskintää, surkeat stealth mekaniikat, ei kenttäsuunnittealua nimeksikään.
Myynnissä toisella sivustolla : P

Jep. Tätä tuli odotettua pitkään ja peli oli tylsä verrattuna RDR1.
 
Loistava peli kasvattaa kärsivällisyyttä, sitä tämän pelin pelaaminen vaatii. Suosittelen lämpimästi kaikille kärsimättömille.
 
Pelattavuus on tärkemäpää kuin realismi.

Eipä kyllä maistunut itselle tämä yhtään. Liikaa ratsastamista, kaiken tekeminen todella hidasta, tahmaiset kontrollit, tylsää cover shooter räiskintää, surkeat stealth mekaniikat, ei kenttäsuunnittealua nimeksikään.
Myynnissä toisella sivustolla : P

Vähän sama juttu täällä. Pelaaminen tuntui jotenkin pakkopullalta, eikä ollut oikein nautinnollista alun uutuuden viehätyksen jälkeen. Taisin jonnekin chapter 3 loppupuolelle päästä. Harmi, olisihan tässä ollut tekemistä vaikka kuinka, mutta ei vain iskenyt oikein yhtään.
 
Läpi meni, epilogeineen. Ratsastaminen kyllä alkoi vituttaa, cinema modekin ihan turhake kun vähintään vauhtia piti naputtaa. Ei mennyt Spider Manin edelle ja Detroit on GOTY.
 
Läpi myös. Peli oikeastaan parani koko ajan mitä pidemmälle meni. Samaa tasoa GTA V:n kanssa eli lähes täydellinen teos kaikinpuolin. Rockstar on ja pysyy parhaana pelitalona maailmassa. PC versiota odotellessa, se tulee olemaan vielä seuraavalla tasolla teknisesti.
 
Tietty jokaisella oikeus omaan mielipiteensä ja näin, mutta itseäni naurattaa nuo joita ratsastaminen rupeaa ärsyttämään. Villinlännen lehmipoikapelissä. Tuliko ostettua väärä peli? ;) Vähän kuin rupeaisi GTA:ssa autolla ajaminen kyllästyttämään.

Itellä vielä aika paljon kesken, vieläkin olen chapter 2:ssa kun pelimaailmassa samoilu on vaan niin hauskaa. Ja tämä peli on muutenkin niin iso ja hidastempoinen, että kyllä pitää vähän kärsivällisyyttä olla ja pelata hiljalleen ajan kanssa. Jos ei tuollainen kuulu omaan pelityyliin, niin suosittelen muita pelejä.
 
Läpi meni, epilogeineen. Ratsastaminen kyllä alkoi vituttaa, cinema modekin ihan turhake kun vähintään vauhtia piti naputtaa. Ei mennyt Spider Manin edelle ja Detroit on GOTY.
Täh, ei salee tarvi cinema modessa muuta tehdä, kun katsoa(ja toivoa ettei törmää mihkää :p)
Eli valkkaa waypoint mihkä tahot, hommaa kaakki tielle, mistä pääsee waypointille, rämpytä kaakki haluamaasi vauhtii, paina samalla cinema mode päälle ja katso ku kaakki ravaa, ei tarvi ohjata/rämpyttää vauhtia:bored:
 
Täh, ei salee tarvi cinema modessa muuta tehdä, kun katsoa(ja toivoa ettei törmää mihkää :p)
Eli valkkaa waypoint mihkä tahot, hommaa kaakki tielle, mistä pääsee waypointille, rämpytä kaakki haluamaasi vauhtii, paina samalla cinema mode päälle ja katso ku kaakki ravaa, ei tarvi ohjata/rämpyttää vauhtia:bored:

Ikävä kyllä tarvitsee jos haluaa laukata täysiä. Kaakki hidastuu maksimivauhdista ilman rämpytystä, ja menee perusnopeudelle.
 
Ikävä kyllä tarvitsee jos haluaa laukata täysiä. Kaakki hidastuu maksimivauhdista ilman rämpytystä, ja menee perusnopeudelle.
No eipä o häirinny ainakaan? Ainoo mikä siinä vituttaa, et ku pääsee perille, niin jatkaa vaan matkaa, väliin joutunu palaileen kauempaaki takas, ku huomannu maisemasta, et ohi mentiin jo
 
Ikävä kyllä tarvitsee jos haluaa laukata täysiä. Kaakki hidastuu maksimivauhdista ilman rämpytystä, ja menee perusnopeudelle.

Ei hidastu. Mulla ainakin vetää sitä maksimia jos näpyttää samalla kun cinema moodin laittaa. Joskin en jaksa kuunnella sitä hevosen kuoleman ääniä ni tiputan itse hieman.
 
Tietty jokaisella oikeus omaan mielipiteensä ja näin, mutta itseäni naurattaa nuo joita ratsastaminen rupeaa ärsyttämään. Villinlännen lehmipoikapelissä. Tuliko ostettua väärä peli? ;) Vähän kuin rupeaisi GTA:ssa autolla ajaminen kyllästyttämään.

Autolla ajaminen GTAssa kyllästyttää myös : D
Spider-Man korkattu ja pari iltaa pelailleena siinä ei ole web slinging alkanut kyllästyttämään koska se on niin hauskasti tehty. Tosin voi olla että sekin alkaa jossain vaiheessa nyppimään, onneksi fast travel pisteitä näyttäisi olevan reilusti.
 
Jaha, huomenna levy siis takaisin koneeseen kun Ultimate Edition löytyy. Vingun sitten huomenna tänne ketjuun kun mikään ei toimi :cigar2:

Laiskimmille siis tiedoksi että Ultimate Editionin omistajat pääsee huomenna klo 15:30 kokeilemaan.

Kerrohan sitten kokemuksia, ja mitä kaikkea siinä voi tehdä. ;)
 
Tietty jokaisella oikeus omaan mielipiteensä ja näin, mutta itseäni naurattaa nuo joita ratsastaminen rupeaa ärsyttämään. Villinlännen lehmipoikapelissä. Tuliko ostettua väärä peli? ;) Vähän kuin rupeaisi GTA:ssa autolla ajaminen kyllästyttämään.

Itellä vielä aika paljon kesken, vieläkin olen chapter 2:ssa kun pelimaailmassa samoilu on vaan niin hauskaa. Ja tämä peli on muutenkin niin iso ja hidastempoinen, että kyllä pitää vähän kärsivällisyyttä olla ja pelata hiljalleen ajan kanssa. Jos ei tuollainen kuulu omaan pelityyliin, niin suosittelen muita pelejä.


Ei kyse liene nyt siitä etteikö kärsivällisyyttä riittäisi taikka etteikö rauhallisempi peli maistuisi.
Itse pidän pelistä kovasti ja tällä hetkellä juonta pelattu vasta reilu 50% vaikka suhteellisen ahkerasti olen peliä pelannut julkkarista lähtien ja ensimmäiset viikonloput tuli pelattua illasta yöhön sellasia 5-6h settejä. Tästäkin huolimatta toivoisin, että tässä paikasta toiseen siirtyminen olisi nopeampaa tehtävien ulkopuolella, koska sen hetken kun kerkeää arkena sen tunnin pelaamaan et oikeasti etene pelissä yhtään, koska käytät 30min aikaa pelkästään ratsastamiseen. Ensin ratsastat sinne missä tehtävän teet, ratsastat tehtävässä tekemään tehtävää ja sitten ratsastat sieltä pois missä teit tehtävän. Ei nyt jaksaisi ihan jokaisella kerralla "fiilistellä" rastastamista kun varmaan 60h peliä on jo takana ja kartta melkolailla koluttu. Meiluusti fiilistelen sitten kun on enemmän aikaa pelata ja fiilistellä. GTA:ssa niillä autoilla kuitenkin pääsi aika paljon lujempaa mitä näiden hevosten öbout maksimissaan 60km/h nopeutta niin et voi tuota GTA - korttia tähän nyt käyttää.
 
  • Tykkää
Reactions: cl0
Red Dead Redemption 2 Update 1.03 Patch Notes for PS4
Added support for Red Dead Online Beta.
Added fixes for crashing issues with Red Dead Redemption 2 version 1.03.
Added fixes for stuttering/lag issues.
Red Dead Redemption 2 1.03 for PS4 has fixed some glitches.
Added fixes for framerate drop and freezing issues.
Added performance and stability improvements.
Gameplay improvements added with Red Dead Redemption 2 1.03.
Added other minor fixes and changes with Red Dead Redemption 2 version 1.03.
 
Itellä chapter 5 ja lukuisat bugit söivät kyllä lopunkin peli-ilon. Pelikellossa varmaankin jotain 100-150h. Juoksen lopputehtävät läpi, jos mielenkiinto säilyy. Nyt chapter kutosen alussa menossa.

Kaksi kertaa on käynyt niin, että kaikki maalla elävät eläimet ovat kadonneet. Vain lintuja ja kaloja on näkynyt. Onneksi on auttanut kun tekee tallennuksen ja sulkee pelin. Sama homma oli hevosen kanssa, ei päässyt hevosen selkään. Tallennus ja pelin sulkeminen auttoivat. Ja näitähän riittää.

En pelannut neljään päivään, niin palattuani peliin eilen oli varmint riflestä panokset 0/300 ja lisäksi nollilla improved arrows, improved tomahawks ja homing tomahawks. Craftasin kaikki uusiksi ja illalla takaisin peliin niin sama homma. Sinne meni pöllön yms sulat, joita muutenkin on niin runsaasti tarjolla. Saa nähdä vieläkö bugi vaivaa, en ole tänään pelannut. Ei vaivannut, mutta aikalailla ihan pelin alusta saakka käytössä olleet revolveri ja katkaistu haulikko olivat korvaantuneet aivan toisilla aseilla.

Turha edes sanoa mitään noista tönköistä kontrolleista ja leirin esikoulumaisesta juoksukiellosta. Siinä kun on pyörinyt kolme kertaa hevosen kanssa hitch-tolpan ympärillä ja ei millään osu siihen Rockstarssin määrittelämään kohtaan tai kun yrittää poimia jotain tiettyä esinettä jostain missä on muitakin tavaroita niin voi vaan miettiä että miksi.

On tullut pelailtua geeteeaat vuodesta 1997 lähtien sekä rdr ensimmäinen ja en muista yhtä huonoa hahmoa Rockstarssin peleissä kuin Dutch. En tiedä onko tarkoituksella tehty tuollainen, mutta ei vain toimi. Moneymoneymoneymoneymoney ja jätkä itse kuuntelee gramofonia teltalla vetäen elbaa.

Rockstarssin peruskaava mene paikkaan A, kuuntele tarina, mene (ratsasta ja kuuntele tarinaa) paikkaan B ja tapa jatkuvat vihollisaallot, toimi joskus vielä hyvin, ei enää.

Tänävuonna on tullut pelattua myös Witcher 3 ja Kingdom Come, joista kumpikin on parempi peli kuin RDR2.

Kyllä tälle silti antaa sen 85/100. Hyvä peli, mutta ylihypetetty. Hieno kalastus- ja metsästyssimulaattorin tosin.
 
Viimeksi muokattu:
On tullut pelailtua geeteeaat vuodesta 1997 lähtien sekä rdr ensimmäinen ja en muista yhtä huonoa hahmoa Rockstarssin peleissä kuin Dutch. En tiedä onko tarkoituksella tehty tuollainen, mutta ei vain toimi. Moneymoneymoneymoneymoney ja jätkä itse kuuntelee gramofonia teltalla vetäen elbaa.
Mun mielestä hyvin kirjotettu hahmo. Spoilereissa lisää varmuuden vuoksi. Spoilaa tosiaan Chapter 6/Epilogia suht paljon ja RDR1 samaan kyytiin, suurimmaks osaks kyseisen hahmon osalta tosin.

Senhän on tosiaan tarkotus ollakkin tollanen hahmo joka enimmäkseen vaan puhuu ja vaatii, muttei ite tee mitään. Kyllähän se varmaan jokasta pelin edetessä rupeaa vituttamaan, mutta ite ainakin tykkäsin tosta tavasta miten toi on hoidettu, varsinkin kun ykkösessä olevat asiat on otettu huomioon tässä kakkosessa paremmin kuin hyvin.

Dutchinhan tarkotus onkin puhua paljon muttei oikeastaan sanoa mitään. Sehän lupailee koko pelin ajan, että yks iso keikka ja sit kadotaan. Ja sitä että sillä on suunnitelma. Kaikkihan sillä menee enempi vähempi vituiks ja sit on taas suunnitelmaa ja seuraavaa viimeistä ryöstöä. Kovahan se on puhumaan porukkaa ympäri, jonka huomaa ylipäätään siitä että jengi on kasassa edelleen ja Dutchin sepittämisien takiahan pelissä joudutaan aika outoihin tilanteisiin. Muutaman mainitakseni sen pikkukylän Sheriffiksi, pelaamaan molempiin päätyihin sekä Braithwaitejen ja Grayden kanssa, Saint Denisissä sinne pippaloihin parempiin piireihin yms. Varmaan jotain vielä unohtuu, mutta pointti tulee varmaan selväksi.

Ainut mikä jäi itellä vähän vaisuksi tai joko kokonaan ymmärtämättä oli se Chapter 6 tapahtuva "downward spiral" joka sitten loppujenlopuksi repii jengin palasiksi. Eihän siinä tainnut käännekohtaa ollakkaan, vaan homma levis käsiin vähitellen sen Saint Denisin pankkiryöstön jälkeen kun porukka alkoi ymmärtämään ettei tästä nyt vittuakaan tule. Dutchan ainakin oman muistin mukaan pysyi suht samanlaisena hahmona läpi pelin, eikä sen intressit koskaan ollut muussa kuin rahassa ja omassa elämäntyylissänsä jota yritti kovasti varjella. Homma tais vaan lähteä käsistä Micahin astuttua takavasemmalta vähän edemmäs.

Joka tapauksessa kakkosen jälkeen ykköstä pelatessa oli kyllä hienoa huomata että Dutchin painovoima-monologi löytyy molemmista peleistä, ja selittäähän Dutch ykkösessäkin ennen kuolemaansa, että taas löytyy suunnitelmaa. John kuitenkin tähän huomauttaa Dutchilla aina olevan joku suunnitelma, mikä ei ainakaan ykköstä ekaa kertaa pelatessa merkinnyt mitään, vaan näiden kahden hahmon välinen dialogi sai oman merkityksensä vasta kakkosen jälkeen.

Toki jos odottaa koko pelin ajan milloin Dutchista tulee täysmulkku ja kusee kaikkien muroihin, niin saattaahan siinä pettyä jossain määrin kun sitä ei tapahdukkaan. Ite oon tyytyväinen tohon, ettei ne tehny siitä kliseistä selkäänpuukottajaa tässä kakkosessa. Sillä vaan omat intressit ajaa kaiken muun edelle, senhän huomas jokaisessa kohtauksessa missä sillä ois kova päätös tehtävänä kun se jää pohtimaan mitä haluaa tehdä, mutta lopulta kuitenkin päättää toimia sen mukaan mikä on eniten sen päätyyn. Jos ei sitä ennen Epilogin vikaa tehtävää tajua, niin siinä vaiheessa sitten viimeistään
 
Mahtaakohan online betan jälkeen saavutukset nollaantua. Jos näin on niin jätetään beta väliin, vaikkakin tuskin betasta ihan heti ovat menossa 1.0:llaan. En löytänyt tietoa mistään. Kaikkia muita detaileja löyty taas.
 
@Raxama tarkoitin huonolla sitä, että on helvetin ärsyttävä hahmo. En että on huonosti kirjoitettu. Lueskelen spoilerin kunhan peli on kokonaan läpi.

Aikaisemmissakin Rockstarsin peleissä on ollut useita (pelit täynnä) itsekeskeisiä egoisteja, mutta Dutch ei vaan toimi omalla kohdalla. Koko tarinan ajan on tehnyt mieli pistää tyyppi lassolla solmuun ja heittää järveen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 582
Viestejä
4 512 381
Jäsenet
74 418
Uusin jäsen
Micki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom