Rbot.fi - projekti kuollut

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 174
Sääli sinänsä, sillä tämä rbot-projekti oli tosi hyvä ja parempi kuin ampparit mutta ei lyönyt itseänsä lävitse yleiseen tietoisuuteen. Hinta.fi taas on todella hyvä vaikka välillä löytyy ihmeellisiä syötteitä, jossa mukamas esim. VR-lasien hinnoissa tarjottiin 25-50 euroa ja oli täysin eri tuotteista kysymys.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
999
Meinaatko koskaan kertoa tai avata yhtään enempää miksi näin? Missä mentiin pieleen, mikä aiheutti projektin kuolemisen? Miksi tavallisesti niin hyvin kansan kanssa kommunikoiva Sampsa lopettaa kaiken kommunikoinnin asian suhteen kun projekti epäonnistuu? Sinulta on tätä asiaa kuitenkin kysytty useaan otteeseen, monessa eri ketjussa, ja mitään vastausta ei koskaan tule.

Oliko tässä jotain hämärämpääkin taustalla, vai miksi koet että heti kun projekti on epäonnistunut niin kukaan ei edes ansaitse tietää mitä tapahtui? Ennen sitä apu kuitenkin kelpasi, halusit kaikkien kokeilevan ja käyttävän tätä palvelua, itsekin olin vannoutunut käyttäjä - ja sitten kun jotain tapahtuu niin koitetaan kaikessa hiljaisuudessa mitään selittelemättä kuopata koko keissi?

Ei kovin luottamusta herättävää toimintaa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 339
Oma arvaukseni oli etta aktiivi henkilöllä loi arki vastaan ja tajusi ottaneen liian suuren työmäärän muiden töidensä oheen. Itse olisin ehka ratkaissut asian julkaisemalla palvelun lahdekoodin githubissa ja antanut yhteison parantaa tuotetta. Aktiivi henkilo olisi sitten lahinna pysynyt laivan kapteenina paattaessaan mitka korjaukset otetaan sisaan.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Meinaatko koskaan kertoa tai avata yhtään enempää miksi näin? Missä mentiin pieleen, mikä aiheutti projektin kuolemisen? Miksi tavallisesti niin hyvin kansan kanssa kommunikoiva Sampsa lopettaa kaiken kommunikoinnin asian suhteen kun projekti epäonnistuu? Sinulta on tätä asiaa kuitenkin kysytty useaan otteeseen, monessa eri ketjussa, ja mitään vastausta ei koskaan tule.

Oliko tässä jotain hämärämpääkin taustalla, vai miksi koet että heti kun projekti on epäonnistunut niin kukaan ei edes ansaitse tietää mitä tapahtui?
Ei minulla tähän oikein ole yksiselitteistä vastausta, enkä ole myöskään halunnut heittää ketään bussin alle, kun varmasti itsekin olisin voinut asioita tehdä toisin. Betan julkaisun jälkeen suosio ei mitenkään räjähdysmäisesti kasvanut, joka olisi motivoinut panostamaan tähän harrasteprojektiin eritysesti resursseja. Projektin koodaus ja tekninen toteutus oli täysin @copter vastuulla, sillä saralla eteneminen vauhdikkaan alun jälkeen hiipui melko dramaattisesti, samoin kommunikointi projektin tiimoilta ja lopulta startup-hengessä tämä projekti kuoli ilman sen suurempaa dramatiikkaa.

Samaan aikaan itsellä ensisijainen fokus on ollut tämän io-techin kehittämisessä ja kasvattamisessa, joten en jäänyt märehtimään Rbotin kehitystä. Sama homma oletettavasti copterilla, aloitti niihin aikoihin aktiivisesti noiden PUBG-pelien juontamisen. Tämän parempaa vastausta en osaa antaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
999
Ei minulla tähän oikein ole yksiselitteistä vastausta, enkä ole myöskään halunnut heittää ketään bussin alle, kun varmasti itsekin olisin voinut asioita tehdä toisin. Betan julkaisun jälkeen suosio ei mitenkään räjähdysmäisesti kasvanut, joka olisi motivoinut panostamaan tähän harrasteprojektiin eritysesti resursseja. Projektin koodaus ja tekninen toteutus oli täysin @copter vastuulla, sillä saralla eteneminen vauhdikkaan alun jälkeen hiipui melko dramaattisesti, samoin kommunikointi projektin tiimoilta ja lopulta startup-hengessä tämä projekti kuoli ilman sen suurempaa dramatiikkaa.

Samaan aikaan itsellä ensisijainen fokus on ollut tämän io-techin kehittämisessä ja kasvattamisessa, joten en jäänyt märehtimään Rbotin kehitystä. Sama homma oletettavasti copterilla, aloitti niihin aikoihin aktiivisesti noiden PUBG-pelien juontamisen. Tämän parempaa vastausta en osaa antaa.
Suuri kiitos vastauksesta kuitenkin, asia on minua tosiaan mietityttänyt siitä saakka kun itse ryhdyin palvelun käyttäjäksi ja näin sen kuoleman. Oletinkin jotain tälläistä "perustuubaa" olevan taustalla, mielenkiinto/ajankäyttö/kannattavuus ei vain lopulta kantanut sitten. Asiasta on vain tehnyt mielenkiintoisemman se, että olet "vältellyt" kysymyksiä asian suhteen. En tiedä oletko tehnyt sen tarkoituksella, mutta itse myös io-techin erittäin aktiivisena käyttäjänä olen kyllä nähnyt useammassakin ketjussa sinulle osoitettuja kysymyksiä asiasta. Ja koska olet ne sivuuttanut, on mielenkiinto herännyt entisestään siihen että mitä taustalla mahtaa olla.

Tämä vastaus kuitenkin selventää ja toivottavasti opettaa myös sinulle, että me käyttäjät arvostamme päivityksiä tilanteesta vaikka ne olisivat negatiivisia. Mitään muuta en ole ikinä toivonutkaan, kuin kuulla mitä tapahtui ja miksi näin. Sellaisen salailu tai aiheen välttely vaikuttaa aina vähän epäilyttävämmältä - vaikka toki ymmärrän että tässäkin tilanteessa kyse ei ole ollut vain sinusta ja olet ehkä juuri siksi vastaamista vältellyt.

Kiitos kuitenkin tästä, nyt voin vihdoin hyvillä mielin poistaa rbot.fi kirjanmerkin ja tiedän mitä tapahtui. Kaikkea hyvää jatkoon valitsemillasi poluilla!
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 071
Asiasta on vain tehnyt mielenkiintoisemman se, että olet "vältellyt" kysymyksiä asian suhteen. En tiedä oletko tehnyt sen tarkoituksella, mutta itse myös io-techin erittäin aktiivisena käyttäjänä olen kyllä nähnyt useammassakin ketjussa sinulle osoitettuja kysymyksiä asiasta. Ja koska olet ne sivuuttanut, on mielenkiinto herännyt entisestään siihen että mitä taustalla mahtaa olla.
Jonkin verran asiaa on kommentoitu tässä ketjussa aiemminkin (kts. alla). Ei ehkä ihan niin juurta jaksaen kuin io-techin tekemistä yleensä mutta syytkin tuli tuossa esille, kun Rbot.fi ei ollut kokonaan Sampsan oma projekti ja kehityksestä vastasi toinen taho. Rbot.fi taisi lähteä liikkeelle puolittaisesta vitsistä ilmeisesti kaikkien osapuolten sivuprojektina (jos olen oikein käsittänyt), niin se ei nyt tämän pidemmälle kantanut.
Aktiivinen ja tasainen käyttäjäkunta palvelulle muodostui heti julkaisun yhteydessä, mutta sen isompaa kasvua ei lopulta syntynyt ja osittain varmaan sen ja muiden projektien myötä kehitys on jäänyt. Kyseessä ei ollut ensisijainen projekti kenellekään, joten se eteni omalla painollaan kiinnostuksen mukaan. Nyt voitaneen kaiketi todeta, että ihan huipussaan se kiinnostus ei ole hetkeen ollut.

Omalla kohdallani io-tech on koko ajan ollut ensisijainen fokus, mutta mielelläni lähden kokeilemaan uusia juttuja, jos mahdollista. Omalta osaltani rbotista ei ole sen enempää kerrottavaa, toivottavasti palvelusta on kuitenkin ollut hyötyä vaihtoehtoisena uutiskerääjänä ja sillä on tosiaan edelleen pieni mutta aktiivinen käyttäjäkunta.

Projektia ei kuitenkaan ole haudattu @copter voi vaikka päivitellä omia ajatuksiaan.
Tästä on infottu nyt pariin otteeseen @copter joten toivottavasti homma hoituu vielä kuntoon eikä töpseliä tarvitse vetää irti.

Omalta kohdaltani tilanne ei ole muuttunut sitten viime päivityksen:
Se nyt ei varsinaisesti ole ensisijainen ongelma, vaan että tähän mennessä @copter ei ole saatu kiinni viestein tai soittamalla aiheen tiimoilta. Tämän projektin jatkuminen muodossa tai toisessa on nyt kiinni hänen tahtotilasta, tällä hetkellä näyttää aika heikolta.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Tulevaisuudessa kannattaa valita yhteistyökumppanit paremmin, ettei vahingossa tule valittua henkilöä joka ei vastaa viesteihin ja katoaa kuin pieru sahraan.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Noh, olisihan tästä juttua. Mutta ne jotka on tästä mulle privassa viestiä laittanut, niin olen kyllä vastaillut.

En lähde tästä sen enempää sormia osoittelemaan mihinkään suuntaan, mutta en myöskään ole ihan sitä mieltä että tässä olisi vain omasta tekemisestä ollut kiinni. Toki suuri osa toteutuksesta oli omalla vastuulla, mutta ennemmin sanoisin että yhteistyö tämän hankkeen osalta oli kaikkien osapuolten kannalta hieman haastavaa kun kaikilla oli muita projekteja menossa samaan aikaan. Toimivaan yhteistyöhön vaadittu aika ei vain ollut käytettävissä.

Joten toivon että tässä ei nyt vain allekirjoittaneen suuntaan osoitella sormea, kuten tuosta yltä hieman saattoi ymmärtää useammasta kommentista.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 174
Rbot voisi jatkua edelleen, jos joku haluaa sitä kehittää edelleen? Aiemmin @chrisekh ehdotti lähdekoodin laittamista Githubiin. Se on tietty eri asia, jos rbot-lähdekoodia halutaan myydä jollekulle.

Eikö rbotin idea ollut alunperin, kun Ampparit kieltäytyivät lisäämästä io-techiä listoihinsa? Ei taida io-tech olla heidän listalla vieläkään?
 

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 249
Noh, jos ei sitä @copter ja @Sampsa halua avoimeksi lähdekoodiksi tuoda, niin sitten olkoon niin. Näkisin itsekin, että potentiaalia olisi, jos joku innostuu niiden pohjalta projektia jatkamaan, mutta mehän ei siihen voida vaikuttaa sen suuremmin.

Minusta olisi hyvä jos jompikumpi tulis tän asian tiimoilta vielä selkeesti kertomaan kantansa ja sen mukaan voidaan sitten joko lyödä piste tarinalle tai jatkaa Open Source-pohjaisena ilman herrojen mukanaoloa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 482
Viestejä
4 163 773
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom