Ravintolaruoan toimituspalvelut (Wolt, foodora, ...)

Mikähän Foodoran Android-sovelluksessa nyt mättää?
Jo vähintään useampia päiviä jää vain rullaamaan sijainnin haun/valinnan jälkeen jotain latausikoniaan. Koitettu tyhjentää cachet, datat ja poistaa & asentaa uudelleen tuloksetta ja annettu tietenkin lupa paikannukseen kun sovellus on käynnissä
 
Mitäköhän Foodora ja Wolt meinaa? Wolt nostanut kuljetuksen hintoja tänään sillä pienellä piilolla että "alkaen" 1.90e kun ekan kilometrin sisällä saa siihen hintaan, kolme on jo vanha 5.9e pitkän toimituksen hinta ja sit uusi pitkälle(yli 3km) on 7.90e joka on kaikkialle "ytimen" ulkopuolelle omalla paikkakunnalla. Foodorassa kanssa kaikki "Ravintolat" eli siis ei perus Pizzeriat on 12e kuljetuksella. Onko jotain muuttunut ?
 
Eilen tuli viestiä Foodoralta että 10€ voucher on lompakossa, eli jos tilaan kotiin 15cm subin tuosta läheltä niin ilmainen ateria.
Tosin itse suosin Wolttia koska niiden sovellus joka näyttää kuuriinin sekoilut livenä (asun paikassa jota googlemaps ei ilmeisesti tiedä, eli sekoittaa toiseen paikkaan). Olen pinpointannut kyllä tarkan sijainnin, mutta ilmeisesti kuskit ei tuota tietoa käytä.
 
Näemmä Woltilla nuo ilmaiset kuljetukset menevät pohjalle ja lähetti seikailee ympäriinsä ennen kuin ruoka tulee ovelle. Bonuksena vielä väärä annos eli tavaraa puuttuu ja puolikas tilattuun nähden tässä tapauksessa. Ikävä että lempi tilauspaikka lopetti palveluiden käytön.
 
Eilen katselin hiukan huvittuneena kun Woltille työtä tehnyt kuriiri pyöri 100-300 metriä asuintaloni ympärillä +20 minuuttia.
Ei ollut lämmintä ruokaa tilattuna, joten ei sinänsä haitannut, mutta kuitenkin valitsin 'kamala' toimitukseksi. Lähetti ei edes soittanut, yleensä tekevät noin kun eivät löydä perille.
Yksi matsmartin kuriiri pyöri täällä aikansa ja sitten nosti jalan kytkimeltä ja lähti takaisin, tuli ekstralasku että tavaraa ei voitu toimittaa perille. Mutta reklamaation jälkeen ilmainen kuljetus ja jokusen euron hyvitys myös.
 
Vitun FOODORA on aivan perseestä --> Tilaus epäonnistuu sivulle palatessa mutta rahat oli lähteneet nätisti tililtä. Mitään asiakaspalvelua tai yhteydenottokanavaa ei tietenkään ole koska Ryssien omistama koijarifirma.

Edit: Vastaavia kokemuksia näköjään pitkin internetin ihmemaata: foodora sai maininnan "Huono" arvosanalla 1,3 / 5 Trustpilotissa

Miten tuollaisen kusetusfirman sallitaan jatkaa toimintaansa?!
 

Liitteet

  • Screenshot_20210914-114321_Firefox.jpg
    Screenshot_20210914-114321_Firefox.jpg
    255 KB · Luettu: 126
Viimeksi muokattu:
Vitun FOODORA on aivan perseestä --> Tilaus epäonnistuu sivulle palatessa mutta rahat oli lähteneet nätisti tililtä. Mitään asiakaspalvelua tai yhteydenottokanavaa ei tietenkään ole koska Ryssien omistama koijarifirma.

Edit: Vastaavia kokemuksia näköjään pitkin internetin ihmemaata: foodora sai maininnan "Huono" arvosanalla 1,3 / 5 Trustpilotissa

Miten tuollaisen kusetusfirman sallitaan jatkaa toimintaansa?!
Monta kertaa sain itsekkin pistää viestiä ja pistin myös Checkoutille joka vaikuttaa ihan luotettavalta kuitenkin, meniköhän siinä 3 päivää kun joku Foodoralta vastasi, tarinalle kuitenkin onnellinen loppu eli he maksoivat takaisin omalla kohdallani, mutta nettiä lueskelleena en pitäisi tätä itsestäänselvyytenä ja ehdottomasti päivittäin sähköpostia heidän suuntaan ja ilmoitus Checkoutille että näin on käynyt.
 
Monta kertaa sain itsekkin pistää viestiä ja pistin myös Checkoutille joka vaikuttaa ihan luotettavalta kuitenkin, meniköhän siinä 3 päivää kun joku Foodoralta vastasi, tarinalle kuitenkin onnellinen loppu eli he maksoivat takaisin omalla kohdallani, mutta nettiä lueskelleena en pitäisi tätä itsestäänselvyytenä ja ehdottomasti päivittäin sähköpostia heidän suuntaan ja ilmoitus Checkoutille että näin on käynyt.

Maksunvälittäjään oltu yhteydessä. Sen sijaan Koijarifirman yhteystietoja ei löydy mistään, ei edes oikeaa chattia. Firman kaupparekisteriin ilmoittama puhelinnumero 02 93 000 470 yhdistää venäläiseen IVR-valikkoon, jolla ei ole mitään tekemistä yrityksen liiketoiminnan kannalta. Delivery Hero Finland Oy taloustiedot
 
Wolttia tulee itse suosittua koska lähetin gps-seuranta on melkein reaaliaikaista toisin kun Foodoran vastaava.
Kuljetusmaksut ja toimitusajat ovat aikalailla samat.
 
Wolttia tulee itse suosittua koska lähetin gps-seuranta on melkein reaaliaikaista toisin kun Foodoran vastaava.
Kuljetusmaksut ja toimitusajat ovat aikalailla samat.
Woltilla saa myös pistettyä just eikä melkeen sen osoitteen kartalta eikä vaan katuosotteiden perusteella, mikä ainakin itellä duuniin ruokaa tilatessa säästää noin vartin selityksen puhelimessa kun lähetti ei löydä perille osoitteella
 
Woltilla saa myös pistettyä just eikä melkeen sen osoitteen kartalta eikä vaan katuosotteiden perusteella, mikä ainakin itellä duuniin ruokaa tilatessa säästää noin vartin selityksen puhelimessa kun lähetti ei löydä perille osoitteella

Ja Wolt riistää ilmeisesti lähettejä/ravintolayrittäjiä hieman vähemmän kuin Foodora plus on "suomalainen" firma niin tätä tulee itsekin käytettyä jollei sitten Foodorassa ole mitään supertarjousta (ei ole talven jälkeen hirveästi näkynyt).

Plus Woltissa saa maksettua osan tilauksesta lounasetuudella.
 

Aikas kova juttu, harmikseen suomalaiset veronmaksajat ovat tässä häviäjiä. Tuskin näkyy näitä nettoajia verokoneessa ensivuonna, tulevat puljaamaan kaikki varainsiirrot tästä lähtien ulkomaille minimaalisin veroin jonkun paratiisiyhtiön kautta. Loppui meikäläisen Wolttaus ja alan tukemaan raflojen omia kuljetusia aina kun mahdollista. Ollut veteliä kuskeja ja ranskalaisia eniway.
 
Big King XXL -ateria 15,45€ + kuljetus 5,90€ + palvemaksu 0,8€ = yhteensä 22,15€. Huhhuh, kuka tilaa enää tuohon hintaan?

Kaikki hinnat alkaa olla paisuneita, ei meinaa raskia enää tilata edes noita kampanjoita missä ilmainen kuljetus ja joku isokin alennus. Kebab ja pizza mitkä irtosi ennen 9,5-11,5€ ovat nyt 12,5-14,5€+. Vanhaan hintaan saa vain paikoista, joista saa myös kaupan päälle ruokamyrkytyksen ja laatu on 1/5. Viereisen kiinalaisen kympin annos 16,5€. Terveys ainakin kiittelee, tilaaminen tippunut lähes nollaan.

Eilen tilasin normaalikokoisen pizzan ja kebabrullan, kuljetuksineen 40,80€ woltista. Hinnat on noussut kyllä aivan törkeästi. Jää tulevaisuudessa tilaamatta.
 
Sain aiemmin tässä kuussa Foodoralta tiliini liitettyyn sähköpostiin etukoodin jolla saa kahdeksan euron alennuksen seuraavasta tilauksesta. Menin selaamaan hyväksi todetun ravintolan valikoimaa, näytti kuljetusmaksuksi osoitteeseeni huimat 9,99 euroa ja tilauksesta olisi saanut tuon kahdeksan euron alennuksen.

Katsoin sitten huvikseni kotiosoitteellani samaa ravintolaa selaimella incognito-tilassa kirjautumatta niin kappas, samassa ravintolassa olikin tarjolla ilmainen kuljetus, eli rekisteröityneenä käyttäjänä "etukoodin" avulla tilaus olisi tullut kaksi euroa kalliimmaksi.

En ole näiden palvelujen hinnoitteluihin aiemmin tutustunut tarkemmin, mutta onko tällainen harhauttaminen ihan normaalia toimintaa?
 
Sain aiemmin tässä kuussa Foodoralta tiliini liitettyyn sähköpostiin etukoodin jolla saa kahdeksan euron alennuksen seuraavasta tilauksesta. Menin selaamaan hyväksi todetun ravintolan valikoimaa, näytti kuljetusmaksuksi osoitteeseeni huimat 9,99 euroa ja tilauksesta olisi saanut tuon kahdeksan euron alennuksen.

Katsoin sitten huvikseni kotiosoitteellani samaa ravintolaa selaimella incognito-tilassa kirjautumatta niin kappas, samassa ravintolassa olikin tarjolla ilmainen kuljetus, eli rekisteröityneenä käyttäjänä "etukoodin" avulla tilaus olisi tullut kaksi euroa kalliimmaksi.

En ole näiden palvelujen hinnoitteluihin aiemmin tutustunut tarkemmin, mutta onko tällainen harhauttaminen ihan normaalia toimintaa?
Ainakin eri ihmisille näytetään eri hintoja kirjautuneena ainakin jommassa kummassa ellei molemmissa (Wolt / Foodora). Monesti jos emännän kanssa aiotaan tilailla jotain niin katsotaan molempien tunnuksilla kumman kannattaa tilata. Monesti esim kotiinkuljetuksilla on eri hinta tai on eri tarjouksia ravintoloissa. Samoin ilmeisesti uusille käyttäjille näytetään esim halvempia tai jopa ilmaisia kuljetuksia enemmän.

Nuo siis ihan satunnaisella mutu-tuntumalla tulleita fiiliksiä omista ja kavereiden kokemuksista.
 
Pistetääs tämä tännekkin.

Elikkäs nyt saa Foodora Pron veloituksetta tammi-helmikuulle. Sisältää mm. ilmaiset kuljetukset 5€ asti ja -50% Hesburgerin koko menusta.
 
Pistetääs tämä tännekkin.

Elikkäs nyt saa Foodora Pron veloituksetta tammi-helmikuulle. Sisältää mm. ilmaiset kuljetukset 5€ asti ja -50% Hesburgerin koko menusta.
Voiko tuon jotenkin katkaista siten ettei tarvi sit muistaa helmikuun lopulla vai katkeaako Pro itsestään? :) Kuulostais pätevältä kyllä!
 
Voiko tuon jotenkin katkaista siten ettei tarvi sit muistaa helmikuun lopulla vai katkeaako Pro itsestään? :) Kuulostais pätevältä kyllä!

Vaikuttaisi olevan perinteinen suoratoistopalveluiden tyyppinen kampanja eli luottokortin tiedot pitää syöttää aktivointia varten ja veloitus jatkuu automaattisesti jos et muista perua.
 
Jaha, foodorassa näkyi ensimmäisen kerran mahdollisuus päästä ensimmäiseksi toimitukseksi...

Jostain ne rahat on otettavat kun kuukausimaksulla saa ilmaisia kuljetuksia ja käsittelymaksu ei mitään kata...
 
Tilasinpa tänään pizzan kun oli alennuskuponki -45% yli 10e menevistä tilauksista. Ehdoissa luki ettei kata kuljetusmaksua.
Minähän en ilman alennuksia noista tilaile niin tartuin tarjoukseen. Tuli sitten väärä veloitus, mutta asia ratkesi onneksi nopeasti.

Pizzan hinta 14.00e
Palvelumaksu 0.99e
Kuljetus 1.69

Foodoran kuitin loppusumma oli 10.38e.
Laskin prosenttilaskurilla, että oikea hinta olisi pitänyt olla 9.93e

Menin aspaan ulisemaan ja lupasivat siirtää 0.45e tililleni takaisin.
Olkaa tarkkana:rofl:
 
Jos tilaa hampuraisaterian, niin onko normitilanne se, että lähetti tuo pahvikupissa hapottoman juoman? Näin kävi sillä ainoalla kerralla kun tilasin vuosia sitten, mutta nyt oli ajatus, että pitäiskö tilata taas.
 
Jos tilaa hampuraisaterian, niin onko normitilanne se, että lähetti tuo pahvikupissa hapottoman juoman? Näin kävi sillä ainoalla kerralla kun tilasin vuosia sitten, mutta nyt oli ajatus, että pitäiskö tilata taas.

Maikkarista/Hesasta/Bögökingistä juu.. Jostain eksoottisemmasta paikasta saatat saada ihan perus 0,5l pullon.

Mut kyllä niissä on yleensä happoja vielä kohtuullisesti ollut, jos ei nyt yli tuntia mene toimituksessa, onhan niissä kansi kiinni.
 
Täällä tulee mukissa, voi tosin johtua siitäkin että tilauspaikka on ~1km päässä ja toimitusaika ~5min
 
Foodoran kautta Hesestä ruokatilaus, mm. 2x6kpl nugetteja, toiseen paprikamajoneesi ja toiseen chipotle.

Majoneesit tuli kuten piti, mutta nugetteja vain 6kpl.

Palaute puuttuvasta tuotteesta ja raksi ruutuun että haluan palautuksen alennuskoodina. Joku virheilmoitus. Sama uudelleen, ja erilainen virheilmoitus. Vielä kerran, ja kolmannenlainen virheilmoitus.

Heselle 1 tähden palaute ja selostus puuttuvasta tuotteesta sen kylkeen.

Viikkoon ei mitään. Foodora Pron peruutus ja perustelut miksi perun: koska en saanut maksamaani tuotetta.

Pari päivää sitten mainostivat sovelluksessa että Hesestä nugetteja kaks 6 kpl boksia yhden hinnalla. Nojoo...

Lopputulos: viisi kertaa palautetta vaikka mitä kautta, eikä mitään kuulu (10 päivää nyt jo kulunut). Ok, tappio vain noin 1,9 euroa jos majoneesin arvoksi laittaa 0,5 euroa.

Sovelluksessa saattaa olla bugi, että jos palautuksen arvo olisi alle 2,5 euroa, niin sitä ei voi antaa kuponkikoodina - ehkä pienin koodi on arvoltaan 2,5e tai 5e... Tai sitten jos osa tuotteesta on toimitettu mutta osa ei niin koodi menee mutkalle.
 
Viimeksi muokattu:
Itse aikoinaan vertailin hintoja pari kertaa ja olisi tullut huomattavasti kalliimmaksi kuin jopa Citymarket, saati sitten Prismaan verrattuna. Ja ainakaan itse en luottaisi siihen, että joku random Wolt-kuski saisi vaikka pakasteet perille ilman sulamista kesähelteillä, varsinkin kun pakesteet kategoriassa mainostetaan "thermoskassia". Ehkä johonkin pikkutilauksiin jotka pitäisi saada nopeasti Wolt Market olisi sopinut.
 
Kerran noita kauppoja tuli kokeiltua ja sekin oli sellaisessa taudissa ettei yksinkertaisesti jaksanut lähteä ulos kotoa. Muuten hinnat tai tarjonta ei houkuttele. Kuitenkin ilmaisen kuljetuksen hinta on aika kova.
 
Noi marketit olivat kova juttu pari vuotta sitten, kun pystyi vielä vähän hyväksikäyttämään ominaisuuksia. Tuli usein tilailtua esim 20 tölkkiä energiajuomaa 15€ ilmaisilla kuljetuksilla, kun vähän testaili ostoskorin kanssa. Ehkä se kikkailun loppuminen sit vähenti niin paljon tilailuja muiltakin, että noita ei kannattanut enää ylläpitää.

E: hieman harmittaa noiden poistuminen, kun ei oikein noiden oikeiden kauppojen kanssa pysty kikkailemaan mitään.
 
Ainakin täällä PK-seudulla menee paljon noita Alepa robotteja ympäriinsä... Ohan toi sinänsä kestävämpi malli roboteilla kuljettaa kuin ihmisillä jotka joutuvat vielä maksamaan autoilun. Millonkas nuo Foodora marketit laittaa sitten lapun luukulle?
 
Miten Wolt estää useamman tilin luomisen ja itsensä kutsumisen kaveriksi, jolloin saa krediittejä "kaverin" tilauksista?
 
Foodora market lopettaa Suomessa.
Kävin päivittäin katsomassa joko alennukset alkaneet, luonnollisesti heti kun unohdin asian muutamaksi päiväksi se tapahtui ja kaikki mennyt. :sad:

Näiden bisnesmalli oli helppo ymmärtää vielä kun oli kuljetusmaksu ja 30% siivu, mutta miten nämä oikein tienaa nykyisten pro ja plus hommien kanssa? Olen lukenut lähettien saavan jotain 4-5€ lyhimmästä matkasta, eli jos tilaan vierestä pizzan 10€ + 0,5€ palvelumaksu + kuljetus 0€ jäävät jo tappiolle. Onko keskitilaus muka niin iso, että kannattaa ottaa tappiot noista pienistä ja pyöriä pelkällä 30% + palvelumaksu?
Foodoran puolella vielä ihmeellisempi meno, jatkuvasti noita jopa -50%, en tiedä osallistuuko ravintola noihin kuinka paljon, mutta taas melko järjettömältä tuntuu, paljon halvempaa tilata mätöt ovelle kuin vaivautua itse hakemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Palvelumaksu vain kasvaa kasvamistaan Foodoralla ja Woltilla. Toki kupongit ovat parantuneet.

Marginaalisesti muuttamalla tilauksen kokoa muutamilla euroilla palvelumaksu muuttuu ja minimissään on 0,90€ ja maksimissaan 2,70€. Oudointa on, että ravintola/myymälä kohtaista.

Nytkö sitten tippikulttuuri tekee paluuta molemmissa sovelluksissa? Ensin sai maksaa "nopeasta kuljetuksesta", joka on usein hitaampi ollut kuin tavanomainen kuljetus ja nyt muuttunut tippauskulttuuriin.

Foodora perusteli nopean kuljetuksen "luotettavuudella", silti pahimmillaan yli tunnin myöhässä.

1725515178488.png
 
Henkilökohtaisesti kyllä jätän itse tippaamatta. Ei ole asiakkaan tehtävä maksaa lähetin palkkaa, vaan yrityksen.

Palvelumaksut kyllä lähtenyt laukalle myös woltissa ja sitten on vielä keksitty pakkausmateriaalimaksu jos tilaa wolt marketista.

Joku kyseli aspasta pari vuotta sitten sitä miksi palvelumaksut nousee. Syyksi sanottiin korona ja kerrottiin että kuinka ne kohta laskee. No eipä laskenut.

Toki bisnes on bisnestä, jos asiakas maksaa niin ei kait siinä mitään. Jostainhan sitä voittoa pitäisi saada.
 
Woltin marketti on mielenkiintoinen tapaus. En ole tavannut ketään, joka ostaisi tuotteita K-marketista tai Woltin omasta marketista normaalihintaan.

K-marketeista poistettiin hävikki tarkoituksella, mikä on harmillista. Woltissa pakkausmaksu pienenee, jos valitsee esimerkiksi yksittäisen jäätelöpuikon tai pakastevihanneksen. Lisäksi kaupan päälle saa pakastepussin (ovh 1–2 €), jota voi käyttää uudelleen. Olen huomannut, että jos lisää tilaukseen kommentin "pakkaa hyvin", tavarat saapuvat yleensä kangaskassissa, kestokassissa tai pakastepussissa.

Jos kommenttia ei lisää, tuotteet tulevat muovipussissa, joka on kuskin jalkatilassa auringon lämmössä tai tupakan savun runtelema riippuen kuskin omatunnosta jos pussia ei suljettu. Tämä vaihtelee toki sijainnin ja marketin käytäntöjen mukaan. Ennen Foodoran marketissa oli hyvä hävikkiosasto, mutta sitä on karsittu niin paljon, ettei enää ole juuri mitään ostettavaa, ja minimitilausta on nostettu. Sama tapahtui Woltissa: alun perin minimitilaus oli 10€-17€, mutta nyt se on 25–35 €, riippuen oletko Pro- tai Wolt+-jäsen.

Jos jotain positiivista pitää mainita, niin päällekkäistilaus on kätevä. Esimerkiksi voi tilata pizzan ilmaisella kuljetuksella ja samalla Wolt Marketista ilman pakkaus- tai palvelumaksuja, jos käyttää vähän kikkailua. Sama pätee Foodoraan, vaikka sovellus välillä perii palvelumaksua, niin ei pitäisi – ja sitten asiakaspalvelu on palauttanut rahat. En ymmärrä, miksi kuljetusmaksu pitäisi maksaa... Parasta päällekkäistilauksessa on, että ei ole hintarajoituksia toiselle tilaukselle, joten sen saa ilman kuljetusmaksua ja PK-seudulla kallein kuljetusmaksu on 15 €.

Negatiivisena puolena Foodora kikkaili Pro-jäsenille niin, että kuljetusmaksuhyvitys on rajoitettu 5 euroon. Itse uusinkin Pro-jäsenyyteni kuukausittain 2 €, sillä saan aina uuden alekoodin: "Tällä koodilla -5 € Pro-jäsenyydestä." Se vain on tyhmää maksaa liikaa.

Foodorassa eeppisin tarjous tälläkin hetkellä vielä toistaiseksi on tilata kaksi perhepizzaa 11.50€/kpl ja iso limsa 4€, eli 27€ ja koodilla kaikille saa hinnasta 5€ pois, kun tilaus ylittää 25€ jolloin hintaa jää 22,90€ koko tilaukselle, ilman kuljetusmaksua, koska veloitukseton kuljetus. Palvelumaksu on 0,90€.
 
Viimeksi muokattu:
Palvelumaksu vain kasvaa kasvamistaan Foodoralla ja Woltilla. Toki kupongit ovat parantuneet.

Marginaalisesti muuttamalla tilauksen kokoa muutamilla euroilla palvelumaksu muuttuu ja minimissään on 0,90€ ja maksimissaan 2,70€. Oudointa on, että ravintola/myymälä kohtaista.

Nytkö sitten tippikulttuuri tekee paluuta molemmissa sovelluksissa? Ensin sai maksaa "nopeasta kuljetuksesta", joka on usein hitaampi ollut kuin tavanomainen kuljetus ja nyt muuttunut tippauskulttuuriin.

Foodora perusteli nopean kuljetuksen "luotettavuudella", silti pahimmillaan yli tunnin myöhässä.

1725515178488.png
Tuo tippi on kyllä ihan älytön. Joskus voisin nopeasta kuljetuksesta kuskia palkitakin, mutta tuo tippi pitäisi päästä määrittelemään vasta kuljetuksen jälkeen. Etukäteen annettuna ei voi tietää tunaroiko se kuski jotain ja eväät tulee tunnin myöhässä (tai niinkuin kaverille kävi, kuski ajoi kolarin ja jäi kokonaan tulematta).

Nuo palvelumaksut ja kuljetusmaksut ovat kyllä ihan satunnaislukugeneraattorin keksimiä, niiden summa heittelee ihan jonkun ihme kaavan mukaan. Välillä tilauksessa on pienemmät, välillä isommat maksut vaikka tilaa samasta paikasta samaan aikaan jne.

Noita yhdistettyjä tilauksia meilläkin käytetään jonkun verran, esimerkiksi kissanhiekkaa on tullut tilattua monesti samalla kun on itselle ja emännälle ruokaa tilaillut. Tulee kätevästi ilman minimitilausta ja ilman lisämaksuja eikä tarvitse lähteä kävellen lähikaupasta hakemaan kun sellainen kissanhiekkaloota kuitenkin painaa jonkin verran.
 
Woltin marketti on mielenkiintoinen tapaus. En ole tavannut ketään, joka ostaisi tuotteita K-marketista tai Woltin omasta marketista normaalihintaan.

Wolt marketista ite välillä tilaillut, mutta juurikin suurimmaksi osaksi tarjoustuotteita. Toisaalta tarjoustuote on hieman harhaanjohtava sana tässä, vaikka onhan se wolt marketin omiin hintojen nähden aina tarjous, mutta kun vertaa muihin kauppoihin niin puhutaan normaalihinnasta. Hyvin harvoin wolt market tarjous on oikeasti hyvä tarjous. Esimerkiksi nyt kun huvikseen katsoo niin vaikkapa "Kokkikartano Kinkkukiusaus 700g" on tarjouksessa hintaan 6,89€ (7,49€ norm). Sama tuote prismassa on normaalihintaan 6,59€.

Jos normaalihinnalla ostelee niin saa varautua maksamaan noin 10-40% enemmän kuin mitä samat tuotteet maksaisi prismassa. Toki eihän wolt marketin ole tarkoitus kilpailla hinnalla, vaan helppoudella.

Mitenköhän menee hinnat tuolla wolt-K-marketissa - onko samat hinnat kuin K-kaupassa vai onko vielä laitettu wolt-marginaali päälle?
 
Wolt Marketissa tilatessa hävikkiä ja poistotuotteita, fiksumpi osapuoli osaa hyödyntää Foodien (nyk. S-kaupat) ja K-ruoka-sovellusten tietoja, sekä maalaisjärkeä.

Jos tietää selkeästi, mikä on edullisesti tarjouksessa, siitä ei voi kieltäytyä. Esim. maito maksaa usein 0,42-0,62 €/L. Jos tilaan Woltin K-kaupasta muuta kuin tarjoustuotteita, fiksummat ovat huomanneet, että eri K-kaupoissa on usein kampanjoita, kuten "osta 50 € ja säästä 10 €", vaikka hävikkiä ei olisi. Siinä voi helposti ostaa vain normaalihintaisia tuotteita K-kaupasta ja silti jäädä voitolle ilman kuljetuskustannuksia Wolt+ -jäsenyydellä. Lisäksi palvelun/pakkauksen saa aina ns. "voiton puolelle" vaihtamalla pakastekassiin. Säästön lisäksi voi säästää matkan ja haastaa itseään matemaattisesti muiden kustannuksella. Esim. kirjolohikiusaus on ollut useamman kerran paria euroa edullisempi. Turha verrata kanan rintafilettä tai kebabriisi-valmisateriaa, kun ne ovat normaalihintaisia jopa tarjouksessa. Siksi on tärkeää kiinnittää huomiota oikeasti tarjouksessa oleviin tuotteisiin, kuten hotwingseihin, grillikasviksiin ja sesonkituotteisiin, jotka usein ovat -60 % kaupan hinnasta. Ainakin täällä päin Vantaata.

Kellon ajalla on iso merkitys tilaessa Foodoralla ja Woltilla.
 
Viimeksi muokattu:
1725776418272.png


Mukavaa, kun etukoodia muistetaan sähköpostilla ja se onkin käytetty. Vaikka aikamäärällisesti eroa on yli viikko sähköposteilla.

Miksi oi Foodora, miksi oi foodora teet tämän minulle. Kuitenkin pro-tilauksen saa aina uusittua jokaisena kuukautena samalla koodilla 5€ pois hinnasta.
 
Palvelumaksu vain kasvaa kasvamistaan Foodoralla ja Woltilla. Toki kupongit ovat parantuneet.

Ehkä teillä päin. Itse yllätyin iloisesti kun palasin pitkän ajan päästä Woltista tilaamaan ja palvelumaksu oli laskenut 0,90 -> 0,71 ja -> 0,51 tai jotain sinne päin.

--

Foodoralla oli maksuvaiheessa jokin mainos -3 € kun maksat Klarnalla. Onko tästä kokemusta? En lähtenyt tarkemmin tutkimaan, kun oletin kyseessä olevan jonkun tosi vaivalloisen osamaksusäädön.
 
Foodoralla oli maksuvaiheessa jokin mainos -3 € kun maksat Klarnalla. Onko tästä kokemusta? En lähtenyt tarkemmin tutkimaan, kun oletin kyseessä olevan jonkun tosi vaivalloisen osamaksusäädön.

"Maksaessaan Foodora-ostoksensa Klarnalla asiakkaat voivat valita maksutavaksi Maksa nyt tai Maksa myöhemmin."

Ei tuossa Maksa myöhemmin:kään tule lisäkuluja, jos vaan ajoissa maksaa kaiken kerralla.

Mutta KAIKILLE-koodilla saa -5e, eli se on parempi kuin Klarnan -3e - jota alea ei voi yhdistää tohon koodiin.
 
Henkilökohtaisesti kyllä jätän itse tippaamatta. Ei ole asiakkaan tehtävä maksaa lähetin palkkaa, vaan yrityksen.

Palvelumaksut kyllä lähtenyt laukalle myös woltissa ja sitten on vielä keksitty pakkausmateriaalimaksu jos tilaa wolt marketista.

Joku kyseli aspasta pari vuotta sitten sitä miksi palvelumaksut nousee. Syyksi sanottiin korona ja kerrottiin että kuinka ne kohta laskee. No eipä laskenut.

Toki bisnes on bisnestä, jos asiakas maksaa niin ei kait siinä mitään. Jostainhan sitä voittoa pitäisi saada.
Mielestäni koko wolt ja foodora on silkkaa heikommassa asemassa olevien riistoa. Jo se, että suurinosa porukasta on ulkomaalaisia kertoo kyllä jo jotain palkkauksen tasosta.
Ulkomaalaisia kun halutaan suomeen monesti halpatyövoimaksi. Siksi boikotoinkin wolttia ja foodoraa, enkä ole ikinä näistä riistofirmoista tilannut mitään, enkä tilaa tulevaisuudessakaan.
koko touhu kuulostaa joltain modernin ajan puuvillapelto orjuudelta. Jos ei jaksa itse mennä ravintolaan syömään, niin pitäisi olla valmis maksamaan kunnon summa siitä, että saa suorastaan kuninkaallista palvelua ja ruoka tuodaan ravintolasta kotiovelle asti.
:sangry:
 
Mielestäni koko wolt ja foodora on silkkaa heikommassa asemassa olevien riistoa. Jo se, että suurinosa porukasta on ulkomaalaisia kertoo kyllä jo jotain palkkauksen tasosta.
Ulkomaalaisia kun halutaan suomeen monesti halpatyövoimaksi. Siksi boikotoinkin wolttia ja foodoraa, enkä ole ikinä näistä riistofirmoista tilannut mitään, enkä tilaa tulevaisuudessakaan.
koko touhu kuulostaa joltain modernin ajan puuvillapelto orjuudelta. Jos ei jaksa itse mennä ravintolaan syömään, niin pitäisi olla valmis maksamaan kunnon summa siitä, että saa suorastaan kuninkaallista palvelua ja ruoka tuodaan ravintolasta kotiovelle asti.
Mites tuo boldaamani viimeinen lause? Oletan että haluat muutkin toimituskulut Suomessa kattoon? Tilaat sitten Verkkokaupasta jonkin komponentin tai vaikka petauspatjan huonekaluliikkeestä niin oletko valmis maksamaan "kunnon summan siitä, että saa suorastaan kuninkaallista palvelua ja tuote tuodaan kotiovelle asti"?

Ja palatakseni ainakin Woltiin (ehkä sama Foodorassakin), niin sähän pystyt antamaan kuskille erikseen ihan kunnon tipin eli ei muuta kuin antaa palaa! :thumbsup:
 
Mites tuo boldaamani viimeinen lause? Oletan että haluat muutkin toimituskulut Suomessa kattoon? Tilaat sitten Verkkokaupasta jonkin komponentin tai vaikka petauspatjan huonekaluliikkeestä niin oletko valmis maksamaan "kunnon summan siitä, että saa suorastaan kuninkaallista palvelua ja tuote tuodaan kotiovelle asti"?

Ja palatakseni ainakin Woltiin (ehkä sama Foodorassakin), niin sähän pystyt antamaan kuskille erikseen ihan kunnon tipin eli ei muuta kuin antaa palaa! :thumbsup:
Täytyypi myöntää, etten tiennyt tuosta tippi-mahdollisuudesta. Jos joskus tulee tilattua woltista niin ehdottomasti tippaan.
:sspeechless:
 
Muutaman kerran kuussa tulee tilattua pöperöt jostakin ravintolasta kotiin, jos ei itse jaksa tai ehdi kokkailla. Käteviä palveluita ovat ja toimitukset ovat onnistuneet moitteetta. Tippejä en ole koskaan jättänyt, enkä ole jättämässä jatkossakaan, kun sellainen ei kuulu meikäläiseen kulttuuriin ja kuskit saavat toimituksista palkkion joka tapauksessa.
 

Statistiikka

Viestiketjut
254 335
Viestejä
4 427 310
Jäsenet
73 319
Uusin jäsen
Linde_8

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom