Rannekelloja

Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
28
Kiitos kommenteista. Pitää käydä kokeilemassa kelloliikkeessä mesh-ranneketta.
Onko hirveä homma vaihtaa ranneke?
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 271

LJ123

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
144
Mulla on Bergeoni ja pari halpaa kiinalaista. Vaihdan sillä, mikä käteen osuu ensimmäisenä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
968
Onko muille kantautunut tietoa että Oris olisi nostamassa hintoja maaliskuussa noin 10%?
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
67
Tietääkö kukaan täältä onko seikolla muita kelloja kuin grand seikot joissa on japanilaiset osat ja myös koottu kokonaan japanissa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
162
Bergeonia on turha verrata kiinanrimpuloihin, naarmuttaa kellonsa vaan paskoilla työkaluilla. Ei ole iso ostos hommata kerralla kestävät työkalut.
 

Myocyte

team omegga
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
371
Purkujen perusteella laatueroja noissa shit-tiereissä ei hirveästi ole, vai olenko erentynyt?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 077
Hieman on suu pyöreänä, juhlarannekellona oleva grand seiko (puhuin pötyö siis olikin vain Premier seiko) ei käy kuin 2h kerrallaan, kun taas seiko solar on ajassaan. Onneksi on takuu kortti tallella, 7kk sitte ostin.
Kai se on niin ettei mitään perus hinnasta kalliimpaa pidä ostaa jos tarvitsee aikaa mitata.:(
 
Viimeksi muokattu:

FuR

Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
5
Mihinkä tahansa ihmisen valmistamaan vehkeeseen voi tulla odottamaton vika. Jos omistamasi Seiko on aito, jotain on ehdottomasti pielessä, sillä kapasiteettia pitäisi olla ainakin reilun vuorokauden verran kaikissa kyseisen valmistajan kelloissa. Joskin mieleeni tulee tässä kohtaa huomauttaa, että kun kyseessä on todennäköisesti itsensä vetävä kello, niin sitä kyllä kannattaa pitää suurimman osan päivästä ranteessa tai se ei välttämättä lautaudu tarpeeksi. Toisaalta Seikoissa pitäisi olla kohtuullisen herkkä tuo automaattiveto, eli siis kellon pitäisi pysyä helposti vedossa, vaikka ei hirveästi käsiään heiluttele.

Ikävää, että noin päässyt käymään vieläpä ilmeisesti arvokkaamman kellon kanssa. Toisaalta, jos kellot eivät suoranaisesti "kiinnosta" (ja jos kellon arvokkuudella ole merkitystä muutenkaan itselleen), niin eipä mekaanisen kellon ostolle mielestäni ole mitään perusteluja, sillä patterikellot ovat kuitenkin käytännöllisellä tasolla merkittävästi mekaanisten kellojen edellä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
162
Vaikka kellot eivät kiinnostaisi, on se mekaaninen kello periaatteessa ikuinen. Samaa ei voi sanoa patterikelloista.
 

Myocyte

team omegga
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
371
Jos kellosi on automaatti ja käsinveto löytyy, vedä kello nupista täyteen latinkiin ja katso tapahtuuko sama uudelleen. Jos taas käsinvetoa ei ole, laita tiuku ranteeseen, pidä päivä ranteessa ja jos olet äärimmäisen flegmaattinen, käy vaikka reippaalla kävelylenkillä jotta jousi saa täyden latauksen ja jätä vehje pöydälle käymään. Jos tiuku on jälleen pysähtynyt, jossain on vikaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 077
se siis käy 2h ja pysähtyy ja kun nupin nostaa ja laittaa takaisin niin käy taas sen 2h. Tuo nupin nosto ja paino takaisin oli joku ensistartti toiminto. mutta vien kellon suosiolla sepälle, olen melkein vakio asiakas kun työ kelloa olen 3krt vuodessa putsauttanut huollossa.
 

Myocyte

team omegga
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
371
mikä mahtaa olla koneistona? Onko tuo siis mekaaninen vai joku kinetic-hässäkkä? tuossakin kategoriassa on laidasta laitaan tiukua.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 271
Jos kyseessä on samanlainen automaattikoneisto kuin Seiko 5 -malliston kelloissa, niin ne tarvitsevat todella paljon liikettä toimiakseen edes vuorokauden. Ei todellakaan mitään passiivisen toimistotyöläisen kelloja.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 077
ei ole mekaaninen movt 7t62-oph6 hr2 ja ihanan tarkka työ kello on v172-0ad8 hr2
meinaa olla vaikia lukea tekstiä kun kirjaimet on kaiverrusten päällä ja koko jotain 0.3mm
alkaa tuntumaan siltä että tuon halvemman kellon v172 kone on tarkempi kuin 7t62:vihellys:
 
Viimeksi muokattu:

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 271
ei ole mekaaninen movt 7t62-oph6 hr2 ja ihanan tarkka työ kello on v172-0ad8 hr2
meinaa olla vaikia lukea tekstiä kun kirjaimet on kaiverrusten päällä ja koko jotain 0.3mm
alkaa tuntumaan siltä että tuon halvemman kellon v172 kone on tarkempi kuin 7t62:vihellys:
Ok, näemmä sama Quartz-koneisto kuin minun 13 vuotta vanhassa Seiko Flightmaster Chronographissa. Ettei olisi ihan vain paristo lopussa? :D
 

FuR

Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
5
se siis käy 2h ja pysähtyy ja kun nupin nostaa ja laittaa takaisin niin käy taas sen 2h. Tuo nupin nosto ja paino takaisin oli joku ensistartti toiminto. mutta vien kellon suosiolla sepälle, olen melkein vakio asiakas kun työ kelloa olen 3krt vuodessa putsauttanut huollossa.
Sanoisin, että turhaan kelloa sepällä käyttää noin usein, sillä edes mekaanista kelloa ei tarvitse huollattaa useita kertoja vuodessa vaan ennemminkin kerran useassa vuodessa (poikkeuksena tietysti vintaget). Patterikellojen tapauksessa riittänee putsaus/muu huolto pariston vaihdon yhteydessä.

Jos kyseessä on samanlainen automaattikoneisto kuin Seiko 5 -malliston kelloissa, niin ne tarvitsevat todella paljon liikettä toimiakseen edes vuorokauden. Ei todellakaan mitään passiivisen toimistotyöläisen kelloja.
En nyt kuitenkaan liioittelisi tarvittavaa jumppaa kellon lataamiseksi, sillä esimerkiksi omistamani Vostok 2416Б-koneistollinen kello latautuu istumatyön ohella riittävästi, eikä tässä mallissa pitäisi olla mikään erityisen herkkä automaattivetäjä. ;)
 

Myocyte

team omegga
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
371
se joku jäby joka ylläpitää sitä purists -verkkosivua kehui tuota 7s26 vetokoneiston kiinnitystä arviossaan. Omat kokemukseni vuosien takaa ovat samansuuntaiset.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 271
En nyt kuitenkaan liioittelisi tarvittavaa jumppaa kellon lataamiseksi, sillä esimerkiksi omistamani Vostok 2416Б-koneistollinen kello latautuu istumatyön ohella riittävästi, eikä tässä mallissa pitäisi olla mikään erityisen herkkä automaattivetäjä. ;)
En nyt mitenkään liioittele tuota vaan tuo Seiko 5 Sport (snzf13j1) on oikeasti "sport" ja vaatii aktiiviliikkujan latautuakseen. Vertailukohtana minulla kellolaatikossa kymmenkunta muuta automaattia ja tuo selkeästi ronkelein. Pari vähän passiivisempaa toimistopäivää niin kello on seuraavana aamulla pysähtynyt. Tuossa ei myöskään ole nuppivetoa niin se on todella vaikea saada täyteen latinkiin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
432
Tommonen löytyy itseltä. Eli kyseessä on Blancpain Fifty Fathoms Bathyscaphe. Kello on isohko, 43mm koollaan ja nyt olenkin etsinyt mahdollista korvaajaa. Ajatuksissa ovat pyörineet lähinnä erilaiset, teräksiset sporttikellot kuten Glashutte Original Seventies, Piaget Polo S ja IWC Ingenieur.
 

Liitteet

Kurjimus

Kiproiskis!
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
87
Itsellä ranneaikaa saanut nyt eniten vanha zenith.

70 luvun puolivälin proto-malli. Ei tullut koemyynnin jälkeen ns "normaaliin" levitykseen.
38mm halkaisija.
Lasike saanut todella paljon osumaa mutta eipä voi kuulemma vaihtaakkaan.
Ranneke on joku 30 euron tarvikeranneke. Pitäisi selvittää onko mahdollista jostain saada zenithin oma ranneke tai edes solki jos vaihtaisi nahkarannekkeen.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 077
Seiko 7t62-oph6 hr2 kello lähti maahantuojalle kortin kera ja tuli takaisin, kellosta on koneisto nyt vaihdettu ja nyt toimii.
Sopivan ripeää toimintaa oli maahantuojalla ja kello ehti ranteeseen erääseen vain kerran elämässä tapahtuvaan tärkeään menoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
163
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
32
Tällä hetkellä silmää miellyttää harmaa OP 39mm, tuskin tulee hankittua kun en saa päätettyä mitään. Sitä ennen punainen Tudor Black Bay, tulin hieman toisiin ajatuksiin kun näin sen koon livenä.

 
Liittynyt
17.11.2016
Viestejä
82
Tuota mesh-ranneketta kannattaa oikeasti kokeilla ennen ostosta. Minulla on yksi ja se on lähinnä käytössä silloin, kun se sopii erittäin hyvin muuhun pukeutumiseen. Eli aika harvoin.

Ensinnäkin ne ovat todella näyttäviä ja keräävät katseita. Tämä nyt voi olla plussa tai minus tilanteesta riippuen. Toiseksi ne ovat epämukavia. Ranneke ei ole yhtä jämäkkä kuin metallisista paloista tehty ranneke mutta ei myöskään yhtä joustava kuin nahkainen ranneke. Vähän sellainen yhdistelmä johon on kerätty molempien huonot ominaisuudet. Kannattaa kuitenkin kokeilla, voihan se sinulla toimia. :)
Minulle tuo mesh-ranneke taas oli yksi ostokriteeri. Nahkarannekkeet tuntuvat aiheuttavan allergista reaktiota, kumirannekkeesta on kauheasti pidä, NATO-on mukava mutta hiukan resuinen ja tavalliset metallirannekkeet tuntuivat hiukan raskailta. Mesh oli sopivan bling, mukava kädessä ja toi myös kivaa vaihtelua toisiin kelloihini.

IMG_20170428_133605.jpg


Mutta makuasioita, kuten sanoit. Eihän tuo 46mm koko muutenkaan ole niin huomaamaton (Breitling SuperOcean Heritage 46).
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 567
Joku Leijonan peruskello jonka sain rippilahjaksi vuonna -92 ja edelleen toimii.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
669
Tuli hankittua ensimmäinen automaattikello kun sattui tarjouksesta vastaan. Pitkään ollut hakusessa automaatti ja tuota kelloa tuli kuolattua jo jossain mainoksessa. Eihän tuo vielä kelloautistien asteikolla ole mitään mutta itselle ihan passeli kello päivittäiseen käyttöön.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Liittynyt
17.11.2016
Viestejä
82
Nättihän tuo on. Valkotauluiset ja roomalaiset indeksit iskee muutenkin omaan makuun aina.

Mistähän tuo periytyy, että kelloissa 4 on IIII, eikä IV, kuten roomalaisissa numeraaleissa normaalisti?
 

Diziet Sma

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 407
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
639
Steinhartilta tullut GMT versio tuosta Titanium 500 mallista.



Mulla ollut muutaman kuukauden ajossa toi perus 500 ja hyvä tiuku on kyllä ollut. :)
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
384
Onko kokemuksia miten esimerkiksi G-Shock G-9300 akku kestää Suomessa talvella? Kyseessä on siis aurinkokennolla toimiva malli. Mahtaako tulla keskellä metsää ongelmia virran kanssa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
199
***MYYTY ***

Oisko kukaan kiinnostunut ostamaan Junkers-automaattia nahkahihnalla?

Malli on
Junkers 6350-2 Dessau 1926 Flatline

Ostettu v. 2010 Saksasta, myös parempi Jukersin oma nahkaranneke + claspi.

Ohut, kevyt. ETA 2824-2 koneisto. Peltinen boksikin saattaa löytyä.

Aika vähällä käytöllä ollut, joutaa sellaiselle, joka pitää enemmän.



Tampereella, vain nouto. YV.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
47
Kuvan kello-yksilö ranteessa painetaan...mulla on tohon 2 muutakin hihnaa niin saa kivaa vaihtelua välillä.

 
Liittynyt
17.11.2016
Viestejä
82
Onko tuo Panerai 045? Muistaakseni olen nähnyt vastaavan joskus metallirannekkeella ja se on kieltämättä jäänyt erittäin hyvännäköisenä ilmestyksenä mieleen.
 

LJ123

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
144
Kai @laoz illa on kumirannekkeen lisäksi natoja, jotta arvokello rippuu arvoisissaan remmeissä ranteessasi.
:sgiggle:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
47
Onko tuo Panerai 045? Muistaakseni olen nähnyt vastaavan joskus metallirannekkeella ja se on kieltämättä jäänyt erittäin hyvännäköisenä ilmestyksenä mieleen.

PAM 090. Tykkään itsekkin Panerai ulkonäöstä ja työn kuvastani johtuen en voi mennä asikkaille Rolex kädessä, mutta tavallinen seppo ei tajua Paneraista mitään. Kelloharrastaja saa sitten tajuta mitä on ranteessa, Rolex antaa vaan "väärän" kuvan joilleikkin kelloja harrastamattomalle.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
458
Kai @laoz illa on kumirannekkeen lisäksi natoja, jotta arvokello rippuu arvoisissaan remmeissä ranteessasi.
:sgiggle:
Mitäs ihmeellistä siinä on, että kelloon on monenlaisia rannekkeita ja että niitä myös käyttää?:confused: Monet tykkää kesäksi vaihtaa teräksen pois ja esimerkiksi natoa tai kumia tilalle ja jotkut vaihtelevat jatkuvasti rannekkeita kelloonsa. Esim. tuohon pannuun sopii oikein hyvin tuo kumi ja kello on heti sporttisemman näköinen. Juhlallisempaan tilaisuuteen sitten voi vaihtaa teräksen tai laadukkaan nahkan tilalle. Ei tarvi kerätä mitään kymmeniä kelloja laatikkoon, kun pienellä vaivalla sama kello menee monenlaisessa tilanteessa.
 

CryptoKid

Jonkun tarttis varmaan tehrä jottain
Make ATK Great Again
Team Linux
Team H2O
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
243
IMG_20171008_105026.jpg
Tänään ranteeseen päätyi Omega Seamaster Cosmic 2000 jostain 70-luvulta.
Ikävänä kauneusvirheenä Omega-logon alta taulusta on lähtenyt maalit irti, pitänee joskus selvittää saako sitä jotenkin järkevästi restauroitua.
 
Liittynyt
17.11.2016
Viestejä
82
Siinä on hieno parivaljakko :tup: Ehkäpä sitä itsekin vielä joskus siihen DJII:een uskaltautuu.
 
  • Tykkää
Reactions: JJe

tle88

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 117
Yritin se minäkin ostaa sveitsiläisen kellon. Olisin halunnut perinteisen näköisen anadigi kellon, jonka avulla olisin saanut kelloon vähän fiksumman kalenterin ja esim. herätys hälytyksen. Tuollaista Hanowaa yritin täältä Suomesta ostaa:

Swiss Military Hanowa 06-5222.04.007 horloge - Sword

Eipä sitten maahantuoja saanut toimitettua paria rannekkeen pidennyspalaa. Yksinmyynti monopoli ja kaikkea sellaista. Odotin ja odotin ja odotin. Lopulta ostin kaksi samanlaista vaaleaa perus Seikoa saadakseni vain sen yhden kellon heti käteeni. Netistä ostin ne kellot. Yritin sitten tilata lisää paloja siihen teurastettuun Seikoon. Kun asia selvisi kauppiaalle (Kellokeskinen), hän riipaisi minulle myynnissä olevasta Seikosta neljä palaa ja lähetti ne minulle ilman mitään sen kummempia selittelyjä. Oli mistä ottaa, kun Seikoja oli hyllyssä. Hän itse jäi sitten odottelemaan niitä lisäpaloja.

Sveitsin kelloteollisuus tekee kuolemaa. Sitä se "virallisiin kello ammattilaisiin" sitoutuminen teettää. Sitä voi tässä elämässä hirttää itsensä niin monella erilaisella tavalla. Jos asiakas yrittää ostaa yli 250 euron kelloa, niin esitys on minusta aika kehno, jos mistään ei saa muutamaa jatkopalaa siihen rannekkeeseen, eikä kukaan niitä viitsi edes yrittää toimittaa. Ne palat olisi voinut tilata vaikka tehtaalta etanapostina kuuteen eri kertaan siinä odotusaikana. Ketään siellä maahantuojalla ei vain kiinnostanut tehdä niin.

Jatkossa sitten tässä elämässä Seikojen kanssa. Uuden kokonaisen Seikon 7N42 kasettikoneiston saa netistä ostaa alle kympillä, ja koneiston kuuden kuukauden tarkkuus oli näemmä alle 50 sekunnin edistäminen ko. aikana. En taakseni enää edes koskaan vilkaisekaan Sveitsiläisten kellojen suuntaan.


T -.-

Seiko Sapphire Watch SGEG51P1
Toinen on kädessä ja toinen on pöytälaatikossa odottamassa valmiin sopivan pituisen rannekkeen kanssa nuppi ulkona. Eipä tule enää kellotonta päivää tässä elämässä. (Ostin netistä sitten vielä ne aukaisuvehkeetkin, että voin jatkossa myös itse vaihtaa pariston ja rasvata myös sen tiivisteen.)

Kelloista tuli myös luettua ja netattua. Esim. Seikon sukelluskelloihin ihmiset itse vaihtelevat mieluisia kellotauluja ja viisareita, kun niitä osia voi kuka tahansa netin kautta ostaa. Niitä saa rahalla. Nuorena miehenä olisin automaattisesti ostanut itselleni jonkin Seikon baby tunan sillä lisähaarniskalla, ja aloittanut sitten vielä sen lisä modaamisen... Nyt otin vain tällaisen "pliisun" kvartsikellon... :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2017
Viestejä
2
Tervehdys!

Pitkän harkinnan jälkeen olen hankkimassa itselleni automaattikellon. CreationWatches -sivuston kautta olen ajatellut kelloni tilata. Onko kukaan teistä tilannut CW:ltä viime aikoina kelloa? Jos on, niin onko jäänyt tulliin?
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 124
Tervehdys!

Pitkän harkinnan jälkeen olen hankkimassa itselleni automaattikellon. CreationWatches -sivuston kautta olen ajatellut kelloni tilata. Onko kukaan teistä tilannut CW:ltä viime aikoina kelloa? Jos on, niin onko jäänyt tulliin?
Oon muutaman kerran tilannut, kaikki tullu suoraan jäämättä tulliin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 662
Viestejä
4 220 961
Jäsenet
71 091
Uusin jäsen
TiieM

Hinta.fi

Ylös Bottom