Kiitos kommenteista. Pitää käydä kokeilemassa kelloliikkeessä mesh-ranneketta.
Onko hirveä homma vaihtaa ranneke?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei. Siihen tarvitaan vain tämänlainen työkalu New Wrist Watch Band Strap Spring Bar Link Remover Repair Fix Tool Kit | eBay ja tuolla vaihtaminen on minuutin tai kahden homma. Joissakin kelloissa ranneke on ruuveilla mutta tuossa mallissa näyttäisi olevan "spring barit" eli lähtee tuolla työkalulla.Kiitos kommenteista. Pitää käydä kokeilemassa kelloliikkeessä mesh-ranneketta.
Miten merkittävästi tuo Bergeonin 20-30 € työkalu eroaa tuosta linkittämästäni 0.70 € työkalusta?Suosittelen Bergeonin jousinastatyökalua.
Miten merkittävästi tuo Bergeonin 20-30 € työkalu eroaa tuosta linkittämästäni 0.70 € työkalusta?
J-mallit 5-sarjalaisissakin on tehty Japanissa.Tietääkö kukaan täältä onko seikolla muita kelloja kuin grand seikot joissa on japanilaiset osat ja myös koottu kokonaan japanissa?
Ok, näemmä sama Quartz-koneisto kuin minun 13 vuotta vanhassa Seiko Flightmaster Chronographissa. Ettei olisi ihan vain paristo lopussa?ei ole mekaaninen movt 7t62-oph6 hr2 ja ihanan tarkka työ kello on v172-0ad8 hr2
meinaa olla vaikia lukea tekstiä kun kirjaimet on kaiverrusten päällä ja koko jotain 0.3mm
alkaa tuntumaan siltä että tuon halvemman kellon v172 kone on tarkempi kuin 7t62
se siis käy 2h ja pysähtyy ja kun nupin nostaa ja laittaa takaisin niin käy taas sen 2h. Tuo nupin nosto ja paino takaisin oli joku ensistartti toiminto. mutta vien kellon suosiolla sepälle, olen melkein vakio asiakas kun työ kelloa olen 3krt vuodessa putsauttanut huollossa.
Jos kyseessä on samanlainen automaattikoneisto kuin Seiko 5 -malliston kelloissa, niin ne tarvitsevat todella paljon liikettä toimiakseen edes vuorokauden. Ei todellakaan mitään passiivisen toimistotyöläisen kelloja.
En nyt mitenkään liioittele tuota vaan tuo Seiko 5 Sport (snzf13j1) on oikeasti "sport" ja vaatii aktiiviliikkujan latautuakseen. Vertailukohtana minulla kellolaatikossa kymmenkunta muuta automaattia ja tuo selkeästi ronkelein. Pari vähän passiivisempaa toimistopäivää niin kello on seuraavana aamulla pysähtynyt. Tuossa ei myöskään ole nuppivetoa niin se on todella vaikea saada täyteen latinkiin.En nyt kuitenkaan liioittelisi tarvittavaa jumppaa kellon lataamiseksi, sillä esimerkiksi omistamani Vostok 2416Б-koneistollinen kello latautuu istumatyön ohella riittävästi, eikä tässä mallissa pitäisi olla mikään erityisen herkkä automaattivetäjä.
Tuota mesh-ranneketta kannattaa oikeasti kokeilla ennen ostosta. Minulla on yksi ja se on lähinnä käytössä silloin, kun se sopii erittäin hyvin muuhun pukeutumiseen. Eli aika harvoin.
Ensinnäkin ne ovat todella näyttäviä ja keräävät katseita. Tämä nyt voi olla plussa tai minus tilanteesta riippuen. Toiseksi ne ovat epämukavia. Ranneke ei ole yhtä jämäkkä kuin metallisista paloista tehty ranneke mutta ei myöskään yhtä joustava kuin nahkainen ranneke. Vähän sellainen yhdistelmä johon on kerätty molempien huonot ominaisuudet. Kannattaa kuitenkin kokeilla, voihan se sinulla toimia.
Esteettisistä syistä.Mistähän tuo periytyy, että kelloissa 4 on IIII, eikä IV, kuten roomalaisissa numeraaleissa normaalisti?
Onko tuo Panerai 045? Muistaakseni olen nähnyt vastaavan joskus metallirannekkeella ja se on kieltämättä jäänyt erittäin hyvännäköisenä ilmestyksenä mieleen.
Mitäs ihmeellistä siinä on, että kelloon on monenlaisia rannekkeita ja että niitä myös käyttää? Monet tykkää kesäksi vaihtaa teräksen pois ja esimerkiksi natoa tai kumia tilalle ja jotkut vaihtelevat jatkuvasti rannekkeita kelloonsa. Esim. tuohon pannuun sopii oikein hyvin tuo kumi ja kello on heti sporttisemman näköinen. Juhlallisempaan tilaisuuteen sitten voi vaihtaa teräksen tai laadukkaan nahkan tilalle. Ei tarvi kerätä mitään kymmeniä kelloja laatikkoon, kun pienellä vaivalla sama kello menee monenlaisessa tilanteessa.Kai @laoz illa on kumirannekkeen lisäksi natoja, jotta arvokello rippuu arvoisissaan remmeissä ranteessasi.
Oon muutaman kerran tilannut, kaikki tullu suoraan jäämättä tulliin.Tervehdys!
Pitkän harkinnan jälkeen olen hankkimassa itselleni automaattikellon. CreationWatches -sivuston kautta olen ajatellut kelloni tilata. Onko kukaan teistä tilannut CW:ltä viime aikoina kelloa? Jos on, niin onko jäänyt tulliin?