Rallin MM-sarja Kausi 2025

Jos Kankkunen ja Toyota ei ota Pajaria tuosta Kallen edestä pois niin iso lampaan perse. Enkä ikinä osta Toyotaa.
Toyotan tallikulttuuri on semmonen että siellä ei tallimääräyksiä anneta. Jos kuskit keskenään jotain sopivat niin se on heidän asiansa. Minusta parempikin niin, on paljon herrasmiesmäisempää toimintaa.
 
Toyotan tallikulttuuri on semmonen että siellä ei tallimääräyksiä anneta. Jos kuskit keskenään jotain sopivat niin se on heidän asiansa. Minusta parempikin niin, on paljon herrasmiesmäisempää toimintaa.
Niin, sarjassahan on nipin napin pari tehdastallia joten Toyotan ei kannata alkaa pilaamaan mitään pienilläkään tallimääräyksillä. Ajelee mitä ajelee, ja Tänak nyt sattuu olemaan tämän viikonlopun myötä käytännössä ulkona.
 
En kyllä ymmärrä tuota puhetta että Rovanperä liputetaan jo tässä vaiheessa ulos MM-taistosta, samaa höpistiin jo silloin kun Evansilla oli joku yli 50 pisteen johto. Kyseessä on laji nimeltä ralli, joten yksittäisissä osakilpailuissa on todella paljon muuttujia ja pisteitä on jaossa vielä 105 jos repii maksimit 3 viimeisestä, joten peli ei ole todellakaan vielä ohi kun ollaan 21 pistettä jäljessä.
 
Viime kaudellakin näytti yhdessä vaiheessa, että Ogier nappaisi koko potin, mutta sitten alkoikin tulla virheitä. Kaatoa Kreikassa ja muuta pientä.

To finish first, first you have to finish.
 
En kyllä ymmärrä tuota puhetta että Rovanperä liputetaan jo tässä vaiheessa ulos MM-taistosta, samaa höpistiin jo silloin kun Evansilla oli joku yli 50 pisteen johto. Kyseessä on laji nimeltä ralli, joten yksittäisissä osakilpailuissa on todella paljon muuttujia ja pisteitä on jaossa vielä 105 jos repii maksimit 3 viimeisestä, joten peli ei ole todellakaan vielä ohi kun ollaan 21 pistettä jäljessä.

Etenkin kun tuosta 21 pisteen johdosta 23 pistettä kertyi edellisestä yhdestä rallista!

Taitaa riittää yksi oikein huonosti ajoitettu rengasrikko toiseen suuntaan. Eikö tarvitse olla edes maksimaalisen huonosti ajoitettu (–35 pistettä), riittää, että on hieman huonosti ajoitettu.
 
Kyllä se on pojat sillälailla että ihan turhia haaveita 69 mestaruudesta elättelette sen edellisen rengasrikon jälkeen varsinkin kun Ogier ajaa taas hurjaspäänä. Todennäköisyys on samaa luokkaa kun Suomen mitalli MM kisoissa.
 
Nyt on kaksi asfaltti kisaa edessä, ja edellisen kerran kun ajettiin asfaltilla näillä renkailla niin kalle oli täysin ylivoimanen ja nappasi 35 pistettä. Kanaria oli luonteeltaan kyllä hieman erilainen kun nämä jäljellä olevat, mutta eiköhän kalle saa näissäkin renkaat toimimaan. Tiukkaa tulee joka tapauksessa ja mestaruus ratkeaa todennäköisesti 3 Toyota kuskin välillä viimeisessä kisassa.
 
Joo, vois olettaa että ainakin paljon kosteampaa ja siten liukkaampaa (kjeh) tulee olemaan näin syksyn edetessä. Tien pintakin paljon kylmempi kuin Kanarialla, niin rengas lämpenee varmasti erilailla.
 

Keski-Euroopan MM-rallin ohjelma 2025:​

Torstai 16.10.​

9.01Testirikoiskoe (4,57 km)
15.30EK1 Golf und Therme 1 (12,83 km)
19.05EK2 Golf und Therme 2 (12,83 km)
20.10Huolto A, Passau (45 min)

Perjantai 17.10.​

8.11Huolto B, Passau (15 min)
9.30EK3 Granit und Wald 1 (10,86 km)
10.20EK4 Böhmerwald 1 (15,27 km)
12.25EK5 Col de Jan 1 (23,37 km)
14.40Rengashuolto, Kaplice (15 min)
15.45EK6 Col de Jan 2 (23,37 km)
18.20EK7 Böhmerwald 2 (15,27 km)
19.15EK8 Granit und Wald 2 (10,86 km)
20.25Huolto C, Passau (45 min)

Lauantai 18.10.​

8.00Huolto D, Passau (15 min)
9.15EK9 Made in FRG 1 (14,30 km)
11.35EK10 Keply 1 (21,95 km)
12.35EK11 Klatovy 1 (15,57 km)
13.50Rengashuolto, Klatovy (15 min)
15.05EK12 Keply 2 (21,95 km)
16.05EK13 Klatovy 2 (15,57 km)
19.25EK14 Made in FRG 2 (14,30 km)
20.45Huolto E, Passau (45 min)

Sunnuntai 19.10.​

8.00Huolto F, Passau (15 min)
9.25EK15 Beyond Borders 1 (12,37 km)
11.05EK16 Mühltal 1 (26,52 km)
12.10EK17 Beyond Borders 2 (12,37 km)
14.15EK18 Mühltal 2, Power Stage (26,52 km)

map.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Hei haloo. Tarkka mieshän tuo Kalle on. Mutta ei tuossa voi vauhtia noin tarkkaan säädellä että jätänpä tähän kaiken varalta 0,3 sekuntia nyt rakoa niin saan edun huomiselle.
 
Hei haloo. Tarkka mieshän tuo Kalle on. Mutta ei tuossa voi vauhtia noin tarkkaan säädellä että jätänpä tähän kaiken varalta 0,3 sekuntia nyt rakoa niin saan edun huomiselle.

Miten se menee käytännössä, onko tuossa ryhmässä kuljettajilla ajantasainen tieto aikaerosta, edellä ajaneeseen, (* eli onko siis mahdollista taktikoida pienelläkkin aikaikkunalla.

Tosin tuossa taisi olla luokkaa puolenminuutin tila, ja taisi jäädä eroa vain se 0,6 sekunttia, jos kuvitellaan että Rovenperä/Halttunen yritti pysyä kakkosena, niin mitä eroa ne olsi yrittäneet, sekuntti, 0,5 sekunttia vai mitä ei niiden kannata sekuntti kaupalla uhrata, vaan sen verran että ovat kakkosia(**. Jos sitä yrittivät niin oliko toteutunut ero mennyt vähän tiukille, vai ihan sitä tarkkuutta mihin tuossa pystytään.


(*
Siis valmiiksi pureskeltu, ettei kartturin tarvi ynnäillä.
(**
Ei tietenkään uhrata kaulaa takanatuleviin. Tia jos toinen himmaillut rajusti, niin vetää sitten kaulaa.
 
Ei ymmärtääkseni enää ole mahdollisuutta. Ennenhän talli pystyi pätkän keskellä juttelemaan kartturin/kuskin kanssa. Tietysti yhteys on, mutta sitä vaan saa käyttää maalin jälkeen ja hätätilanteissa.
 
Ei ymmärtääkseni enää ole mahdollisuutta. Ennenhän talli pystyi pätkän keskellä juttelemaan kartturin/kuskin kanssa. Tietysti yhteys on, mutta sitä vaan saa käyttää maalin jälkeen ja hätätilanteissa.
Siis tarkoitatko ettei autoissa ole muiden ajasta tietoa, onko niissä omasta ajasta tietoa ? onko tavoite aikaa ?

Vai pohditko nimenomaan keskustelua, viestintää tallin kanssa ?
 
Siis tarkoitatko ettei autoissa ole muiden ajasta tietoa, onko niissä omasta ajasta tietoa ? onko tavoite aikaa ?

Vai pohditko nimenomaan keskustelua, viestintää tallin kanssa ?
Vähän sekavasti kirjoitin :). Ymmärtääkseni siis ei tietoa muiden ajoista, koska nämä tulee aina tallilta pätkän jälkeen tiimiradiossa.

Tallin kanssa siis keskustelu tapahtuu vasta maalin jälkeen.
 
Vähän sekavasti kirjoitin :). Ymmärtääkseni siis ei tietoa muiden ajoista, koska nämä tulee aina tallilta pätkän jälkeen tiimiradiossa.

Tallin kanssa siis keskustelu tapahtuu vasta maalin jälkeen.
Ok, eikä siis näe edes omaa aikaa, väliaikoja. tai siis onko ne kielletty.

Eli jos kuskit vetää ihan sillä miten hyvin tuntuu menevän niin välillä ne erot ja niiden suunnat yllättää, jos uskoo menneen hyvin niin vähän voi sitten viivalla löysätä. Mutta täysin usvassa sen suhteen miten edellä ajavat ovat menneet.
 
^^ Ralli yleisketju ehkä parempi paikka keskustella rallin perusasioista. Nyt siellä on kisa käynnissä, nii voisi tässä ketjussa siihen keskittyä.. :)


Joo ja mistä toi keskustelu lähti, niin; Kyl Kalle eilen tuli sen minkä ehti. Sotkuisemmilla osuuksilla vähän hävisi lähtöpaikan vuoksi ja siistimmillä kohdilla sit samaa vauhtia Ogierin kaa.
 
Kyllä löi tyhjää, kun Kallea ei näkynyt EK11:lla lainkaan väliajoissa, kuin vasta 10 km kohdalla ja sitten kuitenkin ihan kärkiaikaa vetää :D

Ja heti perään Ogier metsään!! Se on siinä, kolmatta mestaruutta tässä pedataan Kallelle. Jos pää kestää.
 
Ja noin sieltä se alkaa taas Ogierin pää pehmenemään
Joo.. eilen jo jännätti ja alko puhuun pehmoisia :)
– Päivä oli haastavampi kuin normaalisti ensimmäiseltä lähtöpaikalta asvalttikisassa. Vain yksi erikoiskoe, viides pätkä, oli meille (lähtöpaikan suhteen) suotuisa. Muilla jouduimme putsaamaan pölyä tien pinnasta, Ogier heitti.
Rovanperä tunnusti MTV Urheilulle päivän päätteeksi huoltoparkissa, että Ogier saattoi hieman kärsiä pölystä joillakin pätkillä, mutta linjasi kuitenkin jämäkästi:

– Kyllä minäkin ensimmäisenä lähtisin, jos saisin päättää. Varmasti se oli tänään parempi.

e: tänhetkisillä sijoituksilla ennen sunnuntaipisteitä tilanne mestaruuspisteissä olisi tiukka, mut katotaas kisa loppuun kuitenkin ensin.
Evans 239
Rovanperä 228
Ogier 224
 
Viimeksi muokattu:
Ogier yritti katkaista eilen 5 pätkällä kallen selkärangan, mutta kalle ei katkennut niin Ogier rupesi itse hermoilemaan. Ogierin olemus muuttui kun kalle pysyi kyydissä ja pisti vielä seuraavalla vedolla kovemman ajan.
 
Joo.. eilen jo jännätti ja alko puhuun pehmoisia :)



e: tänhetkisillä sijoituksilla ennen sunnuntaipisteitä tilanne mestaruuspisteissä olisi tiukka, mut katotaas kisa loppuun kuitenkin ensin.
Evans 239
Rovanperä 228
Ogier 224
No jossain vaiheessa se Evans kanssa tekee virheen.
 
e: tänhetkisillä sijoituksilla ennen sunnuntaipisteitä tilanne mestaruuspisteissä olisi tiukka, mut katotaas kisa loppuun kuitenkin ensin.
Evans 239
Rovanperä 228
Ogier 224
Tiukkaa on ja tuo kyllä pitää Ogierinkin vielä mukana taistelussa (jos pääsee huomenna ajamaan normaalilla autolla) koska ei Evans näitä kisoja voita.
 
Tiukkaa on ja tuo kyllä pitää Ogierinkin vielä mukana taistelussa (jos pääsee huomenna ajamaan normaalilla autolla) koska ei Evans näitä kisoja voita.
Jos enemmiltä draamoilta vältytään, nii tuo tilanne tullee kiristymään sunnuntaipisteiden myötä. Lisäksi Tänak ihan Evansin "persiissä" kii.
 
Kyllähä Ogier varmasti rengasrikon tunnistaa, mut vähän kyl kuulostaa selittelyltä, ku kysyttiin että menikö Rovanperän kans liian vaikeeksi. Ei ollu mitää tietoa rengasrikosta autossa Ogierin mukaan eikä semmoista lähetykseenkään näkynyt.. tiedä sitten.
– Valitettavasti meillä oli rengasrikko vasemmassa eturenkaassa. En saanut tietää sitä. Tajusin sen tuossa mutkassa. Auto ei kääntynyt. Päädyin ojaan ja puuhun, Ogier selvitti.

 
Helppo syyttää etukulmaa joka on muusina osuman jälkeen. Näkihän tuo että liian kovaa tultiin eikä ratin kääntäminen enää auttanut mitään märällä alustalla. Keskipakovoima ajoi ulkokurviin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 203
Viestejä
4 969 801
Jäsenet
79 741
Uusin jäsen
Jesse-044

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom