Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos turbo on pois pelistä niin aika vaikeaa on vastata muiden vauhtiin.Lappikin ihme vaikeuksissa, ajat heittelee aivan perkeleesti. Olikin joku sensorivika.
Nyt jos Suninen onnistuu ryssimään ton 3 sijan jotenkin niin lopetan rallin katsomisen ikiajoiksi!
Itse kanssa epäilen jotain ohjauksen vikaa, kun auto lähti kummasti vasemmalle helpossa kohtaa. Olisikohan ollut Latvalalla ihan sama vika ohjauksessa ja vielä samassa rallissa?Tekninen vika Tänakillä ymmärtääkseni.
Latvalan auton ohjaukseen tuli joku vika silloin lauantain viimeisellä ek:lla kun ajautui vasemmalle ja jäi kiinni. Voi olla että joku vasen ohjausvarsi meni poikki ja vasen rengas pääsi kääntymään täysin vapaasti ja veti auton vasemmalle.Itse kanssa epäilen jotain ohjauksen vikaa, kun auto lähti kummasti vasemmalle helpossa kohtaa. Olisikohan ollut Latvalalla ihan sama vika ohjauksessa ja vielä samassa rallissa?
Autohan joutui koville tuossa vika röykytyksessä.
nyt oli, vai oliko sulla jotain lisätietoa?joo autossahan se aina vika latvala pöpelikössä on
wut?Oliko se Latvalan ensimmäinen mokakin jossa veti kärkipaikalta toyotan kyljelleen auton vika? No eipä ollut ei
Niin mitä? Latvalahan veti jo kerran ihan omiin nimiin auton kyljelleen jossa hävisi useamman minuutin pätkää/paria ennen tuota kesketykseen johtanutta ulosajoa.
ei oikein aina ymmärrä tuota sun ulosantia, tarpeeksi kun annat tarkennuksia niin selviääNiin mitä? Latvalahan veti jo kerran ihan omiin nimiin auton kyljelleen jossa hävisi useamman minuutin pätkää/paria ennen tuota kesketykseen johtanutta ulosajoa.
Latvala kippasi varmasti ihan itse?Paha tuota kippaamista on selitellä ohjaustehostinen tms vialla. Näitä samoja mokia sattuu vähän väliä ja jotain menee rikki.
Näin siinä omastakin mielestä taisi käydä. Ohjaushan toimi ihan normaalisti, mutta tuulilasi vaan meni rikki.Niin mitä? Latvalahan veti jo kerran ihan omiin nimiin auton kyljelleen jossa hävisi useamman minuutin pätkää/paria ennen tuota kesketykseen johtanutta ulosajoa.
Oliko se Latvalan ensimmäinen mokakin jossa veti kärkipaikalta toyotan kyljelleen auton vika? No eipä ollut ei
Onko joku sitten niin väittänyt?
Latvalan autossa vika, ei välttämättä kuljettajan virhe. Kaikki iotechin röllit peruutti takaisin pimeään pesäkoloon odottamaan seuraavaa rallia
E: ei varmaan kaikki röllit mutta tämän topikin kuitenki
Hieno juttu. Toyota oli varmaan kaikkein fiksuin valinta. Saa nähdä tuleeko myös kuskien mestaruus Toyotalle 2019.Lehti: Kalle Rovanperä siirtyy Tommi Mäkisen johtamaan Toyota-talliin - nuori superlupaus tekee WRC-historiaa
Jaahas, kukahan tekee tilaa kun talliin tulee Rovanperä.
Lehti kertoo, että Rovanperä on allekirjoittanut Tommi Mäkisenjohtaman Toyota-tallin kanssa sopimuksen täydestä WRC-kaudesta 2020.
Jutun kirjoittanut kokenut rallitoimittaja David Evans huomauttaa, että Rovanperästä tulee historian nuorin kuljettaja, joka saa ajaa täyden MM-kauden tehdastallin WRC-autolla.
Kaikki osapuolet kiistävät sopimuksen olemassaolon, mutta Evansin lähteiden mukaan asia on täysin varma.
Kalle Rovanperällä taitaa olla vaihtoehtoja joko Toyota, Hyundai, Ford tai jatkaa vielä vuosi Skodalla.Brittilehti: Kalle Rovanperä ensi kaudeksi Toyotan tehdastalliin – näin kommentoi tallipäällikkö Tommi Mäkinen
Mäkinen ei vahvistanut Rovanperän kuljettajasopimusta Toyotan kanssa.
– Ei se (huhu) nyt tässä vaiheessa pidä paikkaansa. Kaikesta liikkuu huhuja. Kalle on sellainen kuljettaja, josta niitä liikkuu erityisesti, Mäkinen sanoi Ilta-Sanomille.
Motorsport Newsin mukaan Jouhki kävi neuvotteluita Toyotan lisäksi myös Hyundain ja M-Sportin kanssa.
– Kallella alkaa olla jo kokemusta MM-ralleissa ajamisesta. Kehityksen kannalta olisi varmasti hyvä, että ajaisi WRC-autolla koko sarjan. R5-autosta hänellä on kokemusta jo ihan riittävästi. WRC-autolla hän lähtisi taas uudelle alueelle kehittymään.
Tommilla on vähän töitä. Jari-Matti ja Kris Meeke on molemmat aika huonoja ja saisi olla tilalle paremmat kuskit. Sitten taas Tänakin kanssa pitäisi saada tehtyä uusi sopimus 2020 kaudelle.Taitaa jari-maisan ura ollut taputeltu. Jyskyn mainoksiin sitten vaan patjoja esittelemään.
Eli nykyisen 2 ja 3 kuskin paikat on vielä auki. Ja Tänakin jatkostakaan ei ole täyttä varmuutta.– Toistaiseksi Tänak on ainoa, jonka kanssa olemme neuvotelleet.– Toistaiseksi Tänak on ainoa, jonka kanssa olemme neuvotelleet.
No tämä huhuhan voi olla paskaa (David Evans on myös pitkäaikainen Autosportin rallitoimittaja, se vähän nostaa vakuuttavuutta), mutta joka tapauksessa Mäkinen sen kieltäisi vaikka olisi totta, koska se ei ole virallista ennen kuin se on virallista.Kalle Rovanperällä taitaa olla vaihtoehtoja joko Toyota, Hyundai, Ford tai jatkaa vielä vuosi Skodalla.
Tommi Mäkisen kommentti:
Saa nähdä. Kallehan voisi olla myös Toyotan nelos kuski, eli ei ajaisi pisteistä.No tämä huhuhan voi olla paskaa (David Evans on myös pitkäaikainen Autosportin rallitoimittaja, se vähän nostaa vakuuttavuutta), mutta joka tapauksessa Mäkinen sen kieltäisi vaikka olisi totta, koska se ei ole virallista ennen kuin se on virallista.
Skodaltakin pääsee pois 2019 kauden lopuksi, niin ei pitäis olla mitään estettä, etteikö ajaisi jo seuraavaksi WRC autolla.Nämähän on aina niin naurettavia kun puoli vuotta kielletään että mitään ei ole kun kaikki tietää 98% varmasti että on. Formulat nyt paras esimerkki aina ollut mutta kyllä rallissakin ollut monta kertaa.
Rovanperän nykyiseen Skoda-sopimukseen sisältyy optio kaudesta 2020, mutta hänen managerinsa Timo Jouhki on moneen otteeseen kertonut, että sopimuksesta on mahdollista päästä irti kauden 2019 päätteeksi. Tallipäällikkö Pavel Hortek puolestaan vahvisti viime joulukuussa Autosportille, ettei Skodalla ole mitään aikomusta seistä nuoren kuljettajansa tiellä, mikäli tarjolle tulee kovempia haasteita.
– Meillä on pitkä sopimus Kallen kanssa, mutta emme koskaan ole pilanneet nuoren kuljettajan mahdollisuutta, mikäli ylempää on tullut tarjous.
Jouhkin mukaan nyt on oikea aika tehdä hyppäys WRC:hen. Rovanperä johtaa WRC 2 Pron MM-sarjaa kahdeksan osakilpailun jälkeen. Rovanperä on voittanut MM-sarjan kolme viimeisintä osakilpailua.
– Halusimme nähdä, miten hän kehittyy nuottien kanssa, tallin kanssa työskentelyssä, fysiikassa, median kanssa työskentelyssä ja kaikessa muussa, ja hän on kehittynyt kaikilla osa-alueilla. Hän on kehittynyt jopa enemmän kuin odotimme. Tavoitteemme oli, että hän saisi kokemusta kaikista ralleista. Kauden loppuun mennessä hän on ajanut kaikissa ralleissa, Jouhki sanoo Motorsport Newsin jutussa.
– Skoda on ollut erittäin, erittäin hyvä Kallelle. Hän on ajanut paljon testiä, ja tämä on ollut erinomainen paikka, mutta nyt on aika mennä eteenpäin.