Rallin MM-sarja 2017

Tila
Keskustelu on suljettu.
Mikkelsen johtaa Australian Rallia ..ja Rovanperä näyttää olleen täysin ylivoimainen WRC2-luokassa!

Edit: jaa, onkin ainoa WRC2 -autolla tässä rallissa ajava.. :-D
 
Viimeksi muokattu:
Mikkelsen penkkaan EK:lla 10 ja keskeytti. Neuville johtoon ja Latvala vain reilu 10sekuntia perässä toisella paikalla. Lappi yhkeksäntenä reilu neljä minuuttia kärkeä perässä
 
Latvala ainakin päätti kautensa vähemmän yllättäen hänelle tyypilliseen tyyliin ajamalla ulos. Toivottavasti nautti koska ensi vuonna se menestys tuskin on sen kummempaa Lapin ja Tänakin viedessä pisteet.
 
Citroën-pomo vaati kuskeiltaan enemmän riskejä Australiassa ja tuloksena kolme keskeytykseen johtanutta ulosajoa. Mielenkiintoista nähdä, kuka saa kenkää Ogierin tieltä.
 
Näitä samoja aloittelijamaisia virheitä se Jali-Matti tekee rallista toiseen. Toivottavasti Rovanperä saa tuon paikan pian.
Latvala on tällä kaudella pysynyt tiellä hyvin, eikä siten ulosajoon ole montaakaan kisaa päättynyt. Ja esim. Ogierin ulosajo Neste rallissa oli ihan yhtä "aloittelijamainen", vaikka on moninkertainen maailmanmestari. Eikä tuo Lappikaan nyt mikään maaginen ole ollut, vaikka senkin piti vetää Latvalaa päihin vaikka side silmillä. Enkä nyt oikein usko, että Latvala mistään säälistä tallipaikkaa sai, saati vielä jatkopahvia, joten luotan Mäkisen ja kumppaneiden arvostelukykyyn "hieman" enemmän kun netissä huutelijoiden. Ja jos mun pitäisi valita, niin ennemmin mä Sunisella korvaisin Latvalan kun Rovanperällä vielä tässä vaiheessa.

Rovanperä nyt tuskin ennen kautta 2019 WRC-autolla ajelee enempää kun ehkä yksittäisiä kisoja, jos niitäkään. Kyllä se WRC2:sta vähintään yhden täyden kauden ajaa ja sehän sitten riippuu kuinka siinä menestyy, että kuinka äkkiä saa tallipaikkaa isojen poikien joukossa. Ei sekään yksin ole WRC-talliin haluamassa.
 
No River Hudsonilla on jotain hampaankolossa Latvalaa vastaan, samaa kitinää. Ei noita sen viestejä kukaan voi tosissaan ottaa....
 
Onhan tuon herran kolaroimisen todennäköisyys aikas korkea. Tällä kaudella tullut toki useampi hänestä riippumaton keskeytys mutta silti se kasetti pettää usein jossain muodossa. Juuri tuo DD-Indeedin mainitsema analysointi lisäksi tuntuu olevan ongelma, mies tarvitsee valtavasti selkääntaputtelua mitä nyt piireistä olen kuullut. Nopeutta ei ole tarpeeksi, puhumattakaan hermoista.

Ei mulla sen enempää ole miestä vastaan henk.koht. Hämmästelen vaan miehen tekemisiä, ihan jo siviilielämässään :D
 
Tällä kaudella auttoi varmasti se, että tallikaveri oli hidas ja auton suorituskyky mysteeri, joten Jari-Matilla ei ollut menestyspaineita. Taisi jopa olla virkistävää, että sai keskittyä auton kehittämiseen ilman selkeitä tulostavoitteita. Ensi kausi on taas enemmän miehen mittari, sillä Tänak on erittäin nopea vaikka myös hänellä on varmuudessa kehittämistä.

Latvalan ongelma on semmoinen jatkuva hermostuneisuus ja analysointi. Ja mä edelleenkin uskon, että se sen kartturi on osasyy sen kiihtyneeseen ajomoodiin, minkä takia näitä sattuu.
Hyvin vähän olen Latvalan in-caria seurannut, mutta minäkin kiinnitin joku kerta huomiota siihen, miten kartturi ehkä edistää liikaa ja JM:llä siksi on vaikeaa pysyä perässä. Toisaalta monta kertaa Latvala on ulosajon jälkeen sanonut, että hän kyllä tiesi kuinka mutkaan pitää ajaa, mutta toivoi että tuuri antaisi periksi leikata liikaa sisältä tai tulla neulansilmään yhtä vaihdetta isommalla.
 
Latvalahan ajoi aikoinaan Saksassa ulos johtoasemasta, kun halusi testata voiko mutkan ajaa isommalla vaihteella kuin aikaisemmin/mitä nuotti sanoi. No uloshan se meni. Joku Loeb ei ikinä tekis tälläistä mokaa.
 
Ja mitä Latvalan kauteen tulee, niin eipä siellä Lappi tai varsinkaan Hänninen paljon vastusta saanut aikaiseksi. Eikä olisi Lappi voittanut Jyväskylässä ilman Latvalan teknisiä ongelmia. Ennen kauttahan Lapin ja Hännisen piti puheiden mukaan näyttää miten sitä autoa ajetaan, tais Lapillekkin tulla yllätyksenä esim Jyväskylässä että kuinka kova luu Latvala onkaan.

Hännisestä ei taida kannattaa edes aloittaa, aika surkea oli kausi. Ensi vuonna onkin sitten kiva nähdä kuka on Toyota tallin ykköskuski, tulee jälleen mielenkiintoinen kausi.
 
Autosportin mukaan Loeb saattaa tehdä paluun ralleihin alkaen Meksikosta ja ajaa ainakin joitain kisoja (Monte ja Ruotsi jäisi väliin aikataulusyistä), Citroenin tallipäällikkö myöntää että keskusteluja on käyty.
 
No sen tiesimme jo kuukausia takaperin. Mikään ei siis ole muuttunut.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 691
Viestejä
4 496 063
Jäsenet
74 271
Uusin jäsen
Esa.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom