Rallin MM-sarja 2017

Tila
Keskustelu on suljettu.
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 213
Kuljettajat+kartturit (WRC-luokka):

M-Sport (Ford Fiesta WRC)
1 S. OGIER (FRA) / J. INGRASSIA M-Sport World Rally Team, FORD Fiesta Wrc
2 O. TÄNAK (EST) / M. JÄRVEOJA M-Sport World Rally Team, FORD Fiesta Wrc
3 E. EVANS (GBR) / D. BARRITT M-Sport World Rally Team, FORD Fiesta Wrc

** M. ØSTBERG (NOR) / T. ERIKSEN (+O. FLØENE), FORD Fiesta Wrc (yksityistalli, kisoista väliin jää Monte ja Meksiko)
** M. PROKOP (CZE) / J. TOMANEK, FORD Fiesta Wrc (samassa yksityistallissa Østbergin kanssa)
** L. BERTELLI (ITA) / S. SCATTOLIN, FORD Fiesta Wrc
** T. SUNINEN (FIN) / M. MARKKULA, FORD Fiesta Wrc (ajaa Puolan+Suomen rallit)
** A. KREMER (GER) / P. WINKLHOFER, FORD Fiesta Wrc (Saksan ralli ainakin)

Hyundai i20 Coupe WRC
4 H. PADDON (NZL) / S. MARSHALL (+J. KENNARD) Hyundai Motorsport, HYUNDAI I20 Coupe WRC
5 T. NEUVILLE (BEL) / N. GILSOUL Hyundai Motorsport, HYUNDAI I20 Coupe WRC
6 D. SORDO (ESP) / M. MARTI Hyundai Motorsport, HYUNDAI I20 Coupe WRC
9 A. MIKKELSEN (NOR) / A. JAEGER Hyundai Motorsport, HYUNDAI I20 Coupe WRC (loppukausi Hyundailla Espanjan rallista lähtien, alkukaudesta ajoi R5:sta ja sitten 2 kisaa wrc Citroenilla)

Citroen C3 WRC
7 K. MEEKE (GBR) / P. NAGLE Citroen Total Abu Dhabi Wrtm CITROEN C3 WRC
8 S. LEFEBVRE (FRA) / G. MOREAU Citroen Total Abu Dhabi Wrt CITROEN C3 WRC
14 C. BREEN (IRL) / S. MARTIN Citroen Total Abu Dhabi Wrt, CITROEN DS3 WRC

Toyota Yaris WRC
10 J. LATVALA (FIN) / M. ANTTILA Toyota Gazoo Racing Wrc, TOYOTA Yaris WRC
11 J. HÄNNINEN (FIN) / K. LINDSTRÖM Toyota Gazoo Racing Wrc, TOYOTA Yaris WRC
12 E-P. LAPPI (FIN) / J. FERM Toyota Gazoo Racing Wrc, TOYOTA Yaris WRC (Toyotalla eka kertaa Portugalissa ja ajaa kaikki loppukauden kisatkin)


Kalenteri (13 rallia):
Rallye Monte-Carlo 19.01. - 22.01.2017 1. Ogier, 2. Latvala, 3. Tänak
Rally Sweden 09.02. - 12.02.2017 1. Latvala, 2. Tänak, 3. Ogier
Rally Guanajuato Corona México 09.03. - 12.03.2017 1. Meeke, 2. Ogier, 3. Neuville
Che Guevara Energy Drink Tour de Corse 06.04. - 09.04.2017 1. Neuville, 2. Ogier, 3. Sordo
Rally Argentina 27.04. - 30.04.2017 1. Neuville, 2. Evans, 3. Tänak
Vodafone Rally de Portugal 18.05. - 21.05.2017 1. Ogier, 2. Neuville, 3. Sordo
Rally Italia Sardegna 08.06. - 11.06.2017 1. Tänak, 2. Latvala, 3. Neuville
74th PZM Rally Poland 29.06. - 02.07.2017 1. Neuville, 2. Paddon, 3. Ogier
Neste Rally Finland 27.07. - 30.07.2017 1. Lappi, 2. Evans, 3. Hänninen
ADAC Rallye Deutschland 17.08. - 20.08.2017 1. Tänak, 2. Mikkelsen, 3. Ogier
RallyRACC Catalunya - Rally de España 05.10. - 08.10.2017 1. Meeke, 2. Ogier, 3. Tänak
Dayinsure Wales Rally GB 26.10. - 29.10.2017 1. Evans, 2. Neuville, 3. Ogier
Kennards Hire Rally Australia 16.11. - 19.11.2017 1. Neuville, 2. Tänak, 3. Paddon

MM-loppupisteet (13/13):
232p Ogier (M-Sport, Ford), kuljettajien mestaruus (5. perättäinen)
208p Neuville (Hyundai)
191p Tänak (M-Sport, Ford)
136p Latvala (Toyota)
128p Evans (M-Sport, Ford, DMack)
95p Sordo (Hyundai)
77p Meeke (Citroen)
74p Paddon (Hyundai)
71p Hänninen (Toyota)
64p Breen (Citroen)
62p Lappi (Toyota)
54p Mikkelsen (nyt Hyundai, WRC Citroen 2 rallia, alkukausi 6rallia Skoda Fabia R5 wrc2)
30p Lefebvre (Citroen)
29p Suninen (wrc2 R5, +WRC Ford Fiestalla Puolan ja Suomen rallit)
29p Østberg (M-Sport, Ford)
7p Kopecky (wrc2 R5)
4p Tidemand (wrc2 R5)
4p Dalton (wrc2 R5)
3p Camilli (wrc2 R5)
2p Sarrazin (wrc2 R5)
2p Kremer (M-Sport Ford WRC)
2p Serderidis (wrc trophy, Citroen DS3)
1p Veiby (wrc2 R5)
1p Rossel (wrc2 R5)
1p Bouffier (wrc2 R5)
1p Rovanperä (wrc2 R5)

Valmistajien/Tallien MM-loppupisteet (13/13):
1. M-Sport,Ford 428p talli/valmistajien mestaruus
2. Hyundai 345p
3. Toyota 251p
4. Citroen 218p
 
Viimeksi muokattu:
Sehän alko kivasti. Mikäköhän järki oli peruuttaa koko pasta kun nyt näyttää jo olevan latu auki taas?

edit: katsoja ilmeisesti loukaantunut tai jotain
 
Siellä on taas ulkokaarteeseen menty kuvaamaan. Tapattavat itsensä ja pilaavat koko rallin maineen.
 
Juho paukutti Toyotalla kolmanneksi nopeimman ajan ek2:lle, 13s nopeampi kuin Latvala.

1. 5
3BEL_18x12.png
T. NEUVILLE 15:01.1
2. 1
3FRA_18x12.png
S. OGIER +7.8
3. 11
3FIN_18x12.png
J. HANNINEN +15.0
4. 7
3GBR_18x12.png
K. MEEKE +15.8
5. 2
3EST_18x12.png
O. TANAK +19.4
6. 3
3GBR_18x12.png
E. EVANS +21.0
7. 14
3IRL_18x12.png
C. BREEN +25.4 (ajaa viime vuoden DS3:lla)
8. 6
3ESP_18x12.png
D. SORDO +26.6
9. 10
3FIN_18x12.png
J. LATVALA +28.4
 
Viimeksi muokattu:
Go Pro kuvaajahan siellä kuoli. Näkyy tuossa, kun kaveri lentää rinteeseen ja tippuu alas tielle auton taakse.

Lainaus Liveleakista
Spectator statement:
"We were just ten meters higher in the special stage. We had seen the guy post his Go Pro on the road and climb up one meter in the embankment, " testifies for the DH Romain. "We all shouted at him and told him not to stay there. It was thought that after two cars he would realize that he was badly put ... When Paddon arrived, the car slipped, squatted before the left and tapped the slope. The guy was broke, crushed by the car before flying and dropping his head down on the road.

 
Noniin.. Onpa fiksua mennä ulkokaarteeseen seisomaan :dead:
 
. 5
3BEL_18x12.png
T. NEUVILLE 1:29:34.2
2. 2
3EST_18x12.png
O. TANAK 1:30:12.4 +38.2 +38.2
3. 1
3FRA_18x12.png
S. OGIER 1:30:46.5 +34.1 +1:12.3
4. 10
3FIN_18x12.png
J. LATVALA 1:31:18.1 +31.6 +1:43.9

Kutospätkän jälkeen on tälläinen tilanne. Jos Latvala ajaisi palkintopallille, niin varmasti olisi Toyota ja talli tyytyväisiä. Heti uuden auton ekassa kisassa palkintopallisijoitus.
 
vetoja millä pätkällä Latvala ajaa pihalle :)
Lapille pikakomennus seuraavaan kisaan
 
Ei Hänninenkään mitenkään loistanut Latvalan rinnalla, ehkä se ei oo niin helppoa kuitenkaan.
 
Saas nähä ottaako Ogier vielä Neuvillen kiinni. Toivottavasti B-)
 
Kokonaistilanne 8/17ek jälkeen

1. 5
3BEL_18x12.png
T. NEUVILLE 2:05:24.6
2. 1
3FRA_18x12.png
S. OGIER +45.1
3. 2
3EST_18x12.png
O. TANAK +45.4
4. 10
3FIN_18x12.png
J. LATVALA +2:09.7
5. 6
3ESP_18x12.png
D. SORDO +2:57.8
6. 14
3IRL_18x12.png
C. BREEN +3:04.1
7. 31
3NOR_18x12.png
A. MIKKELSEN +5:50.8 (wrc2)
8. 3
3GBR_18x12.png
E. EVANS +8:12.1
9. 76
3SWE_18x12.png
P. TIDEMAND +8:22.4 (wrc2)
10. 32
3CZE_18x12.png
J. KOPECKY +8:38.2 (wrc2)
 
Latvala on nyt kolmantena, joten jos sijoitus säilyy niin ihan kohtalainen startti uuteen kauteen.
 
Iha hyvä homma kyllä jos tuolta heti palkintopallin tuo. Tuo Ogier kyllä on ruvennu jostain syystä ärsyttämään niin etten mitään hyvää toivo hänellä näin sijotusten muodossa. Nyttenkin taas virnistelee kärjessä.
 
Ogier käytännössä katsoen otti itselleen Loebin valtikan ja jatkanut ranskalaisten dominointia lajissa. Oon jo vuosia pohtinut salaliittoteoriaa, että ranskalaisilla on jotain etuja jollain tavalla, esim. puskaradio, joka ilmoittaa liukkaista paikoista. Tuo jatkuva virheettömyys ja vauhti ihmetyttänyt sekä Loebissa että Ogierissa. Saatan tosin olla väärässä ja ajatella ihan huuhaata. :D
Taitaa vaa kuvastaa sitä et suomalaiset kuskit 10v aikana ollut vaan niin paskoja. Rovanperää odotellessa...
 
Taitaa vaa kuvastaa sitä et suomalaiset kuskit 10v aikana ollut vaan niin paskoja. Rovanperää odotellessa...

joo onhan ne ihan paskoja, 2 ja 3 sijoja mm sarjassa. Eihän se oo kuski eikä mikään jos ei muutamaa mm voita.

Oikeasti niin Hirvonen ja Latvala olleet melkein ainoat kuskit jotka on ranskan kaksikolle vastaan panneet, muttta kai ne sitten paskoja on
 
joo onhan ne ihan paskoja, 2 ja 3 sijoja mm sarjassa. Eihän se oo kuski eikä mikään jos ei muutamaa mm voita.

Oikeasti niin Hirvonen ja Latvala olleet melkein ainoat kuskit jotka on ranskan kaksikolle vastaan panneet, muttta kai ne sitten paskoja on
No onhan ne nyt paskoja ollut. Hirvosen aikaan ei ollut ketään kauhean vakavasti otettavaa kuskia Loebia vastaan, Latvalasta nyt puhumattakaan. Muiden kalusto kun oli aikas kehnoa verrattuna volkkariin.
 
Ei ollu ketään kuskia Loebia vastaan ajamaan Hirvosen lisäksi, eli tämän mukaan hirvonen oli paska kuski? Joku vois sanoa että Hirvonen ja Loeb oli niin paljo parempia kuin muut mutta saa sen väännettyä jotenkin noin päin että Hirvonen oli vain paska. Jep
 
Kokonaistilanne 13/17ek jälkeen

1. 1
3FRA_18x12.png
S. OGIER 3:26:10.7
2. 2
3EST_18x12.png
O. TANAK +47.1
3. 10
3FIN_18x12.png
J. LATVALA +2:20.6
4. 14
3IRL_18x12.png
C. BREEN +3:47.3
5. 6
3ESP_18x12.png
D. SORDO +4:03.2
6. 3
3GBR_18x12.png
E. EVANS +7:27.2
7. 31
3NOR_18x12.png
A. MIKKELSEN +9:15.2 (wrc2)
8. 32
3CZE_18x12.png
J. KOPECKY +12:34.4 (wrc2)
9. 40
3FRA_18x12.png
B. BOUFFIER +14:41.9 (wrc2)
10. 76
3SWE_18x12.png
P. TIDEMAND +14:59.3 (wrc2)
 
Tänakilla ilmeisesti auto parkissa tien poskessa konepelti pystyssä päivän avauspätkän loppupäässä. Latvala nousee siis jo toiseksi kokonaistilanteessa.
 
Ja Latvala toisena. OK, onhan se selvää että tuuria on ollut matkassa ja paljon mutta mitäs sitten? Niin se Ogierillakin oli tuuria. Hyvä startti on kyllä kauteen, mielenkiintoista on nähdä myös seuraavat kisat, kun Ogier ei välttämättä viekään kaikkia voittoja.
 
Veis vaan Ogier kaikki, tai no pari vois Tänakille mennä ja yx Evansille. Kyllä, olen Ford-hullu B-)

Ai niin, hieno voitto ja hieno taistelu palkintopallille kax-pyttysellä autolla Tänakilta. M-Sportilta loistavaa työtä.. Roll on Ruåtsin Ralli.
 
Ja kun katsoo noita videoita, niin Ogierkin kävi ojassa, pellolla ties missä muutamia kertoja eli kyllä tuo tuuri näytteli joka kuskille isoa osaa. Oli sitten kyse kuskin, nuotin tai auton tekniikkaongelmista.
 
Ruotsin MM-ralli 9-12.2, 18ek:ta yht. 331,74km

TO, ek 1(SS) 1,90km
PE, ek:t 2-8 yht. 145,65km
LA, ek:t 9-15 yht. 125,38km
SU, ek:t 16-18 yht. 58,81km

WRC+ LIVE ek:t (suomen aikaa)
- ek 1 to klo 21:00 (1,90km)
- ek 11 la klo 11:00 (Vargåsen 1 14,27km)
- ek 14 la klo 16:00 (Vargåsen 2 14,27km)
- ek 18 su klo 13:00 (Power stage: Torsby 2 16,43km)
 
Tuli tästä mieleen, että ihmeen lyhyitä on nykypäivän rallit. Tuokin on vain noin 330 km pikataipaleita. Jotenkin muistelisin, että ennenvanhaan ne rallit olivat pidempiä, sen 450-600 km pikataipaleita.
En tiedä niitä minimi/maksimirajoituksia(minimiraja on 300km), mutta kai ne taas nykyisinkin saavat olla esim. 450km, mutta oisko kustannussyistä johtuvaa että ei nähdä niin pitkiä. Tieten voisihan ne ajaa ek:t kahden sijasta kolmeen kertaan, mutta soratiet ei välttämättä kestä sitä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli tästä mieleen, että ihmeen lyhyitä on nykypäivän rallit. Tuokin on vain noin 330 km pikataipaleita. Jotenkin muistelisin, että ennenvanhaan ne rallit olivat pidempiä, sen 450-600 km pikataipaleita.
Et muista väärin. Täältä voi katsella aiempia vuosia:

juwra.com | Rallies - Swedish Rally 1995 (planned distance, actual on toteutunut eri perumisineen ja total tarkoittaa siirtymineen)

Riippuu rallista, mutta ennen vanhaan useimmat oli lähempänä 400 tai 500 kuin 300 km. Safari ralli oli sitten asia erikseen. Viime vuosina Monte Carlo on ollut yli 400 km ja tämä muistaakseni sen jälkeen kun maksimipituus vapautettiin tms.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä sitä kukaan tainnut Latvalalta odottaa mitään, mutta tähän asti ainakin otteet on olleet hyviä ja Hänninen ei oo pysynyt Latvalan vauhdissa. Paljon oli puhetta ennen kautta, että ainakaan Latvalaa ei kannattais palkata, mutta tähän asti homma on toiminut ok. Katsotaan nyt miten Ruotsin ralli menee...:)
 
Juho on n. 10 sekaa hitaampi kuski, mikä on aika paljon. Olisi odottanut ehkä jotain 5 sekunnin luokkaa mutta aika näyttää alkaako kulkemaan (Tuoko vain autoa maaliin?) Jarilla kyllä hyvä draivi päällä, tosin Tänak ilman vaihteistomurheita olisi kyllä siinä juuri edellä Neuville kanssa. Sitten kun Ogier pääsee taakse, niin siinä on neljällä kuskilla kova sumppu pallille.
 
Viimeksi muokattu:
Lähinnä ennen kautta Lapin ja Hännisen piti näyttää Latvalalle että miten sitä autoa viedään ainakin puheiden mukaisesti. No eipä se olekaan niin helppoa eikä Latvala ole mitenkään hidas kuski. Mielenkiintoista on nähdä Lapin vauhti, en vaan muista että milloin hän aloittaa tuon ajamisen, missä kisassa?
 
Ensimmäisen neljän pätkän jälkeen tilanne vaikuttaa kutkuttavalta. Ogier varmasti ulisee tiellä olevista urista nyt uusinta-lenkillä mutta Ogier, Latvala ja Tänäk varmaan hyötyvät eniten tällä uusinta-lenkillä kun lähtevät ensimmäisenä.
 
Eipä yllättänyt että Latvalalla ei pää kestänny, nyt alkaa sit taas se normaali yliyrittäminen ja kohta on Toyota lepikossa.
 
Mäkisen pitäis laittaa Lappi Hännisen tilalle seuraavaan kisaan.
 
Latvalaa kun vertaa tallitoveriinsa, niin kaverihan on mestariainesta. Hänninen ei oo saanut aikaiseksi yhtään mitään Latvalaan verrattuna ja heti kun pitäs vauhtia hakea niin puu kutsuu. Sitten kun Latvala ajaa ulos niin voidaan puhua että pää ei kestä, siihen asti ajo on ollut oikein hyvää.
 
Eipä yllättänyt että Latvalalla ei pää kestänny, nyt alkaa sit taas se normaali yliyrittäminen ja kohta on Toyota lepikossa.

Missähän kohtaa latvalan pää ei kestänny? Millon toyota on lepikossa? Mee nyt takas mistä tulitkin ja pysy siellä
 
Missähän kohtaa latvalan pää ei kestänny? Millon toyota on lepikossa? Mee nyt takas mistä tulitkin ja pysy siellä

Latvala sortui Neuvillen paineessa – painoi kasvonsa käsiin maalissa

Ei ollut hyvä pätkä minulta. Yritin liian kovaa. Olosuhteet olivat vaikeat ja ajolinja oli todella kapea. Tein virheitä ja ajoin leveäksi monessa kohtaa. Menetin paljon aikaa, Latvala summaili.

Pää ei kestä ja yliyrittää niin tulee virheitä. Latvalan tuntien odotettavissa on ulosajo.
 
Ok myönnän, olin väärässä. Latvala hävis yhdellä ek.lla ja PAINOI KASVONSA KÄSIIN MAALISSA. Ei pää kestänyt, kaikki on menetetty. Pitäs tulla jo potkut, vasta toisena voi itq ja winku/sarkasmi
 
Se on nähty niin monta kertaa, että kun pitäisi ruveta oikeasti ajamaan kilpaa voitosta Latvala on useammin pihalla kun voittajana maalissa. Tuo vaan on ihan valitettava fakta.

Toivottavasti olen väärässä. Todennäköisyydet kuitenkin sen puolella että ennen rallin loppu toyota on puun ympärillä, varsinkin jos alkaa takaa tulemaan kunnolla painetta huomenna.
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti Latvala pääsisi turvallisesti maaliin asti. En tiedä tilannetta, mutta 3 sijakin olisi vielä oikein hyvä.
 
Aika vaisuja on hypyt ollu tähän mennessä. Kaikki taitaa jarruttaa aika rajusti siinä.

edit: Ostbergi leiskautti hyvin eikä nössöillyt pahasti
 
Viimeksi muokattu:
Melkoinen rallipäivä on huomennakin luvassa. En oikein osaa sanoa, että olisko Latvalalla voittoon asti mahdollisuuksia, mutta hienosti on ajettu tähän asti. Uskomattoman typerä moka Neuvilleltä.
 
Pakko kyllä myöntää että tähän mennessä Latvala ajanut todella hyvin. En kyllä jaksa uskoa että huomenna olisi paljoa saumaa tänakille, mutta kunhan nyt ei vaan rupeaisi hulluttelemaan ni hyvä sijotus tulossa jokatapauksessa. Mieluummin se podium sijotus kun keskeytys.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 667
Viestejä
4 495 498
Jäsenet
74 270
Uusin jäsen
Jautio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom