Raivoraitis elämä

Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Dokasin putkeen tällä vuostuhannella käytännössä vuodet 2000-2014..

Nyt oon ollu koht semmoset 5 vuotta raittiina..


Herää silti kysymys mitä järkeä mun on olla ns.raivoraitis??

Ettei saa esim.perjantai&lauantaina moikkaa frendejä,et saa nollata viikon paineet?

Tiukan viinan tai siis terävien juomisen lopetin jo ajat sitten..

Bissee,lonkeroo ja siideriä on kyl menny senkin edestä??
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Aivan, ei mikään järki.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Aivan, ei mikään järki. Jos elämä on mukavaa kun dokaa niin eipä siinä kannata muuta kuin dokata. Kun maksa poksahtaa niin voi ainakin sanoa eläneensä.
Lähellä on et korkki taas aukeaa..btw Antabus on kauheeta myrkkyä!
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 427
Eli siis väität olevasi raitis mutta silti menee bisseä, lonkeroa ja siideriä senkin edestä?

Itse olisin varmasti täysi juoppo jos viinan sivuoireet eivät pelottaisi niin vietävästi. Tietysti vaatisi myös että tippuisi työelämästä pois. Nykyään hyvin harvoin humalassa vaikka jotakin reilua kymmentä annosta viikossa menee. Joskus vaikka yrittää humaltua niin väsy voittaa ennen sitä.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Kaverit kehunu raittiuttani..faija innoissaanku en enää juo..mutsi vähän eri mieltä..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
787
Dokasin putkeen tällä vuostuhannella käytännössä vuodet 2000-2014..

Nyt oon ollu koht semmoset 5 vuotta raittiina..


Herää silti kysymys mitä järkeä mun on olla ns.raivoraitis??

Ettei saa esim.perjantai&lauantaina moikkaa frendejä,et saa nollata viikon paineet?

Tiukan viinan tai siis terävien juomisen lopetin jo ajat sitten..

Bissee,lonkeroo ja siideriä on kyl menny senkin edestä??
Miten se raittiina oleminen kavereiden morjestamisen estää? Ihan hyvin voi iltaa istua selvinpäinkin, vaikka muut ottaisi. Toki silloin ymmärrän jos kaveriporukka on kokonaisuudessaan täysalkoholisteja joilla illan istumisen ainoa idea on vetää pää täyteen.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Miten se raittiina oleminen kavereiden morjestamisen estää? Ihan hyvin voi iltaa istua selvinpäinkin, vaikka muut ottaisi. Toki silloin ymmärrän jos kaveriporukka on kokonaisuudessaan täysalkoholisteja joilla illan istumisen ainoa idea on vetää pää täyteen.
Suurinpiirtein jokainen kaveri juo+ym..
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 240
Vaihda vaikka kannabikseen, jos on jotain pakko käyttää?

Mutta se on sun elämä, jos haluat dokata itsesi ennenaikaiseen hautaan, niin siitä vaan, eihän se kenellekään muulle kuulu. Anna mennä vaan, ota siitä vaan!
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Vaihda vaikka kannabikseen, jos on jotain pakko käyttää?

Mutta se on sun elämä, jos haluat dokata itsesi ennenaikaiseen hautaan, niin siitä vaan, eihän se kenellekään muulle kuulu. Anna mennä vaan, ota siitä vaan!
Mul tuli "lehdestä" 2009 paha psykoosi=jouduin Auroraan..
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Onko joku maistanu kauppoihin yli 20 vuoden jälkeen tullutta Lahden Erikoista??
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
697
Herää silti kysymys mitä järkeä mun on olla ns.raivoraitis??
Koska olet alkoholisti ja alkoholistilla on käytännössä kaksi vaihtoehtoa: 1) olla ns. raivoraitis tai 2) dokata niin paljon, että siitä on haittaa itselle, läheisille, ympäristölle ja yhteiskunnalle. Näistä kahdesta vaihtoehdosta ensimmäinen on noiden äsken mainittujen tahojen kannalta parempi.
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
3 vuotta olen ollut käytännössä täysin selvinpäin ja ennen sitäkin huimalassa olin max 2 kertaa vuodessa. Ei enään kiinnosta juoda kännejä ei sitten yhtään, mutta toista se oli 18-25 vuoden välillä kyllähän sitä tuli kännäiltyä. Nykyään yhdenpäivän kännistä tulee kahden kolmen päivän krapula niin ei enään kiitos. Muutenkin dokaaminen on kyllä niin jotenkin pois tästä ajasta jo että en voi kun ihmetellä niitä jotka tyyliin joka tai jokatoinen vkl vetää hirveet kännit
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
304
Itse olen ollut 6 vuotta raittiina. En ole "raivoraitis", päihteetön elämä on vaan niin paljon parempaa että ei ole pienintäkään halua ottaa mitään. Jos olet ollut 5 vuotta raittiina niin en kyllä sinuna heittäisi sitä menemään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Raivoraittius taitaa olla tasainen vitutus mielestäni. Dokatessa voi tuntea huippuhetkiäkin ja päinvastoin.

Ärsyttää kun väitetään ettei joku elänyt elinaikanaan. Oikeasti kuolleena se nyt ei ainakaan elänyt.

Kyllähän ne monet rikkaat julkkikset vetää vielä kovempia aineita. Ei ne kestä tuollaista julkisuutta ja rikkautta. Sitten taas joku köyhä on esim. jollain riisipellolla melkein koko elämänsä.
Olen kuullut lottovoittajista, jotka eivät ole jättäneet päivätöitään, kun ei kasetti kestäisi. Eräskin oli kuulemma hirttäytynyt lottovoiton jälkeen.

Taitaa se ihmisen kasettipakka olla aika heikko loppujen lopuksi johonkin liian suureen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
64
Itse olen ratkaissut tilanteen niin että en juo väkeviä ennen kello 12.00 päivällä enkä kello 00.00 jälkeen yöllä, hyvin on toiminut. Mietoja nyt voi näin aamupalaksi ottaa ilman että tuntee itseään alkoholistiksi jos osaa pitää välipäiviä ilman mitään niin että sisäelimet kerkeävät palautua saa tätä jatkaa vuosikymmeniä ilman että tulee sen suurempia ongelmia.
 
Liittynyt
13.01.2019
Viestejä
889
En käytä, enkä ole koskaan käyttänyt juurikaan alkoholia. Aine aiheuttaa masennusta ja monenlaisia terveysongelmia. Moni entinen kaverini makaa jo haudassa kuoltuaan 30-40 vuotiaina juomisen seurauksiin. Olen nähnyt kun 50-60 vuotiaat miehet itkevät sen vuoksi kun aloittivat alkoholin juomisen joskus kauan sitten.

Alkoholin aiheuttama hyvä fiilis kestää pienen hetken. Seurauksena menee koko seuraava päivä pilalle ja pitkällä tähtäimellä koko elämä. Vaihtokauppa on surkea.

Monille kyse on vain kemiallisesta riippuvuudesta, joka ei tuo mitään hyvää elämään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 446
Onko joku maistanu kauppoihin yli 20 vuoden jälkeen tullutta Lahden Erikoista??
Ihan on hyvää tavaraa se 3,5%, tulee osteltua silloin tällöin janojuomaksi pihahommiin ja muihin vastaaviin harrasteisiin, voittaa maussa kepeästi kaikki alkoholittomat ainakin. 2% vahvuisia ei ole tullut testattua, että maistuuko jo oluelle. Se Lahden Erikoinen 4,5% taas oli mielestäni aikamoista kuraa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 427
Monille kyse on vain kemiallisesta riippuvuudesta, joka ei tuo mitään hyvää elämään.
Tätä harva pystyy myöntämään. Vaikka olisi ns. kohtuukäyttäjä, olet silti riippuvainen koska käytät sitä säännöllisesti ja useimmille lopettaminen tuntuu mahdottomalta idealta vaikka aina toitetaan että "voisin lopettaa milloin tahansa". Ei se ole niin helppoa.

Suosittelen kaikkien lukemaan: Selvästi juovuksissa

Avaa aika hyvin alkoholiriippuvaisen ajatusmaailmaa. Kirjan kirjoittaja ja "päähenkilö" on lääkäri ja muutenkin menestynyt ihminen mutta juomamäärät about rapajuopon tasolla.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
316
Herää silti kysymys mitä järkeä mun on olla ns.raivoraitis??

Ettei saa esim.perjantai&lauantaina moikkaa frendejä,et saa nollata viikon paineet?
Lähellä on et korkki taas aukeaa..btw Antabus on kauheeta myrkkyä!
Kuulostaa siltä että periaatepäätös ryyppyputken aloittamisesta on jo tehty ja nyt pitäisi enää saada joku muu keksimään perustelut sille miksi korkki tällä kertaa avataan.

Sääli sinänsä jos 5 raitista vuotta kuitenkin jo takana.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Mä en vaan oikeen kestä tätä maailmaa ilman känniä sillon tällön.. :(
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
Alkoholin aiheuttama hyvä fiilis kestää pienen hetken. Seurauksena menee koko seuraava päivä pilalle ja pitkällä tähtäimellä koko elämä. Vaihtokauppa on surkea.
Tämäpä se juuri on. Kun ryyppäät niin se hyvä olo kestää sen muutaman tunnin +-5 kun on paras nousuhumala päällä siitä eteenpäin se on vaan pelkkää negatiivisuutta. Kuka voi oikeasti väittää nauttivansa siitä laskuhumalasta, se kuitenkin aina tulee ja kaikesta siitä paskasta seuraavana aamuna, krapulat, ahdistukset, huonosti nukutut yöt.. tätä itsellä kesti parhaimmillaan sen 3 vuorokautta tuhdin kännin jälkeen. Laskin hyvät ja huonot puolet ja tein sellasen päätelmän että minä en enää päihtymys tarkoituksessa alkoholia juo, enkä ole juonut, ei ole tehnyt edes mieli vaikka mulla olisi kaikki saumat alkaa oikein kunnon juopoksi.. ikää 33, ei lapsia, ei muijaa, itsemurha yksiö, ei duunia tällähetkellä ja raha-asiat jo muutenkin päin persettä. Mutta en silti ala juomaan.. Koskaan ei ole asiat niin huonosti ettei niitä juomalla saisi vielä huonommaksi!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
548
Jos ajattelee ettei saa juoda, että joutuu olemaan raitis niin silloin ei ole selvillä vesillä. Raitistellaan vaikkei oikeasti tahdotakkaan. Luovutaan jostain tärkeästä ja se vituttaa ja harmittaa.
Itse olen raitistellut n. 10v ja ajattelen että minun ei tarvitse juoda.
Minä en tarvitse alkoholia enään yhtään mihinkään.
Pystyn elämään ilman että sekoitan kemikaaleilla päätäni.
Nousuhumalat nuorempana oli mahtavia, ei huolet ja murheet paljoa painanut kun 4-5 ensimmäistä alkoholiannosta seilasi suonissa!
Vanhemmiten touhusta alkoi hävitä se hauskuus ja nousutkin lyheni lyhenemistään. Juomisestakin tuli sellaista yksin kaljan lipittämistä.
Ravintola-alalla näki kaikenlaista jäätävää paskaa mitä tuo alkoholi aiheuttaa ja se hyvänolon ja hauskuuden valheellisuus kävi kokoajan ilmeisemmäksi.
Minun ei tarvitse "nollata" päätäni enään, toistaiseksi elämä raakana. Antaa tulla.
Jokainen tavallaan, olen aina sanonut että jos sitä paskalientä vielä alkaa mieli tekemään niin sitten juodaan taas.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 446
Tämäpä se juuri on. Kun ryyppäät niin se hyvä olo kestää sen muutaman tunnin +-5 kun on paras nousuhumala päällä siitä eteenpäin se on vaan pelkkää negatiivisuutta. Kuka voi oikeasti väittää nauttivansa siitä laskuhumalasta, se kuitenkin aina tulee ja kaikesta siitä paskasta seuraavana aamuna, krapulat, ahdistukset, huonosti nukutut yöt.. tätä itsellä kesti parhaimmillaan sen 3 vuorokautta tuhdin kännin jälkeen. Laskin hyvät ja huonot puolet ja tein sellasen päätelmän että minä en enää päihtymys tarkoituksessa alkoholia juo, enkä ole juonut, ei ole tehnyt edes mieli vaikka mulla olisi kaikki saumat alkaa oikein kunnon juopoksi.. ikää 33, ei lapsia, ei muijaa, itsemurha yksiö, ei duunia tällähetkellä ja raha-asiat jo muutenkin päin persettä. Mutta en silti ala juomaan.. Koskaan ei ole asiat niin huonosti ettei niitä juomalla saisi vielä huonommaksi!
Näinhän se menee. Itse kyllä viikonloppuisin tykkään tissutella olutta kitaraa soitellessa / tietokoneella kavereiden kanssa Discordin yli pelaillessa, mutta yrittänyt pitää siinä mielessä järjen mukana että nauttisi siitä hyvästä noususta ja jättäisi sen jälkeen homman siihen. Että ei ole pakko kiskoa sellaisia kännejä kuin nuorena jossain baarissa tuli vedettyä, että aamuneljältä sitten nakit silmillä hyvä että selvisi taksijonoon ja taksista kotiin. Nykyään illanviettojen jälkeen tulee heräiltyä ilman krapulaa 09-10 maissa ja voi lähteä lenkille ilman sen suurempia pelkoja sydänkohtauksesta. Sen jonkun kerran jos lipsahtaa överiksi niin masentaa ja hävettää kyllä pari-kolme päivää, varmaan jo ihan kemiallisella tasollakin pääkoppa sekaisin jonka jälkeen kaikki tuntuu paskalta. Sen kun pitää mielessä niin ei todellakaan tarvitse juoda määräänsä enempää.
 
Liittynyt
04.04.2017
Viestejä
437
Juurikin tuon raivoraittiuden takia alkoholismi on niin vaikea sairaus, eli alkoholinkäytön lopettaminen ei poista sitä riippuvuutta.

Aivojen rakenne ja biokemia on alkoholiriippuvuuden seurauksena muuttunut ja näin ollen se riippuvuus on pysyvä tila elimistössä.

Tämän takia hakeutuisinkin hoitoon, jonka tarkoituksena on havahtua näkemään sairaus ja sen aiheuttamat vaikutukset itselleen ja läheisilleen. Ja sitä kautta löytää halu elää päihteetöntä elämää.

Suomessa on noin 400000 alkoholistia ja siihen päälle vielä 600000, jotka kuuluvat riskiryhmään. Jos mutuillaan, että näillä alkoholisteilla on kaikilla 4 läheistä, jotka kärsivät sairauden seurauksista päästäänkin jo melkein kolmannekseen Suomen väkiluvusta.

Kun ongelma on näin helvetin suuri ja vakava, niin miksi alkoholismi on edelleen tabu täällä meidän yhteiskunnassa. Luulisi, että valtio keskittäisi varoja ennaltaehkäisyn lisäksi hoitoon ja sairauden normalisointiin. Normalisoinnilla tarkoitan sitä, että sairaudesta voisi keskustella avoimemmin ilman häpeää, kun ihmisillä olisi tietoisuutta ja ymmärrystä asiasta.

Hoidolla taas tarkoitan sitä, että tehokkain hoitomuoto alkoholismiin on käsittääkseni minnesota-malli. Näitä hoitolaitoksia on Suomessa n. 90, kun taas Ruotsissa yli 3000.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 446
Kun ongelma on näin helvetin suuri ja vakava, niin miksi alkoholismi on edelleen tabu täällä meidän yhteiskunnassa. Luulisi, että valtio keskittäisi varoja ennaltaehkäisyn lisäksi hoitoon ja sairauden normalisointiin. Normalisoinnilla tarkoitan sitä, että sairaudesta voisi keskustella avoimemmin ilman häpeää, kun ihmisillä olisi tietoisuutta ja ymmärrystä asiasta.
Tämä onkin mielenkiintoinen kysymys. Valtio saa helvetisti verotuloja alkoholista, joita sitten kuitenkin jeesustellen yritetään ohjata haittojen ennaltaehkäisyyn, mutta määrät ja tavat kuinka sitä tehdään ovat aivan riittämättömiä. Koko keskustelua muutenkin ohjailee juurikin tuo jeesustelu ja sivistyneempiä juomatapoja ei tunnuta saavan keskusteluihin mukaan mitenkään, joko se on sitä junttikaljamahaisen ukon överikännäämistä tai sitten ollaan täysin ilman. Laadukkaampien oluiden myyntiä ja panimoteollisuuden toimintaa vaikeutetaan jatkuvasti ja silti ne 10% jotka juovat sen 90% suomalaisten alkoholinkulutuksesta eivät varmasti mitään pienpanimo-oluita juo.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 446
Mitä väliä vaik joisin pe ja la iltana??
Viikonlopun kännääminen vetää jo aivokemiat vituiksi seuraavan viikon ajaksi ja jos esimerkiksi yrittäisit kuntoilla niin viikonlopun kännäämisellä saa nollattua aika hyvin koko viikon kuntoilun tulokset, joten on sillä väliä. Ehkä parempi olisi keksiä jotain mukavampaa ja kehittävämpää tekemistä viikonlopuille.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
349
jotkut osaa tissutella, jotkut ei.

OP ilmeisesti ei osaa jos antabuksetkin on jo kokeiltu -> silloin on parempi olla juomatta
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
199
Olen ollut koko aikuisikäni selvinpäin. Keikoilla nauttii musiikista eri tavalla kun ei "tarvitse" juoda. Baariin jos eksyy niin vichyä. Suosittelen olemaan nauttimatta alkoholia jos käytte keikoilla. Keskittykää musiikkiin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 453
En ole raivoraitis, mutta en vaan mitenkään pidä mistään alkoholipitoisesta juomasta. Joskus tuo on vähän vaivannutkin, mutta ei tässä iässä enää. Nuorempana oli rankkempaa kun piti sosiaalisenpaineen takia kitata sitä paskaa kurkusta alas. Myönnetään, että nousuhumala on mukava tunne, mutta kun siihen pääseminen tuottaa jo niin paljon negatiivisia tunteita, että kiitos, mutta ei kiitos.

Kaapit täynnä kaikenmaailman viina,viini,likööri,konjakki,viski yms. pulloja kun työnpuolesta noita tulee. No noita on kiva jaella muille. Hienoja pulloja kyllä täytyy sanoa. Ja olishan se ihan hienoa nauttia sillon tällöin viski lasillisesta, mutta voi veljet se on paskan makusta :D.

Ei nyt ihan lähipiirissä, mutta tiedän usempia alkoholisteja joilla on enemmän tai vähemmän mennyt huonosti kiitos viinan (yleensä työt juodaan alta ja osa pääsee sen jälkeen takaisin oravanpyörään ja osa taas ei). Jotta en koe kovaksi ongelmaksi ettei löydy tuota himoa viinaksiin. Kyllä mä kuppia otan jos tilanne se on, mutta ei oikein vapaaehtoisesti tule noihin tilanteisiin hakeuduttua, jotta todella vähiin jää annokset vuodessa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
835
Joskus vedän kännin, joskus muutamia. Iän myötä aina vähentynyt ryyppäämisen viehätys. Aika paljon vaikutusta myös sosiaalisella ympäristöllä, jos paljon juovia siinä, niin helpommin sitä varmasti itsekin juo. Näkisin asian myös niin, että kyse on jonkinlaisesta harrastuksesta ja riippuvuustasolla tilalle pitää saada jotain muuta. Jotkut ryyppäämisen lopettaneet alkoholistit tulevat uskoon, toiset alkavat terveysintoilijoiksi, kuntoilijoiksi/urheilla, jotkut aloittavat koulun, ryhtyvät tukihenkilöksi, jnejne. Yhteistä kuitenkin on, että jotain pitää löytyä tilalle, kun jotain otetaan pois. Itse monesti miettinyt, jos tiputtaisi alkoholin kokonaan pois ja alkaisi panostamaan enemmän kuntoiluun.
 

pau

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.09.2018
Viestejä
360
Menee ihan on-off meiningillä nykyään. Hankala krapuloiden takia jättää yhteen päivään juomista, kun pakko tasotella heti aamusta. Toisaalta sitten vuoteen mahtuu useita 2-3kk alkoholittomia jaksoja.

Kait pitäisi huolestua kun tuntuu nuo liskojen yöt vaan pahentuvan iän myötä.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Niinno sitä kai ajoin takaa,et jos juominen pysyis vkloppu-känneissä,niin eihän siinä sitten ois mitään ongelmaa!
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 427
Menee ihan on-off meiningillä nykyään. Hankala krapuloiden takia jättää yhteen päivään juomista, kun pakko tasotella heti aamusta. Toisaalta sitten vuoteen mahtuu useita 2-3kk alkoholittomia jaksoja.

Kait pitäisi huolestua kun tuntuu nuo liskojen yöt vaan pahentuvan iän myötä.
Tämä on paha ansa. Meikäläisellä ainakin tuo uuteen nousuun saa aikaan vielä kertakovemman euforian kun normaali nousukänni. Joskus tuli ryypättyä ihan sen takia että seuraavana päivänä pääsisi tasoittelemaan koska sen tuoma fiilis on niin mahtava. Ikinä en oo ymmärtäny holin käyttäjiä jotka tyyliin oksentavat jos edes miettivät krapulassa alkoholia. Meikällä menee just toisinpäin, krapulassa tekee mieli juoda enemmän kuin normaalisti.

Nykyään onneksi paras nousukänni tulee vain muutamasta keskikaljasta, sen jälkeen se on melkeinpä alamäkeä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 942
Tämä on paha ansa. Meikäläisellä ainakin tuo uuteen nousuun saa aikaan vielä kertakovemman euforian kun normaali nousukänni. Joskus tuli ryypättyä ihan sen takia että seuraavana päivänä pääsisi tasoittelemaan koska sen tuoma fiilis on niin mahtava. Ikinä en oo ymmärtäny holin käyttäjiä jotka tyyliin oksentavat jos edes miettivät krapulassa alkoholia. Meikällä menee just toisinpäin, krapulassa tekee mieli juoda enemmän kuin normaalisti.

Nykyään onneksi paras nousukänni tulee vain muutamasta keskikaljasta, sen jälkeen se on melkeinpä alamäkeä.
Mä oon kyllä semmonen että jos on tintannu ja aamulla jäätävä darra niin me en edes haluu nähdä alkoholia. Seuraavan alkoholi annoksen voi ottaa vasta illalla jos on "pakko". Muuten ei kyllä pysty mitään putkia juomaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 430
Ei voi kuin olla onnellinen, ettei alkoholi ole ollut itselle ikinä ongelma. Joskus 18-22 haarukassa tuli juotua silloin tällöin viikonloppuisin ja hauskaa oli. Nyt kymmenisen vuotta myöhemmin en edes muista koska olen ollut viimeeksi humalassa. Suunnitellut juovani itseni humalaan jo useamman vuoden mutta en ole vielä saanut aikaiseksi. Ehkä vielä joku päivä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 405
18-24 oli aivan joka viikonloppuista ja vielä molemmat päivät täyttä tinttaamista, pari vuotta sitten viikonloppu ryyppääminen loppui kun siirtyi 5vuorotyöhön eikä näin ollen ole kuukaudessa kuin 0-2 viikonloppa vapaana. Vapaat viikolla taas voi olla että otan saunassa kaljan tai kaksi mutta parhaimmillaan kuukausikin ilman pisaraa. Pakko se jossain kohtaa on päästä nollaamaan.

Täysi alkoholisti jos on ollut niin siinä ei tosiaan auta kuin pysyä raivoraittiina tai sitten jatkaa samaan malliin, deekut ei koskaan pääse eroon siittä. Onneksi nykyään tulee sen verran oloja yhdestä päivästä että 3 päivän ryyppääminen menee nipin napin. Odotan innolla kesäloman loppumista niin saa laittaa korkin kiinni mehtästyskauteen asti. :kippis::cigar:
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
590
Niinno sitä kai ajoin takaa,et jos juominen pysyis vkloppu-känneissä,niin eihän siinä sitten ois mitään ongelmaa!
Taidat vähän hakea "lupaa" täältä juomiselle? Oletko varma, että pystyisit viikoloppukänneilyyn? Pystytkö käymään ravintolassa ja juomaan lasin viiniä ruoan kanssa vai meneekö koko pullo tai kuusi?


Älä suotta ota alkoholia kun taidat tietää itsekin, että käsistähän se lähtee.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 406
Tulis juotua aika paljon varmaan itekin jos ei tulis kolmen päivän krapuloita ja kännissä häviäis aina kaikki arvostelukyky jonka myötä saa kulutettua 200€ baariin illassa.

Joskus tulee käytyä kerran kuussa baarissa ja joskus kolme kertaa, joskus menee 3 kuukautta juomatta. Jos en juo kännejä niin en ota käytännössä koskaan yhtä tai kahta, niin helvetin pahan makusta toi alkoholi.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
666
Mitä väliä vaik joisin pe ja la iltana??
Sitä väliä, että et kykene jättämään sitä siihen viikonloppuun, koska olet sairas. Pe kännin jälkeen jatkat lauantaina koko päivän ja siitä se pikkuhiljaa alkaa jatkua myös sunnuntaita ja siitä eteenpäin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Tätä harva pystyy myöntämään. Vaikka olisi ns. kohtuukäyttäjä, olet silti riippuvainen koska käytät sitä säännöllisesti ja useimmille lopettaminen tuntuu mahdottomalta idealta vaikka aina toitetaan että "voisin lopettaa milloin tahansa". Ei se ole niin helppoa.

Suosittelen kaikkien lukemaan: Selvästi juovuksissa

Avaa aika hyvin alkoholiriippuvaisen ajatusmaailmaa. Kirjan kirjoittaja ja "päähenkilö" on lääkäri ja muutenkin menestynyt ihminen mutta juomamäärät about rapajuopon tasolla.
Noh, riippuvuus ja se, ettei kiinnosta lopettaa ovat kuitenkin kaksi vähän eri asiaa. Voisihan sitä esim. lopettaa autolla ajamisenkin, mutta ei ihan hirveästi napeksi. Ei se silti tarkoita, että olisi jotenkin riippuvainen ajamisesta.
 
Liittynyt
13.01.2019
Viestejä
889
Vähän alkoholia käyttävänä minulle on aivan sama juonko vai en. Useimmiten mieluummin ei.

Jos ei ole sama juoko vai ei, vaan useimmiten on juotava, väittäisin, että riippuvuus on olemassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
En ole raivoraitis, mutta en vaan mitenkään pidä mistään alkoholipitoisesta juomasta.
Etanoli kuuluu pissapoikaan, kalja alkaa heti palleissa syyhyttämään, että on pakottava tarve mennä kuselle, viini kuivaa suun eli ei janoon sekä likööri kuin joisi jotain sokeritahnaa.
Porukka joisi metanolia ja punaista etanoliakin, jos ei lähtisi niin äkkiä henki pois.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 998
Viestejä
4 209 516
Jäsenet
71 002
Uusin jäsen
Pera L

Hinta.fi

Ylös Bottom