Rage 2

Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Mielenkiintoinen video, en tosin katsonut.
Oisko tl;dr kertoa niinkuin ylläpito sulle sanoi jo talvella @BryciFani
En nyt tajua näitä henkilökohtaisuuksia.

Tuo on mielenkiinotonen pätkä ja kattelin sen viime viikon keskiviikkona kun toi tuli. Tossa pätkässä käy ilmi aika hyvin miten lojaali Rage2 on ollut edeltäjäänsä lokaatioiden ja yksityiskohtien suhteen -- inasen laajemmassa mittakaavassa avoimen pelimaailman vuoksi. Vanhaa tuttua mukana esim. Welspringissä jossa yksityiskohdat on ns. boostattu. Aika paljon tuttua tuolla.

sshot-2.png

NPC:itten tyyli on omasta mielestäni kiehtovampia Rage1:ssä mitä Rage2:n 'mummot'. Lyhyesti: Rage1:sen hahmojen asut likentelee post apokalyptistä teemaa, Rage 2:sen puolestaan taantumaa kohti jälleenrakennusta, teknologiaa ja hifiä ja jostain syystä väriteemaltaan menee kohti 'pinkahtavaa' suuntaa.

sshot-3.png
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Juu Rage 1:n käsin piirretyt megatexturet on kyllä yksityiskohtaisia ja kauniita kauempaa katottuna, mutta läheltä ihan hirveetä kuraa. Tuokin johtui lähinnä sen aikasten konsolien naurattavista muistimääristä, jonka takia noi textureiden tatkkuudet oli pakko pudottaa noin alas. Olisi mielenkiintoista nähdä, minkälaista jälkeä nyt saisi aikaan tuolla megatexture tekniikalla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Koska spammaat pitkin pelialuetta noita videoita sanomatta mitään videon sisällöstä.
Kuten sanoin, ylläpitokin on siitä maininnut sulle että laita kuvaus videosta.
Siis mutta tuostahan selvästi tajuaa heti että vertaillaan ykkösen ja kakkosen grafiikoita.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 047
Juu voisi olla ihan hyvin vaan yleistä vertailua ykkösen ja kakkosen välillä. Mutta miksi sun piti mennä tämä ketju pilaamaan.
Kai siinä pitäis joku pointti olla miksi sen videon linkkaa, eikä vaan linkkaamisen ilosta?
Koska voisihan kuka vaan laittaa joka ketjuun vaan pelkästään random videoita youtubesta?
Sitten kun sinä linkkailet niitä videoita vaan menemään etkä ole itse edes koskaan peliä pelannut niin menee se viimeinenkin pointti? Kertoisit vaikka ne omat kokemukset, saattais vaikka lukeakin.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
41
Minusta parrautta Rage2:ssa on juuri nuo putkijuoksu-osuudet. Noissa osuuksissa koko peli ja sen tarjoama mekaniikat pääsee oikeuksiinsa: kun pääset rajattuun tilaan ja laittamaan ne aseet laulaen.

Henkilökohtaisesti en nyt hirveästi välitä avoimen maailman jutuista kun pohjimmiltaan se on paikasta A paikkaan B vaeltamista. Kävelysimulaattorit nyt erikseen. Mut oon tykänny Rage2:sta enemmän mitä esim. Farcry:n jatko-osilla on tarjottavana ja mulle setti on ollut nautinnollisempaa mitä JustCause 2-3. 4:sta en ole pelannut

Oon menossa Rage2:ssa edelleen tuolla aböyt alkupään tehtävissä. Gunplay pelissä on mielestäni täyttä rautaa -- parempaa mitä esim. Destiny2:ssa, mutta ei voita Doom2016:sta.

Tässä jotain omaa pätkää, jossa video kelattu äksöniin, koska videon ekat puolisentoista minsaa on tuota ajoneuvolla vaeltamista. Bossit on pääpiirteittäin suhteellisen lussuja heti kun niitten weakpointit selviää.



En oo edelleenkään ihan sinut kontrollien kanssa. Käytössä i5 ja vanha neli-ydin peruna ja gtx 1070 ja Rage2 pyörii hienosti ainakin täällä päädyssä ruutua.
Näyttäisi että on kontrollit hallussa :)
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Mä en nyt ihan täysin ymmärrä näitä pelin sisäisiä statseja. Save filen mukaan oon ollu pelissä 89 tuntia (tsekkasin niin toi ajastin ei kasva kun on päävalikossa / esc menussa), mutta itse pelin statsit kertoo että oisin pelannut vain 7 h 11 min. Eli laskeeko save kello kartalla hengailut, välianimaatiot, idlailut ym. ja toi 7h 11 min on sitten se kun oikeasti hakkaan näppistä?

Pelaamiseen on alkanu tulla semmonen suht kiva touchi, ja oon säästelly tota viimosta tehtävää (Get inside the Authority Headquarters) sekä pre-order DLC:tä (Cult of the Death God) ja nyt oon vain keskittyny kartan koluamiseen 100% meiningillä. Torn Plains ja Broken Trakt - alueet on käyty läpi, ja nyt sitten muitten alueitten kimppuun.

sshot-15.png

Pelaan ihan tommosissa 10-15 minuutin pätkissä ja alt-tabitan työpöydälle puuhastelemaan muuta. Parhaimmillaan peli ollu päällä tehtäväpalkissa 4 päivää putkeen ja hyvin tuo on pysyny pystyssä ilman kaatuilua.

Kyllä tuo aivoton meno ja räiskintä on maistunut, mutta pää on kyllä lahonnut ajoneuvojen hallittavuuteen. Kyllä noihinkin saa tuntumaa kun mutkissa käyttää käkkäriä ja boostia ja yrittää vähäsen edes ennakoida. Josta päästään tohon pelimoottoriin joka on jotenkin tosi outo; peli on asennettuna SSD:lle, ja ton moottorin piirtoetäisyys on kyllä aika meh. Tuntuu että juttuja pompsahtaa ruudulle täysin tyhjästä.

Eniten tuossa ottaa päähän toi autosta ulostautuminen: kestää tyyliin miljoona vuotta ennen kuin ukko hyppää liikkuvasta ajoneuvosta ulos. Eli kun painelet tuhatta ja sataa ja ruudulla auto näyttää menevän kielekkeen yli, tuossa on semmonen 2-3 sekuntia napin pohjaan pitämisestä, ennen kuin se ukko oikeasti hyppää ja sillon on jo liian myöhästä. Samalla toi heittoistuin menettää merkityksensä apex moottorin 'surkean' piirtoetäisyyden ja autosta ulostautimiseen vievän ajan vuoksi. Käytännössä: ruudulle pompsahtaa vihujoukko/stronghold, painat exittiä, ja kun heittoistuin laukeaa, oot menny jo pahasti ohi tai törmännyt johonkin (heittoistuin ei laukea) ja loppupelissä juokset sitten takasin päin parisen sataa metriä (ulisin tästä jo B:n foorumeilla).

Bugeihin on kans tullut törmättyä ja muihin outouksiin. Viimoisin kummallisuus josta kävin Bethesdan foorumeilla jo kyselemässä (johon edes community manageri tms. tyyppi ei osannut vastata vaan kyseli dxdiaggin perään) on jokin tuommoinen sähkö-efekti, joka seurailee mua paikasta toiseen. Tulee ruudulle randomisti ja pysyttelee vaikka kuinka pitkään vaikka käyn kaikki aseet ja skillit läpi, restarttaan pelin ja/tai kun meen käymään kaupungissa ym. Overdrivessa toi sähköhärpäke on laatikon muotoinen ja normitilassa tommonen pieni horisontaalinen viiru.

40f895ae-fb2c-49f3-b45b-738ca8ac9e76.jpg



Mikä toi oikein on?

Edit: pahan asiavirheen korjaus.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
2408 tapon ja 15+ tunnin jälkeen peli on nyt vissiin läpi ja ootan kovasti lisäsisältöä. Kolusin ton mapin about kauttaaltaan - tosin vielä on nuo Convoy -tehtävät tekemättä, kun autolla ajelut näppis+hiiri -yhdistelmällä hieman luotaantyöntävä. Pädillä ajoneuvojen ohjaus on helpompaa ja mutkattomampaa kuin näppikseltä (alustana PC).

Rage2 2019-05-26 02-11-44-214.png

Kartasta löytyy kolme spottia joita en vielä saanut 100% läpästyä (lootit/vihreä läpäsymerkki/kohteet harmaana). Voi olla mahollista etten ole ihan kaikkia spotteja kartalta edes löytänyt. Mut muutoin ollaan likellä:
3e6295ce-98a1-4223-845b-7b5d24766f10.png

Nanotritet sain 100%, Projektit kaikki on 100% paitsi "Capture and Control". Muutamasta aseesta puuttuu vielä nuo maksimit ja joitain scemantiikkoja uupuu. Kartalta loppui nuo tehtävät kesken kaiken. Kuolemakin ehti korjata satoa 16 elämän verran - johtuen enimmäkseen omista typeristä aivopieruista.

Mulle tää on ollu viihdyttävä pläjäys ja oon tykännyt -- mulle sopivaa aivotonta mättöä. Vihuja tosin sais olla enempi.

Pari yhteisö-tapahtumaa tuolla on ollut, joihin molempiin tuli osallistuttua. Mistään mielenkiintosesta ole kyse ja pelinsisäset palkkiot on meh (skinejä aseisiin).

Viimosin ongelma mitä oon kokenu kohdistuu Bethesdan launcheriin. Heittää verkkoerroria vaikka netti toimii normisti.
sshot-30.png

Toivottavasti Steamin versio toimaa paremmin :sori:

Edit: ainoat juoksevat "aktiviteetit" on kaupunkien ilmotustaulut. Noista löytyy ~3 "wanted" -ilmotusta jotka tiettävästi vaihtelee sykleittäin. Tässä vaiheessa hieman löyhäksi jää tuo "endgame" :dead: New Game+ :aa ei ole ja pääjuonen kun läpäisee kerrotaan että "paljon on vielä tekemistä". Kyseessä siis avoimen pelimaailman 'dynaaminen' peli, ei Doomin tapanen yksinpeli-putkijuoksu-mättö jossa selkeä loppu ja NG+ ja uudelleenpeluuarvo.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
242
Huitasin myös Ragen läpi tossa viikolla, ei kyllä mikään pitkä peli loppujenlopuksi. Päästoorin eteneminen ilmeisesti edellyttää sivutehtävien tekemistä, itse en tätä kohdannut kun muutenkin tyhjensin kaikki matkalla olevat bandit denit sun muut. Tosi lyhyt päätarina kyllä jos "pakollisia" sivutehtäviä ei lasketa. Joku kahdeksan tehtävääkö siinä oli. Jotenkin tuntuu että peli loppui kuin seinään ja tosiaan kun sanotaan että "paljon on vielä tehtävää" oletin että olisin vasta puolivälissä ja uudet pahikset nousisivat valtatyhjiötä täyttämään tai että kartalle ilmestyisi uutta tekemistä mutta ilmeisesti ei. Tuntui tosi äkilliseltä lopulta pelille kun Days Gonea pelasin kaksi viikkoa 3-4 tuntia päivässä 100% läpipeluuhun.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
No on tää kyllä ihan sika-hauska peli - ainakin omasta mielestäni. Kolusin ekalla läpipeluulla kartan kaikki paikat ja alotin koko rumban uusiksi "new gamella". Tein tällä kertaa niin että juoksin ensimmäiseksi kaikki arkit läpi (kartta arkkien sijainteihin) ja kyllä tää aivoton mättö maistuu. Eniten hankaluuksia teettää tuo valinnanvaikeus: minkä aseen sitä napsisi seuraavaksi.

Save-gamen kellon mukaan nyt olisi pelattuna 110 tuntia. Pelin sisäisten statsien mukaan 23h 50 min. Edelleenkin oon vähän pihalla tuosta pelikellosta, kuinka se laskee nuo pelitunnit.

Eniten harmittaa että kun oot keränny kaikki perkit ja skilssit ja statsit täpölle, jolloin se varsinainen hauskuus alkaa, tekeminen lopahtaa siihen seinään. Kaipaan "New Game plus" :aa kuten Doom 2016:ssa.

Toinen mikä harmittaa on outpostit. Siellä on tyyliin 10-20 vihua vastassa, ja lahtaat ne kaikki alta parin minuutin. Peluu ja äksön on hyvin katkonaista. Jotenkin kaipaisin tuonne enemmän tota non-stop-toimintaa ja enemmän vihuja joita lahdata, ettei nuo action-pläjäykset olisi ohi ihan noin nopeasti.

Oma peluu Rage2:ssa on edelleen semmosta räpellystä eikä mulla oo vielä sitä samaa touchia mitä esim. Doom 2016:ssa, jossa mulla sisällä 334 tuntia (yksinpelikampanja + snapmap).

Tässä nyt jotain pientä pätkää ja räpellystä omasta peluustani tuolla Ragen 'Wet Fuse' outpostissa, jossa vihut tuntuu loppuvan kesken kaiken ja homma on ohi tuttuun tapaan alta parin minuutin:


Ite oon kyllä tykännyt kovasti.

Edit: typoja
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Mikä idea noissa postiautomaateissa on? Sanoo että mulle on postia mutta klikkaan niitä ja ei siinä näy mitään postia?

Tallentaminen on ärsyttävää kun ei siihen voi luottaa. Olin tallentanut erään rakennuksen ulkopuolella ja kun jatkoin myöhemmin peliä niin olin sen rakennuksen sisällä jouduin uudestaan keräämään pari arkkua sieltä rakennuksesta. :tdown:

Noi authority tornit on aika hiton pahoja vastustajia. :nb: Sormet ja ohjain ihan hiessä kun niitä vastaan taistelee.

Miksi combat shotgunin tähtäys moodi on noin outo? Tuntuu usein ettei se tee ollenkaan vahinkoa viholliseen? :confused::confused2:

Peliin muuten tuli 11 gigan päivitys hiljattain. :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
379
Kyllähän tätä on tullut tahkottua sen verran, että kaikki steam-saavutukset tän osalta saatu. Vähän harmittaa kun en tajunnut aiemmin, että Abadoneista Dig & Dugia voi farmata ja niistä saa hyvin noita life glandeja ym, mitkä ainakin mulla "loppu kesken". Muita harvinaisia osia on toistakymmentä ylimäärästä. Tappaa vaan toisen ja lähtee vaikka Wet Fuseen ja tulee takas, niin molemmat on taas elossa.

Nyt sentään jotain lisätekemistä noista postilaatikoista tulevista päivätehtävistä ja uudelleenpelattavista Bandit Deneistä. Mechilläkin vois mennä ympäriinsä, mut se on jotenkin rasittavan hidas, joten jäi käyttämättä. Muutenkin olisin kaivannut tähän enemmän aseistettuja ajoneuvoja ja niiden varustelua. Ja enemmän repliikkejä phoenixille, tai mahdollisuus hiljentää ko. auto pysyvästi.

Vähän on kyl vielä bugeja. Esim. Bridge of Ned jumittaa keskeneräisenä replayn jälkeen, väittää että banditeja on elossa vaikka kaikki on tapettu, jättää ärsyttävän karttamerkin näkyviin. Ei auta vaikka pelais monta kertaa uudestaan. Samaten tänään jumitti yks Wanted-tehtävän karttamerkki päälle, vaikka tehtävästä tuli suoritettu-ilmoitus eikä noista pääse mitenkään eroon.

Noh, ei auta ku odotella sitä tulevaa tarina-DLC:tä. Tää on kuitenkin ihan hauskaa mättöä pienissä erissä pelattuna.

Noi authority tornit on aika hiton pahoja vastustajia. :nb: Sormet ja ohjain ihan hiessä kun niitä vastaan taistelee.
Näissähän on käytännössä aina joku suoja lähellä, minkä takaa voi hyppiä ilmaan, leijua, ja ampua sen tornin aina kerralla seuraavaan vaiheeseen? Saa tuhottua muutaman hypyn aikana.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Näissähän on käytännössä aina joku suoja lähellä, minkä takaa voi hyppiä ilmaan, leijua, ja ampua sen tornin aina kerralla seuraavaan vaiheeseen? Saa tuhottua muutaman hypyn aikana.
Juu on mutta hitsi sentään noi vaikeamman tason tornit tykittää aivan hulluna ettei siinä ehdi edes kunnolla ampumaan siihen niiden heikkoon kohtaan. :sori:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
379
Juu on mutta hitsi sentään noi vaikeamman tason tornit tykittää aivan hulluna ettei siinä ehdi edes kunnolla ampumaan siihen niiden heikkoon kohtaan. :sori:
No juu, näinhän ne tekee. Ite otin noista osumaa kunnes löysin sopivan "rytmin", jonka jälkeen kävin metsästämässä kaikki Sentryt pois. Ranger riflellä vaan tykittelin menemään. Tosin, siinä kohtaa oli modeissa jo weapon damage täydet 10 kertaa ja aset modattu ns. loppuun asti. Vaikeinta tossa on ehkä väistellä niitä ylhäältä tulevia pommituksia, joutuu tupladashilla siirtymään suojasta toiseen.

Ihan kivasti ne kyllä tuntuu tähän peliin saavan lisää tekemistä päivä päivältä. Postilaatikoiden funktio on vähän epäselvä, kun tehtävät tuntuu alkavan ilman lootalla käyntiäkin. Ärsyttää vaan, kun 7 päivää putkeen pitäis tehtäviä tehdä jotain palkintoa varten, mut osaa tehtävistä ei voi tehdä, tyyliin "harvest 2 meteorites". Ei mulla ainakaan niitä tipahtele taivaalta enää. Samaten joku collect 3 balloon crates on hankala tehdä siinä aikarajassa, jos ei satu löytämään niitä. Tai jos toi Stanley Express ei olis buginen, mikä esti monia tekemästä ko. tehtävää (kuten mulla kävi, ei laske kerättyjä laatikoita).

Nyt sain itse puuttuvat life glandit, kun tästä Sand Worm -eventin ekasta päivästä sai 15 glandia ja sen myötä kaikki modit 10 kappaleeseen. Eventin lopussa eli 1.7. näyttäis olevan tulossa uus ajoneuvo, Armadillo, mikä näyttäis olevan joku ylisuuri yksipyöräinen "moottoripyörä".
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Kyllä tulin pahalle päälle tuosta loppupomosta kun en päässyt sitä läpi koska vain 1 health injection jäljellä siinä taistelussa. :( En halunnut mennä kaupunkiin ostamaan lisää kun olisin joutunut sen ärsyttävän tankkitaistelunkin sitten uudestaan vetämään. Poistin pelin. :beye:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
379
Kyllä tulin pahalle päälle tuosta loppupomosta kun en päässyt sitä läpi koska vain 1 health injection jäljellä siinä taistelussa. :( En halunnut mennä kaupunkiin ostamaan lisää kun olisin joutunut sen ärsyttävän tankkitaistelunkin sitten uudestaan vetämään. Poistin pelin. :beye:
Eikä ollut materiaaleja health injectionin rakentamiseen ite komponenteista?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
183
Kyllä tulin pahalle päälle tuosta loppupomosta kun en päässyt sitä läpi koska vain 1 health injection jäljellä siinä taistelussa. :( En halunnut mennä kaupunkiin ostamaan lisää kun olisin joutunut sen ärsyttävän tankkitaistelunkin sitten uudestaan vetämään. Poistin pelin. :beye:
Vaikeustason pudottaa helpoimmalle?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396
Tuota ei tullut mieleen. :shy:
Ainahan pelin voi ladata uusiksi steamista tai epic launhcerista vaiko oliko amerikan serkun versio ;)

Muistaakseni tykkäsin tehdä sivutehtäviä ja sain päivitettyä esineiden kantomäärää hyviin määriin niin ei ollut ongelmia noiden suhteen.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Mikä idea noissa postiautomaateissa on? Sanoo että mulle on postia mutta klikkaan niitä ja ei siinä näy mitään postia?

Tallentaminen on ärsyttävää kun ei siihen voi luottaa. Olin tallentanut erään rakennuksen ulkopuolella ja kun jatkoin myöhemmin peliä niin olin sen rakennuksen sisällä jouduin uudestaan keräämään pari arkkua sieltä rakennuksesta. :tdown:

Noi authority tornit on aika hiton pahoja vastustajia. :nb: Sormet ja ohjain ihan hiessä kun niitä vastaan taistelee.

Miksi combat shotgunin tähtäys moodi on noin outo? Tuntuu usein ettei se tee ollenkaan vahinkoa viholliseen? :confused::confused2:

Peliin muuten tuli 11 gigan päivitys hiljattain. :tup:
Joo, tallentaminen käy hermoille. Siis kun lataat pelin manuaalitallennuksesta, se heittää sut ties minne. :tdown: Sama juttu noissa postiautomaateissa. Ikilooppina huutelee että ois uutta viestiä vaikkei olekaan. Postilaatikkojen tarkotus on noi non-stop-haaste-eventit jokka vaihtuu syklissä. Joku bugi siinä -- vaikka oot suorittanu noi kaikki se vaan jatkaa huutelua että uutta ois tarjolla :|

Authority tornit on ollu mule pala nakkia. Niillä on aika selkee patternit ja paras ase niitä vastaan on assault rifle. Siis oon ottanu noilta kyllä turpiin, en mä sillä, mut räimii sen minkä jaksaa ja menee suojaan eikä anna niitten mennä raivopäisiksi, niin onnistuu. Alta parin minuutin noi levun 9 tornit menee alas. Jos ne alkaa raivopäiseksi ja adhd:ksi, niin kyllä se kuolema korjaa oman satonsa.


Toi Combat Shotgunin tähtäysmoodi on vähän krenkka mullakin. Tulee aika paljon huteja eli tarvii osua tyyliin pikselintarkasti siihen vihuun niin kyllä se sitä kivaa lämää tekee. Mitä itse oon havainnu, toi toimii kuin sniperi, tarvii osua kohilleen, muutoin menee just noin mitä kerroit.

Edit: mulle puolestaan Convoyt on hiton pahoja vastustajia :nb: Kämmenet ihan hiessä kun niitä vastaan taistelee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
379
mulle puolestaan Convoyt on hiton pahoja vastustajia :nb: Kämmenet ihan hiessä kun niitä vastaan taistelee.
Convoyt muuttui itellä helpoks kun muisti käyttää riittävästi sitä Blastia/EMP:tä autossa. Samaten pari osumaa mortarilla tekee aika pahaa jälkeä niihin.

Ensviikolla tuleva päivitys saattaa saada taas mut palaamaan tän pelin pariin varsinaista tarina DLC:tä odotellessa, kun tulee New Game+ mitä ei pitänyt olevinaan tulla. Saa nähdä vaan miten se on toteutettu. Samalla tulee kolme uutta vaikeustasoa ja vissiin iso kasa bugikorjauksia. Nii ja tietenkin taskulamppu.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Convoyt muuttui itellä helpoks kun muisti käyttää riittävästi sitä Blastia/EMP:tä autossa. Samaten pari osumaa mortarilla tekee aika pahaa jälkeä niihin.

Ensviikolla tuleva päivitys saattaa saada taas mut palaamaan tän pelin pariin varsinaista tarina DLC:tä odotellessa, kun tulee New Game+ mitä ei pitänyt olevinaan tulla. Saa nähdä vaan miten se on toteutettu. Samalla tulee kolme uutta vaikeustasoa ja vissiin iso kasa bugikorjauksia. Nii ja tietenkin taskulamppu.
No johan tuo muuttui helpoksi, kun aloin Blastia/EMP:tä käyttämään. Mieleton kiitos tästä vinkistä :tup:

Aloitin tuossa jokin aika sitten uudelleenpeluun. Toi edellinen setti meni vähän plörinäksi kun tähtäimenä oli 100% ja tuolla on yksi paikka missä voi mokata ja muistaakseni se oli Wellspringissä Klegg Claytonin toimisto, jonne ei ole in-missionin jälkeen paluuta. Jos jotain jätät toimistoon, niin se oli siinä.

Nyt on kaikki maksimissa: Pheonix -ajoneuvo, Cyber Doc:n jutut. Projektit kaikki on lvl 18 (maksimit), varusteet, aseet ja nanotritet täpöllä. Mielenkiinnolla odotan noita muita pelimoodeja, erityisesti mitä NewGame+ tuo tullessaan.

Kartan kolkat tuli myös koluttua, tosin voi olla hyvin mahdollista, että joku pläntti on jäänyt käymättä läpi kun kartta ei sitä kerro. Pain in the *ss oli toi Kvasir:n täpöttäminen ja spy-dronejen metsästäminen, jotka lopulta löysin ja sain senkin lvl 18 (projekteissa kyseessä Ground Controll).

Pain in the *ss on ollu kans noitten Life Glandien metsästäminen -- jotta sais Cyber Doc perkit maksimoitua.

Mutta mutta, jotta vois laitta jotain hyödyllistä muillekin:

IGN:ltä löytyy interaktiivinen Wasteland kartta alueen koluamiseen. Ollu parissa kohtaa hyvänä apuvälineenä. IGN:n kartasta puuttuu vielä muutamia kohteita, mutta tästä on hyvä aloittaa:
https://www.ign.com/maps/rage-2/wasteland

Life Glandit ja Neurotic Interfacet oli itselläni hakusessa. Ark Tec Coreja peli tarjos riittavästi. Näillä kolmella saa hahmoa tehokkaammaksi Cyber Docin luona (Healthia korkeemmalle, Hyperdiveen boostia ja aseisiin enemmän potkua).

Keksin tänään pitkän tuskailun ja tutkiskelun jälkeen, että tuolla on Abaddon Curshereita maastossa, joilta noita uupuvia juttuja saa farmattua ja helposti. Spawnaavat yleensä samoihin paikkoihin: Cyber Crusher löytyy Dreadwood -kylän lähettyviltä (Neurotic Interfacen farmaus) ja tavallinen Crusheri Wellspigin läheltä (Life Glandien farmaus). Tuolta löytyy toki pari muutakin spottia, mutta nämä kaksi oli mielestäni nopeimmat ja varmatoimisimmat. Fast travelia vain kehiin ja voila!

Tässä Wellspringin Abadon Crusherin farmausta, jolta saa 2 Life Glandia ~2:00 minuutissa (eli on toistettavissa fast travelilla) :


Tässä Dreadwoodin Abaddon Crusherin farmausta jolta saa 2 neurotic interfacea ~2.30 minuutissa (eli tämäkin toistettavissa - vaikka välillä ei spawnaakaan - uutta fast travelia vaan kehiin) :


Raha on ollu myös hakusessa, niin heti kun Capture & Controllista saa "Effective Vehicle Harvesting" -perkin ja jos dollareista on pulaa, niin suuntima Gunbarrel:iin. Tuolla saa ~2:30 minuutissa $ 1200 rahnoo (toistettavuus tässä on 100%, niin 3x farmaus videossa eli $400 per reissu - rinse ja repeat: noi ajoneuvot spawnaa takas) :
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
379
Life Glandit ja Neurotic Interfacet oli itselläni hakusessa. Ark Tec Coreja peli tarjos riittavästi. Näillä kolmella saa hahmoa tehokkaammaksi Cyber Docin luona (Healthia korkeemmalle, Hyperdiveen boostia ja aseisiin enemmän potkua).

Keksin tänään pitkän tuskailun ja tutkiskelun jälkeen, että tuolla on Abaddon Curshereita maastossa, joilta noita uupuvia juttuja saa farmattua ja helposti. Spawnaavat yleensä samoihin paikkoihin: Cyber Crusher löytyy Dreadwood -kylän lähettyviltä (Neurotic Interfacen farmaus) ja tavallinen Crusheri Wellspigin läheltä (Life Glandien farmaus). Tuolta löytyy toki pari muutakin spottia, mutta nämä kaksi oli mielestäni nopeimmat ja varmatoimisimmat. Fast travelia vain kehiin ja voila!
Mulla ei oo vielä koskaan tullut maastossa noita crushereita vastaan. Ei vaan spawnaa vaikka mikä olis. Oon noita tunnettuja paikkoja kolunnut läpi moneen kertaan. Meinas tulla ongelma, kun unohdin tarinan edetessä tappaa autolla yhden moisen, että sais achievementin. Onneks vanha save pelasti, ja pääsi phoenixilla ampumaan Dig & Dugin. Samalla tuli havaittua, että lienevät ainoat nimetyt crusherit joita pystyy myös farmaamaan suht nopeasti tappamalla vaan toisen ja ajamalla tämän jälkeen pois esim. wet fuseen, jonka jälkeen takas niin molemmat on hengissä. Ellei tätä ole paikattu jo. Noistahan saa aina molemmista harvinaisempia kamoja jo ennen ku molemmat on tapettu.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Nyt tuli tarkempaa tietoa mitä tänään julkaistava Update2 pitää sisällään:

53eec2c1-805d-46b4-931e-f860d7da9cbb.jpg

New Game + avautuu käyttöön kun on läpässy päätehtävän ja kipassu kaikista arkeista aseet. Aseet, abilityt, upgradet ja ajoneuvot säilyvät. New Game + nostaa vaikeustasoa jokaisella uudelleenpeluukerralla. Arkeissa uudelleenkäynti antaa aseisiin skinejä.

Ironman Moodi = 1 elämä. Defibraattorin käyttämistä ei lasketa. Eli kuolema on lopullinen.

Ultra Nightmare -vaikeustaso on kuulemma hullun vaikea.

Latauksella kokoa 20,41 GB ja päivitys on jo saatavilla ainakin Bethesda -launcherissa.

Tässä vielä kokonaisuudessaan mitä päivitys tuo tullessaan (mukaan lukien taskulamppu, jonka saa aktivoitua hämärissä paikoissa pitämällä Focus -nappia pohjassa) :
Bethesda community manager @JLeavey sanoi:
Here's a look at what’s coming in our new game update:


New Game +
New Game + is something a lot of players have been asking for, and the team at Avalanche has gone all out for it. Now, when you finish the Project Dagger storyline and complete all of the Arks, you’ll be able to load up New Game +. This will carry over all your weapons, abilities, upgrades, and vehicles, and there will be a little surprise waiting for you when you revisit the Arks in your new playthrough. (Spoiler alert: It’s awesome skins for your weapons.) In addition, you’ll gain prestige badges when you play through the game multiple times, and the difficulty will increase with each additional playthrough.

Ironman Mode
Everyone knows Ironman Mode. You die, you lose. Sound tough? Nah. You got this. We believe in you! (Don’t worry, using your Defibrillator doesn’t count as dying.)

Ultra Nightmare Difficulty
When we talked to one of RAGE 2’s producers about Ultra Nightmare difficulty, he just said it was “crazy hard” and stared off into the distance with a haunted look in his eyes. It’s probably fine, though.

Twitch Bounties
If you stream RAGE 2 on Twitch, you might end up seeing some familiar names popping up on bounty boards throughout the game. Viewers of your stream will be included in the pool of wanted criminals for you to hunt down.

New Wasteland Wizard Cheats

  • Dash Ragdoll: Become even more of a living weapon with the Dash Ragdoll Cheat. When you hit Dash you’ll lose all control of your limbs, literally transforming you into a ragdoll as your hurtle toward unsuspecting (and rightfully confused) enemies, instantly killing anyone in your path.
  • Super Knockback: You know in anime when the hero punches someone and they fly off into the stratosphere? That could be you with the Super Knockback Cheat. All your melee strikes are amplified to the nth degree so just wind up and watch your enemies fly.
Quality of Life Improvements

  • Pop-up notifications no longer pause the game
  • Camera Deadzone slider adjustment added to controller options
  • Flashlight added for navigating dark areas (hold Focus to activate)
  • You can now skip Aunt Prowley’s dialog in the opening mission
  • Added an option to disable Ark tutorials
  • Tracking projects now shows progress on HUD
  • New options to turn off Damage and Kill notifications on crosshair
  • “You Call That a Wingstick?” and TV Fatal voice packs auto-granted after Bethesda.net account link (previously required buying from Wasteland Wizard)
Bug Fixes

  • ChazCar vehicle no longer misaligns Walker through the chassis when at an angle
  • Fixed an issue where you could not fast travel to Kvasir’s lab when there was an objective marker on the location
  • Fixed an issue where combat music did not play correctly when playing through “The Ranger” mission
  • Fixed an issue where the Prowley hologram subtitles did not match VO dialog in Japanese
  • Fixed an issue where you could get stuck attempting to access Authority HQ prior to Project Dagger
  • Fixed an issue where bullet decals and blood stopped appearing in the game world after long fights
  • Fixed an issue where the game may freeze while navigating the Phoenix weapon upgrades menu
  • Player is no longer able to drive vehicles into the Ruined Shaft crusher nest
  • Shop vendor VO no longer overlaps with itself
  • Opening storage containers now correctly plays sound effects
  • Breaking wooden barricades no longer leaves floating spikes behind
  • Added two log entries for Bridge of Ned
  • Mutie explosion sound effects no longer play when the player turns off all sounds
  • Prowley’s VO no longer plays twice in the presidio
Edit: typoja
Edit2: niin ja se virallinen tiedotus: Bethesda.net | Rage 2 - Update 2 & New Roadmap
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Rage2 jakaa kyllä aika rankasti mielipiteitä. Metacriticin user score: 5.4 PC:n puolella tällä päiväyksellä.

sshot-23.png


Luultavasti oon liian yksinkertanen putkiaivo -tyyppi, kun mulle toi peli on maistunut. Siis joo, ottaa päähän taistelujen katkonaisuus, ja se että äksöni per paikka on muutamassa minuutissa ohi. Juoni, ja muut härpäkkeet ei kiinnosta vaan se puhdas mättäminen. En kaipaa luoti-sieni-vihuja ultra-nightmare moodissa, mutta tykkään kovasti ton tarjoamasta gunplaysta, aivot narikkaan menosta ja just siitä puhtaasta mätöstä.

Nyt menossa 'quality of life update 2:sen jälkeen' NG+ prestige1 ja 100% läpipeluu. Välillä tulee uppouduttua niin kovasti just tohon 'asepornoon' (lue: gunplay) että unohtaa käyttää noita skilssejä ja overdrivea ja tulee turpiin :D Mitään Bethesdan/ID:n/Avalanche:n 'lupaamia sisältöpäivityksiä' ei ole varsinaisesti tullut. Joitain yhteisö-tapahtumia/tavotteita ja skinejä aseisiin, joka on tuottanu mulle ainakin pienen pettymyksen - erityisesti toi roadmap muutos (jossa tosin ihan kivoja juttuja).

On tuolla muitakin faneja kuten tämä yltiöpositiivinen youtubessa nouseva -sankari "ACG". Tosin se tykkäs tosta MadMax pelistä, josta ite en tykännyt sitten lainkaan, niin suhtautukaa varauksella seuraavaan "murica" -höpinä-arvosteluun, vaikka hyviä pointteja siellä on -- jos siis satutte vahingossa klikkaamaan "play":



Edit: ja mulle normiin tapaan ne pahimmat typot vekka
 
Viimeksi muokattu:

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Pitäs tää kyl itekki hommailla, kuhan nyt saisi ton FC: New Dawnin alta pois. Uusi DOOM:kin vaan kolkuttelee jo porteilla... :nb:

"Onneksi" Wolfenstein: Youngblood on paskaa, ni ei ravi sitä enää tähän must play FPS kirjatoon hommailla. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Pitäs tää kyl itekki hommailla, kuhan nyt saisi ton FC: New Dawnin alta pois. Uusi DOOM:kin vaan kolkuttelee jo porteilla... :nb:

"Onneksi" Wolfenstein: Youngblood on paskaa, ni ei ravi sitä enää tähän must play FPS kirjatoon hommailla. :D
Noh sanosin tän olevan suht samalla viivalla Youngbloodin kanssa. Päätehtävät lukittuna kunnes teet riittävän määrän sitä puuduttavaa itteensä toistavaa sivutauhkaa. Combat ihan kivaa, mut ite peliä ei oo tehny julkasun jälkeen mieli kummosemmin edes pelata. Vähän surettaa tää nykypelien trendi et sitä tekemistä on pakko laittaa niin helvetisti, että siinä samalla unohdetaan se et sen tekemisen olis hyvä olla mielekästäkin. Ei mua ainakaan naurattanu sen viidennen bensa-aseman tyhjentämisen jälkeen kun tajus ettei pelissä oikeestaan mikään tule koskaan muuttumaan.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Noh sanosin tän olevan suht samalla viivalla Youngbloodin kanssa. Päätehtävät lukittuna kunnes teet riittävän määrän sitä puuduttavaa itteensä toistavaa sivutauhkaa. Combat ihan kivaa, mut ite peliä ei oo tehny julkasun jälkeen mieli kummosemmin edes pelata. Vähän surettaa tää nykypelien trendi et sitä tekemistä on pakko laittaa niin helvetisti, että siinä samalla unohdetaan se et sen tekemisen olis hyvä olla mielekästäkin. Ei mua ainakaan naurattanu sen viidennen bensa-aseman tyhjentämisen jälkeen kun tajus ettei pelissä oikeestaan mikään tule koskaan muuttumaan.
No tiedossa kyllä toi itsensä toistavuus, mutta onhan toi nyt silti youngbloodiin nähden aika paljon parempi.

En voi käsittää, miten ne onnistu sössimään käytännössä ihan kaiken siinä younbloodissa. Combatkin osittain pilattu, kentät ahtaita "lavasteita" ja vihut syntyy parissa minuutissa uudelleen... Ja siihen vielä päälle se, että hahmot on ihan karseita ja dialogi ihan hirveetä tuubaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Nyt ei kyllä osaa sanoa. Rise of the Ghost DLC siirtyi uuden roadmapin myötä syyskuuhun ja viimesin päivitys mikä tuli oli joskus ~pari viikkoa takaperin - ennen kuin Roads of Rage yhteisöeventti alkoi: "PC Stability/Crashing Hotfix" (~200MB). Olisikohan nyt kyseessä juuri tuo isompi Quality Of Life update 2 -päivitys, joka julkastiin kuun vaihteen tienoilla?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 066
Nyt ei kyllä osaa sanoa. Rise of the Ghost DLC siirtyi uuden roadmapin myötä syyskuuhun ja viimesin päivitys mikä tuli oli joskus ~pari viikkoa takaperin - ennen kuin Roads of Rage yhteisöeventti alkoi: "PC Stability/Crashing Hotfix" (~200MB). Olisikohan nyt kyseessä juuri tuo isompi Quality Of Life update 2 -päivitys, joka julkastiin kuun vaihteen tienoilla?
Launataina ei olle mutta tänään steam tarjos 6 gigan päivitystä, latasin mutten vielä testannu.
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Launataina ei olle mutta tänään steam tarjos 6 gigan päivitystä, latasin mutten vielä testannu.
Ok, tää on täysin uutta mulle - Bethesda launcher mulla on ihan mykkä päivityksistä ja Bethesdan foorumeilla ei ole mitään mainitaa olisi tulossa. Steamissä viimesimmäksi patch noteksi on myös merkattuna juuri tuo PC Stability/Crashing Hotfix 13.8.2019 ja sitä ennen oli tuo 6GB Quality of life update2.

Hämmentävää :nb:
 
Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351
Ne vissiin valmistautuu dlc julkasuun, mitään uutta ei ainakaan tullu.
Hyvä uutinen! Pysyvät ainakin tuossa uudessa aikataulussa! Ostin tuon alunperin preorderina Basic version ja päivitin sen Deluxeen kun Rage2 meni alennukseen QuakeConin tienoilla.



:tup:
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Tuli vihdoin tämä alotettua. Hyvin on kyllä 6h ajan maistunut. Hardilla pelailen ja tuntuu aika sopivalle. Kuolema korjaa suht vikkelään, jos juoksee vihujen syliin tai jää paikoilleen nysväämään. Kykyjä on myös pakko käyttää myös skillejä, mikä on hyvä asia. Vihut ehkä hieman liian bullet spongeja, mutta eipä tosss ole vielä aseitakaan hirveesti påivitelty. Tornin puolustus/ylikuormitus tehtävät on kyllä pirun vaikeita. Oli pakko laskea Normaalille, kun ei menny millään hardilla läpi toi eka tommonen. Authority Tornit ollu tahon asti suht helppoja, mutta ne ilmeisesti vaikeutuu?

Hyvin kyllä jaksaa 1080Ti pyörittää kaikki täysillä ja 3440*1440 resolla ja näyttääkin aika hyvälle. Huomattavasti paremman näkönen, kun samalla moottorilla tehty Just Cause4 tai Generation Zero.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 066
Deluxe kannattaa ottaa, Rise of The ghost antaa uuden aseen ja kyvyn. Julkaistaan 26.9 Bethesda.net


The Rise of the Ghosts Expansion includes:
  • New story
  • New enemy faction – Ghosts
  • New region to explore – Overgrown City
  • New weapon – Feltrite Laser Launcher
  • New Ability – Void
  • New Vehicle – Ghost Motorcycle
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Eipä tuo Rage 2 vaikuta oikein pelikelpoiselta. Vaikka fps pomppii 40-50 asetuksilla jotka minulla on, se nykii niin että pelaamisesta ei tule mitään. Koneena Ryzen 1800X / Vega 64 /32 gigaa muistia / SSD, mutta ei vaan ole pelikelpoinen.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 066
Eipä tuo Rage 2 vaikuta oikein pelikelpoiselta. Vaikka fps pomppii 40-50 asetuksilla jotka minulla on, se nykii niin että pelaamisesta ei tule mitään. Koneena Ryzen 1800X / Vega 64 /32 gigaa muistia / SSD, mutta ei vaan ole pelikelpoinen.
Yritätkö jotain 16k resoa, ei toi peli mitenkään älyttömästi pitäis vaatia.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Ja oot varma ettei kokoonpanossas ole mitään vikaa? Ei noilla spekseillä pitäis nykiä, eittei nyt vaan throttlais mitään.
Kaikki muut pelit joita pelaan toimivat moitteetta. Ongelmia on vain tuossa Rage 2:ssa
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 424
Viestejä
4 161 213
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom