Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihmettelen tätä Mad Max hehkutusta täällä. Käytännössä Just Cause 2.5 Mad Max teemalla ja muutamalla kankealla uudella pelimekaniikalla (jotka kopioitu Batman peleistä), peli käy nopeasti hyvin tylsäksi edes takaisin ajeluksi ja ainoa kantava voima on Mad Max teema.Mutta varovaisen kiinnostunut olen, etenkin kun avalanche on myös mukana remmissä. Viimeisin teos niiltä taitaakin olla Mad Max, joka oli suurimmalti osin hyvinkin nautittava peli.
Ihmettelen tätä Mad Max hehkutusta täällä. Käytännössä Just Cause 2.5 Mad Max teemalla ja muutamalla kankealla uudella pelimekaniikalla (jotka kopioitu Batman peleistä), peli käy nopeasti hyvin tylsäksi edes takaisin ajeluksi ja ainoa kantava voima on Mad Max teema.
Kuten Jim Sterling totesi, vaikuttaa siltä miltä Borderlandsin alunperin piti näyttää ja jonkun verran vaikutteita Bulletstormista. Sinänsä lupaava yhdistelmä, mutta pelkona on että tästä tulee turhankin geneerinen open world mättö tylsillä keräily- ja kiipeilytehtävillä (tyyliin Ubisoftin tuotokset).Tämä vaikuttaisi hieman avoimemmalta ja monipuolisemmalta.
Aika lailla noin. Mad Max teemalla ja suorastaan röyhkeästi kopioidulla tappelumekaniikalla. Mutta, tappelu oli kuitenkin toimivaa ja koko pelin suola, autotaistelut oli äärimmäisen mielekkäitä kerta toisensa jälkeen. Fury Roadin suurkuluttajana myös graafinen ulkoasu osui nappiin aikalailla täydellisesti.Ihmettelen tätä Mad Max hehkutusta täällä. Käytännössä Just Cause 2.5 Mad Max teemalla ja muutamalla kankealla uudella pelimekaniikalla (jotka kopioitu Batman peleistä), peli käy nopeasti hyvin tylsäksi edes takaisin ajeluksi ja ainoa kantava voima on Mad Max teema.
Rage 2 muistuttaa hyvinkin paljon niitä alkuperäisiä luonnoksia Borderlandsista, ennen kuin se meni täysin sarjakuva ulkoasuun.
Tämä. Ei ensimmäinenkään RAGE nyt erityisen mieleenpainuva ollut juonellisesti, mutta toivottavasti tuota hulluttelua nähdään nyt muuallakin kuin markkinointikamppanjassa. Ekassa trailerissa sitä nyt ei ainakaan pelillisesti väläytelty."Insanity rules" = ilmanen lippu "pskat mistää hahmojen motiiveista välitetä" tason kässäriin. Uudet Falloutitki alkaa tuntua raikkaalta tuulahdukselta näiden pelien joukossa.
Rage 2 julkaistaan 14. toukokuuta 2019, ja tämä tapahtuu PS4:llä, Xbox Onella ja PC:llä. PC-pelaajien tosin ei kannata pitää silmällä Steamia tai GOGia, sillä sinne ei Rage 2 ilmeisesti rantaudu lainkaan.
Viime aikoina pelijulkaisijat ovat suosineet julkaista pelejä omilla alustoillaan, ja näin näyttää tekevän myös Rage 2. Verkkokauppa Fanatical sanoo verkkosivullaan, että pelin ostamalla saa avaimen Bethesda Launcheriin eikä suinkaan Steamiin.
"Please note that the key provided is a Bethesda.net key and not a Steam Key."
Green Man Gamingin mukaan PC-versio julkaistaan paikassa "Bethesda", joka tarkoittanee juurikin Bethesda Launcheria.
Bethesda ei ole vielä kommentoinut asiaa.
Muropaketti pääsi testaamaan keväällä ilmestyvää Rage 2 -räiskintää ensimmäisten joukossa. Jopa keskeneräisenä peli tarjoilee viihdyttävää ja sulavaa toimintaa, mutta samalla se kaipaa kipeästi tunnistettavaa omaa tyyliä.
Kun Bethesda Softworks julkisti viime keväänä jatko-osan vuoden 2010 Ragelle, oli reaktioni sama kuin varmasti monilla muillakin: miksi? Alkuperäisen Ragen julkaisusta on kulunut yli kahdeksan vuotta, ja vaikka se menestyikin aikanaan kiitettävästi, ei se tietääkseni ole päässyt minkäänlaiseen kultti- tai klassikkopelien asemaan. Rage sai aikanaan kehuja ja palkintoja räiskintä- ja toimintapelinä, mutta sen tarinallinen sisältö jätti kriitikot kylmäksi. Kaiken lisäksi nykyisillä markkinoilla on paljon postapokalyptisia pelejä ja avoimen maailman toimintapelejä, paljon enemmän kuin vajaa kymmenen vuotta sitten.
Jopa peliä testattuani mietin yhä, onko Rage 2:lla mitään mahdollisuutta erottua joukosta.
Toimittajat pääsivät kokeilemaan Rage 2:ta puolentoista tunnin verran. Pelin alkua emme nähneet, vaan osion kerrottiin sijoittuvan tarinan vaiheeseen, jossa pelistä on pelattu noin 25 prosenttia. Heti alkuun on sanottava, että pelisessio oli valitettavan lyhyt näin laajalle pelille, ja siksi esituntuma on väistämättä aika rajattu. En esimerkiksi ehtinyt testin aikana hankkimaan pelihahmolle kuin yhden uuden kyvyn, enkä testaamaan sitä lainkaan.
Rage 2 sijoittuu edeltäjänsä kanssa samaan postapokalyptiseen maailmaan, jossa ihmiset elävät romukaupungeissa, kaahailevat monsteriautoilla ja tappavat toisiaan sumeilematta. Maailmaa yrittää yhä hallita The Authority, ja peli sisältää muitakin edellisestä pelistä tuttuja hahmoja ja elementtejä.
Päähenkilö Walker (joka voi pelaajan valinnan mukaan olla joko mies tai nainen) on kuitenkin uusi hahmo, eikä Rage 2 edellytä ensimmäisen pelin tuntemista lainkaan. Tämä on hyvä valinta, sillä Rage 2:n täytyy tavoittaa kokonaan uusia pelaajia pärjätäkseen markkinoilla.
Testissä pääsimme kokeilemaan muutamaa päätehtävää tai seikkailemaan maailmassa vapaasti oman valitamme mukaan. Rakenne tuo mieleen Far Cry -pelit, sillä niiden tapaan Rage 2:ssa on useita alueita ja tehtävän antajia, ja maailmassa voi seikkailla vapaasti. Vähän samaan tapaan kuin viime vuoden Far Cry 5:ssä, Rage 2:n maailmassa on kolme aluetta, joita hallitsevat kolme keskeistä hahmoa. Ragessa pelaaja tosin tekee töitä näille aluejohtajille, ja heidän ”projektiensa” edistämisestä ansaitaan kehitykseen tarvittavia Project-pisteitä. Testissä näimme yhden pomoista, Wellspringin kaupungin pormestarin Loosum Hagarin, jonka tehtäviä lähdin suorittamaan.
Rage 2:n pelituntuma on erittäin sulava. Id Software on saanut jatko-osassa tuekseen ruotsalaisen Avalanche Studiosin, mutta räiskintäpelinä se tuntuu Doomin (2016) sukulaiselta, vaikkei toiminta yhtä nopeaa olekaan. Räiskintä on helposti lähestyttävää ja hauskaa, eikä ainakaan normaalilla vaikeusasteella kovin haastavaa. Käytössä on erilaisia aseita ja erikoiskykyjä, mutta valitettavasti testissä emme päässeet käyttämään kaikkein hauskimmalta vaikuttavaa Gravity Gunia. Aseet ja kyvyt avautuvat pelin edetessä, vähän senkin mukaan kuinka paljon projektipisteitä pelaaja ansaitsee.
Rage 2 perustuu vapaaseen etenemiseen, ja kehittäjien mukaan kaikki, mitä pelimaailmassa tekee, tuo uusiin kykyihin vaadittavia pisteitä. Tarkoitus ei siis ole vain suorittaa sokeasti päätehtäviä, vaan tutkiskella maailmaa ja tehdä eri hahmoilta saatavia sivutehtäviä. Testissä ehdin suorittaa yhden sattumanvaraiselta hahmolta saamani tehtävän. Wellspringin kaupungissa notkunut hahmo antoi Walkerille vinkin yhden muinaisen Arkin sijainnista, ja paikan päällä pystyi viholliset kukistettuaan ansaitsemaan uuden aseen, raketinheittimen.
Päätehtävissä pääsin myös kokeilemaan mutanttien lahtaamista Mutant Bash TV -showssa, sekä hieman kankeita kilpa-ajoja. Ajaminen (joka tapahtuu edellisen pelin tapaan kolmannen persoonan kuvakulmasta) on Rage 2:ssa kuitenkin oikein mukavaa, mutta autojen aseilla on kyllä hankala osua mihinkään, ja lisäksi teiden ulkopuolella ajaminen vaikutti testin perusteella lähes mahdottomalta. Maasto oli esitellyllä pelialueella niin epätasaista, ettei todellista vapaudentuntua syntynyt. Ja joka hemmetin tiellä tuli vastaan myös vihollisia.
Tarinallisesti Rage 2 näyttää edistyneemmältä peliltä kuin edeltäjänsä. Käsikirjoitus on kliseitä pullollaan, mutta ainakin ääninäyttely on laadukasta ja nyt myös pelihahmolla itsellään on ääni. Walker, olipa hän sitten nainen tai mies, ei siis ole mykkä ja kasvoton pelihahmo, mikä on erinomainen ratkaisu.
Tarinassa ei kuitenkaan ollut mitään erityisen innostavaa, mikä olisi testissä jäänyt mieleen tai herättänyt kiinnostuksen. Siinä ei tunnu olevan mitään keskeistä teemaa, ideaa tai kiehtovaa jännitettä, joka kaappaisi pelaajan huomion. Saattaa hyvinkin käydä niin, että tarina jää Rage 2:ssa lähinnä tekosyyksi räiskinnälle.
Tämä liittyy pelin laajempaan ongelmaan, joka ainakin tällä kosketuksella tuntuu olevan oman persoonallisuuden puute. Rage on niin paljon velkaa Mad Max -leffojen perinnölle ja muille postapokalyptisille tarinoille, että se erottuu huonosti joukosta. Runsaan huumorin vuoksi se tuo mieleen myös Borderlands-pelit, mutta ilman niiden omaperäistä graafista tyyliä.
Ensituntuma pelistä onkin ristiriitainen. Pelattavuus on jopa keskeneräisessä tilassa hiottua, mutta mikä tämän lopulta erottaa muista open world -räiskinnöistä?
Lisäksi uusi Far Cry -peli, Far Cry 5:n jatko-osa Far Cry: New Dawn, ehtii markkinoille pari kuukautta ennen Rage 2:ta, ja sekin sijoittuu postapokalyptiseen maailmaan. New Dawn tuntuukin yllättäen Rage 2:n selkeältä kilpailijalta kevään pelimarkkinoilla, ja sillä on jo pelkästään julkaisuajan takia selkeä etulyöntiasema.
Kaiken lisäksi Rage 2 ei tule tarjoamaan minkäänlaista moninpeliä – vain joitakin ”sosiaalisia elementtejä”, joista kehittäjät eivät vielä ole tarkemmin kertoneet. Tämä tuntuu kahjolta ratkaisulta, sillä juuri Rage 2:n kaltainen avoin peli sopisi erinomaisesti parin-kolmen hengen porukalla pelattavaksi räiskinnäksi.
Moninpelin puute varmasti verottaa pelaajakuntaa, mutta jää tietysti vielä nähtäväksi, millaisen vastaanoton Rage 2 lopulta saa. Rajallisen testin perusteella en kuitenkaan osaa olla kovin innostunut siitä, vaikka kaikki päällisin puolin toimiikin.
Tyyliltään tuo traileri muistuttaa Bulletstormia; tuli aika dejavu fiilis. Siis hyvässä mielessä-snip-
Tyyliltään tuo traileri muistuttaa Bulletstormia; tuli aika dejavu fiilis. Siis hyvässä mielessä
Virallinen Gameplay trailer -- kelattu etiäpäin:
Oli mennyt tutkan ohi toi bullestrom, pitikin käydä ostamassa full clip edition steamiin
Hyviä uutisia: Rage2 tullaan julkasemaan Doomin ja wolfensteinin kanssa Bethesda launcherin lisäksi Steamissa.
Niin tosissaan, julkaisupäivähän oli tuo huominen 14.5.2019. En ole vielä tilannut ja pohdin samaa, että liittyisikö remmiin sitten vasta ensimmäisen aallon ja mahollisesti day1 pätsin jälkeen.14h steami julkasuun onko sellanen että vois ostella sian säkissä vai onko kuulunut jotain hälyttävää ja vois odotella vielä?
Niinkin paljon kuin haluaisin tykätä Rage 2:sta, olen valitettavasti pettynyt lopputulokseen. En sano, että kyseessä olisi huono peli, mutta harmillisesti tarjonta on pahasti itseään toistavaa ja nähty jo useaan otteeseen aikaisemmin, vieläpä omaperäisemmin tehtynä. Kyllähän sitä joutomaassa pyssyttelee, mutta toiminta tuntuu häiritsevän merkityksettömältä. Rage 2 yrittää piilotella koukkunsa puutetta niin sanotun hullun maailman sekoilulla. En kuitenkaan kokenut samoja viboja pelatessa kuin mitä pelin mainosvideot ovat yrittäneet luoda. Itse asiassa viholliset olivat varsin kesyjä ja suurin osa niistä seisoskelee vain paikallaan odottaen ilmestymistäni tarpeeksi lähelle, jotta taistelu alkaisi, vaikka ympärillä olisikin käyty jo sotaa. Pelin erikoisuutena olisi voitu esimerkiksi pitää maailmassa riehuvia jättiläismutantteja, mutta niitä pantataan harmillisen paljon. Pelkästään toimivassa teknisessä toteutuksessa ei yksinkertaisesti riitä vetovoimaa pidempiaikaiseen pelailuun.
Mulla otti vaan 31 ja se on deluxePäätin kans itsekin tiltata ennakkoon (normi versio) niin saa samalla pelattavaksi tuon Cult of the Death God -tehtävän. On esiladattu (esilataus haukkas levyltä 35.6 Gb) ja huomenna testailemaan.
Itellä on huominen vapaata.
Upea peli, ultraa ehdotti jo heti alkuun.Ei vapaata eikä Ryzen integroidulla Vegalla jaksa tuota pyörittää
Upea peli, ultraa ehdotti jo heti alkuun.