Radeon VII hankinta- ja kokemusketju (+ kellotus)

Qwerty

.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 078
Itsellä ollut black screen-ongelmia ostosta asti (viime kesä). Peleissäkin jonkinverran, mutta Blenderillä renderöidessä 3d-mallinnuksia meinaa hieman kihistä kun kesken kaiken musta ruutu ja boot yli 80% ajasta. Joillain ajureilla ollu huonompi ja joillain parempi, mutta vika ollut aina enemmän tai vähemmän läsnä.

En oikein jaksa enää säätää, vaan asennan aina uudet ajurit heti kun ne tulee ja toivon parasta.
Ootko noita Radeon™ Pro Software for Enterprise ajureita kokeillut?
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
688
Ootko noita Radeon™ Pro Software for Enterprise ajureita kokeillut?
Itseasiassa laitoin juuri latuuseen kun luin viestisi uudemman kerran ja huomasin missanneeni koko maininnan niitä :D

Edit: Erittäin lupaavasti rendaa taustalla, kiitosta 8)
 
Viimeksi muokattu:

Qwerty

.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 078
Tuo ei kuulosta samalta black screen ongelmalta. Jos kone boottaa on todennäköisesti kellot / voltit pielessä. Radeon VII:n kellotushan on ollu rikki 19.7.5 ajureista lähtien. Jos on jossain vaiheessa härkkiny kelloja tai SPPT niin saattaa käynnistyksen jälkeen olla ihan mitä vaan todelliset kellot/jännitteet. Kannattaa tarkistaa.
Vastataan tähän ketjuun niin ei mene ot:n puolelle.

En kyllä ihan ymmärrä miten kellot / voltit voi olla pielessä, kun kortti on vakiona ja ainakin mulla 98% ajasta tuo vetää itsensä juntturaan ihan ilman mitään rasitusta nettiä selaillessa. Kaikki on taas pelittänyt normaalisti vanhoilla ajureilla, mutta heti jos erehtyy asentamaan noita uudenmpia niin ongelmat taas ilmestyy kuin tyhjästä.
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Minulla Black screenit loppuivat kun otin Firefoxista laite kiihdytyksen pois päältä. Kellotus onnistuu myös hyvin MSI afterburnerilla.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 280
Minulla Black screenit loppuivat kun otin Firefoxista laite kiihdytyksen pois päältä. Kellotus onnistuu myös hyvin MSI afterburnerilla.
Minkälainen on muu kokoonpano? Mitä sivuja katsoessa tuli noita mustia ruutuja?
En ole yhtään kertaa saanut tuota tapahtumaan omalla koneella vaikka laite kiihdytys on firefoxissa päällä. Voisi kokeilla ihan samoja tilanteita jos tuo olisi toistettavissa.
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
3900X, MSI X470 gaming pro, 4x8GB Crucial Ballistics ja Samsung 970 evo pro 500GB. Minulla kaatui Firefoxia selatessa yleensä videon aikana. Totaalinen stop ja pakolla uudelleen käynnistys. En epäile VII, enkä muuta kokoonpanoa. Lämmöt ovat ok 60C.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 280
Tuliko millä ajureilla tuo ongelma? Kaikilla 2020 vai vain viimeisimmillä?

Minulla on nyt nuo uusimmat viralliset, uudempia beta ajureita en ole kokeillut.
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Tämän alkupuolen ajureilla. Nyt näyttäis kestävän myös kiihdytys päällä. Katsotaan kauanko.
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Voibi olla, että minulla oli myös muistien rääkkäys/testaus kesken. Ei ainakaan VII:n vika.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
688
Mites noiden RadeonProEnterprisen ajureiden kanssa nyt oikein noi päivitykset menee kun se ilmottelee uusista ajureista, mutta ne on toi Adrenalin 2020 Edition 20.4.1 Optional? Sillonhan menisin taas takasi normaaleihin ajureihin ja ongelmat palais?
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Totaalinen stop jatkui, joten HW ac taas pois päältä.
 

Jahve3

Staff
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 256
Mites noiden RadeonProEnterprisen ajureiden kanssa nyt oikein noi päivitykset menee kun se ilmottelee uusista ajureista, mutta ne on toi Adrenalin 2020 Edition 20.4.1 Optional? Sillonhan menisin taas takasi normaaleihin ajureihin ja ongelmat palais?
Pitää lataa manuaalisesti aina ku uudet tulee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 439
Mites tän päivän kellotustilanne porukalla? Radeonin softan kautta coren kellotushan pissii edelleen huolella. MorePowerToolin kautta coren kellotus menee nätisti, nyt maltillinen 1950MHz corelle ja kortit kun vesillä niin 350W ryystäminen per kortti ei tunnu edes pahalle. Muistit joutuu ruuvaamaan edelleen softan kautta, kun jostain syystä MPT ukittaa kellot 350MHz jos sen kautta koittaa säätää. Olisiko tähän kellään ratkaisua?
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 280
Minä oon MPT:llä laittanu maksimikellot ja jännitteet. (1950MHz / 1122mV) ja sitten Radeon Softwaren kautta muistit 1200MHz ja power limit +50%. Nyt näkyy asetukset pysyvän uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Jostain syystä aina kun käynnistää koneen menee MPT:llä asetetut maksimikellot ja jännitteet käyttöön. Sen takia on nuo 24/7 säädöt sieltä pistetty.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 280
Mites tän päivän kellotustilanne porukalla? Radeonin softan kautta coren kellotushan pissii edelleen huolella. MorePowerToolin kautta coren kellotus menee nätisti, nyt maltillinen 1950MHz corelle ja kortit kun vesillä niin 350W ryystäminen per kortti ei tunnu edes pahalle. Muistit joutuu ruuvaamaan edelleen softan kautta, kun jostain syystä MPT ukittaa kellot 350MHz jos sen kautta koittaa säätää. Olisiko tähän kellään ratkaisua?
Minkälaisia lämpöjä sulla tulee noilla kulutuksilla? Mitkä blokit?

Tuo 1950MHz/1122mV pitää junction lämmöt vielä jotenkin järkevällä tasolla. Time Spytä ajellessa pyörii siinä 75-85C, jos nostaa jännitettä lähemmäs 1200mV ja laittaa powerlimitin ylemmäs niin menee yli 100C... EK:n blokki mulla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 439
Minä oon MPT:llä laittanu maksimikellot ja jännitteet. (1950MHz / 1122mV) ja sitten Radeon Softwaren kautta muistit 1200MHz ja power limit +50%. Nyt näkyy asetukset pysyvän uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Jostain syystä aina kun käynnistää koneen menee MPT:llä asetetut maksimikellot ja jännitteet käyttöön. Sen takia on nuo 24/7 säädöt sieltä pistetty.
Juuri sama homma itselläkin. Tosin MPT:llä laitoin powerlimitin 350W ja Ratukkasoftasta sitten vaan "vakio" 0%. Eli äkkiä laskettuna vastaisi noin +40% sun menetelmällä. Same difference I guess.

Minkälaisia lämpöjä sulla tulee noilla kulutuksilla? Mitkä blokit?

Tuo 1950MHz/1122mV pitää junction lämmöt vielä jotenkin järkevällä tasolla. Time Spytä ajellessa pyörii siinä 75-85C, jos nostaa jännitettä lähemmäs 1200mV ja laittaa powerlimitin ylemmäs niin menee yli 100C... EK:n blokki mulla.
EK:n blockit itselläkin. Taitaa olla 1190mV 1975MHz (todelline pyörii jossain 1965 seudulla) ja lämmöt corella alle 50 kaikkialla. Junctio toisessa kortissa 75-80, toisessa 80-85 yleensä. Yli 90 ei oo menny missään välissä. Toisen kortin meinasin ens loopin purun yhteydessä aukasta ja kattoo onko tahnat huonommin.

Pitäs säädellä vielä tarkemmin noi jännitteet noille, kun taas jaksaa panostaa ja hakea ne fiksummat min/maxit. Kulkuja kuitenki taitas olla molemmilla 2GHz seudulle.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 280
Käytin omasta blokin irti ja laitoin uudet tahnat. Ei vaikutusta junctioneihin.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 280
Juuri sama homma itselläkin. Tosin MPT:llä laitoin powerlimitin 350W ja Ratukkasoftasta sitten vaan "vakio" 0%. Eli äkkiä laskettuna vastaisi noin +40% sun menetelmällä. Same difference I guess.
Alle 300W menee tuolla +50%... Eli enempi on sulla power limittiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 439
Tai sitten jännitekäyrä on erilainen. Kortin TDP on 250W, siihen +50% on 375W. Mulla on suoraan raja laitettu 350W.
 

Qwerty

.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 078
Näköjään ei voi pitää kakkos näytöllä samaan aikaan Twitch striimiä auki kun pelaa. Muistien kellot jumittuu muuten 350Mhziin. Onko tuohon mitään fixiä olemassa, millä sais vaikka pakotettua muistien kellot ylös?

Edit. 165hz ja 60hz näytöillä muistien kellot jää 350Mhziin. 165hz ja 144hz näytöillä 800Mhziin. Ja heti kun sulkee toiselta näytöltä Twichin nousee kellot normaalisti 1000Mhz.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 280
Onko kukaan kokeillut noita uusimpia ajureita? Onko vieläkin kellotus rikki?
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
67
Terve miten RADEON VII toimi nykyän onko uusimmat ajurit ok? Tiedäkö kukaan toimiko kortti VR mixed realityn kanssa? En oikein tiedä ostaanko rtx2080 vai radeon vii
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Terve miten RADEON VII toimi nykyän onko uusimmat ajurit ok? Tiedäkö kukaan toimiko kortti VR mixed realityn kanssa? En oikein tiedä ostaanko rtx2080 vai radeon vii
Ihan yleisesti Nvidialla toimii VR paremmin eli Rtx2080 on turvallinen hankinta, mutta nyt ei kannata ostella mitään kalliimpaa rautaa kun uutta on tulossa joten kannattaa niitä odotella.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Ihan yleisesti Nvidialla toimii VR paremmin eli Rtx2080 on turvallinen hankinta, mutta nyt ei kannata ostella mitään kalliimpaa rautaa kun uutta on tulossa joten kannattaa niitä odotella.
Onko tälle VR:n paremmalle toimivuudelle jotain oikeaa lähdettäkin, vai viittaatko nyt vain suorituskykypuoleen Radeon VII:n (tai 5700 XT:n) yläpuolella?
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Onko tälle VR:n paremmalle toimivuudelle jotain oikeaa lähdettäkin, vai viittaatko nyt vain suorituskykypuoleen Radeon VII:n (tai 5700 XT:n) yläpuolella?
Arvelinkin että tästä varmaan kysellään ja jos en perustele asiaa tulee varoitusta tai bannia siitäkin huolimatta olenko oikeassa vaiko väärässä. Eli pakko kai postata siis jotain jatkoksi.
Tässä muutama otanta pikaisesti.

"Radeon VII and Oculus Rift S do not get along
Regardless of whether it is a pure VR game exclusively for Oculus like Robo Recall, a VR port like Project Cars 2 exclusively for Steam or a VR platformer available on Steam and Oculus like Trover Saves the Universe: Once The Oculus Rift S is played on, the Radeon VII performs poorly."

"The Radeon VII manged to just barely outpace the GeForce RTX 2070 in Superposition's 1080P Extreme test, and drop in behind the RTX 2080. The GeForce RTX 2080 holds onto a significant lead of more than 20% here, however Superposition's VR Future benchmark paints a bleaker picture. In this test, the Radeon VII can't even catch the GeForce RTX 2070, which can be had for hundreds of dollars less. (RTX 2070 cards can be found for under $500 at the moment)"


RX5700XT kun nyt mainitsit niin kyllä yleisesti sama homma VR kanssa, ei ole ihan Nvidian 2000sarjan tasolla vielä, mutta parempi kuin GCN.
Radeon VII ei testissä ole mutta kokemuksella ainakaan ei Vega64 paljon kummoisempi ollut ja Rx5700XT RedDevil antoi tasaisemman kokemuksen.
"However, AMD has to work on the driver again. Half-Life: Alyx runs properly on the current Radeon 5000 generation, but the older GCN offshoots are consistently behind. The problem is irregular frame times, which is a problem especially in VR. Even the Navi series with RDNA technology does not tear up trees here. Nvidia's Turing generation again delivers the best graphics cards for Half-Life: Alyx and clearly allows the greatest increase in resolution. The older Pascal series does a decent job, but doesn't set a highlight."
1-1260.c01c5a5f.png



En voi suositella Radeon VII VR käyttöön ellei saa halvalla, ennemmin Rx5700XT mutta koska kysyjällä vaihtoehtona RTX2080 niin ehdottomasti se jos haluaa mahdollisimman sujuvan kokemuksen.
Surkeeta lyödä rahaa kiinni johonkin joka ei välttämättä toimi niin hyvin kuin alkuun kuvittelee.
Siltikin suosittelen odottamaan 3000 sarjaa/Amd uutuuksia.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Arvelinkin että tästä varmaan kysellään ja jos en perustele asiaa tulee varoitusta tai bannia siitäkin huolimatta olenko oikeassa vaiko väärässä. Eli pakko kai postata siis jotain jatkoksi.
Tässä muutama otanta pikaisesti.
Lopeta tuollainen perätön vihjailu, jos sinulla on kommentoitavaa moderoinnista tee se asianmukaisessa ketjussa palautealueella. Se, että omat väitteet kuuluu perustella on ihan peruselementtejä sivistyneessä keskustelussa.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
1 589
Terve miten RADEON VII toimi nykyän onko uusimmat ajurit ok? Tiedäkö kukaan toimiko kortti VR mixed realityn kanssa? En oikein tiedä ostaanko rtx2080 vai radeon vii
Niin mikä onkaan se käyttökohteesi: Pelejä, devaaminen vai suunnittelusoftat? Tuo käyttämäsi termi mixed reality kun ei oikein kuulosta että pelaamiseen olisit korttia kuitenkaan hankkimassa.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 644
Terve miten RADEON VII toimi nykyän onko uusimmat ajurit ok? Tiedäkö kukaan toimiko kortti VR mixed realityn kanssa? En oikein tiedä ostaanko rtx2080 vai radeon vii
AMD-fanipoikana mä en kyllä tässä tilanteessa ostais oikein missään olosuhteissa tuota VII:tä, jos tehokkaan Radeonin haluat, niin ainoa järkevä vaihtoehto on 5700XT.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 280
AMD-fanipoikana mä en kyllä tässä tilanteessa ostais oikein missään olosuhteissa tuota VII:tä, jos tehokkaan Radeonin haluat, niin ainoa järkevä vaihtoehto on 5700XT.
Varsinkaan pelikäyttöön tuota ei kannata ostaa ellei saa todella hyvään hintaan. (450€ max)
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
67
Jo pelamisen tarkoitettu,minulla nyt rtx2060oc ja se rittää ihan ok kun pelaan project cars2 VR . Minulla on HP Reverb lasit missä resulutio on 2160x2160 niin tehoa se vaati kun fps on nyt 60-80 ja melkein kaikki settings on Low tai medium. Mutta haluaisiin siksi parempi kortti että sais settings ylös+fps. Mutta kyllä se on niin kiva ajaa online ja VR. Toivotaan että hinnat 2080ti korttista menee kohta alas.:)
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
688
Se on vissiin edelleen kovin louhintakortti johonkin valuuttaan?
Juu google osasi kertoa, että ethereumin kanssa tapahtuu jotain joka nostaa mainauksen kannattavuutta. En sen tarkemmin ymmärtänyt kun en mainausta seuraa, mutta hyvä aika näköjään myydä kortti jos joku oikeasti tuosta 3080:n hinnan tarjoaa.

Harmi, että tuuletin alkanu rahisemaan ekat 2min kun näyttis starttaa peliin :/
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 073
On kyllä karmeeta paskaa edelleen nuo ajurit jos näihin juttuihin on uskominen. Vähän epäilyttää tuo 6000sarjan ostaminen. :tdown:
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 280
Luetko tätä ketjua lainkaan? Tälläkin sivulla kaksi eri ongelmaa tuon kellotusongelman lisäksi.
Tarkoitatko joitakin yli puoli vuotta vanhoja viestejä?

En itse katso Twitch streameja joten en osaa kommentoida tuohon muistikello-ongelmaan mitään...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 073
Tarkoitatko joitakin yli puoli vuotta vanhoja viestejä?

En itse katso Twitch streameja joten en osaa kommentoida tuohon muistikello-ongelmaan mitään...
Kyseiset käyttäjät nyt eivät ainakaan ole raportoineet että uudemmat ajurit olisivat poistaneet ongelman niin arvaukseksi jää.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 280
Kyseiset käyttäjät nyt eivät ainakaan ole raportoineet että uudemmat ajurit olisivat poistaneet ongelman niin arvaukseksi jää.
Aika harvoin kukaan raportoi kun kaikki toimii...

Itsellä ei ole ollut aikoihin mitään muita ongelmia kuin tuo kellotuksen rikki oleminen... Senkiin toki voi korjata MPT:llä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
56
Omalla kohdallani ongelmat ovat korjaantuneet ajuriversiosta 20.7.1 eteenpäin. Sitä ennen oli varsinkin rautakiihdytystä käyttävien ohjelmien (kuten selaimen) kanssa mustaa ruutua ja kaatuilua.
Radeon overlay aiheutti myös joissain peleissä ongelmia mutta siihen riitti kyseisen ominaisuuden poiskytkeminen.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 280
Omalla kohdallani ongelmat ovat korjaantuneet ajuriversiosta 20.7.1 eteenpäin. Sitä ennen oli varsinkin rautakiihdytystä käyttävien ohjelmien (kuten selaimen) kanssa mustaa ruutua ja kaatuilua.
Radeon overlay aiheutti myös joissain peleissä ongelmia mutta siihen riitti kyseisen ominaisuuden poiskytkeminen.
Minulla näkyy olevan vieläkin 20.5.1 ajurit asennettuna ja ei ole ollut mitään ongelmia... Mitä selainta käytät?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
56
Minulla näkyy olevan vieläkin 20.5.1 ajurit asennettuna ja ei ole ollut mitään ongelmia... Mitä selainta käytät?
Firefoxia käytän, Twitchiä katsellessa varsinkin tuli ennen kaatuilua mutta ei enää.
Mulla ei oo koskaan ollut radeon softwaren kautta kellotuksen kanssa ongelmia, jonkun ajuripäivityksen jälkeen piti vaan tehdä profiili uusiksi.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 280
Firefoxia käytän, Twitchiä katsellessa varsinkin tuli ennen kaatuilua mutta ei enää.
Mulla ei oo koskaan ollut radeon softwaren kautta kellotuksen kanssa ongelmia, jonkun ajuripäivityksen jälkeen piti vaan tehdä profiili uusiksi.
Olet sitten varmaan ainut jolla tuo toimii...
Olikohan lie joku 19.5.7 ajuri jonka jälkeen tuo meni rikki ja ei ole korjattu.

Siis jos nostaa kellot yli vakion, todelliset kellot tippuu jonnekkin 1600MHz paikkeille. MPT:llä voi sitten pakottaa minimikellot ja sitä kauttaa saa kellotettua.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
688
Kyseiset käyttäjät nyt eivät ainakaan ole raportoineet että uudemmat ajurit olisivat poistaneet ongelman niin arvaukseksi jää.
No minä raportoin, että kesäkuun ajureista lähtien ollut hyviä ajureita, eihän sitä ny ikinä tule mainittua jos jokin asia toimii kuten pitää ;)

Eli tilanne viime talvena:
-pelit kaatuilee työpöydälle, koska VII:n 16gb muisti on täynnä (lol) eikä se saa ladattua tekstuureita.
-useasti viikossa kaikki vain pysähtyy ja hiiri vain liikkuu kunnes ruutukin sammuu.

Tilanne nyt:
-kaikki toimii

Kellottaa en ole jaksanut, koska pidän hiljaisesta tuulettimesta. Twitchiä vilkuilen satunnaisesti ja ei ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Kokeilin laittaa omaani Ebayhin myyntiin/huutokauppaan, mutta tilanne pysähtyi postitukseen. Ei ole Eurooppalaiselle tehty.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
688
Kokeilin laittaa omaani Ebayhin myyntiin/huutokauppaan, mutta tilanne pysähtyi postitukseen. Ei ole Eurooppalaiselle tehty.
Juu varmaan aika kiire myydä jos haluaa tuon Miner Premium™-hinnan kortilleen. Big Navi voi tehdä VII:n turhaksi mainereiden silmissä.

Mitä tuossa postituksessa oli ongelmaa? Kerran olin ostamassa Suomalaiselta ebay-myyjältä läppäriin akkua, joten kyllä siellä Suomalaisiakin tekee kauppaa.
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
En saa valittua oikeaa postitustapaa, vaikka laitoin free delivery. Eihän minun tartte tuota myydä, mutta jos maksavat enemmäin kuin itse aikoinaan, niin mikä ettei. Ei tällä ole kaivettu, eikä pelattu.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 337
Viestejä
4 157 659
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom