Tavan tallaajan ei todellakaan kannata verrata omia tuloksiaan Homex;in tuloksiin, kaveri on todella taitava kellottaja vuosikymmenien kokemuksella. Voin tuosta tuloksesta kertoa, että sillä on tuossa ilmajäähytteinen deshroudattu kortti, ja se on ajettu -15C ilmalla. Plus aivan helvetin paljon muuta. Käyttiksestä on karsittu aivan kaikki mitä ei tarvi, ja säätämiseen mennyt varmaan satoja tunteja kun se testaa kaiken tyyliin 1mV välein, eri ajuriversioilla sun muuta. Tuo on jo todella harrastusta ja kilpailua.
Jäähdytetään korttia helvetin tehokkaasti, sitten liitytään ulkoisesti kortin I2C-väylään kiinni ja säädetään VRM:n parametrejä, eli käytännössä poistetaan tehorajat ja nostetaan/säädetään Vcore, Vmem ja Vsoc jännitteitä. Sitten esim. Afterburnerilla tai MoreClockToolilla haetaan kellot kohdalleen, millä saa parhaat tulokset (se ei aina ole korkeimmilla kelloilla).
Mä harrastan tuota ihan samaa touhua, lisäksi olen omille korteille lisännyt/vaihtanut ison kasan konkkia, VRM keloja yms. eli ihan kunnon hardwaremodausta. Varsinkin muutamat saksalaiset listojen kärjissä keikkuvat tekevät tätä samaa, tai ainakin darko tekee noille muille kavereille kortteja..
En nyt muista (enkä jaksa penkoa), mitä esim. tuo Homexin 9070 XT veti tuossa em. vedossa tehoja, mut kai se jotain 7-800W oli. Sen maailmanennätys-7900XTX veti kuulemma 1200-1300W. Mä olen myös saanut oman XTX:ni kulkemaan yli 3,7GHz ja sekin vetää silloin toista kilowattia
Vakavasti harkitsen edelleen 9070 XT:n ostoa, ihan vaan sen takia että pääsee harrastamaan ja haastamaan noita em. kavereita jälleen kerran.