Lare
Error 404
Itse laittaisin myös takuuseen, kun aika selvät viat. Mistä kortti on ostettu? Ainakin Jimmsillä on onnistunut pari kertaa vaihtaa näytönohjain toiseen takuukeissin yhteydessä välirahalla tai ilman. Silloin voisi ottaa tilalle kortin, jossa Hot Spot -ongelmia ei ole. Omassa Pulsessa on edelleen identtiset lämmöt uuteen nähden.Asrock RX 7900 XT Phantom Gamingin pahenevan hotspot-ongelman lisäksi yksi tuuletin on pitänyt tikittävää ääntä ~40% nopeudella useamman kuukauden ja nyt (vasta) jaksoin todeta moisen.
Oon kahden vaiheilla jaksanko aloittaa takuuvaihtoprosessia vai modaanko nyt suoriltaan Kryosheetin uusien lämpötyynyjen tai thermal puttyn kera JA vaihdan deshroud mod kitin, jonka tilasin jo täältä: https://www.etsy.com/fi-en/shop/Osserva. Tuon kaveriksi tulee 2kpl Silverstone Air Slimmer 120 -tuulettimia.
Hotspot-ongelma ei uudella näyttiksellä korjaannu enkä oo varma tulisiko omaa jäähyä koskaan laitettua takaisin.
Ei ole ikinä ollut AMD:n kortilla itsellä ongelmia lepotilan tai horroksen kanssa. Sen olen kyllä huomannut, että kortti saattaa boostata peleissä korkeammalle kuin mitä olen asettanut. Nyt on laitettu Core Clock 3000Mhz, mutta hetkellisesti kortti on käynyt yli 3050Mhz lukemissa peleissä. En äkkiseltään ole ihan varma, millä tuota voi rajoittaa. Tosin 0 kaatumista, niin eipä sillä niin väliä.Nyt taas kaatui pari kertaa, tosin erona se että jätin koneen hibernateen enkä sammuttanut. Nähtävästi tuo on Windows/AMD ongelma että sitten kortti ei katso voltageja oikein tms.
En tiedä onko normaalia, mutta oma kortti boostaa 3000mhz asti aina välillä, Gigabyten mukaan max boost clock on luokkaa 2555mhz, kellot pääasiassa pysyy stabiilina jossain 2700-2800mhz nurkilla.
Pitäisikö tässä limitoida tuo boost alemmaksi manuaalisesti, vai antaa mennä vain kunhan konetta ei hibernateen/sleeppiin koskaan laita?