Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sanosin, että hieman vakauttaa kellojen hyppimistä, mutta ei todellakaan isoa eroa tee.@TUFOM mä en oo tommosta minimitaajuutta edes hoksannut käyttää, onko siitä jotain hyötyä?
Taitaa olla korttikohtaista, futonilla pisteet oli parhaat maksimilla, mulla paremmat matalammilla muistikelloilla.Mites muistin ajoitus vaikuttaa?
Vkonloppuna yhden vedon perusteella sai inahduksen pienemmät pisteet Markista fastilla, joka voi johtua muustakin seikasta.
edit: kortti 6800
6800 asettelin 2480Mhz, muistit 2150Mhz, UV 950mv ja power limit +10%. Näillä Time Spy Extreme graphics score pyörii siinä 7400 paremmalla puolella.
Noin 7-8% tehonlisäyksen näillä sai vakioon verrattuna Forza Horizon 4:ssa ja Time Spy Extremessä.
Mukavasti kulki tämä Asuksen vesijäähdytetty 6800 XT Performance-tilassa tuulettimien Auto-profiililla eli maksimit GPU:lle 2800 MHz ja muisteille 2150 MHz:
Testissä Asus ROG Strix LC RX 6800 XT OC - io-tech.fi
Testissä Asuksen omaan suunnitteluun perustuva nestejäähdytetty Radeon RX 6800 XT -lippulaivamalli.www.io-tech.fi
3DMark TimeSpy Extreme graphics score: 9799
Quiet-tilassa 10 astetta korkeammilla lämmöillä kaatui, eli eiköhän toi aika limitillä ala olla. Ehkä vähän vielä menisi lisää.Pitääkö tuo ottaa niin, että meno loppuu itse asiassa ajurien, eikä kortin menohalujen takia?
Hardware unboxedin arvosteluun kortti ilmeisesti jo matkalla. Arvosteluita ei vastaan ole tullut tällä päivällä.PowerColorin Red Dragoneita ei taida olla lähtenyt ainuttakaan edes arvostelijoille, vai onko jollain osunut silmään?
3dmarkin raportin mukaan 2300-2400Mhz. Maksimi näyttää olleen 2476Mhz.Viitsitkö vielä ajaa normi time spy ja katsoa missä kellot pyörii ajon aikana ?
Tässä nyt controllia pelailen, niin ~2630mhz näyttäis pyörivän vakaana. Ei hirveästi tee mieli kohotella, kun ärsyttää nää pelit joissa ei voi savettaa :/
Onko tuo AMD:n oma kortti ainoa kahden slotin RX 6800 tällä hetkellä?
Hardwareluxx:lla sama kortti ja 2600MHz maksimit. Voitit sitten piilotossa päävoiton.Mukavasti kulki tämä Asuksen vesijäähdytetty 6800 XT Performance-tilassa tuulettimien Auto-profiililla eli maksimit GPU:lle 2800 MHz ja muisteille 2150 MHz:
Muistikellot tapissa jatkuvalla syötöllä kun 144hz refresh rate? Johtaa n. 55gpu lämpöihin vaikka zerofanmode pois päältä. 60hz ei ongelmaa. Internetin syövereistä löytyi custom reson tekemisen CVT:llä, mutta itsellä jos sen tekee niin katoaa kuva ruudusta ja pitää safe moden kautta käydä sen jälkeen dellaamassa resoluutio..
Lienee jotain pientä viilattavaa vielä ajureiden kanssa. Ongelmia 144Hz:n kanssa myös 5700 XT:llä. Muistikellot laskee kyllä, mutta aina kun tekee jotain niin, että kellot nousee hetkeksi, näyttö räpsähtää (kuva ei katoa, mutta ihme härö käy pikasesti ruudulla). 60,100 tai 120Hz:llä samaa ongelmaa ei ole. Hieman ärsyttävä työpöytäkäytössä.Jep ilmeisesti ominaisuus. 60 Hz laskee mutta 144Hz on jatkuvasti tapissa.
Täytyy sanoa, että nyt on jotenkin tyhjä olo kun saavuttamaton on saavutettu ja sain hommattua sekä Playstation 5:n että 6800XT:n Seuraavaksi varmaan Eurojackpottia.
Refu 6800xt / 5600x prossu ja perus timespy scoret:
1080ti n. 9400~ pojoo veti muuten samalla setillä.
Tällä hetkellä taitaa nuo sivut olla sen verran juntturassa ettei suostunu noita tuloksia siellä avaamaan joten "screenshotilla" joutuu viel painaa..Linkki tulokseen on paljon kivempi kuin screenshotti.
192MHz asti tippuu mulla, 5700:llakaan ei ollut ongelmaa muistien kanssa.Lienee jotain pientä viilattavaa vielä ajureiden kanssa. Ongelmia 144Hz:n kanssa myös 5700 XT:llä. Muistikellot laskee kyllä, mutta aina kun tekee jotain niin, että kellot nousee hetkeksi, näyttö räpsähtää (kuva ei katoa, mutta ihme härö käy pikasesti ruudulla). 60,100 tai 120Hz:llä samaa ongelmaa ei ole. Hieman ärsyttävä työpöytäkäytössä.
Hardwareluxx:lla sama kortti ja 2600MHz maksimit. Voitit sitten piilotossa päävoiton.
Ainakin Powercolor RX 6800 Fighter näyttäisi olevan samoilla mitoilla (paksuus 50mm), mitä nyt pituutta on vähän enemmän (267 vs. 300mm).
edit: olikin paskapuhetta, Fighter on 50mm ja refu hieman alle 40mm. Syytän epämääräisiä speksisivustoja...
Tais olla Sampsa ite
Jollain natsannut lotossa melko hyvin!
Lol katoitko 2 viestiä aikasemman Sampsa postauksen? =D
Jollain natsannut lotossa melko hyvin!
Kyllä se jäähyn kanssa mitataan. Pienemmissä koteloissa seinä tulee vastaan jos mennään yhtään yli sen "perälevyn" korkeudesta.Miten nuo slotit oikein lasketaan? Onko kahden slotin kortti korkeintaan sen kahden metallisen perälevyn korkuinen. (perälevyllä tarkoitan siis sitä aina metallista muotoiltua juttua joka tulee kotelon taakse, jossa on näyttöliittimet) Mulla itse perälevy on vain kahden korkuinen mutta jäähy on jotain 5 milliä sitä korkeampi.
Edit: Nopealla vilkaisulla suorituskyky default sekä OC paremmat kuin Saphrine Nitro+ ja lämmöt myös alemmat. Referenssiin verrattuna defaulttina 2-3% parempi suorituskyky FPS peleissä.
Hardware Unboxed julkaissut arvostelun ja tulokset Powercolor RX 6800 XT Red Devil
Edit: Nopealla vilkaisulla suorituskyky default sekä OC paremmat kuin Saphrine Nitro+ ja lämmöt myös alemmat. Referenssiin verrattuna defaulttina 2-3% parempi suorituskyky FPS peleissä.
Itse olin kovasti vaihtamassa Nvidiasta AMD:hen, mutta kyllä näillä hinnoilla(AIB) ja saatavuudella taitaa tuo 3080 viedä voiton valitettavasti.HUB Steve kiteytti koko touhun hienosti yhteen lauseeseen. "Amd is not your friend".
Amd veti mun mielestä niin kusiset temput, että mulle ainakin aivan sama vaikka vaihtaisin leiriä jos 3080 saatavuus paranee ennenkuin saan 6800xt käsiini. Vaikka mielellään kyllä pelkkää amd:ta koneeseen laittaisin.
Julkkarina ostettu Msi refu 6800XT vieläkin odottelee tuotetta verkkiksen korissa, mutta en pidätä hengitystä.
Hardware Unboxed julkaissut arvostelun ja tulokset Powercolor RX 6800 XT Red Devil
Tuota refun Radeon punaista valoa ei taida saada mitenkään sammutettua softalla? Joku RGB:hän tuo taitaa olla kun konetta käynnistäessä välähtää valkoinen valo tuossa ja muuttuu heti punaiseksi. Aika kirkas..
Tuota refun Radeon punaista valoa ei taida saada mitenkään sammutettua softalla? Joku RGB:hän tuo taitaa olla kun konetta käynnistäessä välähtää valkoinen valo tuossa ja muuttuu heti punaiseksi. Aika kirkas..
DIY-meiningillä kortti auki ja ledin johto irti?