Mitäs mieltä porukka on tuosta HP Omen 27i-näytöstä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jimmsillä ois nyt tarjouksessa 34" ultrawide 144Hz tasaisella IPS paneelilla joten voisi olla hyvä sun käyttöön. Tosin se on vain 8-bit ja en voi käyttökokemuksista sanoa. Kannattaa ottaa lisää selvää tuosta.Olen päivittämässä näyttöä ja kiinnostaisi hommata kahden näytön sijasta 1 leveä eli joku 32,42" wide näyttö. Aika paljon tulee näitä kaarevia näyttöjä vastaan. Teen videoeditointia,valokuvia ja pelailua jne niin onkohan tuollainen kaareva ihan mahdoton noissa hommissa vai miten ne toimii? Kertokaapas kokemuksia.
Myös näyttöä saa ehdottaa eli varmaan nykyaikainen 144hz,hyvät värit koska editoin materiaalia. Budjetti vaikka +-600egee.
Jimmsillä ois nyt tarjouksessa 34" ultrawide 144Hz tasaisella IPS paneelilla joten voisi olla hyvä sun käyttöön. Tosin se on vain 8-bit ja en voi käyttökokemuksista sanoa. Kannattaa ottaa lisää selvää tuosta.
Acer 34" Nitro XV340CKP, 144Hz UltraWide QHD -pelimonitori, musta (Tarjous! Norm. 699€!) - 499,00€
Edit. Kannattaa katsoa tämä video ennen hankintaa. En sitä itse kokonaan katsonut mutta luulisin että antaa ominaisuuksista kuvaa että kannattaako tämä näyttö hankkia.
Jimmsillä ois nyt tarjouksessa 34" ultrawide 144Hz tasaisella IPS paneelilla joten voisi olla hyvä sun käyttöön. Tosin se on vain 8-bit ja en voi käyttökokemuksista sanoa. Kannattaa ottaa lisää selvää tuosta.
Acer 34" Nitro XV340CKP, 144Hz UltraWide QHD -pelimonitori, musta (Tarjous! Norm. 699€!) - 499,00€
Edit. Kannattaa katsoa tämä video ennen hankintaa. En sitä itse kokonaan katsonut mutta luulisin että antaa ominaisuuksista kuvaa että kannattaako tämä näyttö hankkia.
Seuraa rahaa:Ihmetyttää myös kun esim. PCGAMER lehti valitsi parhaaksi monitoriksi Asus PG279Q. Miksi? Sehän on huonompi kaikin puolin kun vertaa esim. tuohon Lenovo Legion y27q-20. Kummalista touhua...
Referensiksi, telkkarina mulla uusi OLED, siihen verrattuna nämä kaikki on kuvaltaan ihan surkeita anyway. Kakkosnäyttönä mulla on 4k IPS missä oikeasti ammattilaisvärit, myös siihen verrattuna näissä muissa on aika huonot värit.
Pakko kommentoida kun tuntuu, että olisin ainut joka tykkää tästä Samsung Odyssey G7 27".
Mun näytöt: Joku 60hz TN -> Asus PG278Q TN 144hz -> Asus PG279Q 144hz IPS 144hz -> Lenovo Legion y27q-20 165hz IPS -> Samsung Odyssey G7 27" VA 240hz
Kun vaihtoi TN paneelista IPS paneeliin niin värit oli niin paljon paremmat, ettei takaisin ollut enää menemistä. Heti huomasi kyllä hiirtä liikutellessa haamukuvaa verrattuna TN paneeliin, mutta tosiaan ne TN värit oli niin surkeat, että tuon näytön hitauden kanssa oli elettävä. Kun vaihtoi Asuksen IPS paneelin Lenovon myöskin IPS paneeliin niin värit parani selkeästi parani. Myös haamukuva väheni ja näki, että IPS paneelit oli kehittynyt ajan saatossa. Nyt on tämä Samsungin VA paneeli niin värit on aika samat kun tuossa Lenovon IPS paneelissa, vähän erityyppiset niin vaikea sanoa kumpi on parempi. Ei kuitenkaan ainakaan tuntunut, että olisi huonommat. Kuva on jostain syystä myös tarkemman oloinen, voi johtua myös calibrointi säädöistä. Mulla oli nämä tossa vierekkäinkin hetken.
Lähinnä mietityttää miten tämä Samsung G7 ei ole saanut kehuja enempää? 240hz 1440p 27" on itselle juuri sopiva, koska 4K:ta ei jaksa mikään kone pyörittää ja Full HD taas on liian surkea. Tässä luokassa ei oikeastaan ole edes kilpailua?
Kuva on selkeästi tarkempi liikkeessä kun aiemmilla IPS näytöillä ja CS GO:ta on tosi mukava pelata. Pelkäsin arvostelujen takia kaarevuutta mutta tuo on itseasiassa pelatessa todella hyvä. Työpöydällä vähän outo ja huonompi kuin suora näyttö, mutta menettelee kuitenkin. Pelinäytöksi tämän ostin ja siihen tuo kaarevuus on hyvä, joten oikeastaan annan siitä lisäpisteitä. Testailin tota G-syncciäkin RDR2:n kanssa, kun on valitettu ongelmista mutta ei mulla ole ainakaan ollut mitään välkkymistä.
Ihmetyttää myös kun esim. PCGAMER lehti valitsi parhaaksi monitoriksi Asus PG279Q. Miksi? Sehän on huonompi kaikin puolin kun vertaa esim. tuohon Lenovo Legion y27q-20. Kummalista touhua...
Referensiksi, telkkarina mulla uusi OLED, siihen verrattuna nämä kaikki on kuvaltaan ihan surkeita anyway. Kakkosnäyttönä mulla on 4k IPS missä oikeasti ammattilaisvärit, myös siihen verrattuna näissä muissa on aika huonot värit.
Eikö noin pienessä näytössä ole curved ihan turhaa hommaa? Lähinnä joutavia markkinointi speksejä laitettu...
En vastannut heti koska en itsekkään ollut varma. Peleissä se on tosi hyvä koska pelaan naama aika lähellä ruutua. Kaikessa muussa se on haitaksi.
Itsellä ollut nyt jonkin aikaa käytössä ja kyllähän tuo vinkuu kun sammuttaa koneen. Tosin ääni kohdistuu niin että sen kuulee vain jos menee näytön taakse.449e saisi nyt tuota lenovon y27q-20:ää mikä kai on ihan hyvä hinta tolle. Ämpyilen tuota kuvanlaatueroa vrt tähän 8v vanhaan dellin u2412m, tuleeko tossa iso upgrade ajatellen valokuvien muokkaamista ym? Liiketoistohan tossa on varmaan ihan eri planeetalta mutta syksyllä pitää sitten pistää 1060 gtx kiertoon.
E: Onko porukalla ollut tässä coil whineä? Muutamia valituksia tuosta tuntuu löytyvän ja tuo on semmonen ääni joka itsellä ottaa pattiin, varsinkin yöllä kun pitäisi olla hiljasta.
Itsellä ollut nyt jonkin aikaa käytössä ja kyllähän tuo vinkuu kun sammuttaa koneen. Tosin ääni kohdistuu niin että sen kuulee vain jos menee näytön taakse.
Varmaan häiritsisi jos makuuhuoneessa joutuisi näyttöä käyttämään.
Omassa käytössäni en tuota edes huomaa ellen käy tarkoituksella kuuntelemassa, Kaikin puolin oikein mainio näyttö.
Asun yksiössä niin mulla tuo Lenovo y27q-20 on jossain ehkä reilun metrin päässä sängystäni sillä puolella missä tyyny/pää on kun nukun, ja en ole kyllä ikinä kuullut mitään ääniä tosta näytöstä.Itsellä ollut nyt jonkin aikaa käytössä ja kyllähän tuo vinkuu kun sammuttaa koneen. Tosin ääni kohdistuu niin että sen kuulee vain jos menee näytön taakse.
Omassa käytössäni en tuota edes huomaa ellen käy tarkoituksella kuuntelemassa, Kaikin puolin oikein mainio näyttö.
Tolla sun 1060 GTX näytöllä pitänee pitää sitten 144hz resoluutiota peleissä että toi näyttö ei välky välillä. Tuota ongelmaa on vain nVidian 1000-sarjan näyttiksillä kuten myös mun 1070 näyttiksen kanssa. Toki eipä kyllä tossa enää tehot riitä yhtään uudemmissa peleissä yli 144 FPS niin sen suhteen ei merkitystä.449e saisi nyt tuota lenovon y27q-20:ää mikä kai on ihan hyvä hinta tolle. Ämpyilen tuota kuvanlaatueroa vrt tähän 8v vanhaan dellin u2412m, tuleeko tossa iso upgrade ajatellen valokuvien muokkaamista ym? Liiketoistohan tossa on varmaan ihan eri planeetalta mutta syksyllä pitää sitten pistää 1060 gtx kiertoon.
E: Onko porukalla ollut tässä coil whineä? Muutamia valituksia tuosta tuntuu löytyvän ja tuo on semmonen ääni joka itsellä ottaa pattiin, varsinkin yöllä kun pitäisi olla hiljasta.
Kyllä se itselläkin vinkuu/sirisee kun on poissa päältä. Sen takia on jatkojohdon päässä, jossa on virtakytkin.Itsellä ollut nyt jonkin aikaa käytössä ja kyllähän tuo vinkuu kun sammuttaa koneen. Tosin ääni kohdistuu niin että sen kuulee vain jos menee näytön taakse.
Öö, siis siitä näytöstä kuuluu/"pitäisi" kuulua ääntä kun tietokone on sammutettuna ja näytön oikeasta alalaidasta on virtanappi on vai off asennossa? (toki sähköjohto pitää olla kiinni)Kyllä se itselläkin vinkuu/sirisee kun on poissa päältä. Sen takia on jatkojohdon päässä, jossa on virtakytkin.
Asun yksiössä niin mulla tuo Lenovo y27q-20 on jossain ehkä reilun metrin päässä sängystäni sillä puolella missä tyyny/pää on kun nukun, ja en ole kyllä ikinä kuullut mitään ääniä tosta näytöstä.
Ei siitä pitäisi kuulua ääntä, mutta aika monet sähkövermeet pitävät ääntä (sirinää/vinkumnista) standby tilassa. Ja kuten sanoin, sirisee kun näyttö on poissa päältä ja siihen menee virtaa. Itse nukun samassa huoneessa tuon kanssa, niin en siedä. Sen takia otan näytöltä aina virrat pois yön ajaksi. Päällä ollessa ei sirise/vingu, mikä on tärkeintä.Öö, siis siitä näytöstä kuuluu/"pitäisi" kuulua ääntä kun tietokone on sammutettuna ja näytön oikeasta alalaidasta on virtanappi on vai off asennossa? (toki sähköjohto pitää olla kiinni)
Mä haluan vaan testata tota vai olenko vaan tulossa kuuroksi.
Tämän kuulokeportti on kyllä myös ihan syvältä. Kohinat kuuluu ihan selvästi (mikä ei ole kyllä mikään poikkeus - näytön omat ovat aina poikkeuksetta paskaa).
Ei siitä pitäisi kuulua ääntä, mutta aika monet sähkövermeet pitävät ääntä (sirinää/vinkumnista) standby tilassa. Ja kuten sanoin, sirisee kun näyttö on poissa päältä ja siihen menee virtaa. Itse nukun samassa huoneessa tuon kanssa, niin en siedä. Sen takia otan näytöltä aina virrat pois yön ajaksi. Päällä ollessa ei sirise/vingu, mikä on tärkeintä.
Jos ei sirise standby tilassa niin joko on vain sellainen yksilö, joka ei sirise tai sitten vikaa on omassa kuulossa ja nuo korkeat siritykset eivät ole enää ongelma.
Aivan sama - se kuuluu standby tilassakin. En halua mitään oranssia lediä häiritsemään nukkumista.Nyt mä ehkä tajusin tämän.
Jos mä sammutan näytön virtanapista niin näytön takaa kyllä kuulen sen sirinän selvästi ehkä noin 10cm etäisyydelle kun pää on näytön takana. En nyt jaksanut mennä sänkyyn tota kuuntelemaan kun tuntui että olisi mahdotonta kuulla sinne saakka.
Mutta miksi kukaan edes sammuttaa näyttöä virtanapista säännöllisesti? Mä sammutan vaan tietokoneen ("keskusyksikön") ja jätän näytön virransäästötilaan kun menen nukkumaan ja silloin ei kuulu mitään sirinää. Säästääkö se edes oikeasti mitään sähköä/luontoa sammuttaa näyttöä joka päivä?
Parhaani yritin ymmärtää tota mutta eikö se ongelma ole just että se kuuluu VAIN standby tilassa (kun virtanappia on painettu) eikä muuten? Ymmärrän toki jos näyttö on siihen suuntaan että sen ledin näkee ja häiritsee. Itse myös sammutan mun Dellin kakkosnäytön virtanapista ton ledin takia (siitä en ole kuullut ikinä mitään ääniä mutta onkin pöydän toisella puolella niin parin metrin päässä sängystä)Aivan sama - se kuuluu standby tilassakin. En halua mitään oranssia lediä häiritsemään nukkumista.
Väännetään rautalangasta: Se kuuluu aina kun näytön virtakaapeli on kiinni töpselissä, mutta ei silloin kun näyttö on varsinaisesti päällä (ledi valkoisena ts. kuva näkyy ja saa kuvasignaalia).Parhaani yritin ymmärtää tota mutta eikö se ongelma ole just että se kuuluu VAIN standby tilassa (kun virtanappia on painettu) eikä muuten? Ymmärrän toki jos näyttö on siihen suuntaan että sen ledin näkee ja häiritsee. Itse myös sammutan mun Dellin kakkosnäytön virtanapista ton takia (siitä en ole kuullut ikinä mitään ääniä mutta onkin pöydän toisella puolella niin parin metrin päässä sängystä)
Oma sirinä kuuluu virransäästötilassa sekä sammutettuna, Ääni loppuu jos laitan koneen päälle tai otan johdon irti seinästä.Parhaani yritin ymmärtää tota mutta eikö se ongelma ole just että se kuuluu VAIN standby tilassa (kun virtanappia on painettu) eikä muuten? Ymmärrän toki jos näyttö on siihen suuntaan että sen ledin näkee ja häiritsee. Itse myös sammutan mun Dellin kakkosnäytön virtanapista ton ledin takia (siitä en ole kuullut ikinä mitään ääniä mutta onkin pöydän toisella puolella niin parin metrin päässä sängystä)
EDIT: ja ehkä tässä ja mun muutamassa aiemmassa viestissä on ristiriita näyttöjen sammuttamisen syistä tai miksi kukaan ikinä moista tekisi![]()
Näyttää siis olevan hieman erilaista "ongelmaa" ihmisillä, mutta joo olen kyllä samaa mieltä että laatuvehje kyllä ja tuon takia en jättäisi näyttöä ostamatta.Oma sirinä kuuluu virransäästötilassa sekä sammutettuna, Ääni loppuu jos laitan koneen päälle tai otan johdon irti seinästä.
Ei tosiaan itseäni häiritse mutta olen sen huomannut että ääni on voimistunut pikkuhiljaa, Alkuun ei kuulunut mitään.
Mutta jos näytön ainoa ongelma on pieni sirinä niin ei voi valittaa![]()
Onko kellään kokemusta riittääkö tuommoinen USB-C - DP kaapeli mimmoseen kuvaan?
Kaikki DP portit(3) näyttiksessä käytössä ja tuommoinen USB-C vapaana, jotenka mietin onko siitä mahdollista saada ihan 2560x1440 144hz kuvaa ulos?
Näyttiksenä toimii RTX 2080 Ti.
LG:n paneeli, eli kuolleita pikseleitä odotettavissa. Kävin kokeeksi hakemassa ja olihan siinäkin...Mitäs mieltä porukka on tuosta HP Omen 27i-näytöstä?
Itsellä ei oo kyllä ollut ongelmia oman Samsung G7 27" kanssa. Eikä 32" johon vaihdoin. Tuo VRR range on kyllä surkea kun oikeastaan ainoastaan alle 80 tuota edes tarvitsee.
Todennäkösesti se kaikenkattava vastaus jokaikiseen asiaan missä ollaan menty turhan matalasta kohtaa aidasta: raha. Samasta syystä mä pidän FreeSynciä vähän turhan laajana ja asiasta tietämättömille harhaanjohtavana käsitteenä, kun se range voi olla käytännössä mitä tahansa. G-Syncin kanssa oon nauttinu siitä et se range on aina koko virkistystaajuuden kattava, aikasemmassa 1440p näytössä 1-165, nykysessä ultrawidessä 1-120. Kummankaan kanssa ei oo tarvinnu painia vilkkumisien tai minkään muunkaan kanssa.Mikähän tohon on syynä ettei laiteta nollasta lähtien niin ei olisi noita välkkymis yms. ongelmia koskaan?
Itsellä käytössä HP Omen 27i ja paras näyttö tähän mennessä joka on kohdalleni sattunut, tässä jokusen hetken jo koekäyttänyt ja homma pelittää. Harmillista toki jos viallinen paneeli sattunut kohdalle, mutta mihin perustuu väitteesi "LG:n paneeli, eli kuolleita pikseleitä odotettavissa" ?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.