Itsellä taas niin että en tule enää ikinä ottamaan IPS:ää kun on parit hyvät VA:t ollu. Eli Samsungin chg70 ja nyt Odyssey G7.Ei kyllä minulla tule ikinä vaihdettua takaisin VA:han kun on kerran kokeillut IPS:ää.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itsellä taas niin että en tule enää ikinä ottamaan IPS:ää kun on parit hyvät VA:t ollu. Eli Samsungin chg70 ja nyt Odyssey G7.Ei kyllä minulla tule ikinä vaihdettua takaisin VA:han kun on kerran kokeillut IPS:ää.
Tuo odyssey g6/g7 kontrasti on tarpeeksi hyvä että se glowi ei tapa kokemusta, siedettävä black smeari mutta ei IPS tasoinen. Ei tarvitse miettiä burn iniä.pitäiskö vetää vaan jarrut pohjaan ja olediin säästää..
Näyttöhän ei kykene virkistystaajuuttaan useampaa kuvaa näyttämään sekunnissa.Huomaako eron 144hz näytöltä pyöriikö peli 144fps vai 200fps? jäi vaivaamaan kun toinen väittää että näyttää paremmalta, ja minä sanoin että ei voi näyttää?
Ookoo. Tämä tuli uutena mulle =)Kyllä se +200fps pelaaminen on sulavampaa ku 144 mutta ei se kyllä graffaa miksikään muuta
Ei se näytä sen paremmalta. Sulavimman kuvan saat kun käytät G-Synciä/Freesynciä jos näyttö tukee ja rajoitat fps:n esim. 142 fps arvoon, tai käytät V-Synciä.Huomaako eron 144hz näytöltä pyöriikö peli 144fps vai 200fps? jäi vaivaamaan kun toinen väittää että näyttää paremmalta, ja minä sanoin että ei voi näyttää?
Huomaako eron 144hz näytöltä pyöriikö peli 144fps vai 200fps? jäi vaivaamaan kun toinen väittää että näyttää paremmalta, ja minä sanoin että ei voi näyttää?
Ei se näytä sen paremmalta. Sulavimman kuvan saat kun käytät G-Synciä/Freesynciä jos näyttö tukee ja rajoitat fps:n esim. 142 fps arvoon, tai käytät V-Synciä.
Omalla kokemuksella ei mitään väliä muissa kuin FPS peleissä. Kunhan on tyyliin 144 fps näyttö. Siitä 140 fps ylöspäin alkaa tulla niin nopeasti vähentyviä hyötyjä sulavuuden huomaamisessa että parempi keskittyä näytön muihin ominaisuuksiin ja hintaan. Esim kannattaa oikeasti miettiä tarvitseeko 240 hz näytön jos se maksaa 200€ enemmän kuin 144 hz samoilla ominaisuuksilla.Pelaaja kun on siinä pelissä kiinni muillakin kuin näköaistillaan. Eikä tarvi nähdäkseni edes olla mikään alle 20v ja refleksit huipussaan, että tuon eron pelituntumassa huomaa. Toki riippuu myös pelistä ja kuinka nopeatempoinen se on.
Kävin hakemassa tämän näytön 27" version
Samsung Odyssey G7 C32G75T Review
Prismasta kun oli asiakasomistaja päivät ja -15%.
Ihan paras näyttö mitä minulla on koskaan ollut. piste.
Ja näitä näyttöjä on useampi tullut pyöritettyä tässä muutaman vuoden sisään.
Ei ole IPS:n glowia eikä VA:n ghostailua, ihan hemmetin sulava kuva ja responsiivinen näyttö.
Näytön kaari on aika härski, mutta olen jonkun 40cm päästä näytöstä kun pelaan tai työskentelen niin ei sinäänsä häiritse.
Flätti olisi ollut enemmän mieleen, mutta mennään nyt tällä.
Onko joku löytänyt jotain järkeviä säätöjä HDR:lle? Tuntuu, että värit palaa puhki jos tuota työpöydällä käyttää, mutta en jaksaisi aina laittaa pois tai päälle kun pelailee.
Edit: Olin laittanut vanhan näytön ICC - profiili käyttöön, nyt kaikki näyttää hyvältä HDR päällä eikä värit pala kun kirkkautta nostaa.
Vahva suositus tälle näytölle.
Muuten kai tuossa on kaikki ok, paitsi kontrastia moititaan (1000:1). Liekkö muodostuu ongelmaksi tai tuleeko muita ongelmia mieleen?
Onko kaikilla valmistajilla näin karu pikselipolitiikka
Kiitos tästä, laitoin noista toisen tilaukseen kun oli vielä sopivasti tarjouksessaNoita TUF näyttöjä on kyllä hyvin pienillä eroilla vaikka kuinka monta.
Noissakin kahdessa esim. toisessa on 3 eri näyttöliitäntää vs. toisessa 2. Tuommoista pientä noissa yleensä on.
Itselläkin on yksi versio kun pari vuotta sitten oli joku kunnon tarjous kikantissa, olikohan pieni erä tyyliin 199€ niin kävin samoin tein hakemassa.
Hyvä halpisnäyttö ja kaikki toimii
Meinasinkin vielä editoida että kannattaa ottaa sellainen jossa on tuo neliöjalusta, tukeva on sinällään.Kiitos tästä, laitoin noista toisen tilaukseen kun oli vielä sopivasti tarjouksessa
27" ASUS TUF Gaming VG27AQZ - 2560x1440 - 165Hz - IPS - 1 ms - Näyttö
299,00 € 27" pelinäyttö ASUS resoluutio 2560x1440 (QHD), 165Hz & HDR10Tekniset tiedotResoluutio: 2560x1440 (QHD)Virkistystaajuus: 165HzVasteaika: 1ms (MPRT)Paneelityyppi: IPSHighlightsG-Sync CompatibleHDR10SpeakersAsus Extreme Low Motion Blur (ELMB™).www.proshop.fi
O viittaa Orgaaniseen eli eloperäiseen. Ehkä pikselit vain etsivät paikkaansa?
LG 27GR95QE-B
Uusi näyttö ja karmeat pystyviivat heti ensikäynnistyksellä. Olin aivan varma että huonolaatuinen paneeli päässyt QC läpi myyntiin.
Muutaman päivän käytön jälkeen pystyviivat katosi kokonaan. Onko oled paneelille tyypillistä tuollainen ominaisuus?
Testattu mukana tulleilla HDMI ja DisplayPort kaapelilla. Ei ollut mitään merkitystä.Voisko johtua löysästä piuhasta? Itsellä tuli viivoja kun kokeilin huonoa adapteria.
Tuossa revikassa mainittu adaptive sync flicker on aika deal breaker. Odyssey g6 on myös flickeröintiä mutta siinä on "VRR control" asetus mikä poistaa sen.Innocn 27G1S
Onkohan tuossa Samsungin nopea VA-paneeli, mutta suorana? Tällainen kommentti löytyi myös kyseiseltä videolta:
Innocn omista paneeleista en itse löytänyt tietoa. Nimihän viittaa vahvasti Innoluxiin, joka on tunnettu paneelivalmistaja. Ei noilla silti taida mitään yhteyttä olla toisiinsa.En osaa vastata varmuudella mutta olen käsityksessä että kyseessä on Innocn oma paneeli. Innocn ilmeisesti valmistaa paneeleita ihan tunnetuillekkin merkeille kuten Acer, HP ja Asus (tästä ei itsellä varmaa tietoa). Voihan tuo sampan patentin hyödyntäminen olla tämän paneelin nopeuden takana.
Kaikki tieto mitä tuosta nyt olen löytänyt viittaavat siihen että kyseessä todella on nopeampi VA entä esim. Samsung G7. Jo se pelkästään houkuttelee itseä koska olen nopeata 27" flat VA:ta odotellut iäisyyden. Nyt näyttäis että tässä sellainen on.
Toivotaan etteivät kuseta kuluttajia ja vaihda yhtäkkiä huonompi laatusiiin paneeleihin, niinkuin jotkut aikanaan, ainakin esim. VG259QM aikanaan. Lisäksi nuo värit näyttää vähän latteilta joissakin videoissa. Ja nuo ledituikut kulmissa näyttää rumilta, jo pelkkä uloke sellaisenaan.
Mutta voisin pienet puutteet kestää jos saan IPS:ää nopeamman VA:n flattina ja 1440p.
Innocn omista paneeleista en itse löytänyt tietoa. Nimihän viittaa vahvasti Innoluxiin, joka on tunnettu paneelivalmistaja. Ei noilla silti taida mitään yhteyttä olla toisiinsa.
Kerro ihmeessä omat kokemuksesi tuosta sitten tänne. Kiinnostaisi kyllä itseäkin muuten kyseinen monitori, mutta adaptive syncin ongelmat on itsellekin dealbreaker.
En näkisi nykyään olevan järkeä maksaa "oikeasta" g-syncistä...Oon miettinyt uuden näytön hankkimista pclle kun TV tuli päivitettyä olediin niin jostain syystä tn-panelilla oleva tietokoneen näyttö näyttää jotenkin valjulta
Itsellä Dell s2716dg käytössä. Lähinnä FPS pelaamista tulee harrastettua. Mietin onko kauheasti eroa gsync valmiudella tai että olisi "oikea" gsync näyttö?
Olisiko suosituksia mitä tilalle? 27" ja qhd olisi vaatimuksena. Itse aina ajanut Hz rajoitettuna joten adaptive syncin ongelmat myös eivät toivottuja. Samoin mahdollisimman hyvä kontrasti olisi toivottavaa. Oled näytöt vaan turhan kalliita..
Osta vaan oled, kallis mutta parempia ei ole. Kuitenkin "end game" näyttö jollei lisää hertsejä halua. Joku Aoc:n malli taisi olla normi hinnalla 899€.Oon miettinyt uuden näytön hankkimista pclle kun TV tuli päivitettyä olediin niin jostain syystä tn-panelilla oleva tietokoneen näyttö näyttää jotenkin valjulta
Itsellä Dell s2716dg käytössä. Lähinnä FPS pelaamista tulee harrastettua. Mietin onko kauheasti eroa gsync valmiudella tai että olisi "oikea" gsync näyttö?
Olisiko suosituksia mitä tilalle? 27" ja qhd olisi vaatimuksena. Itse aina ajanut Hz rajoitettuna joten adaptive syncin ongelmat myös eivät toivottuja. Samoin mahdollisimman hyvä kontrasti olisi toivottavaa. Oled näytöt vaan turhan kalliita..
Ei vaan oikein kiinnostaisi maksaa tonnia 27" ruudusta...Osta vaan oled, kallis mutta parempia ei ole. Kuitenkin "end game" näyttö jollei lisää hertsejä halua. Joku Aoc:n malli taisi olla normi hinnalla 899€.
Omasta mielestä nuo on kyllä kilpailukykyisesti hinnoiteltu. Itellä vaihtunu näytöt monta kertaa tässä parin vuoden sisään. Kokeiltu useaa eri IPS ja VA näyttöä laidasta laitaan ja niissä on aina ollut jotain huonoa minkä takia mennyt vaihtoon. Oli sitten IPS bleedia, ghostingia, valovuotoa, flickeröintiä, huono hdr ym. Nyt kun ollut qd-oled käytössä niin tää on ensimmäinen näyttö (ikinä) mistä en löydä käytännössä mitään huonoa sanottavaa. Voisi ihan hyvin olla "end game" tuote jos paneeli kestäisi elin iän.Kyllä mä luulen että nää 27" oledit saa vielä kehittyä. Ainakin hinnan suhteen reilusti alaspäin. Luultavasti laadukas laadukas ips paneeli ajaisi asiansa. VA paneelilla olevia tuntuu kovin vähän olevan markkinoilla. Niissä kontrasti olisi ainakin parempi. En oo kauheesti seurannut muutamaan vuoteen näitä näyttöjä mutta kuulostaa ihan älyttömältä maksaa nelinkertainen hinta oledista.
Ja LG 799€ ja Suomen verolla 830+€.Asus PG27AQDM 27" OLED on muuten Amazon.de:ssä 989,00€:lla eli 1030,55€ Suomen verolla.
Omasta mielestä nuo on kyllä kilpailukykyisesti hinnoiteltu. Itellä vaihtunu näytöt monta kertaa tässä parin vuoden sisään.