Ei tuo kuvan perusteella kovin pahalta näytä, mutta BLB on asia josta on paha sanoa kuvan perusteella.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos kyseessä on tämä uudempi malli (HUA eli: https://www.amazon.de/gp/product/B01IHFIVQ4/ ) mistä on arvostelua täällä:
Acer XF270HUA review: The best gaming monitor
Voin varauksetta suositella, ollut käytössä 2018 joulukuusta jolloin ostin tarjouksesta 374€ hintaan. Suurin ero (mistä mallin huomaa nopeasti) noissa on reunoissa, eli jos on kapeat reunat uudempi malli kyseessä.
Itse en pelaa ns. kilpaa (saa elantoani) CS tai muita todella nopeatempoisia FPS pelejä mutta esim. Total War: Warhammer, Battletech, Red Death Redemption 2 jne. tyyppisissä peleissä toiminut todella hyvin ja tekemällä pieniä muutoksia:
"
Suurin muutos mitä noihin valmiisiin juttuihin täytyi tehdä oli laittaa kirkkautta reippaasti alaspäin (brightness 25, Contrast 50, Black Boost 5)
Gamma 2.2 Color Temp Warm (muuten ainakin itselleni oli hieman liian sinertävä ns. oletusasetuksilla sekä aivan liian kirkas, myös kalibrointisoftan mukaan)
Eli ainakin oma yksilöni oli jo tehtaalla hyvin calibroitu.
"
Soveltuu hyvin myös kuvien käsittelyyn ja muuhun vastaavaan harrasteluun.
Toki ns. täysin pimeässä (esim. kodinhoitohuone missä ei valoa mistään eikä ikkunoita) huomaa onko monitori päällä ja siinä vaikkapa youtubesta mustaa pyörimässä vai sammutettu (tosin niin huomaa varmaan kaikista monitoreista), toki hieman kulmista näkee vaaleampaa "mustaa" kuin keskemmältä. Olen kyllä lukenut että joillekin on tullut huonojakin yksilöitä mutta voin puhua vain omasta puolestani kun sanon että aivan yhtä hyvä (jopa hieman parempi) laatu kuin entisessä Dell UltraSharp U2713HM (mikä tosin oli jo tullessa hyvin calibroitu, vain kirkkautta alemmas, toisin kuin tämä) mikä jatkaa elämäänsä paremman puoliskon koneessa.
Ilmeisesti kyseessä on se vanhempi malli.
Onko niillä mitään muuta isoa eroa kuin tuo kehysten paksuus?
Käytetystä pyynti 240€. Kohtuullinen?
Proshopilla on 27GL850:tä varastossa useampi kipale. Jos en olisi perunut tilausta ja hakenut tätä Lenovoa, olisi lähtenyt tänään vissiin matkaan.
Ainoa syy miksi tosin harmittaa on että Lenovon VESA-mount on vähän alhaalla. Tarvitsee erikseen säädettävän näyttöständin varmaan tähän lisäksi kun nykyisessä ei voi säätää näyttöjen korkeutta erikseen. Siksi ei harmita vaikka 34€ ekstraa maksoinkin, että tässä yksilössä ei ole backlight bleediä nähdäkseni käytännössä ollenkaan, mikä yllätti positiivisesti.
Ei toi kyllä pahalata näytä. Tuo on selvästi normaalia ips glowta (oikealla oranssia ja vasemmalla hopeaa) eikä mitään pahaa taustavalon vuotoa.
Tuli nyt hankittua tämä Acer xf270hu näyttö ja kävi ilmi että onkin sitä uudempaa hua mallia.
Tässä nyt asennellut paikalleen ja nyt kun yritän laittaa 144hz/10bit värit, niin heittää takaisin heti 8bit.
120hz/10bit värit kyllä pysyy päällä.
Eli puristaako nyt dp johto?
Näytönohjaimena sapphiren rx 5700xt nitro+
Itsellä sama näyttö ja sama näytönohjain. Olen selvitellyt asiaa ja ei toimi g-sync kun vasta 1000 sarjan näytönohjaimilla. Minulla kanssa harmaana tuo 8/10 bit valikko. No jos syksyllä sais uuden koneen niin lähtis pelittään.Tänään saapui lenovo y27q-20 kotia, Oikein mainio yksilö
Muutama ongelma jotka saattavat kyllä johtua ihan vain tietämättömyydestäni.
En saa 10bit värejä päälle, ei anna muuttaa kyseistä valikkoa nvidia control panelissa.
Ja sitten näytön sivuilla ja ylälaidassa reunusten vieressä on noin 5mm leveä musta kaistale "turhaa" näyttöä, on lasia mutta ei valaistu ollenkaan. Kuuluuko sen ollakkin näin? Aspect ratiot on kyllä oikein.
Edit: Eikä muuten löydy g-sync valikkoakaan. Driverit päivitetty.
Edit2: Nvm, eipä ilmeisesti g sync supportti toimikkaan -900 sarjan korteilla.
Mukana tulleella displayport kaapelilla kiinni ja näyttiksenä 980ti.
Mites onko sinullakin nuo mustat palkit reunoilla? Mietin että ne voisi liittyä jotenkin valovuodon vähentämiseen.Itsellä sama näyttö ja sama näytönohjain. Olen selvitellyt asiaa ja ei toimi g-sync kun vasta 1000 sarjan näytönohjaimilla. Minulla kanssa harmaana tuo 8/10 bit valikko. No jos syksyllä sais uuden koneen niin lähtis pelittään.
Juu kyllä vasemmassa alakulmassa minullakin on se "valoisa" läiskä. Ilmeisesti varsin yleistä tässä näytössä. Hyvä paneeli eikä tuo alakulma kyllä itseäni häiritse yhtään. Katson illalla tuon reunushomman mistä kyselit ja ilmoittelen.Mites onko sinullakin nuo mustat palkit reunoilla? Mietin että ne voisi liittyä jotenkin valovuodon vähentämiseen.
On muuten loistava paneeli, vasemmasta alakulmasta hohtaa vähän mutta muuten ei yhtään.
Maxwellit ei tue Adaptive Synciä. 10-bittisiä värejä et saa toimimaan suurilla virkistystaajuuksilla, koska korttissasi ei ole DP 1.4 liitäntää.Tänään saapui lenovo y27q-20 kotia, Oikein mainio yksilö
Muutama ongelma jotka saattavat kyllä johtua ihan vain tietämättömyydestäni.
En saa 10bit värejä päälle, ei anna muuttaa kyseistä valikkoa nvidia control panelissa.
Ja sitten näytön sivuilla ja ylälaidassa reunusten vieressä on noin 5mm leveä musta kaistale "turhaa" näyttöä, on lasia mutta ei valaistu ollenkaan. Kuuluuko sen ollakkin näin? Aspect ratiot on kyllä oikein.
Edit: Eikä muuten löydy g-sync valikkoakaan. Driverit päivitetty.
Edit2: Nvm, eipä ilmeisesti g sync supportti toimikkaan -900 sarjan korteilla.
Mukana tulleella displayport kaapelilla kiinni ja näyttiksenä 980ti.
Näin ajattelinkin, ei auta kuin alkaa päivittämään konetta sittenMaxwellit ei tue Adaptive Synciä. 10-bittisiä värejä et saa toimimaan suurilla virkistystaajuuksilla, koska korttissasi ei ole DP 1.4 liitäntää.
Joo, näin taisi tulla tehtyä...Näin ajattelinkin, ei auta kuin alkaa päivittämään konetta sitten
Mustat reunat lasissa ovat myös ilmeisesti jokaisessa kappaleessa.
P.S.
Huvittavaa että kyselin näytöstä myös redditissä ja taisit vastata siihenkin
Ja onko lenovossa yhtä hyvä kalibrointi tehtaalta kun lg:ssä srgb moodissa? Jos puhe nyt näistä 1ms uusista ips malleista.
Onko huone pimeä vai valoisa?No perskule. Oli tilauksessa tuo AOC q27g2u mutta kun verkkokaupan toimitus näytti venyvän, tilasin pitkin hampain Lenovon y27q-20:n.
Nyt sit tuli verkkokaupasta maili, et AOC olis haettavissa. Eli nyt mulla olisi mahdollisuus valita, kumman otan.
Tulee siis pelikoneen näytöksi. Poitsu pelaa fps:siä, itse simuja ja cs:ää.. 150E päivittäisi näyttiksen 2070s:stä 2080:een..
No perskule. Oli tilauksessa tuo AOC q27g2u mutta kun verkkokaupan toimitus näytti venyvän, tilasin pitkin hampain Lenovon y27q-20:n.
Nyt sit tuli verkkokaupasta maili, et AOC olis haettavissa. Eli nyt mulla olisi mahdollisuus valita, kumman otan.
Tulee siis pelikoneen näytöksi. Poitsu pelaa fps:siä, itse simuja ja cs:ää.. 150E päivittäisi näyttiksen 2070s:stä 2080:een..
Telialla nyt Lenovon y27q-20 hintaan 449€.
Ite hain pari päivää sitten postista tämän AOC Q27G2U:n. Valitsin VA:n juuri mustien sävyjen takia ja täytyy sanoa, että olen kyllä pettynyt.. En tiedä mitä monitoreilta toisaalta voi odottaa, mutta ei pääse millään lailla lähellekkään TVn(JS9005) mustien tasoja. Toki ihan eri hintaluokan vehkeitä mutta silti.No perskule. Oli tilauksessa tuo AOC q27g2u mutta kun verkkokaupan toimitus näytti venyvän, tilasin pitkin hampain Lenovon y27q-20:n.
USB-C Displayport kaapeli toimii.Mahtaakohan tuon kautta saada WQHD resolla 144hz ulos jos hommaa sopivan adapterin?
Ite hain pari päivää sitten postista tämän AOC Q27G2U:n. Valitsin VA:n juuri mustien sävyjen takia ja täytyy sanoa, että olen kyllä pettynyt.. En tiedä mitä monitoreilta toisaalta voi odottaa, mutta ei pääse millään lailla lähellekkään TVn(JS9005) mustien tasoja. Toki ihan eri hintaluokan vehkeitä mutta silti.
Kaikin muilla tavoin ollut kyllä tyytyväinen. Koon ja 1440p ansiosta todella miellyttävä katella. Väreistä en oikein osaa sanoa, TV:n ja vanhan BenQ XL2420t väliin laittaisin. Tosin tuossa vanhassa BenQssa on todella hyvät mustat ja värit TN-paneeliksi.
Hyvin oli pakattu, riittävät(hyvät) säätö mahdollisuudet ja jalusta on jämäkkä ja todella helppo kiinnittää. FreeSync toimii ainakin itsellä ja kokisin valikotkin riittäviksi. Näytön valikoiden namiskat on kyllä hankalia käyttää, hipaisu pinta olisi ollut paljon parempi.
Tiivistettynä:
Mustan syvyyttä lukuunottamatta juurikin sitä mitä odotin. Eikä hinta ollut omasta mielestä ollenkaan huono.
Vaikka kaikki olisivat saman hintaisia.Nyt on Verkkokaupassa Legion Y27q-20 399,90, LG 27GL850 499,90 ja Asus VG27AQ 429.90. Näillä hinnoilla tuo Lenovo luultavasti fiksuin vaihtoehto?
Nyt on Verkkokaupassa Legion Y27q-20 399,90, LG 27GL850 499,90 ja Asus VG27AQ 429.90. Näillä hinnoilla tuo Lenovo luultavasti fiksuin vaihtoehto?
Lenovo lähti tulemaanItse ottaisin Lenovon, melkein kaikintavoin parempi kuin LG850 ja vielä 100 erkkiä halvemmalla
165hz vs 144hz
3 usbia vs 2
Täysin metallinen standi vs muovinen (ja kait paremmat säädöt?)
3v takuu vs 2v
Ei tietysti tuo AQ:kaan huono vaihtoehto, mutta noilla hinnoilla kallistuisin enemmän Lenovon suuntaan
Tällä hetkellä käytössä on Acer XB270HU TN-paneelilla. Olisiko tuo Lenovo kannattava päivitys? Ohan hyvin tälläkin on pärjännyt eikä TN-paneeli ole häirinnyt. Olisiko Lenovon IPS-paneeli maatamullistava muutos vai kannattaisiko seuraava näyttö hommata vasta kun olisi oikeasti tarve..?
Tuo hinta nyt vaan olisi aika houkutteleva ominaisuuksiin nähden.