QHD / WQHD näytöt (2560×1440)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 127
Onko tietoa mikä on Lenovon monitoreiden pikseiden speksi toimivuudelle? ISO9241 mukaan mennään, mutta missään ei lue onko class 1 vai class 2 rajana.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 312
Onko tietoa mikä on Lenovon monitoreiden pikseiden speksi toimivuudelle? ISO9241 mukaan mennään, mutta missään ei lue onko class 1 vai class 2 rajana.
Tälläinen artikkeli asiasta löytyy:

All Lenovo Monitors and All-in-One Desktop Systems (Commercial and Consumer) will exceed ISO 9241 Class 1 and Class 2 requirements in that Pixel and adjacent Sub Pixel Defects are not permitted. Sub pixel defects in most products meet ISO9241 Class 1 requirements as shown below in the table.

Miten tuo nyt pitäisi sitten ymmärtää.
 
Liittynyt
16.08.2019
Viestejä
84
Onko tuo Lenovo Legion Y27q-20 tarjoushinnallaan oikeasti kova kampe vai vieläköhän kannattaisi odotella jotain muitakin tarjouksia? Uusi näyttis ei ihan hetkeen saavu niin ei ole mahdoton kiire vaihtaa, mutta toisaalta sama kait se olisi nyt ottaa jos ei ole realistisesti odotettavissa parempaakaan.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 312
Jos ei kaipaa leveämpää kuvaa, ja 27" koko sekä 1440p resoluutio riittää niin sanoisin että ei hetkeen parempaa ole tiedossa. Jos on, niin hinta on heittämällä tuplat. Ei ole kuitenkaan montaa vuotta kun tämän speksin näytöt maksoivat 900€.
Joo toi ei ole "aito" g-sync, mutta onko sillä oikein mitään väliä. G-sync toimii myös tällä compatible tasolla.
Etenkin 399€ hintaan toi on mun mielestä mainio näyttö.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
Onko tuo Lenovo Legion Y27q-20 tarjoushinnallaan oikeasti kova kampe vai vieläköhän kannattaisi odotella jotain muitakin tarjouksia? Uusi näyttis ei ihan hetkeen saavu niin ei ole mahdoton kiire vaihtaa, mutta toisaalta sama kait se olisi nyt ottaa jos ei ole realistisesti odotettavissa parempaakaan.
Omalle kohalle sattu aika surkea paneeli valovuodon osalta. Perus tuuria itelle. Kirkkaus asetettu 20 pimeessä huoneessa. Menee kyllä palautukseen.
IMG_20201024_203700.jpg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 741
Omalle kohalle sattu aika surkea paneeli valovuodon osalta. Perus tuuria itelle. Kirkkaus asetettu 20 pimeessä huoneessa. Menee kyllä palautukseen.
Oikea reuna vaikuttaa ainakin ips glowille. Tässä omasta yksilöstä kuvat about kohtisuoraan paneelia (brightness 20). Eka ~2m päästä otettu 50mm polttovälillä ja toka 17mm polttovälillä ~0,5m päästä. Asetukset samat molemmissa kuvissa, eli iso800, 1/4sec ja f2.8. Ips glow pomppaa helposti esille, kun kulmasta katsoo. Eikös taustavalon vuoto pitäisi näkyä kaikissa tilanteissa? Kuvat epäteräviä kun en jaksanut jalustaa asetella, mutta tulee selville.

ipsglow1.jpg

ipsglow2.jpg
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 694
Oikea reuna vaikuttaa ainakin ips glowille. Tässä omasta yksilöstä kuvat about kohtisuoraan paneelia (brightness 20). Eka ~2m päästä otettu 50mm polttovälillä ja toka 17mm polttovälillä ~0,5m päästä. Asetukset samat molemmissa kuvissa, eli iso800, 1/4sec ja f2.8. Ips glow pomppaa helposti esille, kun kulmasta katsoo. Eikös taustavalon vuoto pitäisi näkyä kaikissa tilanteissa? Kuvat epäteräviä kun en jaksanut jalustaa asetella, mutta tulee selville.



Itse tein omat katseluni seuraavalla tavalla:
1) Säädöt calibroiden =
Suurin muutos mitä noihin valmiisiin juttuihin täytyi tehdä oli laittaa kirkkautta reippaasti alaspäin (brightness 25, Contrast 50, Black Boost 5)

Gamma 2.2 Color Temp Warm (muuten ainakin itselleni oli hieman liian sinertävä ns. oletusasetuksilla sekä aivan liian kirkas, myös kalibrointisoftan mukaan)

Eli ainakin oma yksilöni oli jo tehtaalla hyvin calibroitu.

2) Ympäristö ns. pimeä (eli talvella, yöllä, kaikki valot pois, kaikki verhot, rullaverhot kiinni), youtubesta pyörimään jokin tämän tapainen:

Fullscreenillä ja tulos oli tämä:
valovuoto.jpg

Kyseessä siis: Acer XF270HUA 2560 x 1440 144Hz IPS monitori (374,08€ 19.11.2018 ostettuna).
 
Liittynyt
31.12.2018
Viestejä
480
Itselläni tälläinen. Brightness 20 pimeä huone. Näyttää tottakai paljon pahemmalta kuvassa. Taitaa mennä palautukseen valovuodon ja idle äänen takia. Itse huomaan korkeat äänet herkästi, joten todella ärsyttävä kun inisee ja ei joka kerta jaksa irrottaa seinästä.

IMG_20201025_162331.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
794
mulle on kohta tulossa uusi legion näyttö ja tuli nyt vanhasta näytöstä otettuu pimeä testi kuva ja sit ihan normi käytön eli youtubessa oletusruutu valittuna eli valkoiset reunukset.. 24 hours of pure black screen tube pätkä pyörimässä.
normikäytön musta ruutu oli mustaa ja pimeähuone kokoruutu musta oli kuten ylläkuvassa. siis en koskaan ole täysin pimeessä huonessa. pidän tuota aivan turhana valittamisen aiheena. Minulle ainakin normi käyttö on se juttu! tässä keskustelukanavan mustat palkit on silmälle oikein mustaa nytkin normikäytössä.

sekin vielä itselläni ainakin puhelimenkameran sijanilla suhteessa näyttöön oli suuuri merkitys. sanoisin itselleni ainakin turha testi mutta tulihan olosuhteiden pakosta tehtyä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 741
sekin vielä itselläni ainakin puhelimenkameran sijanilla suhteessa näyttöön oli suuuri merkitys. sanoisin itselleni ainakin turha testi mutta tulihan olosuhteiden pakosta tehtyä.
Tämä, vähän kauempaa kun ottaa kuvan niin jää tuo ips glow pois jolta ei voi välttyä vaikka paneelilotossa voittaisi.

Ei ole ilmaantunut kuolleita/jumiutuneita pikseleitäkään (vielä onneksi). Eipä tästä nyt valitettavaa parin päivän käytöllä ole keksinyt, 165hz välkähteli mustana pari kertaa vaikka uusimmat nvidian ajurit onkin (1060 gtx 6gb alla), niin pistin 144hz moodiin. Katotaan sitten 3000 sarjalla / big navilla joskus tulevaisuudessa miten tuo pelittää. Mustan taso voisi ehkä hitusen parempi olla, mutta eipä tuota muussa kun tummissa leffoissa huomaa.

Liekkö seuraava upgarde path sitten 4k paneeli +1000 local dimming zonella...
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 312
165hz välkähteli mustana pari kertaa vaikka uusimmat nvidian ajurit onkin (1060 gtx 6gb alla), niin pistin 144hz moodiin. Katotaan sitten 3000 sarjalla / big navilla joskus tulevaisuudessa miten tuo pelittää.
Huhuhan tosiaan kertoo että on 1000-sarjan Nvidian ongelmia tämä, kuten ilmeisesti tiesitkin.
Katsotaan ilmeneekö tuota enää lainkaan kunhan 3080 joskus vuonna nakki ilmestyy postiin.

Mulla on kuitenkin uusien ajureiden myötä ongelma jo sen verran harvinainen, etten jaksa säätää.
Eihän tuo 144 iso säätö olisi, mutta varmasti unohdan sen päälle kun 3080 paikallaan. :D
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
655
Tuli itselle eilen Lenovon y27q-20 ja yrittänyt tota kalibroida hyväksi, ilman oikein hyvää tulosta. Näytössä kuitenkin useita asetuksia kuten Brightness, DCR (dynamic contrast), Saturation, Contrast, Color Temp, Dark Boost ja sRGB. DCR tai sRGB kun enabloi niin lukitsee aika paljon asetuksia ja silloin omaan makuun liian kirkas. Yritin googletella mutta mitään erikoista ei löytynt paitsi Lenovo Legion Y27Q-20 review joka itselle ainakin aika hepreaa. Työnpuolesta näyttöä kuitenkin tuijotetan aika paljon (mustaa ja vaaleata sivuja) + vapaa aika sen jälkeen, joten olisi hienoa saada näyttö optimiin. Itse preroin hieman himmeämpää kirkkautta.

Työnpuolesta näyttöä kuitenkin tuijotetan aika paljon + vapaa aika sen jälkeen, joten olisi hienoa saada näyttö optimiin. Vinkkejä?
 
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
180
Mistään en kyllä mitään tiedä, mutta minä säädin kirkkauden 15:een ja kontrastin 40:een ja siinä se.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 741
Tuli itselle eilen Lenovon y27q-20 ja yrittänyt tota kalibroida hyväksi, ilman oikein hyvää tulosta. Näytössä kuitenkin useita asetuksia kuten Brightness, DCR (dynamic contrast), Saturation, Contrast, Color Temp, Dark Boost ja sRGB. DCR tai sRGB kun enabloi niin lukitsee aika paljon asetuksia ja silloin omaan makuun liian kirkas. Yritin googletella mutta mitään erikoista ei löytynt paitsi Lenovo Legion Y27Q-20 review joka itselle ainakin aika hepreaa. Työnpuolesta näyttöä kuitenkin tuijotetan aika paljon (mustaa ja vaaleata sivuja) + vapaa aika sen jälkeen, joten olisi hienoa saada näyttö optimiin. Itse preroin hieman himmeämpää kirkkautta.

Työnpuolesta näyttöä kuitenkin tuijotetan aika paljon + vapaa aika sen jälkeen, joten olisi hienoa saada näyttö optimiin. Vinkkejä?
Kirkkauden ja kontrastin voi säätää ennekö tyrkkää sRGB moodin päälle, sillon ne säädetyt arvot pysyy. Toki tuo vähän kirkastuu kun tuo sRGB emulaatio kait säätää gamma curvea tjsp.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
655
Kirkkauden ja kontrastin voi säätää ennekö tyrkkää sRGB moodin päälle, sillon ne säädetyt arvot pysyy. Toki tuo vähän kirkastuu kun tuo sRGB emulaatio kait säätää gamma curvea tjsp.
Tätä en tiennytkäät, joten laitetaan testii. Luulisi asetukset nyt löytyvän
 
Liittynyt
16.08.2019
Viestejä
84
Itse sain Lenovon y27q-20:sen eilen. En ole vielä säätänyt kuin kirkkautta 80->60. Kuva on edelliseen näyttöön verrattuna todella hyvä eikä mitään hajua, miten tätä pitäisi säätää. Ehkä tuijotan tätä pari päivää tyytyväisenä ennen kuin alan tekemään muutoksia.
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
385
Itse sain Lenovon y27q-20:sen eilen. En ole vielä säätänyt kuin kirkkautta 80->60. Kuva on edelliseen näyttöön verrattuna todella hyvä eikä mitään hajua, miten tätä pitäisi säätää. Ehkä tuijotan tätä pari päivää tyytyväisenä ennen kuin alan tekemään muutoksia.
Tuopa se on kuka mihinkin vertaa ja mikä hyvä kellekin. Toi Lenovo kävi tässä ja oli vanhaan 60Hz IPS verrattuna tosi heikko kontrasti ja sRGB modissa tuo vasta esiin tulikin; aivan hailakka kuva,pestyt värit . Tosi yllättynyt olin tästä, kun aikaisemmat IPS näytöt olleet aikalailla yhteneväiset kuvaltaan/värit/kontrasti vanhan kanssa, mutta ei vaan noissa paneelilotossa onnistanut. Etsintä jatkuu...
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
655
Itsellä taitaa mennä tuo Lenovo y27q-20 palautukseen. En saa samaan aikaan työkonella että omalla pc:llä, ilman dp kaapelin vaihto rumbaa aina, toimimaan molemmissa kunnolla. Pitäisi molemmat koneet saada ilmeisesti liitettyä näyttöön dp kaapelilla, että saisi tuo 10 bittisen värimaailman + isomman hz taajuuden käyttöön. Kun toisen koneen liittää näyttöön hdmi kaapelilla niin ei toimi kunnolla.

Työkoneesen (Lenovon telkkaan) kun yritin yhdistää hdmi kaapelilla niin sai tosiaan vaan 75hz ja 8 bittisien värimaailaman + kaikki värit ei todellakaan näkynyt oikein tai joskus ei ollenkaan.

Miltä kuva näytti kun näyttö oli yhdistty hdmi kaapelilla työkoneeseen
IMG_20201028_155718.jpg


Miltä sen olisi pitänyt näyttää ( Yhdistety työkoneesen (Lenovon telkkaan) dp kaapelilla)
IMG_20201028_155730.jpg

Oman koneen kun lyö näyttöön hdmi piuhalla, niin kuva on ok ei samanlaisia ongelmia kun työkoneella (kuten ylemässä kuvassa), mutta en saada käyttöön kun 144hz ja 8 bittinen värimaailma -> menee näyttö vähän vähän hukkaan kun ei saa kaikkea irti.

Onko jollain ideoita mitä voisin kokeilla vielä? Työkäytössä ei sinääsä haittaa, että ei saa kaikkia hz tai värimaailmaa käyttöön, mutta jos kuva on tuota laatu mikä kuvassa 1. niin eihän se ole silloin edes käyttökelpoinen.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 312
Itsellä taitaa mennä tuo Lenovo y27q-20 palautukseen. En saa samaan aikaan työkonella että omalla pc:llä, ilman dp kaapelin vaihto rumbaa aina, toimimaan molemmissa kunnolla. Pitäisi molemmat koneet saada ilmeisesti liitettyä näyttöön dp kaapelilla, että saisi tuo 10 bittisen värimaailman + isomman hz taajuuden käyttöön. Kun toisen koneen liittää näyttöön hdmi kaapelilla niin ei toimi kunnolla.

Työkoneesen (Lenovon telkkaan) kun yritin yhdistää hdmi kaapelilla niin sai tosiaan vaan 75hz ja 8 bittisien värimaailaman + kaikki värit ei todellakaan näkynyt oikein tai joskus ei ollenkaan.

Miltä kuva näytti kun näyttö oli yhdistty hdmi kaapelilla työkoneeseen



Miltä sen olisi pitänyt näyttää ( Yhdistety työkoneesen (Lenovon telkkaan) dp kaapelilla)


Oman koneen kun lyö näyttöön hdmi piuhalla, niin kuva on ok ei samanlaisia ongelmia kun työkoneella (kuten ylemässä kuvassa), mutta en saada käyttöön kun 144hz ja 8 bittinen värimaailma -> menee näyttö vähän vähän hukkaan kun ei saa kaikkea irti.

Onko jollain ideoita mitä voisin kokeilla vielä?
En ihan heti lähtisi palauttamaan näyttöä, ellet ota tilalle jonkin täysin eri näytön.

Mulla on Y27q-20 kiinni DP:llä pelikoneessa, ja HDMI:llä Lenovo telakassa.

Telakan kautta menee kyllä 1440p 144Hz HDMI kaapelilla, mutta väriavaruus lukkiutuu ns. limited dynamic range eli RGB 16-235 kun full olisi sen 0-255.
Ilmenee juuri siten että vaaleat harmaat ovat identtiset valkoisen kanssa, ja samoin mustien päässä tummat harmaat on identtisiä mustan kanssa.
Tuon dynamic range tilan näkee näytön info valikon takaa kohdassa "range".

*Jos* kiinnitän näytön samalla HDMI kaapelilla suoraan läppäriin, enkä telakan kautta, on myös dynamic range full eli kaikki toimii kuten pitää. 1440p 144Hz ja täydet värit.

Tilanne on täysin sama vaikka käytän mitä tahansa HDMI kaapelia, eli siitä ei ole kiinni. Plus edelleen suoraan läppärissä toimii.
Telakan firmiksen tai ajureiden päivitys ei auta mitään, ja ongelma ei myöskään ratkennut vaikka sain jo Lenovolta uuden telakan. Myöskään näytön ajureiden asennuksella ei ole merkitystä, mutta ei kai tuollaista tarvitse ikinä tehdä. Onpahan nyt näytön nimi ainakin oikein device managerissa yms...

Tässä on mun mielestä taustalla jokin ihan softapuolen ongelma Lenovon telakoissa, jonka ratkaisee vain jonkilainen päivitys Lenovolta. Mulla on tästä support ticket Lenovolle jo vetämässä, kuten voisi päätellä siitä että sain uuden telakan. Oikeastaan aika kiva kun satuit asiasta kirjoittamaan tänne, koska nyt voinkin sinne kirjotella että en ole ainoa tämän asian kanssa. :)

Nvidia Control Panelissa (itsellä siis Lenovon läppärissä myös dGPU) on normaalisti olemassa asetus tuolle väriskaalalle (Display > Change resolution > Output dynamic range), mutta sitä ei tarjota ainakaan omalla läppärillä.
Sama asetus on olemassa myös Intel ja AMD grafiikka-asetuksissa, toki jossain eri paikassa.

Mulla tietenkin ratkaisu tässä on toistaiseksi se, että tämän Y27q-20 kiinnitän suoraan läppäriin telakan sijaan.
Mun toinen näyttö, myös Lenovo, toimii suoraan oikein HDMI:llä telakan kautta eli dynamic range on täysi. Se on tosin 75Hz 1440p, mutta en usko että tällä on mitään merkitystä.
Tässä on vaan jokin hämäryys nyt Y27q-20 kanssa, enkä usko että itse asialle voi mitään. Joo vissiin on olemassa se jokin custom resolution työkalu, millä saisi ehkä pakotettua tietyn signaalin pihalle (sisältäen täysi RGB) mutta oli sen näköinen viritys etten jaksa opiskella.

Sulla tuo ei näköjään toimi edes DP:llä telakan kautta, mutta sitä en ole edes kokeillut. Ihan vaan siksi, että ei ole vaihtoehto vaihdella DP kaapelia kun se menee pöydän alle pöytäkoneeseen. Mulla näytöt on vielä monitorivarsissa kiinni, ja johdot menee kouruja pitkin. Plus tämän tulee kuitenkin toimia niin kuten pitäisi, joten mielummin jotain pysyvää ratkaisua Lenovolta.
Toi DP ongelma on varmaan sama kuin HDMI:llä, mikä kyllä antaa ainakin mun mielestä vielä enemmän syytä epäillä jotain softavikaa noissa telakoissa tämän näytön kanssa.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
655
En ihan heti lähtisi palauttamaan näyttöä, ellet ota tilalle jonkin täysin eri näytön.

Mulla on Y27q-20 kiinni DP:llä pelikoneessa, ja HDMI:llä Lenovo telakassa.

Telakan kautta menee kyllä 1440p 144Hz HDMI kaapelilla, mutta väriavaruus lukkiutuu ns. limited dynamic range eli RGB 16-235 kun full olisi sen 0-255.
Ilmenee juuri siten että vaaleat harmaat ovat identtiset valkoisen kanssa, ja samoin mustien päässä tummat harmaat on identtisiä mustan kanssa.
Tuon dynamic range tilan näkee näytön info valikon takaa kohdassa "range".

*Jos* kiinnitän näytön samalla HDMI kaapelilla suoraan läppäriin, enkä telakan kautta, on myös dynamic range full eli kaikki toimii kuten pitää. 1440p 144Hz ja täydet värit.

Tilanne on täysin sama vaikka käytän mitä tahansa HDMI kaapelia, eli siitä ei ole kiinni. Plus edelleen suoraan läppärissä toimii.
Telakan firmiksen tai ajureiden päivitys ei auta mitään, ja ongelma ei myöskään ratkennut vaikka sain jo Lenovolta uuden telakan. Myöskään näytön ajureiden asennuksella ei ole merkitystä, mutta ei kai tuollaista tarvitse ikinä tehdä. Onpahan nyt näytön nimi ainakin oikein device managerissa yms...

Tässä on mun mielestä taustalla jokin ihan softapuolen ongelma Lenovon telakoissa, jonka ratkaisee vain jonkilainen päivitys Lenovolta. Mulla on tästä support ticket Lenovolle jo vetämässä, kuten voisi päätellä siitä että sain uuden telakan. Oikeastaan aika kiva kun satuit asiasta kirjoittamaan tänne, koska nyt voinkin sinne kirjotella että en ole ainoa tämän asian kanssa. :)

Nvidia Control Panelissa (itsellä siis Lenovon läppärissä myös dGPU) on normaalisti olemassa asetus tuolle väriskaalalle (Display > Change resolution > Output dynamic range), mutta sitä ei tarjota ainakaan omalla läppärillä.
Sama asetus on olemassa myös Intel ja AMD grafiikka-asetuksissa, toki jossain eri paikassa.

Mulla tietenkin ratkaisu tässä on toistaiseksi se, että tämän Y27q-20 kiinnitän suoraan läppäriin telakan sijaan.
Mun toinen näyttö, myös Lenovo, toimii suoraan oikein HDMI:llä telakan kautta eli dynamic range on täysi. Se on tosin 75Hz 1440p, mutta en usko että tällä on mitään merkitystä.
Tässä on vaan jokin hämäryys nyt Y27q-20 kanssa, enkä usko että itse asialle voi mitään. Joo vissiin on olemassa se jokin custom resolution työkalu, millä saisi ehkä pakotettua tietyn signaalin pihalle (sisältäen täysi RGB) mutta oli sen näköinen viritys etten jaksa opiskella.

Sulla tuo ei näköjään toimi edes DP:llä telakan kautta, mutta sitä en ole edes kokeillut. Ihan vaan siksi, että ei ole vaihtoehto vaihdella DP kaapelia kun se menee pöydän alle pöytäkoneeseen. Mulla näytöt on vielä monitorivarsissa kiinni, ja johdot menee kouruja pitkin. Plus tämän tulee kuitenkin toimia niin kuten pitäisi, joten mielummin jotain pysyvää ratkaisua Lenovolta.
Toi DP ongelma on varmaan sama kuin HDMI:llä, mikä kyllä antaa ainakin mun mielestä vielä enemmän syytä epäillä jotain softavikaa noissa telakoissa tämän näytön kanssa.
Kiva kuulla, että en ole ainoa jolla ongelmia. Pitää kokeilla laittaa hdmi suoraan läppäriin jos lähtisi toimimaan (vaikka eihän tämäkään ole paras ratkaisu), koska kuten ylemmästä kuvasta näkyy, ovat värit todella huonot, jotka käytänössä estää työtekemistä. Tarkistan myös huomenna noin näytön valikosta noi "range" asetus. Yksi vaihtoehto siis näytönvaihdon puolesta on löytää näyttö kahdella dp paikalla.

Mulla siis toimii kyllä näyttö moitteettomasti dp:n kautta kun yhdistää telkkaan, ongelma on vain hdmi:n kanssa (kokeiltu useampi hdmi kaapeli sekä hdmi - dp kaapelia, mutta sama ongelma). Olispa näytössä vain usempi dp paikka..

Jos tämä on Lenovon telakoiden softa ongelma (miltä näyttää) niin ei olis ensimmäinen sellainen joka niissä tulee vastaan.. :D
 
  • Tykkää
Reactions: TML

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 312
Kiva kuulla, että en ole ainoa jolla ongelmia. Pitää kokeilla laittaa hdmi suoraan läppäriin jos lähtisi toimimaan (vaikka eihän tämäkään ole paras ratkaisu), koska kuten ylemmästä kuvasta näkyy, ovat värit todella huonot, jotka käytänössä estää työtekemistä. Tarkistan myös huomenna noin näytön valikosta noi "range" asetus. Yksi vaihtoehto siis näytönvaihdon puolesta on löytää näyttö kahdella dp paikalla.

Mulla siis toimii kyllä näyttö moitteettomasti dp:n kautta kun yhdistää telkkaan, ongelma on vain hdmi:n kanssa (kokeiltu useampi hdmi kaapeli sekä hdmi - dp kaapelia, mutta sama ongelma). Olispa näytössä vain usempi dp paikka..

Jos tämä on Lenovon telakoiden softa ongelma (miltä näyttää) niin ei olis ensimmäinen sellainen joka niissä tulee vastaan.. :D
Itse tosiaan ratkaissut tämän niin, että näytön DP menee pelikoneeseen ja HDMI sit roikkuu tuossa ja laitan kiinni suoraan läppäriin telakan sijaan.
Ei optimaalista, mutta ei niin paha rasti. Ei sentään tarvitse irroittaa piuhaa toisesta koneesta kun käyttää toista.

HDMI kun tosiaan toimii ihan täysillä spekseillä suoraan läppärissä kiinni.

Itse odottelen tässä Lenovon fiksiä asiaan.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
794
tänään sain oman Y27 q-20:n ja onpa iso näyttö kun edellinen oli vain 24". en ymmärrä näytöistä onko ips tn vn, mutta kyllä tällä tarkenee.
suurin ero edelliseen on valovoima mitä tämän koon paneeli puskee. valohoitoa kerrassan. pitää totuttautua.

nyt on säädöt paneelista
red 85
green 87
blue 87
brightness 45
saturation 45
contrast 47
+ nvidan sovelluksella tein myös säätöjä
50%
27%
0,93

mikähän olisi hyvä kalibrointi sovellus jolla jatkaa
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
655
Itse tosiaan ratkaissut tämän niin, että näytön DP menee pelikoneeseen ja HDMI sit roikkuu tuossa ja laitan kiinni suoraan läppäriin telakan sijaan.
Ei optimaalista, mutta ei niin paha rasti. Ei sentään tarvitse irroittaa piuhaa toisesta koneesta kun käyttää toista.

HDMI kun tosiaan toimii ihan täysillä spekseillä suoraan läppärissä kiinni.

Itse odottelen tässä Lenovon fiksiä asiaan.
Kokeilin tossa vielä sillei että HDMI suoraan läppäriin, mutta ei auttanut. Näyttää vieläkin vaan "Limited range" ja samat kuvat ongelmat. Kokeilin tuota sillei että läppärin telakassa (HDMI siis koneeseen) ja kone irti telakassa mutta kumpikaan tapa ei tuottanut tulosta.

Testissä oli useampi HDMI kaapeli mutta ehkä haen huomenna vielä uusimman HDMI piuhan gigantista niin ei pitäisi sitten ainakaan olla piuhasta kiinni. Pitäis varmaan ainakin HDMI 2.0:lla pelittää?

Onko sulla käytössä mikä Lenovo telakka ja kone? Firman kone ja itse ostettu telakka joten asetuksiin tai muihinkaan juttuihin ei hirveästi voi vaikuttaa tai muuttaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 741
Kokeilin tossa vielä sillei että HDMI suoraan läppäriin, mutta ei auttanut. Näyttää vieläkin vaan "Limited range" ja samat kuvat ongelmat. Kokeilin tuota sillei että läppärin telakassa (HDMI siis koneeseen) ja kone irti telakassa mutta kumpikaan tapa ei tuottanut tulosta.

Testissä oli useampi HDMI kaapeli mutta ehkä haen huomenna vielä uusimman HDMI piuhan gigantista niin ei pitäisi sitten ainakaan olla piuhasta kiinni. Pitäis varmaan ainakin HDMI 2.0:lla pelittää?

Onko sulla käytössä mikä Lenovo telakka ja kone? Firman kone ja itse ostettu telakka joten asetuksiin tai muihinkaan juttuihin ei hirveästi voi vaikuttaa tai muuttaa.
Omassa työkoneessa on vaan hdmi 1.4, joten sain 1440p @ 75hz täydellä color rangella ja 8 bit väreillä. Oletko kokeillut alemmilla hertseillä?
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 260
tänään sain oman Y27 q-20:n ja onpa iso näyttö kun edellinen oli vain 24". en ymmärrä näytöistä onko ips tn vn, mutta kyllä tällä tarkenee.
suurin ero edelliseen on valovoima mitä tämän koon paneeli puskee. valohoitoa kerrassan. pitää totuttautua.

nyt on säädöt paneelista
red 85
green 87
blue 87
brightness 45
saturation 45
contrast 47
Pienihän 27" matalakuva on. Sinulla vain on olemattoman pieni lähtökohta.
Itse olen katsonut kohta seitsemän vuotta 5cm leveämpää 7cm korkeampaa kuvakokoa.

Jos et pidä näyttöä ulkoa auringonpaisteessa niin kirkkautta vain vielä lisää alaspäin.
Joku 25% lienisi parempi lähtökohta, jos on tavallinen huonevalaistus ja himmeämmässä valaistuksessa vain lisää alaspäin.
Taustavalon kirkkaus on se mikä antaa kohtuullisen mustan tai raiskaa sen harmaaksi ja nykyisillä taustavaloilla tuokin asetus tarkoittanee "silmät palaa kuoppiinsa ilman aurinkolaseja" kirkkautta.

Kontrasti taas on se mikä päättää kuinka paljon mustaa kirkkaampi valkea on ja sitä alaspäin runnomalla et saa mustaa etkä valkeata.
Tosin sähköä se kovalla paahtava taustavalo kyllä syö enemmän näytön käydessä kuumempanakin.
Eli sitä vastaavasti parikymmentä prosenttia ylöspäin.
Tuo kyseinen LG:n paneeli on vielä ilmeisesti muutenkin kontrastiltaan hyvin keskinkertainen parhaimmillaankin, niin sitä ei kannata raiskata huonommaksi.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
655
Omassa työkoneessa on vaan hdmi 1.4, joten sain 1440p @ 75hz täydellä color rangella ja 8 bit väreillä. Oletko kokeillut alemmilla hertseillä?
Saan vain Max 75hz eikä valittavissa ole edes isompaa. Pitää kokeilla vaikuttaako esimerkiksi 60hz mihinkään.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 312
Kokeilin tossa vielä sillei että HDMI suoraan läppäriin, mutta ei auttanut. Näyttää vieläkin vaan "Limited range" ja samat kuvat ongelmat. Kokeilin tuota sillei että läppärin telakassa (HDMI siis koneeseen) ja kone irti telakassa mutta kumpikaan tapa ei tuottanut tulosta.

Testissä oli useampi HDMI kaapeli mutta ehkä haen huomenna vielä uusimman HDMI piuhan gigantista niin ei pitäisi sitten ainakaan olla piuhasta kiinni. Pitäis varmaan ainakin HDMI 2.0:lla pelittää?

Onko sulla käytössä mikä Lenovo telakka ja kone? Firman kone ja itse ostettu telakka joten asetuksiin tai muihinkaan juttuihin ei hirveästi voi vaikuttaa tai muuttaa.
Okei, erikoista. Varmaan mulla uudempi HDMI itse läppärissä, onhan se kuitenkin tänä vuonna ostettu.

Täällä siis koneena X1 Extreme Gen 2, ja telakka on toi Thunderbolt 3 Workstation Dock Gen 2.
Tällä yhdistelmällä pelittää HDMI:llä kaikki, paitsi toi dynamic range joka on kyllä väkisin bugi.

Kokeilin itse siis myös sitä, että tiputan Hz mutta ei merkitystä.
Tosin mun mielestä limited RGB on jotain niin kivikautista juttua, että sen ei pitäisi vaatia juuri mitään. Tähän liittyvät googletuksetkin ratkaisut on jostain 10v takaa.
Nvidia myös toi tuon dynamic range asetuksen jossain ikivanhoissa ajureissa.

Saan vain Max 75hz eikä valittavissa ole edes isompaa. Pitää kokeilla vaikuttaako esimerkiksi 60hz mihinkään.
HDMI 1.4 ei kyllä varmaan yli tuon mene 1440p.
Sillä on kuitenkin speksin mukaan 1080p vaan 120Hz.

Sulla taitaa siis vaihtoehto olla tuo DP.

Silti ei mun mielestä dynamic range pitäisi kyllä olla mistään kiinni. Väitän että se on bugi telakassa.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
655
Okei, erikoista. Varmaan mulla uudempi HDMI itse läppärissä, onhan se kuitenkin tänä vuonna ostettu.

Täällä siis koneena X1 Extreme Gen 2, ja telakka on toi Thunderbolt 3 Workstation Dock Gen 2.
Tällä yhdistelmällä pelittää HDMI:llä kaikki, paitsi toi dynamic range joka on kyllä väkisin bugi.

Kokeilin itse siis myös sitä, että tiputan Hz mutta ei merkitystä.
Tosin mun mielestä limited RGB on jotain niin kivikautista juttua, että sen ei pitäisi vaatia juuri mitään. Tähän liittyvät googletuksetkin ratkaisut on jostain 10v takaa.
Nvidia myös toi tuon dynamic range asetuksen jossain ikivanhoissa ajureissa.


HDMI 1.4 ei kyllä varmaan yli tuon mene 1440p.
Sillä on kuitenkin speksin mukaan 1080p vaan 120Hz.

Sulla taitaa siis vaihtoehto olla tuo DP.

Silti ei mun mielestä dynamic range pitäisi kyllä olla mistään kiinni. Väitän että se on bugi telakassa.
Mulla suhteellisen vanhaa tavaraa eli t460s ja telakkana Lenovo ThinkPad Ultra Dock, joten voi olla että toi kombo ei tue enää 2x 1440p näyttöjä. Vaikka eihän se toiminut edes yksinään.

Vaikka ei tukisi niin ihmetyttää mistä voi johtuu tuo huono kuva, jonka näkyy selvästi noista mun linkkaamista kuvista. Toisessa näytössä joka samaa aikaan päällä (Acer 2k 144hz) niin siinä käytössä 8 bit värit mutta ne näkyvät oikein.

Tältä näyttää Lenovo näyttö, 70hz, 8 bit color, 1440p
IMG_20201028_155908.jpg

Tältä taas Acerin näyttö 70hz, 8 bit color, 1440p (joka siis kuvana "oikein")
IMG_20201028_155917.jpg

Molemmat näytöt liitettynä HDMI kaapelilla samaan aikaan telakkaan mutta jotain hämärää on tossa Lenovo näytön väreissä / kuvassa on.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 312
Mulla suhteellisen vanhaa tavaraa eli t460s ja telakkana Lenovo ThinkPad Ultra Dock, joten voi olla että toi kombo ei tue enää 2x 1440p näyttöjä. Vaikka eihän se toiminut edes yksinään.

Vaikka ei tukisi niin ihmetyttää mistä voi johtuu tuo huono kuva, jonka näkyy selvästi noista mun linkkaamista kuvista. Toisessa näytössä joka samaa aikaan päällä (Acer 2k 144hz) niin siinä käytössä 8 bit värit mutta ne näkyvät oikein.

Tältä näyttää Lenovo näyttö, 70hz, 8 bit color, 1440p


Tältä taas Acerin näyttö 70hz, 8 bit color, 1440p (joka siis kuvana "oikein")


Molemmat näytöt liitettynä HDMI kaapelilla samaan aikaan telakkaan mutta jotain hämärää on tossa Lenovo näytön väreissä / kuvassa on.
Resoluutiot ja virkistystaajudet on oma asiansa, mutta toi väriskaala on saletisti bugi Lenovon telakoiden ja Y27q-20 yhdistelmässä.

Tällä kuvalla näkee myös, normaalisti siinä on 4 väriä ja limited dynamic range vain 2:

1603953437941.png

Ei tässä auta kuin odotella fiksiä.

Nyt menee ehkä jo vähän OT:ksi, vaikka 1440p näytöistä puhutaan. Eiköhän tämä ala olemaan paketissa, väitän että 99% kyseessä on softapuolen vika.
Voin kyllä sitten kirjotella tänne jos saan vastauksia Lenovolta. :thumbsup:
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
655
Resoluutiot ja virkistystaajudet on oma asiansa, mutta toi väriskaala on saletisti bugi Lenovon telakoiden ja Y27q-20 yhdistelmässä.

Tällä kuvalla näkee myös, normaalisti siinä on 4 väriä ja limited dynamic range vain 2:


Ei tässä auta kuin odotella fiksiä.

Nyt menee ehkä jo vähän OT:ksi, vaikka 1440p näytöistä puhutaan. Eiköhän tämä ala olemaan paketissa, väitän että 99% kyseessä on softapuolen vika.
Voin kyllä sitten kirjotella tänne jos saan vastauksia Lenovolta. :thumbsup:
Joo eiköhän ala olemaan paketissa, ei voi mitään oikein tehdä. Lenovon näytöllä näkyy kaksi väriä -> siirtää Acerin näytölle -> 4 väriä.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 312
mulla näkyy tuossa 4 laatikkoa valkoinen,musta,valkoharmaa, ja mustaharmaa. uusi legion näyttö josta jo puhellut. kovasti tykkään.

kuva 4:stä ruudusta kuvattu puhelimella
Juu, ja niin varmaan näkyy pitkälti kaikilla kellä näyttö on.

Ongelma tuntuu koskevan harvinaisempaa skenaariota missä Y27q-20 on kiinni koneessa Lenovon telakan kautta. En tiedä onko tilanne sama muun merkin telakoilla.

Mullakin siis näyttö toimii suoraan niin pelikoneessa kuin läppärissä oikein sekä DP että HDMI kautta, eli kuvassa 4 väriä. :)
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
11
Odyssey G7 sai uuden firmiksen:

Näytön valikkoon tuli uusi kytkin jolla sai LFC:n pois päältä ja samalla lähti vihdoin ne ärsyttävät välkehdinnät :D FPS:n on tosin pysyttävä melko korkeana tai sitten kuva alkaa repeillä
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 236
Odyssey G7 sai uuden firmiksen:

Näytön valikkoon tuli uusi kytkin jolla sai LFC:n pois päältä ja samalla lähti vihdoin ne ärsyttävät välkehdinnät :D FPS:n on tosin pysyttävä melko korkeana tai sitten kuva alkaa repeillä
Tämä on kyllä mahtava uutinen, jos oikeasti auttaisi, nimimerkillä 2 kpl Odyssey G7 läpikäyneenä.

Muutenhan G7 on pelaamiseen todella hyvä 240Hz paneelilla, vasteajat, input lag, kontrasti, HDR600 yms kaikki muuten mitä pelinäytöltä voi toivoa.

Tarjouksessa ollut 27" versio n. 520€ joten aika hyvä hinta-laatu on.
 
Liittynyt
03.11.2020
Viestejä
1
Marraskuussa tulossa ensimmäinen 240hz 1440p IPS näillä näkymin Eurooppaan. Delliltä 1,1k$ hintaan seuraavia speksejä: The Alienware 27 Gaming Monitor (AW2721D) is a 27-inch QHD display with a 240 Hz refresh rate and VESA DisplayHDR 600 support. The 27 Gaming Monitor also covers 98% of the DCI-P3 color gamut.

Onkohan tätä tulossa Suomeen asti myyntiin. Ainaki mitä kattelin specsejä niin näyttää aika tiukalta setiltä. Shroud sai tän käsiinsä jo eilen? ja ainakin oli ite ihan mehuissa. Ite tässä just koittanu ettiä vastaavaa mut pelkästää toi Lenovo osunu silmiin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11
Sain hankittua RTX 3070:n viime viikolla julkaisussa ja olen yleisesti päivittämässä konetta. Nykyinen näyttö on oikein mainio Dellin UltraSharp 24", mutta tämä ei tue 1440p kuvaa ja menisi 3070:n tehoja hukkaan. Siispä olen nyt katsellut tässä uutta näyttöä ja tämä tarjous on kiinnittänyt huomioni:


Asuksella on vielä cashback-kampanja päällä, niin kyseisen näytön saisi 400 euron hinnalla. Onko tätä parempaa diiliä saatavilla vai kannattaako odottaa Black Fridayihin saakka? Olen tarkastellut myös LG 27" 27GL850 näyttöä, mutta sen kontrasti herättää kysymyksiä. Samoin Acer Predator XB271HU -mallia, jossa vaivaa sen tyyris hinta, mutta se on ilmeisesti poistumassa markkinoilta ja mietin tulisiko siihen iso alennus Black Fridayn aikana.

En pelaa itse oikein mitään moninpeli FPS:iä, enintään War Thunderia. Pääosin pelaan yksinpelejä, roolipelit ja hiippailupelit korostuen, joten kontrastilla olisi väliä. Lisäksi katson koneelta sarjat ja elokuvat, kun televisiota ei ole, niin senkin takia värit ja kontrasti merkkaa.
 
Liittynyt
19.09.2020
Viestejä
93
Sain hankittua RTX 3070:n viime viikolla julkaisussa ja olen yleisesti päivittämässä konetta. Nykyinen näyttö on oikein mainio Dellin UltraSharp 24", mutta tämä ei tue 1440p kuvaa ja menisi 3070:n tehoja hukkaan. Siispä olen nyt katsellut tässä uutta näyttöä ja tämä tarjous on kiinnittänyt huomioni:


Asuksella on vielä cashback-kampanja päällä, niin kyseisen näytön saisi 400 euron hinnalla. Onko tätä parempaa diiliä saatavilla vai kannattaako odottaa Black Fridayihin saakka? Olen tarkastellut myös LG 27" 27GL850 näyttöä, mutta sen kontrasti herättää kysymyksiä. Samoin Acer Predator XB271HU -mallia, jossa vaivaa sen tyyris hinta, mutta se on ilmeisesti poistumassa markkinoilta ja mietin tulisiko siihen iso alennus Black Fridayn aikana.

En pelaa itse oikein mitään moninpeli FPS:iä, enintään War Thunderia. Pääosin pelaan yksinpelejä, roolipelit ja hiippailupelit korostuen, joten kontrastilla olisi väliä. Lisäksi katson koneelta sarjat ja elokuvat, kun televisiota ei ole, niin senkin takia värit ja kontrasti merkkaa.
LG 32GK650F-B on va paneelilla, hyvä kontrasti. Pieni input lag va paneeliksi. Proshop myy 320e hintaan.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 435
Onko Dell S2721DPF näkynyt jossain suomen kaupoissa eli on LG 27GL850 vastine.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 260
En pelaa itse oikein mitään moninpeli FPS:iä, enintään War Thunderia. Pääosin pelaan yksinpelejä, roolipelit ja hiippailupelit korostuen, joten kontrastilla olisi väliä. Lisäksi katson koneelta sarjat ja elokuvat, kun televisiota ei ole, niin senkin takia värit ja kontrasti merkkaa.
Kontrastin tarve riippuu paljolti siitä minkälaista huonevalaistusta käytät.
Jos valaistus on normaali, VA:lla ei ole erityistä etua, mutta hämärän/pimeän huoneen tapauksessa se jyrää IPS:n.


Eihän tuo huonolta vaikuta muuten, mutta ei ole G-Sync näyttö. Se unohtui mainita että G-Syncia haen, kun omistan juuri RTX 3070:n.
Kaikki kunnolliset FreeSync näytöt toimivat hyvin.
The fourth display is the 32GK650F which is basically the same monitor as the 32GK850F but without HDR support and a lower price tag to match. It remains a 32-inch 1440p 144Hz VA, with a 50 to 144 Hz refresh window.
You guessed it too, we observed no issues with this display and with this combination of specs you’re getting a great gaming experience if you have a decent enough GPU to drive it.
Eikä muuta kuin FreeSync näyttöä ole järkeä hankkia, ellet halua maksaa kahleesta ja pallosta nilkkaan.

Tosin jos on paljon normikäyttöä niin LG:N noihiun ostama (ei valmista itse) VA-paneeli on näitä "puoli"pikselisiä mikä sotkee tekstiä:
https://i.rtings.com/images/reviews/monitor/lg/32gk650f/32gk650f-cleartype-on-large.jpg
https://i.rtings.com/images/reviews/monitor/lg/32gk650f/32gk650f-cleartype-off-large.jpg
LG 32GK650F-B Review
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11
Kontrastin tarve riippuu paljolti siitä minkälaista huonevalaistusta käytät.
Jos valaistus on normaali, VA:lla ei ole erityistä etua, mutta hämärän/pimeän huoneen tapauksessa se jyrää IPS:n.


Tosin jos on paljon normikäyttöä niin LG:N noihiun ostama (ei valmista itse) VA-paneeli on näitä "puoli"pikselisiä mikä sotkee tekstiä:
Normaalissa valaistuksessa tulee pelattua, pimeässä elokuvat. Ja joo kone toimii myös ihan normaalikäytössä, ei pelkästään pelaamisessa, joten tuo tekstin sotkenta on hyvä tietää.
 
Liittynyt
10.04.2017
Viestejä
199
Mulla samanlainen hakusessa kuin @Merovingi

Eli iso osa viihteestä tulee kulutettua pelkästään tietokoneen näytöltä, pelit, elokuvat yms. 1440p ja hertzejä saa olla. Pilkko pimeässä en juuri koskaan katsele.

Pääosa pelaamisesta menee erinäisten roolipelien äärellä, mutta ajoittain vanha "cs-konna" minussa herää, joten monipuolinen ja pitkäikäinen (lue: laadukas) vehje olisi hakusessa.

edit:

Lisätään vielä, että budjetin yläraja olkoon vaikkapa 800 euroa. Tarkoitus ei ole päästä mahdollisimman halvalla, mutta ei tietenkään maksaa turhasta. Hintalaatusuhde otetaan ehdottomasti huomioon päätöstä tehdessä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
385
Tämä on kyllä mahtava uutinen, jos oikeasti auttaisi, nimimerkillä 2 kpl Odyssey G7 läpikäyneenä.

Muutenhan G7 on pelaamiseen todella hyvä 240Hz paneelilla, vasteajat, input lag, kontrasti, HDR600 yms kaikki muuten mitä pelinäytöltä voi toivoa.

Tarjouksessa ollut 27" versio n. 520€ joten aika hyvä hinta-laatu on.
Tässä G7 27" vois olla vihdoinkin "SE"- näyttö, paras VA näyttö taitaa olla.. MUTTA, mutta toi 1000R kaarevuus on jotain mikä...mitä tuohon nyt sanoisi..? Uskon että enemmän karkoittaa ostajia kuin ,että herättää ihastusta.. jospa nuo vielä vastaavan toisivat vähän maltillisemmalla kaarella tai vaikka flättinä, toivottavasti.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
375
Mitä raati mieltä tästä,huomenna olisi 249€. 50/50 perus peli-/työpöytäkäyttöön. Kaarevuus työpöytäkäytössä? Nyt käytössä 27"/60Hz suora näyttö.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
2

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 435
Dustin myös myi mallia mutta ei enää ole listattu.
Huomasin myös että asuksen uusi 32" malli on gigantissa myynnnissä mutta ei vielä uskalla ostaa ilman arvosteluita muuten oli itselle täydellinen koko.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
104
Ite meinasin tuota käydä Gigantissa huomenna kattoo josko siitä olis vanhan 24" tilalle...
Mitä raati mieltä tästä,huomenna olisi 249€. 50/50 perus peli-/työpöytäkäyttöön. Kaarevuus työpöytäkäytössä? Nyt käytössä 27"/60Hz suora näyttö.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 006
Viestejä
4 191 864
Jäsenet
70 841
Uusin jäsen
Package

Hinta.fi

Ylös Bottom