QHD / WQHD näytöt (2560×1440)

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 360
Ergotron telineitä voin kyllä muuten suositella, itsellä 2x noita seinämalleja.
Eli näitä:


Laatu on kyllä varsin hyvä, ja kaapelikouruista plussaa.
Pöytäoptio ei ollut vaihtoehto lasipöydällä, plus jos mahdollista kiinnittää niin seinäkiinnitykset kyllä vähän esteettisemmat omasta mielestä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 959
Kyllä itsellä ainakin prime toimitus edut tuli Suomeen kun se vielä hetki sitten oli itselläni käytössä.

Edit. Noin minä sen osoitteen täyttäisin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 394
Kiitoksia vinkistä lähtee tuolta tilaukseen :)


Tästä nyt sen verran että tulee varmasti perille.

Tuleeko tähän ekaan nyt pelkkä osoite esim Matinkuja 15 ja alapuolelle sitten vaikka D 13

Hämää vaan kun tuossa alhaallakin on "street"
Eipä merkitystä, hyvin voi laittaa samalle ekalle riville, niin tulostuu postinkantajallekim parempaan muotoon :)

Edit: oletuksena, että tuo toinen ei ole vaadittu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 710
Samsung C32JG50 32&quote; kaareva pelinäyttö - Näytöt

Aikeissa korvata BenQ:n XL2411 FHD 144 hz ruudun yllä olevalla niin meneekö metsään?

Näyttiksen virkaa hoitaa GTX1080, joten kaippa se vielä pienen resoluutiomuutoksen jaksanee.
Minulla on MSI Gaming+ GTX 1080 kiinni tuossa näytössä tälläkin hetkellä. Nyt on viime aikoina menty High-asetuksilla (eikä enää maksimeilla), mutta hyvin toimii. Lisäksi siinä ei ole 'synccejä, joka voi haitata jotain.

Ja olen vähän kasuaalimpi pelaaja, enkä huomaa välttämättä jos häntii, niin en ole semmoista huomannut ja pelit toimii hyvin. Olen itse asiassa Spyderiä ajanut ja tuo on kalibroitu ja toistaa 99.5% sRGB:stä.

Parasta on tummien värien toisto ja värit.

Itse ostaisin tuolla hinnalla, pelit on paljon, paljon immersiivisempiä kun on iso näyttö.

Niin ja en käytä mukana tullutta jalkaa, vaan on VESA-telineessä, niin vaikea sanoa siitä mitään. HDMI-portit on ehkä 1.4 tai sitten HDMI 2 on 2.0. Itsellä DP-kaapelilla kiinni.

--

Kai tuo 250€ näytöksi on loisto-ostos.

--

Ensimmäisessä versiossa oli laatu-ongelmia, niin vein takaisin Giganttiin ja sain uuden tilalle, ja se on ollut käytössä kohta 2 vuotta. En ole katselut uutta näyttöä, että on se ainakin sen verran hyvä. Ja taisin maksaa enemmän kuin tuo tarjous.
 
Liittynyt
06.07.2018
Viestejä
237
Minulla on MSI Gaming+ GTX 1080 kiinni tuossa näytössä tälläkin hetkellä. Nyt on viime aikoina menty High-asetuksilla (eikä enää maksimeilla), mutta hyvin toimii. Lisäksi siinä ei ole 'synccejä, joka voi haitata jotain.

Ja olen vähän kasuaalimpi pelaaja, enkä huomaa välttämättä jos häntii, niin en ole semmoista huomannut ja pelit toimii hyvin. Olen itse asiassa Spyderiä ajanut ja tuo on kalibroitu ja toistaa 99.5% sRGB:stä.

Parasta on tummien värien toisto ja värit.

Itse ostaisin tuolla hinnalla, pelit on paljon, paljon immersiivisempiä kun on iso näyttö.

Niin ja en käytä mukana tullutta jalkaa, vaan on VESA-telineessä, niin vaikea sanoa siitä mitään. HDMI-portit on ehkä 1.4 tai sitten HDMI 2 on 2.0. Itsellä DP-kaapelilla kiinni.

--

Kai tuo 250€ näytöksi on loisto-ostos.

--

Ensimmäisessä versiossa oli laatu-ongelmia, niin vein takaisin Giganttiin ja sain uuden tilalle, ja se on ollut käytössä kohta 2 vuotta. En ole katselut uutta näyttöä, että on se ainakin sen verran hyvä. Ja taisin maksaa enemmän kuin tuo tarjous.

Kiitokset, vahvisti omaa käsitystä tuosta paljolti.

Satunnaisesti koneella tulee pelailtua, mutten koe olevani mikään kultasilmä, että bongailisin häntimisiä tms. kovin herkkään. Saa olla aika raju efekti ennenkuin huomaa.
VESA-teline on menossa myös hankintaan, kunhan tuon Amazonin saa pengottua lävitte ja sieltä kaivettua sopivan.

Ajatuksena oli, että tuo näyttö palvelisi oman koneen näytön lisäksi myös tarvittaessa etätyöhommissa.
Suunnittelutyötä teen, niin näyttöpinta-alaa ei vaan voi olla liialti. Jos nykyinen työpöytä sallisi, niin voisi suosiolla miettiä noita 49" UW-näyttöjä, mutta vaatisi pelaamismielessä myös melkoista komponenttien parantelua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 959
En voi kyllä suositella tuota jg50 loppuista samppaa. Tai oli näyttö muuten hyvän oloinen, mutta musta näytti ihan harmaalta tuossa, vaikka kuinka koitti säätää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 342
Saako 200-250 euron hintaluokassa mitään kelvollista 27" 2k-näyttöä? Nykyinen 32" on piirun verran liian iso omaan makuun ja vähän pienempää tekisi mieli. Hertsejä saisi olla kai vähintään se 75Hz, mutta ei kai enemmästäkään haittaa ole? Ja mieluusti suora, ei kaareva. Black Fridaykin jo nurkan takana ja mikään kiire tässä ei ole, mutta voihan tuon aiemminkin ostaa, jos tuohon rahaan saisi käypäisen pelin.

Teoriassa tämä voisi ehkä sinnekin asti tippua, useasti (kun sen ns. "normaali hinta" on ollut 349€ paikkeilla) hinta on ollut 299€ joten teoriassa se voisi tippua johonkin 249€ BF tarjoukseen:

Jalusta on todella heppoinen mutta itse taulu todella hyvä:
Täytyy tarkkailla tilannetta. Mahtaako tuohon IPS:ään vielä tottua VA:n jälkeen, vai jääkö musta kovin hailukaksi?
 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 059
Saako 200-250 euron hintaluokassa mitään kelvollista 27" 2k-näyttöä? Nykyinen 32" on piirun verran liian iso omaan makuun ja vähän pienempää tekisi mieli. Hertsejä saisi olla kai vähintään se 75Hz, mutta ei kai enemmästäkään haittaa ole? Ja mieluusti suora, ei kaareva. Black Fridaykin jo nurkan takana ja mikään kiire tässä ei ole, mutta voihan tuon aiemminkin ostaa, jos tuohon rahaan saisi käypäisen pelin.
Teoriassa tämä voisi ehkä sinnekin asti tippua, useasti (kun sen ns. "normaali hinta" on ollut 349€ paikkeilla) hinta on ollut 299€ joten teoriassa se voisi tippua johonkin 249€ BF tarjoukseen:

Jalusta on todella heppoinen mutta itse taulu todella hyvä:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 710
En voi kyllä suositella tuota jg50 loppuista samppaa. Tai oli näyttö muuten hyvän oloinen, mutta musta näytti ihan harmaalta tuossa, vaikka kuinka koitti säätää.
Brightness on minulla 30 ja Black Equalizer 17.
Jotain 120-150cdm tähtään ja olen laittanut kaikki nykyään dark teemalle.

Onko kenties mahdollista, että se musta on harmaata ja vanha näyttösi ei vaan näyttänyt sitä oikein?

Tietenkin jokaisen oma asia, mutta itse en pidä näytön kirkkautta maksimeilla, kun käytän pahimmillaan näyttöä 10h päivässä (7.5h töissä ja 2.5h vapaa-ajalla). Ja näin korona-aikana se voi olla se sama näyttö koko ajan.

--

Mustat ei ole ikinä olleet ongelma minulle Samsungin VA-näytöissä. Sen sijaan joskus on ollut häntimistä, mutta siitä on jo.. 7 vuotta?
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
41
Dell S32220DGF, kellään kokemuksia? Itsellä tällä hetkellä neljättä vuotta Dell Ultrasharp U2414 ja kiinnostaisi vaihtaa uuteen jo.
 
Liittynyt
31.03.2019
Viestejä
17
Onko kukaan vielä hankkinut MSI:n uutta Creator PS321QR 32" näyttöä? Yksi arvostelu Gamereactorilta löytyi ja siinä ainakin kehuttiin.

Houkuttaisi ostaa tuo sekalaiseen käyttöön pelaamisesta etätyöhön. Vähän kuitenkin tuon hinta mietityttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 713
Onko kukaan vielä hankkinut MSI:n uutta Creator PS321QR 32" näyttöä? Yksi arvostelu Gamereactorilta löytyi ja siinä ainakin kehuttiin.

Houkuttaisi ostaa tuo sekalaiseen käyttöön pelaamisesta etätyöhön. Vähän kuitenkin tuon hinta mietityttää.
Vähän veikkaan et noilla Gamereactorin arvosteluilla voi vähän niinkun pyyhkiä persettä. Ei siellä kellekkään makseta palkkaa siitä et syvällisempää tietoa näytöistä tai muustakaan teknologiasta löytyis.

Onhan toi toki kallis, mutta tosiaan paperilla olevien speksien perusteella olis aika täydellinen vehje siihen jos tarttee himassakin tarkat värit, mutta haluis myös pelatakin. Toivottavasti ei vaan käy niin et jää toivomisen varaa kummallakin alueella. Mutta näitten hommien takia toi verkkiksen palautusoikeus on olemassa. Ei tarvi luottaa jonkun random jäbän sanaan asiassa, vaan voit aika riskittä kokeilla itekkin. Jos ei nappaa, niin takas kauppaan ja rahat takas. Jos nappaa, niin hyvä homma.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
794
Kannattaa testata jossain 32" 1440p näyttöä ensin. Itselleni pikselitiheys ei riittänyt. On kovin iso ruutu, johon kuitenkin mahtuu tosi vähän asiaa. En suosittele työkäyttöön. Ennemmin ostaisin 21:9 näytön jos tarkoitus tehdä töitä ja pelata. Tai 32" 4k näyttö mutta niissä on vielä enemmän pikseleitä ajettavana.
 
Liittynyt
31.03.2019
Viestejä
17
Kannattaa testata jossain 32" 1440p näyttöä ensin. Itselleni pikselitiheys ei riittänyt. On kovin iso ruutu, johon kuitenkin mahtuu tosi vähän asiaa. En suosittele työkäyttöön. Ennemmin ostaisin 21:9 näytön jos tarkoitus tehdä töitä ja pelata. Tai 32" 4k näyttö mutta niissä on vielä enemmän pikseleitä ajettavana.
Tarkoituksena olisi käydä katselemassa vielä ennen ostoa.

Eikö 32" 4k ala menemään sen verran pieneksi, että pitää ottaa skaalaus käyttöön?

Tällä hetkellä olen käyttänyt 49" 4k TV:tä näyttönä. Tarkkuus on ollut ihan sopiva ja tilaa ehkä vähän liikaa.
 
Liittynyt
06.07.2018
Viestejä
237
Kannattaa testata jossain 32" 1440p näyttöä ensin. Itselleni pikselitiheys ei riittänyt. On kovin iso ruutu, johon kuitenkin mahtuu tosi vähän asiaa. En suosittele työkäyttöön. Ennemmin ostaisin 21:9 näytön jos tarkoitus tehdä töitä ja pelata. Tai 32" 4k näyttö mutta niissä on vielä enemmän pikseleitä ajettavana.
Ainahan voi hyödyntää Gigantin palautusoikeutta, jos ei ole sovelias omaan käyttöön.

Alla oleva ois ihan mukiinmenevän hintainen back-up, jos se vaatii sitä lisäresoa sitten.
Xiaomi Mi 34&quote; kaareva pelinäyttö - Pelinäytöt

EDIT: Samsungi tilattu, katsotaan mennäänkö sillä ns. perse edellä puuhun vai ei. Palautusaika yltää kuitenkin BF:n toiselle puolen, joten BF:stä voi sitten napata kivempaa korviketta, jos tue ei natsaakkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 049
VA. Ei noi paljoa enää maksa. Samanveronen Aceri IPS paneelilla oli kans tohon 300€ tarjolla, oli tosin "vaan" 144hz, mut ennemmin sen ottasin.
Halpa IPS on yhtä huono kuin halpa VA. Ei tuo pelkkä IPS siitä Acerista varmasti parempaa tee.
Miten se eroaa tästä?
Tuo naurettava HDR400 sertifikaatti?
Pikakatsauksella kontrasti näyttäisi ainakin olevan parempi tuossa jälkimmäisessä (3000:1 vs 1000:1). Kalliimmassa varmasti parempi värien toisto myös.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
805
Ok, onpa taas harhaanjohtavasti nimettyjä. Tämä ei ollut itselle tulossa ja kaveri meni jo hommaamaan MSI Optix G27CQ4:n.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 342
Ainahan voi hyödyntää Gigantin palautusoikeutta, jos ei ole sovelias omaan käyttöön.

Alla oleva ois ihan mukiinmenevän hintainen back-up, jos se vaatii sitä lisäresoa sitten.
Xiaomi Mi 34&quote; kaareva pelinäyttö - Pelinäytöt

EDIT: Samsungi tilattu, katsotaan mennäänkö sillä ns. perse edellä puuhun vai ei. Palautusaika yltää kuitenkin BF:n toiselle puolen, joten BF:stä voi sitten napata kivempaa korviketta, jos tue ei natsaakkaan.
Joko sait tuon Sampan ja onko se pätevä? Tilasin kanssa samanlaisen, vaikka noita kaarevia ja 32" näyttöjä vähän karsastankin. Kai tuohon kaarevuuteenkin tottuu. Täytyy vissiin ostaa syvempi pöytä, niin ei tule toljoteltua ruutua liian läheltä (nykyinen on tuntunut vähän liian isolta, mutta ei viitsi pienemmästä kuitenkaan enempää maksaa).

edit: itselleni vastaten: Ihan käypäinen kuva ja ihmeen vähän häiritsee tuo kaarevuus. Ei kylläkään sen parempi kuin AOC:n Q3279VWF:ssä (myös VA). En ole koittanut vielä kuin Macbookin jatkeena ja jostain syystä tuo mäkki ei kyllä osaa skaalata ulkoiselle näytölle kovin hyvin (näyttää paljon kuppaisemmalta kuin Windows-koneessa...sama homma AOC:n kanssa). Lienee kuitenkin ihan hyvä hintaisekseen, vaikka joutui kyllä sata kilometriä tuon takia ajamaan (Lohjalla oli lähin liike, mistä noita sai ennen joulukuuta).

edit 2: No nyt on koitettu pöytäkoneessakin Samsungia (C32JG50 32") . Kuva vähintään yhtä hyvä kuin pari vuotta sitten hommatussa AOC:ssä, ehkä jopa pykälän parempikin. Paria peliäkin tuli koitettua, ja onhan 144Hz:issä aika iso ero 75Hz:iin. Suurempi, mitä olisin kokeilematta uskonut. Tosin 75Hz riittää sekin paremmin kuin hyvin tällaiselle satunnaiselle max kerran kuussa pelaavalle. Freesyncciä en osaa kaivata, kun en tuota koskaan AOC:n kanssakaan päällä pitänyt. Kuva ei repeile (ainakaan en huomaa), vaikka FPS laskee alle 144:n. Työpöytäkäyttö lienee hieman liukkaampaa ja nettisivut scrollaavat entistä paremmin. Teksti on terävää ja näyttö muutenkin silmälle mukava. Näyttöä ei paljon omalla jalalla säädetä (itseasiassa yhtään), mutta näyttää tuossa olevan VESA-standardin mukainen kiinnitys, joten tarvittaessa voi hommata paremman jalan. Kuvan säädöt löytyvät mukavasti yhden napin takaa, niin ei tarvi arpoa mistä tapahtuu mitäkin (tosin AOC:llä on oma ohjelma säätöjä varten, joka toimii sekin ihan hyvin). Onneksi tuli valittua tämä, eikä halpaa 4k-näyttöä, jota ensin suunnittelin.

edit 3: yksi hieman ärsyttävä ominaisuus tässä on kyllä se, ettei näyttö tahdo herätä, jos koneen on sammuttanut. Ledi vilkuttelee kyllä, mutta kuvaa ei tule, ennenkö näytön käyttää pois päältä ja takas päälle. Näin ainakin 5700 XT:n kanssa. Toinen näyttö ei tehnyt ikinä tuota.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.07.2018
Viestejä
237
@sbasil

Sain eilen haettua, ja laittelin paikoilleen. Itsellä oli jo 144 Hz Benq XL2411 pohjilla, mutta hämmästelin tätä kasvanutta kuvapinta-alaa koko eilisen illan.

Kaarevuus oli miedompi mitä ajattelin ja oikeastaan tämä 32" olikin sitten aikalailla maksimi tälle 120 x 80 pöydälle. Vähän vielä silmät vierastaa kaarevuutta, mutta uskoisin, että tähän ajan kanssa tottuu ja kun näyttöä paremmin asemoitua.
Syvyyden kanssa vähän siinä ja siinä, mutta menee jokatapauksessa tuo jalka vaihtoon, että saa säätömahdollisuuksia.
En vielä ole kokeillut pelailla, niin en osaa sanoa millainen siinä.

Summa summarum; tuohon 250 € äkikseltään hinta-laatusuhteeltaan pätevä. Omalla jalallaan ei kyllä juuri mitään tee, että erillinen monitorivarsi on kyllä melkein pakko-ostos, jos haluaa edes jonkinlaisia säätöjä korkeuden, kallistuksen yms. suhteen.
 
Liittynyt
31.05.2020
Viestejä
90
Onko tästä näytöstä kokemuksia?
Ihan hyvä näyttö ollut. VA panelin välkkymistä voi ilmetä jos ruudun päivitysnopeus heittelee merkitsevästi. Jos HDMI 1440p120Hz kiinnostaa, niin varmista, et on HW revision 3. Gigantissa lienee vain ykköstä. Tummalla teemalla, kuten täällä, sivua scrollatessa valkoinen teksti voimakkuudeltaan himmenee. Itseä tämä aluksi ärsytti, mutta kun ei nyt parempia ollut valikoimassa ostohetkellä, niin tällä mennään. Näytön design on loistava, jalka yksinkertainen. Reilut liitännät. Kesällä tämä oli yksi parhaista 32" 1440p näytöistä.


Tällä listalla ykkösenä:
 

kobedih

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 133
Kiitos vastauksista.
Itse lähinnä mietin, että onko tuo 32" liikaa 2k resolle
 
Liittynyt
31.05.2020
Viestejä
90
Kiitos vastauksista.
Itse lähinnä mietin, että onko tuo 32" liikaa 2k resolle
Toiset sanoo, et on ja toiset ettei.

Pelaamisessa 32" 2k on ihan riittävä, ei siinä nyt pikseleitä ehdi tuijottaa. Toki katseluetäisyys merkitsee myös. Teksti on 100% skaalauksella ihan ok. Toki tästä voi olla montaa mieltä. Jos tykkää hirveän pienestä fontista, niin sitten 4k.
 
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
188
Kiitos vastauksista.
Itse lähinnä mietin, että onko tuo 32" liikaa 2k resolle
Se vastaa Full HD -resoluutiota 24" monitorilla, ts. pikselit ovat samansuuruisia molemmissa näytöissä. Siltä pohjalta sanoisin, että ei ole, vaikka en isompaa monitoria ole käyttänytkään.
 

Hmoilane

Tukijäsen
Liittynyt
19.12.2017
Viestejä
153
Tuli tommonen vihreä viiva näyttöön ja tuota, se kyllä lähti kun painoi tuolta viivan kohdasta näytön reunasta. Onko tämä nyt menetetty tapaus vai saako fiksattua? Vai myynkö korjattavaksi? Malli on 27" predator 1440p tn paneeli
IMG-20201018-WA0005.jpeg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 713
No eipä toi hyväkään juttu ole. Kaivelisin takuukuittia jo esille jos sellasta on, hyvä et toistaseks lähti painamalla pois, mutta tulee varmaan takaskin jossain vaiheessa. Sit ei muutaman kerran jälkeen enää välttämättä lähdekkään.
 

Hmoilane

Tukijäsen
Liittynyt
19.12.2017
Viestejä
153
No eipä toi hyväkään juttu ole. Kaivelisin takuukuittia jo esille jos sellasta on, hyvä et toistaseks lähti painamalla pois, mutta tulee varmaan takaskin jossain vaiheessa. Sit ei muutaman kerran jälkeen enää välttämättä lähdekkään.
Ostaako tämmösiä kukaan korjattavaksi?
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 101
Onko mitään roadmappia olemassa josta selviäis, että onko tulossa 32" 1440p 240hz näyttöä joka ei olisi pilattu liiallisella kaarevuudella, niinkuin samsung teki?
 
Liittynyt
31.03.2019
Viestejä
17
Päädyin ostamaan MSI Creator PS321QR näytön vaikka olikin hintava. Ihan tyytyväinen olen ollut tähän, mutta pari asiaa jäi mietityttämään.

Pöytäkoneella en pysty asettamaan näyttöä 165Hz vaan pelkästään 144Hz. Käytössä AMD R9 380 näytönohjain uusimilla ajureilla ja yhdistetty monitorin mukana tulleella DP kaapelilla. Ymmärtääkseni GPU:n pitäisi tukea QHD:ta 165Hz, joten minkähän takia ei anna valita 165Hz tilaa? Voiko olla ettei pakkauksessa tullut DisplayPort kaapeli ole tarpeeksi hyvä laatuinen? Työläppärillä heittää automaattisesti USB C kaapelilla QHD ja 165Hz.

Toinen asia mitä ihmettelen on, että antaa valita asetuksista 3840x2160 60Hz resoluution vaikka kyseessä pitäisi olla QHD näyttö? Onko tämän ihan normaalia? Kokeilin valita tämän resoluution ja kaikki muuttui todella pieneksi niin kuin UHD resoluutiolla, mutta teksti oli tosin hieman sumeaa.
 
Liittynyt
28.07.2019
Viestejä
599
Osaako joku sanoa voiko tekstin/cursorin kokoa yms vaihtaa vain yhdessä näytössä? Eli ettei laita asetuksia kumpaankin näyttöön.

En nyt tarkoita tuota kaiken skaalausta mikä blurraa kaiken. Ennen pysty ainakin valitsemaan jostain mitä haluaa skaalata ja millä näytöllä?
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 346
Varmaan paras ketju tälle, jos joku kärsii ajoittain mustasta ruudusta g-sync compatible monitorin kanssa niin itsellä nämä tuoreet hotfix ajurit korjasivat ongelman:




Näyttönä Y27q-20.
En esim. osassa peleissä voinut alt+tab ollenkaan, koska palatessa peliin kuva ei enää tullut takaisin.
Satunnaisesti kesken pelin saattoi myös heittää ruudun mustaksi, eli luultavasti kun fps käy alle g-sync rajan.

Tämä hotfix ajuri korjas mulla koko homman, oletettavasti sama fix mukana seuraavissa normaaleissa ajureissa. Geforce Experience kun ei hotfix ajureita tarjoa.
Pitääkin kokeilla jos nyt voisi ottaa omat kikkailut veke. VRR alarajan nosto 48->50 toimi omalla kohdalla kun 165Hz oli käytössä.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 360
Pitääkin kokeilla jos nyt voisi ottaa omat kikkailut veke. VRR alarajan nosto 48->50 toimi omalla kohdalla kun 165Hz oli käytössä.
No kokeile toki.

Sen verran pitää muuten nyt todeta, että sitten viime viestien mulla on käynyt mustana näyttö joitain kertoja. Ero aiempaan se, ettei sitä käy läheskään niin paljon ja toisekseen se ei jää ikinä pysyvästi jumiin.
Aiemmin kävi siis välillä jopa niin, että peliä ei enää saanut takaisin näkyviin mitenkään. Alt+tab toimi siis aina, ja piti sitten Windowsista vaan sulkea peli.

Kyllä mä silti ajureita suosittelen kokeilemaan, koska tilanne on selvästi parempi.
Noi ajurit on toki nyt ihan release versiona jo.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
846
itselläni v2018 PC N1070 8gig ohjaimella. edullisin HD näyttö 24" mikä löytyi silloin. tilasin uuden legion y27q-20 mallin eli 1440 Pystypixeliin ensimmäistä kertaa tulossa. 399 hinta tuntui hyvältä mitä koittanut selvitellä tuote eroista. kyseessä sama paneeli kun LG 850 mallissa sanotaan.
itteeni mietityttää miten PC:ni pärjää uuden resoluution kanssa. Pelailen Fortnite ja eve online. ei varmaan raskaimpia pelejä edes ole.
Tarkoitus hankinnassa oli myös se että data luolaani tulen sijoittamaan myös xbox x, joka nyt makaa olohuoneessa. Tuntunut meinaan enemmän kilpailuhenkisemmältä pelata pc + ohjain kun olohuone 55"lta esim molemmilla fortnite pelannut.
palaan seuraavalla viestillä tuote kokemuksella, jos ensi viikolla olisi jo käytössä.

Edit: hinta löytyi siis gigantista. myös jimms näyttäs samaa.
 
Viimeksi muokattu:

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 360
399 hinta tuntui hyvältä mitä koittanut selvitellä tuote eroista. kyseessä sama paneeli kun LG 850 mallissa sanotaan.
Tosiaan Y27Q-20 on Jimm's hintaan 399€, alin mitä itse olen ikinä nähnyt.
Yleensä alin hinta ollut 449€.
Onhan toi 399€ hintaan kova kapistus.

Samaa tutkimusta mäkin tein kun 1440p näyttöä harkitsin, löyty sama tieto löytyi paneelista.
Tosin tutkimuksen perusteella Y27Q-20 vei hieman pidemmän korren.


Näemmä vielä pari kpl myös asiakaspalautuksina millä säästää 20€ lisää.


itteeni mietityttää miten PC:ni pärjää uuden resoluution kanssa. Pelailen Fortnite ja eve online. ei varmaan raskaimpia pelejä edes ole
Mulla 1080p pelaaminen oli luokkaa "ok", eli Warzone pelaaminen 80-110fps tosin lähes minimiasetuksilla.
Nyt kun hyppäsin 1440p niin tippui Warzone väliin 50-80fps. Merkittävä ero siis.

Kyllä jopa tällä Nvidia 1070 peleistä saa vielä 1440p ihan pelattavia, mutta aivan ne raskaimmat tekee tiukkaa.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 346
No kokeile toki.

Sen verran pitää muuten nyt todeta, että sitten viime viestien mulla on käynyt mustana näyttö joitain kertoja. Ero aiempaan se, ettei sitä käy läheskään niin paljon ja toisekseen se ei jää ikinä pysyvästi jumiin.
Aiemmin kävi siis välillä jopa niin, että peliä ei enää saanut takaisin näkyviin mitenkään. Alt+tab toimi siis aina, ja piti sitten Windowsista vaan sulkea peli.

Kyllä mä silti ajureita suosittelen kokeilemaan, koska tilanne on selvästi parempi.
Noi ajurit on toki nyt ihan release versiona jo.
Noh, ehkä sitten kumminkin säilytän häxini - eipä tule mustia ruutuja, eikä myöskään vaikuta VRR:n toimintaan. Ajurit kyllä päivitän.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 792
Tuli tuo jimm'sin tarjous y27q-20 ostettua ja vaikuttaa kyllä ihan hyvälle. Ei tuota kontrastieroa huomaa (revikassa ~860:1) oikeastaan toiseen näyttöön jossa about 1000:1 (dell up2716d) kontrasti. Saa palata työmaalle tuo delli nyt.
Eka yli 60hz näyttö itselle ja voi jumpe kun on smoothia työpöydälläkin. Ei valovuotoa, mutta ips glowia on "tavallisen verran". Pistin kirkkauden pienelleen ja sRGB tilan päälle, muuta en säädellyt. Illalla jotain pelejä, doomia tjsp niin näkee mihin tästä on :tup: Vähän tuo sirisee kun pois päältä virtanapista, mutta katotaan häiritseekö se yöllä.

E: Käytännönasia tuosta g-syncistä/adaptive syncistä. Tuo on nvidian control paneelista päällä, niin pidetäänkö silloin pelin optionseina tuo vsync disabledina?
 
Viimeksi muokattu:

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 346
Tuli tuo jimm'sin tarjous y27q-20 ostettua ja vaikuttaa kyllä ihan hyvälle. Ei tuota kontrastieroa huomaa (revikassa ~860:1) oikeastaan toiseen näyttöön jossa about 1000:1 (dell up2716d) kontrasti. Saa palata työmaalle tuo delli nyt.
Eka yli 60hz näyttö itselle ja voi jumpe kun on smoothia työpöydälläkin. Ei valovuotoa, mutta ips glowia on "tavallisen verran". Pistin kirkkauden pienelleen ja sRGB tilan päälle, muuta en säädellyt. Illalla jotain pelejä, doomia tjsp niin näkee mihin tästä on :tup: Vähän tuo sirisee kun pois päältä virtanapista, mutta katotaan häiritseekö se yöllä.

E: Käytännönasia tuosta g-syncistä/adaptive syncistä. Tuo on nvidian control paneelista päällä, niin pidetäänkö silloin pelin optionseina tuo vsync disabledina?
Ei "pidä". Riippuu ihan siitä mitä haluaa. Itse pidän peleissä poissa ja ajureista päällä. Jos käy niin hullusti, että FPS menisikin yli 165, niin ei silloin repeilisi kuva.

Radeonin omistajat: mitenkäs muuten AMD:n ajureissa vsync ja freesync yhdessä toimii? Kai samalla lailla kuin GeForcen kanssa, eli menee päälle, jos FPS menisi yli VRR ikkunan?
 
Liittynyt
31.12.2018
Viestejä
493
Vähän tuo sirisee kun pois päältä virtanapista, mutta katotaan häiritseekö se yöllä.
Itsekkin huomasin. Itseä ainakin sen verran häiritsi että jouduin ottaan seinästä pois kun sammutin koneen ja menin tekemään muuta.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 360
En voi sanoa ikinä huomanneeni että sirisee tuon Y27Q-20. Käsin en tuota sammuta, vaan annan mennä sleeppiin.

Piti nyt ihan mennä toimistoon kuuntelemaan. Tällä hetkellä ei lainkaan ääntä kämpässä, asun hiljaisella okt-alueella ja pakko sano että sirinää en kuule *paitsi* kun laitoin korvan senttien päähän näytön takaosaa. Ehkä osa sirisee ja osa ei? Tai siis, osa kovempaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 792
Juu eipä toi onneks häirinnyt, ei tota enää kuule yli metrin päähän ainakaan tässä yksilössä.
Kuva tuntuu kirkkaalle jopa 0 brightnessillä srgb tilassa kun exceliä tuijottaa :hmm: huoneen valaistuksena yksi 77w halogeni hehkulamppu ~1300 lumenia. Liekkö sitten tottunut aiemmilla monitoreilla pitämään liian himmeänä.
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
1 187
Oma y27q-20 ei myöskään särisi ja kirkkaus on muistaakseni 70-80, eli tykkään vähän kirkkaammasta.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 360
Mulla brightness on vakioasetuksella. En ole oikeastaan säätänyt mitään muuta kuin lykännyt sRGB päälle.
Istun yleensä pimeässä, eikä silti ole kyllä vakiokirkkaus häirinnyt. :D
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 346
Itsellä kirkkaus 20 ja sRGB tila. Gamma on aavistuksen turhan vaalea tummissa sävyissä, mutta ehkä kumminkin parempi näin kuin että olisi jäätävä black crushia. Ideaalia olisi jos voisi säätää sitä.

Itsellä tämä kyllä sirisee lepotilassa, mutta kun on tuo jatkojohto kytkimellä, niin ei ole ongelma.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
247 716
Viestejä
4 316 451
Jäsenet
72 107
Uusin jäsen
goosewild

Hinta.fi

Ylös Bottom