Niin taaksepäin... Ei se etuvaihtajaa paljoa suojele.Olethan huomannut, että sitä takalokaria saa pidennettyä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin taaksepäin... Ei se etuvaihtajaa paljoa suojele.Olethan huomannut, että sitä takalokaria saa pidennettyä?
Niin taaksepäin... Ei se etuvaihtajaa paljoa suojele.
Nää vaikuttaa todella hyvältä. Gravelin renkaan leveydelle sopivat, hyvät kiinnitykset ja ei näytä hirveältä. Meni ostoonItsellä gravelissa tommoset kiinni, saa tarvittaessa kätevästi irti:
SPEEDROCKER SET - SKS GERMANY
Mudguard set with stays and a dual spoiler function Ready to rock the gravel! The SKS SPEEDROCKER mudguard made of high-performance impact-resistant plastic was designed especially for gravel, cyclocross and […]www.sks-germany.com
Ei ole niin nirso kiinnityspaikkojen suhteen. Kestäneet about vuoden verran hyvin paikoillaan ympärivuotisessa ajossa.
Makuasioitahan nämä myös on, että minkälaisesta "lookista" tykkää.
SpeedrockerNimenomaan eteenpäin. Tuolta aika pitkä pätkä löytyy tuota jatkovaraa, ei taida tuossa kuvassa olla vielä kaikkea käytetty.
Speedrocker
Ei se tuossa tilanteessa siis auta mitään. Seatstayhin tuleva kiinnike määrää lokasuojan paikan ja lokasuojan etupäässä oleva kiinnike.
No laitetaas nämä tulemaan Magura MT Trail SL Carbon Disc Brake - Set FW + RW
Sopii meinaan rungon väriin tuo sininen ja eiköhän nämä ole pätevät kaikin puolin.
MAGURA Cover-Kit Bremszange für MT5, MT7, MT Trail Carbon front Disc , 12,50 €
MAGURA trim kit Brake caliper for MT5, MT7, MT Trail carbon front Disc brakes 2701240 Do you want to take a look at your bike? No problem, you can be helpedr2-bike.com
Noita rinkuloita pystyy ilmeisesti myös jälkikäteen vaihtamaan (kahvojen värityksen vaihtaminen on hieman työläämpää). Toisin sanoen ei ole tarpeen jumiutua liikaan siihen ajatukseen, että pitäisi valita juuri tietyt Maguran jarrut pelkästään satulan värityksen perustella
Näyttäisi aika yksi yhteen pari vuotta sitten Amazon.de:stä ostamaltani telineeltä: https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B005CUAFZI/Polkupyörän huoltoteline Future TT Sport
Polkupyörän huoltoteline Future TT Sport edulliseen hintaan Tokmannin verkkokaupasta. Toimitus 2–5 arkipäivää. Tutustu ja tilaa!www.tokmanni.fi
Onkos porukalla kokemusta tästä Tokmannin pyörän huoltotelineestä? Vaikuttaa yllättävän hyvältä toi 30kg kantavuus, kun muissa halvemmissa ollut n. 20kg luokkaa.
Näyttäisi aika yksi yhteen pari vuotta sitten Amazon.de:stä ostamaltani telineeltä: https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B005CUAFZI/
Omaa noin 10 kg painavaa gravelia olen tuolla huollellut ja on ajanut asiansa siinä ihan hyvin. Noita lähes 20 kg painavia markettipyöriä en ainakaan kovin mielellään tuohon laittaisi, joten tuo 30 kg kantavuus on jostain hatusta heitetty. Saattaa se sen kerran-kaksi kestää, mutta sen jälkeen alkaisin epäillä noita muovi-osien kestävyyttä. Sain tuon runkoon tulevan puristinosan murrettua jo tuolla omalla pyörällä, sen sai onneksi vielä parsittua kasaan ja on kestänyt sen jälkeen.
Satunnaiseen huoltoon juurikin tulisi, ei ole tarvetta kuitenkaan jatkuvasti pyörää huoltaa. n. 18kg olisi oman sähköpyörän paino ilman akkua. Prismassa olisi kanssa samankaltainen teline, joka määritelty 35kg kantavuudeltaan. Mitä nopeasti lueskelin fillarifoorumilta yms. niin porukka ollut tyytyväinen ja kuulemma jaksaa pidellä 32kg sähköpyörääkin. Tosin tuo Tokmannin versio näyttäisi olevan 2 kg painavampi 7kg vs 5kg.Näyttää aika samalta kuin oma verkkiksestä ostettu hinnat alkaen malli.
Kyllä sillä satunnaiset huollot ja korjaukset tekee, mutta ei yhtään enempää kuin on pakko.
Jos nyt olisin ostamassa ensimmäistä huoltotelinettä, niin katselisin kyllä parktoolin tai jonkun muun laadukasta tekelettä.
Siis voiteluunko käytät tuota vai puhdistamiseen? En kyllä voiteluna käyttäisi, kyseessä kun ei varsinaisesti ole voiteluaine, vaikka toki niitäkin ominaisuuksia on.No niin sykkeli liikkeelle ja menoksi. Kuvassa perus crc pullo ja olen huomannut että tosi helppo pitää puhtaana ketjut kun tuo aine itsessään jo liuottaa. Ei varmaan sovi jos polkee tosi kovin mutta mikäli joku muukin testaa niin kertokaa kokemuksia.
Ei ole itsellä tuota ongelmaa ollut. Tosin ei täällä suolaa olekkaan kylvetty pyöräteille, koska on lunta (no nyt alkaa olla sulaneet). Ja voi toki olla myös nuo käyttämäni KMC e-bike ketjut kestävyydeltään ja pinnoitteiltaan hieman eri kaliiberia, kuin ns. tavan ketjut.Rexin kanssa veti talvikäytössä ketjun ruosteeseen. Ei riitä suojaamaan suolaloskalta. Muuten kyllä hyvää kamaa.
Ongelma on lähinnä siinä, että se toimii myös rasvan poistajana. Toki se vähän voitelee sen jälkeen, mutta voiteluteho häviää nopeasti, jos siis verrataan oikeeseen voiteluaineeseen.Siis voiteluunko käytät tuota vai puhdistamiseen? En kyllä voiteluna käyttäisi, kyseessä kun ei varsinaisesti ole voiteluaine, vaikka toki niitäkin ominaisuuksia on.
Juu siis tuossa aineessa lukee että voitelee joten olen käyttänyt ketjuissa. Montaa öljyä kokeillut ja aina meni hermot kun täynnä pas.... Jokaisen lenkin jälkeen ja ei millään muulla saanut pois kuin liuottimella.
En tiedä tosiaan miten tuo Crc pidemmällä käytöllä. Viime kesän käytin itse ja juuri sen takia kysyin kun toimi paremmin mitä uskoin.
Iski kauhia pyöräkuume. Muutamaan vaihtoehtoon sain rajattua, yksi edes jotenkuten tuttu merkki ja kolme nevöhöödiä.
CUBE Aim Pro maastopyörä 2021?
Eihän se epäselvää ole. Kaikki on lueteltu ja ei näytä kuuluvan. Ei edes ketjujen venymän mittaus mikä on työkalulla sekunnin homma ja kohtalaisen tärkeä. Jos etupakalla meinaat eturattaita niin harvoin ne kaikki kuluu vaan triplasta kuluu keskimmäinen ja tuplasta uloin. Eli ne vaihdetaan ihan yksi kerrallaan.Onko täällä kokemuksia Yeplystä?
Heillä olis toi "Huoleton" missä 10€/kk saisi viedä fillaria heidän huollettavaksi niin paljon kun haluaa. Sitoutuminen ekaksi vuodeksi eli 120€ voi suoraan laskea.
Vähän epäselvää kuuluisko tohon esim etupakan vaihto mikä itsellä odottelee tekemistään. Omat tilat tällaselle on niin rajatut että voisin maksaa helppoudesta
Metallipalat itse asiassa puree hieman huonommin, mutta kestää lämpöä paremmin. Saattaa olla paremmat myös märkänä.Onko muuten iso päivitys jarrutehoon, jos vaihtaisi jarrulevyt 160 mm -> 180 mm ja jarrupalat orgaanisista metallisiin? Tällä hetkellä Shimanon jotkut halvemman pään centerlock jarrulevyt, joihin kelpaa vain orgaaniset jarrupalat.
Jos etupakalla meinaat eturattaita niin harvoin ne kaikki kuluu vaan triplasta kuluu keskimmäinen ja tuplasta uloin.
Onko muuten iso päivitys jarrutehoon, jos vaihtaisi jarrulevyt 160 mm -> 180 mm ja jarrupalat orgaanisista metallisiin? Tällä hetkellä Shimanon jotkut halvemman pään centerlock jarrulevyt, joihin kelpaa vain orgaaniset jarrupalat.
Moving up from 180 mm to 200 mm rotor not only results in an average 18% decrease in deceleration times in our testing, but the brake also requires a lighter touch, minimising arm pump, fatigue and improving modulation. If your brakes are struggling and you are running small rotors, increasing to the next size will improve performance. We recommend a minimum of 200/180 mm for general riding. Aggressive 29er’s should look at 200/200 mm, even 220 mm in the future.
Äläs nyt höntyile, sehän on vain hienoa, kun pienen ajomatkan jälkeen naamakin on kurassa ja hampaissa narskuu hiekka.Tuli kyllä aliarvioitua kurasuojien tarve. Vaikka on ajanut 95% kuivilla teillä ja vasta vain muutaman päivän tällä pyörällä niin pyörä näyttää kuin olis jossain suossa räimitty. Prismasta sitten tarttui peruslokarit mukaan niin pääsis niillä ainakin pahimman yli Meinasin kyllä XXL:stä käydä vähän parempaakin suojaa, mutta kokeillaan nyt nuilla ensin, tänään tarkoitus pestä pyörä ja asentaa lokarit.
Kiitti, näyttää oikein säädylliseltä. Taidanpa lähteä metsästämään.Mudhugger:n valikoimasta löytyy maasturiin aika jeppis ratkaisuja
EDIT: Tässä Mudhugger FRX edessä/takana 27,5 pyörässä.
Onko kellään suositella jotain melko maltillisen näköistä/kokoista ratkaisua, jolla kuitenkin tehokkaasti estettäisiin kuraveden lentäminen naamalle ja takin rinnuksille?
Olisiko suositella puhelimelle jotain navigointisoftaa, joka käyttäisi esimerkiksi openstreetmappia? Tarvitsisi jonkun sellaisen, jossa olisi paremmin noita metsäreittejä.
Mieluummin joku valmis navigaattorisovellus, niin ei tarvitse kesken lenkkiä pysähdellä navigoimaan.Trailmap - Löydä uusia polkuja
Palvelu maastopyöräilijöille, polkujuoksijoille ja ulkoilijoille jotka kaipaavat lenkeilleen uusia polkuja ja maisemia.trailmap.fi
Itse olen tuolla etukäteen suunnitellut reittejä ja käyttänyt tuota navigoimiseen selaimen kautta puhelimella lenkkien aikana.
Tuossa siis saa kyllä sijainnin seurannan päälle, mutta ei toki voi suunniteltua reittiä helposti muuttaa / laittaa navigointia johonkin osoitteeseen ja reittiä melko vaikea muokata lenkin aikana, mutta en ole maastolenkkejä varten parempaa löytänyt itsekään vielä. Tuossa kuitenkin merkitty hyvin noita eri polkuja ja niiden tasoluokituksia ym. Otan siis myös mielelläni vinkkejä vastaan jos jollakin ehdottaa parempaa ratkaisua.Mieluummin joku valmis navigaattorisovellus, niin ei tarvitse kesken lenkkiä pysähdellä navigoimaan.
Maastokartat käytössä itsellä.Olisiko suositella puhelimelle jotain navigointisoftaa, joka käyttäisi esimerkiksi openstreetmappia? Tarvitsisi jonkun sellaisen, jossa olisi paremmin noita metsäreittejä.
Hieno laitos. Itselle tulossa näillä näkymin Whyte S120 S V1 työsuhdefillariksi kunhan saavat huhtikuussa varastoon. En uskaltanut vielä hypätä sähköpyörämaailmaan.New bike day, Spectral:ON CF7 saapui eilen ja nyt pantu ajokuntoon, mukaan lukien omia varusteita. Takakiekoksi vaihdettu vähän laadukkaampi M1700. Aikaisemmin mainitsemani 6-pulttisen kiinnityksen nopeussensorimagneetti toimii. Eli jos joku vastaavaa etsii, niin Bosch Magnet 6-Bolt for Speed Sensor Slim netistä | bikester.fi pitäs toimia. Ajokunnossa paino asettu 23.8kg. Mudhuggereihin pitäs varmaa tilaa paremmin väriin sopivat decalit
Onhan toi aika tankin tuntunen verratuna vanhaan luomutäpäriin. Odotellaan vähä että polut aukee kunnol ni pääsee kunnol koeajaa.
New bike day, Spectral:ON CF7 saapui eilen ja nyt pantu ajokuntoon, mukaan lukien omia varusteita. Takakiekoksi vaihdettu vähän laadukkaampi M1700. Aikaisemmin mainitsemani 6-pulttisen kiinnityksen nopeussensorimagneetti toimii. Eli jos joku vastaavaa etsii, niin Bosch Magnet 6-Bolt for Speed Sensor Slim netistä | bikester.fi pitäs toimia. Ajokunnossa paino asettu 23.8kg. Mudhuggereihin pitäs varmaa tilaa paremmin väriin sopivat decalit
Onhan toi aika tankin tuntunen verratuna vanhaan luomutäpäriin. Odotellaan vähä että polut aukee kunnol ni pääsee kunnol koeajaa.
KomootOlisiko suositella puhelimelle jotain navigointisoftaa, joka käyttäisi esimerkiksi openstreetmappia? Tarvitsisi jonkun sellaisen, jossa olisi paremmin noita metsäreittejä.
Tykkääkö alumiininen vapaarattaan runko kyttyrää sähkökäytössä?New bike day, Spectral:ON CF7 saapui eilen ja nyt pantu ajokuntoon, mukaan lukien omia varusteita. Takakiekoksi vaihdettu vähän laadukkaampi M1700. Aikaisemmin mainitsemani 6-pulttisen kiinnityksen nopeussensorimagneetti toimii. Eli jos joku vastaavaa etsii, niin Bosch Magnet 6-Bolt for Speed Sensor Slim netistä | bikester.fi pitäs toimia. Ajokunnossa paino asettu 23.8kg. Mudhuggereihin pitäs varmaa tilaa paremmin väriin sopivat decalit
Onhan toi aika tankin tuntunen verratuna vanhaan luomutäpäriin. Odotellaan vähä että polut aukee kunnol ni pääsee kunnol koeajaa.