- Liittynyt
- 23.05.2017
- Viestejä
- 1 221
Sehän on 1mm liike vaparissa sallituissa rajoissa, kun menee isommaksi-> vapari tahi sen laakerit vaihtoon
Mistä millin liike mitataan ja missä sellainen on määritelty?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sehän on 1mm liike vaparissa sallituissa rajoissa, kun menee isommaksi-> vapari tahi sen laakerit vaihtoon
Aamukahvilla tein tämmöisen OP7:lle. Käyttämätön lompakkokotelo, pari nipparia ja pehmuste stemmin väliin. Varmaan pysyyToivottavasti oikeaa teippiö Quadlockin kiinnikkeeseen, ja sama varoitus kuin alkuperäisessä eli ei PE, PP, PTFE tai silikoni. Taitaa olla silikonia tuo Oneplus 8 kuori (joka nyt tuossa tequilaprässissä)
Ellei pysy niin Herra Kotivakuutus auttaa.
Aamukahvilla tein tämmöisen OP7:lle. Käyttämätön lompakkokotelo, pari nipparia ja pehmuste stemmin väliin. Varmaan pysyy
Uskaltaa tilata jos tietää mitä haluaa ja minkälainen geometria on itselle sopiva.Uskaltaako pyörän ostaa verkkokaupasta kun ei ole mahdollisuutta koeajaa..?
Prisman verkkokaupasta saisi 15% alennuksen kanssa Tunturi RX900 pyörän hintaan 680€. Olisiko tuommoinen passeli vehje työmatkapyöräilyyn (myös talvisin) ja satunnaiseen lenkkeilyyn?
Linkki: Tunturi polkupyörä 28" RX900 11-v - Prisma verkkokauppa
No niimpä näkyy juuri poistuneen... Juuri hetki sitten oli vielä saatavissa.Uskaltaa tilata jos tietää mitä haluaa ja minkälainen geometria on itselle sopiva.
Mutta tuo kyseinen pyörä on poistunut Prisman valikoimasta, joten sitä ei voi tilata.
Shimano xt, nyt lähtee kolmas kesä sillä.Onkos täällä porukalla suosituksia mikä maastopyörään uudeksi keskiölaakeriksi, tuo nykynen on sram gxp bsa kierteellä 68/73mm, ja iältään alle vuoden joten samanlaista tuohon ei tule, se on varma.
Onkos täällä porukalla suosituksia mikä maastopyörään uudeksi keskiölaakeriksi, tuo nykynen on sram gxp bsa kierteellä 68/73mm, ja iältään alle vuoden joten samanlaista tuohon ei tule, se on varma.
Shimano xt, nyt lähtee kolmas kesä sillä.
Sramilla en ole päässyt kahta kesää koskaan.
Useampaa muovista ja alumiinista telinettä kokeneenä tämä lopulta jaksaa pitää Ulefonen kaltaisen tiiliskivenkin paikallaan maastoajossa.Oisko jollain vinkata jotain puhelin telinettä tankoon, joka kestää kunnon rymistelyt ja rynkytykset (juurakot, pikkuhypyt). Voisin ehkä hankkia, niin näkis kivasti reittiä yms. karttaa mahdollisesti.
@vaappu79 tuleeko mieleen muita nättejä runkoja kuin Santa Cruz Chameleon tuon saavuttamattoman Ibis DV9 tilalle? Eli jäykkäperä 29" hiilikuituinen mielessä.
Chameleon on kyllä hieno, hinnaltaan kipurajalla. Mahdollisesti ykkösvalinta tällä hetkellä. Näitä on kyllä jos jonkinmoisia jos osaa etsiä mutta loputon suo.
Koot itsellä olleet aina niin että ajan "melkein" liian isolla pyörällä, tykkään enempi niin koska ketteryyttä en niinkään kaipaa. Eri valmistajilla tuo kokohaarukka hiukan vaihtelee niin pitää pohtia aina erikseen.
Ei oikein tule muuta mieleen.
Joko noi tuppaa olemaan ihan pirun pää edellä xc kamaa tai sitten mennään trailipyöriin loivalla geolla.
Ja kalliita kaikki. Ibis on kyllä hämmentävän halpa kuituiseksi.
Alumiiniin siirtyminen hieman laajentaa tarjontaa, mutta jos kuitu on se juttu ja kiipeämiskyky tärkeämpi kuin alastulo niin en oikein osaa heittää mitään.
Itse kun ajelen bansheen 1gen phantomilla, jossa vielä 2,5° loivennettu keulaa niin ei noi kuitujäykkikset ole ominta aluetta.
Chameleon: | Chameleon: | Grand Canyon: | |
M (165 - 178) | L (178 - 185) | M (175 - 183) | |
Reach | 437mm | 457mm | 435 MM |
Stack | 618mm | 627mm | 626 MM |
Head Tube Angle | 67.3° | 67.3° | 67,5° |
Seat Tube Length | 420mm | 450mm | 440 MM |
Front Center | 730mm | 754mm | ? |
BB Height | 315mm | 315mm | ? |
BB Drop | 55mm | 55mm | 65 MM |
Wheelbase | 1139mm | 1163mm | 1.150 MM |
Chainstay Length | 415-430mm | 415-430mm | ? |
Head Tube Length | 100mm | 110mm | 100 MM |
Top Tube Length | 622mm | 646mm | 614 MM |
Seat Tube Angle | 72.8° | 72.8° | 74° |
Standover Height | 711mm | 733mm | 813 MM |
Seatpost Length | 150mm | 150mm | ? |
Stem Length | 50mm | 50mm | 60 MM |
Crank Length | 175mm | 175mm | 175,0 MM |
Menisin M koolla.
Specializedin fuse M4 olisi alurungoista sellainen do it all runko.
Titaanisen Vendetta X2 LE:en rungon saa kohtuu hintaan. Mutta mitenkään erityisen kevyt se ei ole.
Lähinnä nuo vaihteet siksi, että pääsee tarvittaessa pidemmällekin. Ajo siis koostuu pääsääntöisesti tuosta työmatkasta. Mutta laitetaan kuitenkin ehdotuksiin.Käytetty Vitus Dee29 tai vaikka Verenti Movement on hyviä aihioita. Toki sinkuloita mutta eikai noin lyhyelle matkalle vaihteita tarvi. Eikä kyllä ole edes maantiepyrä geometria.. Mutta silti suosittelen.
Itsellä molemmat aika reilusti päiviteltynä. Toinen ballooneilla ja toinen gravel-renkailla.
Olen ainakin tykännyt niiden yksinkertaisuudesta ja ratastamalla saa matkaan sopivat välitykset.
Riippuu varmaan kammista ja keskiöstä, mutta ei nyt ihan oikealtakaan näytä Tai siis onko se edes pohjassa, kun kierre näkyy?Sanokaas, kuuluisiko tuossa poljinvarren juuressa olla joku tiiviste tms.? Tuo, missä menee tuo kierteinen metalli. Nyt sinne tuntuu menevän kaikenlaista töhnää. Pyörä tuli XXL:stä osittain valmiiksi koottuna, niin olen olettanut, että se on ihan oikein kasattu.
Toi mun juttu on samanlainen kuin sun ylemmässä kuvassa. Miten sen saa "pohjaan"? Kuuluuko sitä metallinväristä näkyä silti sieltä, tuon käppyrämetallin alta?Riippuu varmaan kammista ja keskiöstä, mutta ei nyt ihan oikealtakaan näytä Tai siis onko se edes pohjassa, kun kierre näkyy?
Tässä oma Meridan graveli (XXL:stä), jossa FSA PF86 MegaExo keskiö ja FSA:n kammet.
Maasturissa sitten onkin jo koteloitu systeemi (BSA:n keskiö ja Stout Pro kammet)
Ai joo katos ilmankos näytti tutulta. Ilmeisesti siis Meridan Silex sarjalainen on sinulla?Toi mun juttu on samanlainen kuin sun ylemmässä kuvassa. Miten sen saa "pohjaan"? Kuuluuko sitä metallinväristä näkyä silti sieltä, tuon käppyrämetallin alta?
Ai joo katos ilmankos näytti tutulta. Ilmeisesti siis Meridan Silex sarjalainen on sinulla?
Jos kampi ei ole paikoillaan, niin 8mm kuusiokololla sen saa kiristettyä. Jos siitä taas puuttuu jotain tivisteitä, niin sitten ne pitäisi tietysti ensin laittaa paikoilleen.
Mutta siis joo ei pidä näkyä sitä kierrettä. Jos XXL on lähettyvillä, niin vie sinne ja vaadi että laittaavat kuntoon.
Minun silmään tuo on ihan ok.Sanokaas, kuuluisiko tuossa poljinvarren juuressa olla joku tiiviste tms.? Tuo, missä menee tuo kierteinen metalli. Nyt sinne tuntuu menevän kaikenlaista töhnää. Pyörä tuli XXL:stä osittain valmiiksi koottuna, niin olen olettanut, että se on ihan oikein kasattu.
Jossain alamäessä muutama kova jarrutus niin yleensä sillä taantuu jolleivat ole puhkikuluneet.Fillari seisoi talven varastossa, nyt levyjarrut (hydrauliset) nypyttää ja vähän kitisee. Mitäs noille kannattaa tehdä? Käytössä ne tuskin tulee paranemaan kun jarrutan tasan kerran lenkin päätteeksi... Ärsyttää vaan kun tekee yhdellä kädellä hidastuksesta hankalaa samalla kun näyttää kääntymismerkkiä.
Kovaa jarrutusta, niin siitä se tokenee.Fillari seisoi talven varastossa, nyt levyjarrut (hydrauliset) nypyttää ja vähän kitisee. Mitäs noille kannattaa tehdä? Käytössä ne tuskin tulee paranemaan kun jarrutan tasan kerran lenkin päätteeksi... Ärsyttää vaan kun tekee yhdellä kädellä hidastuksesta hankalaa samalla kun näyttää kääntymismerkkiä.
Kovaa jarrutusta, niin siitä se tokenee.
Tai voit toki kokeilla keskittää jarrusatulat uudestaan. Löysäät satulan kiinnityspultteja vähän -> painat jarrukahvan pohjaan ja pidät pohjassa -> kiristät pultit. Niissä on soikeat pultinreijät, joten keskittyvät automaattisesti, kun jarrukahva on pohjassa.
Haluaisiko joku pyöristä ja pyöräilystä enemmän tietävä selittää, miksi mun gravel-pyörän ensiasennusrenkaassa (Kenda Flintridge Sport) on maksimipaine niinkin alhainen kuin 3.5 bar? Onko tuo astetta lähempänä maastopyörän rengasta?
En ole ikinä tuota paremmalla tai edes millään maantiepyörällä pidempää matkaa ajanut ja olen siihen tosi tyytyväinen, mutta paine tuntuu alhaiselta. Puolison kaupunkipyörään juuri laitoin jonkun Continentalin perusrenkaan ja siihen meni 4.5 bar. Olisiko mahdollista saavuttaa vieläkin parempi rullaavuus asfaltilla vaihtamalla tilalle jokin esim. 5 baria sisäänsä ottava gravel-rengas, jolla vielä pärjää hiekkapäällysteellä ja poluilla?
Tarkennetaan siis vielä että nykyinen rullaavuus ei todellakaan tunnu huonolta, mutta vertailukohtia ei siis ole pidemmältä matkalta kuin vanhasta maastopyörästä...
Oisko vaijeri vain löystynyt? Takavaihtajan päästä ollut vaijerin kiinni pitävä ruuvi liian löysällä ja on sitten tärinästä vaijeri liikahtanut.Onko ideoita mikä takavaihtajassa alko reistailemaan? Shimanon 105, 11-ratasta. Tuli pyöräiltyä vähän epätasaisempi hiekkatie mutta ei mitenkään ihmeellisempi. Nyt vaihtaa takaa ensimmäiset neljä ratasta vähän heikommin ja siitä isompaan ei enää ollenkaan. Neljännen jälkeen kun antaa isompaa niin takavaihtaja ei liiku ollenkaan.
Olisi joku cyclo/gravel/fitness pyörä haussa +/- tonnin budjetilla enimmäkseen lenkkeilyyn asfaltilla ja soralla. Seuraavia vehkeitä katsellut ja listattu kiinnostavin ensin, onko viisaammilla ajatuksia tai ehkä parempia ideoita?
Cube olisi jo melkeen menossa ostoskoriin mutta yritän hetken viellä harkita. Pitkä toimitusaikahan tuolla Cubella olisi kun tuo 53cm runko "Will be ordered for you from the manufacturer. Delivery time will be approximately 4 weeks. ".
Seuraava kysmys liittyykin sitten runkokokoon eli vähän laskurista rippuen ehdottelee jotain 51-53cm väliltä kun omat mitat on 175cm ja 80cm jalka. Varmaan sitten tuo 53cm runko cubelta kun pienempääkään ei ole ja isompi varmaan jo liian iso. Joskus minulla oli Eddy Merckx maantiepyörä jonka päädyin myymään parin vuoden jälkeen kun runko osoittautui liian pieneksi. Tällä kertaa olisi kiva ostaa sopivan kokoinen varsinkin kun noita postimyyntipyöriä ovat.
Cube Nuroad
Canyon Roadlite AL 7.0
Kona Rove AL SE