• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Pyöräily

Arvaillaan nyt: keskellä: 27.5" 2.1": oikea 26": 2.2" vasen: 29er 2.3".

Sitähän tässä olenkin kysellyt onko esim. 29er 2.6" parempi kuin 29er 2.3" tai 29er 2.2"?
Mikä on se sweet spot 29er jäykkäperäkumi?

2.35" on paljon kevyempi kuin vastaavan paksuinen 2.8". Luulisin että 2.6" saattaisi olla se sweet spot?

Vasemmalla Specialized purgatory 29x2.3"(27mm id vanteella), keskellä 27.5x2.4" Ardent(24.4mm id vanteella), ja oikealla 27.5x2.6" Magic Mary (35mm id vanteella).
 
Olen kovin hämmästynyt.... "Rotkon" 27.5 x 2.35 nakkikumit riitti ja pääsin kotiin saakka :eek: Tätä ketjua lukeneena en uskonut sen olevan mahdollista.

Viime päivien ja lenkin aikaisen sateen kastelemalla ~50km pätkällä oli kivikkoa, juurakkoa, soraa, alamäkeä, ylämäkeä, neulaspolkua, hiekkatietä sekä asfalttia. Kaikki meni mukavasti. Renkaat ei rajoita, omat reidet kyllä. @kapo kyseli sitä fillaria, millä menee alamäki ja voi ajella maantielläkin. Vaikka nyt ajettu pätkä oli kylläkin trailia + hiukka maantietä, ei DH tykitystä, niin rullaavalla Hans Dampf + Nobby Nic kombolla Spectral pelaa kysymääsi. DH:iin sitten vaihtaa tehtaalta mukana tulleet järeämmät DHR II kumit alle. Exceedilläkin (käsittämättömän siroilla 29 x 2.25 kumeilla) tuo menee (kivikkoisimmat ja juurakkoisimmat tästä lenkistä kokeiltu) ja maantiet toki mukavammin, mutta kyllä tuo Spectral täpärinä on mukavampi ja sitä voi huoletta rankaista enempi jos niin haluaa / taitoa ja kuntoa löytyy.

Tuli samalla testattua uutta kamaa. Oakley EVZero Path Photochromic -lasit ja Pear Izumi Cargo Liner Short vaipat. Hyvin toimivat molemmat. Lasit varsinkin tuli tarpeeseen, kun olen tähän saakka ajellut tummilla Black Iridium linsseillä Oakleyn Straight Jacketeilla.

@Stn88 Olihan sulla siinä kuvassa vielä äärimmäisenä vasemmalla tosimiesten läskirengaskin näytillä :)
 
Itsellä ei kyllä ollut viime talvena mitään ongelmia ajaa 37mm leveillä nastoilla ns. travel pyörällä. Tai no sen yhden viikon loskakelin ajoin ajoradalla, mutta muuten joka arkipäivä työmatkat kevyen liikenteen väylällä. Jos on aurattu edes kerran viikkoon niin hyvin pärjää kapeammallakin renkaalla. Ainut on se loskakeli, mutta sitten vain ajoradalle polkemaan. Niitä kelejä ei montaa viime talvena tällä korkeudella ollut.

Ensi talven ajattaelin vetää GG:llä. Rengastusta en ole vielä päättänyt. Jotain 32-42 väliin nastallisena luultavasti.
 
@Kiila Juu, se on 5.0" takarengas. Edessä on 6.0", joten sillä pääsee jo varmaan vetten päällä:tup:

E: vähän ketuttaa kun tuli 27.5" ostettua. Nyt jo polttelee 29" fillariin vaihtaa. Ei oo pahemmin ihmisiä vissiin ketkä haluaa 27.5":een vaihtaa kaksysinsä:( XL runkokoko rajaa sit viel loputkin pois.
 
Viimeksi muokattu:
Oma lehmä ojassa, kun speksailen läskin rinnalle kakkospyörää. Mitään ei ole ostettu vielä.

Tärkein eli pitäisi päättää rengaskoko 29er:iin. Joku 29er 2.6" saattaisi toimia tuommoisessa yleiskäytössä läskin rinnalla. Ei liian kapea, mutta ei liian raskaskaan esim maantiellä.

Tämä rajaa käytännössä kaikki Canyonit pois.
 
Oma lehmä ojassa, kun speksailen läskin rinnalle kakkospyörää. Mitään ei ole ostettu vielä.

Tärkein eli pitäisi päättää rengaskoko 29er:iin. Joku 29er 2.6" saattaisi toimia tuommoisessa yleiskäytössä läskin rinnalla. Ei liian kapea, mutta ei liian raskaskaan esim maantiellä.

Tämä rajaa käytännössä kaikki Canyonit pois.

Rakenna toiset kiekot läskiin 29er kehillä? Ainakin moneen läskiin moiset mahtuu, sinun pyörästä en tiedä.
 
Millaisella vaatetuksella ajatte nyt maantiellä tai maastossa tälläisellä alle 10 asteen kelillä?
 
Millaisella vaatetuksella ajatte nyt maantiellä tai maastossa tälläisellä alle 10 asteen kelillä?
Softshell housut (RVRC), RVRC:n veden kestävä takki, ohut tekninen pitkähihainen paita takin alla. Jos vettä sataa enemmänkin, niin sitten vedän sadehousut päälle. Kengät kestää vettä, hanskat kestää vettä. Kypärään voin vetää kortsun päälle niin kestää sekin vettä.

Talvet vedän samalla vaatetuksella. Tietysti jalkaan tulee tekniset kalsarit ja paidan päälle vähän paksumpi tekninen paita. Kypärän alle kevyt tekninen pipo ja kunnolliset talvirukkaset. Muuten mennään -30 asteen keileissäkin samoilla housuilla ja takilla. En talvitakkia käyttänyt kertaakaan pyöräilyssä viime talvena.
 
Alla tekninen paita ja softshell takki jossa windstoppia,housut windstopper,näillä maastossa.
 
Mikähän tuossa specialized rckhopper on haarukkana? Vas ylhäällä korkin kun ruuvaa auki, tulee esiin ilmeisesti ilman täyttö.
Oik. putken alapäässä on taas jonkinlainen esijännitys-skruuvi, mikä ei anna mitään vastetta pyörittelee sitten miten päin vain.
Suntour XCR vahvin veikkaus, mutta kertokaa jos tietoa.
Nyt ei säädöt tunnu vaikuttavan joustoon millään tavalla. Eli uusi haarukka vai pientä huoltoa?
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän tuossa specialized rckhopper on haarukkana? Vas ylhäällä korkin kun ruuvaa auki, tulee kuvassa näkyvä ilmeisesti ilman täyttö.
Oik. putken alapäässä on taas jonkinlainen esijännitys-skruuvi, mikä ei anna mitään vastetta pyörittelee sitten miten päin vain.
Suntour XCR vahvin veikkaus, mutta kertokaa jos tietoa.
Nyt ei säädöt tunnu vaikuttavan joustoon millään tavalla. Eli uusi haarukka vai pientä huoltoa? katso liitettä 275729 katso liitettä 275730 katso liitettä 275732
Vasemmalta laitat itsellesi sopivat paineet ajoon,oikealta säädetään paluuvaimennuksen nopeus.
 
Millaisella vaatetuksella ajatte nyt maantiellä tai maastossa tälläisellä alle 10 asteen kelillä?

Suunnilleen kympin lämmöissä yläosassa tekninen t-paita ja ohut ”softshell-tyyppinen” urheilutakki tai muu ohut pitkähihainen, jalassa spandexit, verskat tai muut ohuet housut. Vitosen tienoille kun tippuu niin aluspaita vaihtuu pitkähihaiseen. Nollan pinnassa pitää laittaa paksumpaa paitaa alle ja vaihtaa takki tiiviimpään ja laittaa pitkät kallut jalkaantai vaihtaa windproof softshellit joilla menee pienillä pakkasillakin.
 
Vasemmalta laitat itsellesi sopivat paineet ajoon,oikealta säädetään paluuvaimennuksen nopeus.
Ok. Paineista jo jotain tubevideoita jo katselin, itselle fillari tuli puoli vuotta sitten ikävän tapahtuman johdosta, enkä ole tätä ennen kerennyt perehtyä tarkemmin. Muutenkin aina jäykillä hybrideillä ajanut, niin vähän hepreaa:D
Jollain shockpumpilla ilmeisesti täytetään ilmaa?
Voi vääntää rautalangasta:tup:
Muuten loistava pyörä, eli pakko saada kuntoon.
Ensin teen tottakai tänne kyselyn, ja sitten pyörähuoltoon kysymään perusasiat:darra:
 
JEFFSY 29 CF Comp

Tuossa jo hinta-laatusuhde kohdallaan kun hyvät alennukset. Pro mallissa sitten jo paremmat osat mutta parempi alekin.

JEFFSY 29 CF Pro

Saako noista yleensä nuo takajouset lukkoon? Nykyiselläkin pyörällä usein tulee ajettua etujouset lukossa, mutta enemmän takajouselle olisi käyttöä. Mietin vain joissain paikoissa voisi olla kätevä senkin laittaminen lukkoon jos tiessä ei suurempia töyssyjä ole. Harvemmin tulee maastossa ajeltua, mutta tuo takajousi olisi kyllä varmasti hintansa arvoinen normi teilläkin kun ärsyttää kuulokkeiden poksuminen jokaisessa töyssyssä :D Sen jälkeen kun ticpods freet ostin niin harvemmin on tullut enää ilman kuulokkeita korvissa ajeltua.
 
Ok. Paineista jo jotain tubevideoita jo katselin, itselle fillari tuli puoli vuotta sitten ikävän tapahtuman johdosta, enkä ole tätä ennen kerennyt perehtyä tarkemmin. Muutenkin aina jäykillä hybrideillä ajanut, niin vähän hepreaa:D
Jollain shockpumpilla ilmeisesti täytetään ilmaa?
Voi vääntää rautalangasta:tup:
Muuten loistava pyörä, eli pakko saada kuntoon.
Ensin teen tottakai tänne kyselyn, ja sitten pyörähuoltoon kysymään perusasiat:darra:

Iskaripumpulla sopivat paineet. Säädöllä vaimennus tai mitä vittua liekään. Jos on joku helvetin painava pomppukeppi. Niin melkein parempi on kevyt rigid keula.

Rakenna toiset kiekot läskiin 29er kehillä? Ainakin moneen läskiin moiset mahtuu, sinun pyörästä en tiedä.

Mahtuu varmasti. Mutta tuskin viitsin alkaa vaihtelemaan kiekkoja. Jotkut 2.2" renkaat läskissä näyttää vähän oudolta.

Jos ajelen 2.6" kumeilla niin kyllä joku pomppukeppi on keulaan saatava. Muuten lyö kyllä liikaa käsille.
 
Ok. Paineista jo jotain tubevideoita jo katselin, itselle fillari tuli puoli vuotta sitten ikävän tapahtuman johdosta, enkä ole tätä ennen kerennyt perehtyä tarkemmin. Muutenkin aina jäykillä hybrideillä ajanut, niin vähän hepreaa:D
Jollain shockpumpilla ilmeisesti täytetään ilmaa?
Voi vääntää rautalangasta:tup:
Muuten loistava pyörä, eli pakko saada kuntoon.
Ensin teen tottakai tänne kyselyn, ja sitten pyörähuoltoon kysymään perusasiat:darra:
Tuossa yksivaihtoehto iskaripumpusta,
Zefal Iskunvaimennin pumppu | Motonet Oy
Ei tuohon keulaan kannata oikein mitään huoltoa teetättää.Vähän kun sijoittaa huoltohinnan päälle saa jo ihan eri tasoisen keulan käytettynä.
 
Saako noista yleensä nuo takajouset lukkoon? Nykyiselläkin pyörällä usein tulee ajettua etujouset lukossa, mutta enemmän takajouselle olisi käyttöä. Mietin vain joissain paikoissa voisi olla kätevä senkin laittaminen lukkoon jos tiessä ei suurempia töyssyjä ole. Harvemmin tulee maastossa ajeltua, mutta tuo takajousi olisi kyllä varmasti hintansa arvoinen normi teilläkin kun ärsyttää kuulokkeiden poksuminen jokaisessa töyssyssä :D Sen jälkeen kun ticpods freet ostin niin harvemmin on tullut enää ilman kuulokkeita korvissa ajeltua.

Vipua kääntämällä löytyy : 3-position compression adjustment (open/pedal/lock). Piti vielä tarkistaa, kun omassani dvo:n iskarissa on: T3 Trail modes for open, medium, or firm compression adjustment, and adjustable rebound.

Eli kyllä sen yleensä lukkoon saa, tai niinku mullakin, niin 140mm perä muuttuu tuolla firmillä varmaan 60mm joustavaksi.
 
@Limainen setämies En tiedä trollaatko, onko kirjoituksesi tarkoituksenhakuista propagandaa vai jotain muuta, mutta olet nyt jankannut useamman sivun yhtä ja samaa asiaa: läskin ylivertaisuutta. Tämän ketjun kirjoittajille tuli jo varmasti selväksi oma mielipiteesi, joten jatketaan eteenpäin.

Aijaa että läskin ylivertaisuutta. Hieno havainto. Mutta valitettavasti aivan päin vittua.
Internetzin keskustelut rockz!11 :tup:
 
Mahtuu varmasti. Mutta tuskin viitsin alkaa vaihtelemaan kiekkoja. Jotkut 2.2" renkaat läskissä näyttää vähän oudolta.
Keskiökin menee ihan liian alas. Kaveri laittoi Dudeensa Mastodonin nokalle ja 3" plussakumit. Eipä tuo fiilikseltään ja kulultaan enää tavallisesta kapea renkaisesta eroa muuten kuin että rullaa yhä edelleen paremmin esteiden yli.
 
Onko vaihtajan vaihto edessä, kun isommalle rattaalle vaihtaa just niinku pitää, kun vaijeri vetää vaihtajaa, mutta pienemmälle rattaalle vaihtaessa tuntuu et vaihtaa sillo ku huvittaa. Joskus heti, joskus myöhemmin, ja joskus pitää vaihtaa hieman yli. Vai ottiko vaihteisto nokkiinsa ku tuolla kurakelissä lähin sitä sotkemaan.

Slx:n 11 vaihtaja siis kyseessä. Jäykempi jousi vissii xt:ssä ja jäykin xtr:ssä? Jotenkin ajattelisin et saattaa auttaa?
 
Onko vaihtajan vaihto edessä, kun isommalle rattaalle vaihtaa just niinku pitää, kun vaijeri vetää vaihtajaa, mutta pienemmälle rattaalle vaihtaessa tuntuu et vaihtaa sillo ku huvittaa. Joskus heti, joskus myöhemmin, ja joskus pitää vaihtaa hieman yli. Vai ottiko vaihteisto nokkiinsa ku tuolla kurakelissä lähin sitä sotkemaan.

Slx:n 11 vaihtaja siis kyseessä. Jäykempi jousi vissii xt:ssä ja jäykin xtr:ssä? Jotenkin ajattelisin et saattaa auttaa?
Kannattaa katsoa että vaijeri liikkuu ilman kitkaa. Kuulostaa enemmän että vaijeri reitti on likainen jos kerralla alkoi.
 
Tuossa yksivaihtoehto iskaripumpusta,
Zefal Iskunvaimennin pumppu | Motonet Oy
Ei tuohon keulaan kannata oikein mitään huoltoa teetättää.Vähän kun sijoittaa huoltohinnan päälle saa jo ihan eri tasoisen keulan käytettynä.
Juuh näin ajattelin itsekin. Varmaan katsoa joku huollettu/uudehko käytetty laadukkaampi keula. Viitsisi 200e keulaan laittaa kun kausikin aika finaalissa. Ja onpas suht arvokas pumppu, mutta kiitti vinkkistä/linkistä:)
 
Keulan voi kyllä varsin edullisesti huoltaa myös itse, service kitit ei kovin montaa kymppiä maksa. Itse operaatio on valmistajan ohjeita noudattaen ihan kohtuullisen simppeli, ja auttaa ymmärtämään jousituksen sielunelämää.

Tietysti jos tarvittavia työkaluja ja kemikaaleja ei ole, niin ensimmäiselle huollolle tulee kyllä äkkiä hintaa. Pitkässä juoksussa kuitenkin reilusti halvempaa huoltaa itse.

E: Ainiin, kyseessä tosiaan tuo Suntourin XCR. Tässä tapauksessa on pakko kompata, ei tuon huoltamisessa varmaan juuri järkeä ole ellei sitten harrastuksen vuoksi. Rokkarin Reconeita saa parhaimmillaan satasella miltei uusina (OEM versioita purettuna paremman tieltä).
 
Viimeksi muokattu:
Jos kasaa itse hyvistä osista 1x11 29” jäykkäperän niin paljonko menee rahaa että saa kunnollisen?

Onko näissä niinpäin että valmiin fillarin esim. Canyonin saa aina paremmilla osilla hintaan nähden kuin ostaessa erikseen?
 
Juuh näin ajattelin itsekin. Varmaan katsoa joku huollettu/uudehko käytetty laadukkaampi keula. Viitsisi 200e keulaan laittaa kun kausikin aika finaalissa. Ja onpas suht arvokas pumppu, mutta kiitti vinkkistä/linkistä:)
Saa noita pumppuja alkaen 20€ tais olla verkkokaupassakin myynnissä.
Fillatorista katsoo käytettyä keulaa.Tuon tason keuloja saa alle 150€ vähän ajettuja.
 
Jos kasaa itse hyvistä osista 1x11 29” jäykkäperän niin paljonko menee rahaa että saa kunnollisen?

Onko näissä niinpäin että valmiin fillarin esim. Canyonin saa aina paremmilla osilla hintaan nähden kuin ostaessa erikseen?
Kyllä.

Valmiin saa aina paremmilla osilla halvemmalla kun määrät sen verran suuria että saavat esim osasarjat huomattavasti halvemmalla kuin yksityiset kuluttajat edes kovimmista tarjouksista.
 
Jos kasaa itse hyvistä osista 1x11 29” jäykkäperän niin paljonko menee rahaa että saa kunnollisen?

Onko näissä niinpäin että valmiin fillarin esim. Canyonin saa aina paremmilla osilla hintaan nähden kuin ostaessa erikseen?
Mikä kullekkin hyvä? Jokatapauksessa varmasti saat halvemmalla ostamalla valmiin pyörän.
Itse rakentanut kaksi pyörää osista,kalliimpaa oli mutta tuli heti semmoinen minkä halusin.Viimeisimmällä täysjoustolla ajanut v.2014 ainostaan tanko vaihtunut leveämpään.
 
Jos kasaa itse hyvistä osista 1x11 29” jäykkäperän niin paljonko menee rahaa että saa kunnollisen?

Onko näissä niinpäin että valmiin fillarin esim. Canyonin saa aina paremmilla osilla hintaan nähden kuin ostaessa erikseen?

Luulis että perushyvän alumiinisen saa siinä 1500-2000, ja Kuitusen 2000-3000?
 
Juu näin epäilinkin, pakettina siis samalla rahalla paremmat osat. Aattelin vaan että voiko olla sama juttu kuin esim tietokoneen komponenttien kanssa että erikseen kasaamalla saa laadukkaammat ja halvemmallakin.

”Custom” henkinen pyörä tietty kiinnostava muttei oikein järkevä. Jos sattuis parempi osasarjoja löytymään alennuksista nii sitten ehkä erijuttu.
 
Fillari hakusessa myös itsellä. Ydinkeskustaan matkaa n. 5km, tasaista, asfaltoitua tietä koko matkalta. Mitään maastoajoa ei tule harrastettua, pelkästään satunnaiseen fillarointiin.

Tekeekö moisella pyörällä mitään vai kannattaako jättää kauppaan? https://m.bikester.fi/909918.html
 
Juu näin epäilinkin, pakettina siis samalla rahalla paremmat osat. Aattelin vaan että voiko olla sama juttu kuin esim tietokoneen komponenttien kanssa että erikseen kasaamalla saa laadukkaammat ja halvemmallakin.

”Custom” henkinen pyörä tietty kiinnostava muttei oikein järkevä. Jos sattuis parempi osasarjoja löytymään alennuksista nii sitten ehkä erijuttu.

No ehkä saattaa saada aika samoihin hintoihin, jos rcz:taa jaksaa päivystää.

On siellä joskus fillareitakin, esim tämä Scapin ----> SCAPIN 2019 COMPLETE BIKE ORAKLO 29" CARBON - SHIMANO XT 12sp - REBA - Size M Black RCZ Bike Shop

Merkkinä itselleni aika tuntematon, mutta alekoodilla tuon saa 1799e. Kokoja ei nyt oikeen voi valita, osuu kohdilleen jos osuu. :(
 
No ehkä saattaa saada aika samoihin hintoihin, jos rcz:taa jaksaa päivystää.

On siellä joskus fillareitakin, esim tämä Scapin ----> SCAPIN 2019 COMPLETE BIKE ORAKLO 29" CARBON - SHIMANO XT 12sp - REBA - Size M Black RCZ Bike Shop

Merkkinä itselleni aika tuntematon, mutta alekoodilla tuon saa 1799e. Kokoja ei nyt oikeen voi valita, osuu kohdilleen jos osuu. :(

Joo ei tässä nyt justiinsa ole kiireitä vaihtaa pöyrää mutta tuo nykyinen Canyon on ollut kyllä mieleen ja olis kyllä intoa jossain välissä panostaa lisääkin.
 
Joo ei tässä nyt justiinsa ole kiireitä vaihtaa pöyrää mutta tuo nykyinen Canyon on ollut kyllä mieleen ja olis kyllä intoa jossain välissä panostaa lisääkin.

Mitäpä sitä hyvää vaihtamaan :) itsekkin tuohon orangeen todella tyytyväinen, mutta joku vimma saada tilalle 29er täpäri, vaikka ikinä oo sellaisella tosin ajanut. 29 jäykkäperä canyon oli, mutta Orangen tieltä myin pois pari kk sitten.
 
Mitäpä sitä hyvää vaihtamaan :) itsekkin tuohon orangeen todella tyytyväinen, mutta joku vimma saada tilalle 29er täpäri, vaikka ikinä oo sellaisella tosin ajanut. 29 jäykkäperä canyon oli, mutta Orangen tieltä myin pois pari kk sitten.

Tosi on, mutta nälkä kasvaa syödessä :D

Tykkäsitkö enemmän Orangesta kuin Canyonista?
 
Tosi on, mutta nälkä kasvaa syödessä :D

Tykkäsitkö enemmän Orangesta kuin Canyonista?

Molemmissa puolensa, mutta ei näitä keskenään voi oikein verrata. Olihan se mukava hiekkatieajelussa.

Tuli tuohon Orangen hommattua myös nuo kuitukiekot, ja ne on myös vähän keposemmilla renkailla, niin iskarit firm asennossa ja nuo kiekot alla, niin kyllä sillä tarpeeksi hyvin pääsee myös.

Noissa spankin 35mm sisäleveydeltään olevilla vanteilla mulla on 2.6" magic mary ja 2.35 Hans dampf, niin noilla pärjää sitten ryteikössä hyvin :D

Aikalailla tasan kilolla kevenee kokonaispaino kun vaihtaa kuitukiekot alle.
PicsArt_09-15-03.13.36.jpg
PicsArt_09-15-03.13.00.jpg
 
Kyllä.

Valmiin saa aina paremmilla osilla halvemmalla kun määrät sen verran suuria että saavat esim osasarjat huomattavasti halvemmalla kuin yksityiset kuluttajat edes kovimmista tarjouksista.
Varsinkin tarjouksista esim. se sun linkkaama strive
 
Kyllä.

Valmiin saa aina paremmilla osilla halvemmalla kun määrät sen verran suuria että saavat esim osasarjat huomattavasti halvemmalla kuin yksityiset kuluttajat edes kovimmista tarjouksista.
Niin se riippuu mitä haluaa. Massavalmistajien pyörät, jos kelpaa niin asia on juuri näin.

Itse olen rakentanut suurimmaksi osaksi oman kalustoni runkosetteihin. Osa tuli suoraan halvemmaksi ja osa sitä kautta, että valmiisiiin olisi pitänyt vaihtaa osaa, että olisi saanut mieleisen.
 
Joskus käy niin, että pyörä maksaa halvimmalla osasarjalla vaikka 2500e, runkosetti maksaa 1500e. Ostaa halvimmalla osasarjalla olevan kokonaisen pyörän, ja myy fillaritorissa osat heti pois, ja saa vaikka 1300e niistä.

Eli säästö se on siinäkin, mutta jokainen itse määritelköön onko vaivan ja postissa ravaamise arvoista.
 
Ite ostin mieluisen rungon,talven aikana ostelin sieltä täältä osia tarjouksista jos löyty,vanteet kasasin ite.Eipä ole tarvinnut kuin tanko vaihtaa sen jälkeen.
 
Juu tuolla menetelmällä minäkin olen pyörät ostanut, että tarjouksia kyttäillen talven aikana osat kasaan ja keväällä sitten paketti valmiiksi. Aikaahan se projekti ottaa, mutta mihin tässä nyt kiire on.
 
Johan oli taas kilpailut. Vettä tuli melkein koko ajan ja lämpö 10 asteen luokkaa. Harhaankin onnistuin ajamaan muutaman kilsan. Melkoisen mutakuorrutteen sai taas vaihteeksi.
Toi Rock Razor on kyllä villi kumi ajaa mudassa. Eipä se ylämäissä hirveesti pidä ja mutkiin saa driftata näyttävästi, mutta sitten kun vähän kallistaa niin sivunappulat puree ja pito on ihan jees.
 
Täytyyhän sitä hiukan vaania osia kun juolahti mieleen että rakentaisi jossain välissä filemoonin, mutta tässä käy heti alkuunsa jo niin että "pittää olla hienot" ja sitten kuolataan kalliimpia osia. Budjetti lähtää tassuista oitis.

Radon Black Sin 29 Frame black red turbine orange | Hardtail 29" Shop

SRAM XX1 Eagle DUB 12-speed Boost Group 34T Trigger 175mm | MTB Group Sets Shop

RockShox 30 Gold RL 29" Solo Air Tapered | 29" Suspension Fork (80-110mm) Shop

Magura MT7 HC Disc Brake Set | Disc Brake - Sets Shop

Näistä pudonnut kärryiltä jo ajat sitten, pitäis joka osa varmistaa että sopii. Mutta esimerrkinä jos tuon tyylisillä palikoilla alkaisi fillaria parsimaan kasaan niin priimaa tulisi. Vähempikin kelpaa toki, mutta olishan se näilläkin siistiä hifistellä.

keikotkin maksaa julmetusti...
 
Vaiha se keula ainaskin, jos siis priimaa haluat :) ja siis halvemmallakin nuo osat löytyy, mut en vissiin juuri nyt ole tilaamassa?

Tuo tällä hetkellä rcz:lla alekoodilla 399e. :) ja on parempi ku tuo rockshox :) FOX RACING SHOX Fork 34 FLOAT 29" FACTORY 100mm BOOST 15x110mm Tapered Kashima Black (910-18-452) RCZ Bike Shop

Ja jos nelimäntäisen eteen haluat, taakse kyllä luulisi 2 mäntäisen riittävän, jää pari euroa muuhun sit :) Magura MT Trail Carbon Carbotecture Disc Brakes set -uskomattomaan hintaan | Bikester.fi
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 232
Viestejä
4 486 787
Jäsenet
74 185
Uusin jäsen
Atte_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom