Etuvaihtajaa pitänee siirtää se reilu sentti ylöspäin (jos tuo tosiaan on 42t, jos selvästi yleisemäpi 44t niin vajaa sentti). Tämän takia menee myös etuvaihtajan säädöt uusiksi (no, ne nyt voisi mennä muutenkin uusiksi jos ja kun rattaat tulee hieman eri etäisyydelle rungon keskilinjasta).
Etuvaihtajan oikean korkeuden voi luntata siitä, että kuinka läheltä se nykyään menee tuota isointa eturatasta. Tai, jos haluaa hienostella, niin se ”oikea etäisyys” on sellainen, että etuvaihtajan häkin ulomman sivun alareunan ja isoimman eturattaan hampaiden väliin pitäisi jäädä noin kolikon* paksuuden verran tilaa, mutta ei paljon tätä enempää. Vaihtajaa siirtäessä pidä huoli siitä, että se häkki pysyy ketjun suuntaisena.
* Viiden sentin kolikko on ehkä jo hieman liian ohut, mutta muuten varmaan ne kaikki ovat riittävän tarkasti oikean paksuisia.
Lisäksi: Koska edellinen – oletettavasti alkuperäinen – keskiö on ns. kasettikeskiö mutta uusi keskiö ei ole kasettikeskiö, niin jos haluaa varmistaa** tuon uuden keskiön mahdollisimman sulavan toiminnan – ja maksimoida sen kestoiän – tulisi rungon keskiömuhvin ulkopintojen suoruus varmistaa suoristamalla keskiömuhvin päädyt (ts. sellainen hassu erikoistyökalu, joka kaapii mahdollisen maalipinnan pois ja sitten poistaa tarvittaessa osalta matkaa myös ohuen siivun metallia). Tämä onnistuu jos menee hattu kourassa paikalliseen parempaan pyörähuoltoon, ja pyytää niitä rotsaamaan kierteet ja asentamaan keskiön ja kammet. Tästä tosin köyhtyy ainakin sen pari kymppiä. Käyttöpyörässä toki voi myös kokeilla onneaan, ja toivoa että ovat tehneet tuon tehtaalla (tai pyörän alkuperäisessä kasauksessa), tai sitten että keskiömuhvi ei ole pahasti elänyt runkoa hitsatessa. (Kasettikeskiöt, siis nelikantti, ja alkuperäinen octalink, eivät ole herkkiä muhvin vinoudelle, mutta muut keskiötyypit ovat. Jos oikea ja vasen laakeri eivät ole linjassa, niin kammet eivät pyöri sulavasti.)
** Lue: hifistellä. Oman pyörän osalta tämän jätin tekemättä kun nelikantista siirryin juurikin HT2-keskiöön. Tosin runkona oli ei-aivan-markettipyörä-mutta-melkein-sellainen, Surly, ja keskiömuhvi näytti silmämääräisesti rotsatulta (maalipinta oli ainakin kaavittu pois muhvin päädyistä, ja mielestäni muhvin päädyt oli muutenkin suoristetun näköiset, ts. kiiltävät ja työkalun jälkiä ainakin kuvittelin näkeväni).