Pyöräily

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
668
Helteistä huolimatta syksy tekee tuloaan.
Sähkömaasturiin olisi tarve etu- ja takavalolle (Bosch gen4).

Löytyykö kokemuksia onko esim. valostorella ollut millaiset blackfriday tarjoukset viime vuosina? Ajatuksena josko kitkuttelisi sinne asti ladattavilla lampuilla.
Omaan pyörääni olen silmäillyt Lupinen valoja, C14 taakse ja eteen ehkäpä SL MiniMax. Teho tosin taitaa olla melko yliampuva pääasiassa ympärivuotiseen työmatkapyöräilyyn...?
Mistä Lupinen valot ylipäätään edullisimmin? Ulkomailta tilaaminen ei ole ongelma.

Vaimon pyörään kuulemma riittää hyvän hinta-laatusuhteen budjettiratkaisu. Täytyy kuitenkin olla kytkettävissä suoraan samaiseen boschin moottoriin. Suosituksia?
Jos budjetilla mennään niin itse ratkaisin homman niin että vedin johdot moottorilta etu- ja takalampuille. Modasin takavaloksi tämäntyylisen lampun. Sisuskalut ulos ja plussapiuhan väliin 100 ohmin vastus. Linkin valossa on satulatolpan alle kiinnitys mutta näitä saa myös satulatolpan putkeen kiinnitettäviä. Ensinmainittu ei oikein toimi hissitolpan kanssa kun kaapeli menisi solmuun.

Etuvalo joku bike24.com parinkympin StVZO lamppu jossa tietty valmiit johdot jotka kytkin suoraan moottorille. Ei tuosta moottorin 5V johdosta kunnon tehoja saa niin toimii lähinnä huomiovaloina. Kunnon tuikut on pakko olla erikseen akuilla. Vajaa viidenkympin 1000 lumenin (ei KIinalumen) riittää ihan hyvin maastoajoonkin.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 741
Mullon joku Lezynen 1000 lumenin lamppu kytkettynä Shimanon EP8 -koneeseen, mutta kai tuon saa ihan yhtä lailla Boschinkin koneeseen kiinni. Tuo oli suunnilleen satkun peli ja varmaan on jotain paljon halvempiakin ratkaisuja, mutta tuo on mukava, kun saa noista Shimanon nappuloista säädettyä valotehon (tai päälle / pois) ja valoa piisaa kyllä joka paikkaan, mihin on ite pimeällä keksinyt mennä. Mitään polkukaahausta en tosin pimeällä ite harrastakaan. Ja näyttää hyvältä tuossa fillarissa.

muoks. tarkempi malli lienee Lezyne eBike Macro Drive 1000lm.
 
Liittynyt
02.04.2020
Viestejä
285
Kirjoitin aiemmin tuosta hiilarihaarukoissa olevien plugien lipsumisesta ja enpä tuota nykyistä plugia saa pysymään vaikka laittanut 6nm ja pessyt ipalla kontaktipinnat varmasti rasvattomiksi. Plugi on tuollainen FSA Compressor Carbon TH-881CF Expander Plug and Top Cap, 28.6mm OD × 23-26.3mm ID, XTE1861 - Newegg.com jos ei ihan juuri tuo, niin joku FSA:n tuota sarjaa hyvin todnäk kuitenkin. FSA:n manuaalit suosittelee 6-9nm mikä tuntuu aika hurjalta hiilarihaarukalle, varsinkin kun haarukkaputki pullistuu soikioksi n. +- 0,1mm työntömitalla katsottuna kun plugin kiristää jo 5 newtonmetriin. Palautuu kyllä kun poistaa plugin. Eli ei nyt luulisi ihan löysällä olevan.

Silti laakerien esikiristystä laittaessa plugi tuppaa nousemaan n. millin verran ylös joka kiristyksellä, minkä takia riittävää esikiristystä on vaikea ellei mahdoton saada. En laita sitä esikiristystä hampaat irvessä, sormivoimin arvioituna ehkä 2nm korkeintaan mutta plugi vaan on liukas kuin mikä ja eihän tuossa karhennusta kunnolla olekaan. Sen verran saa kireyttä, että keula ei ihan lonksu paikallaan nylkyttäessä eikä spacerit pyöri ellei hampaat irvessä yritä, mutta isompien reunakivien yli ajellessa kuuluu pientä sivuääntä, eli keula ei tule niin kireälle kuin pitäisi olla.

Mitäs tuolle nyt tekisi? Pro Expander hiilikuituhatulla - Ridemore käynkö hakemassa tuon, näyttäisi olevan selvästi paremmin karhennus kuin tuossa FSA:ssa. Hiilaritahna maksaa melkein saman verran, enkä luota oikein siihen kerta noin herkässä on nousemaan.

Olen 95% varma että headsetti on muuten oikein kasattu, kun sen kertaalleen purin ja puhdistin + uudelleen-rasvasin. Ainoa joka vähän epäilyttää on se lovellinen "compression ring" mutta videoiden perusteella sekin pitäisi olla oikein. Keula oli löysä jo liikkeestä tullessa, melkein ajamaton pyörä kyseessä.

Varmistan vielä, että onkos se nyt niin, että jos tuon esikireyden vaan saisi kerran riittäväksi, niin siitä hieman paikaltaan nousseesta plugista ei olisi mitään ajoa estävää haittaa kuitenkaan? Eli yhtä turha kuin se aheadin kansikorkki ja -pultti sen jälkeen kun esikiristys on tehty ja stemmi puree haarukkaputkeen kunnolla?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 181
Kirjoitin aiemmin tuosta hiilarihaarukoissa olevien plugien lipsumisesta ja enpä tuota nykyistä plugia saa pysymään vaikka laittanut 6nm ja pessyt ipalla kontaktipinnat varmasti rasvattomiksi. Plugi on tuollainen FSA Compressor Carbon TH-881CF Expander Plug and Top Cap, 28.6mm OD × 23-26.3mm ID, XTE1861 - Newegg.com jos ei ihan juuri tuo, niin joku FSA:n tuota sarjaa hyvin todnäk kuitenkin. FSA:n manuaalit suosittelee 6-9nm mikä tuntuu aika hurjalta hiilarihaarukalle, varsinkin kun haarukkaputki pullistuu soikioksi n. +- 0,1mm työntömitalla katsottuna kun plugin kiristää jo 5 newtonmetriin. Palautuu kyllä kun poistaa plugin. Eli ei nyt luulisi ihan löysällä olevan.

Silti laakerien esikiristystä laittaessa plugi tuppaa nousemaan n. millin verran ylös joka kiristyksellä, minkä takia riittävää esikiristystä on vaikea ellei mahdoton saada. En laita sitä esikiristystä hampaat irvessä, sormivoimin arvioituna ehkä 2nm korkeintaan mutta plugi vaan on liukas kuin mikä ja eihän tuossa karhennusta kunnolla olekaan. Sen verran saa kireyttä, että keula ei ihan lonksu paikallaan nylkyttäessä eikä spacerit pyöri ellei hampaat irvessä yritä, mutta isompien reunakivien yli ajellessa kuuluu pientä sivuääntä, eli keula ei tule niin kireälle kuin pitäisi olla.

Mitäs tuolle nyt tekisi? Pro Expander hiilikuituhatulla - Ridemore käynkö hakemassa tuon, näyttäisi olevan selvästi paremmin karhennus kuin tuossa FSA:ssa. Hiilaritahna maksaa melkein saman verran, enkä luota oikein siihen kerta noin herkässä on nousemaan.

Olen 95% varma että headsetti on muuten oikein kasattu, kun sen kertaalleen purin ja puhdistin + uudelleen-rasvasin. Ainoa joka vähän epäilyttää on se lovellinen "compression ring" mutta videoiden perusteella sekin pitäisi olla oikein. Keula oli löysä jo liikkeestä tullessa, melkein ajamaton pyörä kyseessä.

Varmistan vielä, että onkos se nyt niin, että jos tuon esikireyden vaan saisi kerran riittäväksi, niin siitä hieman paikaltaan nousseesta plugista ei olisi mitään ajoa estävää haittaa kuitenkaan? Eli yhtä turha kuin se aheadin kansikorkki ja -pultti sen jälkeen kun esikiristys on tehty ja stemmi puree haarukkaputkeen kunnolla?
Kävyllähän esikiristetään ja stemmillä se pitäis pysyä kiinni. Sun kannattaa käyttää ennemmin carbon grippiä ja kiristää kaikki momenttii.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
252 345
Viestejä
4 398 060
Jäsenet
72 943
Uusin jäsen
Olppa1

Hinta.fi

Ylös Bottom