Keskustelua yhtiöistä, jotka tukevat Venäjän hyökkäyssotaa Ukrainaan

Liittynyt
16.08.2019
Viestejä
31
Olen löytänyt englanninkielisestä Wikipediasta listan yhtiöistä, jotka edelleen tukevat Venäjän hyökkäyssotaa. Lista löytyy osoitteessa Boycott of Russia and Belarus - Wikipedia. Listassa suomalaisille tärkeitä yhtiöitä lienevät ainakin Bosch, Burger King, Dyson, Herbalife, Kia, Lenovo, Micro-Star International, Nokian Tyres, Pirelli, Renault sekä Whirlpool. En valitettavasti tiedä, milloin viimeksi tuota listaa on päivitetty, eli siis ovatko kaikki nuo yhtiöt edelleen nyt, 30.11.2023, mukana tukemassa Venäjää.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 506
Eikö tämä ketju kuuluisi politiikka-alueelle?
Ja jos joku yhtiö edelleen tekee liiketoimintaa Venäjän kanssa se ei tarkoita että kyseinen yhtiö tukee Venäjän hyökkäyssotaa. Ehkä jossain määrin noin voisi ajatella jos liiketoiminta olisi aloitettu sodan alkamisen jälkeen ja nimenomaan sodan takia.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 105
”En tiedä” ei ole koskaan hyvä tekosyy, joten olisit @Sami-FIN voinut jättää luettelematta yrityksiä nimeltä.

Täältä saat paremmat tiedot kuin Wikistä:


 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 743
Uutena käytäntönä Hyvät tarjoukset -alueen tarjouksissa. Jos kyseessä on yritys, joka on jatkanut liiketoimintaa Venäjällä hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta, voi tarjousketjussa linkittää yhden (1) kerran tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta tässä ketjussa.

 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 372
Meinasin tehdä ketjun, mutta täällä näköjään olikin jo voimakkaasti sinnepäin oleva ketju.

Kun katsoi noita listoja tuolta ylempää postauksesta, niin huomasi mm. seuraavia asioita.
1. Sodasta on ollut selkeästi hyötyä monille kiinalaisille isoille firmoille ja vienti ryssiin on kasvanut.
2. Intialaiset firmat ovat ilmeisesti jatkaneet yleensä ryssälän bisneksiään, koska politiikka mm. Kiinan kanssa.
3. Monet Eurooppalaiset firmatkin ovat jatkaneet ja kun kilpailu on laantunut, niin bisnes on tuottanut siellä riskeistä huolimatta niistä monilla ilmeisen hyvin.
4. Jotenkin vaikutti, että ranskalaiset olivat monasti jatkaneet bisneksiään tosin yllättäin myös esim saksalainen firma "Wilo SE", joka vienee mm. automaatiota sinne ja ilmeisesti aika monipuolisesti tehtaidensa välillä, joista yksi on ryssälässä..
-----------------------------------------------------
Yhteenvetona voisi pakotteista toseta:
1. Pakotteet vuotavat Kiinan kautta seulan tavoin.
2. Pakotteet vuotavat Intian kautta huomattavasti.
3. Pakotteet vuotavat varmasti usempien firmojen kautta enemmän tai vähemmän jatkuvasti muissakin maissa. Varsinkin firmojen, joilla on tuotantoa sekä Euroopassa, että ryssälässä.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 528
Katsoin juuri venäläisen paluumuuttajanaisen vlogia Siperiasra (Novosibirsk) ja siellä vilahti ainakin venäjäksi kirjoitettu Burger King. Jos toimii edelleen siellä, niin menee boikottiin minulla.

Ravintola oli auki ja asiakkaita riitti. Burger King itse sanoo, että toiminta on yrittäjävetoista, eikä se osallistu sen rahoittamiseen tai tavarantoimituksiin.

Mäkkäri ja hese sieltä on jo lähtenyt, joten rahat sinne jatkossa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 372
Katsoin juuri venäläisen paluumuuttajanaisen vlogia Siperiasra (Novosibirsk) ja siellä vilahti ainakin venäjäksi kirjoitettu Burger King. Jos toimii edelleen siellä, niin menee boikottiin minulla.

Ravintola oli auki ja asiakkaita riitti. Burger King itse sanoo, että toiminta on yrittäjävetoista, eikä se osallistu sen rahoittamiseen tai tavarantoimituksiin.

Mäkkäri ja hese sieltä on jo lähtenyt, joten rahat sinne jatkossa.
Onko sillä ryssälän "burgerkingillä" mitään tekemistä Burgerkingin kanssa? Eivät varmasti ryssälässä välitä, jos täällä käydään itkemään firman nimen ja ilmeen kopioinnista. Maksaako yrittäjä niistä paljonkin rojaltteja?? Burgerkingin mukaanhan se ei maksa mitään sinnepäin ainankaan..

Mielestäni kannattaa erotella firmat, jotka ihan oikeasti toimivat siellä nytkin, kokoajan, jotkut toki eri nimellä, mutta kuitenkin ja firmat, jotka eivät edes toimi siellä, vaikka siellä on kopsattu firman nimi ja ulkonäkö, sekä ehkä tuotteet..
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 512
Katsoin juuri venäläisen paluumuuttajanaisen vlogia Siperiasra (Novosibirsk) ja siellä vilahti ainakin venäjäksi kirjoitettu Burger King. Jos toimii edelleen siellä, niin menee boikottiin minulla.

Ravintola oli auki ja asiakkaita riitti. Burger King itse sanoo, että toiminta on yrittäjävetoista, eikä se osallistu sen rahoittamiseen tai tavarantoimituksiin.

Mäkkäri ja hese sieltä on jo lähtenyt, joten rahat sinne jatkossa.
Ihan turha aiheuttaa ongelmia muissa maissa toimiville BK-yrittäjille sen vuoksi, että joku ryssäpulju puliveivaa siellä edelleen samalla logolla vaikka mitä tekisi.


1725826523890.png
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
252 361
Viestejä
4 398 213
Jäsenet
72 943
Uusin jäsen
Olppa1

Hinta.fi

Ylös Bottom