Pyöräily

Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
754
Itelle tuli eilen bike24 tilaus dhl:n toimittamana kotiovelle ilman mitään ongelmia.

Noissa osissa ei mitään ihmeellistä, mutta tykkään tosta pullotelineestä. Siinä on pumppu ja multitool. Pullo piti ostaa erikseen.



Voitko laittaa linkin koitin googlailla mutta en löytänyt.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Tais naksuminen häipyä kun putsasi ja marinoi satulaputken asennustahnalla, satulan ja putken kiinnikkeet auki ja sinnekin tahnaa, sekä WD40 satulan alle putkien ja istuinosan kiinnityskohtiin varmuuden vuoksi.

Ei olis tullut heti mieleen niitä purkaa ja rasvailla. Kiitti vaappu79 ja RTR :thumbsup:
 
  • Tykkää
Reactions: RTR
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Onkos näissä halvemmissa pyörissä jotain suht-koht laadukasta vaihtoehtoa? Pyörä ois käytännössä työmatkoihin, kauppareissuihin sun muuhun perusliikkumiseen, johon ei bussia jaksa tai autokyytiä tarvitse. Budjetti venyis ääritapauksessa varmaan johonkin 600e tienoille, mutta pienempi hinta on aina mukavampi.

Onko mitään järkeä harkita vaikka jopoa (kunnon lukon kanssa, kun ilmeisesti ovat varkaiden suosiossa) vai ratsastaako se vain käytännössä nimellä? Tyyliin viimeiset ainakin 20-25 vuotta on tullut poljettua mummopyörillä, mutta toki mikä vaan on mahdollinen. Maastopyöräkin tavallaan kiinnostaisi, kun moinen olisi talvisin hieman kätevämpi. Saatavuus pitäis olla kunnossa (on noita joitain pyöriä vielä varastoissa, vaikka niille onkin ollut kova menekki), kun vanha pyörä alkaa olemaan käyttökelvoton eikä sen huoltamiseen jaksaisi käyttää penniäkään, kun tässä vaiheessa taitaa olla järkevintä pistää rahat suosiolla uuteen pyörään.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Onkos näissä halvemmissa pyörissä jotain suht-koht laadukasta vaihtoehtoa? Pyörä ois käytännössä työmatkoihin, kauppareissuihin sun muuhun perusliikkumiseen, johon ei bussia jaksa tai autokyytiä tarvitse. Budjetti venyis ääritapauksessa varmaan johonkin 600e tienoille, mutta pienempi hinta on aina mukavampi.

Onko mitään järkeä harkita vaikka jopoa (kunnon lukon kanssa, kun ilmeisesti ovat varkaiden suosiossa) vai ratsastaako se vain käytännössä nimellä? Tyyliin viimeiset ainakin 20-25 vuotta on tullut poljettua mummopyörillä, mutta toki mikä vaan on mahdollinen. Maastopyöräkin tavallaan kiinnostaisi, kun moinen olisi talvisin hieman kätevämpi. Saatavuus pitäis olla kunnossa (on noita joitain pyöriä vielä varastoissa, vaikka niille onkin ollut kova menekki), kun vanha pyörä alkaa olemaan käyttökelvoton eikä sen huoltamiseen jaksaisi käyttää penniäkään, kun tässä vaiheessa taitaa olla järkevintä pistää rahat suosiolla uuteen pyörään.
Fillaritorilta (facebook ryhmässäkin kova sutina) noin 600€ saa ihan pätevän käytettynä jos harrastajalta löytää sopivan, säädöt ja huollot kunnossa.
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
596
Hankalaksi menee tuolla budjetilla saada hyvä pyörä heti. Trek FX 2 Disc ja Marin Presidio lähtisi juuri tuolla 600€ ja varsin hyviä peruspyöriä, mutta ei taida mistään löytyä hyllystä. Muuten laatumerkkien hinnat-alkaen mallit pyörivät jo 800€ tienoilla. Itseltä ainakin loppuisi into melko nopeasti jos työmatkat pitäisi ajaa yksivaihteisella 16kg nojatuolilla, eli en edes harkitsisi Jopoa. Toki tuo on täysin makuasia ja melko pomminvarmoja vehkeitä.

Jos käytetty kelpaa niin sitä suosittelisin itsekkin, käytettyjä hybridejä löytyy paljon kun harrastajat siirtyvät sporttisempiin vehkeisiin. Tietysti käytetyn ostamisessa aina riskinsä, mutta hinta/laatusuhde on lyömätön.
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
578
Tuohon käyttöön voisi hommata ehkä jonkun sinkulan? Maksanee reilusti alle 600e.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Itseltä ainakin loppuisi into melko nopeasti jos työmatkat pitäisi ajaa yksivaihteisella 16kg nojatuolilla, eli en edes harkitsisi Jopoa.
Vaikuttaako se muutaman kilon paino niin paljon? Enemmän itseä jopossa mietityttää se renkaiden koko. En oo tainnut kevyttä pyörää koskaan käyttääkään, joten painoon olen varmasti tottunut, mutta ainakin omassa päässä se 28" rengas on helpottanut liikkumista.

Tuohon käyttöön voisi hommata ehkä jonkun sinkulan? Maksanee reilusti alle 600e.
Ehdotuksia?
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
596
Vaikuttaako se muutaman kilon paino niin paljon?
Tottumiskysymyshän tuo on, kun olet aina ajanut painavalla teräsrunkoisella mummopyörällä niin eipä varmaan. Mutta omat pyöräni ovat 7-9kg painoluokassa niin Jopo olisi aivan hirveä ankkuri. Hybridit ilman lisävarusteita ovat yleensä siellä 11kg tienoilla, ja 5kg ero on kyllä jo erittäin huomattava pyörän kiihtyvyydessä ja ketteryydessä.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
637
Suosituksia nappikuulokkeista pyöräilyyn?
Tärkeintä olisi että pysyy hyvin korvissa ja päästäisi liikenteen äänet läpi.

Puhelimena oneplus mutta olisiko silti airpods pro:t se oikea valinta?
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Suosituksia nappikuulokkeista pyöräilyyn?
Tärkeintä olisi että pysyy hyvin korvissa ja päästäisi liikenteen äänet läpi.

Puhelimena oneplus mutta olisiko silti airpods pro:t se oikea valinta?
Itellä näistä vanhemmat versiot, pysyy hyvin korvilla kun tuo nipukka joka menee korvalehden mukaan + kartio korvakäytävään:


Langattomuus toimii hyvin. Näissä ei ole tautamelutoimintoa niin kuulee volumesta riippuen vähän kirkunaa ja tööttäilyäkin
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
477
Piakkoin on tulossa mahdolliseksi työsuhdepolkupyörän ostaminen. Olen hieman pohtinut sähköpyörää, mutta alan ehkäpä kallistumaan kuitenkin ihan perinteisen pyörän puoleen. Mielenkiintoni on herättänyt Marin Presidio 3 . Mulla ei ole mitään kokemusta tuollaisesta hihnavedosta tai mikä ihme tuo nyt onkaan perinteisten ketjujen tilalla. Onko kellään kokemusta onko tuossa hihnassa mitään ns. erikoista mikä pitäisi ottaa erityisesti käytössä huomioon? Eli siis helppohuoltoinen kaupunkipyörä olisi kiikarissa, ja sen suhteen tuo Presidio 3 näyttäisi aika hyvältä valinnalta.. onko pyörätietäjillä jotain vastaväitteitä/ajatuksia miksi tuo pyörä ei olisikaan välttämättä niin hyvä hankinta?
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
596
Eipä tuossa ole mitään erikoista, hihna on polkutehokkuudessa huonompi kuin ketju, mutta ei tarvitse rasvata ja on paljon pitkäikäisempi. Jos voisin jotenkin perustella uuden arkipyörän hankkimista, niin tuo olisi kyllä listan kärjessä. Jarrut voisivat olla paremmat, mutta ainahan niitä voi päivittää jälkikäteen.
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
202
Suosituksia nappikuulokkeista pyöräilyyn?
Tärkeintä olisi että pysyy hyvin korvissa ja päästäisi liikenteen äänet läpi.

Puhelimena oneplus mutta olisiko silti airpods pro:t se oikea valinta?
Samsung Buds Live
Itsellä ollut nyt työmatkapyöräilykäytössä jokusen kuukauden ja ollut todella tyytyväinen. Muodon takia liikenteen äänet kuuluu tosi hyvin läpi ja vaikka alkuun olin skeptinen miten pysyy korvissa niin ei ole ollut mitään ongelmaa senkään suhteen. Näköjään vieläpä hyvässä tarjouksessa tällä hetkellä (hinta.fi mukaan historian halvin hinta).
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 174
Aeropex

Vaimo osti mulle tuollaiset. Ylivoimaisesti parhaat pyöräilyyn tähän mennessä.
Ei suhise juuri ollenkaan ja luonnollisesti kuulee muutakin.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Vittoria Terreno Graphene 2.0 noiden WTB ThickSlickien tilalle, köykäisemmät renkaat, saas nähdä huomaako käytännössä rullaavuudessa eroa. Eikai noita slicksejä voita siinä mikään. Vittorioissa jokin nanokalvo pistosuojausta varten, saas kattoo toimiiko. Slickseissä oli järeä pistosuoja ja siksi painavammatkin.

Mutta Vittoriat paremman näköiset kyllä kun pelkät mustat sileet tuubit.

Tubeless valmius olisi, mutta painoeroa ei taida kauheesti tulla jos lisää litkut Swalben ultralight sisurien (140gr) tilalle. Ja ajan lähes max paineilla kun rullaavuutta tarvii enemmän kuin pitoa.
PCIMG_2021-07-03_22-55-15.JPG
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
596
Ulkonäön kannalta nuo ovat kyllä huima parannus thickslickkeihin verrattuna.

Contin Speed Kingit voisivat kans olla hyvä vaihtoehto, yli 100gr kevyemmät per nakki kuin nuo Vittoriat. Saatan laittaa nuo itse testiin kun nykyiset kuluvat puhki. Tubelessina saisit kyllä painoa vielä pois, mutta vaadittava asennuskalja nostaakin sitten kuljettajan painoa :D
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Ulkonäön kannalta nuo ovat kyllä huima parannus thickslickkeihin verrattuna.

Contin Speed Kingit voisivat kans olla hyvä vaihtoehto, yli 100gr kevyemmät per nakki kuin nuo Vittoriat. Saatan laittaa nuo itse testiin kun nykyiset kuluvat puhki. Tubelessina saisit kyllä painoa vielä pois, mutta vaadittava asennuskalja nostaakin sitten kuljettajan painoa :D
Mulla ollutkin Speed Kingit ja todella hyvöt renkaat, mutta tuppaavat puhkemaan aika helpolla kaupunki ajossa, tai sitten olen päästänyt liian kuluneiksi.

Oliko linkkiä tai tarkkaa mallia mitä Speed kingiä meinasit? Ne on kyllä kevyet :)

Mulla olis pieni Motonetin kompura kaapissa, auttaiskohan Tubeless täyttöön? Eikai siinä muuta hankaluutta ole. Vois myöhemmin testata jos hommais Tubeless setin. Tosin näytti siltä että pitää toiset vannenauhat vaihtaa vielä. Vähän raappeilla.
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
596
En tutustunut noihin mitenkään syvällisemmin, nopealla vilkaisulla näyttivät kiinnostavilta. Verkkiksessä CX-versiot 25€/kappale tällä hetkellä. Jotain pistosuojausta mainostavat, mutta ei kai noin ohuilta kumeilta voi ihmeitä odottaa.

Tubeless-hankaluudet ovat aina rengaskohtaisia. Kompura toki helpottaa saamaan renkaan tiivistymään, mutta jos rengas on haluton nousemaan vanteelle niin siinäs väännät ja voimistelet. Ja jos rengas ei pidäkkään ilmaa, kiva siivota litkut ja yrittää selvittää missä ongelma.
 

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 180
Vanhan Helkama-pyörän jalkajarru pitää pidempään jarruttaessa hyvin ikävää ääntä, korkea metallinen ujellus. Jotenkin liittynee siihen, että jarru lämpenee kovasti jarruttaessa. Kun jarru kuumenee, myös nappaa todella kovasti kiinni, lukkojarrutukseen.

Mitä huoltoa tuolle voisi tehdä, mikä noissa jalkajarruissa vaatii huoltoa?
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Voisi piruuttaa jossain välissä kokeilla miltä tuo jäykkäperä (ja keula) tuntuu ajaa gravel renkailla. Vanteille suositeltu minimi leveys on 40mm ja tuo renkaan sisämitta (vanteen ulkomitta) 622 on siis sama mitä 29” renkaissa mutta kapeammissa tuo mitoitteluasteikko muuttuu.

Eli mikä vaan rengas alkaen 622 x 40 sopii perus 29” maastovanteille tässä tapauksessa.

Tässä yks Pirelli Cinturato GRAVEL H Classic Folding Tyre | Folding tyres Shop

Painossa pitäis mielellään säästää ja rullaavuudessa, muutoin ei oikein hyödy mitään vaan muuttuu vain epämukavammaksi. Tykkään kyllä korkeaprofiilisista renkaista jos vaan rullaa.

Tekeekö kapeampi rengas jo rullaavuutta nopeammaksi vai onko kaikki kiinni kuvioista / seoksesta miten kulkee?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
201
Tänään tuli haettua toinen Orbea talliin ja tällä kertaa luomuna. H30 Alma. On se kyllä niin paljon kevyempi kuin sähköavusteinen.
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
596
Tekeekö kapeampi rengas jo rullaavuutta nopeammaksi
Ei, samalla paineella kapeampi rengas rullaa huonommin, koska kosketuspinnasta tulee "soikea". Toki yleensä kapeammat renkaat ajetaan korkeammilla paineilla, jolloin tota ongelmaa ei ole.
 
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 592
Vanhan Helkama-pyörän jalkajarru pitää pidempään jarruttaessa hyvin ikävää ääntä, korkea metallinen ujellus. Jotenkin liittynee siihen, että jarru lämpenee kovasti jarruttaessa. Kun jarru kuumenee, myös nappaa todella kovasti kiinni, lukkojarrutukseen.

Mitä huoltoa tuolle voisi tehdä, mikä noissa jalkajarruissa vaatii huoltoa?
Tuossa vois koittaa voidella jarrkengän (jarrulieriö) liika voitelulla tosin pito heikkenee.
Mikä napa? Helkama on käyttänyt shimanoa, voi myös olla torpedo.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Kohta pääsee rakentaa. Puuttuu enään srammin vaihtaja korvake.



Pelkään että onko 54 hampainen liian stydi. 36 hampanen rätchetti oli ollu ehkä parempi.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 174
Voisi piruuttaa jossain välissä kokeilla miltä tuo jäykkäperä (ja keula) tuntuu ajaa gravel renkailla. Vanteille suositeltu minimi leveys on 40mm ja tuo renkaan sisämitta (vanteen ulkomitta) 622 on siis sama mitä 29” renkaissa mutta kapeammissa tuo mitoitteluasteikko muuttuu.

Eli mikä vaan rengas alkaen 622 x 40 sopii perus 29” maastovanteille tässä tapauksessa.

Tässä yks Pirelli Cinturato GRAVEL H Classic Folding Tyre | Folding tyres Shop

Painossa pitäis mielellään säästää ja rullaavuudessa, muutoin ei oikein hyödy mitään vaan muuttuu vain epämukavammaksi. Tykkään kyllä korkeaprofiilisista renkaista jos vaan rullaa.

Tekeekö kapeampi rengas jo rullaavuutta nopeammaksi vai onko kaikki kiinni kuvioista / seoksesta miten kulkee?
CX/Gravel Bike Tires Test Results | Bicycle Rolling Resistance

sieltä listasta vaan valkkaamaan.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Tilaukseen nämä Panaracer Gravelking TLC Slick.


Omille vanteille minimi suositus leveys.

Rullaustesteissä toiseksi nopeimmat, köykäsempi pistosuojaus.

Pari Swalben ultralight sisuria mukaan ja voisi koittaa jossain välissä litkuttaa tubelessiksi jos jaksaa säätää. Kevenee ainakin, ei välttämättä rullaa WTB ThickSlicksejä juurikaan paremmin mutta tuo kaksi värinen kylki näyttää paremmalta :D Jos kaposempi ja matalampi rengas tuntuu persiiltä ni laitetaan kiertoon.

Onhan noi nopeammat maantierenkaat kyllä kolmanneksen kevyemmin rullaavat kuin maasto / gravel vaikka sileää kuviota niissäkin, että eroa on.
 
  • Tykkää
Reactions: RTR
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
69
Tubelessit rullaa paremmin, jotenka aika noubraineri tuo operaatio ompi. Nuo GK:t toiminee tuossa koossa parhaite 2-2,5bar paineilla sitte systeemin kokonaispainosta riippuen. Tubelessina siis. Sisurit ja tubeless gummi on huono yhdistelmä kun TR renkaat on yleensä pakseumpia kuin sisurilliset.

Lateksisisuria voi tietty tesmiä. Sehän rullaa joissain tapauksissa paremmin kuin tubelessi. Tietty miinuksena se, että ilmaa saa lisäillä joka kerta ku ennenku pyörän päälle hyppää.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Tubelessit rullaa paremmin, jotenka aika noubraineri tuo operaatio ompi. Nuo GK:t toiminee tuossa koossa parhaite 2-2,5bar paineilla sitte systeemin kokonaispainosta riippuen. Tubelessina siis. Sisurit ja tubeless gummi on huono yhdistelmä kun TR renkaat on yleensä pakseumpia kuin sisurilliset.

Lateksisisuria voi tietty tesmiä. Sehän rullaa joissain tapauksissa paremmin kuin tubelessi. Tietty miinuksena se, että ilmaa saa lisäillä joka kerta ku ennenku pyörän päälle hyppää.
Niin mikä tuossa on nobrainer? Laittaa extralight sisuri?

Vois tosiaan kokeilla tubelessina näitä myös. Noissa parhaiten rullaavissa Panaracereissa ei ole mikään paras pistosuojaus, ja taisi tuossa testissäkin olla käytössä jokin kevyt mutta normi sisuri ainakin painon puolesta. Sellanen raskaampi butyl tosiaan rullaa huonommin kuin tubeless tai kevyt sisuri, mutta kahden jälkimmäisen erot on aika pieniä. Tubeless hommassa mietityttää lähinnä että kuinka toimii jos ajelee lähellä renkaan max painetta, mutta se vois olla paras kyllä näille.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 251
Tubeless hommassa mietityttää lähinnä että kuinka toimii jos ajelee lähellä renkaan max painetta, mutta se vois olla paras kyllä näille.
Riippuu tietysti myös litkusta mitä käytetään. Esim. Stan's normaalin litkun suositeltu max paine on 2.75 bar, joten mitään kovia paineita ei sillä kannata käyttää. Stan's Race litku kestää varmaan vähän kovempia paineita, mutta en nyt muista paljon.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Riippuu tietysti myös litkusta mitä käytetään. Esim. Stan's normaalin litkun suositeltu max paine on 2.75 bar, joten mitään kovia paineita ei sillä kannata käyttää. Stan's Race litku kestää varmaan vähän kovempia paineita, mutta en nyt muista paljon.
No joo tuota en edes hoksannut katsoa että miten ovat litkuille paineet määritelleet, oli tarkotus laittaa alle Panaracer Gravelkingit ja niille oli 4.1 bar maksimi, jos jotain 3.8 - 4.0 tulis käytettyä niin pitää sitten tarkistaa litkujen sopivuuskin. Mutta eikö maantiepyörissä käytetä tubelesiä myös? Tosin muistaaksnei ohuin tubeless teippi oli 21mm vanteelle että välttämättä ole mantiehommissa / suuremmissa paineissa enää ollut muotia
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
264
No joo tuota en edes hoksannut katsoa että miten ovat litkuille paineet määritelleet, oli tarkotus laittaa alle Panaracer Gravelkingit ja niille oli 4.1 bar maksimi, jos jotain 3.8 - 4.0 tulis käytettyä niin pitää sitten tarkistaa litkujen sopivuuskin.
Nuo GK:t toiminee tuossa koossa parhaite 2-2,5bar paineilla sitte systeemin kokonaispainosta riippuen.
Menee vähän tuo tubelessin edut hukkaan siinä mikäli laittaa turhan korkeat paineet. Rullaa varmasti ihan hyvin noilla Miklun ehdottamilla paineilla ja kyyti on varmasti mukavampaa.

Renkaassa ilmoitettu maksimipaine ei ole mikään suosituspaine vaan enemmänkin ettei se siitä paljoa kovemmaksi saa mennä räjähtämättä pumpatessa.

Käytän itse Contin Terra Trailia edessä ja Speediä takana 40mm versioina Gravel-pyörässäni. Saatan kyllä pumpata takarenkaan 3 bariin lenkille lähtiessä mutta tässä on pientä vuotoa jo alkanut esiintymään, kun rengas on hyvin kulunut ja siinä on yksi reikäkin plugilla tukittu eli kyllä 70-100km lenkin jälkeen siinä 2.5 bar hujakoin on ollut. Eturenkaassa on itsellä ollut optimi 1.8-2.4 bar riippuen missä ajelee. Systeemipainoa on 105-110kg.

Kovat paineet ovat siinäkin mielessä huonot tubeless-käytössä kokemuksieni mukaan, että litku paikkaa huonommin reiät, kun litkun muodostama tulppa ei meinaa pysyä eli turhaa litkun ruutaamista ulos renkaasta siihen asti kunnes paineet alenee. Toki tässähän varmasti vaikuttaa eniten mitä litkua käyttää. Olen kuitenkin itse päättänyt etten lähde mitään 32mm tai alle maantiekumeja (esim. gp5k) enää kokeileen tubelessina, kun nämä nyt vaatii taas vähän lisää painetta ollakseen mukavat ajossa.

edit: sitä sun tätä
 
Viimeksi muokattu:

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
No eipä tuossa paljoa rullaavuudessa eroa ole että onko paineet MED = 2.9 bar vai high 3.4 bar. Joten se oma tapa lähelle maximia taitaa olla pieni ylilyönti. Nyt vasta tarkistin millasia paineita käyttivät testeissä. piti maksaa 6€ että sai pääsyn tietoihin, että siittä vaan kysymään jos jokin renkaan tiedot kiinnostaa jos ei nää ilman kirjautumista :)

kikuikiu.JPG


Mutta eroa tietty on jo selkeesti jos vetää extra matalat vs. korkeat.

Ihme Hifistelyä renkaiden kanssa, varmaan nykyään niin laiska että kaivaa kaiken avun irti ettei vaan joudu sykkimään :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
968
Suosituksia juomarepuista? Ei näillä helteillä tahdo riittää telineeseen mahtuva määrä nestettä. 3L saisi olla nestetilavuus ja hieman tilaa työkaluille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
341
Nyt tunnen itseni ihan kädettömäksi. Ostin Merida matts pyörän käytettynä,ja pitäisi saada ohjaustankoa ylemmäs,se on aivan alhaalla.Mutta miten ? Siinä on 6kolo ruuvi päällä ja tangon alapuolella on 2 käänneltävää ns. rinkulaa mutta ne vain pyörivät eikä mikään tunnu löystyvän,että saisi nostaa tankoa
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 162
Nyt tunnen itseni ihan kädettömäksi. Ostin Merida matts pyörän käytettynä,ja pitäisi saada ohjaustankoa ylemmäs,se on aivan alhaalla.Mutta miten ? Siinä on 6kolo ruuvi päällä ja tangon alapuolella on 2 käänneltävää ns. rinkulaa mutta ne vain pyörivät eikä mikään tunnu löystyvän,että saisi nostaa tankoa
Otappa kuva siitä kiinnitysmekanismista niin on helpompi jonkun antaa neuvoja, noita kun on erilaisia.
Säätömahdollisuudet riippuu paljon siitä millainen se stemmin kiinnitys siinä pyörässä on, jos ei ole säätövaraa spacereiden muodossa niin ei välttämättä edes saa nostettua muuten kuin hankkimalla stemmin jossa on jyrkempi kulma ylöspäin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
341
Eli siis nuo ovat spacereita joita mulla on 2 ohutta paikallaan.Tuo ohjaustanko ei vaan noussut kun löysäsin tuota top capia,pitäisikö nousta ?
 

Liitteet

Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 162
Eli siis nuo ovat spacereita joita mulla on 2 ohutta paikallaan.Tuo ohjaustanko ei vaan noussut kun löysäsin tuota top capia,pitäisikö nousta ?
Tuossa ei pysty nostamaan kannatinputkea ylöspäin (putki on alhaalta kiinni haarukassa), säätövara on tehty stemmiä spacereiden avulla säädettäväksi ilman että putkea pystyy vetämään ylemmäs, ja toki itse stemmillä (eli tangon kannakkeella) voi myös mahdollisesti säätää jonkin verran.

Onko sulla spacerit jo kaikki stemmin alapuolella, eli stemmi niin ylhäällä kuin saa?

Minkäslainen stemmi siinä on, onko siinä jonkin verran kulmaa tällä hetkellä alaspäin? Yks säätövara olis siinä, että kiepautat stemmin ympäri jolloin kulma tulee ylöspäin.

Jos tarvetta saada paljon ylöspäin niin on olemassa myös säädettäviä stemmejä jotka saa aika isoihin kulmiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 592
Eli siis nuo ovat spacereita joita mulla on 2 ohutta paikallaan.Tuo ohjaustanko ei vaan noussut kun löysäsin tuota top capia,pitäisikö nousta ?
Ja muistanet että tuolla systeemillä säädetään myös ohjauslaakerin välys.
Mikäli prikkoja ei saa siirrettyä alapuolelle vaihtoehtona on stemmin vaihto tai lisäpulikan laitto ruodon jatkeeksi.
(olihan niitä jossain?)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
341
Juu eli kävin pyöräliikkeestä ostamassa uuden stemmin,joka korotti tankoa n.5cm ylöspäin.Eli nyt ymmärrän miten tuo systeemi toimii :) . Entisen stemmin 6kolo pultti oli noin 3cm pitkä ja uudessa paljon pidempi . Olisi kyllä paljon näppärämpi sellainen pikalukitus ,mikä tässäkin on satulassa
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Juu eli kävin pyöräliikkeestä ostamassa uuden stemmin,joka korotti tankoa n.5cm ylöspäin.Eli nyt ymmärrän miten tuo systeemi toimii :) . Entisen stemmin 6kolo pultti oli noin 3cm pitkä ja uudessa paljon pidempi . Olisi kyllä paljon näppärämpi sellainen pikalukitus ,mikä tässäkin on satulassa
En ikinä eläessäni luottai tangossa pikalukitukseen! Jos pikalukitus annetaan asiakkaan vastuulle, siitä tulee loukkaantumisia ja jos jätät keulan liian löysälle, se murtaa rungon.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
69
Sellanen vielä noista tubelesseista ja soragummeista, että epätasaisella pienet paineet ja joustavakylkinen rengas rullaa paremmin kuin isoilla paineilla tai jäykkäkylkinen. Ja vaikka ero ei olisi iso niin merkittävin vaikutus on mukavuuteen! Varmaan samasta syystä pieni nappula ei tunnu viakuttavan soralla kuten asfaltilla.
Litkuna imho kalvon tekevä Caffelatex on parempi kuin Stani gravelihommissa. Stanista taas diggailen MTB ajossa. Varmaan johtuu vähän isommista paineista vs. maastokäyttö.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Sellanen vielä noista tubelesseista ja soragummeista, että epätasaisella pienet paineet ja joustavakylkinen rengas rullaa paremmin kuin isoilla paineilla tai jäykkäkylkinen. Ja vaikka ero ei olisi iso niin merkittävin vaikutus on mukavuuteen! Varmaan samasta syystä pieni nappula ei tunnu viakuttavan soralla kuten asfaltilla.
Litkuna imho kalvon tekevä Caffelatex on parempi kuin Stani gravelihommissa. Stanista taas diggailen MTB ajossa. Varmaan johtuu vähän isommista paineista vs. maastokäyttö.

Meinasin alkuviikosta litkutin kamoja haalia, eli jos tykkää pitää reilummin painetta gravelrenkaassa niin caffalatexin litkut olis hyviä? Ei taida saada kuitenkaan hyllystä mistään Helsingissä…
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 006
Viestejä
4 191 864
Jäsenet
70 841
Uusin jäsen
Package

Hinta.fi

Ylös Bottom