Prototype ja GT pikkuluokat -ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hans7z
  • Aloitettu Aloitettu
Tuo SC sääntö tuntuu kyllä ihan helvetin oudolta. Mitä tuossa kuuntelin noiden juttelua niin muutettu tälle kaudelle, nyt mentiin alussa joku 20 kierrosta SC takana? Jokainen luokka hakee paikkansa jne.
 
Sama systeemi kuin siis jenkeissä ollut aina/pitkän aikaa tämän tyyppisissä kisoissa.
 
Tuo SC sääntö tuntuu kyllä ihan helvetin oudolta. Mitä tuossa kuuntelin noiden juttelua niin muutettu tälle kaudelle, nyt mentiin alussa joku 20 kierrosta SC takana? Jokainen luokka hakee paikkansa jne.
Järjestetään luokittain.

Vanha systeemi oli 3 SC autoa ja siinä oli se vika että usein johtaja ja toisena oleva saattoivat mennä eri SC-jonoihin ja siitä tuli sitten minuutin ero tyhjästä.
 
Jo on kolareita.. LMP-luokan auto possun kylkeen aika hullun näköisessä paikassa.
 
Ja limpin kate lähti lentoon kuin Webberin mersu konsanaan. Ja kunnon sade taisi alkaa.
 
Ja sitten tulee vettä osassa rataa. Oliko näin, että tuossa LMP hybridi-luokassa oli siis ainoastaan joko slicksit tai saderenkaat kun muilla oli myös käytössä välikelin renkaat?
 
Ja sitten tulee vettä osassa rataa. Oliko näin, että tuossa LMP hybridi-luokassa oli siis ainoastaan joko slicksit tai saderenkaat kun muilla oli myös käytössä välikelin renkaat?
Juurikin niin, vain slicksit tai sadekiekot.
 
Joo, vai oliko vain GTE:llä välikelit. Kun ne nyt sen 2o min taas säätää turviksen takana niin varmaan sadekin on jo sitten loppunut.
 
Aikasta prkln haastavat olosuhteet, vettä tulee ilmeisesti ihan pienessä osaa radasta ja kaatamalla. Slickseillä ei mitään asiaa siellä, mutta saderenkailla loppu radalla jäät ihan helvetisti missä on kuivaa.

Toki kisaa vielä jäljellä vielä 21h niin siinä mittakaavassa ei mitenkään ratkaisevaa.
 
On kyl kelit vaihdellut radalla. mut tärkeintä on et Camaro porskuttaa edelleen.
 
Ei vaan meikäläinen tajua miten tuo pösö voi ajaa ilman takasiipeä? Miten ne saa tuonne taakse downforcea? Maaefektillä? Onhan siinä pienehköt "siivet" takarenkaan päällä, tai ennemmin jotku ilmanohjaimet.

Yllättävän paljon tuolla on porukkaa lehtereillä :tup:
 
Pohjasta ja muusta aerodynamiikasta joo pösön efektit. Eihän siipeä tavallaan tarvitse jos muuten saadaan alaspäin imu.
 
Pohjasta ja muusta aerodynamiikasta joo pösön efektit. Eihän siipeä tavallaan tarvitse jos muuten saadaan alaspäin imu.

No periaatteessa ei. Mie nyt olen F1 miehiä ja tuo takasiiven tärkeys downforcelle on sieltä lähtösin niin ihmettelin asiaa.
 
Toki sitten säännöt melkein joka luokassa määrittelee mitä voi tehdä, joten varmasti pösökin joutunut muutaman yhtälön ajamaan supertietokoneissa läpi.

Kun ei voi vaan imuri-tekniikkaa tai jotain muuta täysin mullistavaa tehdä.
 
Tässä reilut 3 ja puol tuntia seuranneena.
-Ei ole kyl mitään hajua mikä talli voittaa kokonais-kisan. Sen verran sijoituksissa ollut vaihtelevuutta vrt toyotan edellisiä dominointeja lemansissa.
-Perusaikataulu n.2h kisaa ja kuskit vaihtuu, yleensä herrasmies kuskit radalle. Romua alkaa ilmestymään.
-Pösö saanut auton toimimaan, ei sammuile keskenkaiken kuten vapaissa harjoituksissa.
-Camaro mukana vielä.
On nää hienoja kisoja.
 
Olishan se romanttista jos Ferrari tän voittais :love: 50 vuotta sitten kilpailleet viimeksi tuossa "kuninkuusluokassa".

Ilmeisesti tuo Nascar kilpailee vaan terveisiä tuolla? Ei kuulu mihinkään luokkaan?
 
Näinpä. Näkyvyyden ja historiallisuuden takia mukana. Toki nasseja ollut esim 70-luvulla mukana kisassa.
 
Olishan se romanttista jos Ferrari tän voittais :love: 50 vuotta sitten kilpailleet viimeksi tuossa "kuninkuusluokassa".

Ilmeisesti tuo Nascar kilpailee vaan terveisiä tuolla? Ei kuulu mihinkään luokkaan?
Ajaa tuossa Innovative luokassa eli näkyvyttä ja historiaa.
IMG_2100.jpeg
 
Pösö meni hiekalle. Anteeksi jos kysyn tyhmiä, mutta jos auto jää hiekalle niin onko se automaattisesti keskeytys jos ei pääse jatkaan matkaa? Olen ollu ymmärryksessä, että jos auton saa ajettua varikolle se voidaan parsia kokoon meni siinä sitten 5min tai 4h ja jatkaa kisaa.
 
Olishan se romanttista jos Ferrari tän voittais :love: 50 vuotta sitten kilpailleet viimeksi tuossa "kuninkuusluokassa".

Ilmeisesti tuo Nascar kilpailee vaan terveisiä tuolla? Ei kuulu mihinkään luokkaan?

Kannatan Ferrarin tai Cadillakkin voittoa, aikanäyttää.

joo toi cup/lm Camaro on terveisiä jenkeistä, syytä en muista muutakuin Nascar, henridricks motorsport ja GM yhteistyö näytöskisa.
 
Saa jatkaa/korjata vaikka 10h.

Nykyään vaan viime vuosina näyttänyt että kaikki tallit ei enää tee "mitä tahansa" ja saa autoja takaisin kisaan, eli luovutetaan joskus liian helposti.


Itse en näkisi esim F1:ssä pahana että esim hiekalta apuvoimat auttaisi auton takaisin kisaan, sillä luokat joissa muutenkin liian vähän autoja eivät oikein kestä että suuri osa keskeyttää/pois kisasta.
 
Mutta mites tuo hiekalle jääminen? Autetaanko se sieltä pois vai onko se siinä jos ei pääse omin avuin pois?
 
Pösö meni hiekalle. Anteeksi jos kysyn tyhmiä, mutta jos auto jää hiekalle niin onko se automaattisesti keskeytys jos ei pääse jatkaan matkaa? Olen ollu ymmärryksessä, että jos auton saa ajettua varikolle se voidaan parsia kokoon meni siinä sitten 5min tai 4h ja jatkaa kisaa.
Jos sen saa ajettua takaisin. Sitä ennen ainoa sallittu ulkopuolinen apu on se mitä ratavirkaijat tekee ja kuski ei saa poistua autosta liian kauaksi (joku n metriä).
 
Oliko ennen tota uudelleen järjestelyä uusinta starttia varten. Vai alkoiko mulla jo dementia iskemään
 
On kyllä melkosta romurallia. Tällä menolla jää kyllä oikea kilvan-ajo reilusti alle 10h.
 
On kyl tapahtumia ollut täynnä.

Tossa vähän nippelitietoa kun on kisa edennyt 5h7min
HistoryCountTime
Green Flag402 : 59 : 35
FCY100 : 05 : 00
Safety Car202 : 01 : 14
Red Flag000 : 00 : 00


Tietääkseni kukaan ei ole vielä keskeyttänyt?
 
Voi olla ensinmäinen uhri. Ainakin tossa vähän aika sitte mekaanikot yrittivät laittaa nippuun sitä. luottaen et puhutaan #38 hertz team jota.
 
hyvin hämmentävä on ollut tämä 10min. yksikään auto ei tahdo pysyä radalla. kohta punaiset liput?
 
Nyt kyllä tuosta kopterin lätinästä tulee kovinkin vahvat vietnam-takaumat.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 362
Viestejä
4 553 972
Jäsenet
74 959
Uusin jäsen
arim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom