Prossu+emo+muistit n.800e

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikkos
  • Aloitettu Aloitettu
Jahas, Gigantin prosessori jo nyt saapunut! Nopeaa. Näinköhän sitä viikonloppuna pitäis kasaa.. Nyt varmaan pitäis vaan näyttistä alkaa mettästää..

No jopas oli. Kerkesit sitten tilaamaan varastossa olevia :)

Ennenkuin korjasivat hintaa niin näytti lokakuun alkua toimitukselle.
Joo, ehdin saada, kiitos sinun.
Nyt olis koneeseen tosiaan kaikki kamat jos vaan näyttiksen siirtäis vanhasta uuteen väliaikaisesti.

Pitäis vaan rohkaistua laittamaan prossu paikoilleen ja sitten onkin se kauhen kohta eli virtanapin painaminen..

Joo, ehdin saada, kiitos sinun.
Nyt olis koneeseen tosiaan kaikki kamat jos vaan näyttiksen siirtäis vanhasta uuteen väliaikaisesti.

Pitäis vaan rohkaistua laittamaan prossu paikoilleen ja sitten onkin se kauhen kohta eli virtanapin painaminen..

7800X3D:ssä on integroitu näytönohjain. Sillä ei pelata. Mutta sillä saa kuvan ruudulle.

7800X3D:ssä on integroitu näytönohjain. Sillä ei pelata. Mutta sillä saa kuvan ruudulle.
Joo tota mä ittekkin mietin että jos laittasi niin että saisi kuvan ruudulle ja rauhakseltaan asentelis kaikkea ja pitäis nykyisen koneen iskussa ja pelailis sillä kunne uus mylly on noin muuten kunnossa. Sitten joko uus näyttis tai vanhan siirto.

En lähtisi 4€ takia viivästyttämään toimitusta. Ehkä aspaan voisin olla yhteydessä, saanko 4 euroa alennusta :)
Vaikka ite oon tarkka rahoistani, mutta en edes kehtaisi aspaa moisesta vaivata, varsinkin jos taas kohta hinta on sen 389€ tjsp (eli screenshottia todistelussa käyttäen).

Enkä usko että hsalonenkaan nyt ihan tosissaan (jos nyt oikein tulkitsen tuon hymiön, teinit kuulemma käyttää niitäkin ihan erilailla :D)

Pitäis rohkaistua laittamaan prosessori..
Katoin lyhyen videon mikä tuli linkkinä prossun mukana.

Tossa laitetaan prossu paikoilleen ja painetaan kampi suojineen kiinni jolloin se "pomppaa" irti. Onko tuolla joku syy? En muista tuollaista nähneeni ennen vaan luullut että tuo otetaan normaalisti pois ennen prossun asennusta..? Miten on?
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/4Vfs_2y5DUc

Jo, nyt huomasin emon ohjeissa oli siinäkin että ei saa poistaa suojaa ennen prossua. Tiiä sitten onko sillä väliä, mutta hyvä että kysyin.

Jo, nyt huomasin emon ohjeissa oli siinäkin että ei saa poistaa suojaa ennen prossua. Tiiä sitten onko sillä väliä, mutta hyvä että kysyin.
Ei sillä ole käytännössä mitään väliä, mutta onpahan yksi muuttuja vähemmän kun sen jättää paikalleen. Noin se on tarkoitettukin asennettavaksi.
Tiedän tapauksia, joissa se suoja on otettu ensimmäisenä pois ja sehän tietysti tipahtanut suoraan sockettiin ja allekirjoittanut kutsuttu paikalle ja olen päässyt korjaamaan tuhoja...

Neuvo kun olisin 3 vuotias.

E: ja siis tosiaan tarkoitan tätä :D oon ihan kuutamolla mikä toi on ja miten tehdään
Mene biosiin, laita muistien ylikellotusprofiili eli XMP/DOCP/EXPO päälle. Yleensä ihan siinä heti ensimmäisessä näkymässä biosissa se on. Jos ei ole, niin löytyy varmaan OC tms välilehdeltä.

Myös kannattaa huomioida, että jos siellä on asetus GAMING MODE -> ei sitä. Kaksi tapausta Ongelmat-alueella, kun on vaan laitettu noita päälle ja saatu ongelmia. Se on 12/16-ytimisille.

Itse olen laittanut kellon oikeaan aikaan ja EXPO:n. Sitten joskus aiemmin myös säätänyt tuuletinkäyriä ja curvea/PBO:ta, mutta nykyään ne meni defaulttina ihan ok.

Uuteen koneeseen siirretty näyttis ja tauhkan asentaminen käynnissä, MUTTA osaako joku sanoa miksi vanhasta koneesta ei tule kuvaa pihalle intgroidusta näyttiksestä? Ei edes BIOSIA tai muutakaan. No signal huutaa.. vinkkejä mitä kokeilla?

Uuteen koneeseen siirretty näyttis ja tauhkan asentaminen käynnissä, MUTTA osaako joku sanoa miksi vanhasta koneesta ei tule kuvaa pihalle intgroidusta näyttiksestä? Ei edes BIOSIA tai muutakaan. No signal huutaa.. vinkkejä mitä kokeilla?
Ryzen 5 3600? Ei siinä ole integroitua näyttistä.

Kuten jo tuossa sanottiin ja minä sanoin siellä koneen arvo-ketjussa että tuo kaipaisi kylkeensä näyttistä että se käy ja kukkuu yleiskoneena. Emolla ei rautaa ole vaan prossussa se integroitu on, jos on.

Mutta eikö emoilta nyt pitäis joka tapauksessa saada kuva ulos vaikka ei olisikaan?
Ei tällaisella tekniikalla mitä nykyään käytetään. Joskus ennen oli erilainen järjestely, kun mahdollinen integroitu gpu oli emolevyn osana. Nykytyyliin se emo antaa vain valmiuden prossun iGPUn käyttöön.

Kuten jo tuossa sanottiin ja minä sanoin siellä koneen arvo-ketjussa että tuo kaipaisi kylkeensä näyttistä että se käy ja kukkuu yleiskoneena. Emolla ei rautaa ole vaan prossussa se integroitu on, jos on.

Ei tällaisella tekniikalla mitä nykyään käytetään. Joskus ennen oli erilainen järjestely, kun mahdollinen integroitu gpu oli emolevyn osana. Nykytyyliin se emo antaa vain valmiuden prossun iGPUn käyttöön.
Jaaha.. no taas sitä oppii jotain uutta.. Toivottavasti ei tarvii veivaa nyt sitten näyttistä edestakas vaan saisi napattua kaiken irtolevyn kautta.

Jaaha.. no taas sitä oppii jotain uutta.. Toivottavasti ei tarvii veivaa nyt sitten näyttistä edestakas vaan saisi napattua kaiken irtolevyn kautta.

Ryzen 7800X3D:ssa on integroitu näyttis. Sillä saa kuvan ulos. Niin vanha Geforce tuonne vanhaan koneeseen ja sinulla on molemmista näyttösignaali. Sen voi sitten laittaa vanhaan tai uuteen koneeseen asennuksien jälkeen.

Ryzen 7800X3D:n integroidulla ei pelata yhtään mitään. Mutta jos haluat myydä sen näytönohjaimen vanhan koneen mukana ja olla pari kk ilman. Toki ihan mutulla, ei kelpaa nykyostajalle (oikeaan hintaan), vaan siihen ostetaan kuitenkin joku RTX 3070+ käytettynä.

Tossa laitetaan prossu paikoilleen ja painetaan kampi suojineen kiinni jolloin se "pomppaa" irti. Onko tuolla joku syy?
Vaihe on ohitettu ja asia tuli oleellisilta osin sanotuksi, mutta tarkennan. Tuo on oikea tapa joka neuvotaan myös dokumentaatiossa, jos joku niitä lukee. Syy on epäilemättä se, että tällainen suojus ja proseduuri sen käsittelyyn pienentää ryssimisen vaaraa aiempiin tapoihin verrattuna - ei tarvi härvätä mitään ylimääräistä kriittisessä vaiheessa jossa socketin pinnit ovat paljastettuina, ja ne voivat olla vain hyvin lyhyen hetken esillä. Tarve tällaiselle ajattelulle puolestaan tulee siitä, että sockettien vaurioitumisherkkyys on entisajoista kasvanut.

Itse toimin sillä lailla amatöörin elkein, että luen ainakin osan ohjeista asentaessani. Tästä on joskus ollut apua kun vuosien tauon jälkeen on ollut tietämätön uusista ratkaisuista ja välttynyt bongaamasta niitä toisten sisällöistä.

Statistiikka

Viestiketjuista
287 871
Jäsenet
79 416
Uusin jäsen
Pör-pör

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom