Pöytäkoneen päivitys, budjetti n. 2000 e

Tosiaan syy miksi toi aloituspostauksen Strix B650E-F putosi suosituksista pois johtui siitä että paketti siirtyi datatroniciin jossa sitä ei ollut niin halvalla kuin jimmsissä.

Sentään alle 250€, ihan ok. Tässä ei ole lähes mitään käytännön eroa kalliimpaan Strix B850-A:han. Wifi 6E eikä 7, 1 M.2 paikka vähemmän (mutta silti 3 kpl mikä on riittävä)

Tosiaan syy miksi toi aloituspostauksen Strix B650E-F putosi suosituksista pois johtui siitä että paketti siirtyi datatroniciin jossa sitä ei ollut niin halvalla kuin jimmsissä.

Sentään alle 250€, ihan ok. Tässä ei ole lähes mitään käytännön eroa kalliimpaan Strix B850-A:han. Wifi 6E eikä 7, 1 M.2 paikka vähemmän (mutta silti 3 kpl mikä on riittävä)
Joo tuo nyt vähän menettelee, jimsisssä ja verkkiksessä olis 205eurolla tarjouksessa mikä ei paha hinta jos vartavasten rog emoa etsimässä.
Tuo on kumminkin b650 emoksiksi suht hyvä kun pci 5 löytyy yms.

Joo tuo nyt vähän menettelee, jimsisssä ja verkkiksessä olis 205eurolla tarjouksessa mikä ei paha hinta jos vartavasten rog emoa etsimässä.
Tuo on kumminkin b650 emoksiksi suht hyvä kun pci 5 löytyy yms.
joo, B650E on piirisarjana parempi kuin B850

joo, B650E on piirisarjana parempi kuin B850

Uteliaisuus heräsi: miksi?

Ja miksi kiinnostuin, niin siksi, koska olen usein ostanut "vähän vanhaa" teknologiaa, mutta laadukkaampina komponentteina. Eli en ole sijoittanut viimeisimpään (nopeimpaan) rahoja, vaan haalinut laadukkaampia hivenen vanhempia (mutta ei mitään ikivanhaa kuitenkaan) komponentteja. Näin olen taannut koneelle pitkää (vai vaivatonta) käyttöikää. Nykyään olen pitänyt näitä pöytäkoneita 5-7 vuotta, kun joskus aikaisemmin vaihtoväli oli 2-3 vuotta.

Koneen päivitystarpeet eivät siis ole pääasiassa tulleet komponenttien hajoamisesta, vaan pikemminkin siitä, kun niiden käyttöikä alkaa tulla jostain MS:n luomasta rasitteesta tiensä päähän tms.

Tuolla on toisella emolevyllä hidas bootti, kun on 64GB muistia:
(tai se ei ole ihan 100% varmaa, mutta kaikki merkit viittaa emolevyyn)

Jos siis keskustellaan näistä vanhojen emolevyjen huonoista puolista. Lisäksi BIOS:in voi joutua päivittämään, mutta ne tekee sen Datatronicilla, jos sieltä ostaa kokoamisen.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 370
Jäsenet
78 647
Uusin jäsen
Nina11

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom