Myyty PowerColor 6950XT Red Devil, rushi's OC edition [Pyhäranta]

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rushi
  • Aloitettu Aloitettu

rushi

Tukijäsen
Tuote: PowerColor 6950XT Red Devil
Hinta: 400€
Tuote ostettu (mistä ja milloin): Käytettynä, fyysisesti viallisena
Kuitti löytyy (takuu voimassa): Ei
Muuta huomioitavaa:
Laitetaan tuo Red Devil 6950XT myyntiin. Ostin kortin viallisena keväällä, korjasin sen ja sen jälkeen olen vielä modannut korttia vähän isommalla kädellä ylikellotuskäyttöä varten - en tosin ole tänäkesänä ehtinyt juuri kellottelemaan..
Navi21 - kortit valmistettiin korona-aikana, jolloin lähes kaikesta oli pulaa - elektroniikkakomponenteissa erityisesti kondensaattoreista. Tämän vuoksi Navi21-näytönohjaimissa on etenkin suodatuskondensaattoreita surkean vähän ja nämä ovat surullisenkuuluisia mm. kovasta coilwhinestä sekä erittäin rajuista virtapiikeistään (yli 700W).
Olen siis korjannut näitä "valuvikoja" vaihtamalla kondensaattoreita isompiin ja parempiin, sekä lisäämällä niiden määrää kortilla tuntuvasti. Muutostöiden vuoksi kortti sekä ylikellottuu että alivoltittuu paremmin alkuperäiseen verrattuna, käy viileänä ja coilwhine on varsin vähäinen. Furmark-rääkissä 415W teholla GPU HotSpot 83C ja muistit 66C, kun huoneessa oli yli 25 astetta.

Tehdyt muutokset: (merkattu keltaisella kuvissa)
-6950XT Liquid Devil BIOS, jossa hieman Red Deviliä korkeammat kellot ja tehoraja (max. 415W) edit: tämä siis OC-BIOS piirillä. Kortilla on myös alkuperäinen Silent-BIOS
-GPU:lla nestemetalli (ChipQuick TC-4), muistipiireillä ja VRM:llä CX-H1300 putty
-Uusittu PCIe-slotin vierestä rikkoutuneet 12V syötön keraamikonkat (0805 10uF/50V X5R)
-Vaihdettu input filterin huonot 180uF 22mOhm ESR alumiinipolymeerikonkat 6kpl isompiin ja parempiin 270uF 10mOhm - isommat eivät olisi jäähyn alle sopineet ilman sen koneistamista..
-Lisätty input filteriin 5kpl 100uF tantaalipolymeerikonkkia
-Lisätty VRM inputtiin 37kpl keraamikonkkia (0805 10uF/50V X5R)
-Lisätty VRM outputteihin 41kpl keraameja (0805 47uF/4V X6S) joista 8kpl on Vmem, loput muilla raileilla
-Lisätty VRM outputteihin 5kpl Panasonic SP-CAP 560uF 3mOhm konkkia, joista yksi Vmem ja 4kpl corelle.
-RGB-valojen liitin hieman rikkoontunut mutta valot toimivat ainakin kun viimeksi kokeilin, olen sammuttanut valot PowerColorin softalla (kortti tallentaa asetukset itseensä, eli jos valot haluaa takaisin, ne täytyy kytkeä erikseen softalla käyttöön).

Lisättyjen komponenttien arvo kymmeniä euroja kun DigiKeyltä tilaa ja aikaa on mennyt hommiin monta tuntia.
Näytönohjain toimii erinomaisen hyvin ja virheettömästi, kaikin puolin paremmin kuin alkuperäiskuntoinen. Paremmasta jännitteiden suodosta johtuen se myös alivoltittuu vakaasti paremmin ja mahdollista saada todella viileäksi/hiljaiseksi, tai sitten ylikellotusennätysten rikkomiseen. Mulla on edelleen tämän kanssa hallussa mm. 6950XT+9800X3D-kombon ennätys SteelNomadissa eikä sitä tarvinnut juuri edes yrittää, vaikka oli pahimmat kesähelteetkin vielä päällä.. Muutamia kellottelusessioita lukuunottamatta olen käyttänyt tätä kevyesti kellotettuna/alivoltitettuna ja pelailutkin olleet todella randomisti lyhyitä tunnin-parin pätkiä, ei ole mitenkään ns. rääkätty piloille tms.. Käytetty eniten siis pääasiassa foorumien lukemiseen ja Youtuben kattomiseen :D

Tasan ainoa syy miksi olen tätä myymässä, on yksinkertaisesti siinä että tämän jäähy puhaltaa kuuman ilman piirilevyn pitkiltä sivuilta ulos. Koska minulla on kotelona Fractal Design Ridge, kaikki kuuma ilma jää pyörimään kotelon yläosan sisälle ja näytönohjain vetää lämmöt throttlausrajalle - en voi siis käyttää tätä tuossa itse muuta kuin kotelon kyljet ja katto irrotettuna. Tuon vuoksi olen etsimässä tilalle jotakin, missä ilma virtaa enemmän joko näyttiksen läpi tai sitten slottien kautta pihalle, eli tyyliin 4090FE, 5080/5090FE jne.

1754924875665.png 1754925065034.png 1754925213170.png 1754925246589.png Näyttökuva 2025-08-17 205352.png Näyttökuva 2025-09-27 223906.png

1759002696013.png

PS. En ole ainoa, joka näitä virittelee;
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=IsYG9eN8Dpg

Sijaitsee Pyhärannassa. Kulkeutuu tarvittaessa omien menojen mukaan eri puolille eteläistä Suomea, postituskin hyvin pakattuna onnistuu ostajan maksaessa pk:t. Alkuperäinen pakkaus tallessa, mutta ainakaan siitä tukijalasta ei taida olla kuin puolet tallessa..

Paikkakunta (ilmoita myös otsikossa ja tagissa): Pyhäranta
Toimitustapa: Nouto, Posti, toimitus ehkä
Maksutapa: MobilePay, tilisiirto

Viimeksi muokattu:
Kaupat sovittuna ruohonleikkaajan kanssa, koska tarjosi HP+pk.

Kiitos kaikille mielenkiinnosta!

Statistiikka

Viestiketjuista
291 535
Jäsenet
80 090
Uusin jäsen
Yenlinty

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom